Naiset, kertokaa miten miehen äly näyttäytyy?

älyätmi

Naiset usein kertovat arvostavansa miehessä älykkyyttä, mutta mistä nainen tietää onko mies älykäs? Mitkä asiat nainen kokee "miehen älykkyytenä"? Miten älykäs mies käyttäytyy naisten mielestä?

Kysyn, koska kaikki tuntemani älykkäät miehet ovat sinkkuja.

49

1334

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DoubtofOrder

Erittely ei olekaan ihan helppoa.. Sen kun vaan huomaa. Sitten älyä on monenlaista.. Älykäs osaa ajatella loogisesti, huomioida vaikuttavia tekijöitä ja suhtautua kriittisesti esitettyihin väitteisiin, myös itsensä esittämiin. Hän osaa tuoda ajattelunsa näkyväksi ilmaisemalla itseään täsmällisesti ja ymmärtää vivahteita sanojen välillä. Hän oppii kokemastaan ja muidenkin kokemuksista muuttaen toimintaansa tai ajatteluaan. Sosiaalisesti älykäs osaa huomioida toiset ihmiset, mikä näkyy hänen käytöksessään ja olemuksessaan. Tunneälykäs ymmärtää omia ja toisen tunteita. Harva on lopulta älykäs usealla osa-alueella.

• älyätmi

Mutta kun sanot naiselle älykkäästi ja loogisesti perustellen, että maahanmuutto on haitallista niin 90 prosenttia naisista kutsuu sinua rasistiksi.

• Äädämi11111

Täyttä huuhaata se "tunneäly". Älykkyyttä on tasan yhtä lajia, sitä mitä älykkyystesti (esim. Mensan käyttämä) mittaa. Huonon scoren saaneet voivat sitten lohduttaa itseään hokemalla olevansa "tunneälykkäitä". Ja ne "tunneälykkäät" (eli tyhmät) saavat sitten palkkioksi pimppaa.

• OletTunneIdiootti
        Äädämi11111 kirjoitti:

Täyttä huuhaata se "tunneäly". Älykkyyttä on tasan yhtä lajia, sitä mitä älykkyystesti (esim. Mensan käyttämä) mittaa. Huonon scoren saaneet voivat sitten lohduttaa itseään hokemalla olevansa "tunneälykkäitä". Ja ne "tunneälykkäät" (eli tyhmät) saavat sitten palkkioksi pimppaa.

Täyttä huuhaata. Huonon scoren Tunneälyssä saaneet lohduttavat itseään hokemalla olevansa "mensanälykkäitä". Ja ne "mensanälykkäät" (eli tunne idiootit) kyllä kaikki huomaa, joka paikassa minne ne nokkansa työntävät.

• iteenollu

hyvä koulussa ollenkaan keskiarvo oli jotain 7,5 ja tosa äly testissä oon keskiverto porukkaaa... ;)

mun mielestä on ihan naurettavaa nykysin että jossain parin valinnassa pidetään kriteerina jotain koulutodistuken arvoo ja kirjotus taitoo vaikka sillä ei ole parisuhteessa mitään merkiystä mun mielestä....

osaan kyllä kirjottaa jailmasta tunteeni ja itseni mutta äikä ol i6 koulussa joten en osaa laittaa pilkuja ja pisteitä jne... kohdalleen niin monesti naiset feidaa sen takia jo nettitreffeissä... vaikka ei kirjouttamisella ole minun mielestä väliä?

• iteenollu

siten mua ihmetyttään etti treffeissä se että miksi pitää jou romaani kirjoittaaa???

sitten jos kirjoittaa pari riviä asiaa niin feidataan sen takia kun ei ole enempää kirjoitusta mutta ite tykkään tutustua livenä enkä kirjoittelemalla koska sen näkee jo muutamasta kerrasta tuleeko jutusta mitään vai ei jos vakavaa juttua hakee nin miksi tuhlata aikaa kirjoitamiseen?

kuka ensinnäkää jaksaa jotain romaania kirjoittaa monelle ihmiselle???

koska ei ole edes mitään takeita siitä että saa vastauksen!

• iteenollu

mun mielestä se on ihan naisten oma vika jos jossain treiffeissä haksahtaa johonkin pelimiehiin kun ei edes noteraata niitä kehnompia vastauksia ja semmosii jossa on vaan pari riviä...

ehkä joskus kannattais vastata tämmösillekkiin ihmisile siel netti treffeillä ei sitä tiedä minkälainen ihminen siellä takan sitten on... ja toinen juttu on se että oma vika jos ei noteeraa semmosia ihmisiä ollenkaan jotak ei ole panostanut profiilisiina paljoakaan muuta ku vaatimattomalla teksitällä ja kuvalla.... ;)

miksi sitten itkete sitä kun eitrefeilä olunkaat semmonen henkilö ku luulitte???

• iteeneollu

mitä ihmetteä koulu tiedolla tekee parinvalinassa ja "järjellä"???

ei mitään kun kyse on tästä...

-------------

”Jos voisin antaa yhden neuvon parisuhdetta haluavalle, se olisi tämä: Unohda kaikki ajatukset siitä, millainen on sinulle se oikeanlainen kumppani. Kiinnitä vain huomiota siihen, miltä hänen lähellään tuntuu vaikkapa treffeillä. Älä ajattele järjellä – kuuntele tunnetta ja seuraa sitä. Mutta jos olet epätoivoinen tai yli-innokas kumppanin etsijä, odota. Et ole silloin valmis.”

----------

mitä luulette että avioliitolle/avoliitolle käy jos se perustuu vaan järkeen???

• AlfaOmegaÄtmi

Älykkyys on varmin tapa karkoittaa naiset ympäriltään. Älykäs ihminen todentotta tajuaa miten kauheassa maailmassa eletään ja jos naiselle kertoo totuuden mistään, niin nainen juoksee karkuun ja lujaa.

Nainen elää mieluummin valheessa kuin ikävässä ja masentavassa todellisuudessa. Siksi näemme hyvännäköisiä naisia kaikenmaailman hiphop-reppanoiden kainaloissa, koska hiphop-reppanat emuloivat "normaaliuden huipentumaa". Eihän se ole mies eikä mikään, jos ei perse roiku housujen ulkopuolella ja lippis ole tarkalleen 90-asteen kulmassa.

Naiset imaisevat ihmiskunnan pimeyteen emättimillään.

• Alfamies82
        AlfaOmegaÄtmi kirjoitti:

Älykkyys on varmin tapa karkoittaa naiset ympäriltään. Älykäs ihminen todentotta tajuaa miten kauheassa maailmassa eletään ja jos naiselle kertoo totuuden mistään, niin nainen juoksee karkuun ja lujaa.

Nainen elää mieluummin valheessa kuin ikävässä ja masentavassa todellisuudessa. Siksi näemme hyvännäköisiä naisia kaikenmaailman hiphop-reppanoiden kainaloissa, koska hiphop-reppanat emuloivat "normaaliuden huipentumaa". Eihän se ole mies eikä mikään, jos ei perse roiku housujen ulkopuolella ja lippis ole tarkalleen 90-asteen kulmassa.

Naiset imaisevat ihmiskunnan pimeyteen emättimillään.

OK. Entäs sitten Carl Sagan?

• EdesUnissa
        Äädämi11111 kirjoitti:

Tuo tunneäly on ihan todellinen termi, jota on käytetty kymmeniä vuosia yritysjohdon kirjallisuudessa. Sillä tarkoitetaan sosiaalista kykyä tunnistaa ja havaita toisen ihmisen tunnetilat ja esim. itse aiheuttamansa reaktiot.
        Eihän se kenties perinteistä älykkyyttä ole, mutta ainakin yhtä tarpeellista kun ollaan tekemisissä toisten ihmisten kanssa.

• koivuniemenherranääs
        Äädämi11111 kirjoitti:

Voit väittää mitä haluat. Milläs todistat omaavasi Mensan testiälykkyyttä? Niin, et millään, ainakaan tällä palstalla. Se siitä huutamisesta. Mene kakara kiukuttelemaan hiekkalaatikolle.

• Äädämi11111
        koivuniemenherranääs kirjoitti:

Voit väittää mitä haluat. Milläs todistat omaavasi Mensan testiälykkyyttä? Niin, et millään, ainakaan tällä palstalla. Se siitä huutamisesta. Mene kakara kiukuttelemaan hiekkalaatikolle.

Ei minun tarvitse mitään "todistaa" millekään työväenluokan tolvanalle.

• miksinainen

Se ilmenee samalla tavoin kuin naisenkin älykkyys. Eli älykäs mies tajuaa asioita eikä sano koko ajan, että "mä en ymmärrä mitä sä tarkoitat". Ja sitten tietysti, jos mies on taitava tekemään vähän kaikenlaista, niin siitä voi päätellä aika paljon.

• "Ja sitten tietysti, jos mies on taitava tekemään vähän kaikenlaista, niin siitä voi päätellä aika paljon." = Nainen päättelee siitä että mies olisi hyvä aisuri. Osaa korjata autot, talot, mökit ja rakentaa naisen edellisen suhteen lapsille Abdullahille ja Minttu-Petterille hiekkalaatikon. Kyllä nainen osaa hyötyä miehestä tehokkaasti.

• Kustapäässäjee
        super-atm kirjoitti:

"Ja sitten tietysti, jos mies on taitava tekemään vähän kaikenlaista, niin siitä voi päätellä aika paljon." = Nainen päättelee siitä että mies olisi hyvä aisuri. Osaa korjata autot, talot, mökit ja rakentaa naisen edellisen suhteen lapsille Abdullahille ja Minttu-Petterille hiekkalaatikon. Kyllä nainen osaa hyötyä miehestä tehokkaasti.

No mikähän tässä on ongelma? Lapsille sinä elät. Lapset ja naiset ei elä sinulle. Voi vittu.

• ei-hermostuta-yhtään
        Kustapäässäjee kirjoitti:

No mikähän tässä on ongelma? Lapsille sinä elät. Lapset ja naiset ei elä sinulle. Voi vittu.

Kaikki on ongelmaa tuossa.
        Kyllähän tuo aika hyvin väritti asian ja sisällön.
        Mikä siinä oli vaikea ymmärtää?

Olen sitä mieltä, että älykäsmies on oikeasti älykäs ja valitsee älykkäästi.
        Siinä ei pääse roikkujat silmille.
        Nainenkin voi olla älykäs ja silloin he sopivat toisilleen.
        Tosin, silloin siinä ei ole lapsia valmiina, koska älykkyys on estänyt sen tapahtuman.

• Kustapäässäjee kirjoitti:

En elä lapsille, koska minulla ei ole lapsia. Jos nainen laittaa etusijalle jonkun toisen miehen lapset tai vaikka lemmikkieläimen, niin minä en halua sellaisen naisen kanssa olla.

• DoubtofOrder

Haluaisitko siis olla sellaisen naisen kanssa, joka ei aseta lapsiaan etusijalle? Äitiyttä usein pidetään naiseuden syvimpänä olemuksena.. Selittää paljon, että on niinkin paljon katkeruutta ilmassa epäonnistuneista naissuhteista. Sellaiset naiset ovat harvassa, eivätkä käsitykseni mukaan ole mukavien maineessa.

• DoubtofOrder kirjoitti:

Haluaisitko siis olla sellaisen naisen kanssa, joka ei aseta lapsiaan etusijalle? Äitiyttä usein pidetään naiseuden syvimpänä olemuksena.. Selittää paljon, että on niinkin paljon katkeruutta ilmassa epäonnistuneista naissuhteista. Sellaiset naiset ovat harvassa, eivätkä käsitykseni mukaan ole mukavien maineessa.

"Haluaisitko siis olla sellaisen naisen kanssa, joka ei aseta lapsiaan etusijalle?"

En. Yh-mammojen lapsilla on jo isät enkä minä en aio olla isäpuoli kenenkään lapsille.

• brainticle

Kyllähän ihmisen kanssa aikaa viettäessä aika nopeasti havaitsee, liikkuuko toisen päässä mitään.

Älykkäällä on suht laaja yleissivistys ja hän osaa keskustella asioista ja tarkastella niitä monelta kantilta. Älykäs on kiinnostunut monenlaisista asioista, on henkisesti valpas ja haluaa oppia uutta. Älykäs osaa myös yhdistellä oppimiaan asioita ja osaa muodostaa itsenäisesti oman käsityksensä ja tehdä päätelmiä. Älykäs on useimmiten lahjakas jollain tavalla ja on usein myös luova. Vivahteikas huumorintaju liittyy myös usein älykkyyteen.

• crux

Kai sekin on mahdollista että älykäs ihminen on käynyt kyyniseksi ja väsynyt kaikkeen? Tuo määritelmäsi kuulosti oikealta, mutta vain osatotuudelta.

• brainticle
        crux kirjoitti:

Kai sekin on mahdollista että älykäs ihminen on käynyt kyyniseksi ja väsynyt kaikkeen? Tuo määritelmäsi kuulosti oikealta, mutta vain osatotuudelta.

Tosiaan, unohdin mainita, älykkyys altistaa masennukselle. Älykäs on kivuliaan tietoinen minkälaisenssa maailmassa tässä eletään, omasta mitättömästä roolistaan maailmankaikkeudessa tolvanoiden ympäröimänä ja miten lyhyt ja tarkoitukseton ihmisen elämä loppujenlopuksi on.

:)

• jouppous_on_hyve
        brainticle kirjoitti:

Tosiaan, unohdin mainita, älykkyys altistaa masennukselle. Älykäs on kivuliaan tietoinen minkälaisenssa maailmassa tässä eletään, omasta mitättömästä roolistaan maailmankaikkeudessa tolvanoiden ympäröimänä ja miten lyhyt ja tarkoitukseton ihmisen elämä loppujenlopuksi on.

:)

Menestyvän ihmisen mielestä älykkyys ilmenee menestyksenä, masentuneen ihmisen mielestä masennuksena, lihavan ihmisen mielestä älykkyys ilmenee sairaalloisena syömishimona jne jne.

Minun mielestäni ihmisen älykkyys ilmenee juoppoutena.

• brainticle
        jouppous_on_hyve kirjoitti:

Menestyvän ihmisen mielestä älykkyys ilmenee menestyksenä, masentuneen ihmisen mielestä masennuksena, lihavan ihmisen mielestä älykkyys ilmenee sairaalloisena syömishimona jne jne.

Asiasta on käsittäkseni tehty tutkimuksiakin ja vaikuttaisi siltä, että älykkyydellä on oikeasti yhteyttä ainakin ahdistuneisuuteen, mahdollisesti myös masennukseen. Jos näin todella on, kyseessähän ei sitten ole pelkästään ahdistuneen/masentuneen oma mielipide.

• jouppous_on_hyve kirjoitti:

Tosi harvoin kukaan sanoo tosissaan, että älyä puuttuisi.

• vade.retro

..saatanan häirikkö!

• brainticle kirjoitti:

Asiasta on käsittäkseni tehty tutkimuksiakin ja vaikuttaisi siltä, että älykkyydellä on oikeasti yhteyttä ainakin ahdistuneisuuteen, mahdollisesti myös masennukseen. Jos näin todella on, kyseessähän ei sitten ole pelkästään ahdistuneen/masentuneen oma mielipide.

Olen jostain lukenut, suunnilleen että kaikkein eniten aikaan saavat ihmiset ei ole kovin älykkäitä. Kaikki vaikeudet tulee niille aina eteen yllätyksenä ja ne sitkeästi raivaa ne yksi kerrallaan tieltään. Jos ne näkisivät kaikki hankaluuset etukäteen, ne ei koskaan ryhtyisi koko urakkaan.

• noriaki_kasai
        scrg kirjoitti:

Olen jostain lukenut, suunnilleen että kaikkein eniten aikaan saavat ihmiset ei ole kovin älykkäitä. Kaikki vaikeudet tulee niille aina eteen yllätyksenä ja ne sitkeästi raivaa ne yksi kerrallaan tieltään. Jos ne näkisivät kaikki hankaluuset etukäteen, ne ei koskaan ryhtyisi koko urakkaan.

Luet selkeästi liikaa, se ei ole älykästä.

• iouyiuyouyouo

Todella hyvin sanottu. Kyllä sen älykkyyden täälläkin heti huomaa. Outsider ja hämärän_rajoilla vaikuttavat ainakin poikkeuksellisen älykkäiltä.

• EdesUnissa
        scrg kirjoitti:

Tässä havainnossa syynä voi olla se että yleensä älykkyyttä mitataan perinteisillä mittareilla. Tuolla alussa joku nainen kommentoi tunneälystä. Sitä ei mitata, mutta sen puuttuminen saa aikaan efektin ettei älykkäimmästäkään ihmisestä tule kovin aikaansaapaa.
        Sata ihmistä tekee aina enemmän kuin yksi.
        Olen itse keskikaartin älykkyydessä, mutta projekteissa olen yliveto koska tiedän tulevat vaikeudet ja estän ne ennalta. Se ei välttämättä vaadi hirveää älyä, riittää kun analysoit muilta ihmisiltä saamaasi tietoa.

• rotutohtori.luo

Katos vaan, rotutohtoriin sopii kaikki nuo kohdat kuin nenä valkoisen miehen päähän.

• suuret.nerot
        iouyiuyouyouo kirjoitti:

Todella hyvin sanottu. Kyllä sen älykkyyden täälläkin heti huomaa. Outsider ja hämärän_rajoilla vaikuttavat ainakin poikkeuksellisen älykkäiltä.

Täysi hyödyttömyys ja yhteiskunnalle pelkkien kulujen aiheuttaminen ovatkin selvä merkki suuresta älykkyydestä.

• flowersreally

Miehen äly näyttäytyy raamikkuutena, jykevänä leukana, hyvänä peppuna. Ainaski.

• älykkyys_on_hyve

Ehkä myös siinä että antaa sulle huomiotaan ja saa sinut tuntemaan itsesi rakastetuksi.

• 12121212121212

Opettavainen ketju.

Huomaamme että mainitessaan älykkyyde, nainen ei oikeasti tarkoita älykkyyttä - vaan saavutuksia, statusta, jopa pikkarit kostuttavaa käytöstä ja ulkonäköä ("älykkäällä on X kaltaiset silmät" jne).

Älykkyys itsessään on arvotonta.

• tuutuutupakkarulla

Sä reppana otit tuon "flowersreallyn" hjuumoripläjäyksen noin vakavasti.

• hentula.mauri
        tuutuutupakkarulla kirjoitti:

Sä reppana otit tuon "flowersreallyn" hjuumoripläjäyksen noin vakavasti.

Minä en aina edes erota floweria ja ykskakkosta toisistaan.

• Teknodonna

Fiktiivisessä palstaminässäni on seksikkäintä se että se ampuu yli oman älykkyytensä suhteen ja käyttää huumorihymiöitä tielaitos liikennemerkkejä.

(Hirn)

😁

• Teknodonna

Taas tuli vajaa lause.

(Reps)

😁

• Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

Taas tuli vajaa lause.

(Reps)

😁

Palstaälykkyydestä jankuttamisesta minulle tulee mieleen vain itsetunto ja sen komplikaatiot.

Äly on eräänlainen voimavara, niin kuin autoa ajettaessa auto itse on.

(Hihitystä)

😁

• Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

Palstaälykkyydestä jankuttamisesta minulle tulee mieleen vain itsetunto ja sen komplikaatiot.

Äly on eräänlainen voimavara, niin kuin autoa ajettaessa auto itse on.

(Hihitystä)

😁

Kuvitelkaa nyt että esmes minä ajaisin jollain leasing-kiesillä torille ja huutelisin ikkunasta, että olen autossa. Näettekö?

(Naurua)

😁

• Pillujen--asiantuntija

Naiset ei ainakaan ole älykkäitä kun valitsevat jännämiehiä kumppanikseen. Älykäs nainen eroaa jos mies kohtelee huonosti

• yksnäytös

Esim. Mies etsii sukkiansa pöydän alta...
      - missä minun sukat on?
      - kaapissa
      - missä kaapissa?
      - omassas
      - missä täällä
      - toisella hyllyllä vasemalla
      - mitä sinä tänne olet ne laittanut!

• fgdhgf

Käytännössä naiset tarkoittavat:

- seuramiehisyyttä
      - nokkeluutta, sukkeluutta ja siitä nauttimista
      - miehen itsevarmuutta ilmaista itseään
      - miehen kykyä jauhaa tunnepitoista diipadaapaa joka asiasta
      - miehen kykyä puolustaa verbaalisti itseään ja nokkimisasemaansa
      - miehen kykyä viihtyä sosiaalisissa tilanteissa

Nuo vaativat tietynlaista harjaantuneisuutta, jonka suhteen suoraviivaisella, topittamishaluisella, tyhmälläkin miehellä voi paradoksaalisesti olla paremmat saumat pärjätä kuin asiat liian monimutkaiseksi tekevällä fiksulla, analyyttisellä miehellä..

• noniinnoh

Wikipedian turvin :

”Älykkyys on hyvin yleinen mielen kyky joka mm. käsittää kyvyn järkeillä, suunnitella, ratkaista ongelmia, ajatella käsitteellisesti, ymmärtää monimutkaisia ajatuksia, oppia nopeasti ja oppia kokemuksesta.”

Miten tuon todennan toisessa ihmisessä? Keskustelun kautta ; miten hän selostaa omat ajatteluprosessinsa ja näkemystensä perustelut. Miten hän muuttaa käsityksiään jos on oppinut uutta. Tuo mm. todentuu minusta siten, että hän on tehnyt esimerkiksi työelämässään sellaisia ratkaisuja että on suhteessa omiin tavoitteisiinsa menestynyt ja tyytyväinen. Siitähän se ei kerro, että onko ihminen muutoin arvostettava. Noita taitoja ja kyvykkyyksiä voi käyttää pahaankin.

Arvostanko? Ehdottomasti - mutta myös siis naisissakin!

Sitten tuolla oli puhetta tunneälystä ja joku näki sen jopa huuhaana. Minua ei kiinnosta niinkään tuo tunneälyn suhteessa älykkyyteen. Mutta kun puhutaan ihmisen ominaisuuksista ja kyvykkyyksistä ja menin taas vilkaisemaan sitä wikipediaa, niin parisuhdemielessä arvostan vieläkin enemmän tunneälyä:

"
      - miten tunteet tiedostetaan itsessä ja toisissa
      - miten tunteet ilmaistaan
      - miten tunteita helpotetaan yhdistämällä emotionaalista ja kognitiivista tietoa toisiinsa
      - tunteiden ymmärtäminen ja selittäminen järkiperäisesti
      - tunteiden säätely ja hallinta
      "

Siis tuossahan on lopulta todella hyvä lista parisuhteessa vaadittavista taidoista - ja kun tuo laajennetaan vielä tunteiden lisäksi muiden asioiden ilmaisuun. Ja älykkyyden rinnalla arvostan myös noita piirteitä ylipäätänsä ihmisissä. Joskus oikein kutkuttaa, kun törmää ihmiseen joka osaa lukea tilanteita pienemmistä eleistäkin. Ylipäätänsä jos joku on erittäin hyvä vaikka karjalan piirakan leivonnassa tai korkeushypyssä, niin pakkohan sitä on arvostaa.

Tuli tuosta mieleen, kun puhuttiin että aika moni pitää itseään älykkäänä. Kun tässä haetaan konkreettisia esimerkkejä mistä voisin päätellä ihmisen olevan älykäs, niin älykäs ihminen helposti kysyy, että "mitä ihmettä sä tarkotat". Silloin kun älykkyyden taidoilla on pystytty ymmärtämään ja päättelemään, että kaikkea tietoa ei ole saatavilla ja uuden oppimista tapahtuu jatkuvasti, niin he eivät ole myöskään niin epävarmoja siitä että enhän mä nyt vaan vaikuta tyhmältä. Ihmisen pelko siitä, että hänet leimataan tyhmäksi ja konsensushakuisuus voi johtaa helposti nyökyttelemään vaikka kertoja ei tosiasiassa pysty asiaansa esittämään ymmärrettävästi tai perusteltavasti.

PS. Tunnen älykkäitä parisuhteessa ja sinkkuna eläviä naisia ja miehiä.

• Sinkkuneiti35

Älyhoi älä jätä. Palstan miesten äly jäi äidin maitoon.

• Ohje_naisille

Miehen äly on helppo testata. Pyytää sitä vaikka tempaisemaan päässään √1538 parin desimaalin tarkkuudella. Jos jannu ei tiedä, mikä on neliöjuuri, tai vastauksen saaminen kestää ja kestää... ja kestää..., niin se on tollo, ja jos iho on hyvin ruskettunut tai tatuoitu, niin voitkin sitten levittää haarat ja palkita tyhmyyden ja alaluokan roskaväkeen kuulumisen kalleinta aarrettasi antamalla, kuten asiaan kuuluu.

• Olisiko 39 kahden desimaalin tarkkuudella?

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      331
      29566
    2. Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa

Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?
      Ikävä
      55
      2359
    3. Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä

Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien
      Yhteiskunta
      46
      1749
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      207
      1737
    5. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      157
      1611
    6. Varmaan koet, ettet ole tehnyt mitään väärää

Mutta olet sinä tehnyt.
      Ikävä
      34
      1361
    7. Persut päättivät hiilivoimaloiden alasajosta

Persut ovat Suomen kansan vastainen putinistiporukka, josta nyt maksamme kovaa hintaa.
      Maailman menoa
      54
      1135
    8. Mitä ajattelet hänestä

Millaisena pidät kaivattuasi?
      Ikävä
      122
      1048
    9. Sinkkusiskoni pliis kertokaa

Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex
      Sinkut
      99
      977
    10. Huomioon ottaminen

Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin
      Ikävä
      30
      952
    Aihe