Liberaalipappi kieltäytyi antamasta synninpäästöä!

JeesusEheyttää

Täällä on väitetty, ettei homot ja lesbot voi eheytyä
Tässä kuitenkin entinen transseksuaali ja lesbo todistaa omalla nimellään aivan muuta.
Tosin luterilaisen kirkon pappi ei olisi halunnut hänen eheytyvän.

Kuuntele Noora Nätkinin rehellinen omakohtainen kertomus miten lesboksi tullaan ja miten siitä eheydytään.

143

2079

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietääkö.joku

      Miksi tämäkin poistatetaan?

      • ihanturhahöpinä

        "Miksi tämäkin poistatetaan? "
        Se on setauskonnon vastaista.

        "Liberaalipappi kieltäytyi antamasta synninpäästöä!"
        No mitä sillä libilaarin synninpäästöllä on merkitystä? Ei Jumala kuuntele tyhjiä höpinöitä, kun ihminen ei edes usko häneen.


    • kiiiskivastarannalta

      Tämä aloitus taitaakin olla kivi vastustajien kengässä, koska se on poistatettu useita kertoja. Onko aihe liian kohti käyvä? Liian vaikea hyväksyä?

      Linkissä on nuoren naisen haastattelu, jossa hän asiallisesti ja totuudellisesti kertoo omasta kääntymyksestään ja Jumalan toiminnasta hänen elämässään.

      Tätä eivät nyt sitten määrätyt tahot kestä, vaan vihassa aloitus poistatetaan kerta toisensa jälkeen..

      • Se_On_Totta

        Aina löytyy joku, joka kertoo tulleensa lapsena vieraalta planeetalta.


      • terkut.setaan

        Joo, hyvä haastattelu.


      • Hyvä ohjelma!
        On todella loogisia perusteita sille miksi joku kiinnostuu omasta sukupuolestaan.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Hyvä ohjelma!
        On todella loogisia perusteita sille miksi joku kiinnostuu omasta sukupuolestaan.

        Jaa. itse en tiedä, 6- vuotiaana ollessani havaitsin kiinnostuneeni miespuolisista, mutta vielä tänä päivänäkään 54 vuotta myöhemmin en tiedä siihen syytä.

        Niin vain asia oli. Tunteita ei voi kovin paljon ohjailla.


      • rvaErkkilä
        torre12 kirjoitti:

        Jaa. itse en tiedä, 6- vuotiaana ollessani havaitsin kiinnostuneeni miespuolisista, mutta vielä tänä päivänäkään 54 vuotta myöhemmin en tiedä siihen syytä.

        Niin vain asia oli. Tunteita ei voi kovin paljon ohjailla.

        Sinä ohjailit tunteitasi 21 vuotta nussimalla naista. Kummallista homoutta....


      • torre12 kirjoitti:

        Jaa. itse en tiedä, 6- vuotiaana ollessani havaitsin kiinnostuneeni miespuolisista, mutta vielä tänä päivänäkään 54 vuotta myöhemmin en tiedä siihen syytä.

        Niin vain asia oli. Tunteita ei voi kovin paljon ohjailla.

        Missä olet syytä yrittänyt selvittää?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Missä olet syytä yrittänyt selvittää?

        No "ohjalin tunteinani" tosiaankin. Hampurissa ollessani olin miehen kanssa ensimmäistä kertaa ajattelin, että "nyt olen tarpeeksi kaukana Helsingistä, joten kukaan ei tule tietämään".

        Näiden vaiheiden jälkeen päädyin avioliittoon naisen kanssa. Kukaan ei tullut tietämään, että olinkin jotain muuta. Vain vaimoni tiesi. kun siitä kerroin. Olihan se melkoista kieltää omat tunteensa. No. loppu hyvin kaikki hyvin: oli taas mukava tavata perhettäni, ja mukava elää mieheni kanssa. Ei kannata surra mennyttä; olin arka ja tarkka siitä mitä minusta ajatellaan. Nykyään sillä ei ole enää mitään väliä.

        USKO.VAINEN. En ole nähnyt syytä selvittää sitä miksi aloin tykkäämään miehistä. Se vain on sitä mitä olen. Kuka on selvittänyt miksi on päätynyt tykkäämään vastakkaisesta sukupuolesta tai jopa molemmista?


      • torre12 kirjoitti:

        No "ohjalin tunteinani" tosiaankin. Hampurissa ollessani olin miehen kanssa ensimmäistä kertaa ajattelin, että "nyt olen tarpeeksi kaukana Helsingistä, joten kukaan ei tule tietämään".

        Näiden vaiheiden jälkeen päädyin avioliittoon naisen kanssa. Kukaan ei tullut tietämään, että olinkin jotain muuta. Vain vaimoni tiesi. kun siitä kerroin. Olihan se melkoista kieltää omat tunteensa. No. loppu hyvin kaikki hyvin: oli taas mukava tavata perhettäni, ja mukava elää mieheni kanssa. Ei kannata surra mennyttä; olin arka ja tarkka siitä mitä minusta ajatellaan. Nykyään sillä ei ole enää mitään väliä.

        USKO.VAINEN. En ole nähnyt syytä selvittää sitä miksi aloin tykkäämään miehistä. Se vain on sitä mitä olen. Kuka on selvittänyt miksi on päätynyt tykkäämään vastakkaisesta sukupuolesta tai jopa molemmista?

        Älä sitten sano, ettet tiedä syytä jos et ole selvittänyt.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Älä sitten sano, ettet tiedä syytä jos et ole selvittänyt.

        No mitä siinä on mitään selvittämistä; joku tykkää vastakkaisesta sukupuolesta, joku samasta, ja joku molemmista. Onko hyötyä selvittää syy kaikelle? En tiedä syytä, eikä kukaan muukaan.


      • torre12 kirjoitti:

        No mitä siinä on mitään selvittämistä; joku tykkää vastakkaisesta sukupuolesta, joku samasta, ja joku molemmista. Onko hyötyä selvittää syy kaikelle? En tiedä syytä, eikä kukaan muukaan.

        Jaa.


      • tiett.y
        usko.vainen kirjoitti:

        Älä sitten sano, ettet tiedä syytä jos et ole selvittänyt.

        1800-luvulla todettiin, että osa ihmisistä on homoja. Homous ei ole pahuutta eikä epäsosiaalisuutta, vaan se on homoutta. Siihen ei ole yhtä tiettyä syytä, kuten ei siihenkään, että suurin osa ihmisistä on oikeakätisiä, mutta pieni osa on vasenkätisiä. Tämä asia tästä tuskin miksikään muuttuu ihan riippumatta kenenkään haaveista tai uskomuksista. Tosiseikat kannattaa tunnustaa. Yksityisen homon homoudessa ei ole mitään selvitettävää.


      • tiett.y kirjoitti:

        1800-luvulla todettiin, että osa ihmisistä on homoja. Homous ei ole pahuutta eikä epäsosiaalisuutta, vaan se on homoutta. Siihen ei ole yhtä tiettyä syytä, kuten ei siihenkään, että suurin osa ihmisistä on oikeakätisiä, mutta pieni osa on vasenkätisiä. Tämä asia tästä tuskin miksikään muuttuu ihan riippumatta kenenkään haaveista tai uskomuksista. Tosiseikat kannattaa tunnustaa. Yksityisen homon homoudessa ei ole mitään selvitettävää.

        Kyllä Mooses sen tiesi jo ainakin 4000 vuotta sittten.
        Ja sanoi, että sellaiset on poistettava kansasta, etteivät saastuta koko kansaa.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kyllä Mooses sen tiesi jo ainakin 4000 vuotta sittten.
        Ja sanoi, että sellaiset on poistettava kansasta, etteivät saastuta koko kansaa.

        Olisi hyvä usko.vaisena ylpeillessäsi tuntea Raamattu.

        "Sellaisia" ei pitänyt poistaa kansasta, vaan sellaiset miehet, jotka makaavat miehen kanssa kuten naisen kanssa maataan. Luulen, ettei sellaisia miehiä ole kuin muutama kautta aikojen.


      • torre12 kirjoitti:

        Olisi hyvä usko.vaisena ylpeillessäsi tuntea Raamattu.

        "Sellaisia" ei pitänyt poistaa kansasta, vaan sellaiset miehet, jotka makaavat miehen kanssa kuten naisen kanssa maataan. Luulen, ettei sellaisia miehiä ole kuin muutama kautta aikojen.

        Todentotta jokainen ymmärsi tuon teon kauheuden kun siitä määrättiin rangaistus.


      • Ateisti68
        usko.vainen kirjoitti:

        Kyllä Mooses sen tiesi jo ainakin 4000 vuotta sittten.
        Ja sanoi, että sellaiset on poistettava kansasta, etteivät saastuta koko kansaa.

        Mooses on fiktiota, eikä 4000 vuotta sitten ajateltu ihmisoikeuksia. Miehet johtivat yhteiskuntaa ja pitivät naisia alisteisessa asemassa (poikkeuksena muuten Egypti, jossa naisen asema oli paljon parempi kuin muissa muinaisissa yhteiskunnissa).


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kyllä Mooses sen tiesi jo ainakin 4000 vuotta sittten.
        Ja sanoi, että sellaiset on poistettava kansasta, etteivät saastuta koko kansaa.

        Mooses ei tosin sanonut sanakaan homoista.


      • Ateisti68 kirjoitti:

        Mooses on fiktiota, eikä 4000 vuotta sitten ajateltu ihmisoikeuksia. Miehet johtivat yhteiskuntaa ja pitivät naisia alisteisessa asemassa (poikkeuksena muuten Egypti, jossa naisen asema oli paljon parempi kuin muissa muinaisissa yhteiskunnissa).

        Mooses on totta 😉


      • usko.vainen kirjoitti:

        Todentotta jokainen ymmärsi tuon teon kauheuden kun siitä määrättiin rangaistus.

        Niin. Miksikähän muinaisessa Israelissa pidettiin naisten välisestä seksistä?

        Mistä sinä muuten tiedät. että todentotta kaikki pitivät kauheutena miehen kanssa makaamista kuten naisen kanssa maataan? Nykyään tiedetään, että miehen kanssa makaavat sekä heterot, biseksuaalit ja homot.

        Silloin laki annettiin perheen suhteita koskevassa kieltolakikokoelmassa. Siitä ei siis suunnattu mitään suoraan homoille. Homot harvemmin tietävät miten naisen kanssa maataan, joten he eivät tiedä makaavatko miehen kanssa kuten maataan naisen kanssa.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Mooses on totta 😉

        Jaa. Mutta ei kirjoittanut kai mitään,

        Itse kun ei voi kirjoittaa syntymästään eikä kuolemastaan jälkeen päin.


    • nostoa

      nostoa

    • puolustaheikkoja

      Kirkko on epätasa-arvoinen laitos. Näyttävästi keskusteluissa ja jopa käytännössä toisinaan syrjitään omantunnonarkoja homoseksuaaleja, uskovaisia ja myös eheytyneitä homoseksuaaleja. Näissä syrjinnöissä torjutaan ainakin nämä kolme pientä vähemmistöryhmää, joilla ei muutenkaan ole yhteiskunnallista tukea eikä edes oikeudellista tukea. Kirkko tunnustaa "suullaan", että on heikoimpien puolella, mutta näyttää siltä, että ovat niiden vahvojen puolella eli mm. yhteiskunnassa näyttävästi uhoavien (pride=ylpeys, korska) homoseksuaalien puolella, joilla on yhteiskunnan koko media, poliittinen ja myös oikeudellinen tuki takanaan.

    • Yli 40 minuutin jaarittelu, eikö tarinaa saa tekstimuodossa.

      • Miksi se pitäisi kirjoittaa auki?


      • kiiiskivastarannalta

        Kuuntelehan ohjelma. Yritä kuunnella ilman ennakkoasenteita tai ylimielisyyttä.
        Minusta tämä nuori ihminen on viisas ja elämää ymmärtävä.


      • kiiiskivastarannalta kirjoitti:

        Kuuntelehan ohjelma. Yritä kuunnella ilman ennakkoasenteita tai ylimielisyyttä.
        Minusta tämä nuori ihminen on viisas ja elämää ymmärtävä.

        En tainnut ihan ymmärtää mitä tarkoitin. Meinaan, että vaikka tuossa videolla olisi Rikhard Dawkins ja Timo Airkasinen jutelleet, niin tekstimuodossa sen saman infon saa murto-osa-ajassa ja tekstimuodossa se on huomattavasti helpommin ymmärrettävissä ja analysoitavissa.

        Tekstissä voi palata välillä taaksepäin ja tsekata jonkun itsellesi uuden asian, mutta videolla pitäisi kuunnella sama nauhanpätkä viiteen kertaan ihan tahtomattaan.
        Itse en juuri noita videoita siksi katsele kuin poikkeustapauksessa. Kuten sen Tapio Puolimatkan ja Timo Airaksisen keskenään käymän debatin oliko se tieteidentalolla. Sen debatin, johon moderaattoriksi ilmoittautunut Mr Torppa ei päässyt mukaan kun sillä oli flunssa tai joku muu este.

        ps yksi ehdoton ehto tuon nimenomaisen nauhoituksen kelvollisuudelle on se, että sitä ei ole jälkikäteen pätkitty. Jos vaikkapa Mr Torppa leikkaisi sen, niin siitä tulisi pelkkää Sauluslähetyksen propagandamateriaalia.

        https://www.youtube.com/watch?v=SZ4ZHVZEl60


      • qwertyilija kirjoitti:

        En tainnut ihan ymmärtää mitä tarkoitin. Meinaan, että vaikka tuossa videolla olisi Rikhard Dawkins ja Timo Airkasinen jutelleet, niin tekstimuodossa sen saman infon saa murto-osa-ajassa ja tekstimuodossa se on huomattavasti helpommin ymmärrettävissä ja analysoitavissa.

        Tekstissä voi palata välillä taaksepäin ja tsekata jonkun itsellesi uuden asian, mutta videolla pitäisi kuunnella sama nauhanpätkä viiteen kertaan ihan tahtomattaan.
        Itse en juuri noita videoita siksi katsele kuin poikkeustapauksessa. Kuten sen Tapio Puolimatkan ja Timo Airaksisen keskenään käymän debatin oliko se tieteidentalolla. Sen debatin, johon moderaattoriksi ilmoittautunut Mr Torppa ei päässyt mukaan kun sillä oli flunssa tai joku muu este.

        ps yksi ehdoton ehto tuon nimenomaisen nauhoituksen kelvollisuudelle on se, että sitä ei ole jälkikäteen pätkitty. Jos vaikkapa Mr Torppa leikkaisi sen, niin siitä tulisi pelkkää Sauluslähetyksen propagandamateriaalia.

        https://www.youtube.com/watch?v=SZ4ZHVZEl60

        Heti aloitukseen lipsahti pieni freudilainen, mutta asiaan:

        >> Yritä kuunnella ilman ennakkoasenteita tai ylimielisyyttä. <<
        Sinä teet kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä siitä, miten minä suhtaudun uuteen informaatioon. Tai onko minulla suuriakin vaatimuksia informaation lähteen suhteen.
        Omasta mielestäni olen kohtalaisen avoin ja ilman ennakkoasenteita liikkeellä.

        Esim kerran parikymppinen nuori naisihminen piti minulle muutaman minuutin esitelmän minusta itsestäsi. Kuuntelin tarkkaan ja kiinnitin huomioni viestin rehellisyyteen, sen vapauteen tunnepohjaisesta liioitteluista tai vähättelyistä, empatiasta tai halusta loukata.
        Vasta myöhemmin ymmärsin, että olin tavannut absoluuttisen rehellisen ihmmisen, varmaaqnkin ensimmäisen kerran elämässäni. Eli se oli tärkeä kohtaaminen. Niin ja tuolla nuorella naisella oli Downin syndrooma, seikka joka ei ole itse asian suhteen olleellista lainkaan.

        >> Minusta tämä nuori ihminen on viisas ja elämää ymmärtävä. <<
        En epäile, mutta Patmoksen tuotteissa pyritään lähes yksinomaan vetoamaan tunteisiin eikä koskaan järkeen, niin ei viitsi katsoa.
        Minua häiritsee moni asia ja usein, esim mainosten huijaukset ja sitten vaikka tuo, että yksi kertoo jotain elämäntarinaa ja kansa huokaa, että totta kai, kaikki vanha toeto olikin väärää ja fundamentalistiksi päätynyt Noora Nätki kumoaa kertomuksellaan kaiken aikaisemman tiedon. Bi bi bi bi bi?
        (Viimeksi kaiken kaatoi nimimerkki Mootsartti, netin linssilude, joka alkoi heteroksi, ainakin oman väittämänsä mukaan, eli bi, bi bi bi bi?)

        On olemassa ihmisryhmä, joille seksi onnistuu molempien sukupuolten kanssa ilman mitään estoja tai seksihalun alenemista.


      • kiiiskivastarannalta
        qwertyilija kirjoitti:

        En tainnut ihan ymmärtää mitä tarkoitin. Meinaan, että vaikka tuossa videolla olisi Rikhard Dawkins ja Timo Airkasinen jutelleet, niin tekstimuodossa sen saman infon saa murto-osa-ajassa ja tekstimuodossa se on huomattavasti helpommin ymmärrettävissä ja analysoitavissa.

        Tekstissä voi palata välillä taaksepäin ja tsekata jonkun itsellesi uuden asian, mutta videolla pitäisi kuunnella sama nauhanpätkä viiteen kertaan ihan tahtomattaan.
        Itse en juuri noita videoita siksi katsele kuin poikkeustapauksessa. Kuten sen Tapio Puolimatkan ja Timo Airaksisen keskenään käymän debatin oliko se tieteidentalolla. Sen debatin, johon moderaattoriksi ilmoittautunut Mr Torppa ei päässyt mukaan kun sillä oli flunssa tai joku muu este.

        ps yksi ehdoton ehto tuon nimenomaisen nauhoituksen kelvollisuudelle on se, että sitä ei ole jälkikäteen pätkitty. Jos vaikkapa Mr Torppa leikkaisi sen, niin siitä tulisi pelkkää Sauluslähetyksen propagandamateriaalia.

        https://www.youtube.com/watch?v=SZ4ZHVZEl60

        Kyllä ymmärsin tarkoituksesi, mutta kun kuuntelee ohjelmaa, siinä on ihminen, jota kuuntelee. Äänenpainot ja tapa jolla puhu eivät välity luetusta tekstistä. Ymmärtääkseni lähetys on ollut suora. Joka tapauksessa se ei ole mitenkään pätkitty tai leikkaa liimaa..

        Ja tiedätkös, jos vain vaivautuisit ohjelman kuuntelemaan, sen olisit jo kuunnellut melkein kahdesti sinä aikana kun tänne kirjoittelet vaatimuksiasi ohjelman suhteen.


      • kiiiskivastarannalta kirjoitti:

        Kyllä ymmärsin tarkoituksesi, mutta kun kuuntelee ohjelmaa, siinä on ihminen, jota kuuntelee. Äänenpainot ja tapa jolla puhu eivät välity luetusta tekstistä. Ymmärtääkseni lähetys on ollut suora. Joka tapauksessa se ei ole mitenkään pätkitty tai leikkaa liimaa..

        Ja tiedätkös, jos vain vaivautuisit ohjelman kuuntelemaan, sen olisit jo kuunnellut melkein kahdesti sinä aikana kun tänne kirjoittelet vaatimuksiasi ohjelman suhteen.

        >> Äänenpainot ja tapa jolla puhu eivät välity luetusta tekstistä <<

        Eli video vetoaa tunteisiin. Antoisia katseluhetkiä.

        >> jos vain vaivautuisit ohjelman kuuntelemaan, sen olisit jo kuunnellut melkein kahdesti sinä aikana kun tänne kirjoittelet vaatimuksiasi ohjelman suhteen. <<

        Minä tykkään pohtia näitä, en niinkään jonkun ihmisen tunteisiin vetoavaa elämänkertomusta.
        Ja kyse ei ole tietenkään ajasta vaan siitä, jaksaako katsella ilman äärimmäistä turhautumista ja sataa mieleen nousevaa välikommenttia joita ei kuitenkaan voi esittää missään.

        Kun ei sitä keskustelua ole tekstimuodossa. Jos olisi, olisin kopsannut sen tänne ja alkaisin ehkä keskustella siitä, mutta passiivinen videon katselu ilman tarkkaa kommentointimahdollisuutta, ei kiitos.


      • kiiiskivastarannalta
        qwertyilija kirjoitti:

        >> Äänenpainot ja tapa jolla puhu eivät välity luetusta tekstistä <<

        Eli video vetoaa tunteisiin. Antoisia katseluhetkiä.

        >> jos vain vaivautuisit ohjelman kuuntelemaan, sen olisit jo kuunnellut melkein kahdesti sinä aikana kun tänne kirjoittelet vaatimuksiasi ohjelman suhteen. <<

        Minä tykkään pohtia näitä, en niinkään jonkun ihmisen tunteisiin vetoavaa elämänkertomusta.
        Ja kyse ei ole tietenkään ajasta vaan siitä, jaksaako katsella ilman äärimmäistä turhautumista ja sataa mieleen nousevaa välikommenttia joita ei kuitenkaan voi esittää missään.

        Kun ei sitä keskustelua ole tekstimuodossa. Jos olisi, olisin kopsannut sen tänne ja alkaisin ehkä keskustella siitä, mutta passiivinen videon katselu ilman tarkkaa kommentointimahdollisuutta, ei kiitos.

        Teepä niin kuin halua. Mutta sinä et voi arvioida haastattelua mitenkään , jos et sitä kuuntele.


      • kiiiskivastarannalta kirjoitti:

        Teepä niin kuin halua. Mutta sinä et voi arvioida haastattelua mitenkään , jos et sitä kuuntele.

        Olet tietysti osin oikeassa. Toisaalta totta on myös se, että videota voi jossain määrin arvioida aivan näkemättä sen perusteella, ovatko sen ylistäjät järkeviksi, arvostelukykyisiksi ja rehellisiksi tunnettuja kirjoittajia.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Heti aloitukseen lipsahti pieni freudilainen, mutta asiaan:

        >> Yritä kuunnella ilman ennakkoasenteita tai ylimielisyyttä. <<
        Sinä teet kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä siitä, miten minä suhtaudun uuteen informaatioon. Tai onko minulla suuriakin vaatimuksia informaation lähteen suhteen.
        Omasta mielestäni olen kohtalaisen avoin ja ilman ennakkoasenteita liikkeellä.

        Esim kerran parikymppinen nuori naisihminen piti minulle muutaman minuutin esitelmän minusta itsestäsi. Kuuntelin tarkkaan ja kiinnitin huomioni viestin rehellisyyteen, sen vapauteen tunnepohjaisesta liioitteluista tai vähättelyistä, empatiasta tai halusta loukata.
        Vasta myöhemmin ymmärsin, että olin tavannut absoluuttisen rehellisen ihmmisen, varmaaqnkin ensimmäisen kerran elämässäni. Eli se oli tärkeä kohtaaminen. Niin ja tuolla nuorella naisella oli Downin syndrooma, seikka joka ei ole itse asian suhteen olleellista lainkaan.

        >> Minusta tämä nuori ihminen on viisas ja elämää ymmärtävä. <<
        En epäile, mutta Patmoksen tuotteissa pyritään lähes yksinomaan vetoamaan tunteisiin eikä koskaan järkeen, niin ei viitsi katsoa.
        Minua häiritsee moni asia ja usein, esim mainosten huijaukset ja sitten vaikka tuo, että yksi kertoo jotain elämäntarinaa ja kansa huokaa, että totta kai, kaikki vanha toeto olikin väärää ja fundamentalistiksi päätynyt Noora Nätki kumoaa kertomuksellaan kaiken aikaisemman tiedon. Bi bi bi bi bi?
        (Viimeksi kaiken kaatoi nimimerkki Mootsartti, netin linssilude, joka alkoi heteroksi, ainakin oman väittämänsä mukaan, eli bi, bi bi bi bi?)

        On olemassa ihmisryhmä, joille seksi onnistuu molempien sukupuolten kanssa ilman mitään estoja tai seksihalun alenemista.

        Kunnes toisin todistetaan, olen aivan varma että kaikki "eheytymisestään todistavat" homot ovat biseksuaaleja. Etenkin naisissa molempiin sukupuoliin vetoa tuntevia näyttää olevan paljon enemmän kuin on ikinä uskottu. Sattuneesta syystä enemmistö "eheytyneistä" edustaakin naissukupuolta.


      • kiiiskivastarannalta kirjoitti:

        Kyllä ymmärsin tarkoituksesi, mutta kun kuuntelee ohjelmaa, siinä on ihminen, jota kuuntelee. Äänenpainot ja tapa jolla puhu eivät välity luetusta tekstistä. Ymmärtääkseni lähetys on ollut suora. Joka tapauksessa se ei ole mitenkään pätkitty tai leikkaa liimaa..

        Ja tiedätkös, jos vain vaivautuisit ohjelman kuuntelemaan, sen olisit jo kuunnellut melkein kahdesti sinä aikana kun tänne kirjoittelet vaatimuksiasi ohjelman suhteen.

        Kaikkea tokï voi opetella. Minäkin menin 20 vuotta täydestä heterona. En silti ollut Patmoksen studiossa.


      • kiiiskivastarannalta kirjoitti:

        Teepä niin kuin halua. Mutta sinä et voi arvioida haastattelua mitenkään , jos et sitä kuuntele.

        >> Mutta sinä et voi arvioida haastattelua mitenkään , jos et sitä kuuntele. <<

        Totta ja niinpä kuuntelin. Noora opiskelee teologiaa, on mukana Elävät vedet-eheytystouhuissa, hän on edelleen kiinnostunut naisista ja suosittelee loppuelämän mittaista kontrollia "eheytyneille". Mistään miessuhteesta hän ei kertonut eli oletettavasti hän elää yksin.
        Noora on kuin naispuolinen katolinen pappi, joka on itse tuominnut itsensä loppuelämäksi selibaattiin. Eipä tee mieli hurrata, mielumminkin käy Nooraa sääliksi.

        Muuten ihan fiksun oloinen ihminen tuo Noora.


      • JumalaonKaikkivaltias
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kunnes toisin todistetaan, olen aivan varma että kaikki "eheytymisestään todistavat" homot ovat biseksuaaleja. Etenkin naisissa molempiin sukupuoliin vetoa tuntevia näyttää olevan paljon enemmän kuin on ikinä uskottu. Sattuneesta syystä enemmistö "eheytyneistä" edustaakin naissukupuolta.

        "Kunnes toisin todistetaan, olen aivan varma että kaikki "eheytymisestään todistavat" homot ovat biseksuaaleja. "

        Dokumentti homoseksuaalien eheytymisistä on todella dramaattinen mitä Jumala voi ihmiselle tehdä. Jumala voi parantaa herionistin tuosta vaan, tupakat lähtee sekunnissa (kokemusta on), kleptomania lähtee ja totta kai homoseksuaalisuus lähtee tuosta vaan Jumalan voimasta. Meidän Jumalalamme on Kaikkivaltias, Hän kykenee ihan mihin vaan. Jopa luomaan mullasta j mineraaleista ihmisen :))


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kunnes toisin todistetaan, olen aivan varma että kaikki "eheytymisestään todistavat" homot ovat biseksuaaleja. Etenkin naisissa molempiin sukupuoliin vetoa tuntevia näyttää olevan paljon enemmän kuin on ikinä uskottu. Sattuneesta syystä enemmistö "eheytyneistä" edustaakin naissukupuolta.

        >> Kunnes toisin todistetaan, olen aivan varma että kaikki "eheytymisestään todistavat" homot ovat biseksuaaleja. <<
        Mutta esim tuo Noora ei kertonut muuttuneensa heteroksi, eli vaikka hän touhuaa Elävät vedet -eheytysyksikössä, niin hän tuntuu tarjoavan "eheytyneille" vain selibaattia ja loppuelämän kestävää ystävien suorittamaa kontrollia. Vähän AA:n tapaan.
        Noora nimenomaan sanoi, että ei kannata odottaa mitään nopeaa ja pysyvää seksuaalisen suuntautumisensa vaihtumista. Ihan asiallinen nainen, eikä Pasi Turunenkaan huono ollut.
        Alakulo ja sääli oli päällimmäinen tunne tuon kuunneltuani.

        Pistänkin loppuun Agatha Christie'n sitaatin:
        "Vaikka elämä on välillä kärsimystä, se on silti aina mielenkiintoista ja elämisen arvoista".


      • qwertyilija kirjoitti:

        >> Kunnes toisin todistetaan, olen aivan varma että kaikki "eheytymisestään todistavat" homot ovat biseksuaaleja. <<
        Mutta esim tuo Noora ei kertonut muuttuneensa heteroksi, eli vaikka hän touhuaa Elävät vedet -eheytysyksikössä, niin hän tuntuu tarjoavan "eheytyneille" vain selibaattia ja loppuelämän kestävää ystävien suorittamaa kontrollia. Vähän AA:n tapaan.
        Noora nimenomaan sanoi, että ei kannata odottaa mitään nopeaa ja pysyvää seksuaalisen suuntautumisensa vaihtumista. Ihan asiallinen nainen, eikä Pasi Turunenkaan huono ollut.
        Alakulo ja sääli oli päällimmäinen tunne tuon kuunneltuani.

        Pistänkin loppuun Agatha Christie'n sitaatin:
        "Vaikka elämä on välillä kärsimystä, se on silti aina mielenkiintoista ja elämisen arvoista".

        Noora ei siis ole bi vaan lesbo, eikä siksi myöskään koskaan "eheydy".

        Ihmisillä on kyllä merkillisiä tapoja pilata elämänsä ihan vapaaehtoisesti.


      • JumalaonKaikkivaltias kirjoitti:

        "Kunnes toisin todistetaan, olen aivan varma että kaikki "eheytymisestään todistavat" homot ovat biseksuaaleja. "

        Dokumentti homoseksuaalien eheytymisistä on todella dramaattinen mitä Jumala voi ihmiselle tehdä. Jumala voi parantaa herionistin tuosta vaan, tupakat lähtee sekunnissa (kokemusta on), kleptomania lähtee ja totta kai homoseksuaalisuus lähtee tuosta vaan Jumalan voimasta. Meidän Jumalalamme on Kaikkivaltias, Hän kykenee ihan mihin vaan. Jopa luomaan mullasta j mineraaleista ihmisen :))

        >Dokumentti homoseksuaalien eheytymisistä on todella dramaattinen mitä Jumala voi ihmiselle tehdä.

        Ja mistäs sellainen dokumentti sitten löytyy? Tässä mainostettuhan ei ollut alkuunkaan sitä laatua.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Noora ei siis ole bi vaan lesbo, eikä siksi myöskään koskaan "eheydy".

        Ihmisillä on kyllä merkillisiä tapoja pilata elämänsä ihan vapaaehtoisesti.

        >> Ihmisillä on kyllä merkillisiä tapoja pilata elämänsä ihan vapaaehtoisesti. <<

        Käytännön nihilistinä lohduttaudun sillä, ettei meillä mitä todennäköisimmin ole vapaata tahtoa. Eli ettei Noora valinnut selibaattia, vaan selibaatti valitsi Nooran, noin kuvainnollisesti ilmaisten.


      • JumalaonKaikkivaltias kirjoitti:

        "Kunnes toisin todistetaan, olen aivan varma että kaikki "eheytymisestään todistavat" homot ovat biseksuaaleja. "

        Dokumentti homoseksuaalien eheytymisistä on todella dramaattinen mitä Jumala voi ihmiselle tehdä. Jumala voi parantaa herionistin tuosta vaan, tupakat lähtee sekunnissa (kokemusta on), kleptomania lähtee ja totta kai homoseksuaalisuus lähtee tuosta vaan Jumalan voimasta. Meidän Jumalalamme on Kaikkivaltias, Hän kykenee ihan mihin vaan. Jopa luomaan mullasta j mineraaleista ihmisen :))

        >> Dokumentti homoseksuaalien eheytymisistä on todella dramaattinen mitä Jumala voi ihmiselle tehdä. <<

        Jos seksistä pidättäytyminen lasketaan eheytymiseksi, niin sitten niitä eheytyneitä löytyy.
        Samoin jos bi-seksuaali on vain vastakkaisen sukupuolen kanssa, niin sekin lasketaan ilmeisesti eheytymiseksi.

        >> Jumala voi parantaa herionistin tuosta vaan, tupakat lähtee sekunnissa (kokemusta on), kleptomania lähtee ja totta kai homoseksuaalisuus lähtee tuosta vaan Jumalan voimasta. <<
        Nuo kaikki selittyy sillä, että lopettaa määrätyn toiminnan.
        Esko Valtaoja taisi sanoa, että alkoholismi on niin kova sairaus, että siihen auttaa vain Jeesus.
        Kieltämättä uskoontulo on monelle se elämän laatuaan eniten parantanut hetki.
        (minusta siinä yksi riippuvuus vaihtuu toiseen, vähemmän vahingolliseen ja joskus ihan pysyvästi)

        Eli parempi heränneenä helluntaisalilla kuin sammuneena hangessa, sanoin jo joku vuosi sitten.


      • näinonasia
        qwertyilija kirjoitti:

        >> Dokumentti homoseksuaalien eheytymisistä on todella dramaattinen mitä Jumala voi ihmiselle tehdä. <<

        Jos seksistä pidättäytyminen lasketaan eheytymiseksi, niin sitten niitä eheytyneitä löytyy.
        Samoin jos bi-seksuaali on vain vastakkaisen sukupuolen kanssa, niin sekin lasketaan ilmeisesti eheytymiseksi.

        >> Jumala voi parantaa herionistin tuosta vaan, tupakat lähtee sekunnissa (kokemusta on), kleptomania lähtee ja totta kai homoseksuaalisuus lähtee tuosta vaan Jumalan voimasta. <<
        Nuo kaikki selittyy sillä, että lopettaa määrätyn toiminnan.
        Esko Valtaoja taisi sanoa, että alkoholismi on niin kova sairaus, että siihen auttaa vain Jeesus.
        Kieltämättä uskoontulo on monelle se elämän laatuaan eniten parantanut hetki.
        (minusta siinä yksi riippuvuus vaihtuu toiseen, vähemmän vahingolliseen ja joskus ihan pysyvästi)

        Eli parempi heränneenä helluntaisalilla kuin sammuneena hangessa, sanoin jo joku vuosi sitten.

        "Jos seksistä pidättäytyminen lasketaan eheytymiseksi, niin sitten niitä eheytyneitä löytyy.
        Samoin jos bi-seksuaali on vain vastakkaisen sukupuolen kanssa, niin sekin lasketaan ilmeisesti eheytymiseksi"

        Homoseksuaali voi myös eheytyä lapsuuden ja nuoruuden traumoistaan jolloin usein katoaa myös homoseksuaaliset himot, niin tällöin homoseksuaali on eheytynyt pois synnistä.


        "Esko Valtaoja taisi sanoa, että alkoholismi on niin kova sairaus, että siihen auttaa vain Jeesus. "

        Alkoholismi, huumeet ja homoseksuaalisuus, niin näistä vapautuminen pääsääntöisesti tapahtuu vain Jeesuksen voimasta.


      • Ateisti68
        näinonasia kirjoitti:

        "Jos seksistä pidättäytyminen lasketaan eheytymiseksi, niin sitten niitä eheytyneitä löytyy.
        Samoin jos bi-seksuaali on vain vastakkaisen sukupuolen kanssa, niin sekin lasketaan ilmeisesti eheytymiseksi"

        Homoseksuaali voi myös eheytyä lapsuuden ja nuoruuden traumoistaan jolloin usein katoaa myös homoseksuaaliset himot, niin tällöin homoseksuaali on eheytynyt pois synnistä.


        "Esko Valtaoja taisi sanoa, että alkoholismi on niin kova sairaus, että siihen auttaa vain Jeesus. "

        Alkoholismi, huumeet ja homoseksuaalisuus, niin näistä vapautuminen pääsääntöisesti tapahtuu vain Jeesuksen voimasta.

        En ole kokenut lapsuudessani minkäänlaista traumaa ja silti olen homo. Koti oli aivan tavallinen 70-luvun koti isän ja äidin kanssa, kuten tuhansilla muillakin suomalaisilla lapsilla tuohon aikaan. Homoseksuaalisuudesta ei puhuttu, eikä sitä missään mainostettu, silti teini-ikäisenä huomasin pitäväni pojista seksuaalisesti.
        Puheet traumojen syystä homouden taustalla johtuvat väärinkäsityksistä ja tutkimuksista, joita oli tehty mielenterveyspalveluja käyttäneiden homojen ja lesbojen keskuudessa, ja nämä tutkimukset laajennettiin käsittämään kaikki homoseksuaalit väärin perustein. Usein taustalla oli tutkijoiden vihamielisyys homoutta kohtaan sekä joissakin tapauksissa uskonnollisuus.


      • näinonasia kirjoitti:

        "Jos seksistä pidättäytyminen lasketaan eheytymiseksi, niin sitten niitä eheytyneitä löytyy.
        Samoin jos bi-seksuaali on vain vastakkaisen sukupuolen kanssa, niin sekin lasketaan ilmeisesti eheytymiseksi"

        Homoseksuaali voi myös eheytyä lapsuuden ja nuoruuden traumoistaan jolloin usein katoaa myös homoseksuaaliset himot, niin tällöin homoseksuaali on eheytynyt pois synnistä.


        "Esko Valtaoja taisi sanoa, että alkoholismi on niin kova sairaus, että siihen auttaa vain Jeesus. "

        Alkoholismi, huumeet ja homoseksuaalisuus, niin näistä vapautuminen pääsääntöisesti tapahtuu vain Jeesuksen voimasta.

        Tässä on muutama outo juttu.

        1. Homoseksuaalisuuteen ei kuulu mm. lapsuuden traumat.

        2. Huumeista ja muusta vapautuu kyllä ihan ilman oletettua Jeesustakin kautta maailman.

        3. Jumala ei vaikuta ainakaan omaan omaantuntooni, vaan mm. vuonna 2011 tekemäni valehtelu vaivaa yhä ihan itsekseen.

        4. Jos homo ei himoitse tai harrasta homoseksuaalista seksiä, heh. Ei Raamattu ole kieltänyt seksuaalista himoa, mutta et saa himoita toisen omaisuutta, etkä saa katsoa naisia himoiten.


    • nostoa

      nostoa

    • nostoa

      nostoa

    • eroonuskonnoista

      Seksuaalimoraalista puhuttaessa kristittyjen on syytä muistaa että Jeesus oli avioton lapsi ja myöhemmin raamatun tarinoiden mukaan mitä ilmeisimmin itsetuhoinen homo. Ei ollut helppoa tiukkakipaisten keskuudessa silläkään.

      • attenatsukalle

        Noh, kun olet ottanut nämä huomioon, mitä sitten?


    • lehden.luin

      Puuttumatta aloituksen tulkintaan, linkissä haastatellulla henkilöllä on hyviä näkemyksiä uskonnosta (mielipide Hs 15.4.2017):
      -hän tuo esille uskonnollisissa yhteisöissä - myös omassaan - olevia epäkohtia ja pyytää anteeksi yhteisössä tapahtunutta henkistä väkivaltaa
      -hän on valmis tarkastelemaan karismaattisia ilmiöitä kriittisesti
      -hän toteaa, että mitään kristillistä suuntausta ei voi perustellusti pitää ainoana oikeana kristillisyytenä
      -hän toivoo laajaa positiivista uskonnonvapautta sekä kristinuskon sisällä että uskontojen kesken
      -hän toivoo aitoa suvaitsevaisuutta sekä yhteiskunnassa yleensä että kristinuskon sisällä

      • SetaanTerkut

        Noinko Seta käski sanoa?


      • Kaivoin teologian ylioppilas Noora Nätkinin mielipidekirjoituksen esiin Hesarin näköislehdistä ja suunnilleen tuotahan hän siinä toi esille. (Valitettavasti näköislehden tekstiä voi kopioida vain tekstintunnistuksen kautta, joten en nyt viitsinyt sitä vaivaa nähdä.) Muuten hän antoi kuvan karismaatikosta, jolle kirkon oppi ja meininki on on liian laimeaa.

        Noora on osaava kirjoittaja, joten on hieman outoa että hän ei ole halunnut kertoa tarinaansa kirjallisena vaan valitsi videomuodon, joka puhuttelee voimakkaita tunteita kaipaavaa ihmistyyppiä mutta josta asiakeskeisyyttä arvostavat eivät välttämättä erityisemmin diggaa. Tai no, joku ainakin valitsi.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kaivoin teologian ylioppilas Noora Nätkinin mielipidekirjoituksen esiin Hesarin näköislehdistä ja suunnilleen tuotahan hän siinä toi esille. (Valitettavasti näköislehden tekstiä voi kopioida vain tekstintunnistuksen kautta, joten en nyt viitsinyt sitä vaivaa nähdä.) Muuten hän antoi kuvan karismaatikosta, jolle kirkon oppi ja meininki on on liian laimeaa.

        Noora on osaava kirjoittaja, joten on hieman outoa että hän ei ole halunnut kertoa tarinaansa kirjallisena vaan valitsi videomuodon, joka puhuttelee voimakkaita tunteita kaipaavaa ihmistyyppiä mutta josta asiakeskeisyyttä arvostavat eivät välttämättä erityisemmin diggaa. Tai no, joku ainakin valitsi.

        Nooran ajatukset tuli selväksi tuolta nauhoituksesta.
        Ensinnäkään kukaan liberaalipappi ei ollut kieltäytynyt yhtään mistään vaan ainoastaan sanonut, että homoseksuaalisuus ja seksi samaa sukupuolta olevan kanssa ei ole synti. Ja tietenkin tuo pappi sanoi niin, koska hän uskoo niin.

        Joku konservatiivinen pappi olisi puolestaan sanonut homoseksuaalisuuden harjoittamisen synniksi ja antanut syntinsä anteeksi. Jakoihan ne kirkon ripareillakin vihkosta, jossa neuvottiin säästämään seksi avioliittoon. Eli että on kirkossa konservatiivejakin.

        Noora käytännössä todisti, että "eheytyminen" on sitä, että alkaa loppuelämän mittaiseen selibaattiin. Noora todisti myös sen, ettei se seksuaalinen halu omaan sukupuoleen häviä minnekään. Itse hän kertoi halujen palanneen noin vuoden kuluttua siitä, kun hän oletti niiden kadonneen. Ja vakuudeksi tuo "eheytynyt" tarvitsee vartijan, ystävän, joka seuraa herkeämättä, ettei Noora tai muu eheytynyt sorru seksiin. Ihan kuin Anonyymeissä alkoholisteissa, tukihenkilö ja loppuelämän mittainen kieltäytyminen viinasta/seksistä.

        Oikeastaan Noora kumosi kaikki perinteisesti esitetyt väittämät eheytymistä koskien.
        Niistä lapsuuden ajan traumoista hän vähän veteli samaan suuntaan kuin konservatiivit.

        Ihan fiksu ja asiallinen ihminen ja jos ja toivottavasti kun Noora Nätkin on nyt onnellinen niin ihan hieno juttu.


      • >> [Nooralla] on hyviä näkemyksiä uskonnosta (mielipide Hs 15.4.2017) <<

        Noora kumoaa lähes kaikki Patmoksen homoseksuaalisuutta koskevat väittämät.
        Nooran roolia elävissä vesissä tosin vähän ihmettelen, mutta ehkä hän käy jonkin tukihenkilön luona joka on elävissä vesissä.

        Lisäksi nuo lehtijutun uskontoa koskevatkin mielipiteet vaikuttaa kaikkea muuta kuin patmoshenkisiltä, koska nehän on melkein liberaaleja.


    • kristitty_mies

      Jos ihminen pyytää anteeksi sitä että on olemassa, sellainen pyyntö on jumalaton. Näin on tietysti homoseksuaalisuudestakin puhuttaessa. Sellaista ei pidä kenenkään vastuunsa tuntevan kristityn julistaa anteeksi.

      • hohohooo

        Tuo oli jo rimanalitus jopa sinulta evl ;);););)


      • seonmultinikki
        hohohooo kirjoitti:

        Tuo oli jo rimanalitus jopa sinulta evl ;);););)

        evl on katkera koska ei itse ole eheytynyt....


      • seonmultinikki kirjoitti:

        evl on katkera koska ei itse ole eheytynyt....

        Sinä kuten monet muutkin kaltaisesi ovat "eheytyneet" puskista irvistelemään multinikkeinä ja ns. oikeauskoisina "neuvojina" ja viha- ja valhekirjoitusten postaajina.


      • amen.to.that
        sage8 kirjoitti:

        Sinä kuten monet muutkin kaltaisesi ovat "eheytyneet" puskista irvistelemään multinikkeinä ja ns. oikeauskoisina "neuvojina" ja viha- ja valhekirjoitusten postaajina.

        Täsmälleen noin.


      • amen.to.that kirjoitti:

        Täsmälleen noin.

        Eikö vaan.


      • Todella omituinen kirjoitus Kristityltä mieheltä, Kuin olisi sekopää.


      • >> Jos ihminen pyytää anteeksi sitä että on olemassa, sellainen pyyntö on jumalaton. Näin on tietysti homoseksuaalisuudestakin puhuttaessa. <<

        Ymmärrän tuon niin, että homoseksuaali on Jumalan luoma, kuten jokainen muukin ja siten ihan eheä omana itsenään.

        >> Sellaista ei pidä kenenkään vastuunsa tuntevan kristityn julistaa anteeksi. <<

        Ei pitäisi ei.


      • pyydäanteeksi

        " Näin on tietysti homoseksuaalisuudestakin puhuttaessa. Sellaista ei pidä kenenkään vastuunsa tuntevan kristityn julistaa anteeksi."

        Jos homoseksuaali tiedostaa rikkoneensa "Älä himoitse" - käskyä tai on harjoittanut homoseksuaalista seksiä, niin hän haluaa saada nämä synnit anteeksi eikä papin tehtävä ole valikoida tai luetella syntilistoja. Jumala ilmoittaa Sanassaan synnit ja niiden mukaan sitten myös Jumalan asettama omatunto toimii myös homoseksuaalien kohdalla.


    • kuuntelijat

      Mikähän liperaalipappi on se Tampereen Jussi -pastori , joka maanantaiaamuisin pitää muka aamuhartauden tapaista, joka kuitenkaan ei ole mikään hartaus.
      Joutavaa sanaleikkiä peräkkäin ja ristikkäin josta ei saa selvää mitä hän höpisee. Miksikön sellaiset papiksi haluavat joille ei ole mitään sanottavaa? Synnitkin hän joskus julistaa anteeksi ilman parannusta ja katumista,eli mielen muutosta.

      • Älä.ole.ADHD

        Hiljenny ja kuuntele! Jumalan Sanaa.


    • sielunhoitaja

      Homoseksuaalisuus /heteroseksuaalisuus eivät ole syntejä, joten synninpäästöäkään ei tarvita.

      • evl.trollaa.taas

        Mikset nyt olekaan nimillä kristitty_mies?


      • sielunhoitaja

        On aivan sielunhoidon alkeita osata erottaa väärät ja oikeat syyllisyydentunteet toisistaan. Synninpäästöä ei koskaan julisteta mm. homoseksuaalisuudesta koska se ei ole syntiäkään. Vain synnistä voi tehdä parannusta. Tämä on aivan päivänselvää meille sielunhoitajille.


      • evl.trollaa.taas kirjoitti:

        Mikset nyt olekaan nimillä kristitty_mies?

        Oli nimimerkki mikä tahansa niin oikeaa asiaa puhui. Homoseksuaalisuus on ihmisen yksi ominaisuus eikä siitä ole mitään syyllisyyttä tunnettava eivätkä he tarvitse mitään holhousta. Fundisuskovien itsensä toimet ja ajatukset ovat paremminkin terapioinnin tarpeessa.


      • itseasiastakuultuna
        sage8 kirjoitti:

        Oli nimimerkki mikä tahansa niin oikeaa asiaa puhui. Homoseksuaalisuus on ihmisen yksi ominaisuus eikä siitä ole mitään syyllisyyttä tunnettava eivätkä he tarvitse mitään holhousta. Fundisuskovien itsensä toimet ja ajatukset ovat paremminkin terapioinnin tarpeessa.

        Nämä ovat eri mieltä
        http://www.tv7.fi/vod/player/44766/


      • näinshemeneee
        sielunhoitaja kirjoitti:

        On aivan sielunhoidon alkeita osata erottaa väärät ja oikeat syyllisyydentunteet toisistaan. Synninpäästöä ei koskaan julisteta mm. homoseksuaalisuudesta koska se ei ole syntiäkään. Vain synnistä voi tehdä parannusta. Tämä on aivan päivänselvää meille sielunhoitajille.

        " Synninpäästöä ei koskaan julisteta mm. homoseksuaalisuudesta koska se ei ole syntiäkään. Vain synnistä voi tehdä parannusta. Tämä on aivan päivänselvää meille sielunhoitajille."

        Kuitenkin on paljon homoseksuaaleja jotka kokevat taipumuksensa synniksi ja tällöin heille luetaan synninpäästö. Ei ole ihmisten eikä pappien asia valikoida syntejä, vaan sen tekee Jumala Sanassaan ja Jumalan ihmiseen asettama omatunto.


      • mdmdm
        näinshemeneee kirjoitti:

        " Synninpäästöä ei koskaan julisteta mm. homoseksuaalisuudesta koska se ei ole syntiäkään. Vain synnistä voi tehdä parannusta. Tämä on aivan päivänselvää meille sielunhoitajille."

        Kuitenkin on paljon homoseksuaaleja jotka kokevat taipumuksensa synniksi ja tällöin heille luetaan synninpäästö. Ei ole ihmisten eikä pappien asia valikoida syntejä, vaan sen tekee Jumala Sanassaan ja Jumalan ihmiseen asettama omatunto.

        Noora puhui hyvin myös siitä miksi on maskuliinisiä lesboja ja feminiinisiä homoja.


    • >> Liberaalipappi kieltäytyi antamasta synninpäästöä! <<

      Liberaalipappi ei suostunut antamaan anteeksi sellaista, joka liberaalipapin mukaan ei ole syntiä. Kuten seksi saman sukupuolisen kanssa. Lähetyshiippakunnan pappi olisi hyvinkin voinut antaa synninpäästön.
      Tilanne oli liberaalipapille yhtä mahdoton kuin jos Pasi Turunen hakisi konservatiivipapilta synninpäästöä sille, että on pikkuisen lihava. Eli etteihän se pappi ole mikään synninpäästöautomaatti, jolta saa synninpäästön kaikesta, jonka kokee synniksi. Homma menisi lekkeriksi ja synninpäästö menettäisi merkityksensä, sen nimenomaisen papin tekemänä.
      Varmaankin pappi keksisi Pasinkin tapauksessa jonkin kompromissin kuten vaikkapa ylensyönnin synnin anteeksianto.

      >> Täällä on väitetty, ettei homot ja lesbot voi eheytyä <<

      Täällä on väitetty vaikka ja mitä, varmasti tuokin väite on esitetty.

      >>Tässä kuitenkin entinen transseksuaali ja lesbo todistaa omalla nimellään aivan muuta. <<

      Väärin. Noora Nätkin todisti, ettei hänen seksuaalinen suuntautumisensa ole muuttunut yhtään mihinkään. Hän vain pidättäytyy seksistä.

      >> Tosin luterilaisen kirkon pappi ei olisi halunnut hänen eheytyvän. <<

      Eheytystä vetävän putiikin perustajat myönsivät itsekin, ettei mitään eheytymisiä ole havaittu.
      Mutta tekeehän ne edeleen horoskooppejakin ja niihin uskotaan, vaikka kukaan ei ole todistanut, että ne olisi kertaakaan osuneet arvausta kummemmin oikeaan.

      >> Kuuntele Noora Nätkinin rehellinen omakohtainen kertomus miten lesboksi tullaan ja miten siitä eheydytään. <<

      Kuunneltiin ja Noora Nätkin kumosi käytännössä kaikki eheytymiseen liittyvät fundiskliseet, ainakin omalta kohdaltaan. Eli Noora oli enemmän Sexpon asialla kuin Patmoksen.

      • näintodellisuus

        "Tilanne oli liberaalipapille yhtä mahdoton kuin jos Pasi Turunen hakisi konservatiivipapilta synninpäästöä sille, että on pikkuisen lihava."

        Aina tulee antaa synninpäästö synnintuntoiselle ihmiselle. Ei papin tehtävä ole arvioida mikä on syntiä ja mikä ei, vaan sen tekee Jumala ja ihmisessä oleva omatunto.

        ". Noora Nätkin todisti, ettei hänen seksuaalinen suuntautumisensa ole muuttunut yhtään mihinkään. Hän vain pidättäytyy seksistä. "

        Ja sitten kun homoseksuaali eheytyy pois traumoistaan, niin samalla homoseksin himotkin kaikkoaa.


      • näintodellisuus kirjoitti:

        "Tilanne oli liberaalipapille yhtä mahdoton kuin jos Pasi Turunen hakisi konservatiivipapilta synninpäästöä sille, että on pikkuisen lihava."

        Aina tulee antaa synninpäästö synnintuntoiselle ihmiselle. Ei papin tehtävä ole arvioida mikä on syntiä ja mikä ei, vaan sen tekee Jumala ja ihmisessä oleva omatunto.

        ". Noora Nätkin todisti, ettei hänen seksuaalinen suuntautumisensa ole muuttunut yhtään mihinkään. Hän vain pidättäytyy seksistä. "

        Ja sitten kun homoseksuaali eheytyy pois traumoistaan, niin samalla homoseksin himotkin kaikkoaa.

        Paitsi että Noora kertoi himojensa palanneen vuoden kuluttua "eheytymisestä" ja hän myös sanoi, että "Homous ei jää siihen paikkaan, kun tulee uskoon".


      • sielunhoitaja
        näintodellisuus kirjoitti:

        "Tilanne oli liberaalipapille yhtä mahdoton kuin jos Pasi Turunen hakisi konservatiivipapilta synninpäästöä sille, että on pikkuisen lihava."

        Aina tulee antaa synninpäästö synnintuntoiselle ihmiselle. Ei papin tehtävä ole arvioida mikä on syntiä ja mikä ei, vaan sen tekee Jumala ja ihmisessä oleva omatunto.

        ". Noora Nätkin todisti, ettei hänen seksuaalinen suuntautumisensa ole muuttunut yhtään mihinkään. Hän vain pidättäytyy seksistä. "

        Ja sitten kun homoseksuaali eheytyy pois traumoistaan, niin samalla homoseksin himotkin kaikkoaa.

        Kyllä papin ja erityisesti sielunhoitajan tehtävä on arvioida autettavansa tilaa. Sielunhoitajan ei pidä olla mikään automaatti ja kone jonka tehtävä on aina toimia samalla tavalla autettavasta riippumatta. Järkeä saa käyttää ja omaa omatuntoa. Myös ensimmäinen uskonkappale velvoittaa meidät kunnioittamaan Jumalaa Luojana. Uskonnollisissa piireissä on paljon sielunhoidon tarpeessa olevia ihmisiä jotka kokevat ns. väärää syyllisyyttä vaikka he eivät ole tehneet mitään pahaa. Tähän on vastattava hyväksymällä heidät sellaisina kuin he ovat aivan omana itsenään. Myös teille jotka kiusaatte seksuaalisia vähemmistöjä hulluilla uskomus- ja eheytyshoidoillanne on sanottava että tekonne ovat vääriä ja syntiä ja siitä teidän pitäisi tehdä parannusta. Tähän omatuntomme ja kristillinen uskomme meidät kehottaa.


      • tulkaakaikki
        sielunhoitaja kirjoitti:

        Kyllä papin ja erityisesti sielunhoitajan tehtävä on arvioida autettavansa tilaa. Sielunhoitajan ei pidä olla mikään automaatti ja kone jonka tehtävä on aina toimia samalla tavalla autettavasta riippumatta. Järkeä saa käyttää ja omaa omatuntoa. Myös ensimmäinen uskonkappale velvoittaa meidät kunnioittamaan Jumalaa Luojana. Uskonnollisissa piireissä on paljon sielunhoidon tarpeessa olevia ihmisiä jotka kokevat ns. väärää syyllisyyttä vaikka he eivät ole tehneet mitään pahaa. Tähän on vastattava hyväksymällä heidät sellaisina kuin he ovat aivan omana itsenään. Myös teille jotka kiusaatte seksuaalisia vähemmistöjä hulluilla uskomus- ja eheytyshoidoillanne on sanottava että tekonne ovat vääriä ja syntiä ja siitä teidän pitäisi tehdä parannusta. Tähän omatuntomme ja kristillinen uskomme meidät kehottaa.

        "Myös teille jotka kiusaatte seksuaalisia vähemmistöjä hulluilla uskomus- ja eheytyshoidoillanne on sanottava että tekonne ovat vääriä ja syntiä ja siitä teidän pitäisi tehdä parannusta. Tähän omatuntomme ja kristillinen uskomme meidät kehottaa."

        Tämä lienee ihan normaalia vihanlietsontaa uskovaisia kohtaan, jotka vain haluavat totella Jumalan kirjoitettua tahtoa. Ei kristinuskoa tule tällä tavalla pilkata, koska maailmassa on kuitenkin paljon, vähemmistö kuitenkin, ihmisiä, jotka aidosti uskovat Jumalaan ja ymmärtävät, että Jumala ei ole valehdellut tahtoaan ilmituodessaan. Toivoisin, että täälläkin kunnioitetaan kaikkia ihmisiä kun kuitenkin suulla näin luvataan. Meidän tulee hoitaa ja eheyttää omantunnon arkoja homoseksuaaleja, koska heitä vainoaa yhteiskunnan enemmistö, koko liberaalien kaarti, kirkon pappien enemmistö ja homoseksuaalit isona porukkana. Kristittyinä emme voi hyljätä heitä, koska vain me uskovat kristityt rakastamme kaikkia ihmisiä emmekä valikoi emmekä hylkää ketään. Näin on Jeesus meitä käskenyt ja meitähän haukutaan fundamentalisteiksi juuri siitä syystä, että haukkujat tiedostavat, että tottelemme Jumalan kaikkea tahtoa.

        Tulkaa kaikki mukaan uskovien kristittyjen seurakuntaan, niin pelastutte eikä teidän välttämättä tarvitse viettää iankaikkisuusaikaanne kauheissa olosuhteissa ja eristettyinä kaikista muista.


      • tulkaakaikki kirjoitti:

        "Myös teille jotka kiusaatte seksuaalisia vähemmistöjä hulluilla uskomus- ja eheytyshoidoillanne on sanottava että tekonne ovat vääriä ja syntiä ja siitä teidän pitäisi tehdä parannusta. Tähän omatuntomme ja kristillinen uskomme meidät kehottaa."

        Tämä lienee ihan normaalia vihanlietsontaa uskovaisia kohtaan, jotka vain haluavat totella Jumalan kirjoitettua tahtoa. Ei kristinuskoa tule tällä tavalla pilkata, koska maailmassa on kuitenkin paljon, vähemmistö kuitenkin, ihmisiä, jotka aidosti uskovat Jumalaan ja ymmärtävät, että Jumala ei ole valehdellut tahtoaan ilmituodessaan. Toivoisin, että täälläkin kunnioitetaan kaikkia ihmisiä kun kuitenkin suulla näin luvataan. Meidän tulee hoitaa ja eheyttää omantunnon arkoja homoseksuaaleja, koska heitä vainoaa yhteiskunnan enemmistö, koko liberaalien kaarti, kirkon pappien enemmistö ja homoseksuaalit isona porukkana. Kristittyinä emme voi hyljätä heitä, koska vain me uskovat kristityt rakastamme kaikkia ihmisiä emmekä valikoi emmekä hylkää ketään. Näin on Jeesus meitä käskenyt ja meitähän haukutaan fundamentalisteiksi juuri siitä syystä, että haukkujat tiedostavat, että tottelemme Jumalan kaikkea tahtoa.

        Tulkaa kaikki mukaan uskovien kristittyjen seurakuntaan, niin pelastutte eikä teidän välttämättä tarvitse viettää iankaikkisuusaikaanne kauheissa olosuhteissa ja eristettyinä kaikista muista.

        Terve taas korkkiruuvi.

        Sinulla menee edelleen sekaisin se Jumalan tahto ja oma tulkintasi siitä:

        "Tämä lienee ihan normaalia vihanlietsontaa uskovaisia kohtaan, jotka vain haluavat totella Jumalan kirjoitettua tahtoa."

        Saatte toki totella Jumalan tahtoa, mutta Jumalan tahdossa ei mainita että ketään pitäisi eheyttää vai mitä?

        "Ei kristinuskoa tule tällä tavalla pilkata, koska maailmassa on kuitenkin paljon, vähemmistö kuitenkin, ihmisiä, jotka aidosti uskovat Jumalaan ja ymmärtävät, että Jumala ei ole valehdellut tahtoaan ilmituodessaan. "

        Tietysti, koska Raamatunkin mukaan tietämisenne on vajavaista, voitte erehtyä siinä mitä ymmärrätte Jumalan tahtona.

        "Toivoisin, että täälläkin kunnioitetaan kaikkia ihmisiä kun kuitenkin suulla näin luvataan."

        Täytäthän myös itse tuon toivomuksen kunnioituksesta myös niitä kohtaan jotka ovat homoja ja joita ei todellakaan kiinnosta se mitä kutsutte "eheytymiseksi".

        Meidän tulee hoitaa ja eheyttää omantunnon arkoja homoseksuaaleja, koska heitä vainoaa yhteiskunnan enemmistö, koko liberaalien kaarti, kirkon pappien enemmistö ja homoseksuaalit isona porukkana."

        Jumalasi ei näin käske joten tuo on vain omaa keksintöäsi.

        "Kristittyinä emme voi hyljätä heitä, koska vain me uskovat kristityt rakastamme kaikkia ihmisiä emmekä valikoi emmekä hylkää ketään. Näin on Jeesus meitä käskenyt ja meitähän haukutaan fundamentalisteiksi juuri siitä syystä,"

        Mutta kenenkään eheyttämiseen Jeesuskaan ei käskenyt vai mitä?

        "ttä tottelemme Jumalan kaikkea tahtoa. "

        Näinhän ette tee, vaan kuvittelette että se teidän tulkintanne on Jumalan tahto vaikka se on vain tulkintanne.

        "Tulkaa kaikki mukaan uskovien kristittyjen seurakuntaan"

        Kerro toki tällä kertaa mikä seurakunta Suomessa on tämä mainitsemasi "uskovien krisittyjen seurakunta".


      • Mikä.seurakunta
        tulkaakaikki kirjoitti:

        "Myös teille jotka kiusaatte seksuaalisia vähemmistöjä hulluilla uskomus- ja eheytyshoidoillanne on sanottava että tekonne ovat vääriä ja syntiä ja siitä teidän pitäisi tehdä parannusta. Tähän omatuntomme ja kristillinen uskomme meidät kehottaa."

        Tämä lienee ihan normaalia vihanlietsontaa uskovaisia kohtaan, jotka vain haluavat totella Jumalan kirjoitettua tahtoa. Ei kristinuskoa tule tällä tavalla pilkata, koska maailmassa on kuitenkin paljon, vähemmistö kuitenkin, ihmisiä, jotka aidosti uskovat Jumalaan ja ymmärtävät, että Jumala ei ole valehdellut tahtoaan ilmituodessaan. Toivoisin, että täälläkin kunnioitetaan kaikkia ihmisiä kun kuitenkin suulla näin luvataan. Meidän tulee hoitaa ja eheyttää omantunnon arkoja homoseksuaaleja, koska heitä vainoaa yhteiskunnan enemmistö, koko liberaalien kaarti, kirkon pappien enemmistö ja homoseksuaalit isona porukkana. Kristittyinä emme voi hyljätä heitä, koska vain me uskovat kristityt rakastamme kaikkia ihmisiä emmekä valikoi emmekä hylkää ketään. Näin on Jeesus meitä käskenyt ja meitähän haukutaan fundamentalisteiksi juuri siitä syystä, että haukkujat tiedostavat, että tottelemme Jumalan kaikkea tahtoa.

        Tulkaa kaikki mukaan uskovien kristittyjen seurakuntaan, niin pelastutte eikä teidän välttämättä tarvitse viettää iankaikkisuusaikaanne kauheissa olosuhteissa ja eristettyinä kaikista muista.

        Missä kaltaisiasi hölömpömpeleitä vilisee? Taidat olla seurakuntasi ainoa edustaja:)


      • jassoo_
        tulkaakaikki kirjoitti:

        "Myös teille jotka kiusaatte seksuaalisia vähemmistöjä hulluilla uskomus- ja eheytyshoidoillanne on sanottava että tekonne ovat vääriä ja syntiä ja siitä teidän pitäisi tehdä parannusta. Tähän omatuntomme ja kristillinen uskomme meidät kehottaa."

        Tämä lienee ihan normaalia vihanlietsontaa uskovaisia kohtaan, jotka vain haluavat totella Jumalan kirjoitettua tahtoa. Ei kristinuskoa tule tällä tavalla pilkata, koska maailmassa on kuitenkin paljon, vähemmistö kuitenkin, ihmisiä, jotka aidosti uskovat Jumalaan ja ymmärtävät, että Jumala ei ole valehdellut tahtoaan ilmituodessaan. Toivoisin, että täälläkin kunnioitetaan kaikkia ihmisiä kun kuitenkin suulla näin luvataan. Meidän tulee hoitaa ja eheyttää omantunnon arkoja homoseksuaaleja, koska heitä vainoaa yhteiskunnan enemmistö, koko liberaalien kaarti, kirkon pappien enemmistö ja homoseksuaalit isona porukkana. Kristittyinä emme voi hyljätä heitä, koska vain me uskovat kristityt rakastamme kaikkia ihmisiä emmekä valikoi emmekä hylkää ketään. Näin on Jeesus meitä käskenyt ja meitähän haukutaan fundamentalisteiksi juuri siitä syystä, että haukkujat tiedostavat, että tottelemme Jumalan kaikkea tahtoa.

        Tulkaa kaikki mukaan uskovien kristittyjen seurakuntaan, niin pelastutte eikä teidän välttämättä tarvitse viettää iankaikkisuusaikaanne kauheissa olosuhteissa ja eristettyinä kaikista muista.

        Kehotus parannukseen on mielestäsi vihanlietsontaa?


      • tulkaatosiaankaikki
        Mikä.seurakunta kirjoitti:

        Missä kaltaisiasi hölömpömpeleitä vilisee? Taidat olla seurakuntasi ainoa edustaja:)

        Viestisi vihamielisyydestä voidaan jo sinänsä päätellä, että nim. tulkaakaikki kuuluu Jeesuksen Kristuksen seurakuntaan.

        On tärkeää puhua myös homoseksuaaleille Jumalan tahto oikein ja totuudenmukaisesti! Ei mikään poliittinen agenda oikeuta valehtelemaan, mikä on Jumalan tahto.


      • Mikä.seurakunta
        tulkaatosiaankaikki kirjoitti:

        Viestisi vihamielisyydestä voidaan jo sinänsä päätellä, että nim. tulkaakaikki kuuluu Jeesuksen Kristuksen seurakuntaan.

        On tärkeää puhua myös homoseksuaaleille Jumalan tahto oikein ja totuudenmukaisesti! Ei mikään poliittinen agenda oikeuta valehtelemaan, mikä on Jumalan tahto.

        Onko tällä "Jeesuksen Kristuksen seurakunnalla" jokin maallinen osoite? Ei taida. Älä sitten koiranpää valehtele kun et tiedä mikä on Jumalan tahto.


      • jassoo_
        tulkaatosiaankaikki kirjoitti:

        Viestisi vihamielisyydestä voidaan jo sinänsä päätellä, että nim. tulkaakaikki kuuluu Jeesuksen Kristuksen seurakuntaan.

        On tärkeää puhua myös homoseksuaaleille Jumalan tahto oikein ja totuudenmukaisesti! Ei mikään poliittinen agenda oikeuta valehtelemaan, mikä on Jumalan tahto.

        Kehotus parannukseenko on "vihamielistä"????


    • ieremi

      Jumala on ennenkaikkea kiivas Jumala, suvaitsematon Jumala.

    • fdsafsda4253

      "Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset." 3. Moos. 20:13

      Ainoastaan umpisokea liberaali voi väittää että tässä ei puhuta yhtään mitään homoseksuaalisuudesta.

      • Niin. Mutta Jumala ei puhunut homoseksuaalisuuden kieltämisestä, vaan miehen kanssa makaamisen kiellosta.

        Jumala ja muutkin tiedämme, että osa homosista, biseksuaalisista ja heteromiehistä makaa miehen kanssa. Mutta vain homot yleensä eivät tiedä makaavatko he samalla tavalla kuin maataan naisen kanssa.

        Eli kyllä tuossa puhutaan etäisesti homoseksuaalisuudesta, vaikka se ei olekaan miehen kanssa makaamista kuin 33%:lle homoseksuaalisista.


      • shgshgsdhf6548462

        Kuinka homseksuaali voi toteuttaa seksuaalisuuttaan, jos homoseksi on kielletty?


      • ihan.samoin
        shgshgsdhf6548462 kirjoitti:

        Kuinka homseksuaali voi toteuttaa seksuaalisuuttaan, jos homoseksi on kielletty?

        Samalla tavalla kuin pedofiilikin.


      • jahhasss
        ihan.samoin kirjoitti:

        Samalla tavalla kuin pedofiilikin.

        Jahhass


    • nostoa

      notoa

    • kiitostästä

      Kiitos ylläpito kun palautitte tämän!

      • OletNero

        Joo, kannatti


      • palautekannattaa

        Kannattaa antaa palautetta!


      • Toivo.Toivonen
        palautekannattaa kirjoitti:

        Kannattaa antaa palautetta!

        Palstalla on sittenkin toivoa..


    • Mitä_Jeesus_sanoisi

      Tässä on muutama erittäin hyvä video aiheeseen. Kannattaa katsoa kaikki läpi.

      Homojen parisuhdetta ei kielletä Raamatussa?
      https://www.youtube.com/watch?v=2AzbB5QWwhI

      Jeesus ja samaa sukupuolta olevien avioliitto
      https://www.youtube.com/watch?v=FRhCsLbFhlo

      Samaa sukupuolta olevien avioliitto ja luterilainen usko
      https://www.youtube.com/watch?v=eRUPJEJlF8Q

      • kyllävaan-

        Selvää puhetta nuokin.


      • tunnusruksellinen

        Hyvät linkit!


    • Harrison.Audi

      "Liberaalipappi kieltäytyi antamasta synninpäästöä!"

      On varmaankin sitoutunut päästöjen vähentämiseen!

    • tämä.on.totta

      Kun ei ole synnistä kysymys, silloin ei tarvita synninpäästöäkään.

      • saatanan.kätyrille

        Ja sinäkö väität, että homostelu ei ole synti?


      • EI_OLE_SYNTIÄ
        saatanan.kätyrille kirjoitti:

        Ja sinäkö väität, että homostelu ei ole synti?

        Homoseksi ei ole syntiä nykypäivänä. Homot voivat mennä avioliittoon. Homojen tappaminen oli barbaarisen paimentolaisheimon juttuja jota tuskin silloinkaan tapahtui . Raamattukaan ei kerro että niin olisi toimittu.


    • nostoa

      nostoa

    • suositus_

      Kuunnelkaa tuo ohjelma.

    • nostoa

      nostoa

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe