En tuntenut hapen loppuvan

OnksVaarallista

Oon siis 13v poika ja olin tänään uimassa kavereitteni kanssa. Otettiin semmonen kisa et ,kuka on kauimpaan vedenalla ja pidettiin käsi pään päällä ettei voi huijata ,kun minun vuoroni tuli veden alla tuli semmoinen tyhjä ja rentoutunut olo. Olin veden alla yli 2minuuttia (otettiin aikaa sekunttikellolla) ja en tuntenut lainkaan että happi loppuisi tai mitään. Sit joku mummo otti mun kaverin käden mun pään päältä pois ja nosti mun pään ylös :D. Normaalisti olen 1min30sec veden alla ihan väkisin ja happi lopussa. Kertokaa mulle mikä toi on kun ei tunne hapen loppumista ja onks teillä käynyt ikinä noin?

4

842

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OnksVaarallistaAp

Ja pidän sukeltamisesta paljon

• jutyxgfc

Hyperventiloitko ennen sukellusta? Kuinka kauan?

• Sukeltaja

Tämä saattaa johtua ylihengittämisestä, mikä on vaarallista yhdistettynä sukeltamiseen. Hiilidioksiditason nousu aiheuttaa pakonomaisen hengitysrefleksin, ei hapen loppuminen. Jos ylihengittää ennen sukeltamista, hiilidioksiditaso laskee normaalia alemmaksi, tällöin voi käydä tilanne että happi loppuu ennen kuin hiilidioksiditaso aiheuttaa hengitysrefleksin. Hapen loppuminen taas johtaa tajuttomuuteen ja siis todella vaarallista sukeltaessa. Ennen sukeltamista saa hengittää syvään maksimissaan kolme kertaa.

• mummi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      46
      5741
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      55
      3025
    3. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      183
      2645
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      10
      2341
    5. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      27
      2083
    6. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2069
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      15
      1756
    8. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      146
      1327
    9. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      14
      1269
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      261
      1153
    Aihe