Psykologi etsinnässä

Viallinenulkonäkö

Moi! Mun ongelma on seuraava: olen kasvoista erittäin epäviehättävä ja jäänyt kasvojeni ulkonäön vuoksi sinkuksi ja perheettömäksi. En voi siis saada lapsia, koska miehet ei syty musta. Ikää mulla on jo reilu 33- vuotta.

Tiedostin olevani muita rumempi jo lapsena. Joskus parikymppisenä huomasin, että kavereilla on vientiä, mutta itse en yrityksistä huolimatta onnistunut hurmaamaan ketään miestä.

Aloitin terapian aiheen tiimoilta noin 10 vuotta sitten. Terapialla ei kuitenkaan kasvojen viallista ulkonäköä voi muuttaa, joten kävin myös leikkauttamassa nenäni. Uusiin leikkauksiin olen valmis menemään. Esim. nenääni pitää leikata vielä uudestaan, samoin todennäköisesti leukakirurgia ja hampaiden oikomishoito olisi kohdallani hyödyllinen.

Haluaisin näiden lisäksi löytää psykologin, jonka kanssa voisi purkaa kasvojeni viallisuuden mulle aiheuttamia traumoja: olen jäänyt vaille kumppania ja enkä voi ulkonäöstäni johtuen saada lapsia. Haluaisin löytää psykologin, joka hyväksyy plastiikkakirurgiset toimenpiteet.

Osaako kukaan vinkata hyvää psykologia tällaiseen tilanteeseen.

5

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moi,

      Ymmärrän, tai ainakin luulen ymmärtäväni ongelman. En ole psykologi enkä saanut
      minkäänlaista lääkärikoulutusta, mutta kirjoituksesi kirpaisi vasenta... tai oliko se oikeaa
      aivolohkoa sen verran, että vaikka en voi alkaa psykologiksi, niin haluaisin sanoa sinulle
      muutaman sanan kuitenkin.

      Ymmärsin, että haluat lapsia. Haluaisin antaa muutaman vinkin, olen mies, joten tiedän
      aika paljon mitä miehet etsivät kumppanistaan. Tässä asia lyhyesti (koska en aio pitää
      koko esitelmää aiheesta) : Nuoret miehet etsivät enimmäkseen ns. kauniita naisia tai
      sitten rikkaita naisia, ulkonäköön katsomatta.
      Tuo "ns" tarkoitti nykyhetkellä vallalla olevia kauneusihanteita, jotka ovat roskalehtien
      määritelmiä, jotka vaihtelevat vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen. Tällä hetkellä
      taitaa isot istumalihakset ja luonnottoman kokoiset huulet olla valttia, siis jos
      seuraa tällaisia juttuja. Uskoisitko jos sanon, että lihava nainen oli se seksikkäin
      100 vuotta sitten?

      Entä vanhemmat miehet?
      Jos mies on yli 35 ja älykäs (kuten minä :), niin hän ei ensinnäkään seuraa tuota
      roskaa sen enempää kuin väkisin pursuaa sisään. Hän arvostaa naisessa
      (vaikka ei ehkä tiedostakaan sitä) hänen tunteitaan, älykkyyttään ja
      näiden summaa - tunneälykkyyttä. Rakkaus perustuu lisääntymispyrkimykseen,
      siis tuottaa jälkeläisiä ja tällä peruspyrkimyksellä (mikä on jokaisella kasvilla ja
      eläimellä - ja tietenkin ihmisellä, koska me olemme eläimiä) on ihmisillä
      taipumus etsiä silmää miellyttävä kumppani, koska tämä kertoo alitajunnallemme,
      (tosin väärin!), että kumppani on 1. lisääntymiskelpoinen. 2. terve. 3. Mukava, jonka
      kanssa haluaisi viettää aikaa.

      Ja koko homma on oikeastaan siinä! Oletko ajatellut miksi niin moni nuoripari
      eroaa (vaikka molemmat olisivat ns. "kauniita")?
      Haluaisin rohkaista sinua, anna itsestäsi se kuva, mitä olet, älä häpeä ulkonäköäsi
      (en ole vielä nähnyt ketään, jonka pärstä olisi parantunut plastiikan avulla),
      ole se omaperäinen itsesi ja kävele pystypäin - ei kuitenkaan taivaalle tuijottaen,
      vaan eteenpäin.
      Ja tässä on turbobuustaus: kirjoita kirja, laula, runoile, maalaa, näyttele, luo!
      Miehet rakastuvat päätäpahkaa sellaisiin naisiin!!

      • Pakko lisätä vielä hieman. Onko joku joskus sanonut sinulle, että olisit ruma,
        vai vertaatko ulkonäköäsi noihin "kauneusihanteisiin", mitkä ovat täyttä roskaa?
        Et sinä ole ruma! Jos et kärsi mistään geeniperinnäistä tai muusta sairaudesta,
        niin et todennäköisesti tarvitse psykiatriaa ja/tai muuta lääkäriä tässä asiassa -
        ellet sitten todella koe tarvitsevasi apua.

        Heitä pois ns. naistenlehdet, sinun ei tarvitse verrata itseäsi noihin fotoshopattuihin
        kuviin. Tai heijaa koko roskakulttuuri samantien pois! Kuka sitä tarvitsee, kun maailma
        on täynnä taidetta, tiedettä, musiikkia, matkailua, arkkitehtuuria ja vaikka mitä kulttuuria.

        Ota peiliksesi se oma kylppärin (tai olkkarin) peili


    • En.siis.ole.alalla

      Kenen tahansa psykologin tulee otta asiakas vakavasti oli asiakkaan ongelma mikä tahansa ja omat ratkaisukeinot mitkä tahansa.

      • Eikös tuo ollut lähinnäkin fakta, jonka jokainen psykologi jo tietää.
        Mitä annat AP:lle?


    • jjjkkkiii

      Terapiaa antavat psykiatrit.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2184
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      50
      1714
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      35
      1537
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1456
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe