Ongelmana liian liukkaat luistimet

luulio

Mun ongelma rullaluistelussa on se, että luistimet on liian liukkaat, menevät liian lujaa alamäessä. Luistimeni ovat merkkiä British Knights, niiden renkaat on 80 mm ja kovuutta 78A. Vaihdoin niiden ABEC 5 laakerit ABEC 1:siin ja saatto ne himpun verran hidastuakin, mutta vieläkin menevät liian lujaa. Yksi ratkaisu olisi hankkia luistimet, joiden kengät on irrotettavat eli kävelis alamäet. Mutta oiskohan jotkut laatuluistimet (tai mitkä vaan) paremmin suunniteltu vai onko ne vaan entistä liukkaammat? En kaipaa lujaa vauhtia edes tasaisella/ylämäessä.

2

379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • spaceri

      Opettele kehon hallintaa ja luistelutekniikkaa, ei kannata tehdä luistelusta vaikeampaa kuin se on. Vastuksia riittää muutenkin ihan riittävästi, koirantaluttajat, huonot tiet, sadekuurot ym.
      tässä on youtubesta opetusta esim. https://www.youtube.com/watch?v=jL3WEi0p5TA&hd=1
      näitä "skate faster" on siellä kolme.

    • powerstoppard

      Menee liian lujaa alamäessä??

      Oletko koskaan harkinnut jarruttamista tai edes vauhdin hidastamista alamäessä?

      Jos et osaa, niin kannattaa opetella. Mulla meni eka kesä opetellessa perustekniikoita suljetulla parkkipaikalla. En edes uskaltanut tai halunnut epävarmana muitten sekaan pyöräteille.

      Aloitin kantapääjarrutuksilla, jossa eka kerroilla jarrutusmatkat olivat 4-5 parkkiruudun verrran. Parkkiruudut ovat hyviä jarrutusmatkan mittaajia. Aika nopeesti opin oikean tekniikan ja nyt saan vauhdin pois jo 2-3 parkkiruudun matkalla. Sitten samat treenit t-jarrutuksilla. Molemmilla jaloilla.

      Toisekseen opettelin slalom-pujottelua, eli sujuvat käännökset vasemmalle ja oikealle. Aluksi loivasti ja taitojen kehittyessä yhä jyrkemmin. Jossain vaiheessa kaarrokset ovat jo niin jyrkkiä, että alkaa muistuttamaan jo powerstoppia. Eli äkkijarrutusta. Tämä on myös hyvä taito, vaikka ei voi todellakaan suositella kokemattomalle.

      Kolmannekseen suosittelen ennakointia, joilloin harvoin tarvitsee edes jarrutella.

      Jos jyrkät alamäet pelottaa, niin perustaitojen ollessa kunnossa sinne kannattaa mennä harjoittelemaan. Multa hävis alamäkipelot, kun treenasin ehkä jyrkimmässä alamäessä mitä löysin kaupungistani. Aluksi mutkittelin alamäen jyrkillä slalom-mutkilla alas. Etenin siis metri kerrallaan. Nyt on harjoittelen samaa takaperin ja tehden samalla käännöksiä. Ei ole edes vaikeaa, kun vauhti ei kasva liian suureksi. Alamäki kannattaa valita rauhallisesta paikasta, ettei tarvitse jatkuvasti väistellä pyöräilijöitä yms.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      78
      3785
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3012
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2930
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2788
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2734
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2485
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      274
      2273
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      214
      1961
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1937
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1887
    Aihe