Omaishoitajuus viestiin!

Pysäyttävä-viesti

Maa on kokenut surun, omaishoitajuus riistetty.

Maailmalla eittäin tunnettu madam L. Palmu sai pysäyttävän viestin. Pysähtyi J. Palmun kiikkustuoli ja L. Palmun konjakkiputeli huulille, kun hänelle ilmoitettiin, että omaishoitajuus on riistetty, viety, anastettu.

Syyksi on ilmoitettu jokapäiväinen tissuttelu päihtymustarkoituksessa.

L. Palmu kiistää jyrkästi juopotellessaan päivittäin....hik...siis kiistää...hik ettei juopottele. Ottaa vain konjakkisiivun silloin tällöin hyvän pettuleivän ja hapansilakan kanssa.

68

1132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lähetähän sitten vaikka posti.
      Sitä ei viedä ihan helposti.

H.

• Jos Juhani tykkää että Leila hoitaa niin miksi ei voisi jatkaa.
      Kun itse olin omaishoitaja en ottanut pisaraakaan silloin kun mies oli kotona, vapailla voin vähän naukkaillakin.
      Olisihan se noloa jos omaishoitaja kekkuloisi kännissä jos joutuisi vaikka ambulanssin tilaamaan. Kyllä se niin sitova pesti on, vaatii kieltäytymistä monesta asiasta. Oppi arvostamaan vapaa-aikaa, nytkin olen ihan mustasukkainen vapaa-ajastani vaikka sitä on yllinkyllin.

• "mielikki.mummo"

Mihinkä sinä meinaat lähettää viestisi?
        Ethän sinä sentään aloittaja ole? :):)
        Hi, hi...

H.

• hunksz kirjoitti:

"mielikki.mummo"

Hi, hi...

H.

Kohta varmaan tulee Trans-parentti siilen-leski.
        Ehkä korppiskin sieltä 70
        Sitten on vanha remmi koossa taas.

H.

• Vanha_remmi_koossa
        hunksz kirjoitti:

Kohta varmaan tulee Trans-parentti siilen-leski.
        Ehkä korppiskin sieltä 70
        Sitten on vanha remmi koossa taas.

H.

Mitenhän jaksat odottaa vielä pari vuotta että pääsisit samaan remmiin ?

• Vanha_remmi_koossa kirjoitti:

Mitenhän jaksat odottaa vielä pari vuotta että pääsisit samaan remmiin ?

"Vanha_remmi_koossa"

Kuten ikä yleensä, ei sen karttuminen ihan ihanaa ole.
        Mutta velvollisuus kutsuu.
        Jos olen kerran tullu palstalle jossa on selvä lohko-jako, niin sitten se on.
        Minä en juoksentele nuorten nurkissa.
        Nuoret saavat luvan juoksennella minun nurkissani.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Vanha_remmi_koossa"

H.

Sikäli siis, jos nuoret ovat enää kiinnostuneita vanhuksen mieli-piteistä.
        Ja höpötteistä.

H.

• hunksz kirjoitti:

"mielikki.mummo"

Hi, hi...

H.

En nyt ymmärtänyt, aloittaja en ole.
        Tulee vieläkin mieleen kuinka selvisin siitä pestistä.
        Jokainen tavallaan, Leila Palmu väittää että ei juo humaltuakseen, miksi sitten juo kun sairas mies on vastuullaan.
        Vastasin aloittajan viestiin.
        Eikö olekin tuttua ja turvallista kun on vanha remmi koossa.

• hunksz kirjoitti:

"Vanha_remmi_koossa"

H.

Ehkä nelikymppiset ovat nuoria meihin verrattuna, osa heistäkin on vanhana syntyneitä kuten kaikissa ikäluokissa.
        Viisikymppisissä on suurin osa vielä työelämässä ja lapset kotona, joten mielenkiinnon kohteet voivat olla erilaiset.
        Sillä kellonlyömälläkö korppis muuttui vanhukseksi kun täytti pyöreitä vuosia?
        Ei ikä ole vain numeroita kuten joskus kuulee sanottavan, kyllä se alkaa jokaisella tuntumaan kun tarpeeksi kauan elää.
        Tuntui haikealta kun kuulin Leena Kaskelan kuolemasta.

• Vanha_remmi_koossa
        hunksz kirjoitti:

Sikäli siis, jos nuoret ovat enää kiinnostuneita vanhuksen mieli-piteistä.
        Ja höpötteistä.

H.

Näinhän sen pitää ollakin, jo aikoinaan kun siirryin 50 tälle palstalle niin Pirre tuli parisen kuukautta myöhemmin tälle palstalle, ja sinä melkein vuoden päästä.

Kai se seuraava siirto tapahtuu myös samoin ? Tosin huomisesta taas pidän jonkun mittaisen breikin täältä. aikaisempi kesti yli pari vuotta, tuskin tämä niin kauaa kestää nyt ??

• alkkarit

Eikös omaishoitajalle makseta palkkaa verorahoistamme?
      Eihän työpaikalla saa kukaan olla juovuksissa.

• Ei makseta palkkaa eikä olle työsuhteessa.

• alkkarit
        siilenämää kirjoitti:

Ei makseta palkkaa eikä olle työsuhteessa.

Oho! Mistähän minulle tuollainen luulo on jäänyt 🦉

• alkkarit kirjoitti:

Ei ole työsuhdetta eikä palkkaa nautita. Korvaus on nimeltään omaishoidontuki, veron kyllä ottavat.

• alkkarit kirjoitti:

Omaishoidon tuki pähkinänkuoressa

Sitovaa ja vaativaa hoitotyötä hoidettavan kotona tekevällä henkilöllä on mahdollisuus saada omaishoidon tukea.

Omaishoidon tuki on harkinnanvarainen sosiaalipalvelu, jota kunta järjestää määrärahojensa rajoissa.

Tukea haetaan hoidettavan kunnan sosiaalitoimistosta.

Tuen myöntämisen perusteena on ainoastaan hoitotyön sitovuus ja vaativuus.

Omaishoidon tuki on kokonaisuus, johon kuuluu hoitopalkkion lisäksi palvelut.

Omaishoidon tuesta tehdään toimeksiantosopimus kunnan ja omaishoitajan välille.

Omaishoitosopimukseen liittyy aina hoito- ja palvelusuunnitelma.

Omaishoitajalla on oikeus lakisääteisiin vapaisiin.

Omaishoitajalle kertyy pääsääntöisesti eläkettä.

https://omaishoitajat.fi/omaishoidon-tietopaketti/omaishoidon-tuki/

• ei.sillä.rikastu
        siilenämää kirjoitti:

Sitovaa ja vaativaa hoitotyötä hoidettavan kotona tekevällä henkilöllä on mahdollisuus saada omaishoidon tukea.

Omaishoidon tuki on harkinnanvarainen sosiaalipalvelu, jota kunta järjestää määrärahojensa rajoissa.

Omaishoidon kuukausituella ei hoitolaitoksessa houdettaisi montaakaan päivää.

• ei.sillä.rikastu kirjoitti:

Omaishoidon kuukausituella ei hoitolaitoksessa houdettaisi montaakaan päivää.

No ei todellakaan. Mut päättäjät luottaa et hoitaa ne omaishoitajat kuitenkin vaikka eivät oikeaa palkkaa saakaan. Kun omaishoitajuus on ihmissuhde, ei työsuhde.

• alkkarit
        siilenämää kirjoitti:

Kiitos selvennyksistä siili ja mielikki.
        Kyllä siis aloituksen tapauksessa on oikein jos ei rahan takia, niin ainakin turvallisuuden vuoksi aivan oikea päätös.
        Ei ihan pieni hoidettava ole ja varmasti ihon rasvaamiset ehkäpä kääreitäkin palovammojen takia vaihdettava.

• alkka
        Oletetaan, että Leila Palmu on ollut työtön. Hän on alkanut hoitamaan miestään J. Palmua ja saa verollista omaishoidontukea. Paikkakunnasta riippuen se on eri suuruista. Nyt Leila ei ole enää TE:n kirjoilla työttömänä työnhakijana. Hän ei saa ansiosidonnaista päivärahaa, eikä työmarkkinatukea. Omaishoito on siis tällähetkellä hänen työnsä ja tulolähteensä. Hänellä on oikeus Kelalta hakea kotihoidontukea miehensä hoitamiseen. Hoitajat, jotka käyvät hoitamassa potilasta, ovat kunnan palveluksessa. J.Palmu maksaa prosenttiosuuden eläkkeestä hoidostaan. Leilalla on oikeus anoa kotiinsa apuvälineet, kylvettäjät, hoitovälineet.

• Ladoja-maalannut

Vakavaa näyttöä pitää olla ja on siinä, että viranomaiset ovat todenneet Leila Palmun juopottelevan päivittäin. Muistaakseni hän riehaantui sairaalassakin? Kuka sen takaa ja tietää, ettei Leila itse törttöillyt liekkien kanssa niin, että Juhani syttyi tuleen? Heillähän on todistetusti ollut tosi väkivaltaisia perheriitoja, joissa aggressiivinen hakkaaja on ollut Leila P itse.

• Onneksi omaishoitajuus on tarvittaessa purettavissa.

• Jutussa Leila sanoo loukkaantuneensa syvästi moisista väitteistä.
      Jos he kaksin kotonaan asuu, kuka voi sitten todistaa kenenkään naukkailut.
      Voihan olla kysymys vaikka, että on ruuan kanssa tottunut ottamaan viinin tai oluen.
      Sanoo, että käyttää alkoholia, muttei juo humaltuakseen.
      Niin tai näin, ovat kuitenkin palkanneet laki-ihmisen asiaa selvittämään.

• alkkarit

Ei savua ilman tulta. Eikös Jukka Palmu ollut pyörätuolissa jo ennen palo-onnettomuutta? Ehkä ollut epäilyä jostain laiminlyönnistä tuossa yhteydessä. Aika näyttää mitä lainoppineet saavat aikaiseksi.

• Leila.P.hourii.omiaan

"jukka palmu sinulla on nurkassasi, tai sitten ei"

Mutta Juhani Palmu on todellakin ollut pyörätuolissa jonkun aikaa.
        Vaikka asuvat kaksistaan, onhan heillä käynyt viranomaisia ja lääketoimihenkilöitä sen palotapauksen vuoksi. Joten veikkaan että useampi kuin yksi henkilö on nähnyt, kuinka arki Palmuilla sujuu.
        Omaishoitajuutta ei lakkauteta kevein perustein tai jonkun epäilyn tai luulon varjolla.

• Mitä valii! Täytyy ihmetellä, että onko teidän elämä jotenkin vajavaista kun tollasia asioita viitsitte ihan porukalla pähkäillä?

• jpot

Kevennyspläjäys palstan moneen mamualoitukseen.

• Noh ja miten sen Pal´in oman elämän laita oikein on, kun pitää tänne yöllä tulla toisten elämistä luulottelemaan.

• oiuoo

Mautonta irvistelyä.

• Ei omaishoitajuutta viedä, omaishoidontuki voidaan ottaa pois.
      Ei aikuisen omaishoito mikään lastensuojelutilanne ole.
      Koskahan ne kieltää omaishoitajilta imelän syömisen, etteivät sokerihumalassa vaippoja vaihda ja pyllyä pese.
      Taidan piilottaa suklaatilevyt ja jouluna mahdollisesti saatavat konvehtirasiat, liköörikonvehdit nyt varsinkin.

• Kyllä omaishoitajuus voidaan ottaa myös iäkkään kohdalla samoin kuin lastensuojelussakin. Ei muuta kuin kaltoinkohtelua omaishoitajan taholta epäiltäessä yhteys sosiaaliviranomaisiin.

• siilenämää kirjoitti:

Kyllä omaishoitajuus voidaan ottaa myös iäkkään kohdalla samoin kuin lastensuojelussakin. Ei muuta kuin kaltoinkohtelua omaishoitajan taholta epäiltäessä yhteys sosiaaliviranomaisiin.

Onko hoitopaikka niin vain saatavissa? Esim. kyseisessä tilanteessa, jos hoidettava haluaa pysyä kotona, viedäänkö hänet väkisin?
        Siinä ehkä eroa lapsiin, joita on syytäkin enemmän suojella, vaikka ei kyse omaishoitajuudesta olisikaan.

• Ancelina kirjoitti:

Onko hoitopaikka niin vain saatavissa? Esim. kyseisessä tilanteessa, jos hoidettava haluaa pysyä kotona, viedäänkö hänet väkisin?
        Siinä ehkä eroa lapsiin, joita on syytäkin enemmän suojella, vaikka ei kyse omaishoitajuudesta olisikaan.

On saatavissa jos kaltoinkohtelua epäillään, kuten lastensuojelussakin. Paikan puute ei ole mikään syys jättä hoidettavaa altistumaan kaltoinkohteluun.

Yksittäiseen tapaukseen ei voi ottaa kantaa kun ei kaikkia asioita tiedä mutta periaatteessa hoidettava ja kaltoinkohteleva hoitaja erotetaan toisistaan siten että kaltoinkohtelua ei pääsisisi tapahtumaan.

• siilenämää kirjoitti:

On saatavissa jos kaltoinkohtelua epäillään, kuten lastensuojelussakin. Paikan puute ei ole mikään syys jättä hoidettavaa altistumaan kaltoinkohteluun.

Yksittäiseen tapaukseen ei voi ottaa kantaa kun ei kaikkia asioita tiedä mutta periaatteessa hoidettava ja kaltoinkohteleva hoitaja erotetaan toisistaan siten että kaltoinkohtelua ei pääsisisi tapahtumaan.

Tässå esimerkiksiThl:n blogi ikäihmisen kaltoinkohteluun liittyen.
        Tunnistathan sinä kun käihmistä kaltoinkohdellaan.

https://blogi.thl.fi/tunnistathan-sina-kun-ikaantynytta-kaltoinkohdellaan/

• siilenämää kirjoitti:

Aloituksen aiheena on J. Palmu ja hänen vaimonsa omaishoitajuus, onko kaltoinkohtelua tapahtunut ja missä määrin, sitä emme tiedä.
        Eikä se meille kuulu.

• Ancelina kirjoitti:

Aloituksen aiheena on J. Palmu ja hänen vaimonsa omaishoitajuus, onko kaltoinkohtelua tapahtunut ja missä määrin, sitä emme tiedä.
        Eikä se meille kuulu.

En ottanutkaan kantaa juuri heidän tapaukseensa vaan yleensä kaltoinkohteluun. Toisaalta jos (en sano että tässä tapauksessa) hoitajalla on alkoholiongelma, se on kaltoinkohtelua hoidettavaa kohtaa, mielestäni.

• siilenämää kirjoitti:

siile
        Sinulla on tylsä tapa vetää noita linkkejä kun et osaa itse vastata. Tuskinpa olet edes ollut omaishoitaja. Palmujen tapauksessa olemme täysin numerolehden varassa heidän olemisestaan. Itse olin omahoitaja miehelleni, enkä edes hakenut sitä säälittävän pientä korvausta, minkä sossu armosta maksaa ja verottaja verottaa. Sairaala on yleensä aina kakkosvaihtoehto ihmiselle. Nyt on kysymyksessä taiteilija, joka on tottunut viettämään boheemia elämää. Jos vaimo naukkailee, ei se ole vielä mikään syy erottaa pariskuntaa toisistaan. Kotona on ryypätty iät ja ajat. Ainakin minun lapsuudessani. Hoitohenkilökunta varmasti käy tekemässä hoitotoimenpiteitä. Kyllä siinä omahoitaja on suurennuslasin alla. Jos potilaalla on huono olo kotona, kyllä hän sen varmasti itse tuo julki.

• siilenämää kirjoitti:

En ottanutkaan kantaa juuri heidän tapaukseensa vaan yleensä kaltoinkohteluun. Toisaalta jos (en sano että tässä tapauksessa) hoitajalla on alkoholiongelma, se on kaltoinkohtelua hoidettavaa kohtaa, mielestäni.

Juu, voihan sitä kantaa ottaa hyvinkin laajasti ja kattavasti ja esiintyä asiantuntijana.
        Minä nyt keskityin aloituksen aiheeseen.

• Ancelina kirjoitti:

Juu, voihan sitä kantaa ottaa hyvinkin laajasti ja kattavasti ja esiintyä asiantuntijana.
        Minä nyt keskityin aloituksen aiheeseen.

Esiintyä asiantuntijana? Tulipa taas piikikäs Ancelina luonteestasi esiin, aina silloin tällöin pilkahtaa. Omaishoitajuuteen minnunkin virestini liittyi, kuten tuolla aiemmin sanoin tähän yksittäiseen tapaukseen en voi ottaa kantaa.

Otit kantaa vaikka "Eikä se meille kuulu" ;).

• yksilesken kirjoitti:

siile
        Sinulla on tylsä tapa vetää noita linkkejä kun et osaa itse vastata. Tuskinpa olet edes ollut omaishoitaja. Palmujen tapauksessa olemme täysin numerolehden varassa heidän olemisestaan. Itse olin omahoitaja miehelleni, enkä edes hakenut sitä säälittävän pientä korvausta, minkä sossu armosta maksaa ja verottaja verottaa. Sairaala on yleensä aina kakkosvaihtoehto ihmiselle. Nyt on kysymyksessä taiteilija, joka on tottunut viettämään boheemia elämää. Jos vaimo naukkailee, ei se ole vielä mikään syy erottaa pariskuntaa toisistaan. Kotona on ryypätty iät ja ajat. Ainakin minun lapsuudessani. Hoitohenkilökunta varmasti käy tekemässä hoitotoimenpiteitä. Kyllä siinä omahoitaja on suurennuslasin alla. Jos potilaalla on huono olo kotona, kyllä hän sen varmasti itse tuo julki.

Muista lahja ;). Elä puhu mulle kiitos.

• siilenämää kirjoitti:

Esiintyä asiantuntijana? Tulipa taas piikikäs Ancelina luonteestasi esiin, aina silloin tällöin pilkahtaa. Omaishoitajuuteen minnunkin virestini liittyi, kuten tuolla aiemmin sanoin tähän yksittäiseen tapaukseen en voi ottaa kantaa.

Otit kantaa vaikka "Eikä se meille kuulu" ;).

Vai piikittelin, otin kantaa siihen mihin otin, yksityistapausta en ala arvioimaan, kun en siitä mitään tiedä.

• Ancelina kirjoitti:

Vai piikittelin, otin kantaa siihen mihin otin, yksityistapausta en ala arvioimaan, kun en siitä mitään tiedä.

Ehhehe- Eli siis otat kantaa aloituksen aiheeseen, mikä oli Palmujen tapaus. Kuitenkaan et ala arvioimaan yksittäistapausta kun et sitä mitään tiedä. Ja kun minä teen samoin eli vastaan vain yleisellä tasolla epäilyihisi asintuntijopiden linkkeihn turvautuen, minä esiinnynkin sitten asinatuntijana :D.

Koitahan nyt päättää. Piikki sinulta kuitenkin lentää aika herkästi jos ei ole samaa mieltä kanssasi.

• siilenämää kirjoitti:

Ehhehe- Eli siis otat kantaa aloituksen aiheeseen, mikä oli Palmujen tapaus. Kuitenkaan et ala arvioimaan yksittäistapausta kun et sitä mitään tiedä. Ja kun minä teen samoin eli vastaan vain yleisellä tasolla epäilyihisi asintuntijopiden linkkeihn turvautuen, minä esiinnynkin sitten asinatuntijana :D.

Koitahan nyt päättää. Piikki sinulta kuitenkin lentää aika herkästi jos ei ole samaa mieltä kanssasi.

Voi sinua, se eikö kukaan halua kinastella kanssasi, vaikka miten yrität ärsyttää ja provosoida.

• pimpelpompelipomp
        siilenämää kirjoitti:

Olet kova inttämään siilenämää. :)
        Minunkin mielestäni esiinnyt hyvin asiantuntevasti esim. omaishoidosta vaikka väität että et ole sellaisena ollut.
        Kerrot käyväsi töissä, ehdit silti olla palstalla lähes koko ajan?

• Ancelina kirjoitti:

Voi sinua, se eikö kukaan halua kinastella kanssasi, vaikka miten yrität ärsyttää ja provosoida.

Ai nyt otit tuon keinon käyttöön. Olenkin huomannut että sinua ärsyttää se jos sinua ei myötäillä ja ollaan eri mieltä. Eri mieltä oleminen ja sen myötä aiheesta keskustelu on sinun mielestäsi kinastelua ja provosointia. Etkö voi uskoa että asioista voidaan olla eri mieltä ja myös tuoda oma mielipiteensä esiin ilman että halutaan riitaa ja provosoida.

• pimpelpompelipomp kirjoitti:

Minunkin mielestäni esiinnyt hyvin asiantuntevasti esim. omaishoidosta vaikka väität että et ole sellaisena ollut.

Myönnän että tohdin sanoa jos en ole eri mieltä tai että jos minulle vastataan tympeästi tuon sen esille :).

Omaishoidosta ja vanhusten kaltoinkohtelusta on pilvin pimein tietoa siis etsivä löytää jos on kiinnostusta. Ja kuten täälläkin nyt on havaittu, omaishoitajuus rajoittaa monesti näkemään vain ne aiheet missä itse elää. Ei nähdä metsää puilta.

Minun henkilökohtaisesta tilanteestani sitä vastoin sinun ei tarvitse tietää ;).

• siilenämää kirjoitti:

Myönnän että tohdin sanoa jos en ole eri mieltä tai että jos minulle vastataan tympeästi tuon sen esille :).

Omaishoidosta ja vanhusten kaltoinkohtelusta on pilvin pimein tietoa siis etsivä löytää jos on kiinnostusta. Ja kuten täälläkin nyt on havaittu, omaishoitajuus rajoittaa monesti näkemään vain ne aiheet missä itse elää. Ei nähdä metsää puilta.

Minun henkilökohtaisesta tilanteestani sitä vastoin sinun ei tarvitse tietää ;).

Minusta inttäminen ja jopa väittely ja asioista monen puolen esiintuominen on tämänkin keskustelupalstan suola ja pippuri :).

• siilenämää kirjoitti:

Ai nyt otit tuon keinon käyttöön. Olenkin huomannut että sinua ärsyttää se jos sinua ei myötäillä ja ollaan eri mieltä. Eri mieltä oleminen ja sen myötä aiheesta keskustelu on sinun mielestäsi kinastelua ja provosointia. Etkö voi uskoa että asioista voidaan olla eri mieltä ja myös tuoda oma mielipiteensä esiin ilman että halutaan riitaa ja provosoida.

Totesin jossain ketjussa, kun puskanikki minua hyökkäsi arvostelemaan, ettei sellaista vikaa olekaan, jota ei palstakirjoittajien mukaan minusta löydy.
        Joten koeta kestää, tuskin mitään uutta herjaa enää keksit.

• Ancelina kirjoitti:

Totesin jossain ketjussa, kun puskanikki minua hyökkäsi arvostelemaan, ettei sellaista vikaa olekaan, jota ei palstakirjoittajien mukaan minusta löydy.
        Joten koeta kestää, tuskin mitään uutta herjaa enää keksit.

Nonii ja kolmas piirre, marttyyrius :). Minäkö tässä nyt sinua herjaan :).

Sinä osaat olla ihan kivakin mutta sellaiseen en minä ainakaan ole sinun kanssasi päässyt että keskusteltaisiin asioista asioina ilman henkilökohtaisiin menemistä ja piikittyelyä. Minusta tämä omaishoitajuus olisi ollut ihan mielenkiintoinen aihe mutta kun alkaa piikki lentää ja mennään henkilökohtaisuuksiin, minusta se ei enää ole asiallista ja se ei voi jatkua.

• siilenämää kirjoitti:

Sinä osaat olla ihan kivakin mutta sellaiseen en minä ainakaan ole sinun kanssasi päässyt että keskusteltaisiin asioista asioina ilman henkilökohtaisiin menemistä ja piikittyelyä. Minusta tämä omaishoitajuus olisi ollut ihan mielenkiintoinen aihe mutta kun alkaa piikki lentää ja mennään henkilökohtaisuuksiin, minusta se ei enää ole asiallista ja se ei voi jatkua.

Tuo on jo sanottu, ei mitään uutta.

• siilenämää kirjoitti:

"siilenämää"

Jätähän jo Ancelina rauhaan.
        Mene korppiksen mukaan tuonne tosi-vahusten palstalle.
        Siellä sinäkin saat kohdata kuinka raastavaa on puolison, tai itsesi nuoruuden lahottaminen.

H.

• hunksz kirjoitti:

"siilenämää"

Siellä sinäkin saat kohdata kuinka raastavaa on puolison, tai itsesi nuoruuden lahottaminen.

H.

Jos ikäsi edellyttää...
        Pysykin siellä.

H.

• näinsen.näen
        siilenämää kirjoitti:

PIIKITTELYN jälkeen hän heittää MARTTYYRIN viitan harteilleen aina!!!!!!!

• näinsen.näen kirjoitti:

PIIKITTELYN jälkeen hän heittää MARTTYYRIN viitan harteilleen aina!!!!!!!

Tuokin on jo sanottu, tekin toistatte sanojanne.

• Ancelina kirjoitti:

Tuo on jo sanottu, ei mitään uutta.

Oletkos sinä aina oikeassa ja muut väärässä, siis omasta mielestäsi?
        Mikä minun linkityksissäni niin ärsytti että sai piikittelemään, asiallinen aihe ja asiasta?

• hunksz kirjoitti:

Jos ikäsi edellyttää...
        Pysykin siellä.

H.

Nii, JOS.

• hunksz kirjoitti:

"siilenämää"

H.

Minä kommenetoin niin kauan kuin minulla on aiheesta sanottavaa. Tai viitsin kun vastapuolelta ei tule mitä asiallista asiaa aiheeseen liittyen.

• siilenämää kirjoitti:

Oletkos sinä aina oikeassa ja muut väärässä, siis omasta mielestäsi?
        Mikä minun linkityksissäni niin ärsytti että sai piikittelemään, asiallinen aihe ja asiasta?

Tuliko sinulle mieleenkään, että tarkoitinkin itseäni, että tarkoitinkin itseäni, voisinhan esiintyä asiantuntijana, olenhan ollut omaishoitaja hyvin kauan.
        Eipä tainnut tulla, vaan otit itseesi kohdistuvana piikkinä.
        Lopetan tähän, jos vain sinulle sopii, olet ihan kiva kirjoittaja :)

• Ancelina kirjoitti:

Tuliko sinulle mieleenkään, että tarkoitinkin itseäni, että tarkoitinkin itseäni, voisinhan esiintyä asiantuntijana, olenhan ollut omaishoitaja hyvin kauan.

Toistoa tuli, varmuuden vuoksiko.

• Ancelina kirjoitti:

Eipä tullu.
        Minä sanoin kommentoineeni laajemmin kuin aloituksen tapausta, johon sinä että:
        "Juu, voihan sitä kantaa ottaa hyvinkin laajasti ja kattavasti ja esiintyä asiantuntijana.
        Minä nyt keskityin aloituksen aiheeseen"

Ei tuosta kyllä sellaiseen käsitykseen päässyt että itseäsi olisit tarkoittanut.

• ottikoohraleipä
        pimpelpompelipomp kirjoitti:

Ancelina se ehti puskaan. Omaishoitajilla sitä on aikaa päivät pitkät norkoilla palstalla eri nikeillä.

• kaikenlaisialahkeellisia
        hunksz kirjoitti:

Jos ikäsi edellyttää...
        Pysykin siellä.

H.

Jätähän sinä siilenämää rauhaan ja mene renkutarunkuta ketjuusi ja pysykin siellä.

• ottikoohraleipä kirjoitti:

Ancelina se ehti puskaan. Omaishoitajilla sitä on aikaa päivät pitkät norkoilla palstalla eri nikeillä.

Enpähän ehtinyt, mutta sinä sentään ehdit.
        Minulle riittää kun tällä yhdellä nikilläni yritän teille pärjätä.

• Ancelina kirjoitti:

Toistoa tuli, varmuuden vuoksiko.

Itseltäsikö kysyt, sillä sinähön toistit :D.

• PolPolPolPol

Nää teijjän jutut ei oo vielä tarpeeksi sekavia. Pitäiskö teijjän käyttää enigmaa?

• Anceli huomais olleensa väärässä komentissaan ettei omaishoitajuutta voi ottaa pois. Se otti sitä niin päästä että piti mennä henkilöön ;).

• siilenämää kirjoitti:

Anceli huomais olleensa väärässä komentissaan ettei omaishoitajuutta voi ottaa pois. Se otti sitä niin päästä että piti mennä henkilöön ;).

Kirjoitin aloituksen tapauksesta, jossa ei ole selvinnyt viedäänkö omaishoitajuus eli mies muualle hoitoon vaiko vain omaishoidon tuki vaimolta.
        Miksi menet keljuilemalla henkilööni?

• Ancelina kirjoitti:

Kirjoitin aloituksen tapauksesta, jossa ei ole selvinnyt viedäänkö omaishoitajuus eli mies muualle hoitoon vaiko vain omaishoidon tuki vaimolta.
        Miksi menet keljuilemalla henkilööni?

Ethän sinä lopettanutkaan ;).

• siilenämää kirjoitti:

Ethän sinä lopettanutkaan ;).

Sitä paitsi sinä kirjoitit:Ei aikuisen omaishoito mikään lastensuojelutilanne ole.
        Kyllä se voi olla vastaava tilanne. On tapauksia joissa huoltajuus on otettu pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      70
      1700
    2. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      14
      1652
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      135
      1231
    4. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      125
      1124
    5. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      83
      807
    6. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      164
      730
    7. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      168
      721
    8. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      408
      638
    9. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      582
    10. Tajuan kyllä

että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa
      Ikävä
      52
      525
    Aihe