Moi! Mä oon aloitteleva kouluratsastaja hevosella, ja kaikki ei oo oikeen sujunut kun siirryin vasta ponista hevoseen.
Mulla on ongelmia esim laukan nostossa. Miten oikea ja vasen laukka nostetaan? Ja miten pysyä liikkeessä mukana?
Ja kevennyksessä. Milloin mun kuuluisi nousta satulasta, silloin kun hevosen sisäjalka on maassa niinkös?
Ja tämä harjoitusravi. Hevoseni on iso, ja sillä on isot liikkeet. Miten pysyä pomputtelevassa harjoitusravissa?
Kiitos suuresti kaikille vastaajille!❤
Laukannostot, ravi ja harjoitusravi?
2
164
Vastaukset
- z--
Ei ponin ratsastaminen eroa hevosesta oikeastaan kuin askellajien suhteen.
Kannattaa mennä opettajan tunneille, hyvä opettaja osaa kertoa nuo asiat ja korjata samalla virheet, joita mahdollisesti teet (tai siis tulet tekemään, kaikki tekee virheitä).
Toki netissä voi opetella teoriaa, mutta oikeasti nuo oppii vain käytännössä. OPettaja on tässä tosi tärkeä, koska on myös hevosen kannalta reilua että ratsastaja ei tee jatkuvasti samoja virheitä, vaan virheet korjataan.
Kirjastosta kannattaa toki lainata jotain perusratsastusoppaita. Ja myöhemmin tutustua esim. Kyra Kyrklundin oppaisiin. - eee-
Laukannostot nostetaan ihan samalla tavalla kuin ponillakin, mutta eri hevoset voi olla aina eri tavalla koulutettu. Pysyt liikkeessä ajan myötä mukana kun totut askeliin. Keventäessä sun pitää nousta ylös kun ulkopuolen etujalka on edessä ja kun kenttään nähden sisimmäinen etujalka on edessä istut alas. Harjoitusravissa pystyt istumaan rentona ajan myötä. Kun totut liikkeeseen se alkaa tuntua mukavemmalta eikä pompota niin paljoa, HUOM en ole mikään opettaja vaan vastaan kokemukseni mukaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1442328
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1521583Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1311578- 641267
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1451267The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut121144Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall227992- 156936
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57833Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20829