Hölmöimmät työharjoittelutehtävät?

Te80

Eli listaa hölmöimmistä työharjoittelu ym. "työ"tehtävistä mitä on joutunut tekemään. Rohkenen epäillä, että omat kokemukseni voittaa muiden.

1. Jouduin järjestämään työharjoittelussa uudestaan kirjainlippaan (ainakin noi 30000 kirjainta) kun firman kiinteistönhoitaja tiputti sen kerrostalon pihalla asfaltille. Jouduin ensin keräämään jokaisen kirjaimen maasta ja tämän jälkeen jouduin järjestämään kirjaimet omiin lokeroihinsa.
2. Työtehtäväksi sain puhdistaa sammaleesta kolmen kerrostalon vesikourut noin 500m. Työvälineeksi sain istutuslapion jolla piti polvillaan kontata kerrostalojen pihalla farkut jalassa kun työvaatteitakaan ei firmalta saanut.
3. Elektroniikka firmassa jouduin asentamaan käsin ledejä piirilevylle noin 5000kpl. Piti katsoa, että tulee anodit ja katodit oikein päin. Seuraavana päivänä työharjoitteluun mennessä huomasin kyseiset piirilevyt roskalavalla ja kysyin johtajalta, että mikä vitun pila tämä nyt on. Oli kuulema jokaisessa piirilevyssä mennyt pari lediä väärin päin ja ei ne ei syttynyt eikä niitä pystynyt käyttämään.

Aivan uskomatonta mutta totta. Kyllä jokaisessa kyseisessä firmassa olen ottanut yhteyttä te-toimistoon ja tämän jälkeen lakimiehiin tarkistaakseni, että onko työtehtävät asiallisia. Te-toimistossa on joka kerta uhattu karenssilla ja pitäneet firmojen puolta ja oikeus ei ota näin pieniä asioita edes käsittelyyn. Käsittämätöntä on kun lehdissä lukee, että työtehtävien pitää olla harjoittelusssa sellaisia, että se parantaa työvalmiuksia. Jopa te-toimiston johtajat sanovat julkisuudessa näin. Käytäntö on kuitenkin aivan toinen.

52

1359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lakiarikottutaas

      Kuntouttavalla työtoiminnalla ei saa korvata virkasuhteessa tai työsuhteessa tehtävää työtä. Kuntouttavan työtoiminnan asiakas ei siis voi esimerkiksi korvata kuntouttavan työtoiminnan toimipaikan työntekijää tai toimia hänen sijaisenaan.

      Toimipaikka ei saa olla riippuvainen asiakkaiden työpanoksesta
      Sijoitettaessa kuntouttavan työtoiminnan asiakkaita esimerkiksi kunnan toimipaikkoihin on aina mietittävä, ovatko työtehtävät sellaisia, että niillä mahdollisesti korvataan työ- tai virkasuhteista työtä.

      Yleissääntönä voidaan todeta, että tuotannollisen työn tai kunnan palvelun ollessa kyseessä ne eivät saa miltään osin olla riippuvaisia kuntouttavan työtoiminnan asiakkaiden työpanoksesta. Se, että kuntouttavan työtoiminnan työtehtävät ovat ns. avustavia tehtäviä, ei yksinään riitä perusteluksi sille, että kuntouttavalla työtoiminnalla ei korvattaisi työ- tai virkasuhteista työtä, koska monia avustavia tehtäviä tehdään työ- ja virkasuhteessa.

      Toimintaan sovelletaan työturvallisuuslakia.

    • korjaajakierrättäjä

      Korjasin läppäreitä. Kun olin saanut ne korjattua, ne vietiin pois. Vähän ajan päästä ne oli kai kiertäneet talossa isolle pomolle, joka antoi ne taas pikkupomolle, joka käski meidän korjata samat läppärit. uudelleen. Emme kuitenkaan joutuneet tekemään hommaa toista kertaa vaan pomo huomasi kömmähdyksen.

    • tarkkuuttapeliin

      Jos ei osaa edes ledejä juottaa oikein päin, niin turha ihmetellä miksei etene urallaan harjoittelua pidemmälle.

      • aloittaja80

        Ei ollut kyse edes juottamisesta vaan ledien laittamisesta reikiin. Lisäksi koulutuksenani tietotekniikan DI ja kun laittaa 5000kpl ledejä reikiin niin voi pari virhettä tulla varsinkin kun aina ei ledien jalkojen pituusero ole kovin huomattava.


    • awsfedgg

      En nyt kyllä varsinaisesti nähnyt tuossa mitään hölmöyttä. Ehkä et kokenut hommia merkitykselliseksi tai ymmärtänyt, miksi ne pitää tehdä, mutta ei se sitä tarkoita etteikö tuollaisilla töillä olisi väliä. Vaan sopiihan tuota kieltäytyä ja sanoa, että koet olevasi liian arvokas tekemään perusduunia.

      • Virkapummit_kyykkyyn

        Taidat siinä tapauksessa olla hölmö virkapummi, joka ei tuottavuudesta tajua saati välitä yhtään mitään.


    • 1j3

      Eräässä painotalossa olin työharjoittelussa ja annettiin tehtäväksi lajitella valkoiset ja siniset esitteet yhteen pinoon niin, että joka toinen oli eri värinen. Ladoin niitä koko iltapäivän. Seuraavana aamuna oli kipattu kaikki roskikseen.

      Sitten kerran minut palkattiin kirpputorille toimistotyötehtäviin, niin käytännössä se oli paskaisten laatikoiden kantamista torille, eikä varsinaisia toimistotöitä ollut nimeksikään.

    • Humpuukimies

      Olin arkistossa työharjoittelijana ja pyyhin kellarivarastossa pölyjä hyllyjen päältä.

      • dsgdsgs

        Minäkin "pääsin" arkistoon työharjoittelijaksi ja oli jopa innoissani, koska olen suorittanut arkistonhoitajankurssin. Minäkin pyyhin pölyjä ja siivoilin. Tuntui turhauttavalta kun nimenomaan olin pyytänyt, että minulle ei annettaisi monotonisia tehtäviä.


    • tuplamaisteri

      Olette sentään päässeet jonnekin työharjoitteluun.
      Kaikki eivät pääse, joten pulinat pois (tai ainakin vähemmälle).
      Itse ole kelvannut edes pölyjä pyyhkimään.

      • suklaapatukkamaisteri

        minä jos pyyhkisin pölyjä niin pölyn määrä vain lisääntyisi. Sitten jos yrittäisin siitä tehdä uraa vaikka taikurina joka taikoo pölyä lisää niin ei varmaan onnistuisi.


    • YhteiskunnanTilaa

      - minua kyykytettiin hakemaan, karenssin uhalla ns. työpaikkoja,, esim. sosiaalitoimiston eteisvahti, hiki pajan ohjaaja, kaupungin varastolle,, yms.. ( - olen 57v. terve mies, työkokemusta ja koulutusta on,, jne.. mutta oikeisiin palkka työpaikkoihin en jostain syystä kelpaa..),
      - Ne kaikki pakko haut oli sellaisia palkkatuki työllistämis-töitä. -Oli viralliset haut joissa oli 5-6 haastattelijaa ( sen paikan työntekijöitä, johtajia..). Jo tuo mitättömän ns. työn hakeminen ja haastattelut oli irvokkaita tyhjän tekemisiä, nuo töissä jo olijat ja aiemmin työĺlistetyt haastatteli virkatyönä uusia ovivahteja sos. toimistoon... - se oli Huvittavaa puuhaa.

      No kumminkin, yhteenkään tuki työpaikkaan en päässyt. Hakijoita noihinkin on paljon. Massa-työttömyys on niin laajaa suomessa.
      Ja kun olin te mielivalta karenssissa., niin sen karenssin sain poikki vain alistumalla kuntouttavaan tyhjätoimintaan, 3. sektorin oleilu tilassa oli oltava "kuntoutumassa".. - siis istuin siellä rangaistuksen. se oli jonkinlainen pakko yhteiskuntapalvelu, ilman oikeudenkäyntiä !!!
      Säälittävää touhua on sekin.

      • MätäHallinto

        Samoja kokemuksia täällä myös.
        Noihin eri pelleily , palkkatuki, yms. leikki työpaikkohin haettiin ja pyrittiin, kuin olisi ollut jotain oikeaa tarjolla. Ja ajattelin touhua seuratessa, miten kehtaavat ne eri tahot toimia noin, kun asian oikean todellisen laidan tietävät kuitenkin.
        Pakko kuntoutusta olen minäkin maistellut, ja juuri tuon karenssin ( nälän..) torjunnan vuoksi. ja se "kuntouttava" oli karmea kuva nyky suomen tilasta ja moniammatillisen syrjäyttämisen laajuudesta. Meillä on syrjäytys avo leirien saaristo, jota kaupungit , typ, te, mopa, yms. ylläpitää ja 3. sektori hoitaa sen likaisen työn....
        Massa-työttömyys jatkuu, koska hallinto on täysin mätä.
        Ja poliittisesta hallinnosta syötetään vastuuttomasti tietoina mm. jatkuvaa työvoimapulaa, yms. vasta isku propagandaa....
        Niin pervoa se meno on hallinnossa ja politiikassa !


      • jaslflkkj457

        Minä sain 3 kuukauden karenssin kieltäytyessäni koulutuspaikasta, mutta sen karenssin jälkeen aloin taas saada normaalisti työttömyyskorvausta.
        Onkohan eri paikkakunnilla erilaiset systeemit? Tai sitten viranhaltijat tekevät toisistaan poikkeavia päätöksiä.


      • jhkjhkasfhkasf676
        MätäHallinto kirjoitti:

        Samoja kokemuksia täällä myös.
        Noihin eri pelleily , palkkatuki, yms. leikki työpaikkohin haettiin ja pyrittiin, kuin olisi ollut jotain oikeaa tarjolla. Ja ajattelin touhua seuratessa, miten kehtaavat ne eri tahot toimia noin, kun asian oikean todellisen laidan tietävät kuitenkin.
        Pakko kuntoutusta olen minäkin maistellut, ja juuri tuon karenssin ( nälän..) torjunnan vuoksi. ja se "kuntouttava" oli karmea kuva nyky suomen tilasta ja moniammatillisen syrjäyttämisen laajuudesta. Meillä on syrjäytys avo leirien saaristo, jota kaupungit , typ, te, mopa, yms. ylläpitää ja 3. sektori hoitaa sen likaisen työn....
        Massa-työttömyys jatkuu, koska hallinto on täysin mätä.
        Ja poliittisesta hallinnosta syötetään vastuuttomasti tietoina mm. jatkuvaa työvoimapulaa, yms. vasta isku propagandaa....
        Niin pervoa se meno on hallinnossa ja politiikassa !

        Minä olen aina luullut, että palkkatukityöstä saa "oikean" palkan ja olen jopa kysellyt kyseisiä hommia, mutten ole niitä saanut.


      • sitäaikaa

        Tämä tapahtui 70-luvulla. Olin paperitehtaalla siivoojan töissä ja pomo sanoi, että lipputanko pitää pestä, tehtaalle tulee "arvovieraita". Aloitettiin klo 7 ja tanko oli "kaadettu", eikun hommiin. Konttorirotat tuli klo 8 ja arvaatteko niitä ilmeitä! Vai tankoa pestään! Naurunpyrskähdyksiä, hahhah!


      • Suomi1917

        Kirjoitustaidosta päätellen, ei ihme, että täällä ihmetellään maailman menoa:)


      • suomi1916

        Minä ihailen suuresti näitä viisaita, jotka osaavat laittaa pilkunkin oikeaan paikkaan.


      • jenniina1111
        sitäaikaa kirjoitti:

        Tämä tapahtui 70-luvulla. Olin paperitehtaalla siivoojan töissä ja pomo sanoi, että lipputanko pitää pestä, tehtaalle tulee "arvovieraita". Aloitettiin klo 7 ja tanko oli "kaadettu", eikun hommiin. Konttorirotat tuli klo 8 ja arvaatteko niitä ilmeitä! Vai tankoa pestään! Naurunpyrskähdyksiä, hahhah!

        Nyt en ymmärtänyt. Onko mielestäsi lipputangon pesu hölmöä hommaa? Meillä kodin lipputanko kaadettiin viimeksi keväällä ja pestiin. Oli tullut tahraiseksi ja jotain jäkälää kasvoi puoleen väliin lipputankoa. Pesun jälkeen oli hienon valkoinen, eikä ollut edes kova homma.


    • voi-surfata-kotonakin

      Kuntouttavassa työtoiminnassa sanottu että "surfaa vaikka siellä netissä".

      • olipahyödyllistä

        Noh, olisit vastannut että sitä voin tietty tehdä myös kotona.


    • kaikkeekeksitään

      Jouduin viemään raketilla jonku typerän paketin kansainväliselle avaruusasemalle. Istuin vain pari viikkoa kun en osannut avaruudessa mitään tehdä. Ei mitään järkee ollut. Raketin pilotti ei puhunu suomea ei ollu juttuseuraa ees.

    • hirviöitä

      Vuokrafirmat ovat ihan ok työnantajia,mutta ne ihmiset niissä vakkari duuneissa ovat lähinnä hirviöitä. Varsinkin hoitoalalla.Kun he kerrankin saa jonkun auttamaan heitä niin he teettävät kaikki omat työt keikkaduunarin niskaan. Naiset ovat kyllä niin hirviöitä toisilleen. Mutta jos hoitoalalla on mies niin ei sellaista tapahdu. Mies suhtautuu keikkaduunariin erittäin positiivisesti.

      • miehetmulkkuja

        Totta kai miehet suhtautuu keikkaduunariin "positiivisesti", idiootti, koska oman puljun vakiajat on jo isketty/yritetty iskeä/iskukelvottomia ja tuore pillu kiinnostaa aina !!!


      • vitunsormet
        miehetmulkkuja kirjoitti:

        Totta kai miehet suhtautuu keikkaduunariin "positiivisesti", idiootti, koska oman puljun vakiajat on jo isketty/yritetty iskeä/iskukelvottomia ja tuore pillu kiinnostaa aina !!!

        VAKIAKAT siis !!


    • EpäOnnila

      Hölmöin homma oli, kun jouduin allekirjoittamaan irtisanomislomakkeen.

    • Tehköönmitäosaa

      Virkapummi voi nuolla anustasi. Se on paras harjoittelu.

      • matkaan_jo_käy

        Otsikossa kysyttiin mikä on hölmöintä. Ei sitä mikä on rivointa.


    • tattu55

      Hölmöin homma oli hammasharjalla ikkunan pesu.

    • nmjhubnyt

      Jokaiselle kykyjen mukainen työtehtävä. Monen kyvyt eivät vaan riitä vaativimpiin tehtäviin.

      • sjhdfkds

        Totta, itte en osaa tehdä mitään enkä tiedä mistään mitään. Työttömänä siis.


      • oleparehellinen

        Olisikin totta. Suuri johtaja voi joutua kärrypojaksi. Perustuu tositapahtumiin.
        Sillä ei ole mitään merkitystä mitä osaat, koska ns. työt ovat mitä ovat.


    • tattu55

      Ei kyse oo siintä ettenkö minä ois osannu tehdä vaan hän halusi näyttää oman asemansa.

    • Jarii67

      Piti haravoida erään kiinteistön pihalta lehdet. Juuri kun olin haravoinut tulivat firman kiinteistönhoitajat ja lehtipuhaltimilla puhalsivat saman alueen 10 minuutissa mihin minulla oli mennyt koko aamupäivä. Tämän jälkeen en tehnyt kyseisen harjoittelun aikana yhtään mitään ja viikon päästä työnantaja halusi lopettaa harjoittelun omasta aloitteestaan.

      • hahaahhaahaa

        Sepä mukavaa. Kertokaa lisää tämmöisiä juttuja. Näistä saa kunnon naurut. Ei työttömiä voi laittaa liian vaativiin tehtäviin,saattavat saada vaikka sormeen haavan.


      • oleparehellinen
        hahaahhaahaa kirjoitti:

        Sepä mukavaa. Kertokaa lisää tämmöisiä juttuja. Näistä saa kunnon naurut. Ei työttömiä voi laittaa liian vaativiin tehtäviin,saattavat saada vaikka sormeen haavan.

        Miten työttömyys liittyy siihen mitä osaat tehdä? Kuka tahansa voi olla jossakin vaiheessa työtön.


    • ei.ekolle

      Työtehtävissä ei sinänsä ollut vikaa, mutta itse paikka ja ympäristä tappoi mielenkiinnon.

      Eli olin Mikkelin toimintakeskus ry:n kierrätyspisteellä työkokeilussa. Tehtävänä oli testailla sinne tuotuja tietokoneita ja niiden osia. Asennella koneisiin Linux ym. ym. Eli siis tehdä niistä myyntikelpoisia paikallisen Ekotorin myymälään. Mutta muut "työntekijät" olivatkin sitten yli-ikäisiä "Jonneja", jotka ilmaantuivat paikalla pariksi tunniksi päivässä (työaika 5h), joivat energiajuomaa, pelailivat ja katselivat youtube-videoita... Pari kertaa yksi tuli kännissä paikalle, ja joku sosiaaliohjaaja hieman nuhteli ja sanoi, että menepä nyt kotiim lepäämään. Eipä ollut itselläkään hirveästi motivaatiota ahkeroida siinä paikassa.

    • SikamaistaTouhua

      16-vuotiaana makkaratehtaalla tungin koko kesän halkaistuja sianpäitä puristimeen joka likisti niistä sisällä olevat "mehut" isoon laatikkoon. Kun laatikko noin tunnin puolentoista välein täyttyi, sain kiivetä alas vaihtamaan tyhjän laatikon.
      Toinen pysähdys tuli silloin tällöin kun puristimen moottori kuumeni liikaa kuumina kesäpäivinä jolloin automaattisulake paloi (tai siis pomppasi ulos) pysäyttäen laitteen niin silloin piti hakea ämpärillä jäähdyttämöstä jäämurskaa joka piti taas heittää paljaana olevien sulakkeiden ja johtojen päälle niin taas sai koneet käyntiin. Mitäköhän työturvallisuuslait tuohonkin nykyään sanoisi?
      Ainakin tästä jäi traumoja melko runsaasti jo pelkkien sianpäiden takia ja etenkin siitä että se niistä saatu "mehu" laitettiin makkaramassan sekoittimeen raaka-aineeksi.
      Kyllä ei makkara hetkeen maistunut.

    • töihinvain

      Työskentelin TE-toimiston määräämässä vanhusten hoitolaitoksessa.
      Sinnittelin siellä vuoden, mutta sitten riitti. Edeltäjäni varoitteli minua, että kyseisessä laitoksessa on työpaikka kiusaamista ja niinhän siinä kävi minunkin kohdallani ja vielä lapseenikin kohdistettiin kiusaaminen.
      Kun tästä tehtiin tiedote TE-toimitsijalle, tuumasi vain, noh sitä siellä tiedetään tehtävän, mutta töihin vain.

    • Toimisti

      Silloin kun te toimiston kautta olin,, nii yhdessä toimistossa, napitin vaan kansioon aakkosjärjestyksessä papereita... Monesti tekeminen loppui kesken ja sit vaan istua möllötin...

    • Hölmökysymys

      Hölmöjä harjoittelutehtäviä ei ole. Kaikki missä vajaakuntoinen pääsee aktivoitumaan edistää palautumaan työmarkkinoille. Ei se tehtävä vaan tekeminen!

      • Jkk7

        Väärin. Kun työhaastattelussa kysytään ja vielä soitetaan edellisiin työpaikkoihin ja kysytään mitä henkilö on tehnyt ei todellakaan edistä työnsaamista jos henkilö on tehnyt jotain pilipalihommia. Kyselyjäkin on tehty työnantajilta joissa suurin osa oli sitä mieltä, että ottaisivat mieluummin töihin työttömän kuin henkilön joka on osallistunut kuntouttavaan ym.työtoimintaan.


      • LuokitusSysteemi
        Jkk7 kirjoitti:

        Väärin. Kun työhaastattelussa kysytään ja vielä soitetaan edellisiin työpaikkoihin ja kysytään mitä henkilö on tehnyt ei todellakaan edistä työnsaamista jos henkilö on tehnyt jotain pilipalihommia. Kyselyjäkin on tehty työnantajilta joissa suurin osa oli sitä mieltä, että ottaisivat mieluummin töihin työttömän kuin henkilön joka on osallistunut kuntouttavaan ym.työtoimintaan.

        Kun saa papereihinsa merkinnän, ollut kuntouttavassa työtoiminnassa, niin ne on käytännössä hullun paperit !!!!
        Et kelpaa enää minnekkään, ja et esim. saa lainaa pankista. Olet uhka yhteiskunnalle. Kuntoutettu mielisairas, epäkelpo työtön.


    • adsfoip

      Jos joutuu olemaan tietyn tuntimäärän jollakin työpaikalla, niin onko sillä niin väliä mitä siellä tekee. Kunhan ei joudu mitään kauhean epämiellyttävää tekemään. Sama aika siellä kuluu joka tapauksessa ja rahaa tulee saman verran.

      • pieni_palkka

        Jos ei joudu mitään tekemään, niin voisin ottaa ne rahat lyhyemmästä ajasta ja käyttää ylijäävän ajan tekemällä jotain järkevää ja siten parantamalla elintasoani.


    • hohhoijaaaa

      Olin työvoimatoimiston järjestämässä työharjoittelussa valtion virastossa, työnimikkeeni oli hallinnon harjoittelija. Ainoat työtehtävät olivat kahvihuoneen astianpesukoneen tyhjennys, täyttö ja päälle laittaminen. Sen lisäksi tehtäviini kuului ottaa kahvikassasta rahaa ja käydä ostamassa kaupasta kahvihuoneeseen kahvia ja suklaapatukoita. Harjoittelupäivän pituus oli 6 tuntia, joten oli tylsää istua tyhjän panttina virastossa koko päivä. Ensimmäiset kaksi viikkoa kyselin joka päivä eikö olisi jotain muutakin työtehtäviä joita voisin tehdä pelkän astianpesukoneen täytön lisäksi, mutta ikinä ei ollut mitään. Edellinen harjoittelija oli tehnyt "perehdytyskansion uudelle työntekijälle", ja siellä oli ohjeita tyyliin "näin käytät työpaikan sähköpostia" ja kuvalliset ohjeet joissa opastettiin, mistä napista painamalla astianpesukone menee päälle ja mihin astianpesuainetabletti laitetaan. Kuvallisin opastein varustettu kansio vaikutti lähinnä kehitysvammaisille suunnatulta. En ole kuitenkaan kehitysvammainen, vaan korkeakoulututkinnon suorittanut nuori nainen. Jossain vaiheessa kävi ilmi että jotkut virastotädit olivat luulleet minua yläasteikäiseksi tet-harjoittelijaksi eivätkä siksi olleet antaneet työtehtäviä kun eivät ajatelleet minun osaavan tehdä kovin vaativia tehtäviä nuoren ikäni vuoksi. Olenhan kyllä nuoren näköinen ikäisekseni, mutta olisivat sen verran voineet ottaa selvää. Puoli vuotta kyseisessä harjoittelussa sujui kuolettavan tylsästi enkä oppinut mitään hyödyllistä. Oli turhauttavaa istua tyhjänpanttina. En tiedä miten tuollainen harjoittelu opetttaa työelämän kannalta hyödyllisiä taitoja.

      • oleparehellinen

        Näyttää siltä, että et sopeudu valtion virastoon. Kahvittelu on siellä päivän tärkein sisältö.
        Hyvä on myös haukkua muita laiskoiksi siitä saat arvostusta kovana puurtajana.


      • toimettomanaTEvirastossa

        opit olemaan toimettomana ja tuhlaamaan aikaa virastossa - se on virasto ammattitaitoa !


      • turha_jätkä

        Kesätöissä aikanaan minua alkoi aina nukuttaa suunnattomasti ruoka-ajan jälkeen, kun kaikki oli suurin piirtein lomilla, mutta toimiston jokainen PC oli jätetty päälle. Mukavan unettava humina täytti huoneet ja käytävät. Ainoa tehtävä oli kuitata silloin tällöin postista tulleet lähetykset - joita tuli n. 1-2 kertaa viikossa.. ja postimies liikkui n. 15 minuutin tarkkuudella eli jokainen tiesi, milloin olla paikalla. Jälkeenpäin sain kuulla, että edeltäjäni oli talon remontin yhteydessä kalustanut kahvihuoneen katon yläpuolelle lankuista nukkumasopen, jossa saattoi ottaa nokoset ruoka-ajan jälkeen ilman että sitä saattoi huomata - ja paikka oli jätetty jäljelle myös remontin jälkeen - hiukan huvittavaa kyllä. Nopeasti oppi talon tavoille eli pitämään ruokatunnin turhia hosumatta joskus jopa kaksi.


    • öljlkhkhlkl
    • järjetön_homma

      Joskus aikoinaan massiivinen kopiokone oli sylkenyt ulos monisatasivuisia atk-opuksia siten, että viimeinen sivu oli ensimmäisenä. Tehtävänä oli sivu kerrallaan järjestellä oppaat oikeaan järjestykseen, joita riitti pinoina lattiasta kattoon. Parin päivän päästä irtisanoiduin ja kävelin viereisen kortteliin parempipalkkaiseen duuniin, kun olin vielä koeajalla ilman irtisanomisaikaa.

    • KokoomusMallinSdp

      Mulle ehdottivat häpeilemättä työn tekoa, kun olin palkattomassa työ kokeilu systeemissä !!!
      Kerroin, että työn teko alkaa heti kun palkkaa maksetaan.

      Tilanne näissä tyrkytetyissä ilmaistöissä menee hlvetin vaikeaksi jos pitää kiinni orjuuden vastustuksesta,,, ja siksi varmaan moni antaa periksi ja alkaa nöyräksi orjaksi ?
      Itse katselin ja kyselin sitä ideaa, että miksi minun pitäisi tehdä työtä ilman palkkaa,, ja vastausta en ole saanut, mutta väheksyntää ja herjaamista on kyllä tullut.

      Mutta ei se mitään , jatkan tilanteen seurantaa, tosin ei ole enää tullut osoituksia ilmaistöihin...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe