Lämmin Me-henki, hyvä vai huono asia?

vaaleanpunaista

Työyhteisössämme vallitsee lämmin me-henki. Väki tulee hyvin toimeen keskenään ja porukka viihtyy yhteisten työ- sekä vapaa-ajan kokoontumisten ja erilaisten harrastusten merkeissä. Itse tulin töihin tähän yritykseen vuosi sitten ja olen hieman kummaksunut tätä meininkiä kuluneen vuoden aikana. En siis ole vielä päässyt sinuiksi tämän yhteisön tyyliin, koska aiemmissa työsuhteissani työntekijät olivat vain yksilöitä, jotka vain tekivät työnsä ja kaikki muu ympärillä oleva oli merkityksetöntä. Tässä työpaikassa työkaverit kyllä otetaan huomioon, sillä täällä melkein halataan kaveria kun aamulla tullaan töihin tai kun iltapäivällä lähdetään kotiin. Jotenkin koen tämän lämminhenkisyyden teennäisenä, eli ikään kuin se olisi kulissia. Toivottavasti näin ei ole, mutta pohdin suuresti, että kuinka yritys on saanut työyhteisönsä näin hyvin voivaksi. Voiko se kuitenkin jossain vaiheessa kostautua?

2

327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Andorra

Määräaikaisen kannalta huono asia me-henki on huono asia. On ihan varmaa että me-hengestä ei pääse osalliseksi vielä 1,5 v pätkässäkään. Sinänsä en välittäisi työpaikan me-hengestä, mutta oli kurjaa olla ulkopuolinen kaikesta. Ikään kuin työpaikan eduista ulkopuolelle jäämisessä ei olisi ollut jo ihan tarpeeksi. Olen ollut muutamassakin työpaikassa, mutta yhdessä isossa oli niin aidosti samassa veneessä olemisen henki, kuin olla voi.

Mikä työpaikan me-hengen luo? Bonus-palkkiokriteerit ja henkilöstörahasto. Eli yhteen hiileen puhaltamisessa intressi on taloudellinen. Palkkiokriteereiden pitää olla sellaisia että niissä on kannustinta jäädä venymään silloin kun tilanne edellyttää.

• Unelmahöttölä

Liika yhteenkuuluvaisuus on varoitusmerkki. Työt kärsii kun vaan seurustellaan ja viihdytellään toisiansa töissä ja vapaa-ajalla. Ei uskalleta sanoa koskaan selkeästi toisille "Ei käy, raja on tässä" Aina vaan hoetaan "jes" ja "kyllä". Kissa jätetään nostamatta pöydälle. Pöly lakaistaan maton alle. Työt ja vapaa-ajat on syytä erottaa toisistansa. Jokaisella on oma elämänsä. Olet kyllä joutunut unelmahöttölään. Jos joka päivä haetaan toisten hyväksyntää niin onhan se inhimillinen katastrofi kaiken kaikkeansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      163
      7250
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      614
      2648
    3. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      48
      1948
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      114
      1471
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      90
      1365
    6. Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain

muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.
      Tuusniemi
      27
      1149
    7. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      71
      1147
    8. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      51
      1127
    9. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      63
      1123
    10. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      69
      1027
    Aihe