Onko 3616 eur brutto riittävä palkka?

työtäharkitseva

Minulle luvattiin tuon verran palkkaa, jos menisin töihin pääkaupunkiseudulle. Vaimo tienaa 2800 eur ja rapiat, ja meillä on 2 pientä lasta. Riittääkö pääkaupunkiseudun kalliissa elämässä nuo tulot lapsiperheen hyvinvointiin? Ja onko tuo palkka linjassa kun ottaa huomioon, että työ on suurimmaksi osaksi kevyttä toimistotyötä. Excelin, wordin ja muiden toimisto-ohjelmien käyttöä. Lisäksi saisin lounaskupongit ja terveyspalveluiden yksityispuolen 70% edut sisältäen mahdolliset lääkkeet. Työ olisi päivätyötä ja töihin olisi mentävä jo 8.45 aikaan, 8h päivä, liukuva työaika. Kauanko kestää työmatkat pääkaupunkiseudulla ruuhkissa omalla autolla kun ajomatkaa on n. 15-20 km suuntaansa? Kiitos mahdollisista vastauksista.

9

406

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paperimieskaukaa

No riittääkö se sinulle? Mikä on nykyinen palkkasi?

Eihän alle 4000€ kuussa paljoa ole varsikaan pääkaupunkiseudulla, mutta jos visusti elää niin kyllä sillä pärjää.

• Hallitusjyrääää

Höpöhöpö juttuja. Perus Office ohjelmien käytöstä saat työharjottelijaliksaa 9e päivä. Matkat omaan piikkiin.

• oliko.trolli

Mitä tarkoitat? Ei ole höpöhöpöä.

• tuletodellisuuteen

Töihin JO 8.45! Tiedätkö, että töihin mennään tunteja aikaisemminkin?

3616 eur perusohjelmien käytöstä on järjettömän hyvä liksa. Missä sellaista maksetaan? Kokonaan eri asia sitten on, riittääkö se sinulle. Normaali ihminen, perheellinenkin, tulee sillä toimeen hyvin varsinkin kun perheessä on toinenkin palkansaaja, jonka palkka ei ole huono sekään. Palkat yhteensä noin 6500, jos sillä ei tuollainen perhe tule toimeen, on älyllisissä kyvyissä pahaa vikaa.

• työtäharkitseva

En millään ehdi töihin aikaisemmin, haluan juoda rauhassa aamukahvin ja katsoa telkkarista aamu-uutiset. Tapanani on lämmittää mikrossa karjalanpiirakoita ja laittaa oikeaa voita päälle, ja nautiskella n. 40 minuuttia niitä. Vaimo hoitaa lasten aamutoimet sillä välin. Tuossa työssä olisi liukuva työaika, ja kuulemma jo 8.45 pitää olla paikalla töissä. (myöhäisin mahdollinen aika) Minulle se on aikainen aika, joku 9 tai 9.30 olisi sopivampi.

Ruokaa emme tee itse ollenkaan, vaan ostamme kaiken valmiina herkkukeittiöstä. Siihen menee aika paljon rahaa. Arveluttaa tuo kallis pääkaupunkiseudun hintataso. Mikähän alue pääkaupunkiseudulla olisi kaikkein halvinta asuntojen suhteen?

• ruhtinaallinen

Tuollaisesta työstä 3616 € on enemmän kuin riittävä palkka. Oikea palkka kyseisestä työstä olisi 2200 €, enintään.

• työtäharkitseva

Eihän 2200 palkalla mitenkään pärjää. Ei vaikka se olisi nettopalkka. Henkilöstöpäällikkö on meidän perhetuttu, ja kyllä minulle tuo 3616 euroa brutto tosiaan luvattiin.

• daadaaaaaa

No asunnon joudut ostaa koska asumistukea et saa ja kohtuuhintaista vuokrakämppää et saa. Siinä lyhentelette 200 000e lainaa jos teillä on 100 000 e pesämunaa. 300 000e on normihinta 60-80 m2 kämpästä. Ite en muuttais just siitä syystä että asunnot sikahintasia.

15 km menee ruuhkassa 30 min suunta, hyvässä lykyssä.

• työtäharkitseva

Me saatais meidän nykyisestä asunnosta noin 165 000. Sitten pitäisi jostain kehittää ilmeisesti vielä 200 000, huh kyllä kallista on. Uskaltaisiko ottaa lainaa noin paljon? Lihava perintö on kyllä tulossa kohta. Meidän täytyisi saada kyllä vähintään 100 m2 asunto, sillä nykyisessä omakotitalossamme (vanhassa) on 140 m2. Ei pienemmässä pysty millään asumaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      105
      9423
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      49
      4591
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1976
    4. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      42
      1901
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1620
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1381
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      38
      1297
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      917
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      902
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      30
      893
    Aihe