Laitoin tästä linkin tuonne toiseen aloitukseen, jossa sain kuulla, että tämä on feministien jotain..mitälie.. propagandaako se oli.
Haluaisinkin uskoa, että nämä tutkimukset eivät koske suomalaisia miehiä.
https://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/alykkyys-karkottaa-miehet-fiksut-naiset-ovat-usein-sinkkuja/5578210
"Miehet viehättyvät ajatuksesta tapailla älykkäitä naisia – mutta eivät sitten pidäkään todellisuudesta. Näin väittävät tutkijat, jotka tekivät useita tutkimuksia aiheesta.
Oletko sinkku tai onko sinulla monta sinkkuystävää? Sinkkuus voi merkitä korkeaa älykkyyttä, ainakin jos uskoo kolmen amerikkalaisyliopiston tekemää tutkimusta.
Tulokset julkaistiin Personality and Social Psychology Bulletin -lehden marraskuun numerossa. Yhteenvetona tutkimuksessa todettiin, että miehet pitävät älykkään naisen treffailua pelottavana."
Naisten älykkyys karkottaa miehet.
88
831
Vastaukset
- proffalta.otti.poskeen
kai totuus on että ne naiset ei saanut kikkeliin eloa eikä sydänkään tykännyt ja epäilen että olivat koulutettuja tinderityttöjä
- Wuuw
Eli aloitus pitää paikkansa.
- ehkä.niin
Wuuw kirjoitti:
Eli aloitus pitää paikkansa.
eikö se ole kauniisti sanottu eli miten voi kauniimmin sanoa kun olet niin viisas ja älykäs ja minä olen tyhmä ettei meistä tule mitään vai sanooko tyhmä totuuden ettei kiihota häntä eli kikkeli ei tykännyt eikä sydän ja jutut typeriä ja utopiaa ettei jaksa kuunnella eli mies kuunteli aikansa ja huomasi ettei tytöstä ole vaimoksi vaan annetaan jollekkin muulle onnettomalle eli ei loukannut naisen tunteita ja nainen luulee olevansa älykäs ja älykkäämpi kuin muut
- Wuuw
ehkä.niin kirjoitti:
eikö se ole kauniisti sanottu eli miten voi kauniimmin sanoa kun olet niin viisas ja älykäs ja minä olen tyhmä ettei meistä tule mitään vai sanooko tyhmä totuuden ettei kiihota häntä eli kikkeli ei tykännyt eikä sydän ja jutut typeriä ja utopiaa ettei jaksa kuunnella eli mies kuunteli aikansa ja huomasi ettei tytöstä ole vaimoksi vaan annetaan jollekkin muulle onnettomalle eli ei loukannut naisen tunteita ja nainen luulee olevansa älykäs ja älykkäämpi kuin muut
Mutta jos nyt funtsitaan, että mihin johtaa se, että mies ei huoli itseään älykkäämpää naista..Keitä silloin jää sinkuiksi. Mmm?
Mä vähän veikkaan, että ne koulutetut tindernaisetkin osaa tehdä nakkisoppaa. Entäs sä? - parhaimman.otetaan
Wuuw kirjoitti:
Mutta jos nyt funtsitaan, että mihin johtaa se, että mies ei huoli itseään älykkäämpää naista..Keitä silloin jää sinkuiksi. Mmm?
Mä vähän veikkaan, että ne koulutetut tindernaisetkin osaa tehdä nakkisoppaa. Entäs sä?no jos kikkeli ja sydän tykkää naisesta niin silloin nainen on oikeasti viisas ja älykäs ja kun nainen on vaimo materiaalia niin silloin nainen on viisaampi kuin mies ja häneltä haluaa kysyä asiasta kuin asiasta neuvoja ja mielipidettä yms eli eikö mies ota naisekseen itseään älykkäämmän naisen jota kunnioittaa ja arvostaa ja rakastaa oikeasti ja toiseksi osaako koulutetut tehdä hyvää nakkisoppaa niin ei se viisaaksi tee jos itseään tarjoaa tinderissä ja monella koulutetulla naisella on jutut mitä on ja tinderit on täynnä koulutettuja naisia joita miehet ei halua eikä ota naisekseen /vaimokseen vaan ottavat oikeasti viisaan ja älykkään eli ottavat parhaimman naisen ja huonoimmat jää tinderiin niin ei siitä kannata olla ylpeä ettei miehille kelpaa niin ei huonolla naisella tee mitään
- todellakinputkiaivo
parhaimman.otetaan kirjoitti:
no jos kikkeli ja sydän tykkää naisesta niin silloin nainen on oikeasti viisas ja älykäs ja kun nainen on vaimo materiaalia niin silloin nainen on viisaampi kuin mies ja häneltä haluaa kysyä asiasta kuin asiasta neuvoja ja mielipidettä yms eli eikö mies ota naisekseen itseään älykkäämmän naisen jota kunnioittaa ja arvostaa ja rakastaa oikeasti ja toiseksi osaako koulutetut tehdä hyvää nakkisoppaa niin ei se viisaaksi tee jos itseään tarjoaa tinderissä ja monella koulutetulla naisella on jutut mitä on ja tinderit on täynnä koulutettuja naisia joita miehet ei halua eikä ota naisekseen /vaimokseen vaan ottavat oikeasti viisaan ja älykkään eli ottavat parhaimman naisen ja huonoimmat jää tinderiin niin ei siitä kannata olla ylpeä ettei miehille kelpaa niin ei huonolla naisella tee mitään
Näinhän se menee että miestä ja miehen tekemisiä ohjaa kikkeli. Siinähän miehen älykkyys tulee esille ja se miksi mies on tyhmempi.
- 12121212121212
Sanoisin että tuossa on pari muuttujaa jotka pitää ottaa huomioon.
Ensimmäiseksi, ketkä lasketaan älykkäiksi? Väestöä ei testata yleisesti, joten yleensä älykkääksi lasketaan korkeasti koulutetut ja uranaiset. Tällöin kysymys kuuluu onko ongelmana älykkyys, vai kenties luonne joka on samaan aikaan tämän edellytys ja seuraus?
Minusta tutkimuksessa kannattaisi mitata naisten testoarvot. Sanon tämän vakavissani; "high T" naiset ovat usein kunnianhimoisia, määrätietoisia, kilpailuhenkisiä ja energisiä mutta todella vaativia. Monetkaan miehen eivät jaksa olla koko ajan varpaillaan, ml. menestyneet miehet jotka haluavat pitkän päivän jälkeen rentoutumista eikä naista joka ns. haastaa heidät. Tunnen itse muutaman tällaisen naisen työn kautta, ja vaikka he ovatkin tavallaan mielenkiintoisia, voin ymmärtää kuinka arki heidän kanssaan voisi käydä hankalaksi.
Maininta oli siitäkin että moni ns. uranainen haluaa siirtää pariutumista ja lasten tekemistä liiankin kauas.
Itse en usko että älykkyys on mikään ongelma. Mutta kun se yhdistetään kunnianhimoon/määrätietoisuuteen/kilpailuhenkisyyteen (mikä usein kielii korkeista testoarvoista) ja urasuuntautuneisuuteen, on kasassa parisuhteen kannalta hankala yhdistelmä.
Lopussa on mainittava sinkkuuden pääsyy eli hypergamia. Nainen nostaa rimaa omien maskuliinisten ominaisuuksiensa perusteella, ja häviää kilpailun kärkipään älykkäistä/menestyneistä miehistä feminiinisille naisille.- 12121212121212
Niin, ja mitä tulee esimerkkiin matematiikan kokeesta: mielestäni se heijastaa kuvaamiani tosielämään perustuvia oletuksia. Nainen joka menestyy hyvin matematiikassa, perustuen saatavilla olevaan rajoitettuun tietoon, oletetaan kunnianhimoisemmaksi ja kilpailuhenkisemmäksi kuin vähemmän menestynyt.
Tutkimuksen perusteella, kuten tutkijat itsekin myönsivät, ei voi sanoa että naisen korkeampi älykkyys itsessään olisi ongelma ainakaan useimmille miehille.
Toisin päin me tiedämme jo pariutumistilastojen perusteella että naiset tyypillisesti suosivat itseään älykkäämpiä, menestyneempiä ja fyysisesti kookkaampia miehiä. - Wuuw
No tuossahan oli kyse siitä, että miehet olettivat naisen olevan älykkäämpiä kuin hän Itse.
Testosteronista taas..
https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/testosteroni-haittaa-kompakysymyksiin-vastaamista
https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/mieshormoni-sotkee-paatoksia-porssissa
Lisäksi vankiloissa olevilla miehillä on keskimääräistä suuremmat testosteroniarvot.
Ja siis camoon, naisella kuin naisella on paljon pienemmät testosteroniarvot kuin no, kaiketi lähes kenellä tahansa miehellä. - Wuuw
12121212121212 kirjoitti:
Niin, ja mitä tulee esimerkkiin matematiikan kokeesta: mielestäni se heijastaa kuvaamiani tosielämään perustuvia oletuksia. Nainen joka menestyy hyvin matematiikassa, perustuen saatavilla olevaan rajoitettuun tietoon, oletetaan kunnianhimoisemmaksi ja kilpailuhenkisemmäksi kuin vähemmän menestynyt.
Tutkimuksen perusteella, kuten tutkijat itsekin myönsivät, ei voi sanoa että naisen korkeampi älykkyys itsessään olisi ongelma ainakaan useimmille miehille.
Toisin päin me tiedämme jo pariutumistilastojen perusteella että naiset tyypillisesti suosivat itseään älykkäämpiä, menestyneempiä ja fyysisesti kookkaampia miehiä.Jos naiset suosivat itseään älykkäämpiä miehiä, niin se sehän on vain positiivista lajin kehityksen kannalta. Toisin siis kuin miesten suosiminen itseään tyhmempien naisten.
- 12121212121212
Wuuw kirjoitti:
No tuossahan oli kyse siitä, että miehet olettivat naisen olevan älykkäämpiä kuin hän Itse.
Testosteronista taas..
https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/testosteroni-haittaa-kompakysymyksiin-vastaamista
https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/mieshormoni-sotkee-paatoksia-porssissa
Lisäksi vankiloissa olevilla miehillä on keskimääräistä suuremmat testosteroniarvot.
Ja siis camoon, naisella kuin naisella on paljon pienemmät testosteroniarvot kuin no, kaiketi lähes kenellä tahansa miehellä.Olen kirjopittanut tästä aiheesta ennenkin, kutsun sitä samanlaisuus-erilaisuusperiaatteeksi.
Kun nainen on äärifeminiininen, hän haluaa äärimaskuliinisen miehen koska vastakohdat täydentävät toisiaan.
Kun nainen on naiseksi maskuliininen, hän haluaa erityisen maskuliinisen miehen koska samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä.
Jos oletamme että sekä maskuliinisuutta että feminiinisyyttä tarvitaan, toisessa näistä ei ole järkeä - mitä tukee high T-naisten epäonnistuminen pariutumisessa. Vahvoille naisille kun sopisi se pehmomies, jota he eivät halua. - 12121212121212
Wuuw kirjoitti:
Jos naiset suosivat itseään älykkäämpiä miehiä, niin se sehän on vain positiivista lajin kehityksen kannalta. Toisin siis kuin miesten suosiminen itseään tyhmempien naisten.
Vaan suosivatko he?
Tällä palstalla hämärän_rajoilla on erittäin älykäs, mutta ei käytä älykkyyttään rahan ja statuksen hankkimiseen. Miten on naismenestyksen kanssa? Naiset eivät suosi älyä sinänsä, vaan statusta jonka hankkimisessa äly auttaa.
Ja tästä päästäänkin ongelmaan: lajin ja koko maapallon _säilymisen_ kannalta olisi luultavasti paras jos naiset lakkaisivat suosimasta kunnianhimoisia ja kilpailuhenkisiä miehiä jotka käyttävät älykkyyttään resurssien maksimointiin.
Ja tämä on takuulla puolueeton mielipide, koska kuulun itse ym. kategoriaan. Ainakin loppuosan kohdalta, luontainen kunnianhimo ja kilpailuhenkisyys minulta saattaa hyvin puuttuakin. 12121212121212 kirjoitti:
Vaan suosivatko he?
Tällä palstalla hämärän_rajoilla on erittäin älykäs, mutta ei käytä älykkyyttään rahan ja statuksen hankkimiseen. Miten on naismenestyksen kanssa? Naiset eivät suosi älyä sinänsä, vaan statusta jonka hankkimisessa äly auttaa.
Ja tästä päästäänkin ongelmaan: lajin ja koko maapallon _säilymisen_ kannalta olisi luultavasti paras jos naiset lakkaisivat suosimasta kunnianhimoisia ja kilpailuhenkisiä miehiä jotka käyttävät älykkyyttään resurssien maksimointiin.
Ja tämä on takuulla puolueeton mielipide, koska kuulun itse ym. kategoriaan. Ainakin loppuosan kohdalta, luontainen kunnianhimo ja kilpailuhenkisyys minulta saattaa hyvin puuttuakin.Ai säkin näet maapallon ja lajin säilymisen jonakin ongelmana. Miksi?
- Wwu
12121212121212 kirjoitti:
Vaan suosivatko he?
Ja tämä on takuulla puolueeton mielipide, koska kuulun itse ym. kategoriaan. Ainakin loppuosan kohdalta, luontainen kunnianhimo ja kilpailuhenkisyys minulta saattaa hyvin puuttuakin."Tällä palstalla hämärän_rajoilla on erittäin älykäs, "
Olet näin ilmoittanut ennenkin, mutta enpä nyt ole mitään siihen viittaavaa huomannut. Tietysti tällä palstalla etenkin miehen on helppo vaikuttaa hyvinkin älykkäältä kirjoittamalla ihan keskivertojuttuja.
- shervattu.roastattu
Aloittaja joutuu varmasti hätyyttämään miehiä kimpustaan, ihan vain kun ei tuolla älyllä loista.
- Wuuw
Mulla onkin kauniit helmihampaat, jotka loistaa senkin edestä.
Ja onhan tämä nyt väärin, taas miehiä sorretaan: on huomattavasti helpompi esittää olevansa itseään tyhmempi, kuin itseään fiksumpi.
Minusta ainakin on kiva tavata fiksuja naisia. Pitää ymmärtää muutakin kuin mitä tapahtu salkkareiden viimeisessä jaksossa. Olen tavannut lakimiehen ja psykologin, enkä kokenut olevani yhtään altavastaaja tai potenut alemmuuden tunnetta.
Keskusteluihin löytyy aiheita, koska intoa löytyy ja uteliaisuutta.
Ammatti ei niinkään vaikuta fiksuuteen, vaan se, että haluaa tietää asioista ja on utelias maailmalle.
Että mun kohdalle ei osu tutkimus...valitan...- fiksui.likkoi
Puhuttiin älykkyydestä, sinä fiksuista naisista.
Kommenttisi on verrattavissa naisten tytöttelyyn. fiksui.likkoi kirjoitti:
Puhuttiin älykkyydestä, sinä fiksuista naisista.
Kommenttisi on verrattavissa naisten tytöttelyyn.No älykkäistä, fiksuista..En minä älykkyysosamäärätestiä ole ikinä tehnyt. Ja kuka ja miten määrittää älykkyyden?
- Wuuw
Niinpä. Ja jos katsotaan esim lapsilukua, niin vähiten lapsia saavat Suomessa pelkän perusasteen koulutuksen suorittaneet naiset. Siitäkin voi jo päätellä, ettei naisten korkea koulutus ole suomalaisille miehille mikään mörkö. Ainakaan enää. Uskoisin, että nämä tutkimukset koskevat eniten kotirouvakulttuuria suosivia maita.
Uutisvuodossa eilen mainittiin, että jonkun Belgiassa tehdyn tutkimuksen mukaan korkeasti koulutettujen naisten pitää esittää itseään tyhmempää saadakseen puolison..Kivat heille.
Hesarista..
"ON vanha, luutunut ajatus, että naisen korkeakoulutus ja työssäkäynti estää perheellistymistä. Näin ei ole pitkään aikaan ollut Suomessa tai muissa Pohjoismaissa”, kertoo akatemiatutkija Marika Jalovaara Turun yliopistosta.
Vielä 1940- ja 1950-luvuilla syntyneiden naisten keskuudessa korkeakoulutetut jäivät lapsettomiksi perusasteen ja keskiasteen suorittaneita useammin.
Nyt asetelma on muuttunut, selviää Suomen Akatemian rahoittaman Tackling Inequalities in Time of Austerity – Eriarvoisuuden torjuminen " Wuuw kirjoitti:
Niinpä. Ja jos katsotaan esim lapsilukua, niin vähiten lapsia saavat Suomessa pelkän perusasteen koulutuksen suorittaneet naiset. Siitäkin voi jo päätellä, ettei naisten korkea koulutus ole suomalaisille miehille mikään mörkö. Ainakaan enää. Uskoisin, että nämä tutkimukset koskevat eniten kotirouvakulttuuria suosivia maita.
Uutisvuodossa eilen mainittiin, että jonkun Belgiassa tehdyn tutkimuksen mukaan korkeasti koulutettujen naisten pitää esittää itseään tyhmempää saadakseen puolison..Kivat heille.
Hesarista..
"ON vanha, luutunut ajatus, että naisen korkeakoulutus ja työssäkäynti estää perheellistymistä. Näin ei ole pitkään aikaan ollut Suomessa tai muissa Pohjoismaissa”, kertoo akatemiatutkija Marika Jalovaara Turun yliopistosta.
Vielä 1940- ja 1950-luvuilla syntyneiden naisten keskuudessa korkeakoulutetut jäivät lapsettomiksi perusasteen ja keskiasteen suorittaneita useammin.
Nyt asetelma on muuttunut, selviää Suomen Akatemian rahoittaman Tackling Inequalities in Time of Austerity – Eriarvoisuuden torjuminen "Niin. Se vanha vitsi on vaan joillain puoliks totta, että nainen pitää tehä kesäks tiineeks ja talvella piilottaa kengät, niin ei karkaa.
Osa miehistä varmaan pitää uhkana fiksua naista, kun on epävarma itsestään.
- Teknodonna
Mjaa
Minusta nyt ei tunnu järin kauhealta se että miehen into lopahtaa alkuseisokin jälkeen, mutta se hieman jopa järkyttää, kuinka naiset suhtautuvat asiaan. Naiset nimittäin pitävät minua erinomaisena reiviseurana, mutta eivät sitten syvempänä kumppanuutena.
Tai siis ovat pitäneet. Nythän mulla on tää rollaattori.
😀👌- Teknodonna
Joo
Kyllä musta tuntuu siltä, että olen jonkinlainen bilehile, eikä kukaan oikein koe mua minään arjen marjastajana tai kissantaluttajana.
Jotkut asiat vain on niin kuin ne on. Eli mä olen vähän kuin krokotiili Niilin suistoissa, evoluution huipputuote.
😀 - Teknodonna
Teknodonna kirjoitti:
Joo
Kyllä musta tuntuu siltä, että olen jonkinlainen bilehile, eikä kukaan oikein koe mua minään arjen marjastajana tai kissantaluttajana.
Jotkut asiat vain on niin kuin ne on. Eli mä olen vähän kuin krokotiili Niilin suistoissa, evoluution huipputuote.
😀Lisäksi mä olen huomannut sen että on jopa vaikea sisäistää parisuhteen idea ja olemus. Parisuhde tuntuu jopa ahdistavalta ajatukselta, sillä olisit sen jälkeen sidoksissa johonkin epämääräiseen, kuten toiseen ihmiseen. Kaikki pätökset ja suunnitelmat ajautuisivat kompromissikaaokseen, sillä koen olevani varsin harvinaislaatuinen ihminen.
Tämä saattaa kuitenkin olla psyykkinen näköharha.
(Naurua)
😀
Eikö näitä Teknodonna kirjoitti:
Lisäksi mä olen huomannut sen että on jopa vaikea sisäistää parisuhteen idea ja olemus. Parisuhde tuntuu jopa ahdistavalta ajatukselta, sillä olisit sen jälkeen sidoksissa johonkin epämääräiseen, kuten toiseen ihmiseen. Kaikki pätökset ja suunnitelmat ajautuisivat kompromissikaaokseen, sillä koen olevani varsin harvinaislaatuinen ihminen.
(Naurua)
😀
Eikö näitäOnko sulla joku kriisi päällänsä? Koska sä olet jotenkin herkistynyt astetta henkilökohtaisemmaksi.
Löytyikö koru?- Teknodonna
Teknodonna kirjoitti:
Lisäksi mä olen huomannut sen että on jopa vaikea sisäistää parisuhteen idea ja olemus. Parisuhde tuntuu jopa ahdistavalta ajatukselta, sillä olisit sen jälkeen sidoksissa johonkin epämääräiseen, kuten toiseen ihmiseen. Kaikki pätökset ja suunnitelmat ajautuisivat kompromissikaaokseen, sillä koen olevani varsin harvinaislaatuinen ihminen.
(Naurua)
😀
Eikö näitäJa jos oikein vielä väännetään tätä rautakankea, niin varhaisesta lapsuudesta asti mä olen tajunnut oman irrallisuuteni muista. Minä en missään merkityksessä koe olevani riippuvainen toisesta ihmisestä. Ihmiset ovat todellisuusmateriaalia, josta voi peilautua esiin yllättäviä puolia itse tarkkailijasta.
Ihmiset ovat kuin kohinaa kaukaisuudessa, vaikka seisoisin täpötäydessä metrossa heidän keskellä.
Olen varmaan jonkin sortin alien.
(Hirn)
😀👌 - Teknodonna
scrg kirjoitti:
Onko sulla joku kriisi päällänsä? Koska sä olet jotenkin herkistynyt astetta henkilökohtaisemmaksi.
Löytyikö koru?Kyllä löytyi juu.
Mä olen tässä juuri hapuilemassa emotionaalisia viboja omaan kokemuspiiriini todellisuusmateriaalista, eli kanssaihmisistä.
😀 - Teknodonna
Teknodonna kirjoitti:
Kyllä löytyi juu.
Mä olen tässä juuri hapuilemassa emotionaalisia viboja omaan kokemuspiiriini todellisuusmateriaalista, eli kanssaihmisistä.
😀Lisäksi mä olen valonnopeudella ajatteleva ihminen, ja siten usein ihmettelen, että miksi muutkin eivät ole, koska he toimivat täysin samalla periaatteella.
😀 Teknodonna kirjoitti:
Kyllä löytyi juu.
😀Ajattelit kuitenkin säästää meidät korunhuuhdonnan yksityiskohdista.
Niin se irrallisuus. Joskus pohtinut mistä se johtuu: onko se opittua vai luontaista vai onko sillä edes eroa. Mä olin kakarana tosi paljon yksin ja sitten kun joku olikin fyysisesti läsnä niin silti osa itsestä oli edelleen yksin, eikä kukaan halunnut kuulla siitä puolesta.- Teknodonna
Teknodonna kirjoitti:
Lisäksi mä olen valonnopeudella ajatteleva ihminen, ja siten usein ihmettelen, että miksi muutkin eivät ole, koska he toimivat täysin samalla periaatteella.
😀Periaatteessa spontaani minuus on aika raskasta seurata. Tarkoitan tällä sitä, että ihminen pursuaa erilaisia vaihtoehtoverkostoja, eikä vain tyydy olemaan jonkinlainen pysyvä tunnetila, kuten vitutus tai alistuneisuus, ilo. Olen täysin varma, että illalla törmään noin kuuteen elvistelijään, joiden perusajatus tai ultimate goal on täysin selvä. Ei tämä tällainen minua haittaa yhtään. Mutta se haittaa, että lyhyen briiffin jälkeen he kaikki tulevat ojentamaan minulle koko elämänsä sisällön kuin tarjottimella. Tämän lisäksi siinä on myös se pois jätetty, jonka osaan paletille itse asetella.
Huvittavinta kaikessa on se että he eivät tule tietämään minusta mitään.
Nada
😀✌ - Teknodonna
scrg kirjoitti:
Ajattelit kuitenkin säästää meidät korunhuuhdonnan yksityiskohdista.
Niin se irrallisuus. Joskus pohtinut mistä se johtuu: onko se opittua vai luontaista vai onko sillä edes eroa. Mä olin kakarana tosi paljon yksin ja sitten kun joku olikin fyysisesti läsnä niin silti osa itsestä oli edelleen yksin, eikä kukaan halunnut kuulla siitä puolesta.Tuossa pönttöepisodissa oli hauskoja yksityiskohtia, sillä jossain kohtaa putkenmutkaa tajusin, että tänne rööriin voi oikeasti jäädä käsi jumiin.
Eli kun ihminen on joutunut työntämään käytensä omiin jätöksiinsä silkkaa sentimentaalisuuttaan ja harakkamaisuuttaan, hän saattaa olla kusessa.
(Reps)
😀 - Teknodonna
Teknodonna kirjoitti:
Tuossa pönttöepisodissa oli hauskoja yksityiskohtia, sillä jossain kohtaa putkenmutkaa tajusin, että tänne rööriin voi oikeasti jäädä käsi jumiin.
Eli kun ihminen on joutunut työntämään käytensä omiin jätöksiinsä silkkaa sentimentaalisuuttaan ja harakkamaisuuttaan, hän saattaa olla kusessa.
(Reps)
😀Vielä siitä, että käteni ennen uintiretkeään oli ollut huuhtelunapilla pitkään.
Oikeastaan pitkään aikaan ei ole aika pysähtynyt niin neuvottomaan tilaan, kuin eilen.
Se oli oikeastaan sekä hieno että opettava kokemus.
(Naurua)
✌😀✌ Teknodonna kirjoitti:
Vielä siitä, että käteni ennen uintiretkeään oli ollut huuhtelunapilla pitkään.
Oikeastaan pitkään aikaan ei ole aika pysähtynyt niin neuvottomaan tilaan, kuin eilen.
Se oli oikeastaan sekä hieno että opettava kokemus.
(Naurua)
✌😀✌Eikö näennäinen neuvottomuus tule siitä että eri puolet erilaisin vaikuttimin ja motiivein antaa täysin aukottomasti perusteltuja mutta täysin päinvastaisia neuvoja. Tilanteessa saattaa muuttua ajopuuksi joka vain itsekin ihmettelee että kas näin minä sitten tällaisessa tilanteessa toimin.
- Teknodonna
scrg kirjoitti:
Eikö näennäinen neuvottomuus tule siitä että eri puolet erilaisin vaikuttimin ja motiivein antaa täysin aukottomasti perusteltuja mutta täysin päinvastaisia neuvoja. Tilanteessa saattaa muuttua ajopuuksi joka vain itsekin ihmettelee että kas näin minä sitten tällaisessa tilanteessa toimin.
Juuri näin.
Yleensä pääni on kuin tivoli, mutta tuo hämmennyksen ja neuvottomuuden hetki oli pohjimmiltaan humoristinen, sillä virnuilin todelliselle minälleni siinä ihan nokitusten ja ihan kahden kesken.
Se oli ehkä aidointa henkilökohtaista iloa, jota olen koskaan kokenut.
😀👌
Mä en ainakaan täällä ole kuullut naisten omakohtaisia kertomuksia siitä kuinka he olisivat karkottaneet miehiä.
Mutta miesten ja naisten valinnoissa on eroja: miehet ei edellytä, että naisen olisi oltava yhtä älykäs, naiset usein edellyttävät ja ehkä lisäksi vielä kunnianhimoa ym. Lopputuloksena väistämättä sitten monien älykkäiden naisten on oltava yksin, kun heille sopivaa paria ei ole vapaana.- Näinsennäenminäkin
Huhheijaa! Järkyttävää luettavaa, tähän on johtanut/johtaa suomalainen liiaksi teoretisoitunut koulutusjärjestelmä?? Takaisin luontoon, back to basics. Parin valinnassa tulisi luottaa enemmän " sisäiseen ääneen"! Saapa nähdä, miten jatkuu.
- MikäKysymys
Olen älykäs mies, mutta tällä hetkellä statukseni on alhaalla. Mistä niitä älykkäitä naisia löytyy? Kyllä minua kiinnostaa. En pidä ehdottomia uraihmisiä tai viherpiipittäjiä älykkäinä, päinvastoin. On vaikeaa tehdä johtopäätöksiä jos ei ole kokemusta.
- Älymies32
1) Näkyykö älykkyys seksuaalisuuden ja seksikyyden laskuna, piilottaako älykäs tissinsä ja ovatko ne lättämalliset useammin kuin tyhmällä?
2) Älykkään naisen pariutumisvaikeudet johtuvat luultavasti enemmän siitä, ettei nainen itse halua tyhmää miestä.
Oma mielipiteeni on, etten voisi olla tyhmän naisen kanssa. Tosin nuorena, tyhmänä ja kokemattomana tuli sekin tehtyä, mutta ei siis enää. Heti ensimmäiset kysymykset ensitreffeillä liittyisivät älyyn ja ajatteluun, esimerkiksi jos nainen kertoisi olevansa vihervasuri, lähtisin heti juoksemaan. Tai no, ehkä vasta aamulla.- Älymies32
Sitä en tiedä miten suhtautuisin itseäni älykkäämpään, kun en ole sellaista tunnistanut vielä kenestäkään. Hyvin lähelle samaa tasoa ovat kyllä jotkut päässeet, nykyinen ja toivottavasti ikuinen kumppanikin sai tasan samat pisteet ÄO-testistä.
Ylempänä esitetty väite siitä, ettei älykäs mies jaksa kotona älyllisen naisen "haastamista" kuulostaa absurdilta. Tuollaista miestä on hyvin vaikea pitää aidosti älykkäänä, jos kerran älynkäyttö kotona on niin helvetin raskasta. Minulle älyllisyys on nautinto. Eikä älykäs kumppani sitä tarkoita, että pitäisi kinastella kaikesta raskaimman kautta, mutta älyllistä kritiikkiä ja vasta-argumentteja on aina nautinnollista vastaanottaa. Olisi helvetin raskasta, jos kotoa ei löytyisi lainkaan älyllistä seuraa, vaan puolisoon pitäisi suhtautua kuin keskivertoon kehitysvammaisen älyllisellä tasolla olevaan vihreitä äänestävään yliopistoa käyvään bimboon. - vierrrrrrrrrt
Tyhmästä naisesta olis varmaan hemmetisti haittaa, rikkoo esim tavaraa ja poliisit varmaan tutut ja käyttäytyis varmaan kuin lapsi että sais yhtäkkiä huuto itku kohtauksia, ja kiroilis kovaan ääneen julkisella paikalla, en tosiian haluais tyhmää naista vaikka miten hyvän näköinen
"Tutkijat huomauttavat, että vaikka lisää tutkimuksia tarvitaan, he uskovat, että miesten maskuliinisuus yksinkertaisesti kärsii naisten älykkyydestä, joten he pitävät heitä vähemmän viehättävinä."
Joopa joo, siinä taas haetaan vastausta nurkan takaa vaikka se vastaus on ihan edessä. Eihän se miesten maskuliinisuus mitään kärsi, ne on ihan samoja jamppoja oli nainen älykäs eli ei mutta naisen naisellisuus taas saattaa hyvinkin kärsiä älykkyydestä tai ainakin oletetusta älykkyydestä. Mitä miehet haluaa? Pullantoksuisen, naisellisesti pukeutuvan kauniin naisen hyvillä äiti-ominaisuuksilla. Se on kaikki mitä tarvitaan ja mitä älykkäämpi sellainen nainen on se on vaan plussaa mutta hyvinkin usein on niin että mitä enemmän nainen jattelee olevansa älykäs sitä enemmän se on urassaan kiinni, poliittisesti tiedostavampi ja naisten oikeuksista pauhaavampi, eihän semmoista kukaan jaksa. Jos taas nainen on älykäs ilmanuraputkea ja muita vöyhötyksiä se varmasti kelpaa. Mun veljen vaimo on hyvä esimerkki. Veli sanonut että se hirveän älykäs vaikka "vain" tavan hoitoalan koulutus, sen älykkyyden huomaa kun yhdessä elää & lapsia tekee ja aina on maininnut sen arvostavasti hyvänä ominaiuutena kun myös ne kaikki äiti-ominaisuudet sun muut on kohdillaan. Jos se vaimo käyttäisi älykkyyttään uraputkeen mieluummin kuin perheeseen tuskin olisi veli kovinkaan innoissaan.Kyllä minä miehenä tiedän mitä miehet haluaa. Ehkä jossain on joku poikkeus mutta enpä ole koskaan kuullut kenenkään miehen erityisesti haaveilevan siitä että naisella olisi korkea koulutus ja suuret urahaaveet, vaimomatskunaisia me kaikki sensijaan tunnutaan arvostavan.
- 8979666
Harmaaritari kirjoitti:
Kyllä minä miehenä tiedän mitä miehet haluaa. Ehkä jossain on joku poikkeus mutta enpä ole koskaan kuullut kenenkään miehen erityisesti haaveilevan siitä että naisella olisi korkea koulutus ja suuret urahaaveet, vaimomatskunaisia me kaikki sensijaan tunnutaan arvostavan.
Hassua, itse tiedän montakin miestä, jotka vaativat naiselta korkeaa koulutusta.
- tutkimussss
http://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/201709262200418302_we.shtml
Jos kehut lasta fiksuksi, se voi viekoitella hänet huijaamaan
Keskiviikko 27.9.2017 klo 18.37
Fiksuksi kehuminen voi kasvattaa lapsen suorituspainetta niin, että hän ei piittaa säännöistä.
Tutkimuksessa herkimmin huijaamaan lähtivät fiksuksi kehutut kolmivuotiaat.
Tutkijoille oli yllätys, että jo näinkin pieniin vaikuttaa tietynlainen kehuminen juuri tietyllä tavalla.
Lapsia voi tämänkin tutkimuksen valossa kehua, kunhan sen tekee viisaasti.
Lasta saa ja pitää kehua, mutta kehumisen tapaan on ehkä hyvä kiinnittää huomiota. (MOSTPHOTOS)
Kolmivuotiaat sortuivat fiksuiksi kehuttuina herkimmin huijaamaan.
Näin havaittiin tutkimuksessa, jossa oli 300 lasta. Iältään he olivat 3-5-vuotiaita.
Tutkijat menettelivät kolmella eri tavalla lasten suhteen.
Tutkimuksessa tutkijalla oli kädessään kortti, jossa oli jokin luku. Tutkija piti kortin pöydällä niin, että lapsi ei nähnyt korttia, koska pöydällä oli este.
Lapsen tehtävä oli arvata, oliko kortin luku pienempi vai suurempi kuin numero kuusi.
Ensimmäisiä lapsia kehuttiin heti arvauspelin alussa fiksuiksi. Toisille sanottiin, että he pärjäävät hienosti.
Osa lapsista ei saanut kehuja, miten he sitten pelissä pärjäsivätkään.
Tilaisuus tekee huijarin
Jossain vaiheessa peliä tutkija poistui huoneesta.
Tällöin jotkut lapsista kurkistivat esteen taakse nähdäkseen seuraavan kortin numeron.
Havaittiin, että fiksuksi kehutut lapset huijasivat useammin kuin muut.
Nuorimmat eli kolmivuotiaat huijasivat fiksuiksi kehuttuina herkimmin.
Asian tiimoilta tutkijat tekivät vielä toisenlaisenkin tutkimusasetelman ja tulos oli sama: fiksuiksi kehutut lapset huijasivat eniten.
Tutkimuksen julkaisi Psychological Science ja siitä kertoi artikkelissaan Science News.
Paine saa petoksen tielle
Tutkijoiden mukaan fiksuiksi kehutuilla, huijaamiseen turvautuneilla lapsilla saattoi olla pärjäämispainetta, joka sai heidät käyttämään kaikki keinot.
Voidaan myös ajatella, että koska lapsi oli saanut kuulla olevansa muita parempi, hänelle pullahti päähän ajatus siitä, että säännöt eivät koske häntä.
Tutkijoita yllätti se, että sanoilla oli suuri vaikutus jo kolmivuotiaisiin.
Tutkijoiden mielestä ei ole mitään syytä lopettaa positiivisen palautteen antamista lapsille. Viisasta voisi kuitenkin olla kiitoksen ja kehumisen syyn tarkentaminen.
- Teitpä tämän työn hienosti, voisi esimerkiksi olla ehkä parempi tapa kiittää ja kehua kuin ylistää lasta yksiviivaisesti fiksuksi ja älykkääksi... NarsuMarsun Höpötystä ja Logiikkaa.. Noh, näitähän riittää TodPaljon.. Sen on jo Oppinut SiniSilmäkin.. ;D
.. Ja sitten vielä jotkut "ihmettelee", miksi tää Maailma on sellainen paikka, kuin on.. Altruistisemmat yksilöt Todellakin tarvitsisivat ihan oman Maan.. Mieluummin Planeetan.. Yhtäkään Egoistia ei sinne saa päästää.. Sellaiset mädättää määräänsä moninkertaisesti enemmän.. ;D- pikku.vilppi
No huhhuh, mikähän kommenttini poiston aiheutti?
Totesin että vain imbesilli lapsi jättäisi paikan käyttämättä jos testin tekijä jättää kortit nähtäville ja poistuu huoneesta. Ei pärjäämisessä ja sen tavoittelussa ole mitään vikaa, sitä pitää tukea. - nuuska.mulkkune
NuuskaMuikkune kirjoitti:
.. NarsuMarsun Höpötystä ja Logiikkaa.. Noh, näitähän riittää TodPaljon.. Sen on jo Oppinut SiniSilmäkin.. ;D
.. Ja sitten vielä jotkut "ihmettelee", miksi tää Maailma on sellainen paikka, kuin on.. Altruistisemmat yksilöt Todellakin tarvitsisivat ihan oman Maan.. Mieluummin Planeetan.. Yhtäkään Egoistia ei sinne saa päästää.. Sellaiset mädättää määräänsä moninkertaisesti enemmän.. ;DJahhah, palstan "hyvis" taisi poistattaa viestini. Olet niin pirun hyveellinen ettet siedä muuta kuin omia mielipiteitäsi.
- isostakrijastaaa
Room. 13:
1 Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat.
2 Sentähden, joka asettuu esivaltaa vastaan, se nousee Jumalan säätämystä vastaan; mutta jotka nousevat vastaan, tuottavat itsellensä tuomion.
3 Sillä hallitusmiehet eivät ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä, mikä hyvää on, ja sinä saat siltä kiitoksen;
4 sillä se on Jumalan palvelija, sinulle hyväksi. Mutta jos pahaa teet, niin pelkää; sillä se ei miekkaa turhaan kanna, koska se on Jumalan palvelija, kostaja sen rankaisemiseksi, joka pahaa tekee.
5 Siksi tulee olla alamainen, ei ainoastaan rangaistuksen tähden, vaan myös omantunnon tähden.
6 Sentähdenhän te verojakin maksatte. Sillä he ovat Jumalan palvelusmiehiä, ahkeroiden virassansa juuri sitä varten.
7 Antakaa kaikille, mitä annettava on: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia.
8 Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.
9 Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
10 Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys. - hallellujah
Iso kirja on fasismin käsikirja, siinähän opetetaan kastemadolle kastemadon paikka.
- isotakirjastaa
5. Moos. 19:
15 Yksi ainoa todistaja älköön olko pätevä ketään vastaan, olkoonpa mikä pahateko tai rikkomus, mikä synti tahansa, jonka joku tekee. Kahden tai kolmen todistajan sanalla on asia vahva.
16 Jos väärä todistaja nousee jotakuta vastaan ja syyttää häntä jostakin rikkomuksesta,
17 niin astukoot molemmat riitapuolet Herran eteen, pappien eteen ja niiden eteen, jotka siihen aikaan ovat tuomareina.
18 Ja tuomarit tutkikoot tarkoin asian, ja jos todistaja on väärä todistaja, joka on tehnyt väärän syytöksen veljeänsä vastaan,
19 niin tehkää hänelle samoin, kuin hän aikoi tehdä veljellensä. Poista paha keskuudestasi.
20 Ja muut kuulkoot sen ja peljätkööt, niin ettei kukaan enää tekisi sellaista pahaa sinun keskuudessasi.
21 Älä sääli häntä: henki hengestä, silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta."
-------------
Sananl. 12:17
Toden puhuja lausuu oikeuden, mutta väärä todistaja petoksen.
Sananl. 14:5
Uskollinen todistaja ei valhettele, mutta väärä todistaja puhuu valheita.
Sananl. 14:25
Uskollinen todistaja on hengen pelastaja, mutta joka valheita puhuu, on petosta täynnä.
Sananl. 19:5
Väärä todistaja ei jää rankaisematta, ja joka valheita puhuu, se ei pelastu.
Sananl. 19:9
Väärä todistaja ei jää rankaisematta, ja joka valheita puhuu, se hukkuu.
Sananl. 19:28
Kelvoton todistaja pitää oikeuden pilkkanaan, ja jumalattomien suu nielee vääryyttä.
Sananl. 21:28
Valheellinen todistaja hukkuu, mutta kuunteleva mies saa aina puhua.
----------
Job 13:7
Tahdotteko puolustaa Jumalaa väärällä puheella ja puhua vilppiä hänen puolestaan;
Job 27:4
eivät minun huuleni puhu petosta, eikä kieleni vilppiä lausu.
Ps. 32:2
Autuas se ihminen, jolle Herra ei lue hänen pahoja tekojansa ja jonka hengessä ei ole vilppiä!
Ps. 34:13
(34:14) varjele kielesi pahasta ja huulesi vilppiä puhumasta;
Ps. 144:8
joiden suu puhuu vilppiä ja joiden oikea käsi on valheen käsi!
Ps. 144:11
Tempaa ja pelasta minut muukalaisten käsistä, joiden suu puhuu vilppiä ja joiden oikea käsi on valheen käsi.
Sananl. 6:12
Kelvoton ihminen, väärä mies on se, joka kulkee suu täynnä vilppiä,
Jes. 59:4
Ei kukaan vaadi oikeuteen vanhurskaasti, eikä kukaan käräjöi rehellisesti. He turvautuvat tyhjään ja puhuvat vilppiä, kantavat kohdussaan tuhoa ja synnyttävät turmion.
Jes. 63:8
Ja hän sanoi: "Ovathan he minun kansani, he ovat lapsia, joissa ei ole vilppiä"; ja niin hän tuli heille vapahtajaksi.
Jer. 9:6
Sinä asut keskellä vilppiä; vilpillisyydessään he eivät tahdo tuntea minua, sanoo Herra.
Jer. 9:8
Tappava nuoli on heidän kielensä, vilppiä se puhuu; suullaan he puhuvat rauhaa lähimmäisensä kanssa, mutta sydämessään he juoniansa punovat.
Joh. 1:47
Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi hänestä: "Katso, oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole!"
Ap. t. 13:10
ja sanoi: "Voi sinua, joka olet kaikkea vilppiä ja kavaluutta täynnä, sinä perkeleen sikiö, kaiken vanhurskauden vihollinen, etkö lakkaa vääristelemästä Herran suoria teitä?
1. Piet. 3:10
Sillä: "joka tahtoo rakastaa elämää ja nähdä hyviä päiviä, varjelkoon kielensä pahasta ja huulensa vilppiä puhumasta,
--------------
Matt. 15:11
Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen." nuuska.mulkkune kirjoitti:
Jahhah, palstan "hyvis" taisi poistattaa viestini. Olet niin pirun hyveellinen ettet siedä muuta kuin omia mielipiteitäsi.
.. En ole ikinä yrittänyt poistattaa yhtään kommenttia tai ketjua.. Paitsi kerran jo aikaa sitten, kun testattiin TähänSeKaapin kanssa, että saadaanko poistettua raportoimalla poistettua yksi TestiKommentti.. ;P
.. Joten vaikka Sä NarsuMarsu toimitkin niin, niin älä oleta, että sun Logiikka&Tapa olisi kaikkien tapa.. Mun Sisälmys on valmistettu eri reseptillä, kuin sun.. ;Dhallellujah kirjoitti:
Iso kirja on fasismin käsikirja, siinähän opetetaan kastemadolle kastemadon paikka.
.. Jooh.. Jos/kun aletaan tarkastella asiaa kriittisesti, niin kyllähän se pahasti siltä näyttää, että ohjeet on Susien ohjeita Lampaille ja/tai ainakin Sudet käyttävät tätä(kin) jutskaa Lampaita itseään vastaan.. ;P
- hallellujah
NuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Jooh.. Jos/kun aletaan tarkastella asiaa kriittisesti, niin kyllähän se pahasti siltä näyttää, että ohjeet on Susien ohjeita Lampaille ja/tai ainakin Sudet käyttävät tätä(kin) jutskaa Lampaita itseään vastaan.. ;P
Kyllä kyllä, ja siksipä niitä kortteja voisi vilkaistakin vaivihkaa kun sääntönikkari kääntää selkänsä.
Elämässä on kyse selviytymisestä, ei toisarvoisten sääntöjen noudattamisesta sääntöjen itsensä takia. hallellujah kirjoitti:
Kyllä kyllä, ja siksipä niitä kortteja voisi vilkaistakin vaivihkaa kun sääntönikkari kääntää selkänsä.
Elämässä on kyse selviytymisestä, ei toisarvoisten sääntöjen noudattamisesta sääntöjen itsensä takia... "Peliä" voi joissakin tapauksissa pelata hieman Vastustajan Laatimilla Säännöillä, mutta silloinkin jokaisen Yksilön Persoona/Luonne määrittää Yksilön HenkilöKohtaisetRajat.. ;P
.. Ja monesti voi valita kenen kanssa "leikkii" ja mitä "pelejä pelaa".. ;P
.. Mitä Narsistisempi ja Kylmempi Persoona/Luonne, sitä Rajattomampi kyseinen yksilö on.. ;P
- amisvslukiooo
;)
Amis vs Lukio
https://www.youtube.com/watch?v=Ut3IMLCqJIs - älykkäämpiäää
https://www.is.fi/tiede/art-2000000522505.html
Totuus paljastui: Naiset ovat älykkäämpiä kuin miehet
Julkaistu: 15.7.2012
Sukupuolten välinen sota on saanut uuden, dramaattisen käänteen. Naiset kirjaavat nyt keskimäärin parempia tuloksia älykkyystesteissä kuin miehet, ensimmäistä kertaa sataan vuoteen.
Älykkyystestien tuloksia on tallennettu noin sadan vuoden ajan. Tähän saakka naisten keskimääriset tulokset ovat olleet jopa viisi pistettä miehiä alhaisempia, mutta tilanne on muuttunut. Kuilu on kuroutunut umpeen, ja naiset menevät miesten ohi vauhdilla.
Uusiin tulokseen on päätynyt tunnettu älykkyyden mittaamisen asiantuntija James Flynn, joka julkaisee pian aiheesta kirjan.
- Kuluneen sadan vuoden aikana älykkyysosamäärät ovat nouseet sekä miehillä että naisilla, mutta naisilla nousu on ollut nopeampaa, Flynn sanoo brittilehti Telegraphille.
Flynn pitää syynä nyky-yhteiskunnan monimutkaisuutta: pärjätäkseen elämässä ihmisten pitää osata hyvin erilaisia asioita. Naiset ovat osoittautuneet tässä "multitaskingissa" taitavammiksi kuin miehet.
- Se on modernisoitumisen seurausta. Nykymaailman kompleksisuus pakottaa aivot sopeutumaan tilanteeseen, ja älykkyysosamäärä nousee.
Muitakin teorioita naisten älykkyyden nopeasta kehityksestä on: tasapainottelu perhe-elämän ja uran välilllä tekee naisista miehiä fiksumpia.
Mahdollista on sekin, että naiset ovat aina olleet potentiaalisesti miehiä älykkäämpiä, mutta he realisoivat tuon potentiaalinsa vasta nyt. - tutkimussss
Me Naiset vuonna 1962
http://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/nainen_on_rohkeampi_ja_vahvempi_kuin_mies
"Naisen taitavan diplomatian viimeinen valtti on tekeytyminen marttyyriksi",
kertoi Me Naiset vuonna 1962.
Yksinäinen nainen on rohkea nainen, totesi Me Naiset vuonna 1962 artikkelissa Rohkea, heikompi sukupuoli.
Jutun mukaan naiset ovat vahvempia kuin miehet mutta myös kovia muuntamaan totuutta toiseksi.
”Lääkäreiden käsityksen mukaan naiset ovat rohkeampia kuin miehet.
Naiset eivät masennut yhtä helposti kuin miehet, naiset raivaavat itselleen tien vaikka läpi harmaan kiven, he valehtelevat, taistelevatkin tarpeen vaatiessa ja kestävät hammaslääkärinkin tuolissa paremmin kuin miehet.”
”Normaalioloissa niin sanottujen luomakunnan kruunujen kestokyky sen sijaan on säälittävän heikko; mies jo luulee kuolevansa, vaikkei nainen samanlaisessa tilanteessa räpäytä silmäänsäkään.”
Hirveitä valehtelijoita
Artikkeli siteerasi filosofi H.L. Menckelin pohdiskeluja.
”Totuus ei saa naista laskemaan aseitaan. Nainen on niin hyvä poliitikko, ettei hän usko voittoon, ennen kuin on siitä vuorenvarma. Naisen taitavan diplomatian viimeinen valtti on tekeytyminen marttyyriksi.”
Jutussa väitettiin myös, että naiset valehtelevat sitä enemmän mitä tiukempi tilanne, kuten esimerkiksi oikeudessa.
”Epäilemättä täytyy olla joltisenkin rohkea, ennen kuin kykenee häikäilemättömästi valehtelemaan tuomioistuimen edessä niin että korvat heiluvat.”
Jutun mukaan ihmiskunta olisi kuollut sukupuuttoon, jos jälkeläisten maailmaan saattaminen ja heistä huolehtiminen olisi ollut miesten tehtävä.
Naisen ylivoimaa todisti myös Unescossa työskentelevä Ashley Montag.
”Vaikka miesten lihakset ovat kehittyneempiä, ne ovat rakenteeltaan heikompia kuin naisten.
Naisten keski-ikä on korkeampi kuin miesten.
Naiset kestävät myös koettelemuksia paremmin.
He osaavat paremmin hallita tunteitaan ja ovat henkisesti joustavampia kuin miehet.”
Kukahan katsoo enemmän peiliin?
Hokema naisten turhamaisuudestakaan ei pidä paikkansa.
”Kerran asennettiin eräiden isojen tavaratalojen seinän levyisten ja korkuisten peilien taakse valokuvauskoneita ja kuvattiin huomaamatta ihmisiä, jotka seisahtuivat peilin eteen omaa ulkonäköään ihastelemaan.
Turhamaisimmat peilin edessä seisojat eivät olleet naisia vaan miehiä.
Yksinäinen on rohkein
”Naisten rohkeus näyttäytyy selvimmin silloin kuin hän on yksin. Silloin hänen ei tarvitse näytellä heikkoa ja turvatonta naisparkaa.”
”Naisen osa elämässä on opettaa miehiä olemaan inhimillisiä! .. Jooh.. Väite ei TodPidä paikkaansa tuossa muodossa.. ;D
.. Mut joo.. Tää on tätä tyypillistä monien naisten vääristelyä, itsepetosta, sumutusta.. YouNameIt.. ;D- rahapuhuuuu
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201709302200428657_u0.shtml
HS: Sanna on saanut tuntemattomalta mieheltä 25 000 euroa kauneusleikkauksiin - "Sugar daddy" -ilmiö levisi Suomeen
Lauantai 30.9.2017 klo 09.31
Helsingin Sanomat kertoo alle 25-vuotiaasta Sannasta, joka tapasi varakkaan miehen niin sanotun sugar dating -sivuston kautta. - Kehityskehittyy
Miehenä ihmetyttää tämä vaikeasti vaipoista ulos kasvava miesten maailma, kun vaistomaisestikin ajatellaan EDELLEENKIN, että nainen on kotiäiti, tiskikone, pentukone, robotti, alistuva, totteleva ja patja. Sitten kun se oma asennemaailma aiheuttaa ongelmia elämässä, naisten kanssa, niin sitten ihmetellään ja kirjoitellaan itkuvirsiä älykkäistä, vahvoista, itsenäisistä jne. eli vaarallisista naisista. Miehillä näyttää olevan ihan älyttömän vaikeeta pysyä elämän kehityksessä mukana ja pakonomaisesti yritetään pitää ohjat käsissä ja tehdä siitä omanlaisensa, jossa nainen on edelleen alisteisessa asemassa.
Itse en pelkää älykästä ja vahvaa naista, koska se älykkyys ja vahvuus ei ole mun vihollinen, vaan osa meidän YHTEISTÄ älykkyyttä ja vahvuutta. Eikä äly ja vahvuus naisesta tee vaarallista. Jos naisesta tulee vihollisesi, niin silloin on myös paikka katsoa peiliin, mikä on oma roolisi ongelmien syntymisessä. Itkuvirsien kirjoittelijat eivät vain pärjää. Piste.
PS: feminismi on meidän miesten aiheuttama ilmiö. Mutta onhan se vaikeeta hyväksyä. Ja edes ymmärtää.- isostariajstaaa
Jesajasta
Luku 3:12
12. Kansani käskijät ovat lapsia ja NAISET SITÄ HALLITSEVAT.
Kansani: Sinun johtajasi ovat eksyttäjiä, he ovat hämmentäneet polkujesi suunnan.
-----------------
Johanneksen Ilmestyksestä
Luku 2:20
20. Mutta minulla on sinua vastaan se että suvaitset tuota NAISTA IISEBELIÄ.
Sanoen itseään profeetaksi hän opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua lihaa.
--------------
Jesajasta
Luku 3:16-24
16. Herra sanoo: Koska Siionin tyttäret korekeilevat, kulkevat kaula kenossa ja silmillään vilkuillen, astua sipsuttelevat ja nilkkarenkaitaan kilistelevät,
17. Herra tekee Siionin tyttärien päälaen rupiseksi ja Herra PALJASTAA heidän häpynsä.
18. Sinä päivänä Herra POISTAA koreat nilkkarenkaat, otsanauhat, puolikuukorut,
19. korvarenkaat, rannerenkaat, hunnut,
20. juhlapäähineet, jalkakäädyt, koruvyöt, hajupullot, taikalevyt,
21. sormukset, nenärenkaat,
22. juhlavaatteet, kaavut, viitat, kukkarot,
23. kuvastimet, aivinpaidat, päähineet ja huivit.
24. tuoksun sijaan tulee löyhkä, vyön sijaan NUORA, käherretyn tukan sijaan kaljuus, korupuvun sijaan säkkiverho, jauneuden sijaan POLTTOMERKKI.
4:1
1. Sinä päivänä seitsemän naista tarttuu yhteen mieheen sanoen: Me syömme omaa leipäämme ja vaatetamme itsemme omilla vaatteilla kunhan meidät otetaan nimiisi.
POISTA MEIDÄN HÄPEÄMME. - hyväpuheenvuoro
Yläpeukku "Kehityskehittyy"!
- Äm32
hyväpuheenvuoro kirjoitti:
Yläpeukku "Kehityskehittyy"!
Kehitysvammaista aisurointia ja valkoritarointia tuo oli, vaikka joidenkin miehenreppanoiden osalta saattoikin osua maaliin.
- höh.höh
Äm32 kirjoitti:
Kehitysvammaista aisurointia ja valkoritarointia tuo oli, vaikka joidenkin miehenreppanoiden osalta saattoikin osua maaliin.
Voi voi. Sinä raukkaparka yrität yhä pitää kiinni niistä kivikautisista tavoista. Haluat jännämieheksi jännämiehen paikalle, mutta et vain pääse. Pidät naisia vihollisinasi ja sitten ihmettelet, kun he eivät huoli sinua rakastajakseen. Eipä taitaisi itsellesikään pahin telaketjufemakko olla se kaikkein tavoiteltavin kumppaniehdokas.
- Älymies32
höh.höh kirjoitti:
Voi voi. Sinä raukkaparka yrität yhä pitää kiinni niistä kivikautisista tavoista. Haluat jännämieheksi jännämiehen paikalle, mutta et vain pääse. Pidät naisia vihollisinasi ja sitten ihmettelet, kun he eivät huoli sinua rakastajakseen. Eipä taitaisi itsellesikään pahin telaketjufemakko olla se kaikkein tavoiteltavin kumppaniehdokas.
Blaablaablaa, minulle on yhdentekevää jo lapsen tehneenä ja neitsyet yli vuosikymmen sitten poksautettuani nykyinen jännäasemani, enkä vihaa naisia, mutta halveksun aisurimiehiä. Kerran nuorena tuli vedeltyä valkoritaria turpiinkin, kun tuli ”puolustamaan” naista nyrkit ojossa.
- Rudel
Älykkäät suomi naiset joutuu tyytymään lähi_idän ruskeasilmäisiin geelitukkiin puutteessaan!
- noannamunkaikkikestää
Ne naiset, jotka on jopa provokaationa "rasisteille" noin toimineet, niitä on promillen tuhannes osa. Se on niin häviävän pieni ryhmä naisia, ettei siitä voi tehdä mitään yleistävää numeroa. Suhteellisuudentaju nyt tarjouksessa lähikaupassasi.
- NussinSilmilläni
Minä en tiedä naisten älykkyydestä mitään, kiinnostukseni naisiin johtuu pelkästään naisen lantion kaaresta ja pakaroiden pyöreydestä sekä reisien jäntevyydestä. Reisirako perseitä en huoli ollenkaan. Vaalin hyvä perseisiä ja sopeutuvia naisia, älykkyys ei vaikuta.
- Gnuk
Kyllä se älykkäidenkin naisten älykkyys näyttäisi ottavan takapakkia kun sukat alkaa jaloissa pyörimään... 😀
- Kehityskehittyy
Kommenteista voi päätellä kuinka paljon miesten joukossa on täysiä pahveja, jotka ei vaan osaa :) No onneksi on Suoli24, jossa voi unohtaa oman idioottimaisuutensa ja projisoida ongelmansa naisiin. Huhhuh... on kyllä ihmisillä kasvun paikka...
- hahahahahahahaa
katkerien palsta.
seurananne 20v pikkupoika, joka ei saa 30v naisia
- movieee
;)
Safe House (2012) Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=1IfQY4fNcnw Itse pidän älykkäistä naisista. Yksinkertaisien ihmisten kanssa viestittely kun on kovin kivuliasta. Kommunikointi heikkoa, kielioppi hukassa jne. Käytännössä vedät yksin keskustelua ja toinen vaan kulkee perässä lyhyillä vastauksilla, antamatta itsestään juuri mitään. Rasittavaa.
- aviomies78vm
buhahaha.
katsopa peiliin.
sano sen jälkeen onko kusi noussut hattuun?
luulet olevasi parempi mutta et ole.
On kyllä niin lyhyt lehtijuttu, että ei edes saa selville mitä siinä tutkittiin ja mistä tuo selitys repäistiin. Voi olla totta mutta ei vakuuttanut.
- luterilaiset
ei.minä sinut synnytin.ja se on poika!äitit ja koko suku riemuitsee.mut jos lähetään naisen halveksuntaa.mehä ollaa islamilaisia.näin on tänäpv.luterilaiset.
- fucking.idiot
Miehet rumia ja naiset kauniita sekä miehet tyhmiä ja naiset älykkäitä tai päinvastoin, tuollaiset kliseet jättävät huomioimatta sen että miehet ja naiset rakennetaan samoista aineista. Meikkaaminen tai opiskelu eivät taivuta materiaa, se sisin säilyy.
Ei miehen tai naisen älykkyys sinäänsä varmasti ärsytä ketään, mutta se miten "lahjojaan" käyttää onkin sitten merkityksellisempää. Jos joku ihminen ryhtyy besserwisseröimään kaikilla elämän aloilla perehdyttyään opinnoissaan johonkin hyvin kapeaan tieteen osa-alueeseen, niin tuollainen voi aiheuttaa pahaa verta. - evoluutiosykoloogi
Pohjimmiltaan se johtuu siitä, että miehet haluavat mahdollisimman tyhmiä jälkeläisiä.
Olen kokenut samaa asiaa korkea älykkyys karkottaa ihmiset. En tiedä mikä kumma siinä on. Kysyin pojaltani kun olet aikuinen ja sinulla lapsia annatko ne minulle hoitoon. Kyllä tuli vastaus.
Kyllähän se ihan älykästä on olla mielummin sinkku, kun kenen tahansa kanssa kimpassa. Siinä mielessä ihan älykästä ja ei ihme jos sututtaa joitakin miehiä. :)
- yxnaine
Itse olen käytännössä huomannut, että miesten kanssa tulee parhaiten toimeen, kun esittää hieman tyhmempää, ja antaa heidän loistaa älyllään. Miehiä näyttää ärsyttävän sellainen tilanne, että ymmärrän jonkun asian yhtä hyvin- tai jopa paremmin, eivätkä he pääsekään selittämään sitä minulle. Melko vihamielisesti he rupeavat sen jälkeen käyttäytymään, tai ainakin näyttävät ärsyyntymisensä selvästi.
- Älymies32
Minusta taas on upeaa, kun joskus nainen tietää jo ennalta ajatukseni ja osaisi jatkaa juttuni loppuun.
Ja sehän nyt on itsestäänselvää, että jokainen vähänkin kyvykäs nainen tietää useitakin juttuja paremmin kuin minä, enhän voi olla joka paikan tietoviisas. Oma lukunsa on sitten se, jos nainen selvästi itsetuntovammansa siivittämänä ottaa neuvoni jonain alistamisyrityksinä, tyyliin ”kyllä mä nyt ton tiesin”. Eikä tämä ole sukupuolisidonnaista, vaan kyllä miehetkin voivat ottaa nokkiinsa viattomista neuvomisyrityksistä, kun ego ei ole kunnossa. Mutta harvoinpa ne älykkäimmät tähän sortuvat, heidän mielissään kun on tärkeämpääkin pyöriteltävää kuin jatkuvat valtapelit dominointiyrityksineen.
- Perämaa
se on totta. roolijako on muuttunut niin että miehet ovat edelleen hukassa suhtautumisensa kanssa.itsekin niin olen kokenut ja se on pirullista kestää. Naisten osaaminen älykkyys ja rinnalle tai ohitulo on ongelma ei pääse mihinkään. Ja se tuntuu olevan kyllä ihan jotenkin perimässä tai muuta. ei myöhemmin opittua. Lääkkeeksi voi sanoa että älkää menkö edes sänkyyn ennenkuin olette selvittäneet asian. nykyisin täytyy arvioida kumppaniaan ja itseään. Toisekseen rakkaus ja liitto on ennemminkin tahdon asia. Ja se että tahdotaanko ja osoitetaanko toiselle se että tehdään yhdessä työtä jotta onnistutaaan .se on sitä kasvamista. Ja eihän kummankaan ole mikään pakko osoittaa ylemmyyttään.
- asenteettulee
Mun poika kerto vähän aika sitten, että hän haluaa vaan nätin tyttöystävän. Eilen jutellessa hän mietittyään kertoi, että hän haluaa nätin, mutta kiltin ja mukavan tuttöystävän. Mainitsi lisäksi, että älykkään ja joka on häntä parempi koulussa. Siihen isosisko totesi, että ei miehet kestä itseään älykkäämpää naista.
- TerveNaisille
Seurustelin nuorempana naislääkärin kanssa, joka olisi halunnut vakavampaan suhteeseen kanssani. Naisella ei älykkyys riittänyt minun makuuni, vaikka hän oli kyllä muuten "muodollisesti pätevä".
Itse olen matemaatikko (FM, väitöskirjaa tekemässä). Minulle naisen älykkyys on perusedellytys suhteen syntymiselle, joten toivotankin kaikkia älykkäitä naisia tutustumaan minuun. Olen 188 cm pitkä urheilullinen helsinkiläinen kolmekymppinen mies. Täältä takarivistä käsi pystyyn myöntymisen merkiksi. On ehkä väärin sanoa että pelkään älykkäiden naisten kanssa treffailua mutta kokemuspohja on jättänyt sellaiset jäljet lihasmuistiin että helposti lähtee treffeille suojaukset ylhäällä ettei sisimpään taas tekisi kipeää.
Tarkennan vielä että näissä tapauksissa älykkyydellä tarkoitan korkeaa koulutusta johon ilmeisesti tuossa tutkimuksessa viitattiin koska kysessä oli matematiikka ja englanti.
Treffeillä yleensä jossakin vaiheessa puhutaan työelämästä niin nainen tykittää kohti sanoja ja teorioita jotka menee itseltäni latvasta yli että heilahtaa. Siinä kun ei pysty molekyylikeskusteluun osallistumaan niin selitys vain jatkuu ja kiihtyy jolloin vain pitää henkisesti nostaa kädet pystyyn ja todeta että taas on tavallinen duunari tallottu henkisesti koron alle.
Joskus on toki menty eri linjaa ja minulle on korostettu että nyt kun on korkeasti koulutettu niin sitä pitää satsata työelämään ja pyrkiä ihan sinne huipulle. Luonnollisesti jotenkin epäsuorasti vihjataan että kaikki tämä olisi miehille helpompaa ja tähtäin on tietysti ulkomailla. Kovasti kyllä arvostan näitä kunnianhimoisia ihmisiä, mutta kun nämä tavoitteet ilmoitetaan ehdottomina sitä taustaa vasten että haetaan pysyvää suhdetta niin aika toimimattomalta itselleni kuulostaa.
Oma lukunsa on tietysti nämä " olen korkeasti koulutettu, omillaan toimeentuleva, elämä kohdillaan mutta mies olisi se mukava lisä." Valitettavasti tämä on mennyt juuri näin ja aika äkkiä on tullut selväksi että minä olen lisänumero jolla ei olisi tarpeeksi suurta voittoa niissä piireissä joissa hän liikkuu.
No nyt tietysti joku saattaa miettiä miksi olen mennyt tapailemaan korkeasti koulutettuja. Tähän pitää todeta että minä olen tapaillut elämäni aikana naisia joilla on ollut hyvinkin vaihteleva kielellinen tai matemaattinen älykkyys. Se ei ole asia joka määrittää suhtautumiseni naiseen. Itse arvostan naisissa sitä älykkyyden muotoa jota kutsutaan myös sosiaaliseksi lahjakkuudeksi. Kykyä tulla toimeen toisten ihmisten kanssa ja asettua heidän asemaan.
Näitä naisia saattaa löytyä myös korkeammin koulutetuista ja jos minä tykkään naisesta ja nainen minusta niin minulle on sama mitkä muut älykkyysteorian osa-alueet naisella on hallussa.Naisen älykkyys karkoittaa poikia ;) tosimiehet tykkäävät haasteista ;)
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod172001Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2261655Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021137- 65919
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53875- 39814
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53785J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e30666Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273653Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33612