Miten voi estää juostessa hiertymien syntyminen nivusiin reisien sisäpintaan? Iho on melkein vereslihalla pitkän lenkin jälkeen. Perusvoiteella olen kokeillut suojata etukäteen, ei auta. Voi jopa pahentaa tilannetta.
Hiertymät nivusissa
21
25731
Vastaukset
- mara thor
Älä juokse pussit tyhjänä:)Ei vaan tarkkaile alushousujesi kangasta sekä juoksutekniikkaasi myöskin kunnon vaselointi auttaa ainakin siksi aikaa kunnes hiertymät ehtii parantua. Perus voide voi tosiaanki vaan pahentaa tilannetta ainakin juoksun aikana ehkä jälkeen voi käyttää.
- Kalsarit
Suurin syy hiertymiin nivusissa ainakin minulla on olleet just alkkareiden (siis lyhytlahkeisten joita pidän aina pitkien alla) lahkeiden suussa olevat saumat jotka ovat liian paksut ja karheat (Rukka). Ei kärsi paria tuntia edes kävellä niin että hikoaa kun jo kirvelee niin että eteneminen muistuttaa p###t housussa laahustamista.
Minulla vaiva poistui kun vaihdoin alkkarit puolireiteen ulottuviin Craftin "boksereihin" jotka istuvat sopivan tiukasti; lahkeiden saumat eivät enää ole nivusissa. Kyseessä ei siis ole mitkään puolisääreen ulotuvat pätkityt pitkikset vaan ihan oikeat alkkarit, varustettu myös tuulensuojalla edestä.
En siis mainosta/panettele kumpaakaan tuotemerkkiä vaan olen huomannut ettei ko. tyylisiä lyhkäisiä alushousuja ole niin helppo joka paikasta löytää. Pitkiä "urheilukerrastoja" nyt on kaikki huoltsikatkin pullollaan.- Sama kuin kysyjä
Sattumalta samanmerkkiset (siis Rukka) alusasut oli minullakin kun ongelmat pahenivat. Taidan vaihtaa merkkiä.
- Juoksia
Sama kuin kysyjä kirjoitti:
Sattumalta samanmerkkiset (siis Rukka) alusasut oli minullakin kun ongelmat pahenivat. Taidan vaihtaa merkkiä.
Vaseliini toimii hyvin hiertymiä vastaan. Kokeile!
- Sloggi
Aiempina talvina itsellänikin hiersivät, ei nivusia, vaan tuosta reiden sisäpinnasta nivusesta, liekö sama paikka?
Jostakin syystä tänä talvena eivät ole enää hiertäneet. Tosin olen kokeillut uudenlaista kerrospukeutumista.
Eli alimmaksi pitkät polypropeenialushousut, sitten puolireiteen ulottuvat juoksuhousut (pyöräilyhousut) nurinpäin päällepuettuna(!), sitten Sloggit ja päälimmäisiksi pitkät juoksutrikoot. Aiemmin noiden Sloggien ja pyöräilyhousujen järjestys oli päinvastainen.
- Parrujalka
Minulla perussyy on se että jalat on reisistä niin isot että teisien sisäpinnat hinkkaa yhteen kokoajan. käytän juoksussa ainoastaan talvella trikoita ja kesällä puoleen väliin reittä ulottuvia pyöräilyhousuista tehtyjä juoksuhousuja(pehmuste pois) kalasareina lyhyt lahkeisiä ja talvella pitkälahkeiset juoksualuasut.
- Make
Erehdyin kerran tekemään 15 km lenkin pelkät löysät Adidaksen shortsit jalassa. Oli näet lämmin kesäpäivä.
Matkanteko oli täyttä tuskaa. Nivuset hiertyivät vereslihalle siinä pikku hiljaa.
Dressman myy niitä boksereita (2 kpl pakkaus). Ne on hyvät lenkille, kun ostaa vielä sopivan piukat. Eipä hierry enää! Kätevää, eiks jeh? - vetska
Make kirjoitti:
Erehdyin kerran tekemään 15 km lenkin pelkät löysät Adidaksen shortsit jalassa. Oli näet lämmin kesäpäivä.
Matkanteko oli täyttä tuskaa. Nivuset hiertyivät vereslihalle siinä pikku hiljaa.
Dressman myy niitä boksereita (2 kpl pakkaus). Ne on hyvät lenkille, kun ostaa vielä sopivan piukat. Eipä hierry enää! Kätevää, eiks jeh?Mä erehdyin intissä juoksemaan cooperin armeijan vihreät alkkarit jalassa. Arvatkaa oliko kassit vereslihalla...
- Mie
Bermudamalliset uimahousut alushousujen alle auttaa ongelmaan. Ei hinkkaudu enää nivuset verille tämän jälkeen..Testattu on.. :)
- EETU20
Hae apteekista Daktarin 2% emulsiovoide.Pese nivuset hyvin ja kuivaa kunnolla,sen jälkeen laita Daktarin voidetta aamuin illoin,pitäisi auttaa,jos nivuset ovat vielä viikon päästä kosteat,kokeile talkkia.
- pesu housut vaseliin
1) käy alapesulla ennen lenkkiä
2) kokeile erilaisia alushousuja ja juoksuhousuja, toiset hiertää toiset ei
3) vaseliinia paikkoihin jotka meinaa hiertyä, perusvoiteet ei toimi, ne kuivaa liian nopeasti - doktor proctor
jätä housut kotiin..
- kommando
Jätä kalsarit pois ja juokse trikoissa commandona
- Anonyymi
2020
- Anonyymi
2021!
- Anonyymi
Suun sote
- Anonyymi
2024!
- Anonyymi
Joko olet päässyt Kokkolaan asti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joko olet päässyt Kokkolaan asti?
Vai vieläkö hiertymät vaivaavat?
- Anonyymi
Tummelia!lisää tummelia!
- Anonyymi
pittääkö polvea nostaa korkialle?
Kokkeile linolaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445299Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243460Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992870Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui582686- 1732365
- 252157
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271899Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661865Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161401