Yhdyssanatesti

Totuus-

11

331

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epäuskottavaa

Tuloksesi: 10 / 10
      Loistavaa!
      Et tee juuri koskaan yhdyssanavirheitä ja kirjoituksiasi lukee ilolla. Kuulutko niihin, jotka tuhahtelevat muiden mokille? Älä ylpisty vaan jaa tietämystäsi!

• 0/10 ihme testi

• Heh, helvatti meni päin sanonko mitä. 4/10. :D

• ”Tuloksesi: 4 / 10
      Mjaa.

Tuloksesi on ihan kohtalainen. Hallitset perinteisimmät yhdyssanat, mutta poikkeukset aiheuttavat sinulle päänvaivaa. Pikainen sääntöjen kertaaminen saattaisi tehdä ihmeitä.”

En minä sääntöjä koskaan ole opetellut koska en muista niitä ja eikä lapsena mielenkiintoa

• Kokkelin_Kivettäjä

10/10

Todella helppo. Ainakin henkilölle, jonka työnkuvaan kuuluu myös tekstin tuottaminen. :)

• rööperinruusu

7/10. Apua ... mikä häpeä!!! Haraki perkele!

• Kaisanoasaa

Sain 8/10

• Seiskan sain minäkin.

Kyllä mä kirjoitan aniharvan yhteen. Mikä ihmeen ani? Eihän se tarkoita yhtään mitään ilman harvaa. Aniharvoin, aniharva, aniharvakseen ja nuin. Juu, Minä olen oikeassa ja kielitoimisto väärässä, pistän noottia menemään.. 😤

• 8/10. Tunnistan tässä osaamattomuuteni, koska minusta "mukaan lukien" ja "mukaanlukien" näyttää/kuulostaa molemmat oikeilta kuten myös "viime jouluinen" ja "viimejouluinen". Jos joudun kirjoittamaan jotain sähköpostia pysyvämpää niin tekstinkäsittelyjen oikeinkirjitustarkistukset on oivia pelejä löytämään näitä.

• Se olisikin vallan mainiota jos niitä markkinoitaisiin " tekstin oikeinkirjitustarkistuksena"..

• Wwuwuw kirjoitti:

Se olisikin vallan mainiota jos niitä markkinoitaisiin " tekstin oikeinkirjitustarkistuksena"..

Käytetään myös termiä oikoluku, mutta siitä yhden kirjaimen jättäminen tuottaisi jo esim. sanan oikoluu. Oikofix palvelu olisi huomannut paitsi puuttuvan kirjaimen, niin halunnut lisätä pilkun pää- ja sivulauseen väliin. Mutta sekään ei valittanut viime jouluisesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      485
      2340
    2. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      66
      1383
    3. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      83
      1330
    4. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      95
      1222
    5. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      137
      1218
    6. Minkälaisessa asennossa

Haluaisit kaivattusi kanssa olla?
      Ikävä
      104
      1073
    7. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      133
      974
    8. Sinä siellä lähistöllä

Tahtoisin tutustua paremmin 💫
      Ikävä
      48
      900
    9. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      47
      831
    10. Sitä saattaa vähän hölmöillä

rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.
      Ikävä
      60
      780
    Aihe