MISSÄ? Ei ainakaan täällä koko viikolla tule olemaan.
Perjantaille 24 ja lauantaina jo sataa siinä niitten suresti hehkuttamat helteet.
Että, ottaa päähän tämä suomen mukamas KESÄ? Ole kesää nähnytkään taas.
VAI ETTÄ HELLETTÄ?
14
307
Vastaukset
- normaaliakesääpitää
Murkku ikäiset ne valittaa kesää, vaikka ei olisi mitään syytä siihen.
- NIIETTÄSTIEDÄTTE
KESÄLLÄ KUULUU OLLA LÄMMINTÄ EIKÄ PAKKASTA
- mukavanlämmintä
NIIETTÄSTIEDÄTTE kirjoitti:
KESÄLLÄ KUULUU OLLA LÄMMINTÄ EIKÄ PAKKASTA
Ei ole pakkasta ollut, ihan on lämmintä säätä pidellyt. Välillä aurinko paistellut, silloin on voinut olla yli 20 astettakin.
Kesällä ei kuulu olla mitään, sää on sekä joka sattuu kulloinkin olemaan. Suomi on pohjoinen maa, joten mitään hellettä ei täällä kuulu ollakaan. - OERIBN
eskimoitten asuinpaikka on lapissa tai gröönlannissa suomessa kuuluu olla hellettä onhan sitä siperiassakin.
- helleeiolehyvä
OERIBN kirjoitti:
eskimoitten asuinpaikka on lapissa tai gröönlannissa suomessa kuuluu olla hellettä onhan sitä siperiassakin.
Ei täällä kuulu mitään hellettä olla. Siperia on iso alue, sieltä löytyy monenlaista säätä, sisämaasta toki hellettäkin, silloin tällöin. Meidän sijainti onkin aivan eri asia, täällä kuuluu olla vaihtelevaa säätä, koska Atlantti on aika lähellä. Pohjoisesta sijainnista johtuen, helle on kuitenkin melko harvinainen sääilmiö, joten sen kuuluukin olla lähinnä jossain päiväntasaajan tienoilla, ei täällä.
Meillä on aivan upea ilmasto, jossa nautittavaa onkin juuri sen vaihtelu. Vuodenajat on hienoja erilaisuutensa johdosta.
- Eihelteitä
On ihanaa jos helteitä ei tule, nytkin on niin ihanan vilpoista olla ulkona.
- thörstidigrii
Tänne päin aluksi luvattiin lähemmäksi 30 astetta joillekin päiville. Nyt muuttunut siten, että hädin tuskin 24 astetta saavutettaisiin, ja pääasiassa pilvistä. Parempi näin :)
- eihellettä
Olen samaa mieltä.
- AlbertoSinkosinko
Minu makkara jääty tikku täälä suomi! Olla niin kylmä että housu jääty kiinni ruskea pakara! Minä lähtä takas aurinkomaa!
- jjhhjj
Suomen ilmasto on kylmä ja inhottava eikä edes kesällä ole lämmin. Itse alan olla täysin kyllästynyt puolet vuodesta kestävään talveen. Maailmassa on korkean elintason maita joissa on inhimillinen ilmasto niin en ihmettele että Suomi ei houkuttele kuin epätoivoisia elintasopakolaisia. Koulutetuille Suomi ei tarjoa kuin työttömyyttä, heikon palkkatason
ja korkeat verot.- Outo-Kesä
Niin totta! kaksi kuukautta tuuli kävi keväällä melkein joka päivä,ja se jatkui pitkin kesää kylmänä vaikka aurinko paistoi ja yöt olivat lähinnä vitsi lämmöt laski alle kymmenen asteeen.
- aikamukavaameillä
Outo-Kesä kirjoitti:
Niin totta! kaksi kuukautta tuuli kävi keväällä melkein joka päivä,ja se jatkui pitkin kesää kylmänä vaikka aurinko paistoi ja yöt olivat lähinnä vitsi lämmöt laski alle kymmenen asteeen.
Paremmin ihminen nukkuu viileässä, alle 20 astetta on ideaali lämpötila nukuttaessa.
päivällä viileässä ilmastossa lämpöisenä pysyminen on ihan pukeutumiskysymys, kuumassa ilmanalassa taas keinot loppuu äkkiä, ulkona on tukahduttavan kuumaa.
Lomalla voi aina lähteä kuumiin maihin, mikäli hakee hellettä. Itse pidän viileämmästä ja olen kesälomilla usein matkannut pohjoisiin olosuhteisiin. Tututksi on tullut Grönlanti, Islanti ja tietenkin Lappi. Kunnollisia talvia olen nykyisin jäänyt kaipaamaan, koska eteläisessä Suomessa talvet ovat nykyisin vähän sitä sun tätä. - eivalttikortteja
Ei Suomi houkuttele edes niitä oikeasti hädänalaisia pakolaisia Syyriasta. Suomesta on harhakäsitys maailmalla, Suomea pidetään oikeasti upporikkaana vaikka totuus on jotain ihan muuta. Pettymys onkin suuri kun sitten Suomeen saavutaan, esim. nämä Irakista tulleet ovat tottuneet hyvään elintasoon vaikka maa onkin kaoottisessa tilassa tällä hetkellä. Irakissa on hyvä ilmasto ja itse muuttaisin Irakiin, jos olisi samassa tilassa kuin 1980-luvulla. Ei ollenkaan niin paha maa kuin media antaa ymmärtää.
- HidasM
Kyllä niitä helteitä nyt tuleekin. Suomen mittakaavassa Kemi-Tornio alue tulee olemaan parasta hellealuetta keskiviikosta sunnuntaihin. Siinä korkeudella ei ole vielä hyttysiäkään sen enempää mitä eteläsuomessa. Kemi-Tornion rannikolla jäädään 25:een, mutta vähänkin sisämaahan päin niin lämpömittari voi kohota yli 28:n.
Toisaalta myös muuhun Suomeen on tulossa 25 asteen ilmamassaa, mutta epävakaisuuden takia se ei ole yhtä pitkäkestoista, mitä Kemi-Tornion lähes 100% varma helle, joka jysähtää sinne useaksi päiväksi.
Jos ehtisin, hyppäisin täältä Tampereelta junaan, ja lähtisin Kemiin tai Tornioon nauttimaan lämmöstä. Sinne jonnekin lekottelemaan, mieluiten rannalle, ja paikallisia baareja sitten illalla katsomaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412605Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k3962107Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens201862Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1381724Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1201593Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau151521Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01112Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat211103- 741009
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63915