Valamon luostari on lähtenyt tosissaan Jeesuksen seuraamiseen tässä asiassa. Valamon viski menee kuin kuumille kiville.
Valamossa tehdään viskiä
56
574
Vastaukset
Kun itse mielikuvitusjumala on kyvytön palvaajiaan rahoittamaan, täytyy jostain maallista valuuttaa saada.
Nyt kannattaisi varmaan ostaa siitä ensimmäisestä erästä pullo tai pari. Sen arvo voi nousta muutamassa vuodessa hyvinkin. Sinänsä minusta viskin valmistus jotenkin sopii luostarin imagoon.
No näin pohjoisessa viskin valmistus sopii kun ei ole sellaisia rypäleitä joista tulisi hyvää punaviiniä. Hyvä vinkki tuo ensipullojen ostaminen jos sitten malttaa olla juomatta.
Onhan tuolla tehty jo hyvän aikaa viiniä ja likööriäkin . Ei se whiski sen turmiollisempaa ole kunhan sitä ei pullo tolkulla naukkaile.
- Jeesus_viinan_juomari
Tämä on Jumalan sanaa
Luuk. 7:34
Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanien ja syntisten ystävää: - torre11
Jeesus_viinan_juomari kirjoitti:
Tämä on Jumalan sanaa
Luuk. 7:34
Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanien ja syntisten ystävää:Espanjassakin luostareissa tarjoillaan viiniä ja väkevämpääkin.
Mikä ihmeen uutinen tämä muka on. Jeesus joi viiniä. Raamatussa ei todellakaan kielletä alkoholin nauttimista. Viski on lempijuomani.
he-ma kirjoitti:
Kerrankin asiallinen kommentti! Hatunnosto ja lippaan veto.
Miten kukan polton suhteen asia?Raamattu ei puhu mitään kukan poltosta. Huumeiden suhteen on rajanveto hyvin vaikeaa. Selvää on, että ns. kovat huumeet ovat syntiä. Pilaavat terveyden nopeasti ja tuhoavat ihmissuhteita. Mutta mihin vedetään raja, onko tupakointi syntiä, kahvin juonti, marihuona vai mikä, siihen ei minulla ole vastausta. Raamatussa kielletään kuitenkin juopuminen viinistä. Näin ollen voisi sanoa, että kaikki millä vedetään pää sekaisin olisi syntiä. Saattaa koskea myös kukkaa. Mene ja tiedä.
Kristitty.net kirjoitti:
Raamattu ei puhu mitään kukan poltosta. Huumeiden suhteen on rajanveto hyvin vaikeaa. Selvää on, että ns. kovat huumeet ovat syntiä. Pilaavat terveyden nopeasti ja tuhoavat ihmissuhteita. Mutta mihin vedetään raja, onko tupakointi syntiä, kahvin juonti, marihuona vai mikä, siihen ei minulla ole vastausta. Raamatussa kielletään kuitenkin juopuminen viinistä. Näin ollen voisi sanoa, että kaikki millä vedetään pää sekaisin olisi syntiä. Saattaa koskea myös kukkaa. Mene ja tiedä.
Eiköhän tupakan ole osoitettu olevan aika epäterveellistä, joten se puoltaisi ajatusta, ettei se ainakan hyväksi ole.
Eerikatässämoi kirjoitti:
Eiköhän tupakan ole osoitettu olevan aika epäterveellistä, joten se puoltaisi ajatusta, ettei se ainakan hyväksi ole.
Onhan kahvikin epäterveellistä, onko sekin siis syntiä? Itse höyryttelen sähkötupakkaa, joka ei sisällä mitään niistä tuhansista haitallisista yhdisteistä mitä tupakassa on. Varmasti siis terveellisempää. Mutta vaikea on vetää rajaa mikä aine on syntiä ja mikä ei.
Kristitty.net kirjoitti:
Onhan kahvikin epäterveellistä, onko sekin siis syntiä? Itse höyryttelen sähkötupakkaa, joka ei sisällä mitään niistä tuhansista haitallisista yhdisteistä mitä tupakassa on. Varmasti siis terveellisempää. Mutta vaikea on vetää rajaa mikä aine on syntiä ja mikä ei.
Kahvi on välillä epäterveellistä ja välillä terveellistä. Juuri näin jossakin, että se suojaa sydäntaudeiltakos se nyt oli.
Mikä merkitys sillä sähkötupakalla on? Mitä siinä poltetaan?Eerikatässämoi kirjoitti:
Kahvi on välillä epäterveellistä ja välillä terveellistä. Juuri näin jossakin, että se suojaa sydäntaudeiltakos se nyt oli.
Mikä merkitys sillä sähkötupakalla on? Mitä siinä poltetaan?Sähkötupakasta tulle höyryä, joka sisältää vettä ja nikotiinia. Saa siis samanlaiset ellei paremmatkin kiksit kuin tupakastakin, mutta miljoona kertaa terveellisempää.
Kristitty.net kirjoitti:
Sähkötupakasta tulle höyryä, joka sisältää vettä ja nikotiinia. Saa siis samanlaiset ellei paremmatkin kiksit kuin tupakastakin, mutta miljoona kertaa terveellisempää.
Nikotiini ei taida olla kovin terveellistä? oliskohan Jeesus tupakoinut, olikohan silloin tupakkaa?
Mikä merkitys sillä sähkötupakalla on? Mitä siinä poltetaan?Viimeiset tutkimukset väittävät kahvin olevan erittäin terveellistä.
Kannabis, johon kukkana viittasin, on laillistettu lääkkeenä sekä alkoholin tapaan viihdehuumeena ympäri maailmaa. Lähelle osuvat PSTD veteraanit saavat ilmeiseti apua kannabiksesta.
Mielenkiintoista lienee huumaavien aineiden kohdalla lasten sokerihumalat, joista yksikään vanhempi ei varmaan ole epätietoinen.he-ma kirjoitti:
Viimeiset tutkimukset väittävät kahvin olevan erittäin terveellistä.
Kannabis, johon kukkana viittasin, on laillistettu lääkkeenä sekä alkoholin tapaan viihdehuumeena ympäri maailmaa. Lähelle osuvat PSTD veteraanit saavat ilmeiseti apua kannabiksesta.
Mielenkiintoista lienee huumaavien aineiden kohdalla lasten sokerihumalat, joista yksikään vanhempi ei varmaan ole epätietoinen.Minulla on sellainen käsitys, että lääkekannabis ei ole sitä samaa kuin huumeena käytetty, mutta pakko sanoa, että huumeet ovat minulle aika vieras juttu. Mutta sana huume nostaa jo muutaman kysymyksen.
Minulla on sellainen käsitys, että lääkekannabis ei ole sitä samaa kuin huumeena käytetty, mutta pakko sanoa, että huumeet ovat minulle aika vieras juttu. Mutta sana huume nostaa jo muutaman kysymyksen.
Huumaavia aineita saat vaikkapa treenaamalla tai satuttamalla itsesi. Oma elimistösi tuottaa huumeita.
he-ma kirjoitti:
Huumaavia aineita saat vaikkapa treenaamalla tai satuttamalla itsesi. Oma elimistösi tuottaa huumeita.
No joo, sen tiedän kyllä. Kannabis esim. on kuitenkin käsittääkseni hiukan eri asia.
No joo, sen tiedän kyllä. Kannabis esim. on kuitenkin käsittääkseni hiukan eri asia.
Ei ole, oma elimistösi tuottaa myös kannabinoideja.
http://www.duodecimlehti.fi/lehti/2004/12/duo94345
Ja aikaisempaan kysymykseesi nikotiinista liittyen, ei ollut ajanlaskun alun tienoilla euroopassa
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Tupakkahe-ma kirjoitti:
Ei ole, oma elimistösi tuottaa myös kannabinoideja.
http://www.duodecimlehti.fi/lehti/2004/12/duo94345
Ja aikaisempaan kysymykseesi nikotiinista liittyen, ei ollut ajanlaskun alun tienoilla euroopassa
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/TupakkaKiitos linkeistä.
Kiitos linkeistä.
Nämä ovat kansalaisen perustietoja, kuten olemattoman jumalan olemattomuus, mutta olen aina valmiina jakamaan tietoa luulojen sijaan.
he-ma kirjoitti:
Nämä ovat kansalaisen perustietoja, kuten olemattoman jumalan olemattomuus, mutta olen aina valmiina jakamaan tietoa luulojen sijaan.
Ehkä minulla on hiukan aukkoja kansalaisen perustiedoissa. Oli tuo toisen linkin tekstikin sellaista, että en taida yltää ihan kansalaisen perustiedon tasolle, kun se oli hiukan vaikeaselkoista.
Nikotiini ei taida olla kovin terveellistä? oliskohan Jeesus tupakoinut, olikohan silloin tupakkaa?
Nikotiini ei ole tupakan tappava ainesosa. Nikotiini itsessään on suhteellisen vaaratonta. Häkä on se mikä tupakassa tappaa.
he-ma kirjoitti:
Viimeiset tutkimukset väittävät kahvin olevan erittäin terveellistä.
Mielenkiintoista lienee huumaavien aineiden kohdalla lasten sokerihumalat, joista yksikään vanhempi ei varmaan ole epätietoinen.Tutkimukset vaihtelevat. Joka toinen viikko kahvi on terveellistä ja joka toinen viikko haitallista.
Kristitty.net kirjoitti:
Tutkimukset vaihtelevat. Joka toinen viikko kahvi on terveellistä ja joka toinen viikko haitallista.
Nyt on kuitenkin niin, että juon yhden mukillisen kahvia päivässä lisäten siihen kanelia. Tämän pitäisi olla sitten huipputerveellistä. Heh.
Kristitty.net kirjoitti:
Nikotiini ei ole tupakan tappava ainesosa. Nikotiini itsessään on suhteellisen vaaratonta. Häkä on se mikä tupakassa tappaa.
Minulla on sellainen käsitys, että nikotiiniei ole suhteellisen vaaraton, vaikka riippuu tietenkin mihin vertaa sitä.
Minulla on sellainen käsitys, että nikotiiniei ole suhteellisen vaaraton, vaikka riippuu tietenkin mihin vertaa sitä.
Nikotiini ei tee ihmiselle mitään pahaa. Lähde kiitos.
Kristitty.net kirjoitti:
Nikotiini ei tee ihmiselle mitään pahaa. Lähde kiitos.
https://www.thl.fi/fi/web/alkoholi-tupakka-ja-riippuvuudet/tupakka/tupakkatuotteet-ja-sahkosavuke/nikotiini
Tässä jotain. mutta ei minusta kannata tästä sen kummempia jauhaa. sinä teet kuten oikeaksi ymmärrät . Minulle ei kuulu sinun tekemisesi.
- Kohtuullisehutikanvk
Ortodoksit osaa ottaa asiat löysin rantein, toisin kuin tiukkapipoiset luterilaiset.
Eikös se ole niin, että meidän ruumiimme on Herran temppeli ja sitä pitäisi niin ollen kohdella hyvin? En usko, että sinänsä minkään viinan nauttiminen on syntiä, mutta se voi tuhota sitä temppeliä. Tupakka sitä tuhoaa ihan varmasti.
Elämä on tappava sairaus, josta yritän nauttia kaikin mahdollisin tavoin ennenkuin se väistämättä loppuu.
Niinsanotuissa pahoissa tavoissa on se etu, että tdennäköisesti yli viisikymppisen elämä loppuu ennen nöyryyttävää kitumista vihanneksena hoitokodissa.he-ma kirjoitti:
Elämä on tappava sairaus, josta yritän nauttia kaikin mahdollisin tavoin ennenkuin se väistämättä loppuu.
Niinsanotuissa pahoissa tavoissa on se etu, että tdennäköisesti yli viisikymppisen elämä loppuu ennen nöyryyttävää kitumista vihanneksena hoitokodissa.Kaikkien elämä ei lopu vihanneksena oloon.
he-ma kirjoitti:
Niinsanotuissa pahoissa tavoissa on se etu, että tdennäköisesti yli viisikymppisen elämä loppuu ennen nöyryyttävää kitumista vihanneksena hoitokodissa.Elämästä kannattaa tosiaan nauttia niin kauan kuin pystyy ja hienoa jos sen osaa. Siitä kannattaa nauttia myös ihan ilman niitä pahoja tapojakin. Toivon sinulle paljon nautinnollisia hetkiä elämässäsi.
Kaikkien elämä ei lopu vihanneksena oloon.
Ilmeisesti et ole hoitoalalla, tai et ole seurannut lähimmäistesi taantumista vihanneksiksi?
Kuusenjuuret kirjoitti:
Elämästä kannattaa tosiaan nauttia niin kauan kuin pystyy ja hienoa jos sen osaa. Siitä kannattaa nauttia myös ihan ilman niitä pahoja tapojakin. Toivon sinulle paljon nautinnollisia hetkiä elämässäsi.
Mikä on paha tapa? Synti?
En tunnusta kumpaakaan ja veikkaan että olen nähnyt ja kokenut enemmän kuin uskonharhainen reppana, joka kuolinvuoteellaan ei enää edes muista olematonta jumalaansa avuksi kutsua.he-ma kirjoitti:
Ilmeisesti et ole hoitoalalla, tai et ole seurannut lähimmäistesi taantumista vihanneksiksi?
En ole hoitoalalla. kaikki vanhukset eivät kuitenkaan päädy vihannekseksi. Tai no, riippuu tietenkin mitä tarkoittaa vihanneksella. Vanheneminen kuuluu elämään.
En ole hoitoalalla. kaikki vanhukset eivät kuitenkaan päädy vihannekseksi. Tai no, riippuu tietenkin mitä tarkoittaa vihanneksella. Vanheneminen kuuluu elämään.
Totta etteivät kaikki päädy vihanneksiksi, mutta heillä on vallan mahdottoman suuri onni kuolla ennen vihannesvaihetta.
Pahin kuviteltavissa oleva tapa on tietysti elää kulleessa ruumiissa, vaikka äly vielä toimiikin.
Veikkaisin, että lähimmän kaupungin rajoilta löytyy joko vanhusten tai vammaisten asumisyksikkö, jossa voit käydä tutustumassa asiaan.
Muista kertoa olemattoman jumalasi hyvyydestä teini-ikäiselle, pyörätuoliin sidotulle vammaiselle, jonka pää toimii satasella, mutta ei pysty edes kuolaa suupielestään pyyhkimään.he-ma kirjoitti:
Totta etteivät kaikki päädy vihanneksiksi, mutta heillä on vallan mahdottoman suuri onni kuolla ennen vihannesvaihetta.
Pahin kuviteltavissa oleva tapa on tietysti elää kulleessa ruumiissa, vaikka äly vielä toimiikin.
Veikkaisin, että lähimmän kaupungin rajoilta löytyy joko vanhusten tai vammaisten asumisyksikkö, jossa voit käydä tutustumassa asiaan.
Muista kertoa olemattoman jumalasi hyvyydestä teini-ikäiselle, pyörätuoliin sidotulle vammaiselle, jonka pää toimii satasella, mutta ei pysty edes kuolaa suupielestään pyyhkimään.Olen kyllä käynyt paljonkin vanhainkodeissa. Meillä ne ovat keskellä kaupunkia.
he-ma kirjoitti:
Mikä on paha tapa? Synti?
En tunnusta kumpaakaan ja veikkaan että olen nähnyt ja kokenut enemmän kuin uskonharhainen reppana, joka kuolinvuoteellaan ei enää edes muista olematonta jumalaansa avuksi kutsua.Pahan tapana pidän niitä, jotka tuhoavat ruumista, esim. tupakointi. Voit hyvinkin olla kokenut enemmän kuin moni muu niin kuin sanot. Moni uskova varmaan kuolinvuoteellaan turvautuu Jumalaan ja saa siitä rauhan kuolemiseensa. En pitäisi sitä niin pahana vaihtoehtona. Itse ainakin yritän siihen turvautua silläkin hetkellä.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Pahan tapana pidän niitä, jotka tuhoavat ruumista, esim. tupakointi. Voit hyvinkin olla kokenut enemmän kuin moni muu niin kuin sanot. Moni uskova varmaan kuolinvuoteellaan turvautuu Jumalaan ja saa siitä rauhan kuolemiseensa. En pitäisi sitä niin pahana vaihtoehtona. Itse ainakin yritän siihen turvautua silläkin hetkellä.
Minä puolestani olen pyytänyt lopettamaan kärsimykseni heti, jos alan hourailla positiiviseen sävyyn jumalista.
Hyvinkin järjissään ollessaan jumaliset taantuvat aika pahasti vihanneksiksi muuttuessaan, koska vain ja ainoasaan aivoissa se jumala asuu matomaisena lierona.he-ma kirjoitti:
Minä puolestani olen pyytänyt lopettamaan kärsimykseni heti, jos alan hourailla positiiviseen sävyyn jumalista.
Hyvinkin järjissään ollessaan jumaliset taantuvat aika pahasti vihanneksiksi muuttuessaan, koska vain ja ainoasaan aivoissa se jumala asuu matomaisena lierona.Ei taida sillä perusteella kukaan suostua sinua lopettamaan. Tai eihän sitä tiedä, mihin tämä maailma on menossa. Mikäli taantumalla tarkoitat muistisairauksia, niin uskon, että Jumala kyllä pysyy heissä silti. Ihmisellähän on "tietoa" muuallakin kuin vain aivoissa. Miksi siis ei uskoakin.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Ei taida sillä perusteella kukaan suostua sinua lopettamaan. Tai eihän sitä tiedä, mihin tämä maailma on menossa. Mikäli taantumalla tarkoitat muistisairauksia, niin uskon, että Jumala kyllä pysyy heissä silti. Ihmisellähän on "tietoa" muuallakin kuin vain aivoissa. Miksi siis ei uskoakin.
Ei pysy jumala ihmisessä, toivottavasti tulet sen havaitsemaan.
Ne lyövät auttajaansa ja leviitävät ulostettaan varmuuden vuoksi ympäri huonettaan.he-ma kirjoitti:
Ei pysy jumala ihmisessä, toivottavasti tulet sen havaitsemaan.
Ne lyövät auttajaansa ja leviitävät ulostettaan varmuuden vuoksi ympäri huonettaan.Puhutko muistisairaista? Eivät kai he nyt kaikki noin toimi. Mutta kaikenlaista siihen sairauteen saattaa liittyä.
Miksi toivot, että tulisin havaitsemaan ettei Jumala pysy ihmisessä? Haluatko, että kärsisin?Kuusenjuuret kirjoitti:
Puhutko muistisairaista? Eivät kai he nyt kaikki noin toimi. Mutta kaikenlaista siihen sairauteen saattaa liittyä.
Miksi toivot, että tulisin havaitsemaan ettei Jumala pysy ihmisessä? Haluatko, että kärsisin?Kyllä haluaisin että kärsisit jumalvalheesi vuoksi.
Onhan sinulla vaihtoehto, todistat vain ylipäätään jonkin jumalan olemassaolevaksi ja todellisuuteen vaikuttavaksi.
Valitettavasti sinua älykkäämmöt ovat yrittäneet ja epäonnistuneet, joten voit tästedes kirjata ansiokertomukseesi valehtelijan. Jos muuten et sitä kirjaa, olet myös valehtelija.he-ma kirjoitti:
Kyllä haluaisin että kärsisit jumalvalheesi vuoksi.
Onhan sinulla vaihtoehto, todistat vain ylipäätään jonkin jumalan olemassaolevaksi ja todellisuuteen vaikuttavaksi.
Valitettavasti sinua älykkäämmöt ovat yrittäneet ja epäonnistuneet, joten voit tästedes kirjata ansiokertomukseesi valehtelijan. Jos muuten et sitä kirjaa, olet myös valehtelija.Ok.
Missä minua älykkäämmät ovat yrittäneet ja epäonnistuneet? Ja missä asiassa olen valehtelija?Kuusenjuuret kirjoitti:
Ok.
Missä minua älykkäämmät ovat yrittäneet ja epäonnistuneet? Ja missä asiassa olen valehtelija?Yritän kirjoittaa hitaasti. Lyhyillä lauseilla. Sinun on helppo ymmärtää.
Ansioluetteloosi lisää seuraava 'en ymmärrä kirjoitettua tekstiä'.he-ma kirjoitti:
Yritän kirjoittaa hitaasti. Lyhyillä lauseilla. Sinun on helppo ymmärtää.
Ansioluetteloosi lisää seuraava 'en ymmärrä kirjoitettua tekstiä'.Kiitos vaan lyhyistä lauseista. Eipä ihme, etten ymmärrä kirjoittamaasi tekstiä, jos "ymmärtää" sinun sanavarastossasi tarkoittaa "valehdella".
Eiköhän 2000-luvun Jeesus muuttaisi veden mielummin viskiksi kuin viiniksi.
- seurasetä
Aivan varmasti laittaisi nykyään viskiksi. Olisi muuttanut aiemminkin jos olisi osannut. Nykyään hän voisi muuttaa jopa koskenkorvankin konjakiksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti23834351Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos294284Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2583792Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s523599Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori963093Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta512358Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös172097En suuttunut missään vaiheessa
Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk111984Trump on jo ihan seonnut...
Nato maa uhkailee toista Natomaata....Amerikan tuho näyttää toteutuvan Trumpin kaudella 100 varmasti.3611502Nurmijärven onnettomuus.
Ihan vain muistutuksena (onnettomuushan tapahtui yksityisellä tiellä) se, että nykyinen hallitus päätti 2023 leikata yks551402