Moi, mulla on tilanne, että olen tehnyt ylitöitä muutaman päivän ja ottanut ylityöt vapaina. Nyt on tilanne että haluaisin vaihtaa ne rahaksi, mutta työnantaja ei tähän ainakaan vielä toistaiseksi suostunut, koska olen "sitoutunut" ottamaan ne vapaina. Joskus aikoinaan(n.10v sitten) olen kerännyt ylityövapaita isomman määrän ja silloin se onnistui, että vaihdan vapaani takaisin rahaksi. Teollisuusalalla olen töissä. Onkohan kenelläkään tietoa onko minulla oikeus vaatia nuo vapaat rahana maksettavaksi?
Ylityövapaiden vaihto
Jeejeeje
5
351
Vastaukset
- sopimusonsopimus
Koska ylityökorvausten vaihtaminen vapaaksi on sopimuksenvarainen asia ja työnantajasi on sinun aloitteesta suostunut sopimaan vaihtamisesta, niin työnantajalla ei ole mitään velvollisuutta perua tehtyä sopimusta.
- VastausLöytyyVasemmalta
Jos ei muuta niin purkaa/irtisanoo kyseisen sopimuksen.
- nnnnnbbbbbbb
Työnantaja määrää annetaanko ylityö rahassa vai vapaana, eikä siitä mitään sopimuksia tarvita.
- tyäantaja
Ei ole!
- faktat_esiin
Älä tee ilmaiseksi mitään ylitöitä tunti tunnista.
Jos ei rahaa tule ylityökorvauksina niin ei myöskään ylitöitä kannata tehdä lainkaan.
Ei muuta kuin työpaikka vaihtoon...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi3062700Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä512565- 1211700
- 1181390
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461380Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://301245PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1441211- 691070
- 741069
- 701010