VAI ETTÄ HELLETTÄ?

HELLETTÄ_JA_ÄKKIÄ

MISSÄ? Ei ainakaan täällä koko viikolla tule olemaan.
Perjantaille 24 ja lauantaina jo sataa siinä niitten suresti hehkuttamat helteet.


Että, ottaa päähän tämä suomen mukamas KESÄ? Ole kesää nähnytkään taas.

14

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • normaaliakesääpitää

      Murkku ikäiset ne valittaa kesää, vaikka ei olisi mitään syytä siihen.

      • NIIETTÄSTIEDÄTTE

        KESÄLLÄ KUULUU OLLA LÄMMINTÄ EIKÄ PAKKASTA


      • mukavanlämmintä
        NIIETTÄSTIEDÄTTE kirjoitti:

        KESÄLLÄ KUULUU OLLA LÄMMINTÄ EIKÄ PAKKASTA

        Ei ole pakkasta ollut, ihan on lämmintä säätä pidellyt. Välillä aurinko paistellut, silloin on voinut olla yli 20 astettakin.
        Kesällä ei kuulu olla mitään, sää on sekä joka sattuu kulloinkin olemaan. Suomi on pohjoinen maa, joten mitään hellettä ei täällä kuulu ollakaan.


      • OERIBN

        eskimoitten asuinpaikka on lapissa tai gröönlannissa suomessa kuuluu olla hellettä onhan sitä siperiassakin.


      • helleeiolehyvä
        OERIBN kirjoitti:

        eskimoitten asuinpaikka on lapissa tai gröönlannissa suomessa kuuluu olla hellettä onhan sitä siperiassakin.

        Ei täällä kuulu mitään hellettä olla. Siperia on iso alue, sieltä löytyy monenlaista säätä, sisämaasta toki hellettäkin, silloin tällöin. Meidän sijainti onkin aivan eri asia, täällä kuuluu olla vaihtelevaa säätä, koska Atlantti on aika lähellä. Pohjoisesta sijainnista johtuen, helle on kuitenkin melko harvinainen sääilmiö, joten sen kuuluukin olla lähinnä jossain päiväntasaajan tienoilla, ei täällä.
        Meillä on aivan upea ilmasto, jossa nautittavaa onkin juuri sen vaihtelu. Vuodenajat on hienoja erilaisuutensa johdosta.


    • Eihelteitä

      On ihanaa jos helteitä ei tule, nytkin on niin ihanan vilpoista olla ulkona.

    • thörstidigrii

      Tänne päin aluksi luvattiin lähemmäksi 30 astetta joillekin päiville. Nyt muuttunut siten, että hädin tuskin 24 astetta saavutettaisiin, ja pääasiassa pilvistä. Parempi näin :)

      • eihellettä

        Olen samaa mieltä.


    • AlbertoSinkosinko

      Minu makkara jääty tikku täälä suomi! Olla niin kylmä että housu jääty kiinni ruskea pakara! Minä lähtä takas aurinkomaa!

    • jjhhjj

      Suomen ilmasto on kylmä ja inhottava eikä edes kesällä ole lämmin. Itse alan olla täysin kyllästynyt puolet vuodesta kestävään talveen. Maailmassa on korkean elintason maita joissa on inhimillinen ilmasto niin en ihmettele että Suomi ei houkuttele kuin epätoivoisia elintasopakolaisia. Koulutetuille Suomi ei tarjoa kuin työttömyyttä, heikon palkkatason
      ja korkeat verot.

      • Outo-Kesä

        Niin totta! kaksi kuukautta tuuli kävi keväällä melkein joka päivä,ja se jatkui pitkin kesää kylmänä vaikka aurinko paistoi ja yöt olivat lähinnä vitsi lämmöt laski alle kymmenen asteeen.


      • aikamukavaameillä
        Outo-Kesä kirjoitti:

        Niin totta! kaksi kuukautta tuuli kävi keväällä melkein joka päivä,ja se jatkui pitkin kesää kylmänä vaikka aurinko paistoi ja yöt olivat lähinnä vitsi lämmöt laski alle kymmenen asteeen.

        Paremmin ihminen nukkuu viileässä, alle 20 astetta on ideaali lämpötila nukuttaessa.
        päivällä viileässä ilmastossa lämpöisenä pysyminen on ihan pukeutumiskysymys, kuumassa ilmanalassa taas keinot loppuu äkkiä, ulkona on tukahduttavan kuumaa.
        Lomalla voi aina lähteä kuumiin maihin, mikäli hakee hellettä. Itse pidän viileämmästä ja olen kesälomilla usein matkannut pohjoisiin olosuhteisiin. Tututksi on tullut Grönlanti, Islanti ja tietenkin Lappi. Kunnollisia talvia olen nykyisin jäänyt kaipaamaan, koska eteläisessä Suomessa talvet ovat nykyisin vähän sitä sun tätä.


      • eivalttikortteja

        Ei Suomi houkuttele edes niitä oikeasti hädänalaisia pakolaisia Syyriasta. Suomesta on harhakäsitys maailmalla, Suomea pidetään oikeasti upporikkaana vaikka totuus on jotain ihan muuta. Pettymys onkin suuri kun sitten Suomeen saavutaan, esim. nämä Irakista tulleet ovat tottuneet hyvään elintasoon vaikka maa onkin kaoottisessa tilassa tällä hetkellä. Irakissa on hyvä ilmasto ja itse muuttaisin Irakiin, jos olisi samassa tilassa kuin 1980-luvulla. Ei ollenkaan niin paha maa kuin media antaa ymmärtää.


    • HidasM

      Kyllä niitä helteitä nyt tuleekin. Suomen mittakaavassa Kemi-Tornio alue tulee olemaan parasta hellealuetta keskiviikosta sunnuntaihin. Siinä korkeudella ei ole vielä hyttysiäkään sen enempää mitä eteläsuomessa. Kemi-Tornion rannikolla jäädään 25:een, mutta vähänkin sisämaahan päin niin lämpömittari voi kohota yli 28:n.

      Toisaalta myös muuhun Suomeen on tulossa 25 asteen ilmamassaa, mutta epävakaisuuden takia se ei ole yhtä pitkäkestoista, mitä Kemi-Tornion lähes 100% varma helle, joka jysähtää sinne useaksi päiväksi.

      Jos ehtisin, hyppäisin täältä Tampereelta junaan, ja lähtisin Kemiin tai Tornioon nauttimaan lämmöstä. Sinne jonnekin lekottelemaan, mieluiten rannalle, ja paikallisia baareja sitten illalla katsomaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5728
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3515
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1895
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1566
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1483
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1370
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe