Tarvisin apua tällaisen tehtävän kanssa.
Kellolasilla on jauhetta, joka on natriumkarbonaatin ja natriumkloridin seos. Opiskelija haluaa tietää, paljonko natriumkarbonaattia seoksessa on, hän punnitsee seosta 2,898 g ja liuottaa sen 50 ml tislattua vettä. Tämän jälkeen hän lisää näytteeseen 45 ml suolahappoa, jonka konsentraatio on 2,0 mol/l, jolloin kaikki natriumkarbonaatti hajoaa hiilidioksidiksi, vedeksi ja natriumkloridiksi. Kun hän vielä titraa näyteliuoksen, se kuluttaa 19 ml natriumhydroksidiliuosta, jonka konsentraatio on 3,0 mol/l. Mikä on natriumkarbonaatin osuus massaprosentteina seoksessa?
Apua kemian seoslaskussa
ke3
1
168
Vastaukset 1
- ke3
Kirjan takana vastaus on m-%(Na2CO3)=60%.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1771610
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.106832En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203608- 129581
- 48556
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50538- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo60502