On osoittautunut, että paras tapa lisätä lääkkeen toimivuutta on tutkimukseen panostamisen sijasta panostaminen mainostukseen ja positiivisiin mielikuviin.
Tarkistakaapa asia vaikka tuolta, jossa todetaan, että plasebon teho on lähiaikoina kasvanut niin, että sokeripilleriä on todella vaikea lyödä miljoonatutkimusbudjeteillakaan:
https://www.wired.com/2009/08/ff-placebo-effect/
Plasebon kasvanutta tehoa selitetään lisääntyneellä lääkemainonnalla ja positiivisten mielikuvien luomisella lääkkeestä.
Toimivan lääketieteen historia on toimivan plasebon historiaa, ja nykyään jopa enemmän kuin ennen.
Miten lisätä lääkkeiden tehoja?
5
156
Vastaukset
- hotcaffee
Bentsoja kuuman kahvin kanssa, lisää tehoa ja alkaa vaikuttamaan nopeammin.
- vhimsf
Migreenipäänsärkyyn ei kyllä mitkään pentsot tai pamit auta. Jos särkylääkkeen oheen on liitetty esm Triptyl- tai pertriptyl- niminen psyykelääke, se jotenkin auttaa.
Kahvittomuuskin joskus tuntuu päänsärkynä - onkohan siihenkin joku riippuvuus olemassa- ? - Voidaan_myös_väittää
Tietysti aloittajan väitteessä on perää. Lääketieteellisesti kuitenkin monien lääkkeiden teho saataisiin paremmaksi sovittamalla lääkeaine geneettisesti kullekin yksilölle ja annostelemalla se vielä ihmisen sisäisen kellon mukaisesti.
- Hyvin-mahdollista
Saattaa hyvinkin lisätä tehoa. Kun vielä lisäksi kerrotaan, että kyseessä on mullistava uusi tieteellinen hoito, niin teho moninkertaistuu.
- shaitan
Lääkepillereihin usein lisätään kalsiumkarbonaattia tai jotain täysin tehotonta täyteainetta nìin että lääkeainetta on loppujen lopuksi aivan olemattoman pieni osa pilleristä. Jos kalsiumkarbonaatti vaihdettaisiin kaliumsyanidiin, niin lääkkeen teho taatusti moninkertaistuisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059