Järkyttävä tutkimus

Teknodonna

Etsiessäni syytä ristittyihin käsiin, törmäsin aallonharjalla "tutkimukseen", jossa eriteltiin harvinaisen älykkäiden ihmisten erityisominaisuuksia, joita oli n. 3-5 kpl.

Seuraavaa settiä pukkaa.


- Kiroilevat aivan vitusti

- sotkevat

- inhoavat maiskuttajia

- ovat laiskoja ja epäsosiaalisia

- kukaan heistä ei tule ostamaan tuoretta Olli Lindholmin kirjaa, saati lue sitä.


(hirn)

71

418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teknodonna

      Käänteisesti tämä tietenkin tarkoittaa sitä että jos et kiroile, olet siisti, mutta silti maiskutat puhuessasi muille ruokailijoille samalla kun ylistät Ollin tuoretta kirjaa, niin olet aivan sairaan tyhmä yksilö.

      (reps)

      • Teknodonna

        Vertailun vuoksi kuvailen hieman itseäni, sillä en voi vastustaa häntä.

        Kiroilen mielelläni itsekseni samalla kun sotken paikkoja, jotka ovat mielestäni liian rivissä tai jonossa - maiskuttamatta, koska olen sellaiseen liian laiska ja kuntosalikammoinen verrattuna häneen, josta puhun.

        (hihitystä)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Vertailun vuoksi kuvailen hieman itseäni, sillä en voi vastustaa häntä.

        Kiroilen mielelläni itsekseni samalla kun sotken paikkoja, jotka ovat mielestäni liian rivissä tai jonossa - maiskuttamatta, koska olen sellaiseen liian laiska ja kuntosalikammoinen verrattuna häneen, josta puhun.

        (hihitystä)

        Kouluaikoina olin liian laiska karkaamaan ulos ikkunasta, koska pihalla soittivat yhtä aikaa Popeda, Yö ja Eppu Normaali.

        Olin saarrettu järjettömän typerien ihmisten toimesta luokkaan, joka oli täynnä idiootteja.

        (reps)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Kouluaikoina olin liian laiska karkaamaan ulos ikkunasta, koska pihalla soittivat yhtä aikaa Popeda, Yö ja Eppu Normaali.

        Olin saarrettu järjettömän typerien ihmisten toimesta luokkaan, joka oli täynnä idiootteja.

        (reps)

        Kertokaapa nyt minulle, että mitä ihmeellistä on siinä että ihminen vetäytyy omaan sielulliseen valoonsa elämän ylitsepursuavasta hämärästä?

        Sanopa se. Sanoppa.

        (hirn)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Kertokaapa nyt minulle, että mitä ihmeellistä on siinä että ihminen vetäytyy omaan sielulliseen valoonsa elämän ylitsepursuavasta hämärästä?

        Sanopa se. Sanoppa.

        (hirn)

        Nahkatakkinen tyttö

        Se mä nyt vielä jotenkin sulatan, mutta muuta suomihumppaa en.

        (God I love Erin)


        https://www.youtube.com/watch?v=vgfFLYOpJ4k


    • Wandula

      Mitä Olli Lindholmin kirja käsittelee?

      • Teknodonna

        Mjaa

        Mä luulisin, että Ollia.

        (hihitystä)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Mjaa

        Mä luulisin, että Ollia.

        (hihitystä)

        Kysymys on aika hyvä.

        Mä luulisin, että Ollin lisäksi kirja käsittelee sekä Ollia, että hänen parasta ystäväänsä, Ollia. Lisäksi voi "ikään kuin" marginaalissa olla mainintoja Ollin keikkabussista.

        (naurua)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Kysymys on aika hyvä.

        Mä luulisin, että Ollin lisäksi kirja käsittelee sekä Ollia, että hänen parasta ystäväänsä, Ollia. Lisäksi voi "ikään kuin" marginaalissa olla mainintoja Ollin keikkabussista.

        (naurua)

        Fiktiivisiä otteita


        "Keikkabussiin laskeuduttuaan yö tuntui painavalta. Sormissani kihelmöivät hiukset kuuluivat kasvoille, joita en tulisi koskaan unohtamaan, sillä hän ei antanut minulle siihen aikaa, vaan puristi reidet vasten kylkiäni ja aukesi kuin aamussa kostea, avautumaisillaan oleva kukka lantiolleni. Oli outoa, että joku saattoi loistaa, niin kuin hän loisti. En tuntenut olevani oma itseni, vaan sijaiskärsijä näytelmässä, joka oli vähintään epätodellinen, abstrakti."

        Kuulostaako hyvältä?

        (naurua)


        https://www.youtube.com/watch?v=BBAD_AzbRkg


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Fiktiivisiä otteita


        "Keikkabussiin laskeuduttuaan yö tuntui painavalta. Sormissani kihelmöivät hiukset kuuluivat kasvoille, joita en tulisi koskaan unohtamaan, sillä hän ei antanut minulle siihen aikaa, vaan puristi reidet vasten kylkiäni ja aukesi kuin aamussa kostea, avautumaisillaan oleva kukka lantiolleni. Oli outoa, että joku saattoi loistaa, niin kuin hän loisti. En tuntenut olevani oma itseni, vaan sijaiskärsijä näytelmässä, joka oli vähintään epätodellinen, abstrakti."

        Kuulostaako hyvältä?

        (naurua)


        https://www.youtube.com/watch?v=BBAD_AzbRkg

        Seraavana päivänä Tampereella Matti Nykänen hyppäsi keskelle pöytäämme ravintolassa, jonka nimeä en enää muista.

        Joku Heinähattu... osv.

        Matti maksoi kaiken hajottamansa, mutta ei lentänyt ulos.

        (reps)


      • Wandula
        Teknodonna kirjoitti:

        Kysymys on aika hyvä.

        Mä luulisin, että Ollin lisäksi kirja käsittelee sekä Ollia, että hänen parasta ystäväänsä, Ollia. Lisäksi voi "ikään kuin" marginaalissa olla mainintoja Ollin keikkabussista.

        (naurua)

        Ihmettelin vain, koska seuraan kirjallisuuskenttää eikä tuollainen kirja ole osunut silmiin. Joko olen nukkunut ohi tai se on jotain yhdentekevää. Googlasin, se on yhdentekevää. Paperin väärinkäyttöä.


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Seraavana päivänä Tampereella Matti Nykänen hyppäsi keskelle pöytäämme ravintolassa, jonka nimeä en enää muista.

        Joku Heinähattu... osv.

        Matti maksoi kaiken hajottamansa, mutta ei lentänyt ulos.

        (reps)

        Muistaakseni sen viikonlopun jälkeen muutin takaisin Helsinkiin, koska funtsin, että tämä nyt ihan oikeasti oli tässä.

        Mä en oikeasti edes pidä siitä, että ylitän kehä ykkösen mentaalisen rajaviivan, sen kaaren, joka meitä täällä sisällä hallitsee ja pitää kasassa.

        Lentokentistä pidän aivan miljoonalla.

        (naurua)


      • Teknodonna
        Wandula kirjoitti:

        Ihmettelin vain, koska seuraan kirjallisuuskenttää eikä tuollainen kirja ole osunut silmiin. Joko olen nukkunut ohi tai se on jotain yhdentekevää. Googlasin, se on yhdentekevää. Paperin väärinkäyttöä.

        En minä tiedä sen enempää kuin sinä.

        Bongasin tuon tuosta töllöstä, jossa ihailemani toimittaja (ja nainen) ei ollut paikalla.

        Susanna on jotenkin... "kadonnut" tai "löydettävissä".

        (hirn)


      • Wandula
        Teknodonna kirjoitti:

        En minä tiedä sen enempää kuin sinä.

        Bongasin tuon tuosta töllöstä, jossa ihailemani toimittaja (ja nainen) ei ollut paikalla.

        Susanna on jotenkin... "kadonnut" tai "löydettävissä".

        (hirn)

        Nykyään julkaistaan kaikenlaista. Kuvittele, Turun kirjamessuilla ilmiintyi jonkun narkkari-häirikkö-jääkiekkoilijan kirja. Oli muistaakseni televisiossakin jossain ajankohtaisohjelmassa. Katselin puolikkaalla silmällä hääräillessäni muissa puuhissa miettien, että lukeekokahn tuota kukaan ja jos lukee, millainen ihminen... Kirjakentällä paheksuttiin suuresti. Varsinkin häiskän sijoittamista julisteessa Westön ja Donnerin väliin!


      • Teknodonna
        Wandula kirjoitti:

        Nykyään julkaistaan kaikenlaista. Kuvittele, Turun kirjamessuilla ilmiintyi jonkun narkkari-häirikkö-jääkiekkoilijan kirja. Oli muistaakseni televisiossakin jossain ajankohtaisohjelmassa. Katselin puolikkaalla silmällä hääräillessäni muissa puuhissa miettien, että lukeekokahn tuota kukaan ja jos lukee, millainen ihminen... Kirjakentällä paheksuttiin suuresti. Varsinkin häiskän sijoittamista julisteessa Westön ja Donnerin väliin!

        Mjoo

        No siis pointtihan on jossain siinä, että jos sä "olet" joku, niin kohta susta on olemassa kirja, jossa mun kaltaiset ihmiset retostelevat sinulla. Ja taas se että kenen väliin kukakin sijoitetaan, on vain markkinointitekniikkaa.

        Westö on jäänyt haastattelematta, mutta Donnerin olen tavannut moneen kertaan. Donitsi on ihan laatujätkä, sillä kaverilla on eräänlainen 'historiallinen asenne', joka mut henkilökohtaisesti lumoaa. Tietysti kanssakäymistä hieman haittaa se että arkiminä oudosti halvaantuu tämän hepun kanssa kommunikoidessa, ja yritän vain pysyä kärryillä ja olla edes hetken jauhamatta Hubba bubbaa.

        Kumpaakaan heppua en ole edes lukenut. Ei tarvitse.

        (hihitystä)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Mjoo

        No siis pointtihan on jossain siinä, että jos sä "olet" joku, niin kohta susta on olemassa kirja, jossa mun kaltaiset ihmiset retostelevat sinulla. Ja taas se että kenen väliin kukakin sijoitetaan, on vain markkinointitekniikkaa.

        Westö on jäänyt haastattelematta, mutta Donnerin olen tavannut moneen kertaan. Donitsi on ihan laatujätkä, sillä kaverilla on eräänlainen 'historiallinen asenne', joka mut henkilökohtaisesti lumoaa. Tietysti kanssakäymistä hieman haittaa se että arkiminä oudosti halvaantuu tämän hepun kanssa kommunikoidessa, ja yritän vain pysyä kärryillä ja olla edes hetken jauhamatta Hubba bubbaa.

        Kumpaakaan heppua en ole edes lukenut. Ei tarvitse.

        (hihitystä)

        'Tulee yrittäneeksi'.

        Ei vitun hirveetä kauheeta paskaa.

        (reps)

        https://www.youtube.com/watch?v=dIbntpmHMiI


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        'Tulee yrittäneeksi'.

        Ei vitun hirveetä kauheeta paskaa.

        (reps)

        https://www.youtube.com/watch?v=dIbntpmHMiI

        Aivan väärä linkki.

        Siis tosiasiallisesti ja hypettämättä katsomalla sisään, näkee ulos.

        En oikeasti osaa paremmin tuota muotoilla. Se on vaikea ajatus - myönnän, mutta upea.

        (tietysti vähän riippuu siitä, millä kuuntelee katselemisiaan -naurua)


        https://www.youtube.com/watch?v=r_XrdBIBMZs


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Aivan väärä linkki.

        Siis tosiasiallisesti ja hypettämättä katsomalla sisään, näkee ulos.

        En oikeasti osaa paremmin tuota muotoilla. Se on vaikea ajatus - myönnän, mutta upea.

        (tietysti vähän riippuu siitä, millä kuuntelee katselemisiaan -naurua)


        https://www.youtube.com/watch?v=r_XrdBIBMZs

        Kyllä mä olen (kieltämättä) ihan hirveä näky.

        Aivan pienenä lapsena, siis tyyliin vauvaikäisenä, mä jotenkin jäin kiinni omiin käsiini. Porukat kertoivat, että mikään ei kiinnostanut maailmassa mua enemmän kuin omat käteni. Siis tyyliin katselin niitä, kääntelin niitä ja ihmettelin. No, tietysti tästä voi vetää omat johtopäätöksensä, mutta mun mielestä mun omat käteni olivat niin ihmeelliset, että oli vaikea tajuta, että ne todellakin olivat minun.

        Siis minuus oli toisaalla kuin tämä tapahtuva ihme käsistä. Mun mielestä siinä ei oikein kokonaisuuden hallinta ollut ensimmäisenä tapetilla.

        (reps)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Kyllä mä olen (kieltämättä) ihan hirveä näky.

        Aivan pienenä lapsena, siis tyyliin vauvaikäisenä, mä jotenkin jäin kiinni omiin käsiini. Porukat kertoivat, että mikään ei kiinnostanut maailmassa mua enemmän kuin omat käteni. Siis tyyliin katselin niitä, kääntelin niitä ja ihmettelin. No, tietysti tästä voi vetää omat johtopäätöksensä, mutta mun mielestä mun omat käteni olivat niin ihmeelliset, että oli vaikea tajuta, että ne todellakin olivat minun.

        Siis minuus oli toisaalla kuin tämä tapahtuva ihme käsistä. Mun mielestä siinä ei oikein kokonaisuuden hallinta ollut ensimmäisenä tapetilla.

        (reps)

        Heti tämän jälkeen kiipesin ulos monesta ikkunasta. Ikkuna on väylä ulos, tie toisaalle. Ikkuna ei ole ovi, josta kävellään ulos, vaan maisema, jonne voi sulautua.

        Tämä on tod lyyrinen aspekti, eikö vain?

        Lausanne

        (hihitystä)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Heti tämän jälkeen kiipesin ulos monesta ikkunasta. Ikkuna on väylä ulos, tie toisaalle. Ikkuna ei ole ovi, josta kävellään ulos, vaan maisema, jonne voi sulautua.

        Tämä on tod lyyrinen aspekti, eikö vain?

        Lausanne

        (hihitystä)

        Huippuälykkäiden ja huippulahjakkaiden lasten ongelma on ympäristö.

        Huippuälykäs ja huippulahjakas lapsi väistämättä kehittää itselleen kuoren, jos tätä ei ehditä millään tasolla estää.

        Me olemme itsemme kokoinen universumi. Tuo sinne jalkapallo tai huulipuna, niin tulos on aivan sama.

        (hihitystä)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Huippuälykkäiden ja huippulahjakkaiden lasten ongelma on ympäristö.

        Huippuälykäs ja huippulahjakas lapsi väistämättä kehittää itselleen kuoren, jos tätä ei ehditä millään tasolla estää.

        Me olemme itsemme kokoinen universumi. Tuo sinne jalkapallo tai huulipuna, niin tulos on aivan sama.

        (hihitystä)

        Siis funtsikaa nyt itse vähän.

        Ympäristö, jonka pääasiallista mättöä on kauneus ja äly, näyttäytyy kauniin ja älykkään silmissä rumalta ja idioottimaiselta.

        Voiko tätä nyt edes joku ajatella niin että se menisi koneeseen.

        (hirn)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Siis funtsikaa nyt itse vähän.

        Ympäristö, jonka pääasiallista mättöä on kauneus ja äly, näyttäytyy kauniin ja älykkään silmissä rumalta ja idioottimaiselta.

        Voiko tätä nyt edes joku ajatella niin että se menisi koneeseen.

        (hirn)

        Mjoo

        No siis ne kädet.

        Kädet ovat se juttu.

        "Kädet liikkuvat ympärilläni kuin omani, enkä minä tunnista niitä omikseni."

        Vähän kuin Leinoa tai jotain Viitaa, Sinnemäkeä.

        (hihitystä)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Mjoo

        No siis ne kädet.

        Kädet ovat se juttu.

        "Kädet liikkuvat ympärilläni kuin omani, enkä minä tunnista niitä omikseni."

        Vähän kuin Leinoa tai jotain Viitaa, Sinnemäkeä.

        (hihitystä)

        Minät pois, niin parempi.

        Minä sanojen purku tekstistä on tekstin oleellisin osuus. Pura kaikki ensimmäiset persoonat pois, ja katso lopputulosta.

        Paperi tai ruutu on tyhjä.

        (hihitystä)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Minät pois, niin parempi.

        Minä sanojen purku tekstistä on tekstin oleellisin osuus. Pura kaikki ensimmäiset persoonat pois, ja katso lopputulosta.

        Paperi tai ruutu on tyhjä.

        (hihitystä)

        Sanojen merkitys on niiden olemattomuudessa. Sanat ovat kommunikoinnin väline. Ja mitä tarkempi käsi, niin sitä taitavampi viilto kudokseen, jota ei ole.

        Elämme keskellä itsemme fantasiaa, jota kutsumme todellisuudeksi.

        Minusta tällainen on aivan perseestä. Siis liikkuminen pihakiikussa on ajatuksena ylättävä, mutta keinuminen siinä ei.

        (hihitystä)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Sanojen merkitys on niiden olemattomuudessa. Sanat ovat kommunikoinnin väline. Ja mitä tarkempi käsi, niin sitä taitavampi viilto kudokseen, jota ei ole.

        Elämme keskellä itsemme fantasiaa, jota kutsumme todellisuudeksi.

        Minusta tällainen on aivan perseestä. Siis liikkuminen pihakiikussa on ajatuksena ylättävä, mutta keinuminen siinä ei.

        (hihitystä)

        Valmispullaa ja mikroruokaa

        Ajatellaan, että sinulla on jokin hyvä idea. Sitten tuot sen framille, tietämättä, mitä siitä seuraa.

        Ihmiset ovat sellaisia, että he ajattelevat lineaarisesti, loogisesti ja kokemuspohjaisin lasein aurinkoa katsomisen arvoisena asiana.

        Lauseen muodostamisen ongelma on hieman samanlainen. Erinomainen lause on tyhjentävä sellainen. Lause pienoiskoossa on sen miniatyyri kompleksisuudesta, jossa se on syntynyt. Tyhjentävä lause ei ole selitys, vaan näkymä sisältä ulos.

        Kukaan ei voi nähdä ulkoa sisään. Se on yksinkertaisesti mahdotonta.

        (reps)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Valmispullaa ja mikroruokaa

        Ajatellaan, että sinulla on jokin hyvä idea. Sitten tuot sen framille, tietämättä, mitä siitä seuraa.

        Ihmiset ovat sellaisia, että he ajattelevat lineaarisesti, loogisesti ja kokemuspohjaisin lasein aurinkoa katsomisen arvoisena asiana.

        Lauseen muodostamisen ongelma on hieman samanlainen. Erinomainen lause on tyhjentävä sellainen. Lause pienoiskoossa on sen miniatyyri kompleksisuudesta, jossa se on syntynyt. Tyhjentävä lause ei ole selitys, vaan näkymä sisältä ulos.

        Kukaan ei voi nähdä ulkoa sisään. Se on yksinkertaisesti mahdotonta.

        (reps)

        Olenko jo muuten mainostanut, että kuulun Suomen kärkiryhmään äo:n tasolla, ja olen tehnyt mallintöitä - eli siis kävellyt itseni verille kynnöspellolla?

        Minun oli vain pakko pilata kaikki.

        (hirn)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Olenko jo muuten mainostanut, että kuulun Suomen kärkiryhmään äo:n tasolla, ja olen tehnyt mallintöitä - eli siis kävellyt itseni verille kynnöspellolla?

        Minun oli vain pakko pilata kaikki.

        (hirn)

        Ajatelkaa eteenne syyspelto, jonka laineet ovat mustia ja kutsuvia. On tähtikirkas yö, kuu puolikas.

        Ei kuulu ääntäkään yössä.

        Taksista ulos astunut olento "oikaisee" läpi näkymän. Matkalaukku jää hiekkatielle.

        Ihminen oikeasti tarvitsee sen kokemuksen, että hän tallaa tonnin stifloissa pitkin peltoja.


        (hirn)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Ajatelkaa eteenne syyspelto, jonka laineet ovat mustia ja kutsuvia. On tähtikirkas yö, kuu puolikas.

        Ei kuulu ääntäkään yössä.

        Taksista ulos astunut olento "oikaisee" läpi näkymän. Matkalaukku jää hiekkatielle.

        Ihminen oikeasti tarvitsee sen kokemuksen, että hän tallaa tonnin stifloissa pitkin peltoja.


        (hirn)

        Kieltämättä on äärimmäisen vaikeaa näin kauniina ja kuulaana päivänä sotkea kaikessa sinä paskassa, mitä jalkojen alla on.

        Tai on ollut.

        Luoda järjellisiä mielikuvia: siinä koko idea.

        (hihitystä)


      • Teknodonna kirjoitti:

        Olenko jo muuten mainostanut, että kuulun Suomen kärkiryhmään äo:n tasolla, ja olen tehnyt mallintöitä - eli siis kävellyt itseni verille kynnöspellolla?

        Minun oli vain pakko pilata kaikki.

        (hirn)

        Et kyllä ole yhtään vaikuttanut juttujesi perusteella kumpaakaan eli nyt sun pitää herätä sieltä haavemaailmasta jos olet oikeasti mitä väität suosin alkamaan käyttämään aikaasi terveemmin,eikä romaanien lukemiseen.

        En tajua miten ihminen joka on hyvännäköinen ja älykäs ettei hyödynnä taitojaan mitenkään varsinkin saisi lahjoilla maailmasta paremman.ei se mitenkään älykkäältä toiminnalta kuulosta.


      • Teknodonna
        valtakunta kirjoitti:

        Et kyllä ole yhtään vaikuttanut juttujesi perusteella kumpaakaan eli nyt sun pitää herätä sieltä haavemaailmasta jos olet oikeasti mitä väität suosin alkamaan käyttämään aikaasi terveemmin,eikä romaanien lukemiseen.

        En tajua miten ihminen joka on hyvännäköinen ja älykäs ettei hyödynnä taitojaan mitenkään varsinkin saisi lahjoilla maailmasta paremman.ei se mitenkään älykkäältä toiminnalta kuulosta.

        Mjoo

        "Parempi maailma" aina saa mun pössiksen pystyyn. Esmes hyvä ystäväni, Tapio Liinoja sanoi, että hyvä maailma on paremmille ihmisille, kuin me olemme.

        Ota siitäkin nyt vittu selvää.

        (reps)


      • Teknodonna kirjoitti:

        Mjoo

        "Parempi maailma" aina saa mun pössiksen pystyyn. Esmes hyvä ystäväni, Tapio Liinoja sanoi, että hyvä maailma on paremmille ihmisille, kuin me olemme.

        Ota siitäkin nyt vittu selvää.

        (reps)

        Eli se mitä joku sanoo näin kertoo vain tavasta ohjata sinua tekemästä mitään ja sinun pitäisi ymmärtää että se on väärässä.


      • Teknodonna kirjoitti:

        Mjoo

        "Parempi maailma" aina saa mun pössiksen pystyyn. Esmes hyvä ystäväni, Tapio Liinoja sanoi, että hyvä maailma on paremmille ihmisille, kuin me olemme.

        Ota siitäkin nyt vittu selvää.

        (reps)

        Sinä et voi olla parempi mutta et ole huonompikin ja hyvä on tehdä muutoksia parempaa eikä huonompaan suuntaa. Niin kauan kuin henkipihiseen pystyy vaikuttaa pienilläkin teoilla.


      • Teknodonna
        valtakunta kirjoitti:

        Eli se mitä joku sanoo näin kertoo vain tavasta ohjata sinua tekemästä mitään ja sinun pitäisi ymmärtää että se on väärässä.

        Itse olen etsimässä "täydellistä lausetta".

        Täydellisen lauseen sisältö (jos sitä on) on.

        Jos näin ei käy, lause on merkityksetön.


        (100%)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Itse olen etsimässä "täydellistä lausetta".

        Täydellisen lauseen sisältö (jos sitä on) on.

        Jos näin ei käy, lause on merkityksetön.


        (100%)

        Ongelma tässä on kyllä se että täydellisys on feikki, joka saa alkuvoimansa tarpeesta ylittää henkilökohtaiset ongelmat.

        Mitkä esmes ovat omia (henkilökohtaisia) ongelmiani?

        Onko minulla sellaisia, muita kuin itseni?

        (hihitystä)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Ongelma tässä on kyllä se että täydellisys on feikki, joka saa alkuvoimansa tarpeesta ylittää henkilökohtaiset ongelmat.

        Mitkä esmes ovat omia (henkilökohtaisia) ongelmiani?

        Onko minulla sellaisia, muita kuin itseni?

        (hihitystä)

        Osaatko, Teknis, edes hypätä korkeutta, juosta satasen tai kiivetä vuorille, upota syvyyksiin?

        Oletko käynyt koskaan katsomassa itseäsi peiliin?

        Oletko kokenut tai nähnyt mitään?

        (hirn)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Osaatko, Teknis, edes hypätä korkeutta, juosta satasen tai kiivetä vuorille, upota syvyyksiin?

        Oletko käynyt koskaan katsomassa itseäsi peiliin?

        Oletko kokenut tai nähnyt mitään?

        (hirn)

        Tämä repertuaari on teknistä kokemusta. Ja jos sitten ajatellaan sitä henkistä, niin se on kaikki se härdelli teknisyyden ympärillä.

        Ihmiset

        Jos totta puhutaan, niin mä en hirveästi välitä tarinoista, mä vaan välitän niitä.

        (naurua)


      • Teknodonna kirjoitti:

        Ongelma tässä on kyllä se että täydellisys on feikki, joka saa alkuvoimansa tarpeesta ylittää henkilökohtaiset ongelmat.

        Mitkä esmes ovat omia (henkilökohtaisia) ongelmiani?

        Onko minulla sellaisia, muita kuin itseni?

        (hihitystä)

        Ei ole mikään feikki vaan pystyy suoriutumaan kunnioittavasta muita kohtaan ja itseäsi kohtaan kunnioitan käytöksen ja saat parhaimman elämän itsellesi ja muille.

        Äly on ongelmaan tarjontaa erittäin tehokas ja jos asia luo mielipahan siihen löytyy jostakin ihmisen heikkoudesta ei ihmisestä itsestää tai sattumasta.


      • Teknodonna kirjoitti:

        Tämä repertuaari on teknistä kokemusta. Ja jos sitten ajatellaan sitä henkistä, niin se on kaikki se härdelli teknisyyden ympärillä.

        Ihmiset

        Jos totta puhutaan, niin mä en hirveästi välitä tarinoista, mä vaan välitän niitä.

        (naurua)

        Se että tiputat lasimaljakon se harmittaa kun hajoaa ja se vaan johtuu heikkoudesta siinä kohtaa esim otit huonosti käteen tai liian huomaamattomasti kohdistit ohi.
        Ja seuraus on tottakai harmitus.

        Sinun ei pitäisi tarttua ihmisien harmitukseen kiinni vain ongelmaan,miten siitä on hyötyä kaikille ei vain itselleen. Ei ottaa itseensä syyttelyä tai antaa sitä muille vaan ratkaista miten tämän ongelman pystyy ratkaisemaan onko se käytöksen muutos kuin tuossa kohtaan tekee asian hitaammin kun maljakon ottaa käteen ja miten se hitaammin saan harjoiteltua lihasmuistiin.

        Joskus se riittää että kompastuu maton nurkkaan mikä naisten vanhuksien yleinen kuolin syy kuin kaatua kotona.


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Tämä repertuaari on teknistä kokemusta. Ja jos sitten ajatellaan sitä henkistä, niin se on kaikki se härdelli teknisyyden ympärillä.

        Ihmiset

        Jos totta puhutaan, niin mä en hirveästi välitä tarinoista, mä vaan välitän niitä.

        (naurua)

        Siis mä olen linkki!

        Supersolu!


        (hirn)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Siis mä olen linkki!

        Supersolu!


        (hirn)

        Linkki Suomen kielessä käsittääkseni tarkoittaa heijastepintaa, jossa voi itse kukin käydä stailaamassa repertuaariaan, kunnes se sitten jatkaa elämäänsä jossain toisaalla.

        Ihan kiva ajatus, vähän liian feminiininen, mutta ok.

        (hirn)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Linkki Suomen kielessä käsittääkseni tarkoittaa heijastepintaa, jossa voi itse kukin käydä stailaamassa repertuaariaan, kunnes se sitten jatkaa elämäänsä jossain toisaalla.

        Ihan kiva ajatus, vähän liian feminiininen, mutta ok.

        (hirn)

        Mulla ei ole kyllä kanttia katsoa itseäni peiliin. Tai asettua heijastettavaksi tähän summaan ylimääräistä valoa.

        Hienosti muotoiltu.

        (Naurua)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Mulla ei ole kyllä kanttia katsoa itseäni peiliin. Tai asettua heijastettavaksi tähän summaan ylimääräistä valoa.

        Hienosti muotoiltu.

        (Naurua)

        Suuri idolini, Joshua II Bush (The third) on saanut projektin keulakuvana aikaan maailman, jossa Trump on kädetön.

        Itselläni on kaksi passia, joista toisen juuri silppusin.

        (hihitystä)

        https://www.youtube.com/watch?v=r_XrdBIBMZs


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Suuri idolini, Joshua II Bush (The third) on saanut projektin keulakuvana aikaan maailman, jossa Trump on kädetön.

        Itselläni on kaksi passia, joista toisen juuri silppusin.

        (hihitystä)

        https://www.youtube.com/watch?v=r_XrdBIBMZs

        Nämä ovat tähtihetkiä.

        Comercial

        (naurua)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Nämä ovat tähtihetkiä.

        Comercial

        (naurua)

        Tai siis

        Co-mercyality

        (hirn)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Tai siis

        Co-mercyality

        (hirn)

        Mitä oikeasti tarvittaisiin on totaalinen kaaos. Kaaoksen jumalat ovat niin kaikkivoipaisia, että yksikään kivi ei jää heiltä kääntämättä. Jossain aina piileskelee jokin elämänmuoto - vaikka muodotonkin, niin hän kelpaa.

        Olemme keskellä markkinatalousteorian ydintä: esseetä siitä, mikä on ja mikä ei.

        Kaikki kuitenkin on.

        (reps)


    • kokemusosoittanut

      Omasta kokemuksesta voin kertoa, että nuo ominaisuudet pitävät paikkansa, omissa lapsissa on juuri tuollaisia ihmisiä ja heidät on tutkimuksissa todettu huippuälykkäiksi.

      • Oletko selvittänyt voisiko heitä hoitaa jotenkin kirurgian keinoin tai lääkkein?


      • jotainaiheeseenliittyen
        scrg kirjoitti:

        Oletko selvittänyt voisiko heitä hoitaa jotenkin kirurgian keinoin tai lääkkein?

        Toisella ei ole tarvetta lääkitykseen ja toinen on oma-aloitteisesti etsinyt lääkinnällistä apua. Tyttö on tietyllä tavalla sosiaalinenkin niiden ihmisten kanssa joiden kanssa jakaa saman työn tai harrastuksen. Jonkinlaisia ongelmia aiheuttaa älykkyys siksi, että oivaltavat nopeasti uudet asiat ja tilanteet ja siksi heidän on välillä vaikea ymmärtää muiden hitautta. Tyttö on myös sellainen että käsittelee oman persoonansa "vaikeuksia" silloin kun kokee elämänsä vaikeaksi ja on lukenut paljon eri kirjallisuutta aiheeseen liittyen. Tietyissä asioissa omaehtoisuus on niin vahvaa, että siihen ei pysty ulkopuolelta vaikuttamaan ja olen hyväksynyt ne asiat vuosien varrella. Ja tavallaan yhdessä asuminen on helppoa, koska uppoutuvat omiin juttuihinsa ja ovat omissa oloissaan ja opiskelussa tai työelämässä asiat ovat sujuneet aika hyvin.


      • valtakunta
        jotainaiheeseenliittyen kirjoitti:

        Toisella ei ole tarvetta lääkitykseen ja toinen on oma-aloitteisesti etsinyt lääkinnällistä apua. Tyttö on tietyllä tavalla sosiaalinenkin niiden ihmisten kanssa joiden kanssa jakaa saman työn tai harrastuksen. Jonkinlaisia ongelmia aiheuttaa älykkyys siksi, että oivaltavat nopeasti uudet asiat ja tilanteet ja siksi heidän on välillä vaikea ymmärtää muiden hitautta. Tyttö on myös sellainen että käsittelee oman persoonansa "vaikeuksia" silloin kun kokee elämänsä vaikeaksi ja on lukenut paljon eri kirjallisuutta aiheeseen liittyen. Tietyissä asioissa omaehtoisuus on niin vahvaa, että siihen ei pysty ulkopuolelta vaikuttamaan ja olen hyväksynyt ne asiat vuosien varrella. Ja tavallaan yhdessä asuminen on helppoa, koska uppoutuvat omiin juttuihinsa ja ovat omissa oloissaan ja opiskelussa tai työelämässä asiat ovat sujuneet aika hyvin.

        Eli ongelma on autistinen asperger omissa maailmoissa ei kestä ärsyttäviä ääniä, kiroilu tarttuu helposti kun kuulee sanan jatkuvasti hokee( epäilen kun tarvitsee aistiärsytystä),epäsosiaalinen heikkous ja lisäksi sotku tulee kaikilla lapsilla ja adhd oireita( yleisesti pojilla ja taas tytöllä haaveilu ilman vilkkautta) kuin ei muista ajatuksissa siivota (ajankulun ongelmia ja se ei ole laiskuutta vaan todellisuudessa ajatteleen noh kohta siivoan , huomenna kun ei koe asian olevan ongelma)

        ja selvästi oireita ei ole hoidettu ja joutuvat nyt aikuisena hoitamaan heikkouksia kun ei äitinsä osannut hoitaa erityisiä lapsia ja se ei ole väheksyvää vaan siihen tarvitsee jo erikoisosaamista mihin tarvitsee lukea tai saada apua ulkopuolisilta tahoilta.


      • jotainaiheeseenliittyen kirjoitti:

        Toisella ei ole tarvetta lääkitykseen ja toinen on oma-aloitteisesti etsinyt lääkinnällistä apua. Tyttö on tietyllä tavalla sosiaalinenkin niiden ihmisten kanssa joiden kanssa jakaa saman työn tai harrastuksen. Jonkinlaisia ongelmia aiheuttaa älykkyys siksi, että oivaltavat nopeasti uudet asiat ja tilanteet ja siksi heidän on välillä vaikea ymmärtää muiden hitautta. Tyttö on myös sellainen että käsittelee oman persoonansa "vaikeuksia" silloin kun kokee elämänsä vaikeaksi ja on lukenut paljon eri kirjallisuutta aiheeseen liittyen. Tietyissä asioissa omaehtoisuus on niin vahvaa, että siihen ei pysty ulkopuolelta vaikuttamaan ja olen hyväksynyt ne asiat vuosien varrella. Ja tavallaan yhdessä asuminen on helppoa, koska uppoutuvat omiin juttuihinsa ja ovat omissa oloissaan ja opiskelussa tai työelämässä asiat ovat sujuneet aika hyvin.

        Vähän hävettää myöntää, mutta kommenttini oli oikeastaan vain sarkastinen heitto siitä miten ihmiset pitäisi leikata samaan muottiin sopiviksi. Mutta joo, maailma on tehty keskinkertaisuudelle.


      • näinmeillä
        valtakunta kirjoitti:

        Eli ongelma on autistinen asperger omissa maailmoissa ei kestä ärsyttäviä ääniä, kiroilu tarttuu helposti kun kuulee sanan jatkuvasti hokee( epäilen kun tarvitsee aistiärsytystä),epäsosiaalinen heikkous ja lisäksi sotku tulee kaikilla lapsilla ja adhd oireita( yleisesti pojilla ja taas tytöllä haaveilu ilman vilkkautta) kuin ei muista ajatuksissa siivota (ajankulun ongelmia ja se ei ole laiskuutta vaan todellisuudessa ajatteleen noh kohta siivoan , huomenna kun ei koe asian olevan ongelma)

        ja selvästi oireita ei ole hoidettu ja joutuvat nyt aikuisena hoitamaan heikkouksia kun ei äitinsä osannut hoitaa erityisiä lapsia ja se ei ole väheksyvää vaan siihen tarvitsee jo erikoisosaamista mihin tarvitsee lukea tai saada apua ulkopuolisilta tahoilta.

        Aspergeriin liittyy aina tarkkaavaisuushäiriö. Mun pojalla on add ja tytöllä enemmänkin adhd, koska on toimelias ja eläväisempi ja tytöllä on myös erityisherkkyytä, koska reagoi hyvin vahvasti stressioireilla tilanteisiin. Muu ympäristö häviää ympäriltä, kun keskittyvät omiin juttuihinsa ja siksi siivoaminen ja kotiaskareet unohtuvat. Ja jos jokin ei kiinnosta esim, siivoaminen niin se ei sitten kiinnosta ollenkaan tai se tehdään harvoin. Ääniyliherkkyyttä oli lapsena ei juurikaan enää. Mutta vaikka lasta olisi ohjattu lapsenakin niin tietyt luonteenpiirteet ovat pysyviä, eikä niitä voi välttämättä ohjauksella poistaa. Riittää että ymmärtää. Muistan kun kerran yksi Asperger nainen kertoi, että hän kyllä siivoaa, mutta vain keskeltä huonetta.


      • näinmeillä kirjoitti:

        Aspergeriin liittyy aina tarkkaavaisuushäiriö. Mun pojalla on add ja tytöllä enemmänkin adhd, koska on toimelias ja eläväisempi ja tytöllä on myös erityisherkkyytä, koska reagoi hyvin vahvasti stressioireilla tilanteisiin. Muu ympäristö häviää ympäriltä, kun keskittyvät omiin juttuihinsa ja siksi siivoaminen ja kotiaskareet unohtuvat. Ja jos jokin ei kiinnosta esim, siivoaminen niin se ei sitten kiinnosta ollenkaan tai se tehdään harvoin. Ääniyliherkkyyttä oli lapsena ei juurikaan enää. Mutta vaikka lasta olisi ohjattu lapsenakin niin tietyt luonteenpiirteet ovat pysyviä, eikä niitä voi välttämättä ohjauksella poistaa. Riittää että ymmärtää. Muistan kun kerran yksi Asperger nainen kertoi, että hän kyllä siivoaa, mutta vain keskeltä huonetta.

        Kyllä se hoitoa tarvitsee enemmän kuvatuen käyttöä ja kuntoutusta sosiaalisuuteen


      • näinmeillä kirjoitti:

        Aspergeriin liittyy aina tarkkaavaisuushäiriö. Mun pojalla on add ja tytöllä enemmänkin adhd, koska on toimelias ja eläväisempi ja tytöllä on myös erityisherkkyytä, koska reagoi hyvin vahvasti stressioireilla tilanteisiin. Muu ympäristö häviää ympäriltä, kun keskittyvät omiin juttuihinsa ja siksi siivoaminen ja kotiaskareet unohtuvat. Ja jos jokin ei kiinnosta esim, siivoaminen niin se ei sitten kiinnosta ollenkaan tai se tehdään harvoin. Ääniyliherkkyyttä oli lapsena ei juurikaan enää. Mutta vaikka lasta olisi ohjattu lapsenakin niin tietyt luonteenpiirteet ovat pysyviä, eikä niitä voi välttämättä ohjauksella poistaa. Riittää että ymmärtää. Muistan kun kerran yksi Asperger nainen kertoi, että hän kyllä siivoaa, mutta vain keskeltä huonetta.

        Lapsena se on muokattavissa jos eivät ole vaurioituneita synnytyksessä vaan geeneissä menevä. Sen vuoksi on kuntoutusosastolla ja se on todella vaikeaa saada niitä eikä niitä hoideta jos eivät näy ulos kotoa.


      • näinmeillä kirjoitti:

        Aspergeriin liittyy aina tarkkaavaisuushäiriö. Mun pojalla on add ja tytöllä enemmänkin adhd, koska on toimelias ja eläväisempi ja tytöllä on myös erityisherkkyytä, koska reagoi hyvin vahvasti stressioireilla tilanteisiin. Muu ympäristö häviää ympäriltä, kun keskittyvät omiin juttuihinsa ja siksi siivoaminen ja kotiaskareet unohtuvat. Ja jos jokin ei kiinnosta esim, siivoaminen niin se ei sitten kiinnosta ollenkaan tai se tehdään harvoin. Ääniyliherkkyyttä oli lapsena ei juurikaan enää. Mutta vaikka lasta olisi ohjattu lapsenakin niin tietyt luonteenpiirteet ovat pysyviä, eikä niitä voi välttämättä ohjauksella poistaa. Riittää että ymmärtää. Muistan kun kerran yksi Asperger nainen kertoi, että hän kyllä siivoaa, mutta vain keskeltä huonetta.

        Siis kuntouksia on ja lisäksi niitä joutuu harjoittaa enemmän kotona lapsen kanssa.



      • valtakunta kirjoitti:

        Kyllä se hoitoa tarvitsee enemmän kuvatuen käyttöä ja kuntoutusta sosiaalisuuteen

        Ja yleensä lääkitys tulee adhd vilkkauden takia.


    • sdf43tsdgsdg

      Jossain oli myöskin "tutkittu" että älykkäät tykkäävät ns. huonosta viihteestä kuten b-luokan splatterikauhusta yms..Ja varmastikin moni asia pitää paikkansa koska pitäähän sitä päästä aivojenkin elbaamaan. Mutta tietty paskarealityn yms. katsojista suurin osa on ääliöitä.

      • Teknodonna

        Mä oon aina diggaillut Ramboa.

        Jotenkin olen "sisäistänyt" hänen maailmantajunsa.

        Bourne on liian pihalla ollakseen idealisti tai intellektuelli.

        (hihitystä)


    • käteevaa

      korva vaikkuaan seiskassa esittelevän sika ollin kirja pitää kai ostaa vaik viimeisil rahoil et sialla rahaa lisää ja mula vähemmän, sika olli saaa ostettua huora tyttönsä pitmmäks aikaa

    • justsayin

      Ajattelin kokeilla selibaattia. Jos se lisäisi älykkyyttä vaikka nyt sen pari pykälää. Kaikkea pitää kokeilla - no oukei, ei nyt ihan kaikkea.

      Kokeilu alkaa tänään ja keskeytyy vain, jos joudun kamppauksen ja selätyksen kohteeksi. Todellinen luontoni on antava, kuuma hunajapurkki ja tieto tästä on levinnyt liian laajalle.

      (honey's oozing)

      • Teknodonna

        Hyvä asenne

        Joku vitun pelle soittaa täällä KISSiä.

        Love Gun

        (Reps)

        👍😁


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Hyvä asenne

        Joku vitun pelle soittaa täällä KISSiä.

        Love Gun

        (Reps)

        👍😁

        Mulla oli vielä ysäreillä KISSin Destroyer -flaga rotsin selässä empiirisenä imitaationa mykkyydestäni.

        (Naurua)

        😁


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Mulla oli vielä ysäreillä KISSin Destroyer -flaga rotsin selässä empiirisenä imitaationa mykkyydestäni.

        (Naurua)

        😁

        Juutalaisämmillä on aika vitun kiero makuaisti.

        Ihana minä.

        😁✌


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Juutalaisämmillä on aika vitun kiero makuaisti.

        Ihana minä.

        😁✌

        Tuossa olisi muuten aika hyvä sauma ehtiä yksinäisyyden syvimpään ytimeen.

        Mikä mahdollisesti voisi olla yksinäisempi kuin Israelilainen nainen, joka pitää naisista ja kaiken lisäksi ei tunne olevansa sellainen.

        Kuinka suku reagoi, vai onko tapahtuva sen reagenssi?

        😁


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Tuossa olisi muuten aika hyvä sauma ehtiä yksinäisyyden syvimpään ytimeen.

        Mikä mahdollisesti voisi olla yksinäisempi kuin Israelilainen nainen, joka pitää naisista ja kaiken lisäksi ei tunne olevansa sellainen.

        Kuinka suku reagoi, vai onko tapahtuva sen reagenssi?

        😁

        Fantastinen setti.

        En juokaan pillilläni tätä Mojitoa, vaan menen ja tulen ihmiskunnan syvimpään ongelmaan kuin heiluriovista ikään.

        (Reps)

        👍😁


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Fantastinen setti.

        En juokaan pillilläni tätä Mojitoa, vaan menen ja tulen ihmiskunnan syvimpään ongelmaan kuin heiluriovista ikään.

        (Reps)

        👍😁

        Romaanin nimeksi voisi laittaa lyhyesti

        Nolo

        (No love)

        👍😁


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Romaanin nimeksi voisi laittaa lyhyesti

        Nolo

        (No love)

        👍😁

        Harmi kun tätä ei vielä voi linkittää Iltsuun.

        (Reps)

        😁


    • Gnuk

      Ketä kiinnostaa joku Olli fucking Lindholm...?

      Viimeisin lukemani biografia on Peter steelen epävirallinen elämänkerta. Ei ole ollut sattumaa, et diggaan sen musasta.... Sen saa nykyisin suomennettunakin... :)

      https://youtu.be/p9kbj_aeO2k

      • Gnuk

        Sori... Peter Steelen... :)


      • Teknodonna

        Mä just tuossa aiemmin ilmaisin oman vastenmielisyyteni näihin henkilönpalvontajaisiin.

        Mutta tie on väistämätön.

        (Reps)

        👍😁


      • Gnuk
        Teknodonna kirjoitti:

        Mä just tuossa aiemmin ilmaisin oman vastenmielisyyteni näihin henkilönpalvontajaisiin.

        Mutta tie on väistämätön.

        (Reps)

        👍😁

        Olli on nolo jannu. Andy teki vuoden kulttuuriteon ku kaatoi bisset sen päähän... :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1826
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1396
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1362
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe