Oon siis 13v poika ja olin tänään uimassa kavereitteni kanssa. Otettiin semmonen kisa et ,kuka on kauimpaan vedenalla ja pidettiin käsi pään päällä ettei voi huijata ,kun minun vuoroni tuli veden alla tuli semmoinen tyhjä ja rentoutunut olo. Olin veden alla yli 2minuuttia (otettiin aikaa sekunttikellolla) ja en tuntenut lainkaan että happi loppuisi tai mitään. Sit joku mummo otti mun kaverin käden mun pään päältä pois ja nosti mun pään ylös :D. Normaalisti olen 1min30sec veden alla ihan väkisin ja happi lopussa. Kertokaa mulle mikä toi on kun ei tunne hapen loppumista ja onks teillä käynyt ikinä noin?
En tuntenut hapen loppuvan
4
834
Vastaukset
- OnksVaarallistaAp
Ja pidän sukeltamisesta paljon
- jutyxgfc
Hyperventiloitko ennen sukellusta? Kuinka kauan?
- Sukeltaja
Tämä saattaa johtua ylihengittämisestä, mikä on vaarallista yhdistettynä sukeltamiseen. Hiilidioksiditason nousu aiheuttaa pakonomaisen hengitysrefleksin, ei hapen loppuminen. Jos ylihengittää ennen sukeltamista, hiilidioksiditaso laskee normaalia alemmaksi, tällöin voi käydä tilanne että happi loppuu ennen kuin hiilidioksiditaso aiheuttaa hengitysrefleksin. Hapen loppuminen taas johtaa tajuttomuuteen ja siis todella vaarallista sukeltaessa. Ennen sukeltamista saa hengittää syvään maksimissaan kolme kertaa.
- mummi
Joo Thaimaassa kokenut sukeltaja kuoli thaipoikien pelastusoperaatiossa tällä viikolla https://www.youtube.com/watch?v=9Fp8cJ5vuUM
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818