Väitit täällä:
"Ei Jaakob ollut moniavioinen, mutta teki lapset taloon vaimonsa orjattaren kanssa. Ei siinä mitään syvällisempää ollut. Petosta ei ollut, vaan
Jumala oli tehnyt Raakel-vaimon hedelmättömäksi."
Jos Raakkel oli hedelmätön kuka oli Joosefin ja Benjaminin äiti?
Kysymys torrelle
26
210
Vastaukset
- nähty.on.ei.kirj
En vanno mutta Joosef muistini mukaan oli Raakelin ja Jaakobin esikoinen.
Sinänsä tosin ristiriitainen henkilö kun ajatellaan, että sittemmin Egyptin hallitsijanakin toimi ja juutalaisia orjia käytti aika tavalla loppuun.- Joosef.Jeesuksen.esikuva
Raakkel oli Joosefin ja Benjaminin äiti vaikka torre väittää Raakkelia hedelmättömäksi.
Raamattu ei kerro Joosefin toimineen työnjohtajana..... Joosef.Jeesuksen.esikuva kirjoitti:
Raakkel oli Joosefin ja Benjaminin äiti vaikka torre väittää Raakkelia hedelmättömäksi.
Raamattu ei kerro Joosefin toimineen työnjohtajana.....Niin ei tainnut ihan hallitsija olla mutta hyvässä asemassa sen jälkeen kun vähän unia selitteli.
Kannattaisi tarkistaa, Joosef toki Raakelin ensimmäinen lapsi, mutta ei läheskään koko perheen ensimmäinen lapsi, Joosef paremminkin käskynhaltija Faaraon alaisuudessa, voisi vastata nykyajan pääministeriä. Ja Juutalaiset vasta muuttivat Egyptiin Joosefin aikana. Joosef toimi myös aluksi Potifarin talon ja omaisuuden hoitajana, voisi toki rinnastaa työnjohtajaan.
- tarkennusArtolle
ArtoTTT kirjoitti:
Kannattaisi tarkistaa, Joosef toki Raakelin ensimmäinen lapsi, mutta ei läheskään koko perheen ensimmäinen lapsi, Joosef paremminkin käskynhaltija Faaraon alaisuudessa, voisi vastata nykyajan pääministeriä. Ja Juutalaiset vasta muuttivat Egyptiin Joosefin aikana. Joosef toimi myös aluksi Potifarin talon ja omaisuuden hoitajana, voisi toki rinnastaa työnjohtajaan.
Ei väitettykään, että Joosef oli Jaakobin esikoinen vaan Jaakobin ja Raakkelin.
ArtoTTT kirjoitti:
Tarina on Arto vain myytti. Ei todellisuuspohjaa.
InhottavaRealisti kirjoitti:
Tarina on Arto vain myytti. Ei todellisuuspohjaa.
Ja sinäkö olet aikuinen mies ja vielä opettaja 😂😂😂?
En minä muuta, mutta ainakin kolme lasta taloon tehtiin Rakelin orjattaren kanssa, Raakelin omasta ehdotuksesta.
- seliseliä
Sinä väitit, että Jumlaa oli tehnyt Raakkelin hedelmättömäksi. Miksi valehtelit?
seliseliä kirjoitti:
Sinä väitit, että Jumlaa oli tehnyt Raakkelin hedelmättömäksi. Miksi valehtelit?
Eikö se niin ole Raamatussa kerrottu. Rakel ei siitä muuta kuin keksi keinon saada lapsia kiertoteitse.
- seliseliä
torre12 kirjoitti:
Eikö se niin ole Raamatussa kerrottu. Rakel ei siitä muuta kuin keksi keinon saada lapsia kiertoteitse.
Et siis ole lukenut vaan keksit. Sinä valehtelet koska olet valehtelija.
Saat vielä korjata asian.
Oliko Raakkel hedelmätön?
Synnittikö hän Joosefin ja Benjaminin?
Valehtelitko aikaisemmin? - torre11
seliseliä kirjoitti:
Et siis ole lukenut vaan keksit. Sinä valehtelet koska olet valehtelija.
Saat vielä korjata asian.
Valehtelitko aikaisemmin?No juttuhan meni niin, että Jumala avasi Leean kohdun, mutta jätti Raakelin hedelmättömäksi. Tämä oli Jumalan ratkaisu. Jaakob sanoi Raakelille Jumalan olevan syyllinen hänen hedelmättömyyteensä.
Raakel halusi kiihkeästi lapsia keinolla millä hyvänsä. En tainnut ihan keksiäkään? - seliseliä
torre11 kirjoitti:
No juttuhan meni niin, että Jumala avasi Leean kohdun, mutta jätti Raakelin hedelmättömäksi. Tämä oli Jumalan ratkaisu. Jaakob sanoi Raakelille Jumalan olevan syyllinen hänen hedelmättömyyteensä.
Raakel halusi kiihkeästi lapsia keinolla millä hyvänsä. En tainnut ihan keksiäkään?Voitko nyt vain vastata kyllä tai ei?
Valehtelitko aikaisemmin? seliseliä kirjoitti:
Voitko nyt vain vastata kyllä tai ei?
Valehtelitko aikaisemmin?Raakel oli hedelmätön kuten oli siskonsakin. Jumala valitsi avata vain siskon kohdun.
Mitä valehtelin, kun valehtelua vihaan yli kaiken.torre12 kirjoitti:
Raakel oli hedelmätön kuten oli siskonsakin. Jumala valitsi avata vain siskon kohdun.
Mitä valehtelin, kun valehtelua vihaan yli kaiken.Kerro toki miten hedelmätön synnyttää kaksi poikaa 🤗
usko.vainen kirjoitti:
Kerro toki miten hedelmätön synnyttää kaksi poikaa 🤗
Kerro minulle miksi Jaakob valehteli, että itse Jumala oli hänen hedelmättömyytensä syypää.
torre12 kirjoitti:
Kerro minulle miksi Jaakob valehteli, että itse Jumala oli hänen hedelmättömyytensä syypää.
Puhutaanpa ensi nyt selväksi tämä asia.
Synnyttikö hän kaksi poikaa?
Jatketaan sitten Jaakobiin 🤗torre12 kirjoitti:
No, mihin katosit?
usko.vainen kirjoitti:
Puhutaanpa ensi nyt selväksi tämä asia.
Synnyttikö hän kaksi poikaa?
Jatketaan sitten Jaakobiin 🤗Niinhän Raamattu sanoo. Sekä Raakel että Leea olivat hedelmättömiä, mutta Jumala avasi Leean kohdun, mutta jätti Raakelin hedelmättömäksi. Tämän vakuuttaa vielä Jaakobkin.
Jos asia olikin toisin, niin Raamattu on valehdellut.torre12 kirjoitti:
Niinhän Raamattu sanoo. Sekä Raakel että Leea olivat hedelmättömiä, mutta Jumala avasi Leean kohdun, mutta jätti Raakelin hedelmättömäksi. Tämän vakuuttaa vielä Jaakobkin.
Jos asia olikin toisin, niin Raamattu on valehdellut.Missä sanotaan, että he olisivat olleet hedelmättömiä ikuisesti?
Kuka synnytti Joosefin ja Benjaninin?usko.vainen kirjoitti:
Missä sanotaan, että he olisivat olleet hedelmättömiä ikuisesti?
Kuka synnytti Joosefin ja Benjaninin?No, otin alun perin kantaa siihen miksi Jaakob teki lapset Raakelin orjattaren kanssa; koska Raakel ei itse saanut lapsia.
torre12 kirjoitti:
No, otin alun perin kantaa siihen miksi Jaakob teki lapset Raakelin orjattaren kanssa; koska Raakel ei itse saanut lapsia.
Vastaa nyt hyvä mies vihdoinkin synnyttikö Raakkel Joosefin ja Benjaminin vai ei!
Olisko tärkeämpi pohdinnan aihe Rakelin ja Lean kohdalla se, että Lea avioitui Isän tahdosta ja Rakel miehen tahdosta.
Lea ei kuitenkaan siinnyt isästä, vaan miehestä.
Evakeliumissahan se Isä joka sikiää Mariassa.- mikä.on.seurakuntasi
No, pohdi!
mikä.on.seurakuntasi kirjoitti:
No, pohdi!
Pohdinkin tässä juuri sitä, että miten se Isän henki on niin pyhä, että tyttären on soveliasta siitä raskaaksi tulla ja pojasta tulee vielä Jumala.
fari.g kirjoitti:
Pohdinkin tässä juuri sitä, että miten se Isän henki on niin pyhä, että tyttären on soveliasta siitä raskaaksi tulla ja pojasta tulee vielä Jumala.
Evankelimin uudeksi nimeksi voisi laittaa lootilaisuus. Olihan se Isä Loot joka tyttäriä lapsentekoon laittoi ja äiti jähmettyi suolapatsaaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol6392807Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H252247Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4302179- 892016
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran201829Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe671590- 1281372
Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.231300Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau271241- 661174