Perkasin kaupasta ostettuja muikkuja ja niistä kertyi toista desiä mätiä. Voiko mädin käyttää ruoanlaittoon vaikka blinien päälle? Keräsin talteen ja tökkäsin pakkaseen kunnes keksin mihin niitä voisi käyttää, jos ylipäätään voi?
Muikun mäti
7
1113
Vastaukset
- HyvääSeOn
Yleinen tapa nauttia muikunmätiä on blinit. Mäti huuhdellaan ja pakastetaan - jotkut suolaavat ennen pakastusta ja jotkut vasta pakastuksen jälkeen. Tapoja on niin monia.
- perkalaattori
Pakastamisella ilmeisesti tapetaan lapamadot? Vai uskaltaako mätiä nappailla suoraan nassuun perkaamisen yhteydessä?
- Anette51
Muikun mäti on tosi hyvää ihan sellaisenaan, pakastuksen jälkeen. Samalla tavalla kuin esim. lohen mäti. Sipulia ja smetanaa ja siitä herkuttelemaan vaikka paahdetun leivän kera. Sen parempaa ei olekaan... maksaa kaupassa maltaita. Kun mäti on sulanut se vatkataan haarukalla kevyesti että ne kalvot irtoaa, sitten se on valmista syötäväksi.
- Anette51
Aluksi luin vahingossa, että otsikossa sanottiin "mulkun mäti"! Olenpas minä tullut vanhaksi ja höperöksi.
- Verty
Oliko tämä sinulta se pakollinen esiintulo? Luulet kai olevasi jotenkin vitsikäs..??
- Anette51
No eikö se ole vain hyvä, että meillä mummeillakin on vielä liikettä niin ylä- kuin alapäässäkin? ;)
- JotainKohtuutta
Ei ole, ja jos on pakko avautua ko asiasta, sen voi tehdä vaikka lähimmässä kirjastossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624312Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551813Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141523Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381287Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168833Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791