Taito saada naiset nauramaan

Kuinka tärkeää teille naisille on se, että mies saa teidät nauramaan?
Ilmianna
Jaa

107 Vastausta

Tosi tärkeä mielestäni.
Kommentoi
4
Ilmianna
Jaa
27 VASTAUSTA:
Voisitko perustella?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Neliapila123180 kirjoitti:
Voisitko perustella?
Yhteinen huumori yhdistää. Sen ympärille muodostuu kemiaa tukevia jännitteitä. Koska nauru vapauttaa paljon niinsanottuja hyviä hormoneja (endorfiilit mm), se prosessoi myös muita kommunikointikeskuksiamme, joita emme niinkään tiedosta (tahdosta riippumattomat tai ne jotka ovat vastaanottavaisia).

Ihminen, joka saa nauramaan, nähdään kauniimpana/komeampana ja seksikkäämpänä. Nauru voi olla siis pohja myös hyvälle seksuaaliselle lataukselle. Ja naurun poistaessa myös haitallisia radikaaleja, on keho vastaanottavaisempi miellyttäville fyysisille tuntemuksille. Eli seksikin maistuu paremmalle.

Yhdessä nauraminen on oikeastaan tärkeintä. Henkisellä tasolla se vahvistaa yhteenkuuluvuuden tunnetta ja sitoo luottamusta. Jostain jutusta voi tulla "meidän juttu" -> tietoisuus siitä, että toinen ymmärtää aina.

Yhdessä nauraminen voi ratkaista myös monta pahasti alkanutta päivää, joka voisi johtaa ilkeilyyn tai kinaan.

Huikeeta. Ainakin nämä tulivat mieleeni. Pitää ottaa kuitenkin huomioon, että ihmiselle täytyy olla se vastaanottavainen tila. Kaikki naurattajat eivät pääse samaan sänkyyn naurajan kanssa.
Kommentoi
7
Ilmianna
Jaa
elisakettu kirjoitti:
Yhteinen huumori yhdistää. Sen ympärille muodostuu kemiaa tukevia jännitteitä. Koska nauru vapauttaa paljon niinsanottuja hyviä hormoneja (endorfiilit mm), se prosessoi myös muita kommunikointikeskuksiamme, joita emme niinkään tiedosta (tahdosta riippumattomat tai ne jotka ovat vastaanottavaisia).

Ihminen, joka saa nauramaan, nähdään kauniimpana/komeampana ja seksikkäämpänä. Nauru voi olla siis pohja myös hyvälle seksuaaliselle lataukselle. Ja naurun poistaessa myös haitallisia radikaaleja, on keho vastaanottavaisempi miellyttäville fyysisille tuntemuksille. Eli seksikin maistuu paremmalle.

Yhdessä nauraminen on oikeastaan tärkeintä. Henkisellä tasolla se vahvistaa yhteenkuuluvuuden tunnetta ja sitoo luottamusta. Jostain jutusta voi tulla "meidän juttu" -> tietoisuus siitä, että toinen ymmärtää aina.

Yhdessä nauraminen voi ratkaista myös monta pahasti alkanutta päivää, joka voisi johtaa ilkeilyyn tai kinaan.

Huikeeta. Ainakin nämä tulivat mieleeni. Pitää ottaa kuitenkin huomioon, että ihmiselle täytyy olla se vastaanottavainen tila. Kaikki naurattajat eivät pääse samaan sänkyyn naurajan kanssa.
Just näin, kiitos varsin kattavasta kuvauksesta! :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
muhkee_muhku kirjoitti:
Just näin, kiitos varsin kattavasta kuvauksesta! :)
Kiitos vain, mutta sinä tiesit nämä muutenkin ;)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
elisakettu kirjoitti:
Kiitos vain, mutta sinä tiesit nämä muutenkin ;)
Mutta sä osaat kirjoittaa asiat niin selkokielisesti, mitä mä voin ajatella samoin, mutta en osaa ikinä purkaa ulos noin kuvaavasti asioita. Tuo on taitolaji, että osaa ilmaista asiat selvästi, niin että ne voi jokainen ymmärtää. :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
muhkee_muhku kirjoitti:
Mutta sä osaat kirjoittaa asiat niin selkokielisesti, mitä mä voin ajatella samoin, mutta en osaa ikinä purkaa ulos noin kuvaavasti asioita. Tuo on taitolaji, että osaa ilmaista asiat selvästi, niin että ne voi jokainen ymmärtää. :)
Ellu on verbalisti. Käyttää kirjainjonoja kuin muurari kauhaansa. Räiskii, mutta kaikki osuu oikeaan kohtaan.
Kommentoi
2
Ilmianna
Jaa
muhkee_muhku kirjoitti:
Palstailu on hieman opetellut tiivistämään, tai oikeastaan yritän kiinnittää siihen enempi huomiota. Olen melkoinen rönsyilijä. Ja oikeesti mulla on vaikeuksia kirjoittamisen kanssa, joudun miettimään...tai ei vain kulje... Sit toi työ tekee sen, paljon asiaa aina lyhyemmäksi ajassa taottava päähän hyvinkin erilaisille ihmisille-> asia on tehtävä ymmärrettäväksi.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Dissident kirjoitti:
Ellu on verbalisti. Käyttää kirjainjonoja kuin muurari kauhaansa. Räiskii, mutta kaikki osuu oikeaan kohtaan.
Niin on. Yks loistava kirjoittaja on nainen39, ihailen kuinka ihminen jaksaa perustella kaikki asiat ja avaa aina niin selkokielisesti, ettei oo vaaraa käsittää väärin. Tai mutu...

Sä osaat, ikis osaa moni osaa. Ihailen kyllä rehellisesti ihmisien sujuvaa ulosantia. Siinäkin yksi syy miksi nää palstata vaan vetää puoleensa, ihmisien ajatukset ja tuo kirjoittaminen on kuin hyvää taidetta. :)
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
elisakettu kirjoitti:
Palstailu on hieman opetellut tiivistämään, tai oikeastaan yritän kiinnittää siihen enempi huomiota. Olen melkoinen rönsyilijä. Ja oikeesti mulla on vaikeuksia kirjoittamisen kanssa, joudun miettimään...tai ei vain kulje... Sit toi työ tekee sen, paljon asiaa aina lyhyemmäksi ajassa taottava päähän hyvinkin erilaisille ihmisille-> asia on tehtävä ymmärrettäväksi.
Mulle nuo ongelmat ei välity. Mä nautin sun kirjoituksiesi ulkoasusta ja ajatuksistasi. Kauheeta kehumista nyt, mutta on kai ihan reilua joskus sanoa se ääneen mitä ajattelee. :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
muhkee_muhku kirjoitti:
Niin on. Yks loistava kirjoittaja on nainen39, ihailen kuinka ihminen jaksaa perustella kaikki asiat ja avaa aina niin selkokielisesti, ettei oo vaaraa käsittää väärin. Tai mutu...

Sä osaat, ikis osaa moni osaa. Ihailen kyllä rehellisesti ihmisien sujuvaa ulosantia. Siinäkin yksi syy miksi nää palstata vaan vetää puoleensa, ihmisien ajatukset ja tuo kirjoittaminen on kuin hyvää taidetta. :)
No mullakin riippuu päivästä ja siitä mietinkö jotain.,.. Joskus vois olla kirjoittamattakin, kun sit karkaa ajatus... Mutta kyllä mä liputan sun ja Ellun ulosantia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
muhkee_muhku kirjoitti:
Mulle nuo ongelmat ei välity. Mä nautin sun kirjoituksiesi ulkoasusta ja ajatuksistasi. Kauheeta kehumista nyt, mutta on kai ihan reilua joskus sanoa se ääneen mitä ajattelee. :)
Kiitos hurjasti *punastelee* Itsekin pidän sinun - ja tosi monien, sinunkin mainitsemista - kirjoituksista. Sille nyt ei voi mitään, mutta Teknis taitaa olla kummankin ylivoimainen suosikki.

Minä en tiedä, millainen kirjoittaja puolisosi oli/on, mutta uskon, että teillä on riittänyt naurua :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
elisakettu kirjoitti:
Kiitos hurjasti *punastelee* Itsekin pidän sinun - ja tosi monien, sinunkin mainitsemista - kirjoituksista. Sille nyt ei voi mitään, mutta Teknis taitaa olla kummankin ylivoimainen suosikki.

Minä en tiedä, millainen kirjoittaja puolisosi oli/on, mutta uskon, että teillä on riittänyt naurua :)
Ole hyvä ja kiitos. :)

Juu, Teknis on tehnyt kyllä lähtemättömän vaikutuksen jo aikoinaan. Hän vaan lumoaa ajatuksen ja kirjoituksen voimalla. Teknis <3 forever, teinisti sanoen. :)

Se oli enemmän asialinjainen, kun minä..mutta on sillä huumoriakin. Hän tykkää sarkastisesta huumorista ( iskuista vyön alle). Se kun joku joskus keksi kirjoittaa laskin alleni, hänen nimimerkistään vääntäen oli sen mielestä hauska juttu. Nauroi hetken makeesti ääneen, siinä on jollain välähtänyt. Vähän semmonen mitä enemmän yritystä nujertaa tai vittuilla, sen enemmän hällä on hauskaa. Kyllä meillä ajatukset ja huumori ihan kivasti yhteen synkkaa, pääasiassa on hauskaa. Paitsi kun on huono päivä. Mut on opittu väistämään, kun tilanne vaatii. ;)

Kyllä mäkin sarkasmista tykkään, mutta ehkä joskus muille nauraminen ei vaan nappaa...riippuu tilanteesta. Kuinka asianomainenkin asiaan suhtautuu. Mä ehkä ajattelen joskus muiden tunteita liikaa ja multa katoaa se asialinja ( rönsyilen), minkä mun mies pystyi paremmin aina pitämään. Silloin kun hän vielä kirjoitteli palstoilla. Nyt ei kuulemma enää kiinnosta...pelaa pleikkaa tuolla, kun mä rusnaan tässä. :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Dissident kirjoitti:
No mullakin riippuu päivästä ja siitä mietinkö jotain.,.. Joskus vois olla kirjoittamattakin, kun sit karkaa ajatus... Mutta kyllä mä liputan sun ja Ellun ulosantia.
Hyvin sä vedät, minusta on ihan inhimillistä sekin, että ajatukset karkailee...se taas antaa kirjoitukseen ihan elävän fiiliksen. Kun ei ole aina niin "priimaa" se ajatuksen kulku. Se elävöittää mukavasti ja antaa kirjoittajalle persoonallisuutta ja luo persoonaa...

Joten jatka vaan samaan malliin, mä ainakin tykkään sun aatoksista ja tavasta ilmaista itsees. :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
muhkee_muhku kirjoitti:
Ole hyvä ja kiitos. :)

Juu, Teknis on tehnyt kyllä lähtemättömän vaikutuksen jo aikoinaan. Hän vaan lumoaa ajatuksen ja kirjoituksen voimalla. Teknis <3 forever, teinisti sanoen. :)

Se oli enemmän asialinjainen, kun minä..mutta on sillä huumoriakin. Hän tykkää sarkastisesta huumorista ( iskuista vyön alle). Se kun joku joskus keksi kirjoittaa laskin alleni, hänen nimimerkistään vääntäen oli sen mielestä hauska juttu. Nauroi hetken makeesti ääneen, siinä on jollain välähtänyt. Vähän semmonen mitä enemmän yritystä nujertaa tai vittuilla, sen enemmän hällä on hauskaa. Kyllä meillä ajatukset ja huumori ihan kivasti yhteen synkkaa, pääasiassa on hauskaa. Paitsi kun on huono päivä. Mut on opittu väistämään, kun tilanne vaatii. ;)

Kyllä mäkin sarkasmista tykkään, mutta ehkä joskus muille nauraminen ei vaan nappaa...riippuu tilanteesta. Kuinka asianomainenkin asiaan suhtautuu. Mä ehkä ajattelen joskus muiden tunteita liikaa ja multa katoaa se asialinja ( rönsyilen), minkä mun mies pystyi paremmin aina pitämään. Silloin kun hän vielä kirjoitteli palstoilla. Nyt ei kuulemma enää kiinnosta...pelaa pleikkaa tuolla, kun mä rusnaan tässä. :)
Toiset suuntaa palstailun johonkin muuhun, toiset jatkaa :) Musta tässä on parasta se, että ajankohdan tapailulle voi päättää itse, eikä kenellekään jää varsinaisesti velkaa. Mulle on jäänyt vuosien mittaan muutamat kirjoittajat mieleen erityisesti; ulosanniltaan, huumoriltaan tai jonkin erityisyyden vuoksi. *heittää lentosuukkoja* Näen upeita kirjoittajia myös sellaisissa, joiden kanssa ei koskaan tule vaihdettua kommenttia tai joiden kanssa olisi täysin eri mieltä. Sun miestä en ehtinyt "tavata".

Mä tykkään tän palstan naisten huumorista ja ulosannista. Miehissä on suurempia eroja "erikoisaloissa". Dentastixin kanssa luulisi olevan helppo keskustella, mutta tietämättään laittaa mut ahtaammalle kuin moni muu yhteensä. Tosin jostain kommentista taisi mieheni ohimennen mainita, että pokaileeko tuo sua? - "Ilman muuta" :-D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
elisakettu kirjoitti:

Kiitos kattavasta vastauksesta!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
elisakettu kirjoitti:
Toiset suuntaa palstailun johonkin muuhun, toiset jatkaa :) Musta tässä on parasta se, että ajankohdan tapailulle voi päättää itse, eikä kenellekään jää varsinaisesti velkaa. Mulle on jäänyt vuosien mittaan muutamat kirjoittajat mieleen erityisesti; ulosanniltaan, huumoriltaan tai jonkin erityisyyden vuoksi. *heittää lentosuukkoja* Näen upeita kirjoittajia myös sellaisissa, joiden kanssa ei koskaan tule vaihdettua kommenttia tai joiden kanssa olisi täysin eri mieltä. Sun miestä en ehtinyt "tavata".

Mä tykkään tän palstan naisten huumorista ja ulosannista. Miehissä on suurempia eroja "erikoisaloissa". Dentastixin kanssa luulisi olevan helppo keskustella, mutta tietämättään laittaa mut ahtaammalle kuin moni muu yhteensä. Tosin jostain kommentista taisi mieheni ohimennen mainita, että pokaileeko tuo sua? - "Ilman muuta" :-D
Näinhän se on ja menee. Mä olen edelleen täällä suomi 24, vaikka tänne joskus rantautuessani kauhistelin kuinka kauan ihmiset täällä muka viihtyy. haha, tässäpä oon kuin paskulit junttilan tuvan seinällä. :D

ja ihan olis elämää täällä hapekkaassakin elämässä, mutta kuten kerroit ja kuvailit hyvin mitkä asiat vetää täällä puoleensa. Tuo moninaisten ajatuksien kirjo, juuri ne omistakin eriävät kiinnostaa ja kyllä niitäkin arvostaa. Täällä pääsee ihmisien päihin sisään melkeinpä paremmin, kuin irl. Kai se on anonyymiys?

Ei se (mun mies) tainnut kauhean kauaa ehtiä palstoilla seikkailla, kun jättäytyi pois. Kyllä se jossain tiede yms. harrastuksiinsa liittyvillä vielä käy, muttei suomi24 tietääkseni. Tai voi olla, että käykin. Ei ole vaan tullut puheeksi hetkeen. :)

Tääl on kyllä mielenkiintoisia ihmisiä, kirjoituksia ja hyvää huumoriakin. Välillä saa nauraa vedet silmissä ja meinaa tuolilta tippua. Joskus kyllä tulee oikeasti surullinen olokin, kun joku kertoo koskettavasti murheistaan. :(

Mulla on kauhea tarve eläytyä ihmisiin ja funtsia niiden maailmaa. Mutta joskus tosiaan tulee tunnekin, että nyt en jaksa olla niin avoin ja otta avoimena vastaan. Tulee kai liikaa ärsykkeitä...ei ärsytä kyllä koskaan juuri mikään. Silleen rennosti otan nykyään, ettei ihonalle pääse kenenkään tekstit loukkaavassa mielessä.

Heh, alkaa miehes olla jo huolissaan? ;)

Dentastix...tulee koira mieleen. x)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
elisakettu kirjoitti:

Joo, mulla on "Ellukettunen omaksi 2018"-projekti.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
muhkee_muhku kirjoitti:
Näinhän se on ja menee. Mä olen edelleen täällä suomi 24, vaikka tänne joskus rantautuessani kauhistelin kuinka kauan ihmiset täällä muka viihtyy. haha, tässäpä oon kuin paskulit junttilan tuvan seinällä. :D

ja ihan olis elämää täällä hapekkaassakin elämässä, mutta kuten kerroit ja kuvailit hyvin mitkä asiat vetää täällä puoleensa. Tuo moninaisten ajatuksien kirjo, juuri ne omistakin eriävät kiinnostaa ja kyllä niitäkin arvostaa. Täällä pääsee ihmisien päihin sisään melkeinpä paremmin, kuin irl. Kai se on anonyymiys?

Ei se (mun mies) tainnut kauhean kauaa ehtiä palstoilla seikkailla, kun jättäytyi pois. Kyllä se jossain tiede yms. harrastuksiinsa liittyvillä vielä käy, muttei suomi24 tietääkseni. Tai voi olla, että käykin. Ei ole vaan tullut puheeksi hetkeen. :)

Tääl on kyllä mielenkiintoisia ihmisiä, kirjoituksia ja hyvää huumoriakin. Välillä saa nauraa vedet silmissä ja meinaa tuolilta tippua. Joskus kyllä tulee oikeasti surullinen olokin, kun joku kertoo koskettavasti murheistaan. :(

Mulla on kauhea tarve eläytyä ihmisiin ja funtsia niiden maailmaa. Mutta joskus tosiaan tulee tunnekin, että nyt en jaksa olla niin avoin ja otta avoimena vastaan. Tulee kai liikaa ärsykkeitä...ei ärsytä kyllä koskaan juuri mikään. Silleen rennosti otan nykyään, ettei ihonalle pääse kenenkään tekstit loukkaavassa mielessä.

Heh, alkaa miehes olla jo huolissaan? ;)

Dentastix...tulee koira mieleen. x)
Kirjoitettua malttaa (toisinaan) "kuunnella" paremmin. Eikä musta ole yhtään haitaksi, että erilaisen ajatusmaailman näkökulmat. Kyllä meistä useampi on aika fakkiutunut niihin omiin käsityksiinsä,

Dentastix tarkoittaa oikeasti mielessäni hammastikkua. Minusta tosta rekistä on helpompi vääntää se kuin mitä se tarkoittaa. Istuu jotenkin somasti siihen suhteeseen, joka meillä keskenämme on. Ja siksi toisekseen, henkilö joka nimittää mua ellu(!)kettuseksi saa sietääkin itsekin lisänimiä.

Ei se ole kuulemma huolissaan :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Dissident kirjoitti:
Joo, mulla on "Ellukettunen omaksi 2018"-projekti.
Arvasin. Enks mä sanonutkin, että olet sinnikäs tyyppi :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
elisakettu kirjoitti:
Arvasin. Enks mä sanonutkin, että olet sinnikäs tyyppi :)
Joo, olen vedellyt isoja linjoja tässä ja joka vuosineljännes tarkkailen projektioiden edistymistä..

Dentastixhän on kauppanimi koiran puruluulle, joka putsaa mukamas hampaita. Ja mulla itselläni on tapa vääntää lempinimiä kaikista pitämistäni ihmisistä. Muhkiskin saa nimityksiä, wulwis ja en muista oonko Lineristä keksinyt mitään....mutta varmaan niitä tupsahtelee...
Tyttöni on saanut lisänimityksiä : rimppakinttu, tappitöppönen, tytsiäinen, naubuinen....Poitsu on Hjuippi, Tero, muksumies, duuds, mään.... Näitä putkahtelee aina lisää...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Dissident kirjoitti:
Joo, olen vedellyt isoja linjoja tässä ja joka vuosineljännes tarkkailen projektioiden edistymistä..

Dentastixhän on kauppanimi koiran puruluulle, joka putsaa mukamas hampaita. Ja mulla itselläni on tapa vääntää lempinimiä kaikista pitämistäni ihmisistä. Muhkiskin saa nimityksiä, wulwis ja en muista oonko Lineristä keksinyt mitään....mutta varmaan niitä tupsahtelee...
Tyttöni on saanut lisänimityksiä : rimppakinttu, tappitöppönen, tytsiäinen, naubuinen....Poitsu on Hjuippi, Tero, muksumies, duuds, mään.... Näitä putkahtelee aina lisää...
Sun hommissa oppii tavoitteelliseksi. Ja tulostakin pitäisi syntyä.

Dentastixista tuli muuan Musti mieleen. Tosin hän nimesi itse itsensä vaikka se tarkoitti alunperin miestäni. Ja sitten on tietysti lutuinen Husky (Muikku), muuan karitsa ja mitä vielä näitä on ollutkaan. Nimeän myös työkavereitani ja läheisiäni. Jotkut pitää nimensä vuosienkin päästä. Silloin ehkä tuli mentyä hieman liian pitkälle, kun nimesin erään asiakkaan patalapuksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
elisakettu kirjoitti:
Sun hommissa oppii tavoitteelliseksi. Ja tulostakin pitäisi syntyä.

Dentastixista tuli muuan Musti mieleen. Tosin hän nimesi itse itsensä vaikka se tarkoitti alunperin miestäni. Ja sitten on tietysti lutuinen Husky (Muikku), muuan karitsa ja mitä vielä näitä on ollutkaan. Nimeän myös työkavereitani ja läheisiäni. Jotkut pitää nimensä vuosienkin päästä. Silloin ehkä tuli mentyä hieman liian pitkälle, kun nimesin erään asiakkaan patalapuksi.
Jepjep...

Joo. Mutsilta peritty tapa. Mun mutsin antama hassuin nimitys on on hekkukellunen...ja sen hän on lyhentänyt nykysellään tuumaamalla hek.
On mulla muitakin lempinimiä, mutta ne viittaa nimeen, niin en niitä lauo nyt.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Dissident kirjoitti:
Jepjep...

Joo. Mutsilta peritty tapa. Mun mutsin antama hassuin nimitys on on hekkukellunen...ja sen hän on lyhentänyt nykysellään tuumaamalla hek.
On mulla muitakin lempinimiä, mutta ne viittaa nimeen, niin en niitä lauo nyt.
Ei äitisi taida olla savolainen. Hekkukellunen :)

Sun nimesi on muuten aika helppo jäljittää niillä lemppareilla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
elisakettu kirjoitti:
Ei äitisi taida olla savolainen. Hekkukellunen :)

Sun nimesi on muuten aika helppo jäljittää niillä lemppareilla.
Kyllä se on....isän suku on karjasta lähtöisin.

Juu. Osa. Illu on yks. Mutta se ei sano nimestä mitään, vaikka sukunimestä on keksitty.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Dissident kirjoitti:
Kyllä se on....isän suku on karjasta lähtöisin.

Juu. Osa. Illu on yks. Mutta se ei sano nimestä mitään, vaikka sukunimestä on keksitty.
..karjasta lähtöisin..

Eräs huomioni sai silti tukea. Uskallat aika paljon kertoa itsestäsi. Eikös sullakin ole tietyt henkilöt, jotka kutsuu sua just tuolla ja toiset sitten niillä toisilla? Minäkin tiedän yhden.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
elisakettu kirjoitti:
..karjasta lähtöisin..

Eräs huomioni sai silti tukea. Uskallat aika paljon kertoa itsestäsi. Eikös sullakin ole tietyt henkilöt, jotka kutsuu sua just tuolla ja toiset sitten niillä toisilla? Minäkin tiedän yhden.
Juu. Pitää opetella tilanteen mukaan kuuntelemaan mikä lempinimi tulee...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Niin ja kyllä irl kerron itsestäni jotenkin luonnostaan kaikki.... eipä ole salailtavaa...helppo elää... mutta oon mä nyt vähän jo rajoittanut...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kaksmielinen vitsi ja sitten nurkan taakse pusikkoon panolle.. :D
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
Sinä luonnostaa osaat olla ihana usko jo😍
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
valtakunta kirjoitti:
Sinä luonnostaa osaat olla ihana usko jo😍
Sinä oot vaan niin kiimassa että puhut tuollasia. :D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Eräkettu kirjoitti:
Sinä oot vaan niin kiimassa että puhut tuollasia. :D
Elä höpise, ihan tosi asia on.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
valtakunta kirjoitti:
Elä höpise, ihan tosi asia on.
No kiitos.. :D
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Eräkettu kirjoitti:
No kiitos.. :D
Se on totuus. Saat hyvälle mielelle ilman blondi vitsejä mutta onhan varmasti luonteestakin kiinni.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
valtakunta kirjoitti:
Se on totuus. Saat hyvälle mielelle ilman blondi vitsejä mutta onhan varmasti luonteestakin kiinni.
Sinä nyt tuut hyvälle mielelle kun vähän kehuskelen sinua. ;D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tykkään hyvästä huumorista
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
36 VASTAUSTA:
Miksi blondit ajaa volkkarilla?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Eräkettu kirjoitti:
Haluavat elää kuplassa?
Kommentoi
3
Ilmianna
Jaa
valtakunta kirjoitti:
Haluavat elää kuplassa?
Oikein. :D
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Eräkettu kirjoitti:
Oikein. :D
täyttävästi arvasin oikein. 😅
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
valtakunta kirjoitti:
täyttävästi arvasin oikein. 😅
Tulit varmasti iloselle päälle. :D
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Eräkettu kirjoitti:
Tulit varmasti iloselle päälle. :D
Tykkäsin enemmän tästä kysymyksestä😂
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Eräkettu kirjoitti:
Mistäs tietää, että blondi seurustelee?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Dissident kirjoitti:
Mistäs tietää, että blondi seurustelee?
Vinguttaa poikaystävän pankkikorttia, poikaystävän sijaan?

😥Nyt tuli vaikia
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
valtakunta kirjoitti:
Vinguttaa poikaystävän pankkikorttia, poikaystävän sijaan?

😥Nyt tuli vaikia
Vyösoljen kuva otsassa...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Dissident kirjoitti:
Taitaa olla himokas kun kiire tullut vyönsoljetkin näkyvät kasvoilla💕Voidaan laskea monta kertaa viikossa😂 Dissident saisi viikossa kun naamakertoin kertoisi sen.

Oletko minkälaisiin naisiin kallellaan?. Yleisesti kuullut miehien mielestä punapäiden olevan suosikkeja?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Dissident kirjoitti:
Suosittelen blondia💕
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
valtakunta kirjoitti:
Taitaa olla himokas kun kiire tullut vyönsoljetkin näkyvät kasvoilla💕Voidaan laskea monta kertaa viikossa😂 Dissident saisi viikossa kun naamakertoin kertoisi sen.

Oletko minkälaisiin naisiin kallellaan?. Yleisesti kuullut miehien mielestä punapäiden olevan suosikkeja?
No en oikeastaan hiusten väriä mieti, eikä ole mitään erikoista ulkonäköön liittyvää mieltymystä minkä voisin nimetä, se vaan on miellyttävä ja sillä siisti. Se kauneuskin muuttuu aina vaan kauniimmaksi, mitä enemmän ihmistä tuntee... Näin on ollut ja näin tulee varmasti olemaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Dissident kirjoitti:
noh noh minä. Miten kehtasin taas tollein puhua😔Mutta nauroin vatsalihakset kipeinä kun lähti mieli taas kierrellä ja käärmeitä päästellä suusta
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Dissident kirjoitti:
No en oikeastaan hiusten väriä mieti, eikä ole mitään erikoista ulkonäköön liittyvää mieltymystä minkä voisin nimetä, se vaan on miellyttävä ja sillä siisti. Se kauneuskin muuttuu aina vaan kauniimmaksi, mitä enemmän ihmistä tuntee... Näin on ollut ja näin tulee varmasti olemaan.
Mutta nauroin siltikin ja vieläkin
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
valtakunta kirjoitti:
noh noh minä. Miten kehtasin taas tollein puhua😔Mutta nauroin vatsalihakset kipeinä kun lähti mieli taas kierrellä ja käärmeitä päästellä suusta
Joo, mitäpä noita säästelemään... En ole herkimmästä päästä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
valtakunta kirjoitti:
Mutta nauroin siltikin ja vieläkin
Nauru pitentää ikää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Dissident kirjoitti:
Sinulla on monia kauniita naisia ympärilläsi💕
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
valtakunta kirjoitti:
Sinulla on monia kauniita naisia ympärilläsi💕
No tällä hetkellä ei ihan lähellä, mutta kun miettii kauaskantoisemmin, niin onhan niitä ihan höpönä, koko Suomi pullollaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Dissident kirjoitti:
Nauru pitentää ikää.
aika menee liian nopeasti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
valtakunta kirjoitti:
aika menee liian nopeasti.
Niin tekee, mutta siksi kannattaakin keskittyä hienoihin hetkiin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Dissident kirjoitti:
Itse suosin kirjoittamaan hienot hetket ylös että muistat ne aina.

Olisi ihana pysähtyä katsomaan, minkälainen on sinun kaunis naisen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Dissident kirjoitti:
Tänään luin lapsille iltasatuja mutta eivät keskittyneet luin toisen kirjan ja yritin teeskellä uutisten lukijaa se menin tylselmäksi lapsista riehuivat vielä enempi ja lopulta soitatin unimusiikkia😁
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
valtakunta kirjoitti:
Itse suosin kirjoittamaan hienot hetket ylös että muistat ne aina.

Olisi ihana pysähtyä katsomaan, minkälainen on sinun kaunis naisen.
No sehän vois vaikka olla tämä... Nopeesti vaan googlesta hain. Kiva hymy..

https://goo.gl/images/TFd9KN
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
valtakunta kirjoitti:
Tänään luin lapsille iltasatuja mutta eivät keskittyneet luin toisen kirjan ja yritin teeskellä uutisten lukijaa se menin tylselmäksi lapsista riehuivat vielä enempi ja lopulta soitatin unimusiikkia😁
Joo. Mä odotin, kunnes rauhoittuivat, ennen ei tullut satua... Ja lopetin vaikka kesken ja odotin. Jos meni hulinaks, niin marssin huoneesta, mutta ne ei saanut tulla. Sit alko kelpaamaan se satukin....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Dissident kirjoitti:
Joo. Mä odotin, kunnes rauhoittuivat, ennen ei tullut satua... Ja lopetin vaikka kesken ja odotin. Jos meni hulinaks, niin marssin huoneesta, mutta ne ei saanut tulla. Sit alko kelpaamaan se satukin....
Noh meillä se ei toimi noin mutta satu toimii ainakin houkutteena mennä ajoissa sänkyyn. Rauhoittumiseen käytän kivan asian pois viemisellä kuin nami päivä tai pelipäivä. Olen tosi jyrkkä.

Minua ärsyttää asioissa se että aina pitää olla jokin palkinto eikä asiat tapahdu vain miellyttämisen takia.

Esim pojalleni sanoin läksyjen teosta etten enää auta jos ei ala tekemään kun taas turhauduin ja uhkasin kaiken kivan tekemisen viemisellä. Kaksi tuntia sain laittaa tekemään läksyjä, se on paljon.
Tultiin 5kotiin ja puoli kahdeksan iltapesulle. Siinä ei jää aikaa kuin yhteinen hetki pilata painostaa läksyihin minä vie kädestä tämä lysähti maahan veteläksi ja 10v poika on painava kannettavaksi.

Tämä on henkisesti raskasta kaikille
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
valtakunta kirjoitti:
Noh meillä se ei toimi noin mutta satu toimii ainakin houkutteena mennä ajoissa sänkyyn. Rauhoittumiseen käytän kivan asian pois viemisellä kuin nami päivä tai pelipäivä. Olen tosi jyrkkä.

Minua ärsyttää asioissa se että aina pitää olla jokin palkinto eikä asiat tapahdu vain miellyttämisen takia.

Esim pojalleni sanoin läksyjen teosta etten enää auta jos ei ala tekemään kun taas turhauduin ja uhkasin kaiken kivan tekemisen viemisellä. Kaksi tuntia sain laittaa tekemään läksyjä, se on paljon.
Tultiin 5kotiin ja puoli kahdeksan iltapesulle. Siinä ei jää aikaa kuin yhteinen hetki pilata painostaa läksyihin minä vie kädestä tämä lysähti maahan veteläksi ja 10v poika on painava kannettavaksi.

Tämä on henkisesti raskasta kaikille
Joo. Mun tyttö lähetteli naapurin tytön kanssa puhelimillaan kolmannelle tytölle viestejä, jotka ei olleet kovin kivoja. Mä pein molemmille puhuttelun. Sanoin, että ei tuon ikäiset enää tee tyhmyyksiä. Sanoin, että pitääkö aikuisen aina vahtia ja alkaa seuraamaan silmä kovana, mitä te teette? Että sitäkö haluavat? Eivät halunneet... Naapurit antoi tytölle rangaistukseks vaikka mitä, mä sanoin kotona tytölle, että mä en ota puhelinta pois enkä rankaise, koska sä teet itse itsellesi elämän epämukavaks, jos hölmöilet. Enkä räyhännyt edes...Pyyti minulta anteeks...mä sanoin, että elä minulta pyydä...vaan? Niin sanoi sen kolmannen tytön nimen... Ja ne sopi sen heti. Tästä naapurin tytöstä en tiedä...Nyt se saattaa syyttää sitä kolmatta, että puhelin lähti pois...ja varsinainen opetus miks ei niin saa tehdä, taas unohtuu.... Ymmärsitkö pointin?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Dissident kirjoitti:
Sellaista meillä poika tekee 10minuutissa läksyt mutta painii tekemisen alkamisen kanssa tunteja.. pienenä oli helppo pitää sylissä mutta isompana on vaan odotettava.

Hänessä on samaa vikaa kuin minussa se on painostettava. Inhoan tuollaista painostamista mutta lapsen takia teen sen. Isänsä reagoi pois lähdöllä mutta ne eivät tottele sitä. Sen vuoksi olen saanut myös ero uhkauksen tottelmattomista lapsista kuin siitä ettei kykene pitämään kuria.

Ukkosenikin jumittuu siten ettei toimi myöhästyin neuvolastakin lapsen kanssa kun en saanut ylös sitä aamulla vaikka tiesi että minulla on meno.

Minulle kaikki vastuu kääntyy ja saada mieheenkin halua toimia. Viimeksi purskahdin itkuun hänelle.

Täten arvaat miksi haen erityistä osaamista jos minulla ei ole vielä kaikki keinot käytössä. Jos poikani loukkaantuu(pelkkä epäreilupeli saa käyttäytyy holtittomasti ja väärinkohdetolua tulee ikäiseltään hän jumiutuu tunneiksi ja puhumattomaksi voi piiloutua.

Se on vain ettei toimi. Lapseni kanssa puhun paljon todella paljon. Samaa keskustelua käyn mutta lapseni ei tee tai pysty toimimaan siten joten on toimittava siten miten osaan ja kykenen saisipa miehenkin pysymään tasapainossa.

Täytyy odottaa että järki kasvaa itsekin olin vielä 10v aloitekyvyttömyyttä joten en saanut kotio tietokonetta kotiharjoitteluun(mitä ei uskottu toteutuvan minulla koska minua piti aina tuoppia tekemään ja kwhoittamaan)ja kuntoutuksen jäi kesken kun siirryin erityiskouluun.

Tiedän vain että minä kasvoin 13v -16v välillä aika hurjasti henkisesti ja otin vastuuta sisaren lapsista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Dissident kirjoitti:
Joo. Mun tyttö lähetteli naapurin tytön kanssa puhelimillaan kolmannelle tytölle viestejä, jotka ei olleet kovin kivoja. Mä pein molemmille puhuttelun. Sanoin, että ei tuon ikäiset enää tee tyhmyyksiä. Sanoin, että pitääkö aikuisen aina vahtia ja alkaa seuraamaan silmä kovana, mitä te teette? Että sitäkö haluavat? Eivät halunneet... Naapurit antoi tytölle rangaistukseks vaikka mitä, mä sanoin kotona tytölle, että mä en ota puhelinta pois enkä rankaise, koska sä teet itse itsellesi elämän epämukavaks, jos hölmöilet. Enkä räyhännyt edes...Pyyti minulta anteeks...mä sanoin, että elä minulta pyydä...vaan? Niin sanoi sen kolmannen tytön nimen... Ja ne sopi sen heti. Tästä naapurin tytöstä en tiedä...Nyt se saattaa syyttää sitä kolmatta, että puhelin lähti pois...ja varsinainen opetus miks ei niin saa tehdä, taas unohtuu.... Ymmärsitkö pointin?
Odotan kasvu vaihetta. Peruskiltti hän on luonteelta mutta saa ympärillä lapset hermostumaan kun se etuilu mikä tapahtuu leikin varjolla jonossa hän yllyttää hauskaa molemmilla ja lopulta suututtaa eikä tajua kun on liika on liikaa.

Se on vain ikävä asia että tarvitsee aikuista näinkin paljon.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Dissident kirjoitti:
tyttö mikä on nuorempi tuntuu paremmin pärjäävän mitään valitusta ei tule koulusta ainut ongelma on olla pahana kotona vedoten "noh koska se on koti"

Hän toimii itsenäisesti se on ero selkeästi veljeensä,tyttö toimii. Tekee tunnollisesti läksyt heti ei tarvitse edes kehottaa ja ylimääräsiä mielellään oppii erittäin nopeasti. Minusta on ihana nähdä hänen kasvavan henkisesti ihan eri tasolla mutta kostautuu siten, että kokee että hänellä on päätöntävalta myös minkä oikeuksia ei voi tehdä vielä.uhma iät ovat pahimmat ajat.

Se on niin lapsi kohtainen asia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
valtakunta kirjoitti:
Sellaista meillä poika tekee 10minuutissa läksyt mutta painii tekemisen alkamisen kanssa tunteja.. pienenä oli helppo pitää sylissä mutta isompana on vaan odotettava.

Hänessä on samaa vikaa kuin minussa se on painostettava. Inhoan tuollaista painostamista mutta lapsen takia teen sen. Isänsä reagoi pois lähdöllä mutta ne eivät tottele sitä. Sen vuoksi olen saanut myös ero uhkauksen tottelmattomista lapsista kuin siitä ettei kykene pitämään kuria.

Ukkosenikin jumittuu siten ettei toimi myöhästyin neuvolastakin lapsen kanssa kun en saanut ylös sitä aamulla vaikka tiesi että minulla on meno.

Minulle kaikki vastuu kääntyy ja saada mieheenkin halua toimia. Viimeksi purskahdin itkuun hänelle.

Täten arvaat miksi haen erityistä osaamista jos minulla ei ole vielä kaikki keinot käytössä. Jos poikani loukkaantuu(pelkkä epäreilupeli saa käyttäytyy holtittomasti ja väärinkohdetolua tulee ikäiseltään hän jumiutuu tunneiksi ja puhumattomaksi voi piiloutua.

Se on vain ettei toimi. Lapseni kanssa puhun paljon todella paljon. Samaa keskustelua käyn mutta lapseni ei tee tai pysty toimimaan siten joten on toimittava siten miten osaan ja kykenen saisipa miehenkin pysymään tasapainossa.

Täytyy odottaa että järki kasvaa itsekin olin vielä 10v aloitekyvyttömyyttä joten en saanut kotio tietokonetta kotiharjoitteluun(mitä ei uskottu toteutuvan minulla koska minua piti aina tuoppia tekemään ja kwhoittamaan)ja kuntoutuksen jäi kesken kun siirryin erityiskouluun.

Tiedän vain että minä kasvoin 13v -16v välillä aika hurjasti henkisesti ja otin vastuuta sisaren lapsista.
No meilläkin on eroja muksuissa. Poika on ajattelevampi ja tyttö tuulella käypä. Mutta vaikka neiti ottas millaiset puuskat, niin silti on vaan odotettava. Tuoltakin naapurissa käyneestä episodista se tuli kuin tuulispää kotiin. Vähän sanailtiin pihalla ja ruokapöydässä, mutta sanoin, että tämä selvitetään vielä. Tyttö sanoi ruokapöydässä, että jos tuut naapuriin, niin on mulle vihainen lopunelämää ja paiskas ulko-oven kiinni. Söin oman ruuan loppuun ja menin naapuriin. Koitti vielä soittaa, mutta en vastannut. Juttelin naapurintytön isän kanssa tovin ja pyysin molemmat siihen eteiseen. Se naapurin isä ei osannut sanoa mitään...Mutta mä sit puhuin tytöille. Se naapurin tyttö oli sanonut työtölleni, että "eihän se edes huutanut?"
Pidin puheen ja istuivat kuin tuomiolla. Sanoin, että ei mitään, näistä oppii, että eihän enää tällästä? Joo, ei! Oli vastaus.
Naapurin tytöstä en tiedä, miten se suhtautui tähän, mutta veikkaan, että oma tyttö ei enää halua tuollaisia keskusteluja. Niinpä se ei lähde tuollaiseen mukaan. Mä sanoin, että sinun ei tarvitse ketään haukkua. Että ne haukut voi tulla tietoon näin ja ne selvitetään.

Lapsille pitää viskata se pallo takaisin. Ihan taaperoille, mitkä ei osaa puhua, eivätkä ymmärrä kaikkea, pitää vahtia, mutta jo 4-5 vuotiaille pitää hahmottua mikä on oikein ja mikä väärin. 7-13 vuotiaille pitää antaa vastuuta. Läksyt ja kouluhommat pitää hoitua itse ja niitä autetaan, mutta ei tehdä puolesta. Samoin herätykset. yms. Ja tottakai tulee unohduksia ja tulee huonosti tehtyä, mutta he saavat palautteen sitten muualta. Koulut ilmoittaa myöhästymisistä ja tekemättömistä läksyista kyllä Wilmaan. Se, että ne ymmärtävät, että tekevät asioita itse itselleen on pirun tärkeä asia.

Oikeasti itselläkin oli vaikea päästää irti. Antaa niiden tehdä virheitä. Mutta silleen ne oppii... Ei ole kamalaa, että myöhästyy tunnilta, meille...mutta se on nolo lapselle. Kotona voi sanoa sitten, että pitää olla reippaampi, Kyllä ne oppii. Mitä enemmän kokevat kaikkea, sitä paremmin tulee kokemusta. Ja nyt tulee kehuttua huomaamattakin niitä. Höllääminen on vaikeinta lapsen kasvatuksesssa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
valtakunta kirjoitti:
tyttö mikä on nuorempi tuntuu paremmin pärjäävän mitään valitusta ei tule koulusta ainut ongelma on olla pahana kotona vedoten "noh koska se on koti"

Hän toimii itsenäisesti se on ero selkeästi veljeensä,tyttö toimii. Tekee tunnollisesti läksyt heti ei tarvitse edes kehottaa ja ylimääräsiä mielellään oppii erittäin nopeasti. Minusta on ihana nähdä hänen kasvavan henkisesti ihan eri tasolla mutta kostautuu siten, että kokee että hänellä on päätöntävalta myös minkä oikeuksia ei voi tehdä vielä.uhma iät ovat pahimmat ajat.

Se on niin lapsi kohtainen asia.
Niin, se on lapsikohtaista. Mutta aikalailla meillä on samat säännöt 11 ja 14 vuotiaalle...ainakin mun luona. Isompaa joutuu harvemmin opastaa missään, mutta pienempää pitää hiukan patistaa...meinaa vaan se isompi patistella sitä pienempää. Mutta mä tuumin sille, että hoida vaan omat asiat...
Lapselle pitää tulla ohjeet ja patistukset oikealta auktoriteetilta, eli vanhemmalta, että ne on tasavertaisia... Mut hyväähän se poika sillä takaa ajaa....en tiedä sitten, että äitinsä luona saattaa olla erilaiset säännöt vähän. Poitsu ottaa ainakin äitinsä kanssa aika paljon yhteen.

Mutta en mä voi kuin tuumia, miten mä hoitelen asioita lasten kanssa, en väitä, että nämä on oikeita tapoja, kun aina kaikki on erilaisia ihmisiä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Dissident kirjoitti:
Niin, se on lapsikohtaista. Mutta aikalailla meillä on samat säännöt 11 ja 14 vuotiaalle...ainakin mun luona. Isompaa joutuu harvemmin opastaa missään, mutta pienempää pitää hiukan patistaa...meinaa vaan se isompi patistella sitä pienempää. Mutta mä tuumin sille, että hoida vaan omat asiat...
Lapselle pitää tulla ohjeet ja patistukset oikealta auktoriteetilta, eli vanhemmalta, että ne on tasavertaisia... Mut hyväähän se poika sillä takaa ajaa....en tiedä sitten, että äitinsä luona saattaa olla erilaiset säännöt vähän. Poitsu ottaa ainakin äitinsä kanssa aika paljon yhteen.

Mutta en mä voi kuin tuumia, miten mä hoitelen asioita lasten kanssa, en väitä, että nämä on oikeita tapoja, kun aina kaikki on erilaisia ihmisiä.
Kyllä ne virheitä paljon se on ongelma että joudun puuttumaan kotoa käsin.
Sinä voit sanoa miten normaali lapsi on mutta minä tiedän minä elin ilman kuria ja kärsin aikuisena ettei tuettu kotona mutta minä tuen lapsia.

Voin sanoa että minä annan vastuuta. Näkisit vaan kerropa minulle miten koet 2-4tunnin riitelyn auttavan lasta kaikki monitorit on kiinni.
Se vastuu on tehdä ensin työ ennen hupia. Se on aina ollut sääntö ja rangaistusta on ihan tarpeeksi siinä että päivässä menetään hupi aika.
https://m.youtube.com/watch?v=G6vnH3C1qfA
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
valtakunta kirjoitti:
Kyllä ne virheitä paljon se on ongelma että joudun puuttumaan kotoa käsin.
Sinä voit sanoa miten normaali lapsi on mutta minä tiedän minä elin ilman kuria ja kärsin aikuisena ettei tuettu kotona mutta minä tuen lapsia.

Voin sanoa että minä annan vastuuta. Näkisit vaan kerropa minulle miten koet 2-4tunnin riitelyn auttavan lasta kaikki monitorit on kiinni.
Se vastuu on tehdä ensin työ ennen hupia. Se on aina ollut sääntö ja rangaistusta on ihan tarpeeksi siinä että päivässä menetään hupi aika.
https://m.youtube.com/watch?v=G6vnH3C1qfA
Niin... Ei minulta kuria puutu. Säännöt on ja niitä noudatetaan. Se, että minä en pidä ensisijaisen tärkeänä juuri sitä rangaistusta tai uhkailua, ei tee säännötöntä ja kuritonta kasvatuksesta...

Kun tulee jokin virhe...vaikkapa sitten mut haukutaaan hölmöks ja vaikka miks, kun en laske kaverin luo, ennenkuin on läksyt tehty. Niin minä annan lapsen rauhoittua...ilmoitan vaan, että mihinkään ei mennä, ennenkuin läksyt on tehty, saatan vielä sanoa, että pitempään menee, jos ei rauhoitu. Sitten saattaa tulla äkäilyä lisää ja äkäpäissään aletaan niitä tekemään. Katson aikani ja saatan sanoa, että jos teet huonosti, hänen numeroon se vaikuttaa, ei minun... Yleensä alkaa rauhoittuminen jo silloin. Saattaa joutua auttamaan, mutta sitten voi sanoa, että ensin tehdään tää koulujuttu, sit kaverit, niin ei illalla tarvia väsyneenä tehdä...eli selitän sen, kunhan se on rauhoittunut. Sitten pikku kehut ja sanoo, että eihän se ollut iso homma. Vähän halia ja kotiintuloaika ovelle....

Mutta jos mä huudan, tai uhkailen, niin se suuttuneen ja hermostuneen lapsen focus on minussa, ei asiassa... se pitää tasaantua. Ja jos vaan mahdollista, katso suoraan silmiin ja sano rauhallisesti, vailla suuttumusta. Lapsi on lähempänä eläintä kuin aikuinen...sille tulee vaistomaisesti viha ja suuttumus ensin...Mutta kun tilanne rauhottuu, niin asia otetaan paremmin vastaan...

Ja kaikista pahinta rangaistuksissa on se, että aina ei pysytä niissä. Siks mä en kovin usein mitään viikon tai päivienkään kivan menettämistä halua laittaa rangaistukseksi, koska en pysty pitämään sitä. Se unohtuu kiireessä ja lapsi katsoo, että ei se niin menekään...selvisin ilman rangaistusta... Minusta on tärkeintä kertoa se pointi... läksyt...ne on sitä itseään varten... esim.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Dissident kirjoitti:
Niin... Ei minulta kuria puutu. Säännöt on ja niitä noudatetaan. Se, että minä en pidä ensisijaisen tärkeänä juuri sitä rangaistusta tai uhkailua, ei tee säännötöntä ja kuritonta kasvatuksesta...

Kun tulee jokin virhe...vaikkapa sitten mut haukutaaan hölmöks ja vaikka miks, kun en laske kaverin luo, ennenkuin on läksyt tehty. Niin minä annan lapsen rauhoittua...ilmoitan vaan, että mihinkään ei mennä, ennenkuin läksyt on tehty, saatan vielä sanoa, että pitempään menee, jos ei rauhoitu. Sitten saattaa tulla äkäilyä lisää ja äkäpäissään aletaan niitä tekemään. Katson aikani ja saatan sanoa, että jos teet huonosti, hänen numeroon se vaikuttaa, ei minun... Yleensä alkaa rauhoittuminen jo silloin. Saattaa joutua auttamaan, mutta sitten voi sanoa, että ensin tehdään tää koulujuttu, sit kaverit, niin ei illalla tarvia väsyneenä tehdä...eli selitän sen, kunhan se on rauhoittunut. Sitten pikku kehut ja sanoo, että eihän se ollut iso homma. Vähän halia ja kotiintuloaika ovelle....

Mutta jos mä huudan, tai uhkailen, niin se suuttuneen ja hermostuneen lapsen focus on minussa, ei asiassa... se pitää tasaantua. Ja jos vaan mahdollista, katso suoraan silmiin ja sano rauhallisesti, vailla suuttumusta. Lapsi on lähempänä eläintä kuin aikuinen...sille tulee vaistomaisesti viha ja suuttumus ensin...Mutta kun tilanne rauhottuu, niin asia otetaan paremmin vastaan...

Ja kaikista pahinta rangaistuksissa on se, että aina ei pysytä niissä. Siks mä en kovin usein mitään viikon tai päivienkään kivan menettämistä halua laittaa rangaistukseksi, koska en pysty pitämään sitä. Se unohtuu kiireessä ja lapsi katsoo, että ei se niin menekään...selvisin ilman rangaistusta... Minusta on tärkeintä kertoa se pointi... läksyt...ne on sitä itseään varten... esim.
Sinulla ja mieheni kanssa jutella joku päivä tuostasamasta mielipiteestä ja miehen kanssa samasta asiasta mutta juuri siitä syystä hän ei kykene samaan kuin minä. nopeampi tapa on.

Minä en halua lapsen päätyvän vankilaan sen vuoksi että tekee virheen

Se syö mehut kun joutuu selvittää, selvittää,selvittää sen vuoksi nämä kestää erittäin pitkään jos rangaistus tulisi heti ei menisi näin pitkää mutta minulle on tärkeä saada sanoin vauhtii.

Niin kuin sanoin tytön kohdalla, hän toimii paremmin😁Ei ole monen tunnin saarnoja, ikävä asia on että tyttöni syyttää mun jaksamattomuudesta esim en jaksa kaikkia viedä pyöräilemään mutta taas ongelma on se että pyörät ei ole ajokunnossa mutta kun keskustelu ei riitä kuin eilenkin sanoin, kaikki kiva jäi välistä kun et toimi,tämän kahden tunnin aikana. Koululla tulee Jumi tilanteet isänsä kanssa mutta minulla tulee vähiten. Viime yönä kerran ja joulussa keväällä joka päivä miksi jouduin meneen vahtiin lapsen vuoksi ei koulun.

Mieheni kasvattaa periaatteena samoin kuin sinä mutta silloin kun olen ollut poissa, hän joutuu pitämään kiinni ettei lapsi lyö sisariaan ja joudun palaamaan nopeasti selvittää. onneksi olen saanut lyömisen pois mutta piiloutuminen on myös ongelma.

Ensisijaisesti me puhutaan asiasta, se on aina ollut ja tulee olemaan lapselta ei tule tietämättömäksi mistä lopulta rangaistaa jos ei toimi mutta en sitä halua että kantapään takaa oppimista kuin minullakin on ollut.

Jos puheen ymmärtäminen on erittäin vaikea ja hän ei kykene kuuntelemaan hän saa rangaistuksen monen tunnin saarnan jälkeen.
Lopulta pelkästään kuin 2tunnin keskustelu selvitellään selvitellää ja lopulta se jää siihen että olen vienyt häneltä kaikki kiva sanoin vasta silloin hän toimii kun alkaa olla ongelma ettei heti rangaistusta tule.

Lapseni tietää miksi ,lapseni tietää aina miksi, hän ei jää tietämättä. Hän tietää miksi rankaisen, Hänelle on jo paljon rangaistusta siinä ettei kykene pihalla olemaan yksin, hän tietää sen ja juurikin se on,se ongelma ettei se pysty hallitsemaan käytöstään jos osaisi ei olisi ongelma koska jouduin menemään kouluunkin joudun lapsen hakemaan kesken koulupäivän tämäkin on tapahtunut. Ei se lapsi kykene itsensä parhaaksi toimimaan huomaan vaan kun tulee huonoa käytöstä ei pysty.

Ongelma on se samat säännöt täälläkin lapsilla pidän.

Se että minäkin sain rangaistuksen vuosien jälkeen aikuisena näen virheet, oliko sitten tämä vikani kun lapsena en ymmärtänyt parastani

Häiriön takia ja kumminkaan aikuisena en pääse eteenpäin. En vaan kykene, luuletko etten yritä tutkija mikä minulle auttaa? Itse toivoisin samaa kuria kuin pidän lapsille.

Mutta minä toimin motivaatiolla Ja kun lapsen paras on edellä minua silloin lapsi saa hyödyn ensin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Siis viime vuonna, ei yönä😵 Kirjoitusvirhe
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
valtakunta kirjoitti:
Siis viime vuonna, ei yönä😵 Kirjoitusvirhe
Joulussa on koulussa.
Koulussa keväällä paljon johon jouduin menemään lapsen takia vahtimaan koulun pihalle lastani.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onhan se tosi tärkeetä, että huumorit kohtaa. En kestäis mitään jöröjukkaa katsella, jolla on suupielet alaspäin ja ei osaa nauraa itelleenkään. Tai nauraa vaan muille...pässi. :)

Ihan mikä tahansa shitti ei huvita, mutta kun huumorit osuu ne silloin osuu. Ja se on vain ja ainoastaan hyvä asia. Ei ikinä huono.
Kommentoi
2
Ilmianna
Jaa
11 VASTAUSTA:
Eipä muuten nappais naikkonenkaan jonka kanssa ei voi viskellä huulta. Niissä bileissä mä jutskasin ehkä mua vanhemman naisen kanssa ja osui huumori heti kohdalleen. Käkätettiin ja kumpikin visko vaan lisää löylyä. Pitää sitä tulla sieltä toiseltakin puolelta juttua, eikä vaan tirskua ja pyyhkiä silmiään.

Mitä blondi sanoi avo-autosta?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Dissident kirjoitti:
Eipä muuten nappais naikkonenkaan jonka kanssa ei voi viskellä huulta. Niissä bileissä mä jutskasin ehkä mua vanhemman naisen kanssa ja osui huumori heti kohdalleen. Käkätettiin ja kumpikin visko vaan lisää löylyä. Pitää sitä tulla sieltä toiseltakin puolelta juttua, eikä vaan tirskua ja pyyhkiä silmiään.

Mitä blondi sanoi avo-autosta?
Blondi: Niissä on paljon jalkatilaa?

Juu, kyllähän se huumori tarttis olla vastavuoroista, että se synkkaa.😆

Luin, että oli onnistunut ilta sulla. Tuolta ketjuista/keskusteluista. Mukavata että jäi hyvä fiilis illasta. Tuliko hiuksista palautetta?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
muhkee_muhku kirjoitti:
Blondi: Niissä on paljon jalkatilaa?

Juu, kyllähän se huumori tarttis olla vastavuoroista, että se synkkaa.😆

Luin, että oli onnistunut ilta sulla. Tuolta ketjuista/keskusteluista. Mukavata että jäi hyvä fiilis illasta. Tuliko hiuksista palautetta?
Joo, kyllä piti päätä pyöritellä...

Joo, se naikkonen oli kyllä hirmu mukava...harmi vaan kun piti lähtee siitä poikkeen, mutta toisaalta jäi kiva fiilis siitäkin... Mitäpä sitä enää miettimään ainakaan jos-sanan kanssa...

Muuten jos ei ois jos-sanaa, niin lehmätkin lentäis.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Dissident kirjoitti:
Joo, kyllä piti päätä pyöritellä...

Joo, se naikkonen oli kyllä hirmu mukava...harmi vaan kun piti lähtee siitä poikkeen, mutta toisaalta jäi kiva fiilis siitäkin... Mitäpä sitä enää miettimään ainakaan jos-sanan kanssa...

Muuten jos ei ois jos-sanaa, niin lehmätkin lentäis.
Semmosia ihmisiä jokainen tarttis elämäänsä, muistuttamaan että toisella ihmisellä on merkitystä..omaan olemiseenkin. Niin kun ne kaikki yrmytkin, nekin antaa aihetta olla iloinen kun taas osuu hyvään seuraan.

Joskus on kivaa sekin, että joku asia loppuu...kun se vielä on kivaa ja siitä jää hyvä muisto. 🙂tulevasta ei voi tietää...

Jos ja kun...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
muhkee_muhku kirjoitti:
Semmosia ihmisiä jokainen tarttis elämäänsä, muistuttamaan että toisella ihmisellä on merkitystä..omaan olemiseenkin. Niin kun ne kaikki yrmytkin, nekin antaa aihetta olla iloinen kun taas osuu hyvään seuraan.

Joskus on kivaa sekin, että joku asia loppuu...kun se vielä on kivaa ja siitä jää hyvä muisto. 🙂tulevasta ei voi tietää...

Jos ja kun...
Just näin. Tokko enää edes tunnistaisinkaan naista, vaikka vastaan kävelis, ja en mäkään enää todellakaan samalta näytä. Noita hetkiä vaan lisää tahtoo...

Jos ja kun eivät ole pronomineja, mutta pätkähti päähän tää heti...

https://youtu.be/EtMioYwakzE
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Dissident kirjoitti:
Just näin. Tokko enää edes tunnistaisinkaan naista, vaikka vastaan kävelis, ja en mäkään enää todellakaan samalta näytä. Noita hetkiä vaan lisää tahtoo...

Jos ja kun eivät ole pronomineja, mutta pätkähti päähän tää heti...

https://youtu.be/EtMioYwakzE
On tää elämä vaan jännää, pieniä ohi lipuvia hetkiä, hauraita kokonaisuuksia ja suuria unelmia,pieniä tekeleitä...mitä kellekin, mutta parasta tässä on se, että kaiken tuntee jotenkin. :)

https://www.youtube.com/watch?v=W0bidd0Uhvk

Tää höntsi pöntsi menee nyt pitkälleen ja laittaa nahkalärpykät umpeen. Öitä!!! :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
muhkee_muhku kirjoitti:
On tää elämä vaan jännää, pieniä ohi lipuvia hetkiä, hauraita kokonaisuuksia ja suuria unelmia,pieniä tekeleitä...mitä kellekin, mutta parasta tässä on se, että kaiken tuntee jotenkin. :)

https://www.youtube.com/watch?v=W0bidd0Uhvk

Tää höntsi pöntsi menee nyt pitkälleen ja laittaa nahkalärpykät umpeen. Öitä!!! :)
Tää oli mun lemppareita penskana!

Laskehan kaihtimet näkettimien päälle! Hyviä unia ja reipasta työpäivää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Dissident kirjoitti:
Tää oli mun lemppareita penskana!

Laskehan kaihtimet näkettimien päälle! Hyviä unia ja reipasta työpäivää.
Mun myös. Ja tämä...tällä tempolla huomenna töissä. Kiitos, mukavaa huomista sullekin.:D

https://www.youtube.com/watch?v=Vet6AHmq3_s
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
muhkee_muhku kirjoitti:
Mun myös. Ja tämä...tällä tempolla huomenna töissä. Kiitos, mukavaa huomista sullekin.:D

https://www.youtube.com/watch?v=Vet6AHmq3_s
Franklinin nokkaa niistäessä rukkanen ois paras! hah... Mut vetävä biisi joo...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Dissident kirjoitti:
Franklinin nokkaa niistäessä rukkanen ois paras! hah... Mut vetävä biisi joo...
Franklin on huikee nainen. ☺️
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
muhkee_muhku kirjoitti:
Franklin on huikee nainen. ☺️
On on. Eppäilemäti.

Ja on tossa leffassa muitakin kivoja biisejä kun toi think...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mun mielestä hymiöiden käyttö on huumorin alku.

(Reps)

😁
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Perustelisitko?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
elisakettu kirjoitti:
Perustelisitko?
Hympät antavat ilmavuutta ja ilmettä viestintään. Ilman hymiöitä ei tekstissä olisi ilmettä ja emotionaalista syvyyttä.

😁
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Teknodonna kirjoitti:
Hympät antavat ilmavuutta ja ilmettä viestintään. Ilman hymiöitä ei tekstissä olisi ilmettä ja emotionaalista syvyyttä.

😁
Nyt päästelet aivan päättömiä :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Repoleidi tyhjensi pajatson, mutta komppaan; seuraavaksi tärkeintä uskollisuuden jälkeen. Sillä pienellä korjauksella, että muitten naisten naurattamisesta ei ole niin väliksi (otsikossa on monikko). Osaan synkistellä oikein hyvin itse, siihen en tarvitse kumppania. Toki tyttökavereiden kanssa usein nauru raikaa, että ilman miestäkin voi elää. Hauskempaa miehen kanssa on olla, jos hän saa hymyn huulille, tavalla tai toisella..mieluiten niin, että nauretaan yhdessä kuin että nauraisin miehelle..
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Nyt komppaan täysillä, kiva kujeilla yhdessä... mutt mulle ukollisuus kumppanille/puolisolle on ehdottomasti tärkein ominaisuus.
Tosin tämän palstan äijät saavat munt usein nauramaan vesi silmissä... niin aivottomilla aatoksillaan. Joko ovat täysin pihalla asiasta, tai sitt luonnostaan (kärjistäviä) koomikkoja;
Simo Frangénin kopioita!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Miesvalinnoista päätellen naisille on tärkeämpää se, että mies saa naisen itkemään. Miehen ulkonäkö, status ja raha on naisille tärkeimmät asiat. Jos mies on jännämies, joka pieksee välillä naisen, niin sehän on vain jännää.
Kommentoi
2
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
En ole samaa mieltä ja varmasti olen sitten poikkeus
Kommentoi
2
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Enpä ole ajatellut asiaa. En tiedä tuleeko suhdetta ollenkaan, kun ei oma vointi ole kovin hyvä.
Ilmianna
Jaa
Tärkeämpää on hymy, sillä en voi sietää mitään naisten naurattaja/pakkonauru tyyppisiä ihmisiä. Jos mies hymyilee, se on mielestäni osoitus siitä että hän on rento/mukava, eikä kylmä ja etäinen heti alussa
Ilmianna
Jaa
Ei lainkaan tärkeää.Silloin olisin rakastunut palstapoikiin ja erityisesti super-atmiin,ei näitä juttuja voi nauramatta lukea.
Ilmianna
Jaa
Mielestäni naistennaurattajat ovat juurikin niitä jännämiehiä. Huumori on muutenkin synnynnäinen asia, eli siihen ei ainakaan ihan hirveästi voi vaikuttaa. Synnynnäinen = Pinnallinen. Jännämiehet osaavat manipuloida naista, siksi he jännämiehiä ovatkin. Huumori jos joku on sellainen asia, jolla on helppo manipuloida ihmistä. Ainakin saada tykkäämään itsestään. Kannattaa kuitenkin muistaa, että se huumorimies voi oikeasti olla täysi kusipää ja se tylsempi tyyppi voikin olla todella oikeudenmukainen ihminen.

Tämäkin on sellainen "ensisilmäys"-asia, eli jos heti aluksi ei näytä synkkaavan, niin nainen ajattelee, että täysin kelvoton mies. Toki asia menee taas tämänkin suhteen siten, että nainen aina kuvittelee, että miehen pitää jatkuvalla syötöllä heittää vitsejä ja nainen saa hänen itsensä mielestä olla se passiivinen ja "hyvää" vastaanottava puoli, eikä tarvitse antaa mitään takaisin (vaikka sitä huumoria). Todella tasa-arvoista siis.
Kommentoi
2
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Hyvä huumorintaju ja se, että saa jonkun nauramaan ei tarkoita suinkaan vain ja ainoastaan naistennaurattajaa. Tyyppiä joka tauotta naurattaa naisia ja on aina pelkkää vitsiä ja showta.. johon lopulta kyllä väsyy aikalailla jokainen. Nämä naistennaurattajat on mun mielestä ihan oma lukunsa. Kyllä semmosen eron helpolla huomaa, kuka harrastaa naistenaurattamista ja kuka on muuten vaan huumorintajuinen tyyppi.

Kai tässä lähinnä haettiin sitä, että huumorit kohtaa, eikä niinkään kekkanaurua mekkosankarin kanssa. :)

Huumorintajuton ihminen nyt vaan useimmista on ankeampaa seuraa, kun että edes ymmärtää huumoria. Huumorintajuisuus ei kuitenkaan sulje oikeudenmukaisuutta ja sen tajua pois.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
muhkee_muhku kirjoitti:
Hyvä huumorintaju ja se, että saa jonkun nauramaan ei tarkoita suinkaan vain ja ainoastaan naistennaurattajaa. Tyyppiä joka tauotta naurattaa naisia ja on aina pelkkää vitsiä ja showta.. johon lopulta kyllä väsyy aikalailla jokainen. Nämä naistennaurattajat on mun mielestä ihan oma lukunsa. Kyllä semmosen eron helpolla huomaa, kuka harrastaa naistenaurattamista ja kuka on muuten vaan huumorintajuinen tyyppi.

Kai tässä lähinnä haettiin sitä, että huumorit kohtaa, eikä niinkään kekkanaurua mekkosankarin kanssa. :)

Huumorintajuton ihminen nyt vaan useimmista on ankeampaa seuraa, kun että edes ymmärtää huumoria. Huumorintajuisuus ei kuitenkaan sulje oikeudenmukaisuutta ja sen tajua pois.
.. "HuumorinTajuttomuuskin" voi olla itsessään jo suurta Hjummoria.. ;D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
NuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Täytyy olla HjuumorinTajuton, jos ei siitä(kin) löydä Hjuumoria.. Hjuumoria on joka puolella ja paikassa.. Elämä itsessään on monesti yhtä suurta Sirkusta&Hjuumoria.. ;D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
NuuskaMuikkune kirjoitti:
No voi, mutta kivempi nauraa miehen jutuille eikä miehelle😄
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
muhkee_muhku kirjoitti:
No voi, mutta kivempi nauraa miehen jutuille eikä miehelle😄
.. Noh, Eikös se ole miehen juttu?.. ;D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Jännämiehet on hyviä naurattamaan naisia.
1
Ilmianna
Jaa
Tjoo, veikkaan että normaalin pitäisi tehdä lobotomia jotta olisi suunnilleen sopivalla tasolla narattaakseen naisia oikein hersyvästi. Katselen tuossa sivusilmällä telkkarista sitä etukäteen kovasti mainostettua uutta komediakeittiö -sarjaa. En oikein hiffaa sen hauskuutta, leikitään ja ruualla, heitellään sinne tänne ja puukotettiin joku pehmonalle, tehdään rumia annoksia ja nauretaan kun meni ihan h..ti pippuria muutenkin surkeaan annokseen. Eikö sen Hedbergin pitäisi olla hauska mies kun on omaisuuden tehnyt vitsailuillaan? tyhmä läski tuon(kin) perusteella, en maksais mitään päästäkseni tuon keikalle.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Miksi haukut häntä tyhmäksi läskiksi?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kunhan ei tarvitse nauraa miehelle vaan hänen jutuilleen. Myös se on tärkeää, että nainen saa halutessaan miehen nauramaan jutuilleen, siis hyväntahtoisesti. On joskus ollut sellainen kumppani joka nauroi harvoin ja aivan eri asioille kun itse eikä ymmärtänyt huumoriani. Oli aika tylsä ja ahdistava suhde, onneksi ohi.
1
Ilmianna
Jaa
Jos huumorintajut kohtaavat ja aidosti on hauskaa ja naurattaa niin hienoa. Sellainen liian taitava vitsien vääntäminen taas on epäilyttävää, luotaan työntävää ja lipevän oloista.
1
Ilmianna
Jaa
Jos tarkoitetaan samanlaista huumorintajua, niin se on aivan olennaisen tärkeää. Mutta jos tarkoitetaan sellaista flirttiä asennetta ensitapaamisella, "naisten naurattamisesta" niin se voi toki olla ihan hauskaa, mutta en ole sellaisista miehistä ollut romanttisesti kiinnostunut ikinä. On huippusööttiä, kun mies häkeltyy ja katsoo vain lattiaa :)
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Taito saada naiset nauramaan

Kuinka tärkeää teille naisille on se, että mies saa teidät nauramaan?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta