kun kuolet tiedät olevasi kuollut

http://m.iltalehti.fi/ulkomaat/201710202200473149_ul.shtml

Ehkä tämä ei päde kaikkeen ja varmasti kuolin tavastakin
12868
2Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 12

Vanhimmat

Mä vähän epäilen tuollaisia väitteitä. Olen lukenut, että kaulavaltimon katketessa ihminen menettää tajuntansa sekunnissa ja kuolee kolmessa sekunnissa.

Näin on ainakin tähän asti uskottu ja, jos se pitää paikkansa niin ei ihminen ole tietoisessa tilassa kovin pitkään verenkierron lakattua.

Äänestä
  • Kyse tuskin on pitkästä ajasta, mutta nopeastihan sitä ehtii tajuta, että nyt se oli tässä tää elämä. Eri asia pystyykö mitään tuntemaan tai sen enempää ajattelemaan, mutta miksipä ei ehtisi sekunnissa tai kahdessa tajuamaan kuolevansa. Happi loppuu pään verenkierrosta, niin sittenhän se on aivoille caput.

Kaulan katkeaminen aiheuttaa kyllä massiivisen vuodon. Shokkihan se usein tulee, kun jonkin massiivisen vaurion kroppa huomaa tapahtuneen.

Äänestä

• Kyse tuskin on pitkästä ajasta, mutta nopeastihan sitä ehtii tajuta, että nyt se oli tässä tää elämä. Eri asia pystyykö mitään tuntemaan tai sen enempää ajattelemaan, mutta miksipä ei ehtisi sekunnissa tai kahdessa tajuamaan kuolevansa. Happi loppuu pään verenkierrosta, niin sittenhän se on aivoille caput.

Kaulan katkeaminen aiheuttaa kyllä massiivisen vuodon. Shokkihan se usein tulee, kun jonkin massiivisen vaurion kroppa huomaa tapahtuneen.

Äänestä

• old_profile_101065 kirjoitti:

Kyse tuskin on pitkästä ajasta, mutta nopeastihan sitä ehtii tajuta, että nyt se oli tässä tää elämä. Eri asia pystyykö mitään tuntemaan tai sen enempää ajattelemaan, mutta miksipä ei ehtisi sekunnissa tai kahdessa tajuamaan kuolevansa. Happi loppuu pään verenkierrosta, niin sittenhän se on aivoille caput.

Oho, mä tein Pujottelijat tuplat sisään. :)

1Äänestä

• Aloittaja

Olen samaa mieltä happea ne tarvii.
    Esim sydän potilaan pidättäessään keinotekoisesti hengissä laitteilla ja happea antamalla uskon näin olen tajunnan olevan näissä kohtiin mahdollista.

2Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Olen samaa mieltä happea ne tarvii.
    Esim sydän potilaan pidättäessään keinotekoisesti hengissä laitteilla ja happea antamalla uskon näin olen tajunnan olevan näissä kohtiin mahdollista.

Tuo saa mut vähän pelästymään kun mietin isääni, joka menehtyi vuosi sitten pallolaajennusleikkausen jälkeiseen sydän komplikaatioon.

Mietin ymmärsikö hän tuolla hetkellä kuolevansa ja pelkään hänen tunteen kauhua.

1Äänestä

• hullu_ukko kirjoitti:

Tuo saa mut vähän pelästymään kun mietin isääni, joka menehtyi vuosi sitten pallolaajennusleikkausen jälkeiseen sydän komplikaatioon.

Mietin ymmärsikö hän tuolla hetkellä kuolevansa ja pelkään hänen tunteen kauhua.

Riippuu+varmaan+siitä+mikä+on+ollut+tajunnan+taso.+Sydänkohtauksen+pystyy+tiedostamaan+ja+tajuamaan,+ellei+heti+mene+tajuttomaksi.+Tai+sydän+repeä+paineesta+tms.+Jolloin+se+on+äkkikuolema.+Mun+isäni+sai+vuosia+sitten+80%+sepelvaltimotukoksen+ja+huusi+tuskissaan+lattialla.+kädet+ja+huulet+sinersi.+Mutta+taju+ei+mennyt+missään+vaiheessa.+Hän+siis+koki+tämän+pelon,+lähteekö+henki+vai+ehtiikö+apu.+Tajuissaan+olevaa+kun+et+voi+elvyttääkään.+toisen+kohtauksen+sai+sairaalassa,+mutta+oli+jo+tiedoton.+Hänellekin+tehtiin+pallolaajennus.+Mitään+vaurioita+ei+jäänyt+sydämeen,+ei+arpia+mitään.+Ikuinen+lääkitys+kyllä+jäi.

1Äänestä

No eipä sillä tiedolla mitääntee kana hyppi ko pää pannaan poikki eikä se tiedä olevansa päätön kana.

Äänestä
  • Kana kertonut vai? Mistä sitä elävät tietää, mitä kuolleet tuntee. :P

Joku kuollut vois tulla kertomaan. Rajakokemuksia on jokunen kuultu ja yksikin mies kertoin olleensa hukkuneen useita minuutteja. Kylmä vesi oli pelastus. Että ei siellä mitään ole, kun kuolee. Sydän pysähdyksissä. Ei minkäänlaisia enkeleitä, eikä kirkkaita valoja tms.

Äänestä

No sehän vasta oliskin, kun et tietäisi ja jäisit tänne maan päälle haamuksi vaeltelemaan. Menisit töihin jne. normaalisti, mutta oikeasti kukaan ei näkisi sinua.

Äänestä

Kun kuolen, alan elämään elämäääni täysillä. Otan kaikki takaisin mitä en ole elämäni aikana tehnyt tai nauttinut.

2Äänestä

Kommentoi aloitusta

valtakunta kirjoitti:

http://m.iltalehti.fi/ulkomaat/201710202200473149_ul.shtml

Ehkä tämä ei päde kaikkeen ja varmasti kuolin tavastakin

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu