Onko 3616 eur brutto riittävä palkka?

työtäharkitseva

Minulle luvattiin tuon verran palkkaa, jos menisin töihin pääkaupunkiseudulle. Vaimo tienaa 2800 eur ja rapiat, ja meillä on 2 pientä lasta. Riittääkö pääkaupunkiseudun kalliissa elämässä nuo tulot lapsiperheen hyvinvointiin? Ja onko tuo palkka linjassa kun ottaa huomioon, että työ on suurimmaksi osaksi kevyttä toimistotyötä. Excelin, wordin ja muiden toimisto-ohjelmien käyttöä. Lisäksi saisin lounaskupongit ja terveyspalveluiden yksityispuolen 70% edut sisältäen mahdolliset lääkkeet. Työ olisi päivätyötä ja töihin olisi mentävä jo 8.45 aikaan, 8h päivä, liukuva työaika. Kauanko kestää työmatkat pääkaupunkiseudulla ruuhkissa omalla autolla kun ajomatkaa on n. 15-20 km suuntaansa? Kiitos mahdollisista vastauksista.

9

403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paperimieskaukaa

No riittääkö se sinulle? Mikä on nykyinen palkkasi?

Eihän alle 4000€ kuussa paljoa ole varsikaan pääkaupunkiseudulla, mutta jos visusti elää niin kyllä sillä pärjää.

• Hallitusjyrääää

Höpöhöpö juttuja. Perus Office ohjelmien käytöstä saat työharjottelijaliksaa 9e päivä. Matkat omaan piikkiin.

• oliko.trolli

Mitä tarkoitat? Ei ole höpöhöpöä.

• tuletodellisuuteen

Töihin JO 8.45! Tiedätkö, että töihin mennään tunteja aikaisemminkin?

3616 eur perusohjelmien käytöstä on järjettömän hyvä liksa. Missä sellaista maksetaan? Kokonaan eri asia sitten on, riittääkö se sinulle. Normaali ihminen, perheellinenkin, tulee sillä toimeen hyvin varsinkin kun perheessä on toinenkin palkansaaja, jonka palkka ei ole huono sekään. Palkat yhteensä noin 6500, jos sillä ei tuollainen perhe tule toimeen, on älyllisissä kyvyissä pahaa vikaa.

• työtäharkitseva

En millään ehdi töihin aikaisemmin, haluan juoda rauhassa aamukahvin ja katsoa telkkarista aamu-uutiset. Tapanani on lämmittää mikrossa karjalanpiirakoita ja laittaa oikeaa voita päälle, ja nautiskella n. 40 minuuttia niitä. Vaimo hoitaa lasten aamutoimet sillä välin. Tuossa työssä olisi liukuva työaika, ja kuulemma jo 8.45 pitää olla paikalla töissä. (myöhäisin mahdollinen aika) Minulle se on aikainen aika, joku 9 tai 9.30 olisi sopivampi.

Ruokaa emme tee itse ollenkaan, vaan ostamme kaiken valmiina herkkukeittiöstä. Siihen menee aika paljon rahaa. Arveluttaa tuo kallis pääkaupunkiseudun hintataso. Mikähän alue pääkaupunkiseudulla olisi kaikkein halvinta asuntojen suhteen?

• ruhtinaallinen

Tuollaisesta työstä 3616 € on enemmän kuin riittävä palkka. Oikea palkka kyseisestä työstä olisi 2200 €, enintään.

• työtäharkitseva

Eihän 2200 palkalla mitenkään pärjää. Ei vaikka se olisi nettopalkka. Henkilöstöpäällikkö on meidän perhetuttu, ja kyllä minulle tuo 3616 euroa brutto tosiaan luvattiin.

• daadaaaaaa

No asunnon joudut ostaa koska asumistukea et saa ja kohtuuhintaista vuokrakämppää et saa. Siinä lyhentelette 200 000e lainaa jos teillä on 100 000 e pesämunaa. 300 000e on normihinta 60-80 m2 kämpästä. Ite en muuttais just siitä syystä että asunnot sikahintasia.

15 km menee ruuhkassa 30 min suunta, hyvässä lykyssä.

• työtäharkitseva

Me saatais meidän nykyisestä asunnosta noin 165 000. Sitten pitäisi jostain kehittää ilmeisesti vielä 200 000, huh kyllä kallista on. Uskaltaisiko ottaa lainaa noin paljon? Lihava perintö on kyllä tulossa kohta. Meidän täytyisi saada kyllä vähintään 100 m2 asunto, sillä nykyisessä omakotitalossamme (vanhassa) on 140 m2. Ei pienemmässä pysty millään asumaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe