Mistä saisi oikeita durum-vehnäjauhoja pizzataikinaan? En saa omaa taikinaa "venymään " sillä tavalla käsissä, siis taikinan repeämättä. Millaisia jauhoja PIZZERIAT käyttää? Itse kun vaan kaulimalla sitten teen, ja jos yritän ettei tartu pöytään kauliessa, niin sitten jauhojen lisäys tekee vuorostaan liian kovan taikinan. Ei hyvä.
sitkoa taikinaan
5
552
Vastaukset
- LaiskaEmäntä
Jauhot mitkä jauhot, anna taikinan alustamisen jälkeen tekeytyä pitkään, kohota pari kolme tuntia tai vaikka viileässä yli yön. Siinä taikinan sitko pääsee kehittymään, ja pohjasta tulee miellyttävän pehmeä ja kuohkea.
Sen kohoamisen ajaksi löytyy varmasti muuta puuhaa.- Joppejuu
Taikinan sitko muodostuu vain ja ainoastaan sekoittamalla (vaivaamalla) taikinaa, 8 minuuttia sähkövispilällä riittää että sitkoa on muodostunut taikinaan riittävästi.
Pitkä lepoaika ei myöskään takaa pehmeää ja kuohkeaa pizzapohjaa.
- NäilläOnnistuu
00 jauhoja löytyy hyvistä kaupoista. Itse käytän tusinatuotetta joka löytyy monesta kaupasta.
https://www.foodie.fi/entry/divella-1kg-hieno-vehnajauho-00/8005121004175 - pizze
Komppaan edellistä: 00-jauhoja esim.
https://www.lejos.fi/tuotteet/hungry-chef/hungry-chef-00-vehnajauho
Tuokin löytyy Prismasta.
Kunnon vaivaus esim. yleiskoneella yli 10 minuuttia. - venyilevää
Ok, kiitos hyvistä neuvoista! Ja tosiaan jauhojen lisäksi varmasti tuo vaivaamisen määrä vaikuttaa sitten, ja se että antaa kauan "muhia" ennen valmistusta. Olen kerran seurannut miten pizzantekijä virutti ja venytti sitä taikinaa käsissään, niin oli se kyllä lahjakasta, näki että osasi mitä teki.
Täytyy nyt tehdä sitten eri lailla kuin ennen, tack!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172403
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70907Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135848- 45841
- 59807
- 42776
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44755Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164742Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130694