Mie oon syntyny Pohjois-karjalassa ja oon ylyppee murteestani enkä häppee sanvitsiäkkii kyllä löyttyy joita muut ei ymmäsrränoo enkä kijottoo sitä. Ikkää nyt 50 vuotta mut halluun vaallii sitä niinkun äitikkii ja suvut sitä ennen. Vinhoja sanontoja ja semmossii löyttyy olan takkaa. Oon kyllä ns. kieliopilla töissä ollunna mut kiva se vaan on omalla murteella puhhuu. Ja nyt ihan viimesseen asti viännän: Mitä tarkottaa jos äiti sannoo et kuurroo kunnolla tuo tuvan laipio ja väljällä veellä huuhellakkii pittää?
Karjalan murre miun elämässä
kujuuttakummempaa
1
207
Vastaukset
- huastettaahhammyökkii
Ka laepijoha on sisäkatto! Meellä savossa päen ee kylläkkää käätetty tuota kuurata-sannoo vuan huastettiin vuan pesemisestä. Väljä veshä tarkottaa paljjoo vesmiärree! Huuhelttii myökkii aena pesuj jäläkkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh432877Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729423572623Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta562405- 362223
- 251753
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251649- 481536
- 1001459
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa661423En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1391405