Vituttaako ketään muuta musta tuntuu -asenne?

AlanVoittekinArvata

Siis jos asia on selkeästi esitetty vaikka englanninkielisellä Wikipedia-sivulla ja kyseisetä asiaa yrittää selittää esimiehelle, niin tämä ei ota kuulevin korvin vain koska olen ns. "alempiarvoinen" vaan hölisee jatkuvasti musta tuntuu -asenteella ilman, että itse ottaa asiasta ollenkaan selvää vaikka tietoa on saatavilla.

8

536

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kertausopintojenjne

Etkö sinä raukka vieläkään osaa työelämän perussääntöjä?
      a: Esimies on aina oikeassa
      b: Esimies voi olla väärässä, mutta silloin sinäkin olet väärässä
      c: Sinä olet oikeassa vasta, kun esimies niin sanoo

• asioiden_myyntitaito

Kannattaa opetella asioiden myyntitaito. Mitä paremmin osaat asioita/tarinoita myydä sitä paremmin oma urakin myös etenee. Esimiestä on turha opettaa ja neuvoa. Sille linjalle ei kannata ikinä lähteä. Se ei johda mihinkään muuhun kuin umpikujaan ja tiiliseinään.

• Fhbb

Toi on ihan totta. Surullista, mutta voi olla ihan fiksu, kuten minä, mutta kun ulosanti on ns. höseltämistä ja sisältää liikaa "öö-öö", niin jää se asian ydin helposti varjoon. Sitten joku muu murahtaa uskottavammin. Tätä asiaa voi tietoisesti treenata, mutta onhan se ikävää, millaisista ennakkoluuloista uskottava asiantuntijuus syntyy taikka murenee. Liika uskottavuuteen pyrkiminen voi tällaisella ihmisellä helposti johtaa liialliseen itsesensuuriin, ja sitten ihmetellään, miksei se puhu juuri mitään. Avainsana on juurikin "oppia myymään".

• wqaretsd

Se, että lukee Wikipediaa englanniksi ei kyllä tee mitään asiantuntijaa sinusta. Yhtälailla voisit aloittaa selityksesi sanomalla "Kerran yks Jape kerto mulle, että..."

• wikipedialaadukas

Perinteisen uunon, joka ei osaa lähdekritiikkiä käyttää, vastaus. Tuskin osaat edes englantia lukea.

• unreliable.source

Wikipedia ei ole ehdottoman luotettava tietolähde koska kuka tahansa uuno voi muokata niitä tekstejä.

• wikipediahöpötystä

Käsittääkseni olet töissä Suomessa ja työyhteisösi keskustelukielenne on suomi. Olenko väärässä?
      Opettele kertomaan työhösi liittyvät asiat ja ongelmanratkaisut selvällä suomenkielellä esimiehellesi.

Wikipedia ei ole maailman luotettavin tietolähde. Lue alasi kirjallisuutta ja etsi tietoa ammattilehdistä ja julkaisuista. Ja ota oppia vanhemmista alan ammattilaisista, heillä on ns. hiljaista tietoa asioista.

• Wikipaska

Minua taas vituttaa se, että ollaan olevinaan niin tietäjää sen jälkeen, kun on luettu yksi artikkeli Wikipediasta! Koko Wikipedia pitäisi tuhota atomiaseella. Ennen vanhaan ennen internettiä asiat olivat paremmin ja tieto luotettavaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1483
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      26
      1328
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1298
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      215
      1164
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1096
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      320
      1031
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      226
      1023
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      959
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      280
      938
    10. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      303
      926
    Aihe