Mitä löytyy ätmien joulupöydästä?

Urho_Silava-aho

HK:n sinistä ja tarjouskeppanaa? Saarioisten maksalaatikkoa?

20

362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinonnnnn

      Ihan hyviä ruokia nuo mitä luettelit. Tosin itse en ole oluen juoja.

    • kaisanoasaa

      Maksalaatikko on paskaa, ei ätmi sitä syö.

    • Gnuk

      Purkki sikanautaa ja pullo Viru Valgeeta.

    • crux

      Nyt alkoi vähän joulukin kiinnostaa kun tuli ruoasta puhe. Minä ainakin ostan valmiin kinkun, kaikki mahdolliset laatikot (ehkä jopa bataattilaatikkoakin), rosollit ja muut. Juomaksi sopisi täydellisesti sahti. Hyvää peruskeppanaa pitää olla myös reilusti. Kalaakin olisi hyvä olla, ei tosin lipeä-sellaista.

    • tässäruokalista

      Ätmin jouluruoka on samaa kuin muinakin päivinä. Mikropizza tai jopa tilauspizza tietsikan vieressä ja sekalainen röykkiö 1,5 litran pirkka-colapulloja.

    • Totuus-

      Ei löydy mitään. Pidän pöydän ihan tyhjänä.

    • hjyjgygatm

      Äiti varmaan laittaa kinkun ja laatikot niin kuin aina. Juomaksi punaviiniä kohtuudella.

    • DarkFear-

      Vietämme joulun kolmistaan, minä, peris ja periksen äiti. Syömme hampparin väärää eli suomimakkaraa ja satuilemme liljalaaksolaisia palstalle.

    • PalstaTrolli

      Hyvä kun muistutitte, on jo aika suunnitella joulutarjoiltavat.

      Alkupalaksi pieni häränhäntäkeitto.

      Sitten on kala- ja leikkeletarjoilu.

      Kalaksi käynee savusiika, graavilohi, siian mäti, sekä paria erilaista silliä. Kenties myös valkosipulimarinoituja savustettuja ostereita.

      Leikkeleiksi oikea palvikinkkua, maalaismaksapateeta, ankan maksaa, Parman kinkkua, saksanpähkinämetvurstia paloina ja Scwartzwaldin kinkkua. Ja lihahyytelöä, tietty.

      Lisukkeeksi keitettyjä herneitä, keitettyjä perunoita, suolakurkkuja, hapankaalia, italiansalaattia ja perunasalaattia.

      Ja kuutioitua mustaleimaa. Se on hyvää.

      Sitten on kinkun vuoro.

      Epäpakastekinkku tarjoillaan edellisten lisukkeiden kera yhdistettynä perinteisiin laatikoihin. Sinapiksi perinteinen turkulainen sekä fransmannien vaalea sokeriton.

      Jälkiruoaksi karpalokiisseli kermavaahdolla.

      Juotavaksi vettä tai kivennäisvettä.

      Lopuksi kahvi konjakilla, konjakki ilman kahvia ja kahvi ilman konjakkia. Teetä saa myös sekä halutessaa kirsikkaliköörikonvehdin.

      Vesihän tässä herahtaa jo paatuneen kulinaristin kielelle.

      Joulussa tärkeintä ei kuitenkaan ole ylenpalttinen mässäily.

      • PalstaTrolli

        Tärkeämpää on olla palstalla 24/7 <3


      • PalstaTrolli

        Kas kun en tajunnut, hyvä että kerroin itselleni.


    • Tuleeko ätmeillekin joulu?

      • Tuleeko sinullekin vielä joskus järkeä päähän? Ei tule.


    • yksinäinen-ätmi

      Ätminä en joulua vietä. Ihan tavallinen päivä minulle. Ei minua kukaan joulunakaan kaipaa eikä muista. Viettäkää te hyvä joulu rakkaittenne kanssa.

    • Kaisanoasaa

      Ei minulla edes ole mitään pöytää. Yksiöön ei pöytää mahdu. En syö juuri mitään jouluna eikä itselle voi mitään kokkailla.

    • Torttua, piirakoita ja piparia.

      • Hurstin lahjoittamina.


    • 2plus2

      Ätmi ei juo kaljaa koska ätmi on kiltti ja kunnollinen

    • -HK-sininen
      - 3x Sisuviina.
      - 5 lavaa olutta.
      - 4 kartonkia röökiä
      - Pari tuubia sinappia.
      - 4 pulloa keltasta jaffaa.

    • Normimies38

      Löytyy pottuja, savulohta, rae juustoa, salaattia, silliä, graavi lohta, lanttulaatikkoa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe