Moi, mulla on tilanne, että olen tehnyt ylitöitä muutaman päivän ja ottanut ylityöt vapaina. Nyt on tilanne että haluaisin vaihtaa ne rahaksi, mutta työnantaja ei tähän ainakaan vielä toistaiseksi suostunut, koska olen "sitoutunut" ottamaan ne vapaina. Joskus aikoinaan(n.10v sitten) olen kerännyt ylityövapaita isomman määrän ja silloin se onnistui, että vaihdan vapaani takaisin rahaksi. Teollisuusalalla olen töissä. Onkohan kenelläkään tietoa onko minulla oikeus vaatia nuo vapaat rahana maksettavaksi?
Ylityövapaiden vaihto
Jeejeeje
5
517
Vastaukset
- sopimusonsopimus
Koska ylityökorvausten vaihtaminen vapaaksi on sopimuksenvarainen asia ja työnantajasi on sinun aloitteesta suostunut sopimaan vaihtamisesta, niin työnantajalla ei ole mitään velvollisuutta perua tehtyä sopimusta.
- VastausLöytyyVasemmalta
Jos ei muuta niin purkaa/irtisanoo kyseisen sopimuksen.
- nnnnnbbbbbbb
Työnantaja määrää annetaanko ylityö rahassa vai vapaana, eikä siitä mitään sopimuksia tarvita.
- tyäantaja
Ei ole!
- faktat_esiin
Älä tee ilmaiseksi mitään ylitöitä tunti tunnista.
Jos ei rahaa tule ylityökorvauksina niin ei myöskään ylitöitä kannata tehdä lainkaan.
Ei muuta kuin työpaikka vaihtoon...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2362634- 1011114
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1221068Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta153992Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka58985Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717897- 63821
Perussuomalaisten kansanedustajalta erittäin raju puheenvuoro eduskunnassa massamaahanmuuttoa vastaa
https://www.is.fi/politiikka/art-2000012019924.html Hyvä, että perussuomalaiset tuo Suomen kansalle tätä vihervasemmisto237770- 35710
- 116708