Suomen piispojen keskipalkka on vuodessa 118 105 euroa, selviää tänään julkaistuista verotiedoista (esim. https://www.is.fi/verotiedot/). Tässä kaikkien piispojen palkat:
Kari Mäkinen (arkkipiispa) 136 620 €
Kaarlo Kalliala (Turku) 119 519 €
Matti Repo (Tampere) 111 218 €
Samuel Salmi (Oulu) 116 091 €
Seppo Häkkinen (Mikkeli) 110 147 €
Björn Vikström (Porvoo) 121 509 €
Jari Jolkkonen (Kuopio) 115 637 €
Simo Peura (Lapua) 112 245 €
Irja Askola (Helsinki) 120 020 €
Tapio Luoma (Espoo) 118 047 €
Yhteensä kirkko käyttää siis piispojen palkkoihin vuodessa lähes 1,2 miljoonaa euroa. Koko summan maksavat kirkkoon kuuluvat ihmiset.
https://eroakirkosta.fi/
Verotiedot: piispojen keskipalkka 118 000 euroa
7
384
Vastaukset
<<Yhteensä kirkko käyttää siis piispojen palkkoihin vuodessa lähes 1,2 miljoonaa euroa. Koko summan maksavat kirkkoon kuuluvat ihmiset.>>
Kokonaiskustannus on selvästi isompi.
118.000e vuosituloista työnantaja (siis tässä tapauksessa kirkko) maksaa 24.000 sivukuluja. Piispojen keskikustannus kirkolle on 142000 eli kokonaiskustaunnus on 1,4 miljoonaa. Eikä pidä unohtaa, että kirkolla on viestintäjohtajia, sijoitusjohtajia jne joiden tulot ovat niin ikään yli 100 tuhatta.
Lisäksi piispat tietenkin matkustelevat ja "edustavat" eli syövät ja juovat kirkon piikkiin ja nostavat verottomia päivärahoja.- ahneuden-apostolit
Arkkipiispalle ei lentomatkoilla kelpaa mikään vähempi kuin business-luokka: https://www.verkkouutiset.fi/kansanedustajat-raportoivat-lentokentalta-arkkipiispa-lentaa-meita-paremmassa-luokassa-65147/
- suurinniistäonrahhaus
Motivaatio pyrkkiä piispaksi ja arkkipiispaksi.
Kirkko pelastaa! Teemu Laajasalon kirkko pelastaa velkasaneeraukselta, kun takaa hänelle yritysjohtajan elintason.
Teemun konkursseista hankkima kokemus tulee vielä tarpeeseen hänen työskennellessään taloudellista alamäkeä kiitävän kirkon johdossa.- Ahneuden_apostolit
Tänään Helsingin piispaksi vihittävä Teemu Laajasalo tienasi 109 994 euroa. Siis Kallion kirkkoherrana. Helsingin Kalliossa vähemmistö ihmisistä kuuluu kirkkoon, miksi palkka on tuota luokkaa? Ja kuinkakohan paljon se nousee uuden tittelin myötä?
- lll111lll
YLEn juttu aiheesta.
https://yle.fi/uutiset/3-9909891
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901955
- 1131053
- 1091035
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32633ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174556Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482