Lämmin Me-henki, hyvä vai huono asia?

vaaleanpunaista

Työyhteisössämme vallitsee lämmin me-henki. Väki tulee hyvin toimeen keskenään ja porukka viihtyy yhteisten työ- sekä vapaa-ajan kokoontumisten ja erilaisten harrastusten merkeissä. Itse tulin töihin tähän yritykseen vuosi sitten ja olen hieman kummaksunut tätä meininkiä kuluneen vuoden aikana. En siis ole vielä päässyt sinuiksi tämän yhteisön tyyliin, koska aiemmissa työsuhteissani työntekijät olivat vain yksilöitä, jotka vain tekivät työnsä ja kaikki muu ympärillä oleva oli merkityksetöntä. Tässä työpaikassa työkaverit kyllä otetaan huomioon, sillä täällä melkein halataan kaveria kun aamulla tullaan töihin tai kun iltapäivällä lähdetään kotiin. Jotenkin koen tämän lämminhenkisyyden teennäisenä, eli ikään kuin se olisi kulissia. Toivottavasti näin ei ole, mutta pohdin suuresti, että kuinka yritys on saanut työyhteisönsä näin hyvin voivaksi. Voiko se kuitenkin jossain vaiheessa kostautua?

2

395

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Andorra

Määräaikaisen kannalta huono asia me-henki on huono asia. On ihan varmaa että me-hengestä ei pääse osalliseksi vielä 1,5 v pätkässäkään. Sinänsä en välittäisi työpaikan me-hengestä, mutta oli kurjaa olla ulkopuolinen kaikesta. Ikään kuin työpaikan eduista ulkopuolelle jäämisessä ei olisi ollut jo ihan tarpeeksi. Olen ollut muutamassakin työpaikassa, mutta yhdessä isossa oli niin aidosti samassa veneessä olemisen henki, kuin olla voi.

Mikä työpaikan me-hengen luo? Bonus-palkkiokriteerit ja henkilöstörahasto. Eli yhteen hiileen puhaltamisessa intressi on taloudellinen. Palkkiokriteereiden pitää olla sellaisia että niissä on kannustinta jäädä venymään silloin kun tilanne edellyttää.

• Unelmahöttölä

Liika yhteenkuuluvaisuus on varoitusmerkki. Työt kärsii kun vaan seurustellaan ja viihdytellään toisiansa töissä ja vapaa-ajalla. Ei uskalleta sanoa koskaan selkeästi toisille "Ei käy, raja on tässä" Aina vaan hoetaan "jes" ja "kyllä". Kissa jätetään nostamatta pöydälle. Pöly lakaistaan maton alle. Työt ja vapaa-ajat on syytä erottaa toisistansa. Jokaisella on oma elämänsä. Olet kyllä joutunut unelmahöttölään. Jos joka päivä haetaan toisten hyväksyntää niin onhan se inhimillinen katastrofi kaiken kaikkeansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      49
      956
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      15
      848
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      501
      788
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      46
      717
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      42
      654
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      599
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      596
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      169
      536
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      530
    10. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      56
      487
    Aihe