Mieheni aikoo "jäädyttää minut kuoliaaksi"

Niintäälläkin

18-19 asteinen sisälämpötila ei ole mikään kylmä. Itsellä juuri nyt 18 astetta muissa huoneissa, ja makuuhuoneessa digitaalimittarin mukaan 16,9 C.

Vaatetukseni on T-Paita aluspaitana, kauluspaita, puuvillainen villapusero, ja fleece päällä.
Lyhyet kalsarit ja verkkarihousut kotona ollessa.

Nukkuessa asianmukaiset peitot päälle. Myös koiralle on oma peitto päälle talviaikana, ja koira on tottunut olemaan peittonsa alla. Jopa pyytää peittoaan silloin tällöin.

Olen sitä mieltä, että energiaa kannattaa säästää juuri siten, että ei lämmitä koko talon kaikkia kuutioita, jotta voi kekkuloida pelkässä T -paidassa talvella kotona.

Oikea pukeutuminen, ja huonelämmön pitäminen alhaalla on koko kansan taloutta ajatellen viisainta.

Tämä viittaa artikkeliin joka on linkissä:

https://www.msn.com/fi-fi/lifestyle/ihmissuhteet/suomalaisnaisen-talvinen-hätähuuto-tämä-alkaa-olla-peruste-avioerolle/ar-AAugftu?li=AAaDcIL&ocid=spartanntp

10

741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vällytön

      Ai koko kansan taloutta?

      Jos koirakin palelee ja pyytää peittoa, kotonasi on liian kylmä. Siinä on todellinen mittari.

      Minä olen kylmissä ja koleissa röttelöissä koko lapsuuteni asunut ja nuoruusajatkin. Vaikka mitä pisti päälle, paleli ja aina oli yskä, nuha ja köhä. Kädet paleli aina, tein läksyjä viltti niskassa ja hytisin. Totisesti en siihen tottunut. Koirat meillä ei ikinä kyllä suostuneet peitteitä päälleen ottamaan, niitä ei palellut ikinä. Sinun koirasi kärsii jos se palelee. Koira on luontokappale, se tarvitsee peittoa vain jossakin sairaus- ja hoitotapauksessa.

      Minä en halua kulkea kaiken maailman vällyt päällä kotonani. Sinä voit tehdä miten haluat, mutta minä en noin kylmässä enää asu. Jos kansantalous siihen lamaantuu, niin sitten lamaantuu. Onneksi sinä nollaat tilanteen meidän kahden kohdalta. Minä pidän kotini lämpimänä. Kuumuus on eri asia mutta siitä tässä ei ole kyse.

      • gigaihlshlheohbl

        Koko kansan taloutta tukee, että ei lämmitä 600 kuutiota huoneilmaa vain sen takia, että haluaa olla pelkässä T-Paidassa talvella sisällä. Johan tuo on täysin aivotonta.
        Kuten on aiemmassa sanottu, vaatteita päälle ja talot kylmemmäksi. Tämä on pelkästään järkevää toimintaa. Joka viherpiipertäjän ja luontoaktivistin pitäisi lähinnä olla tyytyväisiä, eikä siinä valittaa.
        Valtiohallinnon suositus makuuhuoneen lämmöksi on 18 astetta. Kun laittaa oikeaoppiset vaatteet päällensä, ei ole kylmä.
        Sähkölämmitteisessä talossa sisäilman pitäminen kuumana ilma kuivuu, ja käy limakalvoihisi. Siitä köhäsi.
        Se on vain kun ei ole naisilla pääosin tuota armeijaa käyty, niin ei osata asettaa asioita oikeisiin mittasuhteisiin muutenkaan.
        Armeija totuttaa olemaan kylmässä, märässä, ja kaikessa mahdollisessa askeettisuudessa.
        Näin ollen 18-19 sisälämmössä oleminen on aivan riittävä ja luksusta armeijaan verrattuna.


      • Intinkinkäynyt

        Kyllä meillä ainakin oli tuvassa lämmin. Varmasti enemmän kuin 18-19 astetta.


      • 55V_Mies

        Omana aikanani 34 vuotta sitten, oli vain alokkaat tuvissa ja kasarmeissa. Kun varsinainen koulutus alkoi oltiin joko skansseissa tai telttailemassa ulkona. Skanssien lämpötila talviaikaan oli siinä 15-17 astetta. Teltta sen mukaan saiko teltta kaminaa kunnolla tulille.


      • s_a_int
        gigaihlshlheohbl kirjoitti:

        Koko kansan taloutta tukee, että ei lämmitä 600 kuutiota huoneilmaa vain sen takia, että haluaa olla pelkässä T-Paidassa talvella sisällä. Johan tuo on täysin aivotonta.
        Kuten on aiemmassa sanottu, vaatteita päälle ja talot kylmemmäksi. Tämä on pelkästään järkevää toimintaa. Joka viherpiipertäjän ja luontoaktivistin pitäisi lähinnä olla tyytyväisiä, eikä siinä valittaa.
        Valtiohallinnon suositus makuuhuoneen lämmöksi on 18 astetta. Kun laittaa oikeaoppiset vaatteet päällensä, ei ole kylmä.
        Sähkölämmitteisessä talossa sisäilman pitäminen kuumana ilma kuivuu, ja käy limakalvoihisi. Siitä köhäsi.
        Se on vain kun ei ole naisilla pääosin tuota armeijaa käyty, niin ei osata asettaa asioita oikeisiin mittasuhteisiin muutenkaan.
        Armeija totuttaa olemaan kylmässä, märässä, ja kaikessa mahdollisessa askeettisuudessa.
        Näin ollen 18-19 sisälämmössä oleminen on aivan riittävä ja luksusta armeijaan verrattuna.

        Mikä sua estää yöpymästä teltassa? Anna muiden nauttia lämmöstä.On tainnut jäädä armeija-aika päälle....sullakin.


    • vällytön

      Ei pikkulapset mitään armeijaoloja tarvitse. Eikä vanhat ihmiset, jotka palelee herkemmin kuin muut. Riuskat nuoret miehet ne kylmääkin paremmin kestää.

      Ja mitä sä yksi sekoilet? Kun kirjotin, että asuin kylmissä ja koleissa röttelöissä ja sen takia aina nuha ja köhä, sä rupeet esittämään, että köhäni johtui sähkölämmityksestä, jolla saatiin aikaan liian kuuma ja kuiva ilma. Hei haloo! Kylmästä minä kirjoitin enkä kuumasta. Olen asunut sellaisessakin mörskässä, missä ei ollut edes sähköö, saati sähkölämmitystä.

      Mut eihän nämä nykyihmiset taida edes tietää, että sellaistakin on joskus ollut. Kynttilän valossa olen lukenut läksyjäni viltti niskassa ja toivonut, että joskus pääsisin asumaan asuntoon, jossa on lämmin. No aikanani sitten pääsin enkä enää suostu kylmää kärsimään sisätiloissa. Asukaa muut vaikka miten kylmässä. Kyllä mun kotonani pitää sen verran lämmin olla, että tavallisissa vaatteissa pystyy olemaan. "Aluspaita, kauluspaita, puuvillapusero ja fleece", kaikki nuo siis sulla päällekkäin, minä en pystyisi enää liikkumaan noissa toppauksissa. Eikös pilkkihaalari ajais saman asian?

    • 7369

      Tunnustan julmuuteni.
      Ohjelmoin ok-talomme lämmöt huonekohtaisten säätöjen lisäksi vuorokauden aikojen mukaan.
      Yöksi lämmöt alas. 2-kerroksinen, kivirakenteinen rinnetalo ei jäähtynyt kovin nopeasti.
      Aamuöisin, klo 4:n tietämissä alkoi sekoitusventtiilin reippaampia aukeaminen. Keittiö ja olohuone ehtivät lämpenemään > 18 - 20 asteeseen klo7:ään mennessä.
      Samaan aikaan kellokytkin alkoi pienentää venttiiliä ja huonelämmöt laskivat 15 -16 asteeseen iltapäivällä..
      Vaimo oli penskojen kanssa kotona ja sittemmin tenavat olivat koulussa.
      Venttiili oli ajastettu aukeamaan iltapäivällä siten, että huonelämmöt nousivat 18 - 20 asteeseen klo 17 mennessä.

      2 x 83m2 talon öljyn kulutus oli 1700l - 1900l/vuosi, sen jälken kun jäimme vaimon kanssa kahdestaan suihkuttelemaan.

    • Anonyymi

      Ajankohtainen ketju taas, kun valtiohallinto vaatii säästämään jopa suihkussa käymisessä...

      • Anonyymi

        Muutin kesällä sähkölämmitteiseen asuntoon ekaa kertaa. Vielä ei ole tarvinnut laittaa pattereita päälle, on muutenkin vielä liian lämmintä. Huonelämpötila edelleen sahaa 18-21 asteen välillä, ei tahdo laskea millään. Siinä vaiheessa kun ei normaalilla villapaita villasukat -systeemillä pärjää sisällä, niin alan miettimään josko sitä alkaisi lämmittämään. Siihen taitaa vielä mennä aikaa :D


    • Anonyymi

      18-19astetta makuuhune lämpötilana on ihan kiva siellä kun voi aina keksiä niin monia eritapoja pysyä lämpimänä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6402
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4123
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      268
      2543
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1508
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1367
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe