Palstan porukka ei taida olla ihan normaaleja?

asiantuntijaa

Tuntuu että lähes puolet palstalaisista olisi maistissa, ja toinen puoli puhuu todella sekavia.
Esimerkiksi valtakunta, välimerkitön mies, nuuskamuikku, ja Teknodonna tuntuisivat olevan ihan sekaisin. TähänseKaappi, Eräkettu, kaisanoasaa ja MylMyr ovat useimmiten taas pienessä maistissa, samaten erkki-täti.

Selkeää kieltä puhuvat ainoastaan harmaaritari, elisakettu ja LinerT2. Meinaan palsta on muuttunut huonommaksi mitä se oli joskus 5 vuotta sitten, jolloin useimmat olivat edes selvinpäin eivätkä kirjoittaneet sekavia.

55

942

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tää taitaa olla niitä kirjoituksia, jotka viiltää seriffin pieneen sieluun ilkeästi. Lähtölaskenta on alkanut.

Mä olen kovin huolissani, jos joku on ymmärtävinään jotain mun kirjoituksistani.

• mautonta.suorastaan

Sä oot muuten ainut jonka viestejä en koskaan lue, tätä poikkeusta lukuunottamatta. Oot niin väritön, hajuton ja mauton.

• Kun suodattaa rähjäämisen pois niin sun jutut on aika selkeitä, se varmaan on aika huolestuttavaa :D

• Elluhalloyb

SÄ unohdit munt kokonaan.....
        Yleensä liikaa punaista juomaa....
        Muuten leijun pilvis....👁 👁💀
        Mut järki juoksee...👿

• Harmaaritari kirjoitti:

Kun suodattaa rähjäämisen pois niin sun jutut on aika selkeitä, se varmaan on aika huolestuttavaa :D

Täytyy sitten rähjätä enemmän. >:-(

• LinerT.2 kirjoitti:

Täytyy sitten rähjätä enemmän. >:-(

Voithan yrittää, silti vakkarit näkee jo järkeäkin sun jutuissa , ei auta edes rähjääminen :D

• Harmaaritari kirjoitti:

Voithan yrittää, silti vakkarit näkee jo järkeäkin sun jutuissa , ei auta edes rähjääminen :D

Kyllä mä vielä onnistun tukkimaan sun suodattimes. :)

• kaisanoasaa

Minä olen aina maistissa enkä ihan pienessäkään.

• kaisanoasaa

En ole ollut maistissa viikkoihin. Ei maistu mikään.

• Minäpä veikkaan että osittain johtuu siitä että monet ihmiset nykyään ei juurikaan lue kirjoja mutta lähettelevät sitäkin enemmän tekstareita, sitämyötä ovat oppineet kuvittelemaan että muut ymmärtää kaiken tarkoittamansa aika epämääräisilläkin ilmauksilla. Itse inhoan tekstareita kun jos lyhyt jää aina väärinymmärryksen mahdollisuus ja pitkää ei vaan jaksa naputtaa.

• soomenkielinen

Voisit kuitenkin opetella ne välimerkit. H......tin vaikeaa luettavaa.

• Tarkennus

Niin Harmaaritarin pitää selittää musta valkoiseksi.

• Nainensanoo

Ei kukaan enää nykyään lähetä tekstareita. Mullakin kaikki lähipiiristä vanhoja sukulaisia myöden ovat whatsappissa.

• Wwweeerrr
        soomenkielinen kirjoitti:

Voisit kuitenkin opetella ne välimerkit. H......tin vaikeaa luettavaa.

Minusta on mukavaa kun Ikis on välimerkitön, symppispuolensa pääsee silloin valloilleen.

• yyrryy
        Wwweeerrr kirjoitti:

Minusta on mukavaa kun Ikis on välimerkitön, symppispuolensa pääsee silloin valloilleen.

Ikis hiljaa..........................................
        .............................................................

• Wwweerrrr
        yyrryy kirjoitti:

Ikis hiljaa..........................................
        .............................................................

Usko tai älä, eipä ollut Ikis tuo kommentoija.

• yyrryy
        Wwweerrrr kirjoitti:

Usko tai älä, eipä ollut Ikis tuo kommentoija.

No harmaaritari sitten.

• Wwweerrrr
        yyrryy kirjoitti:

No harmaaritari sitten.

Ei ollut hänkään.

• palstan.suola

se on palstalla parasta kaikki niin sekaisin

• .. Jeps.. Ihan SeinäKellona.. ;D

.. Mut joo.. Määrittele "normaali"?.. Sekin kun on ihan KatsojanSilmässä.. Niin kuin kaikki muutkin asiat.. ;P

• lihatipunen

Älä unohda DarkFearia ja hänen laajaa fiktioystäviensä klaania. Ei ihan tervettä ole sekään.

• Ei mulla ole täällä ketään fiktioystävää, että voit saman tien lopettaa tollaisten valheiden kertomisen.

• Perunakellarissa

No missäs naisasialuuseri sitten on? :D

• asiantuntijaa

Kyllä minä sen verran olen tätä palstaa seurannut että tiedän että DarkFear on Periaatteen miehen trollihahmoja. Nämä mielipuoliset raivokohtaukset ja kirveellä uhkailu sopii Periaatteen miehen kirjoituksiksi, ja molemmat käyttävät myös näitä :))))))-hymiöitä, ja puhuvat myös bicky-royalista. Periaatteen mies on tarkka rahoistaan, ja samaten on myös DarkFear. Epäilen että Periaatteen miehellä on myös muita trollihahmoja, jotka puhuvat keskenään palstalla. Periaatteen mies on mielestäni vaarallinen mielipuoli, jonka kuulisi olla suljetulla.

• eivaatajuu

Juu. Ymmärtäisin nämä mielikuvitushahmot jos kysymyksessä olisi leikki-ikäinen lapsi, mutta kun nyt puhutaan ihan aikamiehestä.

• Pää_kuin_Sasilla

Minkälainen tukka on päässäsi? Et kai vaan ole päästänyt sitä tukkaasi rumasti kaljuuntumaan? Sitä kun EUROOPPALAISELLA miehellä pitää olla päässä hyväkuntoinen ja tuuhea tukka PERKELE!!!!

• kaisanoasaa

Naisiakin tällä palstalla paljon ja se vaan kertoo siitä että naiset viihtyy hullujen ja mielenvikaisten seurassa. Ei ihme kun naiset niitä jännämiehiä rakastaa.

• Minä olen erityinen ja kun sinä et ymmärrä minua, se vika on yhteiskunnassa kun ei opettanut kirjoittamaan minua EI MINUSSA.

Mutta sen vuoksi pyrin olemaan tekemisissä vain viisaiden ihmisten kanssa.
      en ihmisten, jotka ei ymmärrä minua.

Sinun kaltaiset ihmiset tekevät enemmän arkitietoisia päätelmiä väärin.

• Se että minusta on sanottu,olevani viisaimpia ihmisistä jos kirjat olisi kuvina mutta taas sitten kirjallisestilahjakas myös kärsii heikkouksista ja ymmärräthän en ole kirjallisesti lahjakas.

Lapsistani näkyy tämä ero erittäin selkeästi.

Tyttö on kirjallisestilahjakas se toimii automaattisesti tekee läksyt mukisematta.

taas pojalla on heikkous ja joutuu häntä manuaalisesti vahtia ja ohjata. Pojan vahtimiseen vaatii istuttamista koulutehtävien pariin ja auttaa tehtävien ymmärtämistä antamalla kuvatukea, että hän ymmärtää asia.

Sanallinen heikkous korvautuu visuaalisessa vahvuudessa ja se on todistettu tieteellisesti.

• valtakunta kirjoitti:

Se että minusta on sanottu,olevani viisaimpia ihmisistä jos kirjat olisi kuvina mutta taas sitten kirjallisestilahjakas myös kärsii heikkouksista ja ymmärräthän en ole kirjallisesti lahjakas.

Tyttö on kirjallisestilahjakas se toimii automaattisesti tekee läksyt mukisematta.

taas pojalla on heikkous ja joutuu häntä manuaalisesti vahtia ja ohjata. Pojan vahtimiseen vaatii istuttamista koulutehtävien pariin ja auttaa tehtävien ymmärtämistä antamalla kuvatukea, että hän ymmärtää asia.

Sanallinen heikkous korvautuu visuaalisessa vahvuudessa ja se on todistettu tieteellisesti.

Ja jos en tee pojan kohdalla töitä, lapsi ei opi.

Se ei johdu älykkyydestä vaan aivojen häiriöstä.

• valtakunta kirjoitti:

Ja jos en tee pojan kohdalla töitä, lapsi ei opi.

Se ei johdu älykkyydestä vaan aivojen häiriöstä.

Tai se koetaan toiminta aivojen häiriöksi mutta esim tutkimukset osoittaa esim" dysleksiasta voi päästä kokonaan eroon" ( psykologia 4 lukion kirja)

Kyllä uskon siihen,minun tilani on väliaikaista.

• valtakunta kirjoitti:

Se että minusta on sanottu,olevani viisaimpia ihmisistä jos kirjat olisi kuvina mutta taas sitten kirjallisestilahjakas myös kärsii heikkouksista ja ymmärräthän en ole kirjallisesti lahjakas.

En kerro miten taas kirjallisestiälykkään heikkous on mutta olen huomannut, sitä vahvasti esiintyvän esim aloituksessa.

• Sinä oot kiva tyyppi :)

• LinerT.2 kirjoitti:

Sinä oot kiva tyyppi :)

Kiitos sinulle ☺️

• kavahdan.sinua

Et sinä mikään erityinen ole.

Sinulla ei ole mitään erityisen kiinnostavia ajatuksia.

Voit olla erityistä tukea tarvitseva tyyppi, mutta se ei anna sinulle paatuneelle narsistille oikeutusta kutsua itseäsi "erityiseksi".

Sinulla on kielellisen hahmottamisen vaikeuksia, mutta sinulla on sen lisäksi myös vahvasti persoonallisuushäiriöisen ihmisen piirteitä.

Vammaisetkin ovat vain ihmisiä. Ihmiset eivät aina ole kivoja, edes vammaiset.

• kavahdan.sinua kirjoitti:

Voit olla erityistä tukea tarvitseva tyyppi, mutta se ei anna sinulle paatuneelle narsistille oikeutusta kutsua itseäsi "erityiseksi".

Sinulla on kielellisen hahmottamisen vaikeuksia, mutta sinulla on sen lisäksi myös vahvasti persoonallisuushäiriöisen ihmisen piirteitä.

Sinä olet vain kateellinen kun olen erityinen. Sinä se olet vain jatkuvasti minussa kiinni että todistat siten minulle, että ajatukseni kiehtoo. Sinun sanasi on aina valhetta.Eikö sinulla ole omaa elämää.

http://www.terve.fi/narsismi-tietopaketti

Tästä suora pätkä sinua kun luet ja yhdistät tähänkin sinun hyökkäys minulle.

"Narsistiseen persoonallisuushäiriöön sairastuneet henkilöt yliarvioivat säännönmukaisesti omat kykynsä ja vähättelevät toisten ominaisuuksia. Heidän ajatusmaailmansa tukee käsitystä omasta paremmuudesta ja he myös odottavat toisten kohtelevan heitä ylivertaisena. Narsistisen henkilön kyky myötätuntoon on heikentynyt ja hän käyttää toisia hyväkseen. Narsistin käytös voi olla ylimielistä ja jopa röyhkeää. Narsistinen henkilö on usein kateellinen toisten saavutuksista. Narsistin omissa mielikuvissa pyörii jatkuvasti ajatuksia menestyksestä, voimasta, kauneudesta tai suuresta rakkaudesta.

Narsisti hakee tyydytystä toisten voittamisesta ja hänen on vaikea sietää häviämistä. Narsisti ihailee valtaa ja tavoittelee sitä. Narsistin arvomaailmaa sävyttää usein autoritäärisyys ja hän ihailee ns. kovia arvoja. Narsistinen henkilö on yliherkkä arvostelulle. Häiriöön liittyy erityisesti pettymystilanteissa esiintyvää masennusta ja päihteiden väärinkäyttöä."

Tässä näet itsesi katso kun se on myös mahdollista muuttua, sinäkin olet erityinen sinä voi olla vielä enemmän kun kehität itseäsi ja "pidät mölyt mahassa" ei kannata itsestä tehdä heikkoa tuollaisella luonteella kateellisuutena( se näkyy valheista) voit nauttia itsevarmuudesta kun pääset eroon tämmöisestä halvennuksesta.
        muita ihmisiä kohtaa,sinä menestyt kun kehität muita ja itseäsi. Sinä menestyt kun vaan teet töitä sen eteen. Sinun pitää välittää myös muistakin koska ilman muita, ei olisi sinua😉

Tärkeintä on oman itsensä hyväksyminen, pystyt siten parhaiten itseäsi auttaa kun löydät virheesi. Voin avittaa mutta en palvo sinua sinun pitää hyväksyä ihmiset ovat parhaita samalla viivalla ja jokaisen kehityksen edistysaskel auttaa myös sinua.
        Sinä käytät likaa aikaan muita parempana olemiseen jolloin saat kuraa niskaan heiltä jotka ei ymmärrä sinua. Sinä olet tärkeä sinun heikkoudesta tulee myös vahvana piirteenä saavutuksia koska pyrkivät täydellisyyteen.

Minäkin pyrin hyväksi ammatissani mutta keskityn enemmänkin suorittamiseen koska minun on täytynyt lapsena kärsimään vastoinkäymisestä ja parisuhteessa.

Jos voisin tutkisin sinut mutta minä en osaa vielä niin paljoa, olisin parempi olisin pystynyt auttamaan sinua. Sinä ymmärrät lopulta me ihmiset halutaa yhtä ja samaa olla onnellisia.
        Sinun menestyksesi on sinun ansiota kun sinulla on lahja pyrkiä hyväksi ihmiseksi.

ihminen onnistuu kun muista huolehtia ymmärtäen kuin itsestään. Sellainen ihminen tulee olemaa heikkouden taltuttaessa parhain äiti ja parhaus tulee selvitellä satuttamatta ja kannustaen.

Nyt kun vaan harjoittelet keskity,olet hyvä.
        Älä vertaa. Kehitymme eri tahtiin. Mutta jos oikeasti kiusaat ja jatkat sitä ,en vastaa sinulle enää näin kivasti ja auttaen. Niin kuin olen monesti sanonut sinä olet tähti kun haluat olla. Me kaikki tehdään virheitä minäkin. Olen sanonut minä teen tähtiä mutta en ole tähti mutta pyrin tekemään tähtiä paljon.

Oletko ymmärtänyt.

• Nyt olen täysin selvinpäin mutta sillointällöin kirjottelen pienessä maistissa. :D

Vetelen keppanaa.. Ei sekoa päätä paljoa joten se tarina mun lumpusta ja sen boifrendistä piti paikkansa. :D

• En tiedä tarinaa sun naisesta ja sen poikaystävästä

• valtakunta kirjoitti:

En tiedä tarinaa sun naisesta ja sen poikaystävästä

No meikä jätti sen kylmästi pitämättä yhteyttä ja se hankki uuden fabion poikakaverikseen.

:D

• Eräkettu kirjoitti:

No meikä jätti sen kylmästi pitämättä yhteyttä ja se hankki uuden fabion poikakaverikseen.

:D

Miksi jätit hänet?

• valtakunta kirjoitti:

Miksi jätit hänet?

Koska meikä ei viihy samassa kovin kauaa.

• Eräkettu kirjoitti:

Koska meikä ei viihy samassa kovin kauaa.

Minä onneksi viihdyn.

• Pillujen--asiantuntija

Ei kukaan mies voi olla normaali jos ei ole koskaan pillua saanut. Saamattomuus masentaa kun kukaan ei rakasta.

• scrg

Oletko ajatellut että normaalius on pelkkä illuusio.

https://www.youtube.com/watch?v=IarVaYlhWtQ
      (The School of Life: How Can I Be More Normal? )

Sinulla aloittajana on kovakin tarve esittää normaalia. Ymmärrät kai kuitenkin kaikkien tietävän että et itsekään ole normaali?

• flowersreally

Tuota kuunnellessa tuli lähes normaali olo :)

• flowersreally kirjoitti:

Tuota kuunnellessa tuli lähes normaali olo :)

Jälleen yksi epänormaali ilmoittautui :D

Saamme myös epäsymmetrisesti informaatiota "normaaliudesta". On ihmisiä, jotka enemmän vuolaasti kertovat itsestään, ajatuksistaan ja vaikka unistaan. Toiset taas paljon tarkemmin kontrolloivat kertomaansa. Kuitenkin on hyvin mahdollista, että juuri jälkimmäinen poppoo oikeasti eroaa paljon enemmän kuvitellusta normaalista.

• flowersreally
        scrg kirjoitti:

Jälleen yksi epänormaali ilmoittautui :D

Saamme myös epäsymmetrisesti informaatiota "normaaliudesta". On ihmisiä, jotka enemmän vuolaasti kertovat itsestään, ajatuksistaan ja vaikka unistaan. Toiset taas paljon tarkemmin kontrolloivat kertomaansa. Kuitenkin on hyvin mahdollista, että juuri jälkimmäinen poppoo oikeasti eroaa paljon enemmän kuvitellusta normaalista.

Jos tuo viimeinen lauseesi olisi todellisuutta, eikö silloin palstan juttujen pitäisi olla pääosin niitä ”normaaleja” juttuja (jolloin aloittajan havainto olisi epätosi) vai onko tänne vain eksynyt epätavallisen paljon ”epänormaaleja”?

• flowersreally kirjoitti:

Jos tuo viimeinen lauseesi olisi todellisuutta, eikö silloin palstan juttujen pitäisi olla pääosin niitä ”normaaleja” juttuja (jolloin aloittajan havainto olisi epätosi) vai onko tänne vain eksynyt epätavallisen paljon ”epänormaaleja”?

Eikö pelkästään anonyymius voi selittää sen, että palstalla ei tarvitse esittää "normaaleja" puolia itsestään kuten "oikeasti". Voidaan mennä katsomaan väkeä marketeissa jne. ja ne käyttäytyy normaalisti ja silti niistäkin joku kirjoittaa vessan seinälle. Mutta varmaan palstan kirjoittajat on myös jollain kierolla tavalla valikoitunut joukko.

• flowersreally
        scrg kirjoitti:

Eikö pelkästään anonyymius voi selittää sen, että palstalla ei tarvitse esittää "normaaleja" puolia itsestään kuten "oikeasti". Voidaan mennä katsomaan väkeä marketeissa jne. ja ne käyttäytyy normaalisti ja silti niistäkin joku kirjoittaa vessan seinälle. Mutta varmaan palstan kirjoittajat on myös jollain kierolla tavalla valikoitunut joukko.

Voipa se kai olla noinkin.

• näin.veikkaan

Eivätköhän tekstilliset muutokset johdu enemmän siitä, että yhä harvempi kirjoittaa tekstejään perinteisellä näppäimistöllä netissä surffailun siirryttyä mobiililaitteisiin..

• Monesti epänormaalius ja outous on sitä normaalia. Toisilla ulosanti ja tekstin tuottaminen on hankalaa, vaikka ajatus sinällään olisikin hyvä. Mutta kyllähän täällä sama porukka pyörii jauhamassa samoja asioita, ei täällä pitkään ole tarvinnut seikkailla, kun vakihörhöt ovat tulleet tutuiksi.

• täti-erkkinen

erkki-täti, se aito ja alkuperäinen tässä terve!

Siitä on jo melko kauan aikaa, kun olen erkki-tätinä palstalle kirjoitellut. Joku ilkimys rekkasi nimimerkkini. Kirjoittelin sitten vaihtelevilla nimmareilla, mutta melko harvakseltaan. Joskus selvin päin, joskus hieman kaasuissa :)

En muista, milloin olen viimeksi käynyt tällä palstalla. Siitä on aikaa useita kuukausia, ja nyt kun tulin selailemaan, niin heti täällä mainitaan minut! Outoa, todella outoa.

Onko aloittajalla kenties ikävä minua ja minun briljantteja juttujani?

Nyt taidan hetken vielä silmäillä kiinnostavimpien otsikoiden taakse...kun on tässä luppoaikaa sopivasti. Mitenkään vakituisemmin en aio palata palstailemaan, valitettavasti.

• rotutohtori.on.huomannut

Rotutohtorikin on huomannut, että täällä on paljon kirjoittajia, jotka väittävät, että rotuja ei ole olemassa. Rotutohtori ei pidä tuollaista ajattelua normaalina.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      16
      5213
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      218
      2716
    3. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      31
      2001
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      36
      1945
    5. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      32
      1819
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1717
    7. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      8
      1284
    8. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      164
      1252
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1237
    10. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      35
      1090
    Aihe