Joutuuko tupakoitsijat helvettiin?

norttimortti

Muutamia tupakkamiehiä on myös helluntailaisuudessa..Monet sanovat, että homot joutuvat helvettiin ilman parannusta mutta jos on tupakkamies kuollessaan vieläkin, pääsis siltikin taivaaseen..

27

288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tupakointia ei kielletä missään kohtaa Raamattua. Ei se tietenkään ole mitään syntiä. Mutta kannattaa sirtyä sähkötupakkaan, on terveellisempää ja paljon halvempaa.

      • Eikös Raamatun mukaan syntiä ole kaikki se mikä vahingoittaa terveyttä: alkoholismi, ylensyönti, sianlihan trikiinit....


      • hohoijakkaa

        no joo et sinä paljoa tajua aiheesta et todellakaan sen kynttelikkösi takaa.


      • hohoijakkaa kirjoitti:

        no joo et sinä paljoa tajua aiheesta et todellakaan sen kynttelikkösi takaa.

        Jos tupakointi on syntiä, silloin myös kahvinjuonti ja kaikki rasvaiset ruuat ovat syntiä.


      • markku.lievonen
        KTS kirjoitti:

        Eikös Raamatun mukaan syntiä ole kaikki se mikä vahingoittaa terveyttä: alkoholismi, ylensyönti, sianlihan trikiinit....

        Juuri noin. KAIKKI mikä vahingoittaa ihmistä,- mieltä tai fyysistä olemusta on syntiä.

        10. Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.

        Niin, kuten tiedätkin, niin taas liha ja veri ei peri JUMALAN valtakuntaa. Siis tupakoitsijan tupakoimalla sairastettu ruumis ei peri JUMALAN valtakuntaa jättipä tupakoinnin tai ei. Punainen lanka onkin mielikuvissa ajattelutavassa eli määrittää JUMALAN tahto ja ymmärtää mikä on syntiä ja mikä ei.
        Ajatellen mieltä / mielenuudistusta, niin se on jo parannuksen tekeminen kun näkee tupakoinnin synniksi,- vaikka ei le voimaa päättää tupakointiaan.

        15. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.


      • markku.lievonen kirjoitti:

        Juuri noin. KAIKKI mikä vahingoittaa ihmistä,- mieltä tai fyysistä olemusta on syntiä.

        10. Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.

        Niin, kuten tiedätkin, niin taas liha ja veri ei peri JUMALAN valtakuntaa. Siis tupakoitsijan tupakoimalla sairastettu ruumis ei peri JUMALAN valtakuntaa jättipä tupakoinnin tai ei. Punainen lanka onkin mielikuvissa ajattelutavassa eli määrittää JUMALAN tahto ja ymmärtää mikä on syntiä ja mikä ei.
        Ajatellen mieltä / mielenuudistusta, niin se on jo parannuksen tekeminen kun näkee tupakoinnin synniksi,- vaikka ei le voimaa päättää tupakointiaan.

        15. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.

        Kyse on rajanvedosta, mikä on tarpeeksi vahingollista ja mikä ei. En todellakaan pidä kahvia tai sähkötupakkaa niin haitallisena, että ne olisivat syntiä. Kuka päättää, mikä on liian haitallista ja täten syntiä? Aika kova väite, että tupakoitsija ei peri Jumalan valtakuntaa.


      • markku.lievonen
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kyse on rajanvedosta, mikä on tarpeeksi vahingollista ja mikä ei. En todellakaan pidä kahvia tai sähkötupakkaa niin haitallisena, että ne olisivat syntiä. Kuka päättää, mikä on liian haitallista ja täten syntiä? Aika kova väite, että tupakoitsija ei peri Jumalan valtakuntaa.

        Mutta, synnissä ja synnin tekemisessä ei ole rajavetoja. Kaikki saastuttamiset on syntiä tapahtuipa se tupakoimalla tai autoilemalla jne.....

        Ongelmahan tässä juuri on se,- ettei laissa elävä ihminen uskolla myöntää syntejään,- koska silloin joutuisivat turvautumaan armoon ja armossa elämiseen.
        Ihmiset kanuistelevat ja valehtelevat itselleen , ettei tämä ja tämä ole syntiä.

        Laissa eläminen on lihallisuutta.


      • markku.lievonen

        >Laissa eläminen on lihallisuutta. <

        Siis laissa ja laista elävä ihminen ei omaa pelastusta. Pelastus on yksin armosta / uskosta.


      • Nehemia.neuvoo
        Kristitty.net kirjoitti:

        Jos tupakointi on syntiä, silloin myös kahvinjuonti ja kaikki rasvaiset ruuat ovat syntiä.

        Rasvaisten ruokien syöminen ei ole syntiä. Niitä pitäisi lähettää muillekin syötäväksi. Sitä ei katsota synnintekoon houkutteluksi, vaan oikeaksi toiminnaksi.

        Neh. 8:10
        Ja hän sanoi vielä heille: "Menkää ja syökää rasvaisia ruokia ja juokaa makeita juomia ja lähettäkää maistiaisia niille, joilla ei ole mitään valmistettuna, sillä tämä päivä on pyhitetty meidän Herrallemme. Ja älkää olko murheelliset, sillä ilo Herrassa on teidän väkevyytenne."


      • Lujaa_menee__
        KTS kirjoitti:

        Eikös Raamatun mukaan syntiä ole kaikki se mikä vahingoittaa terveyttä: alkoholismi, ylensyönti, sianlihan trikiinit....

        Mites lentokoneella lentäjät ja autolla ajajat pelastuvatko he? Hehän ovat saastuttaneet ilmaa ja pienhiukkasista ja muista saasteista voi saada vaikka keuhkosyövän! Miten ihmiset jotka kävelevät asfaltilla ovat syyllisiä öljyntuotannon tukemiseen joka taasen saastuttaa maailmaa ja aiheuttaa ilmastonmuutoksen kautta miljoonien turhan kuoleman! Ostatko kaupasta eines ruokaa sehän tappaa sinut kaikkine lisäaineineen ja aiheuttaa vaikka mitä solutason vahinkoja! Mitä tahansa nykyajan elämäntavassa katsoo tarkemmin se tuhoaa joten onko tämä kaikki syntiä? KTS kaltaiset saivartelijoiden pitäisi elää metsien koloissa syöden puolukkaa ja juoden puroista vettä eikä tulla ihmisten ilmoille kertomaan omia satujaan.


    • Herännyt

      No ei ehkä välttämättä vielä siitä syystä, mutta koituu kuitenkin heille YLÖS tempauksen esteeksi. Joutuvat siihen ns. "kantapään kautta", Krist OPPIA, koulutukseen.

      • Hohhoijaa. Mikähän synti mulle ja sulle sitten koituu tempauksen esteeksi...


    • oipoi

      Ei joudu, ne elää jo siinnä - tupakan orjuudessa....
      uskovaisuus vielä päälle niin onkin jo tuplaongelma.

    • pitkäänhellari

      No ei kai se tupakoiminen ole kuolemansynti vaikka turmelee Jumalan antamaa kehoa, pilaa terveyden, köyhdyttää, piinaa, orjuuttaa. Jumala tahoisi että saisimme elää tämän ajallisen elämän terveellisesti ja vapaasti.

    • En tosiaan tiedä? Mutta on niin suuri himo että se näyttää niin että tupakoitsija joutuu valitsemaan tupakan jos joutuu valitsemaan Jeesuksen ja tupakan välissä. Ja aina jos meillä on joku synti niin on hyvä kysyä , valitsenko Jeesusta mieluummin kun tuo synti !!

    • Armoitus

      Ei ihmistä saastuta se mikä menee suusta sisään..vaan ihmisen saastuttaa se mikä tulee suusta ulos

      • markku.lievonen

        Huomioinet, miten tuo Raamatullinen mielikuva on vartauskuvainnollinen opetus.


    • jaikaliii91

      Kun puhutaan synnistä, ensin tulisi ihmisen kääntyä kaikesta sydämestään Jumalan puoleen uskossa Herraan Jeesukseen Kristukseen. Sitten uskovan kanssa voidaan keskustella siitä mikä on syntiä.

      Uskosta osattomalle kaikki on syntiä. Hän elää synnissä synnin harjoittajana epäuskonsa tähden Jeesukseen Kristukseen. Vaikka hän teksisi kuinka paljon parannusta tahansa ja hyviä tekoja mutta ei usko Herraan Jeesukseen Kristukseen, hän on syntinen ja matkalla helvettiin.

      Uskoon tullut ihminen on tullut sisälle Pelastukseen. Herrrassa Jeesuksessa Kristuksessa on pelastus ja Hän on Pelastus. Uskova pelastuu sisäpuolella Pelastuksen vaikka omien tekojensa puolesta hän ei olisikaan onnistunut kovinkaan hyvin. Ulkopuolella olevat hukkuvat kadotukseen vaikka he olisivat kuinka hyviä ihmisiä tahansa.

      • markku.lievonen

        Tuohon sanon kyllä. Aamen!!!


    • Älä.himoitse

      Kyllä tupakointi on kadotukseen johtava himon synti.

      • Muiden ihmisten kadotukseen tuomitseminen on huomattavasti pahempi synti...


    • kysynpävaa

      Jos haluat eroon tupakasta tai alkoholista ja muista huumaavista aineista. Katso netistä.
      www.terveysprojektikarpalo . fi
      Kristillinen miestenlehti. Tosimies. 4/17 siv.10 Tosi-Jumalan tosimiehet Daniel ja hänen ystävänsä. Taneli Pirskanen.

    • parantunut.synnistä

      Kadotukseen joutuu.

    • Olen.oikeassa

      Kannattaa miettiä onko tupakointia taivaassa. Jos taivaassa ei tupakoida niin kannattaa jo täällä alkaa harjoittelemaan savuttomuutta.

    • Kirjakääröt

      Room.14:23. Biblia (1776). Mutta joka siitä epäilee ja kuitenkin syö, se on kadotettu; sillä ei hän syönyt uskossa, mutta kaikki, mikä ei uskossa ole on synti.

    • Tupakoinut.joskus

      Tupkaointi on itsemurhakäyttäytymistä ja siksi kadotukseen johtavaa syntiä.

    • Neljännen käskyn rikkomista ei pidetä syntinä, mutta kaikki tupakoitsijat ovat ansainneet helvetin tulen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      243
      3552
    2. J-miehelle

      Miksi kaikki päättyi näin? Vain sinut olisin halunnut, on ikävä sua. Älä ajaudu väärille teille, olet mulle Rakas.
      Ikävä
      65
      1332
    3. Taasko on ammuskeltu kaupungilla

      Mitä,mitä,mitä??? Tämä ei vetele!
      Kokkola
      38
      1084
    4. Ihmettelen sinua... En koskaan päässyt

      Selvyyteen että minkälainen olet pohjimmiltasi, mitä haluat minusta. Nyt näyttää että olet myös tosi hyvä valehtelija. E
      Ikävä
      67
      1046
    5. Viikonlopun päätteeksi löytäisin

      paikkani sinun kainalossasi. Telkkarissa joku leffa, sarja, ehkä ihan mielenkiintoinenkin tai sitten ei enää jaksaisi ke
      Ikävä
      10
      1031
    6. Rupesin oikeasti odottamaan

      Että toteutuuko se meidän pusu ensiviikolla. Olisin niin onnellinen se merkitsisi paljon.
      Ikävä
      55
      990
    7. Mitä muka hyvää kaivatussasi on?

      Kysymys otsikossa
      Ikävä
      42
      799
    8. Onko kaivattusi

      ressukka? Miten on?
      Ikävä
      37
      768
    9. Vuoden loppuun asti kaipaan

      Enkä katso sinä aikana muihin suuntiin. Jos tämä juttu ei etene mihinkään nykyisestä, niin unohdan sinut. En päätä ystäv
      Ikävä
      68
      755
    10. Koko maailma elää valhetta

      Lähestulkoon koko maailma elää valhetta. Tietomme on valhetta, luulomme arvailuja ja pahuus jokaisessa sydämessä, jos ei
      Uskonnot ja uskomukset
      356
      750
    Aihe