1-jakoinen ohjelma aloittelijoille on virhe

ÄlkääNeuvokoVäärin

Moni ns. valmentaja PT neuvoo aloittamaan 1- jakoisella ohjelmalla. Se on aina väärä neuvo. Yksikään kehitystä haluava ei kykene palautumaan 1-jakoisesta, jos tekee 2 tai 3 kertaa viikossa. Treenit loppuu monella siihen. Nykyään on kaiken maailman pelle pee teet neuvomassa vääriä tapoja treenata. Suurin osa vielä treenaa vain pakaroita, mikä vääristää koko kropan asennon. Kuunnelkaa niitä, joiden kropassa näkyy onnistuminen.

6

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • treenivelho

      Haistapa pyllyä! Toki onaina sytä əloittaa yksijakoisesta. Sillä tavalla kehitty myös kunto.

    • OikeaValmentaja

      1-jakoinen pysäyttää kehityksen kahdessa viikossa. Se ei sovi mihinkään treeniin milloinkaan.

    • WaldemarHagert

      Olen osittain erimieltä sillä aloittelija kehittyy varmasti (lähes kaikilla ohjelmilla) ja aika moni käy alkuun salilla kerran tai kaksi viikossa. Lisäksi monilla aloittelijoilla treeniteho vielä kohtuu alhainen joten kyllä palautuu kunhan ei joka päivä treenaa. Isompi vahinko jos tulee liikaa taukoa / lihasryhmä joka helposti tapahtuu useampi jakoisilla ohjelmilla mikäli treeni ei toimikaan 3 x /vk. Lisäksi aloittelijan hyvä opetella liikkeet hyvin ja totuttaa koko kroppa treeniin säännöllisesti tällöin myös opeteltavien liikkeiden määrän tarve pienempi kuin useampi jakoisissa ohjelmissa. Toki jatkossa syytä siirtyä vaikkapa kaksijakoiseen mikäli treeni-into riittävä. Tosin poikkeuksiakin on jolloin voi jo alussa värkätä kaksijakoista. Itse aloitan nk. "puolitoistajakoisesta treenistä" jossa joka toisella kerralla painotus ylävartalossa ja joka toisella alavartalossa. Toimii erityisen hyvin mikäli treenaajalla välillä treenit yllättäen jäävätkin vain kertaan </ vk..

    • Jhhjhhjhhh

      1-jakoinen ohjelma tehdään AINA ensin siksi, että aloittelija EI OSAA vielä tehdä liikkeitä oikein. Eli treenin ensisijainen tarkoitus ei ole kehittää lihasta, vaan että aloittelija oppii tekemään liikkeet oikein...

      • SurkeaaMenoa

        Nämä kirjoitukset kertovat trainereiden tasosta kaiken.
        1-jakoisessa oppii liikkeet 2-jakoisessa ei opi....... Molemmissa liikkeiden määrä on sama.
        Aloittelijoilla treenitaso on alhainen.... täysin väärä luulo. Aloittaessa on usein kaikista raskain vaihe, koska aiemmin moni ei ole tehnyt mitään fyysistä.


      • jkjÖH

        kun olet mielestäsi noin kaikkitietävä niin miksi et itse rupea muita valmentamaan?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1706
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1411
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      95
      751
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe