Moi, mulla on tilanne, että olen tehnyt ylitöitä muutaman päivän ja ottanut ylityöt vapaina. Nyt on tilanne että haluaisin vaihtaa ne rahaksi, mutta työnantaja ei tähän ainakaan vielä toistaiseksi suostunut, koska olen "sitoutunut" ottamaan ne vapaina. Joskus aikoinaan(n.10v sitten) olen kerännyt ylityövapaita isomman määrän ja silloin se onnistui, että vaihdan vapaani takaisin rahaksi. Teollisuusalalla olen töissä. Onkohan kenelläkään tietoa onko minulla oikeus vaatia nuo vapaat rahana maksettavaksi?
Ylityövapaiden vaihto
Jeejeeje
5
479
Vastaukset
- sopimusonsopimus
Koska ylityökorvausten vaihtaminen vapaaksi on sopimuksenvarainen asia ja työnantajasi on sinun aloitteesta suostunut sopimaan vaihtamisesta, niin työnantajalla ei ole mitään velvollisuutta perua tehtyä sopimusta.
- VastausLöytyyVasemmalta
Jos ei muuta niin purkaa/irtisanoo kyseisen sopimuksen.
- nnnnnbbbbbbb
Työnantaja määrää annetaanko ylityö rahassa vai vapaana, eikä siitä mitään sopimuksia tarvita.
- tyäantaja
Ei ole!
- faktat_esiin
Älä tee ilmaiseksi mitään ylitöitä tunti tunnista.
Jos ei rahaa tule ylityökorvauksina niin ei myöskään ylitöitä kannata tehdä lainkaan.
Ei muuta kuin työpaikka vaihtoon...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!
Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem322628- 111332
Helvetistä ei ole paluuta
Kun ihminen laskeutuu kuolleiden maailmaan, kauhujen valtakuntaan ja tuonelan ovet sulkeutuu kiinni, se on karu tunne ku3371048- 45942
- 45894
Järjetön Topi-ilta
Lisää tappiota konkurssipesälle. Miten voi olla mahdollidta , että annetaan järjestää tämä. Sorsakoski pyörii haudassaan20849Miksi nainen nukut huonosti
Onko sulla jotakin huolia, vai jotakin miestäkö mietit? Vai tunnemaailmassako velloo? Ajatteletko koskaan minua? Paljo61764- 44750
- 44746
- 46676