Syksy on tullut

28

724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hikinenmies

      Ei muutakuin sellaisia ajatuksia että hemmotelluille tyypeille tulee kaamosmasennus joka on keksitty ongelma.

      • Se ei muuten ole mikään keksitty ongelma.

        Kaamosmasennusta on minullakin.


      • vittujoo_
        hullu_ukko kirjoitti:

        Se ei muuten ole mikään keksitty ongelma.

        Kaamosmasennusta on minullakin.

        Sinä olet keksinyt sen itsellesi.


      • omakotitalonomistaja

        Menee marraskuun puolelle ennenkuin pääsee haravoimaan.


      • en_haravoi

        Kaamosmasennus on totta,
        agraariaikoina syksyn pimeiden tullen vetäydyttiin uunin pankolle nukkumaan talviunia...
        Lehmätkin menivät umpeen, välillä tosin täytyi hakea niille vähän heiniä ladosta ja metsästä puita, että sai torpan ja saunan lämpimäksi odotellessa kiljupänikän prosenttipitoisuuden nousua...

        Ja lehtiä ei kannata haravoida, vaan silputa (robotti)ruohonleikkurilla lannoittamaan nurmikkoa!


    • vili__

      miksi kaamosmasennuksesta ei kärsitty ennenvanhaan?

      Vastaus:

      koska se on muotivillitystä


      Hähä! :D



      • hullu_ukko kirjoitti:

        Eikä toimi näköjään tuokaan.

        Linkki futaa kyll, kopsaa joutuu - äsänen - ku pois jää sinerrytyksest


    • Ollaan menossa pimeää päin. Maisema on harmaa ja ankea. Lehdet ja kukkaset ovat lakastuneet, luonto ympäriltä kuolee pois. Tuulee, sataa, paleltaa. Mieli muuttuu väkisinkin apeaksi.
      Miten tässä muka voisi pitää mielen iloisena ja virkeänä? En minä tiedä. Kysy vaikka niiltä, jotka syysaamuisin, tuulessa ja tuiskussa, seisovat pysäkillä odottamassa bussia.

    • Marjoi, sienii. Puolisoin lehtipuhaltimen osti . Lainataan frendeil, meil leikkuril lehdet silpuks & maahan lannotteeks jäävät.

      • Tuppaa sammaloitumaan tolla tavalla hoidettu nurmikko.


      • hullu_ukko kirjoitti:

        Tuppaa sammaloitumaan tolla tavalla hoidettu nurmikko.

        Käydä voi niinki. Meil kyl kalkitaan & typetetään sen verta ettei sammalta tuu.


      • Ehkä haravoiminen voisi johtaa parempaan tulokseen, kuten mr. hullu_ukko vihjaisi.

        "Sen edestään löytää minkä taakseen jättää"

        MarttyyriMallari-TTt


    • eI PANE PAKKANEN, EI RAISKAA HALLA (kas, CL taas intoilee). Syksy saa minä en, paitsi haravoitavaa. Tai enimmäkseen en haravoin, käytän ostamaani lehtipuhallista. Koska en saa valmistajalta mitään mainotamisesta, kerron, että on reppupuhallin. Ei tarkoita sitä, että puhalluspää tungetaan jonkun reppuun eli hanuriin

      • Käsittääkseni halla ei pane syksyllä vaan keväällä kasvukauden aikana.

        Tai no voi se silloinkin panna, mutta turhaan koska luonto ei siitä välitä.

        "Se ei siis saa vastakaikua"

        MarttyyriMallari-TTt


      • MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Käsittääkseni halla ei pane syksyllä vaan keväällä kasvukauden aikana.

        Tai no voi se silloinkin panna, mutta turhaan koska luonto ei siitä välitä.

        "Se ei siis saa vastakaikua"

        MarttyyriMallari-TTt

        Elämä on


    • väliaika_

      Ajatus:
      (tai kaksi)

      - Volvo S80
      - Lehti-imuri

      • Kumpikin hyviä tuotteita tavallaan.

        "Erona niiden välillä on se, että vain toista voi käyttää ympäri vuoden"

        MarttyyriMallari-TTt


    • Kovasti syksy painetaan hommia ja sitten vois vaikka painua lämpimään pariksi-kolmeksi kuukaudeksi. Ehkä. Tää on toiveissa, riippuu tietty siitä mitä lompsa asiaan sanoo joulun jälkeen.

      • Aivan ja kaukaa näkee asiat paremmin kuin läheltä.

        "Ei kai kukaan nyt sentään kolmea kuukautta viihdy etelässä"


        MarttyyriMallari-TTt


    • Aikas sateinen syyskuu :D

      • Niin, vettä on tullut muutaman kerran rajusti.

        "Yleensä syyssateet alkavat vasta lokakuussa"

        MarttyyriMallari-TTt


      • MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Niin, vettä on tullut muutaman kerran rajusti.

        "Yleensä syyssateet alkavat vasta lokakuussa"

        MarttyyriMallari-TTt

        Öisin yleensä satanu paljonkin.
        Noh ne nyt on jo alkanu syyssateet.


      • Se siis tapahtuu öisin.

        "Olenkin ihmetellyt, että miksi maa on aamulla niin märkä"

        MarttyyriMallari-TTt


      • MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Se siis tapahtuu öisin.

        "Olenkin ihmetellyt, että miksi maa on aamulla niin märkä"

        MarttyyriMallari-TTt

        Jos maa on aamulla märkä niin kyllä on täytynyt yöllä sataa vettä :D


    • "Syksy on tullut", minä en. On tämäkin vuodenaika. Pimeää, sateista, tylsää, kylmää eikä jaksa edes juhlia. En kyllä henkilökohtaisesti ymmärrä niitä vatipäitä, joiden mielestä syksy on aivan mahtavaa aikaa. Kuinka voi saada jotain perverssiä tyydytystä tuollaisesta ilmasta, missä sataa ja vihmoo. Puut lentelevät ja mummot niiten joukossa. TÄMÄKIN VIESTI OLI AIVAN TURHA.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1383
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      102
      1072
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      973
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      614
    Aihe