Kittilän vs. kunnanjohtaja

Syyntakeinen

Aika lipevää touhua lähteä vastuuta pakoon naamioiden se sairas- ja vuosilomien sekä virkavapaan varjoon.

29

1162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löytyhänselaki

      Tämä kyrpä on koko sopan pääkokki. Valtaosa selvinnee ehdollisella mutta sinullaTimppa se taitaa olla vankilareissu edessä. Muista ottaa se kuntalaki -kirja matkaan iltalukemiseksi. Vapaa-aika voi ainakin alussa tosin jäädä vähiin. On uudelle tulokkaalle monenlaista käyttöä varsinkin suihkutiloissa.

      • saatanankepuli

        joo veljet ovat kovin hanakkaita tuoreelle perseelle


      • vettäjaleipää

        Timollahan saattaa olla muitakin syytteitä tulossa kun nyt nämä julkistetut. Eikös siellä ole se poliisin tutkima törkeän petoksen yrityksen epäily Eilavaara-asiassa?


      • Kepukyykkyyn

        Tyypillistä kepulaista toimintaa. Kouluesimerkki "lähidemokratiasta" jota A Erkkilä kuulutti, kun esitti että "Vehviläisen sietäisi hävetä"


      • KeinojaLöytyy

        Köysikiikulla voi väistää vankilareissun.


      • ittoborelone

        Voi herraisä mitä jeesustelua onko vt.kunnanjohtajalla kaikki kamarit lämpöisenä ?
        Lähtee livohkaan ja perustelee sitä hyvän hallintotavan ja kansanvallan kunnioittamisella, kun nimenomaan koko farssi on saanut alkunsa kun hyvä hallintotapa ja kansanvallan kunnioitus on unohtunut


    • Exäkö

      Mielenkiintoista. Ajaa itsensä nurkkaan. Tekee itsestä Jumalan. Jos ei saa virkavapaata. Hyllytetään viransijaisuudesta mutta saa siittä holimatta palkkaa. Sitähän se tarkoittaa tuossa Ylen jutussa.

    • timppahyytyy

      Minun mielestä tuo on fiksu järjestely. Uutta vt. kunnanjohtajaa ei kuitenkaan palkata ennen vuodenvaihdetta, niin aivan sama missä Kurula aikansa käyttää. Pitäköön vuosilomansa pois - tuo virkavapaushan tulee olemaan palkaton.

      • lomallajouluunasti

        Virkavapautta hakee vain kahdelle viikolle 14.-31.12., joten edeltävän ajan nostaa kunnanjohtajan palkkaa


    • näinmeni

      Timohan naamioitiin pääsyylliseksi, vaikka ne vahvimmat syylliset ovat ihan muita. Isännän ääni ynnä muut.

      • Oikeuskunniaan

        Onkohan kepulta luvattu lisäaikaa viivytyksille, että saavat piiloon pahimmat konnuudet.


    • Kuttala

      Sitä virkavapautta ei missään nimessä saisi myöntää. Ottakoon vastaan sen minkä on ilmeisemmin ansainnut. Jos hakee lisää sairaslomaa, mitähän se osoittaa. Kertyneiden lomapäivien pitämisen ajankohdastakin päättää työnantaja.

    • Ukkotuomari

      Kurulan päätös irrottautua tehtävistään on ainoa oikea. Ollessaan sairaslomalla ym. hän ei voi eikä saa osallistua millään tavalla kunnan asioiden hoitamiseen tai päättämiseen.

      Yksi luottamusmies päätti luopua tehtävistään oma-aloitteisesti. Päätös on oikea ja järkevä. Ihmetystä sen sijaan herättää, että valtaosa syytteeseen joutuneista ei reagoi tai ymmärrä reagoida. Eikö edes itsesuojeluvaisto enää toimi? Jokainen teko tai päätös saattaa nyt altistaa heidät entistä suurempaan tuottamukselliseen virkavelvollisuuden rikkomiseen tai vielä vakavampaan rikosoikeudelliseen tekoon.

      Onko Suomen valtiolla tämän yhä jatkuvan piittaamattomuuden ja uhmakkuuden edessä enää muuta vaihtoehtoa kuin ottaa vastuu Kittilän asioiden hoitamisesta.

      • Nytonaikalähteä

        Oikea päätös olisi ollut erota ja heti! Oikeita päätöksiä olisi pitänyt tehdä jo aikaa sitten. Peli on pelattu, lomilla kikkailu ei asiaa paranna. Olisiko jo syytä erota, Holck näytti mallia.


    • RealistiXYZ

      Kiinnijääminen omista rikoksistaan ei pitäisi olla sairausloman peruste.
      Palkaton virkavapaa ok.

      Härskiä puuhaa koko jengiltä, mutta tulihan se pää vetävän käteen vihdoinkin.

    • Polaris68

      Kittilässä näköjään voi pätkätyöläinenkin saada virkavapautta. Täydellä palkalla tietysti.

    • lexkittilä

      Kuinka moni saa saikkua omalla ilmoituksellaan. Onkohan sopiva esim. opettajan tehtävääån?

      • Voikohoitaavirkaaenää

        Eikös opettajan tehtävään pidä olla nuhteeton? Kittilässä ei varmaan haittaa jos käy välillä istumass työnantajaa kohtaan tehdystä rikoksesta.


    • hyväthyssykät

      Missäkhään muussa kunnassa voi 3 kunnanjohtajaa nostaa yhtä aikaa kunnanjohtajan palkkaa.

    • Meniköliikaa

      Jos Timo aloitti vt. Kunnanjohtajana toukokuussa ja on jo pitönyt osan lomistaan. miten hänelle voi olla kertynyt noin paljon lomaa?

      • kosti.kakola

        Pitää nyt lomarahoihin kertyneitä, hyvänmiehen-, ja lapinlisiä !


    • hyväthyssykät

      Muistattehan että "Tossu Torberi" nuo Ylinammat tänne hommasi - ovat varhmaan niin hyviä persh....n nuolijoita että piti saaha ne tänne. No se oli hieno ele Kolarille siis oikea palvelus ja Kolari myhäilee.

      • hopotihoijaa

        Kyllä kannattaisi "hyväthyssykät" nimmarilla kirjoittajan muistaa, että ei kukaan vieras henkilö voi aikuisia ihmisiä hommata mihinkään - jokainen itse päättää omista asioistaan. Kielenkäyttöä ihmisistä voisit myös siistiä kun et nähtävästi tiedä asioista mitään. Kittilän murheet tai ilot eivät ole Kolarin murheita tai iloja sekä päinvastoin.


      • sisäpiiristäkuultua

        Kuule, Tossu oikein saapasteli ekan ylinamman virkavalintatilanteeseen ja piti tarkasti huolta, että virkaan valitsijat tiesivät Tossun mielipiteen asiasta.. Toisen ylinamman kohdalla Tossu oli edelleen vt. kunnanjohtaja.. Ilmeisesti on Tossu edelleenkin keskustalaisten kanssa tiiviissä puhelinyhteyksissä.. Ja Tossu ja Timpe ovat hyvät ystävät.. Tässä se on yksi pieni esimerkki Kittilän suhmuroinnista..


    • Hihhoijakkaa

      Mistä sinä sen tiedät voi olla aidosti olemassa peruste sairaslomalle.
      Eikö tuo välistä mene liiallisuuksiin, kun ei ymmärrä vetäytyä pois niin on liero ja kun sitten lopulta vetäytyy ei sekään ole hyvä kun on vetäytynyt ”väärin”.

    • suorittavansaikku

      En ole Kittilästä, mutta minua ihmetyttää nämä sairauslomat (eräs joka kärysi moottorikelkalla ) mm ja nyt vt kunnanjohtaja. Millä perusteella näitä s-lomia myönnetään ?. Muistan itse, olin työelämässä ja olin ollut aiemmin selkäongelmien vuoksi pitkällä sairauslomalla. Tein istumatyötä, asiakaspalvelussa, joka oli "tauotonta". Ei voinut lähteä noin vain liikkeelle. Selkä oli kipeä ja vaikea istua ja nukkuminen oli huonoa. Menin työterveyslääkärille ja hän teki testejä, pystyin kumartumaan hyvin, mutta istuminen tuotti ongelmaa. Lääkäri kertoi, ettei voi antaa minulle sairauslomaa selkäongelman vuoksi (lääkärin etiikka), mutta hän katsoo minun olevan "masentuneen", jota en mielestäni ollut. No, pitkin hampain sain silloin tuota s-lomaa muutaman päivän. Olin menossa sairaalaan muutaman päivän päästä pieneen operaatioon. Joten ihmettelen näitä nykyisin näille "päättäjille" myönnettyjä lomia. Itsehän olin vain tätä suoritusporrasta.

    • Kallon_kingi

      Tämän päivän Lapin Kansassa työterveyslääkäri toteaa osuvasti "Joskus taas töpeksinnän myötä ihminen itse ymmärtää olevansa hoidon tarpeessa."

    • korvausta-vastaan

      Olishan se voinu ottaa niskoilleen sen hissi hässäkänkin, sanonu vain että hän siinä
      oli takapiruna

    • hyväthyssykät1

      "hopotihoijaall" ai oletko niin tyhmä ettet ole ennen kuullut hyäveli jöärjestelmästä. Nyt se toimii aina voi åpäättäjä junaillla mieleisään ihmisiä virkoihin. näin oli ennen ja niin on nytkin.Tossun aikaan tarvittiin Kolarissakin nuoleskelijoita. Ne on hyvä tuoda mukanaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      56
      5431
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3487
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1612
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1544
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1033
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe