HK:n sinistä ja tarjouskeppanaa? Saarioisten maksalaatikkoa?
Mitä löytyy ätmien joulupöydästä?
20
337
Vastaukset
- näinonnnnn
Ihan hyviä ruokia nuo mitä luettelit. Tosin itse en ole oluen juoja.
- kaisanoasaa
Maksalaatikko on paskaa, ei ätmi sitä syö.
- Gnuk
Purkki sikanautaa ja pullo Viru Valgeeta.
- crux
Nyt alkoi vähän joulukin kiinnostaa kun tuli ruoasta puhe. Minä ainakin ostan valmiin kinkun, kaikki mahdolliset laatikot (ehkä jopa bataattilaatikkoakin), rosollit ja muut. Juomaksi sopisi täydellisesti sahti. Hyvää peruskeppanaa pitää olla myös reilusti. Kalaakin olisi hyvä olla, ei tosin lipeä-sellaista.
- tässäruokalista
Ätmin jouluruoka on samaa kuin muinakin päivinä. Mikropizza tai jopa tilauspizza tietsikan vieressä ja sekalainen röykkiö 1,5 litran pirkka-colapulloja.
- Totuus-
Ei löydy mitään. Pidän pöydän ihan tyhjänä.
- hjyjgygatm
Äiti varmaan laittaa kinkun ja laatikot niin kuin aina. Juomaksi punaviiniä kohtuudella.
- DarkFear-
Vietämme joulun kolmistaan, minä, peris ja periksen äiti. Syömme hampparin väärää eli suomimakkaraa ja satuilemme liljalaaksolaisia palstalle.
- PalstaTrolli
Hyvä kun muistutitte, on jo aika suunnitella joulutarjoiltavat.
Alkupalaksi pieni häränhäntäkeitto.
Sitten on kala- ja leikkeletarjoilu.
Kalaksi käynee savusiika, graavilohi, siian mäti, sekä paria erilaista silliä. Kenties myös valkosipulimarinoituja savustettuja ostereita.
Leikkeleiksi oikea palvikinkkua, maalaismaksapateeta, ankan maksaa, Parman kinkkua, saksanpähkinämetvurstia paloina ja Scwartzwaldin kinkkua. Ja lihahyytelöä, tietty.
Lisukkeeksi keitettyjä herneitä, keitettyjä perunoita, suolakurkkuja, hapankaalia, italiansalaattia ja perunasalaattia.
Ja kuutioitua mustaleimaa. Se on hyvää.
Sitten on kinkun vuoro.
Epäpakastekinkku tarjoillaan edellisten lisukkeiden kera yhdistettynä perinteisiin laatikoihin. Sinapiksi perinteinen turkulainen sekä fransmannien vaalea sokeriton.
Jälkiruoaksi karpalokiisseli kermavaahdolla.
Juotavaksi vettä tai kivennäisvettä.
Lopuksi kahvi konjakilla, konjakki ilman kahvia ja kahvi ilman konjakkia. Teetä saa myös sekä halutessaa kirsikkaliköörikonvehdin.
Vesihän tässä herahtaa jo paatuneen kulinaristin kielelle.
Joulussa tärkeintä ei kuitenkaan ole ylenpalttinen mässäily.- PalstaTrolli
Tärkeämpää on olla palstalla 24/7 <3
- PalstaTrolli
Kas kun en tajunnut, hyvä että kerroin itselleni.
Tuleeko ätmeillekin joulu?
- yksinäinen-ätmi
Ätminä en joulua vietä. Ihan tavallinen päivä minulle. Ei minua kukaan joulunakaan kaipaa eikä muista. Viettäkää te hyvä joulu rakkaittenne kanssa.
- Kaisanoasaa
Ei minulla edes ole mitään pöytää. Yksiöön ei pöytää mahdu. En syö juuri mitään jouluna eikä itselle voi mitään kokkailla.
Torttua, piirakoita ja piparia.
- 2plus2
Ätmi ei juo kaljaa koska ätmi on kiltti ja kunnollinen
-HK-sininen
- 3x Sisuviina.
- 5 lavaa olutta.
- 4 kartonkia röökiä
- Pari tuubia sinappia.
- 4 pulloa keltasta jaffaa.- Normimies38
Löytyy pottuja, savulohta, rae juustoa, salaattia, silliä, graavi lohta, lanttulaatikkoa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742932
- 652783
- 681822
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171669- 241657
- 201600
- 221533
- 481297
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91259