Oon siis 13v poika ja olin tänään uimassa kavereitteni kanssa. Otettiin semmonen kisa et ,kuka on kauimpaan vedenalla ja pidettiin käsi pään päällä ettei voi huijata ,kun minun vuoroni tuli veden alla tuli semmoinen tyhjä ja rentoutunut olo. Olin veden alla yli 2minuuttia (otettiin aikaa sekunttikellolla) ja en tuntenut lainkaan että happi loppuisi tai mitään. Sit joku mummo otti mun kaverin käden mun pään päältä pois ja nosti mun pään ylös :D. Normaalisti olen 1min30sec veden alla ihan väkisin ja happi lopussa. Kertokaa mulle mikä toi on kun ei tunne hapen loppumista ja onks teillä käynyt ikinä noin?
En tuntenut hapen loppuvan
4
819
Vastaukset
- OnksVaarallistaAp
Ja pidän sukeltamisesta paljon
- jutyxgfc
Hyperventiloitko ennen sukellusta? Kuinka kauan?
- Sukeltaja
Tämä saattaa johtua ylihengittämisestä, mikä on vaarallista yhdistettynä sukeltamiseen. Hiilidioksiditason nousu aiheuttaa pakonomaisen hengitysrefleksin, ei hapen loppuminen. Jos ylihengittää ennen sukeltamista, hiilidioksiditaso laskee normaalia alemmaksi, tällöin voi käydä tilanne että happi loppuu ennen kuin hiilidioksiditaso aiheuttaa hengitysrefleksin. Hapen loppuminen taas johtaa tajuttomuuteen ja siis todella vaarallista sukeltaessa. Ennen sukeltamista saa hengittää syvään maksimissaan kolme kertaa.
- mummi
Joo Thaimaassa kokenut sukeltaja kuoli thaipoikien pelastusoperaatiossa tällä viikolla https://www.youtube.com/watch?v=9Fp8cJ5vuUM
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241139Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72895
- 73869