Mahdotonta talokauppaa

Piä_tunkkis

Paluumuuttajan on toivotonta ostaa mieleistä taloa niemestä. Ei riitä järkipuhe eikä kauppahintatilastot. Kynsin hampain pidetään järjettömästä hintapyynnistä kiinni. Hulluhan ei tietenkään ole se joka pyytää vaan se joka maksaa.

13

438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tilantarkastaja

      Onkos sitten rakentaminen halpaa? Niemessä asunnot, jos niitä on myynnissä, ovat halpoja.

      • Mökkeröiset

        Ei ole rakentaminen halpaa. Mutta rakennuksen arvo muualla on aivan toinen. Tontit ovat arvokkaita. Kyllä se silti kannattaisi myyjänkin suhteuttaa rakennuksen arvo kohdilleen paikkkakuntaan nähden.Mikäli haluaa päästä siitä eroon.Mutta jos haluaa pitää kesämökkinä ja maksaa tyhjästä talosta peruslämmön niin mikäpä siinä. Itse sijoittaisin tunturialueelle.Tosin sielläkin on pikku mökkeröitä yllin kyllin kovalla vuokrahinnalla ja vain sesonki on varattu.Sisäkuvia jos katselee niin näkyy selvästi mökinomistajien varattomuus ja kiinnistuksen puute mökin kalusteiden päivittämiseen.Vanhat sohvat ja sängyt kotoa on rahdattu mökille.Värimaailma on auttamattomasti väärä eikä tilaratkaisutkaan ole parhaimmasta päästä. Tasokkuutta pitää löytyä jos vuokrahintaakin löytyy. Sama pätee myytäviin taloihin paikkakunnalla. Ottaen huomioon myyjän vastuun talon kunnosta, nythän pankitkin alkavat vaatimaan toisenlaista kuntotarkastusta.


      • tilantarkastaja
        Mökkeröiset kirjoitti:

        Ei ole rakentaminen halpaa. Mutta rakennuksen arvo muualla on aivan toinen. Tontit ovat arvokkaita. Kyllä se silti kannattaisi myyjänkin suhteuttaa rakennuksen arvo kohdilleen paikkkakuntaan nähden.Mikäli haluaa päästä siitä eroon.Mutta jos haluaa pitää kesämökkinä ja maksaa tyhjästä talosta peruslämmön niin mikäpä siinä. Itse sijoittaisin tunturialueelle.Tosin sielläkin on pikku mökkeröitä yllin kyllin kovalla vuokrahinnalla ja vain sesonki on varattu.Sisäkuvia jos katselee niin näkyy selvästi mökinomistajien varattomuus ja kiinnistuksen puute mökin kalusteiden päivittämiseen.Vanhat sohvat ja sängyt kotoa on rahdattu mökille.Värimaailma on auttamattomasti väärä eikä tilaratkaisutkaan ole parhaimmasta päästä. Tasokkuutta pitää löytyä jos vuokrahintaakin löytyy. Sama pätee myytäviin taloihin paikkakunnalla. Ottaen huomioon myyjän vastuun talon kunnosta, nythän pankitkin alkavat vaatimaan toisenlaista kuntotarkastusta.

        Eipä taida paluumuutto eläkeläiseksi onnistua. Eikö jäänyt sukanvarteen talorahoja.? Ei pidä verrata hintoja muuaalla ja täällä. Kuten huomaat, ei ole myytäviä asuntoja. Niemessä on asuntopula.


      • Piä_tunkkis

        Kyllä olisi ihan veroja maksava työntekijä/yrittäjä saapunut kuntaan. Ei eläkeläinen. Taloja on tyhjillään, ja tyhjäksi jää, ellei hintapyynnöt ole kohdallaan. Alueen todellisen markkinahinnan mukaan olen valmis ostamaan. En kaksinkertaisia hintoja, mitä nyt on pyydetty.


      • Tupauuno
        Piä_tunkkis kirjoitti:

        Kyllä olisi ihan veroja maksava työntekijä/yrittäjä saapunut kuntaan. Ei eläkeläinen. Taloja on tyhjillään, ja tyhjäksi jää, ellei hintapyynnöt ole kohdallaan. Alueen todellisen markkinahinnan mukaan olen valmis ostamaan. En kaksinkertaisia hintoja, mitä nyt on pyydetty.

        Alueella on myyty paljon nollataloja, mutta niitä ei enää ole.
        Mikä on alueen todellinen markkinahinta?
        Taloilla ja mökeillä on yksilökohtainen kokonaishinta eikä mitkään keskineliöhinnat ole voimassa.
        Kait sinä yrittäjänä tunnet markkinamekanismit. Osta vain, jos joku myy.
        Olen ollut mukana useissa talokaupoissa ja tiedän, että mukana on (ollut) myös pankkien toimeksiantoja. Niiklä on joustamaton hinta. On siellä minullakin muutama kohde ja myyn, jos niistä maksetaan markkinahinta, muuten ei. Ostajalle hinta on aina liian kallis.
        Miksi et ala itse rakentamaan?


    • kiinteistömoguli

      Muuttotappiokunnassa ei ole arvokkaita tontteja muutako pyhällä.

    • Kaupparatsu777

      Kyllä siellä taloja on myynnissä ja halpoja ovat! Tai mikä nyt on kenellekin kallis ja mikä halpa?
      Onhan siellä kuolinpesän mökkejä hiljaisessa myynnissä, mutta eipä ole ostajia näkynyt (esim. Arvospuolellla).

    • Ostohalukas

      Minkälaista paikkaa se Kaupparatsu777 Arvospuolella kauppaa? Omistustietojen mukaan siellä ei näyttäisi olevan yhtään kuolinpesää myynnissä. Ihan vaan sillä kysyn kun mainitsit että ei ole ostajia näkynyt

    • Kaupparatsu777

      Ostohalukas! Onnesi kääntyy ehkä jo ensi viikolla? Seuraa netistä myyntikohteita.

      • kupparatsu

        Surkeita kömmänöitä. Ihmisasunnoista olis puutetta.


      • Kaupparatsu777

        Hyvä kupparatsu! Luulin, että olet tuohon ikään jo oppinut, että hyvää ja halpaa ei löydy samasta paketista. Pitää ostaa erikseen se hyvä.


    • vitunkikkihiiri

      119 000€ oli talonpyynti onnea myyntiin ei tule menemään tuolla hinnalla kun ei mene edes 60k talotkaan

    • Kaupparatsu777

      Juu, onnea tarvitaan. Tosin minulla ei ole hajuakaan mistä 119 000 euron talosta puhut. Niin kuin sanonta kuuluu: koirat haukkuu ja karavaanit kulkee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      258
      2746
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      11
      1703
    3. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      120
      1609
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      16
      1492
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      96
      1355
    6. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1200
    7. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      963
    8. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      61
      928
    9. Mikä biisi

      Kuvaa sinun ja kaivattusi tämänhetkistä tilannetta? Laittakaa biisejä tulemaan ❤️
      Ikävä
      56
      908
    10. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      1
      895
    Aihe