Mistä tiedämme, että Jumala on olemassa?

Ateistit vaativat todisteita Jumalan olemassaolosta. Todisteilla he tarkoittavat ns. luonnontieteellisiä todisteita, joihin ei kuulu Jumalan olemassaolo.
Yhtä hyvin voitaisiin pyytää näkyvää todistetta näkymättömästä. Ateistit ovat kysymyksen asettelullaan jo asettaneet esteen todisteen antamiselle.

Jumala on antanut jokaiselle ihmiselle todisteen itsestään. Tuo todiste on jo sisäänrakennettu ihmisen tietoisuuteen. Siksi ihminen ei tarvitse mitään näkyvää todistetta Jumalasta, vaikka kaikki olemassa oleva todellisuus todistaakin Jumalasta. Ihmisen sisimmässä on tietoisuus siitä, että hän on vastuullinen persoona, ja että kuoleman jälkeen hän joutuu kaikkivaltiaan Jumalan eteen vastaamaan elämästään.

Tämän todellisuus näkyy käytännössä siinä, että kaikki kansat ja kulttuurit ovat aina ja kaikkialla maailmassa palvoneet yliluonnollista Jumalaa jossain muodossa. Heillä kaikilla on omatunto, joka muistuttaa heitä jatkuvasti Jumalan olemassaolosta.

Jos ihminen on itse keksinyt jumalan, kuten ateistit uskottelevat, hänen olisi täytynyt keksiä silloin myös omatunto, joka ateisteilla itselläänkin on. Ateistit olisivat silloin keksineet itse itselleen jumalansa. Jumala ja omatunto liittyvät yhteen. Jos ei ole Jumalaa, silloin ihmisellä ei ole omaatuntoakaan ja päinvastoin.

82

769

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaihda hyvä mies levyä.
      Ota paimesauvasi kätöseen ja mene julistamaan ilosanomaasi paikkakuntasi torille ja turuille.

• Minusta tuntuu, että jos nyt yht'äkkiä alkaisit ateistiksi, niin Suomen uskovaisten keskimääräinen älykkyysosamäärä tuplaantuisi ja ateistien toisaalta puolittuisi.

Mutta illan ratoksi kysellään sinun omastatunnosta: kun kirjoittelit aloituksiasi homoseksuaaleista, niin moittiko omatuntosi sinua, että loukkasit toisia ihmisiä vai kehuiko se sinua siitä, että miellytit jumalaasi?

• TyhmäPaimenPoika

Moittiks sun omatunto sua siitä et sä sanoit toista ihmistä kuraks?

• TyhmäPaimenPoika kirjoitti:

Moittiks sun omatunto sua siitä et sä sanoit toista ihmistä kuraks?

Ei, silloin kun se on aiheesta. Oliko se aiheesta, niin kyselemisen sijaan voisit tutkia kyseisen henkilön kommentteja ja aloituksia. Ihan omassa rauhassa.
        Voi toki olla, että sinä olet niitä ihmisiä, jotka pitävät pahempana sitä, että ihmistä epäillään kuraksi, kuin että epäilty tekee jatkuvasti alentavia hyökkäyksiä ihmisryhmiä kohtaan. Ihan valitse vain puolesi, mutta kannattaa ensiksi katsoa faktat läpi.

• TyhmäPaimenPoika
        marathustra kirjoitti:

Ei, silloin kun se on aiheesta. Oliko se aiheesta, niin kyselemisen sijaan voisit tutkia kyseisen henkilön kommentteja ja aloituksia. Ihan omassa rauhassa.
        Voi toki olla, että sinä olet niitä ihmisiä, jotka pitävät pahempana sitä, että ihmistä epäillään kuraksi, kuin että epäilty tekee jatkuvasti alentavia hyökkäyksiä ihmisryhmiä kohtaan. Ihan valitse vain puolesi, mutta kannattaa ensiksi katsoa faktat läpi.

" Voi toki olla, että sinä olet niitä ihmisiä, jotka pitävät pahempana sitä, että ihmistä epäillään kuraksi "

Sä kyl kirjotit että se kyseinen ihminen on kuraa etkä niin että sä epäilet kyseisen ihmisen olevan kuraa... Nyt sä kumminki väität et kyse oli vaan epäilystä... Yrität sä nyt jotenki puolustella sun tekemää vääryyttä sillä et joku toinen on tehny sun mielestä jotain pahempaa?

• DRHouse

"Ateistit vaativat todisteita Jumalan olemassaolosta. Todisteilla he tarkoittavat ns. luonnontieteellisiä todisteita, joihin ei kuulu Jumalan olemassaolo.
      Yhtä hyvin voitaisiin pyytää näkyvää todistetta näkymättömästä. Ateistit ovat kysymyksen asettelullaan jo asettaneet esteen todisteen antamiselle."

Siis kaikkivoipa olento ei voi todistaa itseään? Eihän se silloin ole kaikkivoipa.

"Jumala on antanut jokaiselle ihmiselle todisteen itsestään. Tuo todiste on jo sisäänrakennettu ihmisen tietoisuuteen."

Taas tällainen todistamaton väite. Ei ole asettanut. Noin, tulipa sekin kumottua.

" Siksi ihminen ei tarvitse mitään näkyvää todistetta Jumalasta, vaikka kaikki olemassa oleva todellisuus todistaakin Jumalasta. Ihmisen sisimmässä on tietoisuus siitä, että hän on vastuullinen persoona, ja että kuoleman jälkeen hän joutuu kaikkivaltiaan Jumalan eteen vastaamaan elämästään."

Juu, edelleen ei ole. Tuo on vain mielipiteesi, ei todiste.

"Tämän todellisuus näkyy käytännössä siinä, että kaikki kansat ja kulttuurit ovat aina ja kaikkialla maailmassa palvoneet yliluonnollista Jumalaa jossain muodossa. Heillä kaikilla on omatunto, joka muistuttaa heitä jatkuvasti Jumalan olemassaolosta."

Eivät ole, ja siitä on jopa todisteita.

"Jos ihminen on itse keksinyt jumalan, kuten ateistit uskottelevat, hänen olisi täytynyt keksiä silloin myös omatunto, joka ateisteilla itselläänkin on. Ateistit olisivat silloin keksineet itse itselleen jumalansa. Jumala ja omatunto liittyvät yhteen. Jos ei ole Jumalaa, silloin ihmisellä ei ole omaatuntoakaan ja päinvastoin"

Huono olkiukko ja aiheeton kehäpäätelmä. Omatunto on evoluuution mukana kehittynyt ominaisuus (todistetusti) ja sillä on myös kulttuurillinen ulottuvuus.

• 100v

Tämä ihmisten viha ja kirjoittelu. Tämä muka sana, joka jokaisella on sanottuna. Eikö kannattaisi uskoa ihmiseen? Onko se joltakin pois jos joku toinen uskoo eri tavalla kuin sinä? Onko narsisti se joka haluaa että kaikki tekee niin kuin narsisti tekee? Koko palsta on niin täynnä toisten morkkaamista, itseinhoa, vihaa. Ei kuvaa Jumalaa, eikä edes Jumalatatonta.

• Mark.luuvitonen

"Ateistit vaativat todisteita Jumalan olemassaolosta."
      Se on ihan järkevä vaatimus. Muutenhan sinä vain yrität huijata. Pyydä vaiheeksi se Jumala tänne kommentoimaan, äläkä aina itse ole täällä valehtelemassa.

"...kuoleman jälkeen hän joutuu kaikkivaltiaan Jumalan eteen vastaamaan elämästään."
      Ja hevonpaskaa!!! Elämäsi ei kiinnosta ketään varsinkaan kuolemasi jälkeen, koska eihän siitä ole kukaan kiinnostunut nytkään.

"Jos ihminen on itse keksinyt jumalan, kuten ateistit uskottelevat, hänen olisi täytynyt keksiä silloin myös omatunto"
      Aika vähän sitä omatuntoa tuntuu uskovaisilla olevan heidän tekemisistään päätellen. Tekopyhää teeskentelyä kyllä riittää. Kadoksissa on niin Jumala kuin lähimmäisrakkaus.

• PuurotVellit

Luonnontieteiden kuten muidenkin tieteiden tutkimusvälineet ovat vain menetelmiä ja välineitä, jotka ovat kehittyneet jatkuvasti ja kehittyvät edelleen.
        Tutkittu tieto on käytettävissä olevilla tutkimusvälineillä vahvistettua tietoa, todisteita. Käytetyt tutkimusvälineet siis määrittävät sen, millaista "tietoa" ihmisillä on käytettävissään.
        Tutkimusvälineet eivät ole päämäärä sinänsä, vaan työkaluja, välineitä.

• A.Teisti

Jos joku väittää, että jotain on olemassa, hänen pitää esittää siitä todisteet. Jos väitetään jonkin "olion" olevan olemassa, todisteet ovat tietenkin luonnontieteellisiä. Jos luonnontieteellisiä todisteita ei ole, asia on ilmeisesti jotenkin yliluonnollinen, mutta mitään yliluonnollista ei ole, ainakaan sellaista ei ole koskaan todellisuudessa havaittu.
      Ilmakin on näkymätöntä, mutta sen voi havaita konkreettisesti: tuulimyllyt pyörivät, purjelaivat purjehtivat, lentokoneet lentävät. Ja ilmaa voi tutkia luonnontieteellisesti, se muodostuu näkymättömistä kaasuista.
      Jos Jumala on pelkkä käsite (ilman tarkoitetta), sitä voi tutkia kielitiede, psykologia tai filosofia.

>>"Jumala on antanut jokaiselle ihmiselle todisteen itsestään."<<

Ihmisillä on vain kuvitelma Jumalasta, jotkut "uskovat" tuohon kuvitelmaan ja sen todellisuuteen, jotkut ovat tajunneet sen olevan mielikuvituksen tuotetta.

Kansat ja kulttuurit ovat palvoneet jumalia jossain muodossa, mutta se johtuu alkukantaisesta ajattelusta, joka on sitten uskonnoissa jäänyt päälle. Kun tieto todellisuudesta on lisääntynyt, jumalat on havaittu turhiksi oletuksiksi.

Omatunto kuuluu luonnostaan ihmisyyteen, ei tarvita mitään jumalaa antamaan sitä ihmisille. Ihmisestä saattaa tuntua, että omatunto on jotain erillistä ja ulkoa tulevaa kuten moraali, mutta eivät ne kuitenkaan jumalilta tule.
      Ihmiset OVAT keksineet itselleen jumalansa, jumala on ihmisen kuva, ei päinvastoin.

• pajes

Ateistien oma ongelma,kerta on uskonpuutetta,teille on näytetty todisteita vaikka kuinka paljon.Te saatte olla omillanne,saatte palvoa juuri sitä mitä itse haluatte tai olkaa palvomatta mitään.Ongelmia kun tulee ihmiselle elämässä ,se käy etsimään tietä ulos ongelmista,tai tekee itselleen tai lähimmäisilleen pahaa.Jumala tulee silloin viimeistään ihmiselle mieleen, kun ei muuta tietä pelastukseen ole.Ihmiselle kun tulee epätoivo ,eikä kukaan pysty auttamaan, Jumala ei hylkää ketään, VAAN IHMINEN ITSE HYLKÄÄ JUMALAN.

• "...teille on näytetty todisteita vaikka kuinka paljon..."
        Ei vielä ensimmäistäkään todistetta. Olet hyvä esimerkki uskovaisen omastatunnosta. Yhdestoista käsky: valehtele silmät päästä.

• treutrue

Mielipiteesi ei kumoa faktaa: todisteita ei ole näytetty Jumalasta tai mistään muustakaan yliluonnollisesta. Uskonnoissa esitetään mielipiteitä jumalista ja yliluonnollisesta. Niiden todistuvoimaisuus on faktuaalisesti pyöreä nolla.

• uskonpohjatontyhmyys

Yhtään ainoaa todistetta jumalasta ei ole koskaan näytetty. Tämä on fakta joka ei valehtelemalla miksikään muutu.

Jos jumalasta olisi todiste, niin emme tietenkään edes puhuisi uskosta vaan tiedosta. Minun ei tarvitse uskoa sellaiseen minkä tiedän.

Jos sinulla on yksikin todiste jumalasta, niin ole hyvä ja esitä todisteesi koko maailmalle ja kaikille tiedotusvälineille. Jotka sitten julkaisevat suurimman uutisen ikinä: "JUMALAN OLEMASSAOLO TODISTETTU!"

Eli siitä vain todisteitasi esittämään, eikö niin? Ethän sinä vain valehdellut niistä todisteista? Koska olisihan se todella noloa jäädä kiinni valheesta ja siitä että ei olekaan yhtään mitään mitä voisit tiedotusvälineille todisteina esittää.

• pajes
        uskonpohjatontyhmyys kirjoitti:

Yhtään ainoaa todistetta jumalasta ei ole koskaan näytetty. Tämä on fakta joka ei valehtelemalla miksikään muutu.

Jos jumalasta olisi todiste, niin emme tietenkään edes puhuisi uskosta vaan tiedosta. Minun ei tarvitse uskoa sellaiseen minkä tiedän.

Jos sinulla on yksikin todiste jumalasta, niin ole hyvä ja esitä todisteesi koko maailmalle ja kaikille tiedotusvälineille. Jotka sitten julkaisevat suurimman uutisen ikinä: "JUMALAN OLEMASSAOLO TODISTETTU!"

Eli siitä vain todisteitasi esittämään, eikö niin? Ethän sinä vain valehdellut niistä todisteista? Koska olisihan se todella noloa jäädä kiinni valheesta ja siitä että ei olekaan yhtään mitään mitä voisit tiedotusvälineille todisteina esittää.

Maailmalle minun ei tarvitse todistella mitään, vaan minulle riittää todistukset itselleni että Jumala on olemassa. Taivaalliselle isälleni,se riittää että uskon Jeesukseen Kristukseen. Teidän on turha odotella Jumalasta todistuksia,se näyttäytyy teille silloin kun se haluaa.Luuleeko ateisti että taivasten valtakuntaan mennään kuin ravintolaan,älä luule.Tiede on tehty teille tuhoksi se johtaa teidät harhaan, niinkuin rikkaalle raha, jota se rakastaa niin paljon, että se ei ikinä saa sitä tarpeeksi.Ihmiselle tehdään loukkuja täällä maailmassa, sitten se unohtaa kuitenkin sen tärkeimmän.Uskottehan tekin johonkin ihmiseen joka sanoo, että on tapahtunut alkuräjähdys ja olette apinasta lähtöisin.Vaikka ette ole mitään alkuräjähdystä nähneet,eikä ensimmäistäkään apinaa joka puhuu suomea ja kielillä ihmisen kanssa ja synnyttää ihmisiä siis apina.Alkuräjädys jos olisi tottakin ,niin Jumala senkin on luonut.

• pajes kirjoitti:

Maailmalle minun ei tarvitse todistella mitään, vaan minulle riittää todistukset itselleni että Jumala on olemassa. Taivaalliselle isälleni,se riittää että uskon Jeesukseen Kristukseen. Teidän on turha odotella Jumalasta todistuksia,se näyttäytyy teille silloin kun se haluaa.Luuleeko ateisti että taivasten valtakuntaan mennään kuin ravintolaan,älä luule.Tiede on tehty teille tuhoksi se johtaa teidät harhaan, niinkuin rikkaalle raha, jota se rakastaa niin paljon, että se ei ikinä saa sitä tarpeeksi.Ihmiselle tehdään loukkuja täällä maailmassa, sitten se unohtaa kuitenkin sen tärkeimmän.Uskottehan tekin johonkin ihmiseen joka sanoo, että on tapahtunut alkuräjähdys ja olette apinasta lähtöisin.Vaikka ette ole mitään alkuräjähdystä nähneet,eikä ensimmäistäkään apinaa joka puhuu suomea ja kielillä ihmisen kanssa ja synnyttää ihmisiä siis apina.Alkuräjädys jos olisi tottakin ,niin Jumala senkin on luonut.

Kirjoititko sinä tuossa yläpuolella "...,teille on näytetty todisteita vaikka kuinka paljon."?
        Miten voit sitten kirjoittaa, että "Maailmalle minun ei tarvitse todistella mitään, vaan minulle riittää todistukset itselleni..." ja "Teidän on turha odotella Jumalasta todistuksia..."?
        No tietysti voit, uskovaisen venyvällä omallatunnolla kahden keskenään ristiriidassa olevan väitteen kirjoittaminen onnistuu uskovaiselta ilman mitään omantunnon tuskia.
        Valehtele silmät päästä, kuten kirjoitin.

• Frans_2
        pajes kirjoitti:

Mitä mieltä ollaan, onko pajes trolli vai todiste siitä, että suomea puhuvia apinoita sittenkin on.

• pajes
        marathustra kirjoitti:

Kirjoititko sinä tuossa yläpuolella "...,teille on näytetty todisteita vaikka kuinka paljon."?
        Miten voit sitten kirjoittaa, että "Maailmalle minun ei tarvitse todistella mitään, vaan minulle riittää todistukset itselleni..." ja "Teidän on turha odotella Jumalasta todistuksia..."?
        No tietysti voit, uskovaisen venyvällä omallatunnolla kahden keskenään ristiriidassa olevan väitteen kirjoittaminen onnistuu uskovaiselta ilman mitään omantunnon tuskia.
        Valehtele silmät päästä, kuten kirjoitin.

Jumala on luonut alunperin,omaksi kuvakseen.Ihminen itse on sössinyt kaiken tekemällä syntiä ja perisyntiä vuosien ajan.Ihminen tulee puhtaana maailmaan,jos ei synny perisynnissä.Maailmassa ihminen tappaa ihmisiä tekee lähimmäisiään kohtaan pahaa,näin se vaan menee,siintä ette pääse mihinkään.

• pajes kirjoitti:

Jumala on luonut alunperin,omaksi kuvakseen.Ihminen itse on sössinyt kaiken tekemällä syntiä ja perisyntiä vuosien ajan.Ihminen tulee puhtaana maailmaan,jos ei synny perisynnissä.Maailmassa ihminen tappaa ihmisiä tekee lähimmäisiään kohtaan pahaa,näin se vaan menee,siintä ette pääse mihinkään.

Joten tuosta liirumlaarumista voi sitten päätellä sinun selityksesi: sinä valehtelet koska olet uskovainen.

• pajes
        marathustra kirjoitti:

Joten tuosta liirumlaarumista voi sitten päätellä sinun selityksesi: sinä valehtelet koska olet uskovainen.

Se ei ole valhetta.Mutta kuinka ateisti selittää sen, kun Suomea nykyään uhkaillaan niin paljon?Mie sit muistutan yhdestä asiasta.

• pajes kirjoitti:

Se ei ole valhetta.Mutta kuinka ateisti selittää sen, kun Suomea nykyään uhkaillaan niin paljon?Mie sit muistutan yhdestä asiasta.

Mikä ei ole valehtelemista? Se, että ateisteille on näytetty todisteita - todisteita, joita on turha odotella?

• pajes
        marathustra kirjoitti:

Mikä ei ole valehtelemista? Se, että ateisteille on näytetty todisteita - todisteita, joita on turha odotella?

Jumalan olemassa olo,ei ole valhetta.

• pajes kirjoitti:

Jumalan olemassa olo,ei ole valhetta.

Luulisi, että kun saat kirjoittaa yleisesti mielipiteitäsi, kiitos sananvapauden, niin myös kantaisit myös sen vastuun, joka siitä vapaudesta seuraa. Eli seisoisit sanomistesi takana. Valehtelit väittäessäsi ateisteille näytetyn todisteita?

• pajes
        marathustra kirjoitti:

Luulisi, että kun saat kirjoittaa yleisesti mielipiteitäsi, kiitos sananvapauden, niin myös kantaisit myös sen vastuun, joka siitä vapaudesta seuraa. Eli seisoisit sanomistesi takana. Valehtelit väittäessäsi ateisteille näytetyn todisteita?

Tiedätkö mitä kaikki perustuu uskoon,se on jokaisen oma asia uskokoon tai ei, Jumala tietää totuuden, että en valehtele.Mutta teillä sen sijaan on eri asia, kun valehtelette sellaisesta asiasta, joka on olemassa.

• uskonpohjatontyhmyys

Sinä valehtelit törkeästi sanoessasi että "teille on näytetty todisteita vaikka kuinka paljon."

Kun yhtään ainoaa todistetta ei ole koskaan näytetty, etkä sinäkään ole näyttänyt yhtään ainoaa todistetta. Jos olisi näytetty yksikin todiste, niin koko maailma tietäisi sen.

Valheilla vain tuppaa olemaan lyhyet jäljet, eikä jatkuvasti törkeästi valehtelevaa tietenkään ole mitään syytä uskoa missään asioissa. Omaa oksaanne te idiootit sahaatte valehtelemalla jatkuvasti niistä olemattomista todisteistanne, joita ei kysyttäessä koskaan löydy.

• pajes kirjoitti:

Tiedätkö mitä kaikki perustuu uskoon,se on jokaisen oma asia uskokoon tai ei, Jumala tietää totuuden, että en valehtele.Mutta teillä sen sijaan on eri asia, kun valehtelette sellaisesta asiasta, joka on olemassa.

Kyllä sinä valehtelit ja jokainen voi lukea sen kommenteistasi, sinun valehtelemisesi ei ole mikään tulkintakysymys tai uskonasia. Odotellaan vain, että sinä hyväksyt ja myönnät valehtelusi.

• pajes

Sinä valehtelit törkeästi sanoessasi että "teille on näytetty todisteita vaikka kuinka paljon."

Kun yhtään ainoaa todistetta ei ole koskaan näytetty, etkä sinäkään ole näyttänyt yhtään ainoaa todistetta. Jos olisi näytetty yksikin todiste, niin koko maailma tietäisi sen.

Valheilla vain tuppaa olemaan lyhyet jäljet, eikä jatkuvasti törkeästi valehtelevaa tietenkään ole mitään syytä uskoa missään asioissa. Omaa oksaanne te idiootit sahaatte valehtelemalla jatkuvasti niistä olemattomista todisteistanne, joita ei kysyttäessä koskaan löydy.

Jeesus tuli maailmaan syntisten tähden,uskoon ken tahtoo ,kaikki perustuu uskoon.Teille on kirjoitettu tekstiä täällä Jumalan sanan mukaisesti kirjoitettu esimerkkejä.Vaikka kuinka minä teille täällä kirjoittaisin totuuksia,maailma ei kuitenkaa uskoisi siihen, koska sanassa sanotaan niin.Silloin sellaiset ihmiset jotka eivät usko, ovat puolensa valikoineet.Ateistit itse valehtelee sellaisesta asiasta,mikä on olemassa ,eli Jumala.Minulle riittää se, kun Jumala tietää, että en valehtele.

• uskonpohjatontyhmyys
        pajes kirjoitti:

Jeesus tuli maailmaan syntisten tähden,uskoon ken tahtoo ,kaikki perustuu uskoon.Teille on kirjoitettu tekstiä täällä Jumalan sanan mukaisesti kirjoitettu esimerkkejä.Vaikka kuinka minä teille täällä kirjoittaisin totuuksia,maailma ei kuitenkaa uskoisi siihen, koska sanassa sanotaan niin.Silloin sellaiset ihmiset jotka eivät usko, ovat puolensa valikoineet.Ateistit itse valehtelee sellaisesta asiasta,mikä on olemassa ,eli Jumala.Minulle riittää se, kun Jumala tietää, että en valehtele.

Tuo mitä sinä sanot ei muuta piiruakaan siitä faktasta, että sinä valehtelit törkeästi väittäessäsi muka että "teille on näytetty todisteita vaikka kuinka paljon."

Kun yhtään ainoaa todistetta ei ole näytetty. Joten sinä olet täysin selkeästi valehtelija.

Ja se että teillä uskovilla ei selvästikään ole mitään moraalia jatkuvan törkeän valehtelemisen suhteen kertookin kaiken tarvittavan siitä teidän uskostanne.

• pajes

Tuo mitä sinä sanot ei muuta piiruakaan siitä faktasta, että sinä valehtelit törkeästi väittäessäsi muka että "teille on näytetty todisteita vaikka kuinka paljon."

Kun yhtään ainoaa todistetta ei ole näytetty. Joten sinä olet täysin selkeästi valehtelija.

Ja se että teillä uskovilla ei selvästikään ole mitään moraalia jatkuvan törkeän valehtelemisen suhteen kertookin kaiken tarvittavan siitä teidän uskostanne.

Raamatun sanasta tämä pitää jo täysin paikkansa.Älkää rakastako maailmaa älkääkkä mitään mitä maailmassa on,jos joku rakastaa maailmaa, isän rakkaudella ei ole hänessä sijaa.Suomi läksi maailman mukaan eli eu:hun nyt näkee mitä olemme sieltä saaneet ja mitä vielä saamme.Minä kysyin aikaisemmin,kuinka ateismi selittää sen, että Suomea uhkaillaan enemmän kuin aikaisemmin?

• pajes kirjoitti:

Raamatun sanasta tämä pitää jo täysin paikkansa.Älkää rakastako maailmaa älkääkkä mitään mitä maailmassa on,jos joku rakastaa maailmaa, isän rakkaudella ei ole hänessä sijaa.Suomi läksi maailman mukaan eli eu:hun nyt näkee mitä olemme sieltä saaneet ja mitä vielä saamme.Minä kysyin aikaisemmin,kuinka ateismi selittää sen, että Suomea uhkaillaan enemmän kuin aikaisemmin?

Suomea uhkaillaan paljon vähemmän kuin kylmän sodan aikana.

• pajes kirjoitti:

Miksi vaihdat puheenaihetta täysin epäoleelliseen aiheeseen, kun keskustelu on siitä, että sinä olet valehtelija? Harvemmin uskontojen jumalat pitävät valehtelijoista, mutta sinä näytät uskovan jumalasi siunaavan valehtelusi. Saammeko todistaa denialismia tässä nyt livenä? Olet kuin mies, joka on narahtanut housut nilkoissa muna kädessäsi päiväkodin pihalta ja selittää, että "Ei ei ei, tämä ei ole sitä miltä näyttää!".

• pajes
        agnoskepo kirjoitti:

Suomea uhkaillaan paljon vähemmän kuin kylmän sodan aikana.

Voi voi kun se oli silloin kylmänsodan aikaan, en tarkoita sitä nyt.Vaan tarkoitan sitä mitä on nyt eu:hun lähdön jälkeen.

• pajes
        marathustra kirjoitti:

Miksi vaihdat puheenaihetta täysin epäoleelliseen aiheeseen, kun keskustelu on siitä, että sinä olet valehtelija? Harvemmin uskontojen jumalat pitävät valehtelijoista, mutta sinä näytät uskovan jumalasi siunaavan valehtelusi. Saammeko todistaa denialismia tässä nyt livenä? Olet kuin mies, joka on narahtanut housut nilkoissa muna kädessäsi päiväkodin pihalta ja selittää, että "Ei ei ei, tämä ei ole sitä miltä näyttää!".

Jumala on olemassa, minä veikkaisin että sinäkin olisit aivan hiljaa paskat housussa jossakin nurkassa ,jos tietäisit vähääkään mistä on kyse ja Suomalaisena olemisesta.Niinhä se oli aikoinaan vedenpaisumustakin ennen, ihmiset eivät uskoneet ja niin käy nykyäänkin samoin.Ai niin mut ettehän te usko.

• uskonpohjatontyhmyys

Kun yhtään ainoaa todistetta ei ole näytetty. Joten sinä olet todistetusti valehtelija.

Ja se että teillä uskovilla ei selvästikään ole mitään moraalia jatkuvan törkeän valehtelemisen suhteen kertookin kaiken tarvittavan siitä teidän uskostanne. Näytätte jatkuvasti että uskonne on moraalitonta ja että se perustuu jatkuvalle valehtelemiselle.

Paljon kiitoksia tästä vakuuttavasta esityksestäsi, jolla häpäisit sekä itsesi että uskosi.

• pajes kirjoitti:

Jumala on olemassa, minä veikkaisin että sinäkin olisit aivan hiljaa paskat housussa jossakin nurkassa ,jos tietäisit vähääkään mistä on kyse ja Suomalaisena olemisesta.Niinhä se oli aikoinaan vedenpaisumustakin ennen, ihmiset eivät uskoneet ja niin käy nykyäänkin samoin.Ai niin mut ettehän te usko.

Mutta edelleenkään sinulla ei ole todisteita jumalastasi. Mutta tuttuun tapaan otat jumalasi roolin ja alat jakamaan tuomioita. Eikös jumalasi heitä tuollaisesta käytöksestä sinne ikuisiin grillibileisiin?

• pajes

Kun yhtään ainoaa todistetta ei ole näytetty. Joten sinä olet todistetusti valehtelija.

Ja se että teillä uskovilla ei selvästikään ole mitään moraalia jatkuvan törkeän valehtelemisen suhteen kertookin kaiken tarvittavan siitä teidän uskostanne. Näytätte jatkuvasti että uskonne on moraalitonta ja että se perustuu jatkuvalle valehtelemiselle.

Paljon kiitoksia tästä vakuuttavasta esityksestäsi, jolla häpäisit sekä itsesi että uskosi.

Todisteita on vaikka kuinka paljon, jos käyttäisit aivojasi.Kaikki perustuu Jumalan sanaan ja uskoon.Minä olen sanonut sen, että se on jokaisen oma asia, uskokoon ken tahtoo.Teinäkään en menisi levittämään myöskään sellaista sanaa, että Jumalaa ei ole olemassa,vaikka sitä ei teillä olisikaan, koska monella muulla se on.Vaikka te ette uskoisikaan Jumalan olemassa oloa,Jumala tietää kuka on oikeassa ja kuka väärässä.

• pajes
        Ei.luotu kirjoitti:

Mutta edelleenkään sinulla ei ole todisteita jumalastasi. Mutta tuttuun tapaan otat jumalasi roolin ja alat jakamaan tuomioita. Eikös jumalasi heitä tuollaisesta käytöksestä sinne ikuisiin grillibileisiin?

Tuominnut en ole.Raamatussa jos sanotaan että olette tuhonomia ,jos ette tee parannusta ja käänny Jeesukseen Kristukseen.Se on varoitus, koska ennen vedenpaisumustakaan eivät ihmiset uskoneet mitään,mutta se vaan tuli. Sama on nyt olemme Suomessa,ihminen jos näkee yhtään omaa nenää kauemmaksi, näkee millaisessa jamassa olemme.Ei hyvältä näytä.

• pajes kirjoitti:

Taidat olla sosiopaatti vai mikä on mahdollinen selitys sille, ettei omatuntosi kolkuta valehtelemisestasi - ei edes siitä, että jäit kiinni. Sosiopaatti, psykopaatti, epävakaa persoonallisuus - syitä on monia, joissa ihminen joko kiistää tai ei itse tunnista syyllisyyttään.
        Tottakai kaikki uskonnolliset Jeesus väitteesi ovat valuneet viemäriin, kun olet menettänyt uskottavuutesi vähääkään varteenotettavana keskustelijana ja olet näyttäytynyt henkisesti lapsena, joka vaihtaa puheenaihetta kiinni jäätyään.

• pajes
        marathustra kirjoitti:

Taidat olla sosiopaatti vai mikä on mahdollinen selitys sille, ettei omatuntosi kolkuta valehtelemisestasi - ei edes siitä, että jäit kiinni. Sosiopaatti, psykopaatti, epävakaa persoonallisuus - syitä on monia, joissa ihminen joko kiistää tai ei itse tunnista syyllisyyttään.
        Tottakai kaikki uskonnolliset Jeesus väitteesi ovat valuneet viemäriin, kun olet menettänyt uskottavuutesi vähääkään varteenotettavana keskustelijana ja olet näyttäytynyt henkisesti lapsena, joka vaihtaa puheenaihetta kiinni jäätyään.

No antaa asian olla näin,aika näyttää kuinka käy Jumala on kuitenkin olemassa, se ei mihinkään muutu vaikka kuinka vänkäät.Jeesus Kristus on Jumalan poika ja se elää ikuisesti.Jumala ainoastaan tietää kuinka meille käy,Jeesukseen Kristukseen uskoville on luvattu iänkaikkinen elämä,saattaa olla että kaikki pelastuvat,tai sitten ne joutuvat helvettiin jotka on kirjoitettu, sekin on sitten oikea päätös.Jumalalle kaikki on mahdollista,ihmiselle ei.

• pajes kirjoitti:

No antaa asian olla näin,aika näyttää kuinka käy Jumala on kuitenkin olemassa, se ei mihinkään muutu vaikka kuinka vänkäät.Jeesus Kristus on Jumalan poika ja se elää ikuisesti.Jumala ainoastaan tietää kuinka meille käy,Jeesukseen Kristukseen uskoville on luvattu iänkaikkinen elämä,saattaa olla että kaikki pelastuvat,tai sitten ne joutuvat helvettiin jotka on kirjoitettu, sekin on sitten oikea päätös.Jumalalle kaikki on mahdollista,ihmiselle ei.

Ciao, valehtelija.

• pajes
        marathustra kirjoitti:

Ciao, valehtelija.

No sen tulet aikaa myöten näkemään , kuka on valehtelija ja kuka ei.

• pajes kirjoitti:

Tosin mitään raamatun kuvaamaa Vedenpaisumusta ei ole koskaan tapahtunut.

• pajes kirjoitti:

Sanot: "Ihminen itse on sössinyt kaiken tekemällä syntiä ja perisyntiä vuosien ajan."

Miten ihminen 'tekee perisyntiä'?

• Ierika
        pajes kirjoitti:

Todisteita on vaikka kuinka paljon, jos käyttäisit aivojasi.Kaikki perustuu Jumalan sanaan ja uskoon.Minä olen sanonut sen, että se on jokaisen oma asia, uskokoon ken tahtoo.Teinäkään en menisi levittämään myöskään sellaista sanaa, että Jumalaa ei ole olemassa,vaikka sitä ei teillä olisikaan, koska monella muulla se on.Vaikka te ette uskoisikaan Jumalan olemassa oloa,Jumala tietää kuka on oikeassa ja kuka väärässä.

Minäkin ihan yhtä hyvillä perusteella uskon lentävään pastahirviöön, joka hallitsee maata ja maailmankaikkeutta. Siitä sentään on konkreettisia todisteita ja jälkiä melkein kaikkialla.

• TyhmäPaimenPoika
        marathustra kirjoitti:

" Taidat olla sosiopaatti vai mikä on mahdollinen selitys sille, ettei omatuntosi kolkuta valehtelemisestasi - ei edes siitä, että jäit kiinni. Sosiopaatti, psykopaatti, epävakaa persoonallisuus - syitä on monia, joissa ihminen joko kiistää tai ei itse tunnista syyllisyyttään.
        Tottakai kaikki uskonnolliset Jeesus väitteesi ovat valuneet viemäriin, kun olet menettänyt uskottavuutesi vähääkään varteenotettavana keskustelijana ja olet näyttäytynyt henkisesti lapsena, joka vaihtaa puheenaihetta kiinni jäätyään. "

Ehkä sä kerrot tässä viestissä itestäs? " kun olet menettänyt uskottavuutesi vähääkään varteenotettavana keskustelijana ja olet näyttäytynyt henkisesti lapsena, joka vaihtaa puheenaihetta kiinni jäätyään. "

Musta näyttää kyl siltä et sä oot se joka vaihtaa puuhenaihetta siinä vaiheessa ku sä jäät kiinni...

• uskonpohjatontyhmyys

Kuka jäi kiinni mistä? Tässä oli kysymys vain siitä, että nimimerkki Pajes valehteli törkeästi väittäessään jumalasta että "teille on näytetty todisteita vaikka kuinka paljon."

Minä tiedän erittäin hyvin, ettei yhtään ainoaa todistetta jumalasta ole koskaan esitetty. Koska jos olisi niin se olisi maailman suurin uutinen ja kaikki tietäisivät sen, emmekä sen jälkeen enää edes puhuisi uskosta vaan tiedosta. "JUMALAN OLEMASSAOLO TODISTETTU" kirkuisivat kaikki tiedotusvälineet kissan kokoisin kirjaimin jättiuutista. Jota uutista ei ole koskaan näkynyt.

Ja kun nimimerkki Pajesta pyydettiin sitten esittämään edes yksi todiste, niin tämä vaihtoi nopeasti puheenaihetta. Eikä tietenkään esittänyt ainoatakaan todistetta, koska eihän sellaisia ole olemassa eikä ole koskaan esitetty. Joten nimimerkki Pajes on täysin selkeästi ja täysin todistetusti valehdellut meille. Valehdellut todisteista joita ei ole koskaan esitetty.

Valheilla tuppaa olemaan lyhyet jäljet.

• pajes
        exhellari86 kirjoitti:

Sanot: "Ihminen itse on sössinyt kaiken tekemällä syntiä ja perisyntiä vuosien ajan."

Miten ihminen 'tekee perisyntiä'?

Perisynti sellainen synti jota ihminen tekee esim. varastelu, josta ihminen ei pääse eroon.

• pajes kirjoitti:

Perisynti sellainen synti jota ihminen tekee esim. varastelu, josta ihminen ei pääse eroon.

Ja valehtelu. Ja valehtelun kiistäminen, vai mitä?

• TyhmäPaimenPoika kirjoitti:

" Taidat olla sosiopaatti vai mikä on mahdollinen selitys sille, ettei omatuntosi kolkuta valehtelemisestasi - ei edes siitä, että jäit kiinni. Sosiopaatti, psykopaatti, epävakaa persoonallisuus - syitä on monia, joissa ihminen joko kiistää tai ei itse tunnista syyllisyyttään.
        Tottakai kaikki uskonnolliset Jeesus väitteesi ovat valuneet viemäriin, kun olet menettänyt uskottavuutesi vähääkään varteenotettavana keskustelijana ja olet näyttäytynyt henkisesti lapsena, joka vaihtaa puheenaihetta kiinni jäätyään. "

Ehkä sä kerrot tässä viestissä itestäs? " kun olet menettänyt uskottavuutesi vähääkään varteenotettavana keskustelijana ja olet näyttäytynyt henkisesti lapsena, joka vaihtaa puheenaihetta kiinni jäätyään. "

Musta näyttää kyl siltä et sä oot se joka vaihtaa puuhenaihetta siinä vaiheessa ku sä jäät kiinni...

Näytät olevan näkyvissä olevasta kommenttiketjusta huolimatta ihan pihalla. Vai pitäisikö sanoa niityllä.

• pajes

Kuka jäi kiinni mistä? Tässä oli kysymys vain siitä, että nimimerkki Pajes valehteli törkeästi väittäessään jumalasta että "teille on näytetty todisteita vaikka kuinka paljon."

Minä tiedän erittäin hyvin, ettei yhtään ainoaa todistetta jumalasta ole koskaan esitetty. Koska jos olisi niin se olisi maailman suurin uutinen ja kaikki tietäisivät sen, emmekä sen jälkeen enää edes puhuisi uskosta vaan tiedosta. "JUMALAN OLEMASSAOLO TODISTETTU" kirkuisivat kaikki tiedotusvälineet kissan kokoisin kirjaimin jättiuutista. Jota uutista ei ole koskaan näkynyt.

Ja kun nimimerkki Pajesta pyydettiin sitten esittämään edes yksi todiste, niin tämä vaihtoi nopeasti puheenaihetta. Eikä tietenkään esittänyt ainoatakaan todistetta, koska eihän sellaisia ole olemassa eikä ole koskaan esitetty. Joten nimimerkki Pajes on täysin selkeästi ja täysin todistetusti valehdellut meille. Valehdellut todisteista joita ei ole koskaan esitetty.

Valheilla tuppaa olemaan lyhyet jäljet.

Totuus on nyt tämä, että sinä syytät minua valehtelusta.Minulle riittä se Jumala näkee totuuden, myöskin sinun syyttelysi.Kaikki perustuu Usko, Toivo ja Rakkaus.

• pajes
        marathustra kirjoitti:

Ja valehtelu. Ja valehtelun kiistäminen, vai mitä?

Totuus on se että ,Jumala on olemassa, Jeesus Kristus samoin on olemassa.Enkä valehtele.

• pajes kirjoitti:

Opettelepa peruskäsitteet.

Perisynti on kristinuskoon liittyvä käsite, jolla tarkoitetaan ihmisen olotilaa niin sanotun syntiinlankeemuksen jälkeen. Sinä tarkoitat 'helmasyntiä', joka on ihmiseen juurtunut, synnilliseksi mielletty tapa, menettely tai ajattelumalli.

• pajes
        exhellari86 kirjoitti:

Opettelepa peruskäsitteet.

Perisynti on kristinuskoon liittyvä käsite, jolla tarkoitetaan ihmisen olotilaa niin sanotun syntiinlankeemuksen jälkeen. Sinä tarkoitat 'helmasyntiä', joka on ihmiseen juurtunut, synnilliseksi mielletty tapa, menettely tai ajattelumalli.

On miten on, olen kuullut vain perisynti nimellä.Voit olla oikeassa.

• rtuetru

Mielipiteesi eivät kumoa faktaa: Jumalaa ei ole, etkä ole valmis ottamaan ensimmäistäkään askelta Jumalan olemassaolon todistamiseksi.

• ”Ateistit vaativat todisteita Jumalan olemassaolosta. Todisteilla he tarkoittavat ns. luonnontieteellisiä todisteita, joihin ei kuulu Jumalan olemassaolo.
      Yhtä hyvin voitaisiin pyytää näkyvää todistetta näkymättömästä. Ateistit ovat kysymyksen asettelullaan jo asettaneet esteen todisteen antamiselle.”

Niin, kiero taktiikka. Ilmiselvästi kiero. Mutta ateistit kiistävät kaiken kieroilunsa. He toimivat niinsanotusti ”hyvässä uskossa”. Eli uskovat itse siihen mitä tuputtavat.

Kun henki puuttuu – ei tietenkään Todellisuudessa vaan ideologiassa – silloin hengen kiistäminen aiheuttaa hengen vastaisuuden, ja sille on olemassa kyllä rumempiakin sanoja.

• A.Teisti

Mikä siinä oikein on kieroa?

Joku väittää, että jotain on olemassa. On ihan luonnollista, että ihmiset haluavat todisteita tästä asiasta. Monet uskikset eivät "usko" evoluutioon, vaikka heille on annettu selvät todisteetkin. Miksi pitäisi uskoa johonkin jumalaan ihan ilman todisteita?

• uskonpohjatontyhmyys

Huijarin mielestä on tietenkin kieroa, että ihmiset vaativat hänen epäuskottaville väitteilleen asiallisia perusteluja ja todisteita. Kun huijari hyvin tietää ettei hänellä ole yhtään mitään mitä voisi esittää, joten siksi hänen täytyy epärehellisen kierosti luikerrellen yrittää vierittää syy muka niiden niskoille, jotka vaativat väitteille asiallisia todisteita.

Mikä on täysin normaali ja luonnollinen vaatimus, koska ei ole mitään syytä uskoa täysin perusteettomiin väitteisiin, joista ei ole mitään todisteita. Huijari ei vihaa mitään niin paljon kuin täysin normaalia kysymystä todisteista, koska se niin ikävästi paljastaa sen mitä hänellä on ja sen mitä hänellä varsinkaan ei ole - ja sen mitä hän itse on. Ja sille on olemassa kyllä rumempiakin sanoj.

Paljon kiitoksia minun nimimerkkini todistamisesta, taas kerran.

• Epäjumalienkieltäjä

Ensinnäkin esimerkiksi sinulta on pyydetty lähinnä loogista perustelua väitteellesi jumalasta. Pelkkä "minä tiedän, minä olen oikeassa, koska minä olen minä" ei vakuuta ketään.

Toiseksi jos olisi olemassa kaikkivoipa jumala, jonka mielestä olisi erityisen tärkeää että me tietäisimme hänen olevan olemassa, niin eiköhän hän osaisi meidät kaikki vakuuttaa.

• juu.tupeksessa

Juutubessa on todisteet jumalan olemassaolosta, nooan arkista, sodomasta ja gomodasta (nyk. Israel) ja monesta muusta ihmeestä.

• uskonpohjatontyhmyys

Youtubessa on todisteet myös Hämähäkkimiehestä, Mustanaamiosta, Tarzanista, Zorrosta, Teräsmiehestä ja Batmanista.

Ja mainitsemasi Gomoda on netissä luksustuotteita myyvä yritys:

https://gomoda.me/

• Mark.

Entäpä ne ihmiset, jotka ehtivät kuolla kauan ennen kristinuskoa ja palvoivat hurskaasti muita jumalia? Missä heidän tietoisuutensa Jumalasta?

• uskonkauneus

Siellä ne uiskentelevat tulijärvessä hiilihanko perseessä ja jos kysyt Mark5:ltä niin tämä vastaa että sehän on niille jumalattomille ihan oikein, itsehän valitsivat...

• uskova-urpo
    • Mark5.ei.kirj

Lisään avaukseeni:
      - Mistä tidemmä ettei Jumala ol'e Felipe Massa ( Formula1-kuski)?
      Hän ilmestyy nopeasti, ja kaikki hänet näkevät

• ei.totuusarvoa

Ei-luonnontieteelliset 'todisteet' jumalasta eivät ole todisteita vaan uskomuksia.

• hfhf.ghf

Mistä tiedämme, että Jumala on olemassa?

Tiedämme sen mm. tietoisuudesta. Ihmisen tietoisuuttahan selitetään vieläkin usein tieteellisesti vain aivokemialla, mutta kuinka sitten selitetään pieneliöiden tietoisuus, kasvien tietoisuus...

Hermojärjestelmää ja aivoja ei tarvita välttämättä tietoisuuden syntymiseen. Mistä siis saavat tietoisuuden esimerkiksi mikroskooppiset pieneliöt? Tietoisuuskentästä mitä ilmeisimmin, koska niillä tuskin on yksilöllistä sielua, kuten ihmisillä on.

• Mistä lähtien mikroskooppisilla pieneliöillä tai kasveilla on ollut tietoisuus?
        Kerrohan mitä tarkoitat tietoisuudella, että päästäisiin edes samalle viivalle.

• fhf.hfh
        agnoskepo kirjoitti:

Mistä lähtien mikroskooppisilla pieneliöillä tai kasveilla on ollut tietoisuus?
        Kerrohan mitä tarkoitat tietoisuudella, että päästäisiin edes samalle viivalle.

Prisma-ohjelmassa on joskus käsitelty kasvien tietoisuutta. En itse katsonut ko. ohjelmaa, mutta täällä on keskustelua;

http://www.tiede.fi/keskustelu/46442/ketju/kasvien_tietoisuus

• Laitan vähän osviittaa Telkänrannan kirjasta luvusta "tietoisuuden neljä tasoa" Telkänranta on eläinten käyttäytymistä tutkiva evoluutiobiologi.

1. Fenomenaalinen tietoisuus, eli tajuisuus tai tunnetietoisuus. Se on lähinnä kykyä kokea erilaisia aistimuksia ja tuntemuksia.

2. Kognitiivinen tietoisuus, joka on kykyä tietojen käsittelyyn.

3. Itsetietoisuus. Silloin eläin tajuaa olevansa muista erillään oleva yksilö, joka pystyy mielessään tarkastelemaan itseään myös ulkopuolelta nähtynä.

4. Metakognitio eli tietoisuus tietoisuudesta. Se edellyttää kykyä arvioida ainakin jossain määrin , kuinka varmalla pohjalla omat käsitykset ovat.
        Usein tuntuu, etteivät kaikki tämänkään palstan kirjoittajat ole edenneet neljännelle tasolle.

• hfhg.fhf
        agnoskepo kirjoitti:

Laitan vähän osviittaa Telkänrannan kirjasta luvusta "tietoisuuden neljä tasoa" Telkänranta on eläinten käyttäytymistä tutkiva evoluutiobiologi.

1. Fenomenaalinen tietoisuus, eli tajuisuus tai tunnetietoisuus. Se on lähinnä kykyä kokea erilaisia aistimuksia ja tuntemuksia.

2. Kognitiivinen tietoisuus, joka on kykyä tietojen käsittelyyn.

3. Itsetietoisuus. Silloin eläin tajuaa olevansa muista erillään oleva yksilö, joka pystyy mielessään tarkastelemaan itseään myös ulkopuolelta nähtynä.

4. Metakognitio eli tietoisuus tietoisuudesta. Se edellyttää kykyä arvioida ainakin jossain määrin , kuinka varmalla pohjalla omat käsitykset ovat.
        Usein tuntuu, etteivät kaikki tämänkään palstan kirjoittajat ole edenneet neljännelle tasolle.

Tunnettu ja arvostettu kvanttifyysikko David Bohm totesi, että "tietoisuus on universumin ominaisuus". Jos niin todella on, niin eikö se todista sen, että on olemassa korkein tietoisuus, joka on kaiken tietoisuuden lähde?

• HyllyväPohja
        hfhg.fhf kirjoitti:

Tunnettu ja arvostettu kvanttifyysikko David Bohm totesi, että "tietoisuus on universumin ominaisuus". Jos niin todella on, niin eikö se todista sen, että on olemassa korkein tietoisuus, joka on kaiken tietoisuuden lähde?

Ensin pitäisi todistaa Bohmin lausuman todenperäisyys. Vasta sitten siitä voisi vetää johtopäätöksiä.

• A.Teisti
        HyllyväPohja kirjoitti:

Ensin pitäisi todistaa Bohmin lausuman todenperäisyys. Vasta sitten siitä voisi vetää johtopäätöksiä.

Ei kai tämä Bohm vain ole kvanttimystikko?... :)

• mystisfyysinen
        A.Teisti kirjoitti:

Ei kai tämä Bohm vain ole kvanttimystikko?... :)

Bohm on arvostettu fyysikko, mutta useillakin kvanttifyysikoilla on mopo lähtenyt keulimaan ja he ovat ottaneet kantaa osaamisalansa ulkopuolisiin asioihin. Kvanttifysiikka ei mahdu maalaisjärkeen ja siksi sen kuvailu menee helposti mystiikan puolelle. Miksi ei siis johtopäätöksetkin.
        Turpa kiinni ja laske, on aika hyvä ohje.

• Bebebebe
        mystisfyysinen kirjoitti:

Bohm on arvostettu fyysikko, mutta useillakin kvanttifyysikoilla on mopo lähtenyt keulimaan ja he ovat ottaneet kantaa osaamisalansa ulkopuolisiin asioihin. Kvanttifysiikka ei mahdu maalaisjärkeen ja siksi sen kuvailu menee helposti mystiikan puolelle. Miksi ei siis johtopäätöksetkin.
        Turpa kiinni ja laske, on aika hyvä ohje.

Sitä sanotaan filosofiaksi, jossa mietitään syntyjä syviä. Todellisuuden luonnetta kun tarpeeksi pohtii, käy helposti niin että löytääkin hengen itsestään.

http://www.atisma.com/spiritart/bohm.htm

• uskonwiisaus

Todisteilla me tarkoitamme oikeita todisteita. Emme liirumlaarum-sanahelinää, diibadaaba-uskonjargonia emmekä uskonnollisia mielipiteitä, joilla ei ole mitään tekemistä oikean todisteen kanssa. Lapselliset uskomukset ovat todisteita vain lapsellisesta typeryydestä.

Kun te uskovat olette täysin kyvyttömiä ymmärtämään mitä sana todiste edes tarkoittaa, niin sehän ei ole meidän vikamme, vaan kertoo vain siitä miten kyvyttömiä te olette ymmärtämään edes yksinkertaisia perusasioita.

• Ierika

Ei olematonta voi todistaa.
      Terveellä ihmisellä on omatunto joka pohjaa ihmisyyteen, moraaliin. Uskovaisilla useinkaan EI ole omaatuntoa vaan köyhä kokoelma vanhentuneita opinkappaleita.

• ihmettelenvaan

Ei jumalasta voikaan olla todeisteita, koska uskominen perustuu luuloihin ja uskomuksiin, ei todellisuuteen,, Usko on vain uskovan mielen tuote, ei mikkään todellinen asia.

• "Todisteilla he tarkoittavat ns. luonnontieteellisiä todisteita, joihin ei kuulu Jumalan olemassaolo.
      Yhtä hyvin voitaisiin pyytää näkyvää todistetta näkymättömästä. Ateistit ovat kysymyksen asettelullaan jo asettaneet esteen todisteen antamiselle."

Jos ei pysty todistamaan oikeaksi tai vääräksi, ainoa mitä voidaan todistaa on mielikuvituksen tuote. Todellista ei siis ole.

"Tuo todiste on jo sisäänrakennettu ihmisen tietoisuuteen."

Ajattelen, siis olen.

Se että ajattelen, ei todista mitään että joku muu olisi olemassa.

"vaikka kaikki olemassa oleva todellisuus todistaakin Jumalasta."

Todista.

"Ihmisen sisimmässä on tietoisuus siitä, että hän on vastuullinen persoona, ja että kuoleman jälkeen hän joutuu kaikkivaltiaan Jumalan eteen vastaamaan elämästään."

Historia tuntee lukemattomia psykopaatteja joita ei voisi vähempää kiinnostaa, ja se todistaa sen että ei ole olemassa sisäänrakennettuna mitään Jumalan olemassa oloa ihmisen tietoisuuteen.

Voidaan siis havaintojen perusteella päätellä että tuo mitä sanot, ei pidä paikkaansa.

"Tämän todellisuus näkyy käytännössä siinä, että kaikki kansat ja kulttuurit ovat aina ja kaikkialla maailmassa palvoneet yliluonnollista Jumalaa jossain muodossa."

Ei todista Jumalan olemassa oloa. Todistaa vain sen, että ihmisestä jotain käytösmalleja.

"Jos ihminen on itse keksinyt jumalan, kuten ateistit uskottelevat, hänen olisi täytynyt keksiä silloin myös omatunto"

Semmoinen "omatunto" ei todista mitään Jumalasta. Se todistaa vain moraalikäsityksiä, empatiakykyjä ja oikeudentajua.

Todistettavasti ihminen ei ole ainoa laji jolla on empatiakykyjä tai oikeudentajua ja se todistaa raamatun höpötykset "Jumalan kuvasta" roskaksi. Ihminen kun ei tosiaankaan ole mitenkään ainutlaatuinen tässä.

Vai meinaatko että se Jumala sitten luonut useita omakuvia?

"Jos ei ole Jumalaa, silloin ihmisellä ei ole omaatuntoakaan ja päinvastoin."

Miksi omatuntoa, oikeudentajua ja empatiakykyä löytyy muiltakin kuin ihmisiltä? Kuinka vitun monta kuvaa sillä Jumalalla nyt sitten on?

• pajes

Mistä tiedämme, ettei Avaaja ole väärässä?

No sen tulet aikaa myöten näkemään, Valehtelija !

• sejap

Voi voi eikö trolli pysty parempaan,aina kun jää häviölle, niin kyl se pahalta tuntuu.

• TyhmäPaimenPoika

" Miksi vaihdat puheenaihetta täysin epäoleelliseen aiheeseen, kun keskustelu on siitä, että sinä olet valehtelija? "

Ehkä sun kannattaa kysyy tätä myös iteltäs?

• pajes

Miksi uskovaiset valehtelisivat Jumalan olemassa olon?Miksi uskovaiset varoittelevat tulevasta samoin Raamattu?Jumalan olemassa olo on totuus,Raamattu on totuus, samoin Jeesus on totuus.Pelastautuninen on tarkoitettu kaikille, miksi siintä pitäisi valehdella,ja poiketa totuudesta.Uskottehan tekin johonkin alkuräähdykseen jota kukaan ei ole nähnyt ja todistatte toistenne puolesta.Samoin uskovaiset keskenään tekevät ja todistavat Jumalan olemassa olon ja Jeesuksen olemassa olon ja Jumalan Rakkauden, se ei kuitenkaan kelpaa todistukseksi.Joku hörhö tiedemies, sanoo että on tapahtunut sellainen ja tälläinen, kaikki menevät siihen halpaan,vaikka ei olisi tapahtunut mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6954
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3552
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      26
      2910
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2608
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      2193
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      360
      1875
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1810
    8. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      12
      1738
    9. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1698
    10. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      51
      1576
    Aihe