Tällaista tänään mietteissä

Olen ollut siinä luulossa, että olen uskossa ja menossa taivaaseen. Välillä tosin on tullut epäilyksen hetkiä ja toivoisin, että tuntisin Pyhän Hengen vaikutuksen jotenkin vahvemmin.

Olen lukenut Raamatusta, että usko riittää pelastukseen, mutta tätä Luterilaisuus-palstaa seurattuani, olen alkanut miettiä ja epäröidä. Täältä tulee joiltain uskovilta sellaista viestiä, että usko ei riitäkään tai että minun uskoni on jotenkin väärää ja olen menossa helvettiin.

Pitäisi täyttää jotain kymmenen kohdan listoja ja/tai syytää helvetin tulet silmistä loistaen helvetin kauhuja syntisille, jotta täyttäisi oikeat kriteerit tai vähintään tuomita jotkut tietyt, valitut synnit synniksi, vaikka asia ei minua mitenkään edes koskisi.

Ei minusta taida olla sellaisiin mittoihin. Enkö siis olekaan uskossa? Haluanko edes, jos minun pitää ihmisiä tuomita. Pitäisikö luopua koko uskosta?

1. Vain sinä tunnet minut, Vapahtaja, / ja tiedät lääkkeen kaikkiin haavoihin. / Jos luoksesi en pääse voittajana, /saan tappioni tuoda kuitenkin.
2. Jos en voi suoraan Isän syliin juosta / ja uskon varmuudesta riemuita, / saan ahdistuksen yössä sinuun luottaa / ja ääneen huutaa: Herra, armahda!
3. Jos en voi katsettani sinuun nostaa / ja lapsen lailla jäädä turviisi, / saan katumuksen, tuskan alta pyytää: / Nyt minuun tartu, Vapahtajani!
(Virsi 289)

172

1936

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ArtoTTTT

      Uskoakin on kovin monenlaista, suurin osa maailman ihmisistä uskoo että on olemassa jonkinlainen Jumala, mutta ei se ole pelastavaa uskoa että uskoo Jumalan olemassa oloon tai Jumalien.

      Tuomitseminen on toinen juttu, mutta kuuliaisuus on toinen, jos omalla viisaudella tai yleisellä mielipiteellä ohittaa jopa Raamatun sanan opetuksen, silloin voi esittää kysymyksen olenko käsittänyt jotakin väärin?

      • kui2

        Sivukysymys
        Entä avioerokysymyksessä - voiko ohittaa Raamatun, minust näyttää että "oikea"uskoinenkin voi nykyään mennä naimisiin uudestaan ja uudestaan vaikka Raamattu ei kirjaimellisesti sellaista hyväksy. Mutta ethän sinä vastaa, ethän. Kukaan ns. mielestään kirjaimellinen Raamatun noudattaja"oikea"uskoinen ei vastaa tuohon.

        Tai oikeastaan on vastannut ainakin eräässä ketjussa ja vastaus oli aika karu noudatettavaksi kirjaimellisesti, eikä komppia vastaajalle tullutkaan suunnalta josta olisi kuvitellut.. mistähän se kertoo?


      • yleistäeivoisanoa
        kui2 kirjoitti:

        Sivukysymys
        Entä avioerokysymyksessä - voiko ohittaa Raamatun, minust näyttää että "oikea"uskoinenkin voi nykyään mennä naimisiin uudestaan ja uudestaan vaikka Raamattu ei kirjaimellisesti sellaista hyväksy. Mutta ethän sinä vastaa, ethän. Kukaan ns. mielestään kirjaimellinen Raamatun noudattaja"oikea"uskoinen ei vastaa tuohon.

        Tai oikeastaan on vastannut ainakin eräässä ketjussa ja vastaus oli aika karu noudatettavaksi kirjaimellisesti, eikä komppia vastaajalle tullutkaan suunnalta josta olisi kuvitellut.. mistähän se kertoo?

        "Entä avioerokysymyksessä - voiko ohittaa Raamatun, minust näyttää että "oikea"uskoinenkin voi nykyään mennä naimisiin uudestaan ja uudestaan vaikka Raamattu ei kirjaimellisesti sellaista hyväksy. "

        Avioerotilanteet ovat tapauskohtaisia, uskoville äärimmäisen herkkiä ja sielunhoidollisia tilanteita, joissa vastauksia haetaan rukouksessa ja sielunhoidoissa Jumalan kirjoitettua tahtoa noudattaen.


      • kui2 kirjoitti:

        Sivukysymys
        Entä avioerokysymyksessä - voiko ohittaa Raamatun, minust näyttää että "oikea"uskoinenkin voi nykyään mennä naimisiin uudestaan ja uudestaan vaikka Raamattu ei kirjaimellisesti sellaista hyväksy. Mutta ethän sinä vastaa, ethän. Kukaan ns. mielestään kirjaimellinen Raamatun noudattaja"oikea"uskoinen ei vastaa tuohon.

        Tai oikeastaan on vastannut ainakin eräässä ketjussa ja vastaus oli aika karu noudatettavaksi kirjaimellisesti, eikä komppia vastaajalle tullutkaan suunnalta josta olisi kuvitellut.. mistähän se kertoo?

        #"oikea"uskoinenkin voi nykyään mennä naimisiin uudestaan ja uudestaan vaikka Raamattu ei kirjaimellisesti sellaista hyväksy. Mutta ethän sinä vastaa, ethän.#

        Kyllä minä voin vastata, ei Jeesuksen opetus ole tässä asiassa muuttunut yhtään mihinkään, yhtälailla kirkon pitäisi lopettaa eronneiden vihkiminen koska se on vastoin Raamatun opetusta.


      • kui2
        ArtoTTT kirjoitti:

        #"oikea"uskoinenkin voi nykyään mennä naimisiin uudestaan ja uudestaan vaikka Raamattu ei kirjaimellisesti sellaista hyväksy. Mutta ethän sinä vastaa, ethän.#

        Kyllä minä voin vastata, ei Jeesuksen opetus ole tässä asiassa muuttunut yhtään mihinkään, yhtälailla kirkon pitäisi lopettaa eronneiden vihkiminen koska se on vastoin Raamatun opetusta.

        Etenkin niiden jotka vaahtoavat muiden jopa ulkopuolisten synneistä, pitäisi pystyä osoittamaan muille että tosiaan noudattavat kirjaimellisesti joka ikistä piirtoa Raamatusta silloinkin kun se on työlästä ja vaati vaikka sitä yksin olemista lopun ikää ja niitä todella riittäisi jos Raamatun mukaan naima-asioissa mentäis, koska eronneita on niin paaaaljon.

        Kun kerran puhuu kaiken aikaa siitä kuin Runeberg :i että Pitää noudattaa, niin noudattaa sitten edes itse kaikkea mahdollista!


      • kui2 kirjoitti:

        Etenkin niiden jotka vaahtoavat muiden jopa ulkopuolisten synneistä, pitäisi pystyä osoittamaan muille että tosiaan noudattavat kirjaimellisesti joka ikistä piirtoa Raamatusta silloinkin kun se on työlästä ja vaati vaikka sitä yksin olemista lopun ikää ja niitä todella riittäisi jos Raamatun mukaan naima-asioissa mentäis, koska eronneita on niin paaaaljon.

        Kun kerran puhuu kaiken aikaa siitä kuin Runeberg :i että Pitää noudattaa, niin noudattaa sitten edes itse kaikkea mahdollista!

        #pitäisi pystyä osoittamaan muille että tosiaan noudattavat kirjaimellisesti joka ikistä piirtoa Raamatusta #

        Ehkäpä käsität tai haluat käsittää väärin, emme voi ansaita pelastusta lain noudattamisella ja vain yksi oli täydellinen ja täytti lain, silti Jeesuksen opetus edelleen on voimassa ja totta, ei kenenkään tule tietoisesti edistää lain rikkomista. Ei kirkon tulisi suorittaa eronneiden vihkimistä jos se on vastoin Jeesuksen opetusta.

        Sinänsä kristillistä avioliittoa tulisi kunnioittaa paremmin, jos haureudella aloitetaan ja viinalla siunataan, onko se paras lähtökohta avioliitolle?


      • kui2 kirjoitti:

        Etenkin niiden jotka vaahtoavat muiden jopa ulkopuolisten synneistä, pitäisi pystyä osoittamaan muille että tosiaan noudattavat kirjaimellisesti joka ikistä piirtoa Raamatusta silloinkin kun se on työlästä ja vaati vaikka sitä yksin olemista lopun ikää ja niitä todella riittäisi jos Raamatun mukaan naima-asioissa mentäis, koska eronneita on niin paaaaljon.

        Kun kerran puhuu kaiken aikaa siitä kuin Runeberg :i että Pitää noudattaa, niin noudattaa sitten edes itse kaikkea mahdollista!

        "... jotka vaahtoavat muiden jopa ulkopuolisten synneistä, pitäisi pystyä osoittamaan muille että tosiaan noudattavat kirjaimellisesti joka ikistä piirtoa Raamatusta silloinkin kun se on työlästä..."

        Tässä on oikeasti se ydin juttu. Kun muita vaatii noudattamaan oman moraalin sekä näkemyksen mukaan sääntöjä, pitäisi ensin itse niitä noudattaa. Kun toistuvasti käy niin, ettei näitä sääntöjä edes itse kyetä noudattamaan, niin aivan varmaan se herättää negatiivista arvostelua.

        Näinhän se aina on moralistien kohdalla. Kun ei kyetä itsekään elämään vaaditulla tavalla, alkaa salailu, peittely ja valehtelu. Toisin sanoen kulisseista pyritään pitämään kiinni keinolla millä hyvänsä. Ja noita keinoja on kaikenlaisia.


    • Hienosti toit esiin ajatuksiasi.
      Tunnistan hyvin tuon, että epäilys helposti iskee, kun ulkoa päin tulee vaatimuksia, että tällainen tai tuollainen sinun tulisi olla, jotta olisit Jumalalle otollinen. Tuon virren sanoittanutkin taitaa tunnistaa näitä ajatuksia, niin osuvasti siinä on tuotu esiin asiaa.
      Ihmiset asettavat toinen toisilleen taakkoja, pyrkivät määrittelemään sen oikean uskovaisuuden ja kuitenkaan meillä ihmisillä ei ole sanan sijaa siihen, kuinka Jumala uskovaisen määrittelee. Kuten sanoit, Raamattu sanoo, että usko riittää. Jeesus sanoo sitä myös ihan itse. Kuinka siis usko ei riittäisi? Ei kai Jeesuksen sanaa ole syytä epäillä? Jeesus on myös luvannut rukoilla puolestamme, että Joh.17: 15. En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.
      16. He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
      Vaikea on ajatella , ettei Jumala kuule Jeesuksen rukousta ja täytä Hänen pyyntöään.

      Me olemme persoonia, persoonina meidät on kutsuttu ja persoonina Jumala meitä käyttää. Ei meidän uskovien tarvitse olla samalla muotilla muovattuja, se riittää, että Jumalan Hneki on meissä. Niillä avuilla ja lahjoilla palvelemme sen uskon määrän mukaan , jonka olemme Herralta saaneet. Joku julistaa, joku opettaa, joku siivoaa, joku kutoo sukkia, joku vaan on...sen uskon määrän mukaan, jonka on saanut ja sen ymmärryksen mukaan, jonka on saanut. Jumala vaikuttaa tahtomista ja tekemistä, ei tarvitse itse pähkäillä ja pinnistellä johonkin suuntaan, jota joku vierellä kulkeva osoittaa. Jokainen saa luottaa siihen, että Jumala ihan henkilökohtaisesti johdattaa, toki käyttää siinä meitä kaikkia. Siihenkin saa luottaa, että jos ei jaksa/osaa olla "suuri uskonsankari", voi olla heikko ja Jeesuksen varassa, Hänen viittansa liepeessä roikkuva.
      Taakkojen lastaaminen toisten kannettavaksi sen sijaan, että yhdessä kantaisimme niitä taakkoja on hyvin inhimillistä ja ihmisyyteen kuuluvaa. Helposti ajattelemme, että se meidän tapamme ymmärtää vaikka Raamattua on se ainoa oikea perille johtava usko, mutta niinhän asia ei kuitenkaan ole. Ihmisen viisaus on aina rajallista, ihmisen tieto on rajallista. Riippumalla siinä viitan liepeessä on ihan hyvä matkaa tehdä ja jättää suunnan määrittäminen Jumalan vahvempiin käsiin. Levosta käsin, Isään turvaten ja luottaen ja jos siihen ei pysty, niin sitten 1)"Sellaisenaan saat käydä
      luokse Herran.
      Hän kaivaten sua kotiin odottaa.

      /:Hän armahduksen sulle hankki kerran
      ja sitä lahjaksi nyt tarjoaa:/
      Hengellinen laulukirja 296

      • ArtoTTTT

        #Kuten sanoit, Raamattu sanoo, että usko riittää. Jeesus sanoo sitä myös ihan itse. Kuinka siis usko ei riittäisi? Ei kai Jeesuksen sanaa ole syytä epäillä?#

        Niinpä, Jeesus sanoi myös että haureus saastuttaa ihmisen, oletko samaa mieltä ja opetatko niin, vai oletko poikennut opetuksessasi tässä Jeesuksen opetuksesta. Et sinä voi ottaa Jeesuksen opetuksesta vain mielyttäviä kohtia vaan sinun on otettava kaikki kohdat.

        Sanoiko Jeesus myös niin että kaikki pelastuvat?

        Matt. 7:
        21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. 22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.' 23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'


      • ArtoTTTT kirjoitti:

        #Kuten sanoit, Raamattu sanoo, että usko riittää. Jeesus sanoo sitä myös ihan itse. Kuinka siis usko ei riittäisi? Ei kai Jeesuksen sanaa ole syytä epäillä?#

        Niinpä, Jeesus sanoi myös että haureus saastuttaa ihmisen, oletko samaa mieltä ja opetatko niin, vai oletko poikennut opetuksessasi tässä Jeesuksen opetuksesta. Et sinä voi ottaa Jeesuksen opetuksesta vain mielyttäviä kohtia vaan sinun on otettava kaikki kohdat.

        Sanoiko Jeesus myös niin että kaikki pelastuvat?

        Matt. 7:
        21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. 22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.' 23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

        En ole opettaja, en opeta.
        Joh.11: 25. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
        26. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
        Uskotko sen Arto?


      • ArtoTTTT
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        En ole opettaja, en opeta.
        Joh.11: 25. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
        26. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
        Uskotko sen Arto?

        Silloin jos kirjoitat täällä julkisesti ja annat neuvoja muille ihmisille, niin kyllä sinä silloin opetat.

        Kyllä minä uskon, mutta tiedätkö sinä mitä usko tarkoittaa, ojentautumista sen mukaan mitä ei voi nähdä. Raamatun uskon sankarit ojentautuivat sen mukaan mitä ei voinut nähdä, he uskoivat Jumalan Sanaan ja pitivät siitä kiinni, vaikka se ei ollut yleisen mielipiteen mukaista, He jotka opettivat ihmisiä luopumaan Jumalan sanan noudattamisesta olivat aivan toisia henkilöitä.

        HEB. 11:
        Uskon esikuvia

        1 Usko on sen todellisuutta, mitä toivotaan, sen näkemistä, mitä ei nähdä. 2 Uskoon perustuu se todistus, jonka Jumala on isistä antanut.

        3 Uskon avulla me ymmärrämme, että maailmat on luotu Jumalan sanalla: näkyvä on syntynyt näkymättömästä.

        4 Uskon vuoksi oli Abelin Jumalalle antama uhri Kainin uhria arvokkaampi. Koska Abel uskoi, hän sai vanhurskaudestaan todistuksen, kun Jumala otti vastaan hänen lahjansa, ja uskovana hän puhuu vielä kuoltuaankin.

        5 Uskon vuoksi otettiin Henok pois niin, ettei hän kokenut kuolemaa. "Sitten häntä ei enää ollut, sillä Jumala otti hänet luokseen." Ennen kuin hänet otettiin pois, hän näet oli -- niin hänestä todistetaan -- elänyt Jumalan mielen mukaisesti. 6 Ilman uskoa ei kuitenkaan kukaan ole Jumalan mielen mukainen. Sen, joka astuu Jumalan eteen, täytyy uskoa, että Jumala on olemassa ja että hän kerran palkitsee ne, jotka etsivät häntä.

        7 Usko sai Nooan taipumaan Jumalan tahtoon, kun hän sai ilmoituksen sellaisesta, mikä ei vielä ollut nähtävissä. Hän rakensi arkin, ja näin koko hänen perheensä pelastui. Hänen uskonsa langetti maailmalle tuomion ja antoi hänelle itselleen uskovien perinnön, vanhurskauden.


      • ArtoTTTT kirjoitti:

        Silloin jos kirjoitat täällä julkisesti ja annat neuvoja muille ihmisille, niin kyllä sinä silloin opetat.

        Kyllä minä uskon, mutta tiedätkö sinä mitä usko tarkoittaa, ojentautumista sen mukaan mitä ei voi nähdä. Raamatun uskon sankarit ojentautuivat sen mukaan mitä ei voinut nähdä, he uskoivat Jumalan Sanaan ja pitivät siitä kiinni, vaikka se ei ollut yleisen mielipiteen mukaista, He jotka opettivat ihmisiä luopumaan Jumalan sanan noudattamisesta olivat aivan toisia henkilöitä.

        HEB. 11:
        Uskon esikuvia

        1 Usko on sen todellisuutta, mitä toivotaan, sen näkemistä, mitä ei nähdä. 2 Uskoon perustuu se todistus, jonka Jumala on isistä antanut.

        3 Uskon avulla me ymmärrämme, että maailmat on luotu Jumalan sanalla: näkyvä on syntynyt näkymättömästä.

        4 Uskon vuoksi oli Abelin Jumalalle antama uhri Kainin uhria arvokkaampi. Koska Abel uskoi, hän sai vanhurskaudestaan todistuksen, kun Jumala otti vastaan hänen lahjansa, ja uskovana hän puhuu vielä kuoltuaankin.

        5 Uskon vuoksi otettiin Henok pois niin, ettei hän kokenut kuolemaa. "Sitten häntä ei enää ollut, sillä Jumala otti hänet luokseen." Ennen kuin hänet otettiin pois, hän näet oli -- niin hänestä todistetaan -- elänyt Jumalan mielen mukaisesti. 6 Ilman uskoa ei kuitenkaan kukaan ole Jumalan mielen mukainen. Sen, joka astuu Jumalan eteen, täytyy uskoa, että Jumala on olemassa ja että hän kerran palkitsee ne, jotka etsivät häntä.

        7 Usko sai Nooan taipumaan Jumalan tahtoon, kun hän sai ilmoituksen sellaisesta, mikä ei vielä ollut nähtävissä. Hän rakensi arkin, ja näin koko hänen perheensä pelastui. Hänen uskonsa langetti maailmalle tuomion ja antoi hänelle itselleen uskovien perinnön, vanhurskauden.

        Hebr.11 :1. Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.
        2. Sillä sen kautta saivat vanhat todistuksen.
        3. Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.

        Tähän sanaan ojentaudun.


      • ArtoTTTT
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Hebr.11 :1. Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.
        2. Sillä sen kautta saivat vanhat todistuksen.
        3. Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.

        Tähän sanaan ojentaudun.

        Jos niin on, niin opettiko Jeesus oikein, että haureus saastuttaa ihmisen vai uskotko mieluummin seksuaalijärjestöjen opetusta?


      • ArtoTTTT kirjoitti:

        Jos niin on, niin opettiko Jeesus oikein, että haureus saastuttaa ihmisen vai uskotko mieluummin seksuaalijärjestöjen opetusta?

        Jeesus opettaa tietenkin oikein.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Jeesus opettaa tietenkin oikein.

        Toivottavasti muistat asian sitten myös omissa kirjoituksissasi tällä forumilla ....


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Toivottavasti muistat asian sitten myös omissa kirjoituksissasi tällä forumilla ....

        Toivottavasti muitamme molemmat ja antoihan Jeesus lupauksen Pyhästä Hengestä, kyllä siihen on lupa luottaa, sinun ja minun ja kaikkien muidenkin.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Toivottavasti muitamme molemmat ja antoihan Jeesus lupauksen Pyhästä Hengestä, kyllä siihen on lupa luottaa, sinun ja minun ja kaikkien muidenkin.

        #Toivottavasti muitamme molemmat ja antoihan Jeesus lupauksen Pyhästä Hengestä, kyllä siihen on lupa luottaa, sinun ja minun ja kaikkien muidenkin. #

        Ei Pyhä Henki opeta raamatun ohi ja luo uutta totuutta joka on ristiriidassa Raamatun sanan kanssa, kaikki ilmoitukset on peilattava Raamatun sanan valossa, jos saat hengen ilmoituksen joka olisi ristiriidassa Raamatun sanan kanssa olisi kovasti syytä miettiä tilannetta uudestaan.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        #Toivottavasti muitamme molemmat ja antoihan Jeesus lupauksen Pyhästä Hengestä, kyllä siihen on lupa luottaa, sinun ja minun ja kaikkien muidenkin. #

        Ei Pyhä Henki opeta raamatun ohi ja luo uutta totuutta joka on ristiriidassa Raamatun sanan kanssa, kaikki ilmoitukset on peilattava Raamatun sanan valossa, jos saat hengen ilmoituksen joka olisi ristiriidassa Raamatun sanan kanssa olisi kovasti syytä miettiä tilannetta uudestaan.

        No mutta tuohan on sanomattakin selvää, eikö?


      • onko.selvää
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        No mutta tuohan on sanomattakin selvää, eikö?

        Mitä Raamattu opettaa saman sukupolen seksistä?


      • onko.selvää kirjoitti:

        Mitä Raamattu opettaa saman sukupolen seksistä?

        No mitä se opettaa?


      • En ole samaa mieltä. Taisit tulkita Raamatun sanaa aika vapaasti?


      • onko.selvää
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        En ole samaa mieltä. Taisit tulkita Raamatun sanaa aika vapaasti?

        Mistä et ole samaa mieltä?
        Kerrotko miten sinä tulkitset nuo Raamatun kohdat.


      • onko.selvää kirjoitti:

        Mistä et ole samaa mieltä?
        Kerrotko miten sinä tulkitset nuo Raamatun kohdat.

        Valitan, mutta en kerro. Olen joskus kertonut sen ja se saa riittää. Voin toki pohdiskella kanssasi asiaa ,jos niin haluat, eri kanteilta tai sitä, miten sinä tuossa kommentissasi asiaa tulkitsit.


      • onko.selvää kirjoitti:

        Mistä et ole samaa mieltä?
        Kerrotko miten sinä tulkitset nuo Raamatun kohdat.

        Ja jossakin toisessa aloituksessa kuin tässä, koska tämän aihe ei ole homoseksuaalisuus.


      • onko.selvää
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Valitan, mutta en kerro. Olen joskus kertonut sen ja se saa riittää. Voin toki pohdiskella kanssasi asiaa ,jos niin haluat, eri kanteilta tai sitä, miten sinä tuossa kommentissasi asiaa tulkitsit.

        Et ole kertonut minulle. Miksi sinä et haluaisi kertoa vaikka sanot itseäsi uskovaiseksi?
        Jokaisen uskovaisen pitää todistaa uskostaan ja varsinkin kun sitä kysytään.

        Mistä olet eri mieltä ja miksi?


      • onko.selvää kirjoitti:

        Et ole kertonut minulle. Miksi sinä et haluaisi kertoa vaikka sanot itseäsi uskovaiseksi?
        Jokaisen uskovaisen pitää todistaa uskostaan ja varsinkin kun sitä kysytään.

        Mistä olet eri mieltä ja miksi?

        Minä uskon, että Jeesus on Jumalan Poika ja minun syntieni sovittaja ja Isä lähetti, siis Jumala lähetti Hänet ihmiseksi kulkemaan ihmisen tien, jotta Hän voi ihmistä armahtaa.


      • onko.selvää
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Minä uskon, että Jeesus on Jumalan Poika ja minun syntieni sovittaja ja Isä lähetti, siis Jumala lähetti Hänet ihmiseksi kulkemaan ihmisen tien, jotta Hän voi ihmistä armahtaa.

        Minä en kysynyt sitä vaan miten tulkitset nuo Raamatun kohdat jos kerran olet niistä eri mieltä kuin minä.


      • onko.selvää kirjoitti:

        Minä en kysynyt sitä vaan miten tulkitset nuo Raamatun kohdat jos kerran olet niistä eri mieltä kuin minä.

        Pyysit todistamaan uskostani, minä todistin.
        Sanoin, etten käy tuota haluamaasi keskustelua tässä aloituksessa. Ehkä se jäi sinulta vahongossa huomiotta. Tee asiasta oma aloitus, tämän aloituksen aihe on ihan joku muu.


      • onko.selvää
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Pyysit todistamaan uskostani, minä todistin.
        Sanoin, etten käy tuota haluamaasi keskustelua tässä aloituksessa. Ehkä se jäi sinulta vahongossa huomiotta. Tee asiasta oma aloitus, tämän aloituksen aihe on ihan joku muu.

        Mistä et ole samaa mieltä?
        Kerrotko miten sinä tulkitset nuo Raamatun kohdat.


      • onko.selvää kirjoitti:

        Mistä et ole samaa mieltä?
        Kerrotko miten sinä tulkitset nuo Raamatun kohdat.

        Sanoin, etten käy tuota haluamaasi keskustelua tässä aloituksessa.


      • onko.selvää kirjoitti:

        Mistä et ole samaa mieltä?
        Kerrotko miten sinä tulkitset nuo Raamatun kohdat.

        Anna olla Korkkiruuvi ei vastaa koska sädekehä tahriintuisi 😂😂😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        Anna olla Korkkiruuvi ei vastaa koska sädekehä tahriintuisi 😂😂😂

        Kirjoititko tämän kommenttisi rakkaudellisessa hengessä ?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kirjoititko tämän kommenttisi rakkaudellisessa hengessä ?

        Kyllä, "onko.selvää" on rakastettava tyyppi 😘


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kyllä, "onko.selvää" on rakastettava tyyppi 😘

        Onko hän Korkkiruuvi?


      • ArtoTTTT kirjoitti:

        Silloin jos kirjoitat täällä julkisesti ja annat neuvoja muille ihmisille, niin kyllä sinä silloin opetat.

        Kyllä minä uskon, mutta tiedätkö sinä mitä usko tarkoittaa, ojentautumista sen mukaan mitä ei voi nähdä. Raamatun uskon sankarit ojentautuivat sen mukaan mitä ei voinut nähdä, he uskoivat Jumalan Sanaan ja pitivät siitä kiinni, vaikka se ei ollut yleisen mielipiteen mukaista, He jotka opettivat ihmisiä luopumaan Jumalan sanan noudattamisesta olivat aivan toisia henkilöitä.

        HEB. 11:
        Uskon esikuvia

        1 Usko on sen todellisuutta, mitä toivotaan, sen näkemistä, mitä ei nähdä. 2 Uskoon perustuu se todistus, jonka Jumala on isistä antanut.

        3 Uskon avulla me ymmärrämme, että maailmat on luotu Jumalan sanalla: näkyvä on syntynyt näkymättömästä.

        4 Uskon vuoksi oli Abelin Jumalalle antama uhri Kainin uhria arvokkaampi. Koska Abel uskoi, hän sai vanhurskaudestaan todistuksen, kun Jumala otti vastaan hänen lahjansa, ja uskovana hän puhuu vielä kuoltuaankin.

        5 Uskon vuoksi otettiin Henok pois niin, ettei hän kokenut kuolemaa. "Sitten häntä ei enää ollut, sillä Jumala otti hänet luokseen." Ennen kuin hänet otettiin pois, hän näet oli -- niin hänestä todistetaan -- elänyt Jumalan mielen mukaisesti. 6 Ilman uskoa ei kuitenkaan kukaan ole Jumalan mielen mukainen. Sen, joka astuu Jumalan eteen, täytyy uskoa, että Jumala on olemassa ja että hän kerran palkitsee ne, jotka etsivät häntä.

        7 Usko sai Nooan taipumaan Jumalan tahtoon, kun hän sai ilmoituksen sellaisesta, mikä ei vielä ollut nähtävissä. Hän rakensi arkin, ja näin koko hänen perheensä pelastui. Hänen uskonsa langetti maailmalle tuomion ja antoi hänelle itselleen uskovien perinnön, vanhurskauden.

        ”Silloin jos kirjoitat täällä julkisesti ja annat neuvoja muille ihmisille, niin kyllä sinä silloin opetat.”

        Väärin, tuo EI ole opettamista. Kummallinen käsitys, että kaikki mitä sanotaan tai kirjoitetaan olisi jotain opettamista. Ei todellakaan edes tuon sinun kommentointisi tai mielipiteesi ole mitään opetusta. Ei edes sellainen ole opetusta, että luetaan jotain kirjoituksia.


      • Kun luen näitä kirjoituksiasi, niin jokainen kerta huomaat, että viisaasti kirjoitat. Ja hyvin puhuttelevasti.

        ”Joku julistaa, joku opettaa, joku siivoaa, joku kutoo sukkia, joku vaan on...sen uskon määrän mukaan, jonka on saanut ja sen ymmärryksen mukaan, jonka on saanut. ”

        Juuri näin.

        ” Jokainen saa luottaa siihen, että Jumala ihan henkilökohtaisesti johdattaa, toki käyttää siinä meitä kaikkia. Siihenkin saa luottaa, että jos ei jaksa/osaa olla "suuri uskonsankari", voi olla heikko ja Jeesuksen varassa, Hänen viittansa liepeessä roikkuva.”

        Usko on myös luottamista Jumalaan.


      • mummomuori kirjoitti:

        ”Silloin jos kirjoitat täällä julkisesti ja annat neuvoja muille ihmisille, niin kyllä sinä silloin opetat.”

        Väärin, tuo EI ole opettamista. Kummallinen käsitys, että kaikki mitä sanotaan tai kirjoitetaan olisi jotain opettamista. Ei todellakaan edes tuon sinun kommentointisi tai mielipiteesi ole mitään opetusta. Ei edes sellainen ole opetusta, että luetaan jotain kirjoituksia.

        Näinhän se menee, vaikka joidenkin käsitys opettamisesta näyttääkin olevan se, että kun suusi avaat, opetat. Ja kun Raamattua taas katsoo, niin opettajia eivät ole kaikki vaan siihen työhön kutsutut. Ja minulla ei ole kutsua opettamiseen, en ole minkään kirkkokunnan opettaja, vain tavallinen seurakuntalainen, joka kertoo sitä miten itse Raamatun sanaa ymmärtää. Sitä paitsi luulisi olevan jo aika selvä täällä kirjoittaville, etten ajattele omaavani ainoaa oikeaa totuutta, johon kaikkien pitäisi uskoa ollakseen taivaskelpoisia :)


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Näinhän se menee, vaikka joidenkin käsitys opettamisesta näyttääkin olevan se, että kun suusi avaat, opetat. Ja kun Raamattua taas katsoo, niin opettajia eivät ole kaikki vaan siihen työhön kutsutut. Ja minulla ei ole kutsua opettamiseen, en ole minkään kirkkokunnan opettaja, vain tavallinen seurakuntalainen, joka kertoo sitä miten itse Raamatun sanaa ymmärtää. Sitä paitsi luulisi olevan jo aika selvä täällä kirjoittaville, etten ajattele omaavani ainoaa oikeaa totuutta, johon kaikkien pitäisi uskoa ollakseen taivaskelpoisia :)

        Eivät opettajia todellakaan kaikki ole. Toisekseen opettaminen jollain tällaisella palstalla ei edes onnistu - yritti sitten opettaa mitä tahansa.


    • TotuusSattuuQC

      " Täältä tulee joiltain uskovilta sellaista viestiä, että usko ei riitäkään tai että minun uskoni on jotenkin väärää ja olen menossa helvettiin. "

      Sinun täytyy valita kahdesta vaihtoehdosta että kumpaan uskot:

      1) Jumala on hyvä ja rakastava ja siksi ihmiset pääsääntöisesti pelastuvat

      2) Jumala pelastaa vain tarkalleen tietyllä tavalla uskovat ihmiset eli on julma diktaattori joka pelastaa vain parhaat kaverinsa ja tuomitsee vähänkin eri tavalla ajattelavat ikuiseen kidutukseen vaikka he olisivat eläneet ihan kunnollisen elämän.

      • ArtoTTTT

        #1) Jumala on hyvä ja rakastava ja siksi ihmiset pääsääntöisesti pelastuvat#

        Jeesus itse sanoi näin

        Matt. 7:
        13 "Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen. 14 Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät ...


      • TotuusSattuuQC
        ArtoTTTT kirjoitti:

        #1) Jumala on hyvä ja rakastava ja siksi ihmiset pääsääntöisesti pelastuvat#

        Jeesus itse sanoi näin

        Matt. 7:
        13 "Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen. 14 Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät ...

        Eli kohta 2 on siis totta?


      • Voi valita myös uskoa siihen, että usko tulee Jumalalta . Ja pelastus Jeesuksen sovitustyön kautta.
        Joh.11 : 25. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
        26. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"


    • JumalanTahto

      "Olen lukenut Raamatusta, että usko riittää pelastukseen, mutta tätä Luterilaisuus-palstaa seurattuani, olen alkanut miettiä ja epäröidä. Täältä tulee joiltain uskovilta sellaista viestiä, että usko ei riitäkään tai että minun uskoni on jotenkin väärää ja olen menossa helvettiin. "

      Oikein olet ymmärtänyt - usko ei riitä pelastukseen alkuunkaan, sillä ...

      Jaak. 2:20
      Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?


      Jaak. 2:26
      Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.


      Teoista uskova tunnistetaan, sillä tekojen kautta pelastui Aabraham kun oli valmis uhraamaan poikansa Iisakin. Jumala panee jokaisen uskon koetukselle ja jos ei olekaan aitoa uskoa, niin se ei sitten näy mitenkään.


      Jumalan tahdon ja käskyt ja niiden pitäminen on tärkein teko ...

      Ilm. 14:12
      Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.


      1. Joh. 5:3
      Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaa


      2. Joh. 1:6
      Ja tämä on rakkaus, että me vaellamme hänen käskyjensä mukaan. Tämä on käsky, että teidän, niinkuin olette alusta kuulleet, tulee siinä vaeltaa.

      • Toki usko vaikuttaa tekoja, mutta pelastus ei ole teoissa.


      • Aaaameeeennnn
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Toki usko vaikuttaa tekoja, mutta pelastus ei ole teoissa.

        Usko näkyy teoissa - vain tekojen kautta usko realisoituu. Mitääntekemätön "usko" on kuollutta uskoa.

        Ja sitten toiseksi usko tuottaa myös rakkauden tekoja johon kuuluu avustaminen, lähimmäistyö ja myös evankelioimistyö. Evankelioimistyö perustuu siihen suunnattomaan lahjaan minkä olemme saaneet ja tunteva ihminen on sellainen luonteeltaan, että suuri lahja on asia jota täytyy jakaa. Myös lapsi haluaa jakaa iloaan, kun saa jonkun erityisen mieluisan lahjan. Me jaamme pelastuksen lahjaa kaikelle kansalle, vaikka meitä tästä raakalla tavalla syyllistetäänkin. Ja voiman tähän saamme Jumalalta. Amen


      • Aaaameeeennnn kirjoitti:

        Usko näkyy teoissa - vain tekojen kautta usko realisoituu. Mitääntekemätön "usko" on kuollutta uskoa.

        Ja sitten toiseksi usko tuottaa myös rakkauden tekoja johon kuuluu avustaminen, lähimmäistyö ja myös evankelioimistyö. Evankelioimistyö perustuu siihen suunnattomaan lahjaan minkä olemme saaneet ja tunteva ihminen on sellainen luonteeltaan, että suuri lahja on asia jota täytyy jakaa. Myös lapsi haluaa jakaa iloaan, kun saa jonkun erityisen mieluisan lahjan. Me jaamme pelastuksen lahjaa kaikelle kansalle, vaikka meitä tästä raakalla tavalla syyllistetäänkin. Ja voiman tähän saamme Jumalalta. Amen

        Niinkuin taisinkin jo mainita tuolla ylempänä on Jumala kutsunut meidät persoonina ja persoonina Hän meitä käyttää sen mukaan kuin Hänen tahtonsa on. Seurakunnassa on eri laisia lahjoja, joilla palvellaan. Jollakin se lahja voi olla vaikka laulun ehdottaminen. Kaikki eivät tee kaikkea, kukin tekee sen mukaan kuin Jumala työn avaa.
        Usko vaikuttaa tekoja, usko vaikuttaa lähimmäisen rakastamista, joka taas vaikuttaa tekoja. Usko ilman tekoja on koullut, mutta ne teot voivat olla jotain muuta kuin stadioneilla julistamista. Ne teot voivat olla vaikka sitä, että avaan oven, hymyilen , autan punnitsemaan hedelmiä vaa'alla kaupassa. Aina teot eivät ole suuria ja näyttäviä, aina niitä ei näe edes itse. Teko on asenne.


      • TotuusSattuuQC
        Aaaameeeennnn kirjoitti:

        Usko näkyy teoissa - vain tekojen kautta usko realisoituu. Mitääntekemätön "usko" on kuollutta uskoa.

        Ja sitten toiseksi usko tuottaa myös rakkauden tekoja johon kuuluu avustaminen, lähimmäistyö ja myös evankelioimistyö. Evankelioimistyö perustuu siihen suunnattomaan lahjaan minkä olemme saaneet ja tunteva ihminen on sellainen luonteeltaan, että suuri lahja on asia jota täytyy jakaa. Myös lapsi haluaa jakaa iloaan, kun saa jonkun erityisen mieluisan lahjan. Me jaamme pelastuksen lahjaa kaikelle kansalle, vaikka meitä tästä raakalla tavalla syyllistetäänkin. Ja voiman tähän saamme Jumalalta. Amen

        "Usko näkyy teoissa"

        Kyllä ja nimenomaan teoissa, ei vain puheissa siitä mitä tehdään. Vaikka kuinka julistetaan että kaikkia rakastetaan ja kaikki hyväksytään, jos todellisuus on toista niin se ei ole mitään oikeita uskon tekoja.
        Valitettavasti hyvin suuri osa uskon teoista on todellisuudessa puheita, ei tekoja.


      • korjaanhieman
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Niinkuin taisinkin jo mainita tuolla ylempänä on Jumala kutsunut meidät persoonina ja persoonina Hän meitä käyttää sen mukaan kuin Hänen tahtonsa on. Seurakunnassa on eri laisia lahjoja, joilla palvellaan. Jollakin se lahja voi olla vaikka laulun ehdottaminen. Kaikki eivät tee kaikkea, kukin tekee sen mukaan kuin Jumala työn avaa.
        Usko vaikuttaa tekoja, usko vaikuttaa lähimmäisen rakastamista, joka taas vaikuttaa tekoja. Usko ilman tekoja on koullut, mutta ne teot voivat olla jotain muuta kuin stadioneilla julistamista. Ne teot voivat olla vaikka sitä, että avaan oven, hymyilen , autan punnitsemaan hedelmiä vaa'alla kaupassa. Aina teot eivät ole suuria ja näyttäviä, aina niitä ei näe edes itse. Teko on asenne.

        "Niinkuin taisinkin jo mainita tuolla ylempänä on Jumala kutsunut meidät persoonina ja persoonina Hän meitä käyttää sen mukaan kuin Hänen tahtonsa on. "

        Jumala kutsuu meidät sellaisina kuin olemme, mutta meistä tulee Kristuksen kaltaisia. Emme voi jäädä toteuttamaan itsejämme, koska se on aina luonnollisessa ihmisessä pahantekemistä. Ja sitten kun Jumala käyttää meitä, niin Hän myös käyttää meitä toteuttamaan omaa tahtoaan. Toiset ihmiset janoaa toteuttaa yhä omaa pahaa tahtoaan.


        "Usko ilman tekoja on koullut, mutta ne teot voivat olla jotain muuta kuin stadioneilla julistamista."

        Usko ilman tekoja on kuollutta eikä sillä ole mitään merkitystä. Ja nämä teot tulee olla Jumalan tahdon mukaisia, joista suurin on rakkaus. Stadionilla julistamisiin Jumala kutsuu vain tosi harvoja ihmisiä, joille Hän antaa erityisen armoituksen tehdä voimallisia tekoja ja antaa suuren viisauden johdattaa isoja kansanjoukkoja uskoon Jeesukseen. Meille muille Jumala antaa armolahjoja eri tilanteisiin, joista eräs on palvelemisen tai antamisen armolahja.


        "Teko on asenne."

        Teko ei ole asenne. Tällainen "teko" on mitääntekemätöntä oleskelua ja siis kuollutta. Teko tulee aina toiminnasta joka lähtee käskysanasta "Menkää ...".


      • korjaanhieman kirjoitti:

        "Niinkuin taisinkin jo mainita tuolla ylempänä on Jumala kutsunut meidät persoonina ja persoonina Hän meitä käyttää sen mukaan kuin Hänen tahtonsa on. "

        Jumala kutsuu meidät sellaisina kuin olemme, mutta meistä tulee Kristuksen kaltaisia. Emme voi jäädä toteuttamaan itsejämme, koska se on aina luonnollisessa ihmisessä pahantekemistä. Ja sitten kun Jumala käyttää meitä, niin Hän myös käyttää meitä toteuttamaan omaa tahtoaan. Toiset ihmiset janoaa toteuttaa yhä omaa pahaa tahtoaan.


        "Usko ilman tekoja on koullut, mutta ne teot voivat olla jotain muuta kuin stadioneilla julistamista."

        Usko ilman tekoja on kuollutta eikä sillä ole mitään merkitystä. Ja nämä teot tulee olla Jumalan tahdon mukaisia, joista suurin on rakkaus. Stadionilla julistamisiin Jumala kutsuu vain tosi harvoja ihmisiä, joille Hän antaa erityisen armoituksen tehdä voimallisia tekoja ja antaa suuren viisauden johdattaa isoja kansanjoukkoja uskoon Jeesukseen. Meille muille Jumala antaa armolahjoja eri tilanteisiin, joista eräs on palvelemisen tai antamisen armolahja.


        "Teko on asenne."

        Teko ei ole asenne. Tällainen "teko" on mitääntekemätöntä oleskelua ja siis kuollutta. Teko tulee aina toiminnasta joka lähtee käskysanasta "Menkää ...".

        Asenne on katse kohti Kristusta. Se , että katse on kiinnitettynä Kristukseen johtaa siihen, että Kristus on se, joka johdattaa ja toimii oppaana ja määrittää suunnan.

        Ymmärrä sinä Raamatun sanaa ja uskon elämää omalla tavallasi, minä ymmärrän Raamatun sanaa ja uskon elämää omalla tavallani, kumpikin menemme sen uskon määrän mukaan ja sen viisauden varassa, jonka olemme Herralta saaneet.


      • korjaanhieman
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Asenne on katse kohti Kristusta. Se , että katse on kiinnitettynä Kristukseen johtaa siihen, että Kristus on se, joka johdattaa ja toimii oppaana ja määrittää suunnan.

        Ymmärrä sinä Raamatun sanaa ja uskon elämää omalla tavallasi, minä ymmärrän Raamatun sanaa ja uskon elämää omalla tavallani, kumpikin menemme sen uskon määrän mukaan ja sen viisauden varassa, jonka olemme Herralta saaneet.

        "Asenne on katse kohti Kristusta. Se , että katse on kiinnitettynä Kristukseen johtaa siihen, että Kristus on se, joka johdattaa ja toimii oppaana ja määrittää suunnan."

        Ja se Jeesuksen suunta sitten on että ....

        Matt. 5:18
        Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.


        Luuk. 16:17
        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.


        "Ymmärrä sinä Raamatun sanaa ja uskon elämää omalla tavallasi, minä ymmärrän Raamatun sanaa ja uskon elämää omalla tavallani, ..."

        Sinä voit tosiaan ymmärtää ja tulkita Jumalan Sanaa miten tahdot, mutta itse luen vain sitä mitä kirjoitettu on! Myös Jeesus oli lukenut tarkoin mitä kirjoitettu on ...



        Mark. 7:6
        Mutta hän sanoi heille: "Oikein Esaias on ennustanut teistä, ulkokullatuista, niinkuin kirjoitettu on: 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana;


      • korjaanhieman kirjoitti:

        "Asenne on katse kohti Kristusta. Se , että katse on kiinnitettynä Kristukseen johtaa siihen, että Kristus on se, joka johdattaa ja toimii oppaana ja määrittää suunnan."

        Ja se Jeesuksen suunta sitten on että ....

        Matt. 5:18
        Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.


        Luuk. 16:17
        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.


        "Ymmärrä sinä Raamatun sanaa ja uskon elämää omalla tavallasi, minä ymmärrän Raamatun sanaa ja uskon elämää omalla tavallani, ..."

        Sinä voit tosiaan ymmärtää ja tulkita Jumalan Sanaa miten tahdot, mutta itse luen vain sitä mitä kirjoitettu on! Myös Jeesus oli lukenut tarkoin mitä kirjoitettu on ...



        Mark. 7:6
        Mutta hän sanoi heille: "Oikein Esaias on ennustanut teistä, ulkokullatuista, niinkuin kirjoitettu on: 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana;

        Ymmärrän ja tulkitsen Raamatun sanaa siten kuin Jumala minulle viisautta on antanut.


      • korjaanhieman kirjoitti:

        "Asenne on katse kohti Kristusta. Se , että katse on kiinnitettynä Kristukseen johtaa siihen, että Kristus on se, joka johdattaa ja toimii oppaana ja määrittää suunnan."

        Ja se Jeesuksen suunta sitten on että ....

        Matt. 5:18
        Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.


        Luuk. 16:17
        Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.


        "Ymmärrä sinä Raamatun sanaa ja uskon elämää omalla tavallasi, minä ymmärrän Raamatun sanaa ja uskon elämää omalla tavallani, ..."

        Sinä voit tosiaan ymmärtää ja tulkita Jumalan Sanaa miten tahdot, mutta itse luen vain sitä mitä kirjoitettu on! Myös Jeesus oli lukenut tarkoin mitä kirjoitettu on ...



        Mark. 7:6
        Mutta hän sanoi heille: "Oikein Esaias on ennustanut teistä, ulkokullatuista, niinkuin kirjoitettu on: 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana;

        "Sinä voit tosiaan ymmärtää ja tulkita Jumalan Sanaa miten tahdot, mutta itse luen vain sitä mitä kirjoitettu on! Myös Jeesus oli lukenut tarkoin mitä kirjoitettu on ..."

        Tuosta tuli mieleeni aika hauska kommentti joltain tuolla naispappeuskeskustelussa. Raamatussahan sanotaan, että seurakunnan kaitsijan tulee olla moitteeton, yhden vaimon mies. Tämä kirjoittajan mukaan tarkoitti sitä, että nainen ei voi toimia pappina, mutta naimaton mies voi. Kuinka sinä tuon kohdan ymmärrät?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        "Sinä voit tosiaan ymmärtää ja tulkita Jumalan Sanaa miten tahdot, mutta itse luen vain sitä mitä kirjoitettu on! Myös Jeesus oli lukenut tarkoin mitä kirjoitettu on ..."

        Tuosta tuli mieleeni aika hauska kommentti joltain tuolla naispappeuskeskustelussa. Raamatussahan sanotaan, että seurakunnan kaitsijan tulee olla moitteeton, yhden vaimon mies. Tämä kirjoittajan mukaan tarkoitti sitä, että nainen ei voi toimia pappina, mutta naimaton mies voi. Kuinka sinä tuon kohdan ymmärrät?

        #että seurakunnan kaitsijan tulee olla moitteeton, yhden vaimon mies. #

        Käytäntöhän on edelleen voimassa esim. joidenkin vapaan suunnan srk:nissa. Eronnut ja uudelleen naimisiin mennyt henkilö ei sovi srk:nan kaitsijaksi.


      • Niinkuin siinä lukee.


      • miten.ymmärrät
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Niinkuin siinä lukee.

        Tarkoittaako se sitä, että Jumala hylkäää homouden ja lesbouden harjoittajat eivätkä he peri taivasten valtakuntaa?
        Odotan suoraa vatsaustasi koska sanot olevasi uskovainen ja lainailet tänne Raamatun kohtia.


      • miten.ymmärrät kirjoitti:

        Tarkoittaako se sitä, että Jumala hylkäää homouden ja lesbouden harjoittajat eivätkä he peri taivasten valtakuntaa?
        Odotan suoraa vatsaustasi koska sanot olevasi uskovainen ja lainailet tänne Raamatun kohtia.

        Miten sinä itse ymmärrät tuon kohdan?


      • miten.ymmärrät
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Miten sinä itse ymmärrät tuon kohdan?

        Minä kysyn sinulta miten sinä sen ymmärrät jos ymmärrät eri tavala kuin minä edellä kuvasin.


      • miten.ymmärrät kirjoitti:

        Minä kysyn sinulta miten sinä sen ymmärrät jos ymmärrät eri tavala kuin minä edellä kuvasin.

        Se keskustelu pitää käydä jossakin muualla kuin tässä aloituksessa.


      • uskonSanaan
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        "Sinä voit tosiaan ymmärtää ja tulkita Jumalan Sanaa miten tahdot, mutta itse luen vain sitä mitä kirjoitettu on! Myös Jeesus oli lukenut tarkoin mitä kirjoitettu on ..."

        Tuosta tuli mieleeni aika hauska kommentti joltain tuolla naispappeuskeskustelussa. Raamatussahan sanotaan, että seurakunnan kaitsijan tulee olla moitteeton, yhden vaimon mies. Tämä kirjoittajan mukaan tarkoitti sitä, että nainen ei voi toimia pappina, mutta naimaton mies voi. Kuinka sinä tuon kohdan ymmärrät?

        "Raamatussahan sanotaan, että seurakunnan kaitsijan tulee olla moitteeton, yhden vaimon mies. Tämä kirjoittajan mukaan tarkoitti sitä, että nainen ei voi toimia pappina, mutta naimaton mies voi. Kuinka sinä tuon kohdan ymmärrät?"

        Kuten kirjoitettu on!


      • miten.ymmärrät
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Se keskustelu pitää käydä jossakin muualla kuin tässä aloituksessa.

        Kyllä siitä tässä voi nyt keskustella koska olemme tässä molemmat.


      • Kuten kirjoitettu on, ei välttämättä noin kuin sinä sitä tulkitset.


      • miten.ymmärrät
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kuten kirjoitettu on, ei välttämättä noin kuin sinä sitä tulkitset.

        Miten sinä sen sitten tulkitset jos et niinkuin se on kirjoitettu?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        "Sinä voit tosiaan ymmärtää ja tulkita Jumalan Sanaa miten tahdot, mutta itse luen vain sitä mitä kirjoitettu on! Myös Jeesus oli lukenut tarkoin mitä kirjoitettu on ..."

        Tuosta tuli mieleeni aika hauska kommentti joltain tuolla naispappeuskeskustelussa. Raamatussahan sanotaan, että seurakunnan kaitsijan tulee olla moitteeton, yhden vaimon mies. Tämä kirjoittajan mukaan tarkoitti sitä, että nainen ei voi toimia pappina, mutta naimaton mies voi. Kuinka sinä tuon kohdan ymmärrät?

        Hyvä esimerkki siitä, miten kaikesta huolimatta pitää ymmärtääkin, eikä vain lukea sanatarkkaan. Sanatarkkaan tuo kai tarkoittaa, että vain avioliitossa olevan miehet saavat toimia tuossa virassa?


      • mummomuori kirjoitti:

        Hyvä esimerkki siitä, miten kaikesta huolimatta pitää ymmärtääkin, eikä vain lukea sanatarkkaan. Sanatarkkaan tuo kai tarkoittaa, että vain avioliitossa olevan miehet saavat toimia tuossa virassa?

        Niin se sanatarkkaan kai menisi, mutta oli jotenkin hauska huomata, että naispappi osuus luettiin sanatarkasti, mutta sitten tuo naimattomuuden osuus kumottiin jonkun kommentissa.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Niin se sanatarkkaan kai menisi, mutta oli jotenkin hauska huomata, että naispappi osuus luettiin sanatarkasti, mutta sitten tuo naimattomuuden osuus kumottiin jonkun kommentissa.

        Aivan. Toistuvasti näitä tulee ilmi. Kun ei niin sanatarkasti asiaa sitten kuitenkaan tulkita.


    • Aaaameeeennnn

      "Pitäisi täyttää jotain kymmenen kohdan listoja ja/tai syytää helvetin tulet silmistä loistaen helvetin kauhuja syntisille, jotta täyttäisi oikeat kriteerit tai vähintään tuomita jotkut tietyt, valitut synnit synniksi, vaikka asia ei minua mitenkään edes koskisi. "

      Tässä on mukana ivaa ja liioittelua mikä ei ole selvästikään Jumalasta lähtöisin. Pyrit epäsuoraan syyllistämään uskovat joita sinun tulisi pitää sisarina ja veljinä Jeesuksessa Kristuksessa.

      Kukaan ei ole vaatinut sinun silmiesi loistavan helvetin kauhuja, vaan sitä, että pidät Jumalan tahdon sillä siinä on se rakkaus että pidät Hänen käskynsä. Jumalan käskyjen tarkoitus on rakkaus ...


      1. Tim. 1:5
      Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.


      Rakkaudesta Jumala antoi tahtonsa ja käskynsä, joita meidän tulee pitää eikä missään nimessä tule antaa kellekään ihmisryhmälle erivapauksia tehdä syntiä, vaikka tämä maailma kuinka raivoisasti tätä vaatii isolla medialla.

      Rakkauden kaksoiskäskyn ensimmäinen osa, minkä kirkon papit jättävät huomiotta, on käsky rakastaa Jumalaa yli kaiken! Ja tämä rakkaus Jumalaa edellyttää että pidämme Hänen käskynsä ja tahtonsa.


      1. Joh. 2:3
      Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.


      1. Joh. 3:22
      ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.


      1. Joh. 3:23
      Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.


      1. Joh. 3:24
      Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.


      1. Joh. 5:3
      Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;

      • Nytpä taisit taas tuottaa oman pääsi siältöä tulkitessasi aloittajan motiiveja. Itse en näe hänen kirjoituksessaan ivaa tai liioittelua., en myöskään syyllistämistä. Hän kertoo rehellisesti sen millaisia ajatuksia hänelle on noussut ja tunnistan kyllä hyvin nuo tuntemukset. Minusta on totuuden kieltämistä se, jos emme suostu näkemään sitä, että yritämme tunkea ihmisiä erilaisiin muotteihin, vaikka kuinka uskovia olemme. Yritämme selittää kuinka toisen tulisi uskoa, että hän olisi Jumalalle kelvollinen. Itse asiassa myös sinä määrittelet millainen aloittajan tulisi olla, jotta hän olisi kelvollinen.


      • Aaaameeeennnn
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Nytpä taisit taas tuottaa oman pääsi siältöä tulkitessasi aloittajan motiiveja. Itse en näe hänen kirjoituksessaan ivaa tai liioittelua., en myöskään syyllistämistä. Hän kertoo rehellisesti sen millaisia ajatuksia hänelle on noussut ja tunnistan kyllä hyvin nuo tuntemukset. Minusta on totuuden kieltämistä se, jos emme suostu näkemään sitä, että yritämme tunkea ihmisiä erilaisiin muotteihin, vaikka kuinka uskovia olemme. Yritämme selittää kuinka toisen tulisi uskoa, että hän olisi Jumalalle kelvollinen. Itse asiassa myös sinä määrittelet millainen aloittajan tulisi olla, jotta hän olisi kelvollinen.

        "Itse en näe hänen kirjoituksessaan ivaa tai liioittelua., en myöskään syyllistämistä. "

        Hyvin riittää kun itse näin aloittajan viestissä ivaa ja liioittelua! Ja myös perustelin tuon liioittelun.


        "Minusta on totuuden kieltämistä se, jos emme suostu näkemään sitä, että yritämme tunkea ihmisiä erilaisiin muotteihin, vaikka kuinka uskovia olemme. "

        Me evankelistat emme ole koskaan pyrkineet tunkemaan ketään erilaisiin muotteihin. Tämäkin on väärä syytös. Me vain kerromme Jumalan kirjoitetun tahdon sellaisenaan. Se, että Jeesuksen mukaan vain harva ottaa tämän evankeliumin vastaan, on aina ihmisten oma valinta emmekä me painosta ketään, koska ei myöskään Jeesus painostanut ottamaan vastaan Hänen Sanomaansa, mutta lämpimästi, joskus jopa vetoavasti, anoi ja kertoi myös ehdot ihmisille kuten rikkaan miehenkin tapauksesta tulee ilmi.

        " Itse asiassa myös sinä määrittelet millainen aloittajan tulisi olla, jotta hän olisi kelvollinen."

        Väärä syytös tämäkin! Kerron vain mitä Jumalan Sana esittää nämä asiat.


      • Aaaameeeennnn kirjoitti:

        "Itse en näe hänen kirjoituksessaan ivaa tai liioittelua., en myöskään syyllistämistä. "

        Hyvin riittää kun itse näin aloittajan viestissä ivaa ja liioittelua! Ja myös perustelin tuon liioittelun.


        "Minusta on totuuden kieltämistä se, jos emme suostu näkemään sitä, että yritämme tunkea ihmisiä erilaisiin muotteihin, vaikka kuinka uskovia olemme. "

        Me evankelistat emme ole koskaan pyrkineet tunkemaan ketään erilaisiin muotteihin. Tämäkin on väärä syytös. Me vain kerromme Jumalan kirjoitetun tahdon sellaisenaan. Se, että Jeesuksen mukaan vain harva ottaa tämän evankeliumin vastaan, on aina ihmisten oma valinta emmekä me painosta ketään, koska ei myöskään Jeesus painostanut ottamaan vastaan Hänen Sanomaansa, mutta lämpimästi, joskus jopa vetoavasti, anoi ja kertoi myös ehdot ihmisille kuten rikkaan miehenkin tapauksesta tulee ilmi.

        " Itse asiassa myös sinä määrittelet millainen aloittajan tulisi olla, jotta hän olisi kelvollinen."

        Väärä syytös tämäkin! Kerron vain mitä Jumalan Sana esittää nämä asiat.

        Minähän sanoinkin, että sinä näet....


      • "Tässä on mukana ivaa ja liioittelua mikä ei ole selvästikään Jumalasta lähtöisin. Pyrit epäsuoraan syyllistämään uskovat joita sinun tulisi pitää sisarina ja veljinä Jeesuksessa Kristuksessa."

        Tarkoitus ei ollut ivata tai syyllistää. Liioittelua ei tekstissäni ole. Minulle on täällä suoraan sanottu, että joudun helvettiin, että olen tekopyhä, että toistelen vain mantroja (= uskontunnustus) ja kaikkea muutakin uskoni kieltämistä. Minua ei joidenkin taholta pidetä uskon sisarena vaan, mikä se nyt on, liberaaliuskova, joka ei ole uskova ollenkaan tiettyjen tahojen mielestä. Homottajaksikin on kutsuttu, joka täällä tarkoittaa helvetin porteilla keikkumista. Nämä kommenttini eivät todellakaan koske kaikkia kirjoittajia, täällä on paljon myös niitä, joiden tarkoitus ei ole epäillä toisten uskoa vaan keskustella uskosta ja muustakin palstalla esiintyvistä aiheista. Tämä oli omaa pohdintaani siitä, kuinka olen täällä asioita kokenut.


      • hiemankorjausta
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        "Tässä on mukana ivaa ja liioittelua mikä ei ole selvästikään Jumalasta lähtöisin. Pyrit epäsuoraan syyllistämään uskovat joita sinun tulisi pitää sisarina ja veljinä Jeesuksessa Kristuksessa."

        Tarkoitus ei ollut ivata tai syyllistää. Liioittelua ei tekstissäni ole. Minulle on täällä suoraan sanottu, että joudun helvettiin, että olen tekopyhä, että toistelen vain mantroja (= uskontunnustus) ja kaikkea muutakin uskoni kieltämistä. Minua ei joidenkin taholta pidetä uskon sisarena vaan, mikä se nyt on, liberaaliuskova, joka ei ole uskova ollenkaan tiettyjen tahojen mielestä. Homottajaksikin on kutsuttu, joka täällä tarkoittaa helvetin porteilla keikkumista. Nämä kommenttini eivät todellakaan koske kaikkia kirjoittajia, täällä on paljon myös niitä, joiden tarkoitus ei ole epäillä toisten uskoa vaan keskustella uskosta ja muustakin palstalla esiintyvistä aiheista. Tämä oli omaa pohdintaani siitä, kuinka olen täällä asioita kokenut.

        " Minulle on täällä suoraan sanottu, että joudun helvettiin, että olen tekopyhä, että toistelen vain mantroja (= uskontunnustus) ja kaikkea muutakin uskoni kieltämistä. "

        Tämäkin syytös on liioittelua! Täällä ehkä sanottu, että jos ihminen ei tee parannusta ja ota Jumalan tahtoa tosissaan, niin helvetti on edessä. Tämähän on lähes suoraan Raamatusta. Enkä usko että olet nähnyt kirjoittajien silmien loistavan näin sanoessaan.


        " Homottajaksikin on kutsuttu, joka täällä tarkoittaa helvetin porteilla keikkumista. "

        Homottajaksi täällä yleensä kutsutaan ihmistä, joka ei halua kertoa Jumalan tahtoa totuudenmukaisesti homoseksuaaleille tai muuten tukee homoseksuaalien erivapauksia tehdä syntiä.Tässä on kyse juuri siitä Jumalan tahdon toteuttamisesta, mistä on kirjoitettu tuolla edellä myös Jumalan Sanalla perustellen ....


        1. Joh. 2:3
        Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.

        1. Joh. 3:22
        ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.

        1. Joh. 3:23
        Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.

        1. Joh. 3:24
        Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.

        1. Joh. 5:3
        Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;


      • hiemankorjausta kirjoitti:

        " Minulle on täällä suoraan sanottu, että joudun helvettiin, että olen tekopyhä, että toistelen vain mantroja (= uskontunnustus) ja kaikkea muutakin uskoni kieltämistä. "

        Tämäkin syytös on liioittelua! Täällä ehkä sanottu, että jos ihminen ei tee parannusta ja ota Jumalan tahtoa tosissaan, niin helvetti on edessä. Tämähän on lähes suoraan Raamatusta. Enkä usko että olet nähnyt kirjoittajien silmien loistavan näin sanoessaan.


        " Homottajaksikin on kutsuttu, joka täällä tarkoittaa helvetin porteilla keikkumista. "

        Homottajaksi täällä yleensä kutsutaan ihmistä, joka ei halua kertoa Jumalan tahtoa totuudenmukaisesti homoseksuaaleille tai muuten tukee homoseksuaalien erivapauksia tehdä syntiä.Tässä on kyse juuri siitä Jumalan tahdon toteuttamisesta, mistä on kirjoitettu tuolla edellä myös Jumalan Sanalla perustellen ....


        1. Joh. 2:3
        Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.

        1. Joh. 3:22
        ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.

        1. Joh. 3:23
        Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.

        1. Joh. 3:24
        Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.

        1. Joh. 5:3
        Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;

        "Tämäkin syytös on liioittelua! Täällä ehkä sanottu, että jos ihminen ei tee parannusta ja ota Jumalan tahtoa tosissaan, niin helvetti on edessä. Tämähän on lähes suoraan Raamatusta."

        Usko pois, kyllä minulle on suoraan sanottu noin kuin kerroin, tai siis kirjoitettu, jos nyt tarkkoja halutaan olla. Eikö olekin vaikea uskoa, että joku voi noin sanoa toiselle keskustelupalstalla?

        "Enkä usko että olet nähnyt kirjoittajien silmien loistavan näin sanoessaan."

        Tuo on kyllä totta, mutta en ole niin väittänytkään.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        "Tässä on mukana ivaa ja liioittelua mikä ei ole selvästikään Jumalasta lähtöisin. Pyrit epäsuoraan syyllistämään uskovat joita sinun tulisi pitää sisarina ja veljinä Jeesuksessa Kristuksessa."

        Tarkoitus ei ollut ivata tai syyllistää. Liioittelua ei tekstissäni ole. Minulle on täällä suoraan sanottu, että joudun helvettiin, että olen tekopyhä, että toistelen vain mantroja (= uskontunnustus) ja kaikkea muutakin uskoni kieltämistä. Minua ei joidenkin taholta pidetä uskon sisarena vaan, mikä se nyt on, liberaaliuskova, joka ei ole uskova ollenkaan tiettyjen tahojen mielestä. Homottajaksikin on kutsuttu, joka täällä tarkoittaa helvetin porteilla keikkumista. Nämä kommenttini eivät todellakaan koske kaikkia kirjoittajia, täällä on paljon myös niitä, joiden tarkoitus ei ole epäillä toisten uskoa vaan keskustella uskosta ja muustakin palstalla esiintyvistä aiheista. Tämä oli omaa pohdintaani siitä, kuinka olen täällä asioita kokenut.

        Ethän Sinä kykene palstan kovan linjan konservatiiveja miellyttämään. Ellei sanomista tule tästä niin sitten tulee tuosta kun olet jo silmätikuksi kerran joutunut. Etkä ole ensimmäinen ja tuskin viimeinenkään mutta jättäisin heidän mielipiteet aivan omaan arvoonsa.


      • hiemankorjausta kirjoitti:

        " Minulle on täällä suoraan sanottu, että joudun helvettiin, että olen tekopyhä, että toistelen vain mantroja (= uskontunnustus) ja kaikkea muutakin uskoni kieltämistä. "

        Tämäkin syytös on liioittelua! Täällä ehkä sanottu, että jos ihminen ei tee parannusta ja ota Jumalan tahtoa tosissaan, niin helvetti on edessä. Tämähän on lähes suoraan Raamatusta. Enkä usko että olet nähnyt kirjoittajien silmien loistavan näin sanoessaan.


        " Homottajaksikin on kutsuttu, joka täällä tarkoittaa helvetin porteilla keikkumista. "

        Homottajaksi täällä yleensä kutsutaan ihmistä, joka ei halua kertoa Jumalan tahtoa totuudenmukaisesti homoseksuaaleille tai muuten tukee homoseksuaalien erivapauksia tehdä syntiä.Tässä on kyse juuri siitä Jumalan tahdon toteuttamisesta, mistä on kirjoitettu tuolla edellä myös Jumalan Sanalla perustellen ....


        1. Joh. 2:3
        Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.

        1. Joh. 3:22
        ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.

        1. Joh. 3:23
        Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.

        1. Joh. 3:24
        Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.

        1. Joh. 5:3
        Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;

        Et jostain syystä halua ottaa vastaan viestiä. Tosiasia kuitenkin on, että todella suoraan on nimimerkille Kuusenjuuret sanottu yhtä ja toista. Jos en ihan väärin muista niin sa''''anpalvojaksikin häntä on kutsuttu.
        Täällä puhutaan yleisellä tasolla ja sitten sillä henkilökohtaisella tasolla, en juuri näe syytä kieltää aivan ilmeistä asiaa.


      • korjaanhieman
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Et jostain syystä halua ottaa vastaan viestiä. Tosiasia kuitenkin on, että todella suoraan on nimimerkille Kuusenjuuret sanottu yhtä ja toista. Jos en ihan väärin muista niin sa''''anpalvojaksikin häntä on kutsuttu.
        Täällä puhutaan yleisellä tasolla ja sitten sillä henkilökohtaisella tasolla, en juuri näe syytä kieltää aivan ilmeistä asiaa.

        Kuusenjuuret haluaa nyt käpertyä itsensä ympärille tässä keskustelussa, mutta itse halusin tuoda esiin miten kristinuskossa asiat menee. Näillä säädöillä nyt mennään Jeesuksen tuloon saakka.

        Onko tuohon kristilliseen opetukseen mitään sanottavaa?


      • korjaanhieman kirjoitti:

        Kuusenjuuret haluaa nyt käpertyä itsensä ympärille tässä keskustelussa, mutta itse halusin tuoda esiin miten kristinuskossa asiat menee. Näillä säädöillä nyt mennään Jeesuksen tuloon saakka.

        Onko tuohon kristilliseen opetukseen mitään sanottavaa?

        Itse näen asian niin, että hän halusi herättää keskustelua siitä kuinka kohtelemme toisamme. Hänen sanomansa ei tunnu oikein menevän åerille sinulle jostakin syystä. Tietysti on aika inhimillistä se, ettemme oikeasti kuule mitä toinen sanoo, tai tässä tapauksessa emme lue varsinaista asiaa, vaan ohitamme sen tai mitätöimme sen. Onhan aina hankalaa lähteä pohtimaan sitä, onko uskovissa jotain arvosteltavaa tai siis heidän käytöksessään toinen toistansa kohtaan ja vaikka ei-uskovia kohtaan.


      • oJBSVOU
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Itse näen asian niin, että hän halusi herättää keskustelua siitä kuinka kohtelemme toisamme. Hänen sanomansa ei tunnu oikein menevän åerille sinulle jostakin syystä. Tietysti on aika inhimillistä se, ettemme oikeasti kuule mitä toinen sanoo, tai tässä tapauksessa emme lue varsinaista asiaa, vaan ohitamme sen tai mitätöimme sen. Onhan aina hankalaa lähteä pohtimaan sitä, onko uskovissa jotain arvosteltavaa tai siis heidän käytöksessään toinen toistansa kohtaan ja vaikka ei-uskovia kohtaan.

        Mikai sinä et vastaa sinulle esitettyihin kysymyksiin tuolla ylempänä? Kyllä uskovaiset hoitavat omat asiansa ei siihen sinua tarvita mutta vastaa kun sinulta kysytään.
        Sinä vaikutat epärehellisestä ja tekopyhältä hurskastelijalta.


      • Minusta Kuusenjuuren ja Eerikan pitäisi vaatia rekisteröidyn nimimerkin vaatimusta vastapuolelle keskustelun jatkamiseksi koska näyttää että Räyhis ja korkkiruuvi ovat jälleen asialla eikä asiasta näitten kanssa tule muuta kuin entisenlainen jankkausepisodi, suuremmassa yhteydessä vähäpätöinen asia.


      • oJBSVOU kirjoitti:

        Mikai sinä et vastaa sinulle esitettyihin kysymyksiin tuolla ylempänä? Kyllä uskovaiset hoitavat omat asiansa ei siihen sinua tarvita mutta vastaa kun sinulta kysytään.
        Sinä vaikutat epärehellisestä ja tekopyhältä hurskastelijalta.

        Kiitos palautteesta , otan sen huomioon.


      • sage8 kirjoitti:

        Minusta Kuusenjuuren ja Eerikan pitäisi vaatia rekisteröidyn nimimerkin vaatimusta vastapuolelle keskustelun jatkamiseksi koska näyttää että Räyhis ja korkkiruuvi ovat jälleen asialla eikä asiasta näitten kanssa tule muuta kuin entisenlainen jankkausepisodi, suuremmassa yhteydessä vähäpätöinen asia.

        Olet ihan oikeassa. Yllättäen alkaa ilmaantua noita rekkaamattomia nikkejä :)


      • jahaasss
        sage8 kirjoitti:

        Minusta Kuusenjuuren ja Eerikan pitäisi vaatia rekisteröidyn nimimerkin vaatimusta vastapuolelle keskustelun jatkamiseksi koska näyttää että Räyhis ja korkkiruuvi ovat jälleen asialla eikä asiasta näitten kanssa tule muuta kuin entisenlainen jankkausepisodi, suuremmassa yhteydessä vähäpätöinen asia.

        Miten sinun törkeyksiisi vaikuttaa se, että olet rekannut nikkisi?


      • oJBSVOU
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kiitos palautteesta , otan sen huomioon.

        Tarkoittaako se, että vastaat?


      • Aaaameeeennnn
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Olet ihan oikeassa. Yllättäen alkaa ilmaantua noita rekkaamattomia nikkejä :)

        Tähän tyydyn, kun näyttää, että itse asia tuli jo selväksi!

        Mutta jos vielä jotain asiaa tai näkökohtia tulee, niin vastaan kyllä auliisti.

        Jumalan kirjoitettu Sana on joka vaikuttaa. Kannattaa katsoa kuinka monta kertaa Jeesus totesi, että "Kirjoitettu on!" tai "On kirjoitettu!".

        Kuinka yksinkertaisesti ja jopa kauniisti kuningas Daavid toteaa tämän asian ...

        Ps. 119:105

        Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.


        Kannattaa muuten lukea tuo Psalmi 119 kokonaan ja tarkata kuinka monta kertaa siinä Daavid ylistää Jumalan Sanaa, tahtoa ja käskyjä. Jumala on antanut meille käskynsä rakkaudessa, että emme eksy vääriin asioihin ja syntiin. Amen


      • jahaasss kirjoitti:

        Miten sinun törkeyksiisi vaikuttaa se, että olet rekannut nikkisi?

        Onhan se toki törkeydetkin helpompi yksilöidä samalle nikille, kun nikki on rekattu. En tosin ole huomannut Sagen kirjoittelevan törkeyksiä. Mutta jos sinä rekkaat oman nikkisi, meidän on helpompi keskustella ikään kuin jatkumona sen sijaan, että aina on uusi nikki, eikö?


      • muttamiksi
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Onhan se toki törkeydetkin helpompi yksilöidä samalle nikille, kun nikki on rekattu. En tosin ole huomannut Sagen kirjoittelevan törkeyksiä. Mutta jos sinä rekkaat oman nikkisi, meidän on helpompi keskustella ikään kuin jatkumona sen sijaan, että aina on uusi nikki, eikö?

        " En tosin ole huomannut Sagen kirjoittelevan törkeyksiä. "

        Uskovia kohtaan sage on törkeä kirjoittaja!


      • muttamiksi kirjoitti:

        " En tosin ole huomannut Sagen kirjoittelevan törkeyksiä. "

        Uskovia kohtaan sage on törkeä kirjoittaja!

        Minäkin olen uskova, Kuusenjuuret on uskova, moni muu on uskova, eikä sage ole törkeä. Kyllä ne törkeät löytyvät ihan muualta.


      • Aaaameeeennnn kirjoitti:

        Tähän tyydyn, kun näyttää, että itse asia tuli jo selväksi!

        Mutta jos vielä jotain asiaa tai näkökohtia tulee, niin vastaan kyllä auliisti.

        Jumalan kirjoitettu Sana on joka vaikuttaa. Kannattaa katsoa kuinka monta kertaa Jeesus totesi, että "Kirjoitettu on!" tai "On kirjoitettu!".

        Kuinka yksinkertaisesti ja jopa kauniisti kuningas Daavid toteaa tämän asian ...

        Ps. 119:105

        Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.


        Kannattaa muuten lukea tuo Psalmi 119 kokonaan ja tarkata kuinka monta kertaa siinä Daavid ylistää Jumalan Sanaa, tahtoa ja käskyjä. Jumala on antanut meille käskynsä rakkaudessa, että emme eksy vääriin asioihin ja syntiin. Amen

        PS 130 : 1. Matkalaulu. Syvyydestä minä huudan sinua, Herra.

        2. Herra, kuule minun ääneni. Tarkatkoot sinun korvasi minun rukousteni ääntä.
        3. Jos sinä, Herra, pidät mielessäsi synnit, Herra, kuka silloin kestää?
        4. Mutta sinun tykönäsi on anteeksiantamus, että sinua peljättäisiin.
        5. Minä odotan Herraa, minun sieluni odottaa, ja minä panen toivoni hänen sanaansa.
        6. Minun sieluni odottaa Herraa hartaammin kuin vartijat aamua, kuin vartijat aamua.
        7. Pane toivosi Herraan, Israel. Sillä Herran tykönä on armo, runsas lunastus hänen tykönänsä.
        8. Ja hän lunastaa Israelin kaikista sen synneistä.


      • korjaanhieman
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Minäkin olen uskova, Kuusenjuuret on uskova, moni muu on uskova, eikä sage ole törkeä. Kyllä ne törkeät löytyvät ihan muualta.

        "Minäkin olen uskova, Kuusenjuuret on uskova, moni muu on uskova, eikä sage ole törkeä."

        Toit hyvän jakolinjan esiin. Ei-uskovia kohtaan sage ei ole törkeä, mutta kaikkia uskovia kohtaan hän on törkeä. Täytyy aina tiedostaa, että tämän maailman ihmiset myös tällä foorumilla ihmeteltävän tarkkaan tunnistavat kuka on uskova ja kuka ei. Tätä maailmaa ja sen ihmisiä johtaa pahuuden henkivallat taivaan avaruuksissa eivätkä nämä henkivallat erehdy kuiskutellessaan tämän maailman ihmisten tajuntaan omia asioitaan.

        1. Joh. 3:13
        Älkää ihmetelkö, veljeni, jos maailma teitä vihaa.

        Joh. 15:19
        Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.


      • korjaanhieman kirjoitti:

        "Minäkin olen uskova, Kuusenjuuret on uskova, moni muu on uskova, eikä sage ole törkeä."

        Toit hyvän jakolinjan esiin. Ei-uskovia kohtaan sage ei ole törkeä, mutta kaikkia uskovia kohtaan hän on törkeä. Täytyy aina tiedostaa, että tämän maailman ihmiset myös tällä foorumilla ihmeteltävän tarkkaan tunnistavat kuka on uskova ja kuka ei. Tätä maailmaa ja sen ihmisiä johtaa pahuuden henkivallat taivaan avaruuksissa eivätkä nämä henkivallat erehdy kuiskutellessaan tämän maailman ihmisten tajuntaan omia asioitaan.

        1. Joh. 3:13
        Älkää ihmetelkö, veljeni, jos maailma teitä vihaa.

        Joh. 15:19
        Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.

        Hassunhauska analyysi :D


      • näillämennäänb
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Hassunhauska analyysi :D

        Uskovat ei pidä tätä asiaa hassunhauskana! Eivät koskaan ole pitäneet viimeisten 2000 vuoden aikana.

        Mutta ...

        Ps. 145:20

        Herra varjelee kaikkia, jotka häntä rakastavat, mutta kaikki jumalattomat hän hukuttaa.


      • näillämennäänb kirjoitti:

        Uskovat ei pidä tätä asiaa hassunhauskana! Eivät koskaan ole pitäneet viimeisten 2000 vuoden aikana.

        Mutta ...

        Ps. 145:20

        Herra varjelee kaikkia, jotka häntä rakastavat, mutta kaikki jumalattomat hän hukuttaa.

        Kuule vihjaile sinä mitä haluat, olen ikään kuin en huomaisi, sellaisiahan me uskovat olemme , suhtaudumme hyväntahtoisesti toisiin , emme tyakerru ihan joka asiaan :)


      • näillämennäänn
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kuule vihjaile sinä mitä haluat, olen ikään kuin en huomaisi, sellaisiahan me uskovat olemme , suhtaudumme hyväntahtoisesti toisiin , emme tyakerru ihan joka asiaan :)

        Vihamielisyys ei tässä auta, vaan se, että teemme Jumalan tahdon kuten tuossa edellä Jumalan Sana niin kauniisti osoittaa.


        1. Tess. 4:3

        Sillä tämä on Jumalan tahto, teidän pyhityksenne, että kartatte haureutta,


      • näillämennäänn kirjoitti:

        Vihamielisyys ei tässä auta, vaan se, että teemme Jumalan tahdon kuten tuossa edellä Jumalan Sana niin kauniisti osoittaa.


        1. Tess. 4:3

        Sillä tämä on Jumalan tahto, teidän pyhityksenne, että kartatte haureutta,

        Oletko sinä vihamielinen, miksi?
        Joh.13 : 34. Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne.
        35. Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."


      • näillämennäänn
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Oletko sinä vihamielinen, miksi?
        Joh.13 : 34. Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne.
        35. Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."

        .... eikä turhan vänkääminen auta mitään!

        Keskustele itse asiasta, jos jotain haluat sanoa, mutta lopeta tuollainen turha ilkeämielisyys toista ihmistä kohtaan.


      • näillämennäänn kirjoitti:

        .... eikä turhan vänkääminen auta mitään!

        Keskustele itse asiasta, jos jotain haluat sanoa, mutta lopeta tuollainen turha ilkeämielisyys toista ihmistä kohtaan.

        Sinä otit vihamielisyyden esiin, minä vain vastasin siihen asiaan. Mutta oikein mukavaa illan jatkoa sinulle. Taidan laittaa kynttilän palamaan partsille, on näemmä sammunut tuulessa.


      • näillämennäänn
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Sinä otit vihamielisyyden esiin, minä vain vastasin siihen asiaan. Mutta oikein mukavaa illan jatkoa sinulle. Taidan laittaa kynttilän palamaan partsille, on näemmä sammunut tuulessa.

        Hyvä kun ojentaminen auttoi. Sinä aina jossain vaiheessa sorrut vihamielisyyteen ja siitä sitten aina välittömästi varoitamme. Näin toimimme myös jatkossa.

        Jos on itse asiaa, niin hyvin voit vielä ottaa esiin. Me kyllä vastaamme täällä aina mielihyvin siihen mikä on se Jumalan tahto kirjoitusten mukaan.


      • näillämennäänn kirjoitti:

        Hyvä kun ojentaminen auttoi. Sinä aina jossain vaiheessa sorrut vihamielisyyteen ja siitä sitten aina välittömästi varoitamme. Näin toimimme myös jatkossa.

        Jos on itse asiaa, niin hyvin voit vielä ottaa esiin. Me kyllä vastaamme täällä aina mielihyvin siihen mikä on se Jumalan tahto kirjoitusten mukaan.

        Voi ei...oletko sinä ojentanut minua....auts...en yhtään tajunnut.
        Kun te minua välittömästi varoitatte siitä, mitä teidän päässänne/päissänne tapahtuu, pysyn minäkin kärryillä siitä, miten pieleen toinen voi sanojani lukea.
        On hieno asia , että te vastaatte mielihyvin, minäkin yritän aina vastailla. Jumalan sana on meille uskoville ruoka, joka pitää meidät ja teidät hengissä, eikö?


      • näillämennäään
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Voi ei...oletko sinä ojentanut minua....auts...en yhtään tajunnut.
        Kun te minua välittömästi varoitatte siitä, mitä teidän päässänne/päissänne tapahtuu, pysyn minäkin kärryillä siitä, miten pieleen toinen voi sanojani lukea.
        On hieno asia , että te vastaatte mielihyvin, minäkin yritän aina vastailla. Jumalan sana on meille uskoville ruoka, joka pitää meidät ja teidät hengissä, eikö?

        "On hieno asia , että te vastaatte mielihyvin, minäkin yritän aina vastailla."

        Kuten lupasin, niin näin teemme!

        Ja hyvä asia, että vastailet siitä asiasta etkä ilkeile! Jos tosiaan pidät lupauksesi vastailla, niin me saamme sitten kullanarvoisia tilaisuuksia opettaa ja ohjeistaa lisää Jumalan Sanan loputtomista aarteistoista.


      • näillämennäään kirjoitti:

        "On hieno asia , että te vastaatte mielihyvin, minäkin yritän aina vastailla."

        Kuten lupasin, niin näin teemme!

        Ja hyvä asia, että vastailet siitä asiasta etkä ilkeile! Jos tosiaan pidät lupauksesi vastailla, niin me saamme sitten kullanarvoisia tilaisuuksia opettaa ja ohjeistaa lisää Jumalan Sanan loputtomista aarteistoista.

        Ihan totta, saamme opettaa toinen toisiamme Jumalan sanan loputtomista aarreaitoista. Voimme rakentua yhteisestä uskosta meidän Herraamme ja Vapahtajaamme. Saamme yhdessä kurkoittaa kohti Kristusta tietäen, ettäHän aina meitä auttaa, kun yhdessä kannamme asioita Hänen eteensä. Yhteisestä uskosta rakentuminen ja Jumalan sanasta yhdessä ammentaminen, toinen toisen opettaminen ovat niitä kullan arvoisia hunajanpisaroita uskovan tiellä.


      • opiksi.ja.evääksi
        Aaaameeeennnn kirjoitti:

        "Itse en näe hänen kirjoituksessaan ivaa tai liioittelua., en myöskään syyllistämistä. "

        Hyvin riittää kun itse näin aloittajan viestissä ivaa ja liioittelua! Ja myös perustelin tuon liioittelun.


        "Minusta on totuuden kieltämistä se, jos emme suostu näkemään sitä, että yritämme tunkea ihmisiä erilaisiin muotteihin, vaikka kuinka uskovia olemme. "

        Me evankelistat emme ole koskaan pyrkineet tunkemaan ketään erilaisiin muotteihin. Tämäkin on väärä syytös. Me vain kerromme Jumalan kirjoitetun tahdon sellaisenaan. Se, että Jeesuksen mukaan vain harva ottaa tämän evankeliumin vastaan, on aina ihmisten oma valinta emmekä me painosta ketään, koska ei myöskään Jeesus painostanut ottamaan vastaan Hänen Sanomaansa, mutta lämpimästi, joskus jopa vetoavasti, anoi ja kertoi myös ehdot ihmisille kuten rikkaan miehenkin tapauksesta tulee ilmi.

        " Itse asiassa myös sinä määrittelet millainen aloittajan tulisi olla, jotta hän olisi kelvollinen."

        Väärä syytös tämäkin! Kerron vain mitä Jumalan Sana esittää nämä asiat.

        Jos omatuntosi kertoo siis aloittajan ivanneen sinua, mikset kuuntelisi sydäntäsi ja tutkisi itseäsi. Ottamalla opiksemme lähimmäistemme sanoista, voimme kasvaa ihmisinä palvelemaan toinen toisiamme parhaamme mukaan.
        Vaikuttimemme eivät aina ole niin puhtaat kuin itse ajattelemme niiden olevan.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Et jostain syystä halua ottaa vastaan viestiä. Tosiasia kuitenkin on, että todella suoraan on nimimerkille Kuusenjuuret sanottu yhtä ja toista. Jos en ihan väärin muista niin sa''''anpalvojaksikin häntä on kutsuttu.
        Täällä puhutaan yleisellä tasolla ja sitten sillä henkilökohtaisella tasolla, en juuri näe syytä kieltää aivan ilmeistä asiaa.

        "Täällä puhutaan yleisellä tasolla ja sitten sillä henkilökohtaisella tasolla, en juuri näe syytä kieltää aivan ilmeistä asiaa. "

        Niinpä. Kaikki kyllä voivat lukea, miten vihamielistä on ollut joidenkin uskovien taholta mm. Kuusenjuurta kohtaan oleva kirjoittelu. Mielestäni sentään pitää totuus ottaa vastaan, eikä alkaa pesemään ilkeyksiä joksikin hyvyydeksi.


      • mummomuori kirjoitti:

        "Täällä puhutaan yleisellä tasolla ja sitten sillä henkilökohtaisella tasolla, en juuri näe syytä kieltää aivan ilmeistä asiaa. "

        Niinpä. Kaikki kyllä voivat lukea, miten vihamielistä on ollut joidenkin uskovien taholta mm. Kuusenjuurta kohtaan oleva kirjoittelu. Mielestäni sentään pitää totuus ottaa vastaan, eikä alkaa pesemään ilkeyksiä joksikin hyvyydeksi.

        Sekin on aikamoista ilkeyttä, jos tietoisesti kääntää ilkeydet, jotka täälläkin ovat hyvin esillä, hyvyydeksi ja Jumalan sanaksi. Se on lisäksi jo suoranaista sanan halventamista, jos sitä tietoisesti käyttää lyömäaseena ja mitätöintivälineenä ja totuuden kieltämisen välineenä.
        Nimimerkki Kuusenjuuret on saanut epäasiallista kohtelua ja se ei kieltämällä muuksi muutu.


      • KenKuka
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ihan totta, saamme opettaa toinen toisiamme Jumalan sanan loputtomista aarreaitoista. Voimme rakentua yhteisestä uskosta meidän Herraamme ja Vapahtajaamme. Saamme yhdessä kurkoittaa kohti Kristusta tietäen, ettäHän aina meitä auttaa, kun yhdessä kannamme asioita Hänen eteensä. Yhteisestä uskosta rakentuminen ja Jumalan sanasta yhdessä ammentaminen, toinen toisen opettaminen ovat niitä kullan arvoisia hunajanpisaroita uskovan tiellä.

        Täällä on meneillään uskovien haukkujaiset oikein isolla porukalla. Outoa on käyttäytyminen liberaalien taholta.


      • KenKuka kirjoitti:

        Täällä on meneillään uskovien haukkujaiset oikein isolla porukalla. Outoa on käyttäytyminen liberaalien taholta.

        Olet ihan oikeassa. Esim.nimimerkki Kuusenjuuret on joutunut asiattoman kommentoinnin kohteeksi, se vetää aina jotenkin surulliseksi ihan riippumatta siitä, kuka kiusaa ketä. Kiusaamisen kohteena on ikävä olla ja ikävä on seurata kuinka joku joutuu sen kohteeksi.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Sekin on aikamoista ilkeyttä, jos tietoisesti kääntää ilkeydet, jotka täälläkin ovat hyvin esillä, hyvyydeksi ja Jumalan sanaksi. Se on lisäksi jo suoranaista sanan halventamista, jos sitä tietoisesti käyttää lyömäaseena ja mitätöintivälineenä ja totuuden kieltämisen välineenä.
        Nimimerkki Kuusenjuuret on saanut epäasiallista kohtelua ja se ei kieltämällä muuksi muutu.

        "Nimimerkki Kuusenjuuret on saanut epäasiallista kohtelua ja se ei kieltämällä muuksi muutu. "

        Olen samaa mieltä. Ja häpeän näiden uskovien puolesta, jota yrittää kääntää kaiken uskovien haukkujaisiksi - olemme samaa perhettä!


      • mummomuori kirjoitti:

        "Nimimerkki Kuusenjuuret on saanut epäasiallista kohtelua ja se ei kieltämällä muuksi muutu. "

        Olen samaa mieltä. Ja häpeän näiden uskovien puolesta, jota yrittää kääntää kaiken uskovien haukkujaisiksi - olemme samaa perhettä!

        Samaa perhettä hyvinkin, Jumalan perheväkeä.


    • talousmiesNo1

      Riittävästi lapsena toistoa niin uskonto jää päähän.
      Moni osasi rukoukset paremmin kuin kertotaulun.
      Meillä pidettiin kertotaulu tärkeäpänä.

      • Toki uskonto päähän jää, kun riittävästi toistetaan, mutta ei se taida pohjaksi riittää, jos ei se sisällä muuta kuin ulkoaopittua asiaa.


    • "Ei minusta taida olla sellaisiin mittoihin."

      Siinä tapauksessa sinut on ennaltamäärätty kadotukseen, vai mitä? Jumala yksinkertaisesti loi sinut taivaskelvottomaksi. Olet mikä olet, ja jos sinä et riitä, sitten sinä et riitä. Mitään ei ole tehtävissä.

      Tämä kuitenkin merkitsee sitä, että synergistit väärässä. Niinpä sinun ei pidä uskoa synergistejä. Kun synergistit esimerkiksi vaativat sinua täyttämään kymmenen kohdan listoja, voit kaikessa rauhassa todeta, että kaikenlaiset vaatimukset tehdä sitä taikka tätä pelastuksen ehtona ovat synergismiä eli väärää opetusta, jota sinun ei pidä kuunnella, ettet joutuisi eroon Jumalasta.

      • jaksatko.vastata

        Miksi Jumala loi Jeesuksen synnyinseudun sotatantereeksi.


      • jaksatko.vastata kirjoitti:

        Miksi Jumala loi Jeesuksen synnyinseudun sotatantereeksi.

        Eikös ne ole "Allahin luomat" jotka siellä sotivat? 😂


    • kui2

      Palsta on täynnä besserwisser viestejä siitä mitä tulee uskonasiaan ja pelastumiseen.. onneksi nuo viestit eivät ratkaise kenenkään kohtaloa. Kuinka voisimmekaan olla Suomi24 viestittäjien varassa eli sen mitä kukin täällä kirjoittelee.

      Jollekin Jeesuskin sanoi: "Älä pelkää, usko ainoastaan" - tuossa ei ollut listoja.

      • Katsoppas kun se Jeesus sanoi paljon muutakin. Te yhden laiseen ja yhden jakeen teologit olette pikavoittoja metsästäviä laiskureita 😳


      • Niin, sinusta on varmaan kurjaa kun en tanssi sinun pillisi mukaan 🤗


      • kui2

        korjaan.
        Mutta EI vaatinut muuta, muuten ois varmaan maininnut että ja lisäksi sitä, sitä, sitä, sitä, sitä, sitä, sitä, sitä, sitä sitä, sitä, sitä, sitä, si.............

        Niinhän ne tekevät nyt saarnamiehet ensin ei tartte kuin vastaanottaa eli uskoa, mutta sitte kun on ote ihmisestä saatu - pitääkin vaikka mitä lisukkeitä vielä.. eli nyt sinun sitten PITÄÄ!

        se on "niin yksinkertaista" tämä uskominen ainakin ensin.


      • kui2
        usko.vainen kirjoitti:

        Niin, sinusta on varmaan kurjaa kun en tanssi sinun pillisi mukaan 🤗

        Sinähän semmoista vaadit siinä että KAIKKIEN PITÄÄ uskoa kuin SINÄ tai jotakikn pahaa tapahtuu sille joka ei niin tee, se on teikäläisten suurin synti että vaaditte tuota ja nostatte itsenne paremmiksi, se on se asenne joista ihmiset ei ole niin perin ilahtuneita.

        "Se joka itsensä ylentää.." tuo tarkoittaa juuri sitä että kaiken aikaa leuhkii että mä oon kyllä paree uskomaan kute se eräs rukoilija ajatteli olevansa. Mutta kun te käännätte nuo jotenkin nurinkurin.


      • kui2 kirjoitti:

        Sinähän semmoista vaadit siinä että KAIKKIEN PITÄÄ uskoa kuin SINÄ tai jotakikn pahaa tapahtuu sille joka ei niin tee, se on teikäläisten suurin synti että vaaditte tuota ja nostatte itsenne paremmiksi, se on se asenne joista ihmiset ei ole niin perin ilahtuneita.

        "Se joka itsensä ylentää.." tuo tarkoittaa juuri sitä että kaiken aikaa leuhkii että mä oon kyllä paree uskomaan kute se eräs rukoilija ajatteli olevansa. Mutta kun te käännätte nuo jotenkin nurinkurin.

        Minä en vaadi yhtään mitään joten lepo vaan 🤗


      • kui2
        usko.vainen kirjoitti:

        Minä en vaadi yhtään mitään joten lepo vaan 🤗

        Hyvä! - Ethän sitten puhu "väärin" uskovista ja "oikeista" uskovista.


      • kui2 kirjoitti:

        Hyvä! - Ethän sitten puhu "väärin" uskovista ja "oikeista" uskovista.

        Kerros miten nuo asiat yhdistit? 🤗


      • "...onneksi nuo viestit eivät ratkaise kenenkään kohtaloa. "

        Onneksi!


    • kysymyksiäk

      "....tai vähintään tuomita jotkut tietyt, valitut synnit synniksi, vaikka asia ei minua mitenkään edes koskisi. "

      Miksei valittuja syntejä saa synneiksi todeta? Eikö se ole tärkeää, että kysyjille kerrotaan kaikki synnit synneiksi, etteivät eksyisi? Synneiksi tulee todesta valitut synnit ja myös ei-valitut synnit, ihan kaikki synnit.

      • Kyllä synnit saa todeta synniksi, mutta en ymmärrä, miksi minun pitäisi tehdä sellaista kun en koe sitä tehtäväkseni? Ei minulta kukaan ole kysellyt omista synneistään, vain toisten tekemistä synneistä minun pitäisi vastailla.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Kyllä synnit saa todeta synniksi, mutta en ymmärrä, miksi minun pitäisi tehdä sellaista kun en koe sitä tehtäväkseni? Ei minulta kukaan ole kysellyt omista synneistään, vain toisten tekemistä synneistä minun pitäisi vastailla.

        Niin, ja siitähän se lähtee, että ensin perataan ne omat synnit.


      • mummomuori kirjoitti:

        Niin, ja siitähän se lähtee, että ensin perataan ne omat synnit.

        Niin minäkin ajattelen. Omissa synneissä on ihan tarpeeksi parannuksen tekemistä.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Niin minäkin ajattelen. Omissa synneissä on ihan tarpeeksi parannuksen tekemistä.

        Totta. Ja kun sen kokee, ymmärtää myös lähimmäisiä, joille se voi olla yhtä haastavaa. Siinähän meidän tulee tukea toinen toistaan, että jaksaisimme ne omat synnit kohdata ja tehdä parannusta - yhdessä.


      • postia.sinulle
        mummomuori kirjoitti:

        Totta. Ja kun sen kokee, ymmärtää myös lähimmäisiä, joille se voi olla yhtä haastavaa. Siinähän meidän tulee tukea toinen toistaan, että jaksaisimme ne omat synnit kohdata ja tehdä parannusta - yhdessä.

        Käytkö vastaamassa tässä kerjussa
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15109284/kyssari-mummomuorille


    • KUUSENJUURET:

      Pitää oikein vilpittömästi nyt onnitella sinua kun olit saanut noin lyhyeen aloitukseen mahtumaan niin monta väärää todistusta, pahantahtoisia valeita ja aimo annoksen asenteellista toisten sanoman mollaamista sekä tahallista väärintulkintaa.

      En kiellä etteikö palstalla kirjoittelisi myös pari henkilöä joiden sanoma on että teoilla taivaaseen, eli usko ei riitä. Mielestäni on kuitenkin pahoin yliampuvaa ja teennäistäkin uhtriutua parin marginaalikirjoittajan viestien takia ja mitä sitten vaikka kirjoittaisivatkin? Jos loukkaannut neittssä nimettömistä kirjoituksista noin verisesti, niin etköhän vähän silloin yrireagoi? Jos netti haavoittaa sinua noin kovin, niin miten ihmeessä pärjäät tosielämässä?

      Vai onkohan todelinen vaikuttimesi kuitenkin siellä jossain salattuna se, että tunnet kaunaa näitä kohtaan etkä pääse asian yli? Tämän sinä' varmaan itse tiedät parhaiten, eli ei tarvitse minulle vastata.

      -------------------------------------------------------------------

      Väität sinulta vaaditun täyttämään jotain listojakin, väität myös etä sinua on vaadittu "syytämään helvetin tulet silmissä kauhuja syntisille"...

      Eiköhän tuo ole aika selvää asenteen osoitusta sinulta? Kuka sinulta muka on tuollaisia vaatinut; -että sinun on mentävä syntisille tuollaista tekemään? Eikö niin että jos ihan rehellisiä ollaan niin tuokaan ei tainnut aivan olla totta? Kysehän on oikeammin (niinkuin molemmat tiedämme) ollut siitä että täällä on esim. ketjuja joissa yleisellä tasolla, asiana, esim. Raamattuun vedoten kiistellään siitä onko vaikkapa homous tai varastaminen syntiä. Tämä on aika lailla eri asia kuin tuossa annt ymmärtää, -ehkä tarkoituksellisesti?

      --------------------------------------------------------


      "Ei minusta taida olla sellaisiin mittoihin. Enkö siis olekaan uskossa? Haluanko edes, jos minun pitää ihmisiä tuomita. Pitäisikö luopua koko uskosta?"

      >>> Minä olen aina ihmetellyt sitä miten taitavasti voidaan vihamielisyyskin pukea nöyryyttä kuvastaviin sanoihin, samalla syyllistäen epäsuoran peitellysti joissain kysymyksissä eri kannalla olevia. Niinpä niin, marttyyrinkaapu päälle, tippa silmäkulmaan ja osoittamaan "todellisia syyllisiä"... (?)

      • "Jos loukkaannut neittssä nimettömistä kirjoituksista noin verisesti, niin etköhän vähän silloin yrireagoi? Jos netti haavoittaa sinua noin kovin, niin miten ihmeessä pärjäät tosielämässä?"

        En ole loukkaantunut verisesti enkä ilman. Netti ei haavoita minua ja pärjään tosielämässä tosi hyvin. Ehkä vähän ylireagoit kirjoitukseeni?

        "Väität sinulta vaaditun täyttämään jotain listojakin, väität myös etä sinua on vaadittu "syytämään helvetin tulet silmissä kauhuja syntisille"...

        Eiköhän tuo ole aika selvää asenteen osoitusta sinulta? Kuka sinulta muka on tuollaisia vaatinut; -että sinun on mentävä syntisille tuollaista tekemään? Eikö niin että jos ihan rehellisiä ollaan niin tuokaan ei tainnut aivan olla totta?"

        En ole väittänyt, että minulta henkilökohtaisesti on kukaan noita listoja ym. vaatinut, vaan ne on esitetty täällä yleisesti kriteereiksi uskovan tunnusmerkeistä. Ehkä tuo helvetin lieskat oli hieman kirjallista liioittelua. Etkö todella ole huomannut, kuinka täällä lähes päivittäin tuodaan esiin esim. tuota homousasiaa? Kuinka sitä pitäisi tuoda homoseksuaaleille esiin ihan koko ajan? Kuinka esim. Eerikaa jatkuvasti ahdistellaan tuosta asiasta, jopa tässä ketjussa? Jos nyt rehellisiä ollaan.

        "Minä olen aina ihmetellyt sitä miten taitavasti voidaan vihamielisyyskin pukea nöyryyttä kuvastaviin sanoihin, samalla syyllistäen epäsuoran peitellysti joissain kysymyksissä eri kannalla olevia. Niinpä niin, marttyyrinkaapu päälle, tippa silmäkulmaan ja osoittamaan "todellisia syyllisiä"... (?)"

        Kiitos tuosta analyysista. En aio marttyyrinkaapua päälleni pukea tai tippaa silmäkulmiini taikoa.

        "Vai onkohan todelinen vaikuttimesi kuitenkin siellä jossain salattuna se, että tunnet kaunaa näitä kohtaan etkä pääse asian yli? Tämän sinä' varmaan itse tiedät parhaiten, eli ei tarvitse minulle vastata."

        Voin kyllä vastata. En tunne kaunaa eikä asian yli pääsemiseen paljon vaadita. Ei minulla ole henkilökohtaisia kaunoja ketään kohtaan. Mietin vain näitä kirjoituksia, joita täällä on saanut lukea. Muitakin, joita minulle suoraan on kommentoitu.

        "Pitää oikein vilpittömästi nyt onnitella sinua kun olit saanut noin lyhyeen aloitukseen mahtumaan niin monta väärää todistusta, pahantahtoisia valeita ja aimo annoksen asenteellista toisten sanoman mollaamista sekä tahallista väärintulkintaa."

        Tähän vielä sen verran, että kuinka voi väärintulkita jos sanotaan, että olen saatananpalvoja tai tekopyhä? Minusta ne ovat aika suoraan sanottuja asioita, eivätkä vaadi kovin kummoisia tulkintoja. Ja ei, en tunne kaunaa niitäkään henkilöitä kohtaan.


      • Hienoa EvLut, että sinä et mitenkään peittele väärää todistusta, pahantahtoisia valeita jtai aimo annosta asenteellista toisten sanoman mollaamista sekä tahallista väärintulkintaa.
        Pisteet siitä sinulle.
        Sitä en tiedä kuinka se sopii Raamatun sanaan esim.Jaakob 3 : 13. Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.
        14. Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
        15. Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
        16. Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.
        17. Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.
        18. Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        "Jos loukkaannut neittssä nimettömistä kirjoituksista noin verisesti, niin etköhän vähän silloin yrireagoi? Jos netti haavoittaa sinua noin kovin, niin miten ihmeessä pärjäät tosielämässä?"

        En ole loukkaantunut verisesti enkä ilman. Netti ei haavoita minua ja pärjään tosielämässä tosi hyvin. Ehkä vähän ylireagoit kirjoitukseeni?

        "Väität sinulta vaaditun täyttämään jotain listojakin, väität myös etä sinua on vaadittu "syytämään helvetin tulet silmissä kauhuja syntisille"...

        Eiköhän tuo ole aika selvää asenteen osoitusta sinulta? Kuka sinulta muka on tuollaisia vaatinut; -että sinun on mentävä syntisille tuollaista tekemään? Eikö niin että jos ihan rehellisiä ollaan niin tuokaan ei tainnut aivan olla totta?"

        En ole väittänyt, että minulta henkilökohtaisesti on kukaan noita listoja ym. vaatinut, vaan ne on esitetty täällä yleisesti kriteereiksi uskovan tunnusmerkeistä. Ehkä tuo helvetin lieskat oli hieman kirjallista liioittelua. Etkö todella ole huomannut, kuinka täällä lähes päivittäin tuodaan esiin esim. tuota homousasiaa? Kuinka sitä pitäisi tuoda homoseksuaaleille esiin ihan koko ajan? Kuinka esim. Eerikaa jatkuvasti ahdistellaan tuosta asiasta, jopa tässä ketjussa? Jos nyt rehellisiä ollaan.

        "Minä olen aina ihmetellyt sitä miten taitavasti voidaan vihamielisyyskin pukea nöyryyttä kuvastaviin sanoihin, samalla syyllistäen epäsuoran peitellysti joissain kysymyksissä eri kannalla olevia. Niinpä niin, marttyyrinkaapu päälle, tippa silmäkulmaan ja osoittamaan "todellisia syyllisiä"... (?)"

        Kiitos tuosta analyysista. En aio marttyyrinkaapua päälleni pukea tai tippaa silmäkulmiini taikoa.

        "Vai onkohan todelinen vaikuttimesi kuitenkin siellä jossain salattuna se, että tunnet kaunaa näitä kohtaan etkä pääse asian yli? Tämän sinä' varmaan itse tiedät parhaiten, eli ei tarvitse minulle vastata."

        Voin kyllä vastata. En tunne kaunaa eikä asian yli pääsemiseen paljon vaadita. Ei minulla ole henkilökohtaisia kaunoja ketään kohtaan. Mietin vain näitä kirjoituksia, joita täällä on saanut lukea. Muitakin, joita minulle suoraan on kommentoitu.

        "Pitää oikein vilpittömästi nyt onnitella sinua kun olit saanut noin lyhyeen aloitukseen mahtumaan niin monta väärää todistusta, pahantahtoisia valeita ja aimo annoksen asenteellista toisten sanoman mollaamista sekä tahallista väärintulkintaa."

        Tähän vielä sen verran, että kuinka voi väärintulkita jos sanotaan, että olen saatananpalvoja tai tekopyhä? Minusta ne ovat aika suoraan sanottuja asioita, eivätkä vaadi kovin kummoisia tulkintoja. Ja ei, en tunne kaunaa niitäkään henkilöitä kohtaan.

        #Etkö todella ole huomannut, kuinka täällä lähes päivittäin tuodaan esiin esim. tuota homousasiaa? Kuinka sitä pitäisi tuoda homoseksuaaleille esiin ihan koko ajan? Kuinka esim. Eerikaa jatkuvasti ahdistellaan tuosta asiasta, jopa tässä ketjussa? Jos nyt rehellisiä ollaan.#

        Suurin osa tuota koskevia aloituksia taitaa kuitenkin olla muiden kuin uskovaisten aloittamia, käy laskemassa. Mutta jos joku esiintyy uskovaisena, mutta laulaa samaa laulua kuin maailma, mistä se kertoo?


      • sopisikonäinn
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        "Jos loukkaannut neittssä nimettömistä kirjoituksista noin verisesti, niin etköhän vähän silloin yrireagoi? Jos netti haavoittaa sinua noin kovin, niin miten ihmeessä pärjäät tosielämässä?"

        En ole loukkaantunut verisesti enkä ilman. Netti ei haavoita minua ja pärjään tosielämässä tosi hyvin. Ehkä vähän ylireagoit kirjoitukseeni?

        "Väität sinulta vaaditun täyttämään jotain listojakin, väität myös etä sinua on vaadittu "syytämään helvetin tulet silmissä kauhuja syntisille"...

        Eiköhän tuo ole aika selvää asenteen osoitusta sinulta? Kuka sinulta muka on tuollaisia vaatinut; -että sinun on mentävä syntisille tuollaista tekemään? Eikö niin että jos ihan rehellisiä ollaan niin tuokaan ei tainnut aivan olla totta?"

        En ole väittänyt, että minulta henkilökohtaisesti on kukaan noita listoja ym. vaatinut, vaan ne on esitetty täällä yleisesti kriteereiksi uskovan tunnusmerkeistä. Ehkä tuo helvetin lieskat oli hieman kirjallista liioittelua. Etkö todella ole huomannut, kuinka täällä lähes päivittäin tuodaan esiin esim. tuota homousasiaa? Kuinka sitä pitäisi tuoda homoseksuaaleille esiin ihan koko ajan? Kuinka esim. Eerikaa jatkuvasti ahdistellaan tuosta asiasta, jopa tässä ketjussa? Jos nyt rehellisiä ollaan.

        "Minä olen aina ihmetellyt sitä miten taitavasti voidaan vihamielisyyskin pukea nöyryyttä kuvastaviin sanoihin, samalla syyllistäen epäsuoran peitellysti joissain kysymyksissä eri kannalla olevia. Niinpä niin, marttyyrinkaapu päälle, tippa silmäkulmaan ja osoittamaan "todellisia syyllisiä"... (?)"

        Kiitos tuosta analyysista. En aio marttyyrinkaapua päälleni pukea tai tippaa silmäkulmiini taikoa.

        "Vai onkohan todelinen vaikuttimesi kuitenkin siellä jossain salattuna se, että tunnet kaunaa näitä kohtaan etkä pääse asian yli? Tämän sinä' varmaan itse tiedät parhaiten, eli ei tarvitse minulle vastata."

        Voin kyllä vastata. En tunne kaunaa eikä asian yli pääsemiseen paljon vaadita. Ei minulla ole henkilökohtaisia kaunoja ketään kohtaan. Mietin vain näitä kirjoituksia, joita täällä on saanut lukea. Muitakin, joita minulle suoraan on kommentoitu.

        "Pitää oikein vilpittömästi nyt onnitella sinua kun olit saanut noin lyhyeen aloitukseen mahtumaan niin monta väärää todistusta, pahantahtoisia valeita ja aimo annoksen asenteellista toisten sanoman mollaamista sekä tahallista väärintulkintaa."

        Tähän vielä sen verran, että kuinka voi väärintulkita jos sanotaan, että olen saatananpalvoja tai tekopyhä? Minusta ne ovat aika suoraan sanottuja asioita, eivätkä vaadi kovin kummoisia tulkintoja. Ja ei, en tunne kaunaa niitäkään henkilöitä kohtaan.

        "Etkö todella ole huomannut, kuinka täällä lähes päivittäin tuodaan esiin esim. tuota homousasiaa? Kuinka sitä pitäisi tuoda homoseksuaaleille esiin ihan koko ajan? Kuinka esim. Eerikaa jatkuvasti ahdistellaan tuosta asiasta, jopa tässä ketjussa? Jos nyt rehellisiä ollaan."

        Homousasiaa tuodaan esiin täsmälleen yhtä monta kertaa kuin täällä homosynnin puolustajat haastavat Jumalan Sanaa tässä asiassa. Paras keino lopettaa homokeskustelut on se, että lopetetaan vaatimukset, että homoseksuaaleille tulee sallia eri vapaus tehdä seksuaalisuuden alalla syntiä eli harjoittaa haureutta keskenään. Uskovat emme näitä keskusteluja avaa.

        Eerikaa ei täällä ahdistella, mutta hän ahdistelee uskovia koko ajan omalla ilkeilyillään. Jos haluat puolustaa Eerikaa, niin kehoita sinäkin, että rauhoittuu eikä koko ajan ole vänkäämässä Jumalan ilmoitusta vastaan. Näin teet hänelle hyvän palveluksen ja samalla teet palveluksen meille uskoville, että voimme keskustella erilaisista asioista kristilliseen tyyliin. Sulla nimimerkki täällä ja hyvin voit ottaa Eerikaan yhteyttä sähköpostilla ja voit kysyä mikä häntä oikeasti vaivaa tässä elämänvaiheessa. Näin voisitte yhdessä rakentua ja tukea toisianne ilman että muut täytyy siitä kärsiä.


      • sopisikonäinn kirjoitti:

        "Etkö todella ole huomannut, kuinka täällä lähes päivittäin tuodaan esiin esim. tuota homousasiaa? Kuinka sitä pitäisi tuoda homoseksuaaleille esiin ihan koko ajan? Kuinka esim. Eerikaa jatkuvasti ahdistellaan tuosta asiasta, jopa tässä ketjussa? Jos nyt rehellisiä ollaan."

        Homousasiaa tuodaan esiin täsmälleen yhtä monta kertaa kuin täällä homosynnin puolustajat haastavat Jumalan Sanaa tässä asiassa. Paras keino lopettaa homokeskustelut on se, että lopetetaan vaatimukset, että homoseksuaaleille tulee sallia eri vapaus tehdä seksuaalisuuden alalla syntiä eli harjoittaa haureutta keskenään. Uskovat emme näitä keskusteluja avaa.

        Eerikaa ei täällä ahdistella, mutta hän ahdistelee uskovia koko ajan omalla ilkeilyillään. Jos haluat puolustaa Eerikaa, niin kehoita sinäkin, että rauhoittuu eikä koko ajan ole vänkäämässä Jumalan ilmoitusta vastaan. Näin teet hänelle hyvän palveluksen ja samalla teet palveluksen meille uskoville, että voimme keskustella erilaisista asioista kristilliseen tyyliin. Sulla nimimerkki täällä ja hyvin voit ottaa Eerikaan yhteyttä sähköpostilla ja voit kysyä mikä häntä oikeasti vaivaa tässä elämänvaiheessa. Näin voisitte yhdessä rakentua ja tukea toisianne ilman että muut täytyy siitä kärsiä.

        Jos saat meidän keskusteluistamme paljon kärsiä, niin voit perustaa kärsäkaupan. Vähän kevennystä iltaan. :)


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Jos saat meidän keskusteluistamme paljon kärsiä, niin voit perustaa kärsäkaupan. Vähän kevennystä iltaan. :)

        Hyvä vitsi, mutta tuossa sinulle suunnatussa kommentissa oli kyllä paljon asiaa, mitenkään mollaamatta sinua tai ketään.


      • hyvääkeskustelua
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Jos saat meidän keskusteluistamme paljon kärsiä, niin voit perustaa kärsäkaupan. Vähän kevennystä iltaan. :)

        Ainakin tuo itse asia tuli käsiteltyä!

        Jos sinulla on nyt vielä muutakin kysyttävää, niin vastaamme kyllä!

        Aina kannattaa kääntyä uskovien puoleen, sillä me kyllä tiedämme Jumalan tahdon, kun olemme sitä niin paljon tutkailleet ja voimme yrittää myös ratkoa ihmisten ongelmia. Mutta sinun on autettava Eerikaa, sillä hänellä täytyy olla jotain, kun niin paljon aiheuttaa kärsimystä uskoville täällä. Me emme voi häntä tämän paremmin auttaa, mutta Jumalan Sanan opetusta kyllä annamme myös jatkossa.


      • näintoimimmme
        EvLut kirjoitti:

        Hyvä vitsi, mutta tuossa sinulle suunnatussa kommentissa oli kyllä paljon asiaa, mitenkään mollaamatta sinua tai ketään.

        On tärkeää aina, että ikäänkuin piiritämme nämä kristinuskon liepeillä ratsastavien sinänsä uskonnollisten ihmisten väitteet systemaattisesti, että kuitenkin se oikea kirjoitettu Sana tulee esiin tällä foorumilla.

        Hehän kuitenkin aina antavat meille johdantoja ja alustuksia tuoda esiin Jumalan Sanaa.


      • EvLut kirjoitti:

        Hyvä vitsi, mutta tuossa sinulle suunnatussa kommentissa oli kyllä paljon asiaa, mitenkään mollaamatta sinua tai ketään.

        Epäilemättä.


      • näintoimimmme kirjoitti:

        On tärkeää aina, että ikäänkuin piiritämme nämä kristinuskon liepeillä ratsastavien sinänsä uskonnollisten ihmisten väitteet systemaattisesti, että kuitenkin se oikea kirjoitettu Sana tulee esiin tällä foorumilla.

        Hehän kuitenkin aina antavat meille johdantoja ja alustuksia tuoda esiin Jumalan Sanaa.

        Eikö se oikea kirjoitettu Sana tule esiin Raamatusta.


      • kui2
        sopisikonäinn kirjoitti:

        "Etkö todella ole huomannut, kuinka täällä lähes päivittäin tuodaan esiin esim. tuota homousasiaa? Kuinka sitä pitäisi tuoda homoseksuaaleille esiin ihan koko ajan? Kuinka esim. Eerikaa jatkuvasti ahdistellaan tuosta asiasta, jopa tässä ketjussa? Jos nyt rehellisiä ollaan."

        Homousasiaa tuodaan esiin täsmälleen yhtä monta kertaa kuin täällä homosynnin puolustajat haastavat Jumalan Sanaa tässä asiassa. Paras keino lopettaa homokeskustelut on se, että lopetetaan vaatimukset, että homoseksuaaleille tulee sallia eri vapaus tehdä seksuaalisuuden alalla syntiä eli harjoittaa haureutta keskenään. Uskovat emme näitä keskusteluja avaa.

        Eerikaa ei täällä ahdistella, mutta hän ahdistelee uskovia koko ajan omalla ilkeilyillään. Jos haluat puolustaa Eerikaa, niin kehoita sinäkin, että rauhoittuu eikä koko ajan ole vänkäämässä Jumalan ilmoitusta vastaan. Näin teet hänelle hyvän palveluksen ja samalla teet palveluksen meille uskoville, että voimme keskustella erilaisista asioista kristilliseen tyyliin. Sulla nimimerkki täällä ja hyvin voit ottaa Eerikaan yhteyttä sähköpostilla ja voit kysyä mikä häntä oikeasti vaivaa tässä elämänvaiheessa. Näin voisitte yhdessä rakentua ja tukea toisianne ilman että muut täytyy siitä kärsiä.

        "Paras keino lopettaa homokeskustelut on se, että lopetetaan vaatimukset, että homoseksuaaleille tulee sallia eri vapaus tehdä seksuaalisuuden alalla syntiä"

        Mikä eri vapaus???? Jäätkö sinä siis ilman jotakin jota homot saavat tehdä ja sinä et saa, mitä sinä karehdit ja kuka sulta mitään kieltää - pitäiskö kaikkien noudattaa sinun käsityksiäsi eli kun sinun uskosi vaatii sinua jotain noudattamaan niin muidenkin/kaikkien pitäis sitä noudattaa etteivät pääse vähemmällä, siitäkö kaikki kiikastaakin??

        Eli sinua itseasiassa tympii noudattaa niitä sääntöjä, joita katsomuksesi vaatii ja karehdit niitä joiden ei pidä noudattaa sellasia? -Siltä tuo "eri vapauksia" kirjoituksesi näyttää.


      • oikeassaolet
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Eikö se oikea kirjoitettu Sana tule esiin Raamatusta.

        Kuten olet jo huomannut, niin Raamatustahan se oikea kirjoitettu Sana tulee, mitä siteerataan sitten ahkerasti tällä foorumilla.


      • jokosnytymmärrät
        kui2 kirjoitti:

        "Paras keino lopettaa homokeskustelut on se, että lopetetaan vaatimukset, että homoseksuaaleille tulee sallia eri vapaus tehdä seksuaalisuuden alalla syntiä"

        Mikä eri vapaus???? Jäätkö sinä siis ilman jotakin jota homot saavat tehdä ja sinä et saa, mitä sinä karehdit ja kuka sulta mitään kieltää - pitäiskö kaikkien noudattaa sinun käsityksiäsi eli kun sinun uskosi vaatii sinua jotain noudattamaan niin muidenkin/kaikkien pitäis sitä noudattaa etteivät pääse vähemmällä, siitäkö kaikki kiikastaakin??

        Eli sinua itseasiassa tympii noudattaa niitä sääntöjä, joita katsomuksesi vaatii ja karehdit niitä joiden ei pidä noudattaa sellasia? -Siltä tuo "eri vapauksia" kirjoituksesi näyttää.

        "Mikä eri vapaus???? Jäätkö sinä siis ilman jotakin jota ..."

        Kellään ei ole lupaa saada erivapautta tehdä syntiä, sillä synti tuhoaa ihmisen. Tästä syystä kehoitamme ahkerasti, kuten olet jo ehkä huomannutkin :)) , myös homoseksuaaleja tekemään parannuksen juuri heidän itsensä vuoksi.

        Me uskovat kyllä pärjäämme eikä meillä ole hätää, koska Jumalassa on turvamme, mutta synnintekijöillä ei ole mitään turvaa.


      • kui2
        hyvääkeskustelua kirjoitti:

        Ainakin tuo itse asia tuli käsiteltyä!

        Jos sinulla on nyt vielä muutakin kysyttävää, niin vastaamme kyllä!

        Aina kannattaa kääntyä uskovien puoleen, sillä me kyllä tiedämme Jumalan tahdon, kun olemme sitä niin paljon tutkailleet ja voimme yrittää myös ratkoa ihmisten ongelmia. Mutta sinun on autettava Eerikaa, sillä hänellä täytyy olla jotain, kun niin paljon aiheuttaa kärsimystä uskoville täällä. Me emme voi häntä tämän paremmin auttaa, mutta Jumalan Sanan opetusta kyllä annamme myös jatkossa.

        "Aina kannattaa kääntyä uskovien puoleen, sillä me kyllä tiedämme Jumalan tahdon, "
        Me kyllä, me, me, me, me ,me ja me.<- just tuo on pahin virheenne. Te vai loistatte ja kehutte itsiänne ja muut ei ole mitään?

        Et sinä sen kummempi ole tietämään noita kuin muutkaan tai TE, ketkä TE? Niin ai jaa niin joo, ne jotka ajattelevat kuin Sinä oman hännän nostaja.
        Tai itseasiassa, sinä lienet se ken tarvitsee kipeästi paremmuuttaan.


      • tulemukaanb
        kui2 kirjoitti:

        "Aina kannattaa kääntyä uskovien puoleen, sillä me kyllä tiedämme Jumalan tahdon, "
        Me kyllä, me, me, me, me ,me ja me.<- just tuo on pahin virheenne. Te vai loistatte ja kehutte itsiänne ja muut ei ole mitään?

        Et sinä sen kummempi ole tietämään noita kuin muutkaan tai TE, ketkä TE? Niin ai jaa niin joo, ne jotka ajattelevat kuin Sinä oman hännän nostaja.
        Tai itseasiassa, sinä lienet se ken tarvitsee kipeästi paremmuuttaan.

        ""Aina kannattaa kääntyä uskovien puoleen, sillä me kyllä tiedämme Jumalan tahdon, "
        Me kyllä, me, me, me, me ,me ja me.<- just tuo on pahin virheenne. Te vai loistatte ja kehutte itsiänne ja muut ei ole mitään?"

        Tämän maailman voimat pitää kaikkea mitä teemme virheinä - on aina pitänyt jo Jeesuksesta lähtien. Ja toiseksi Jumalalla ei ole ketään muita kuin me uskovaiset - eivät liberaalit välitä Jumalan Sanasta ja tahdosta eikä evankeliumista. Jos et ole tyytyväinen meihin, niin hyvä ihminen ota vastaan usko Jeesukseen, niin Jumala alkaa käyttää sinua evankeliumin työssä ja me teemme sitten jotain muuta, vaikka lähimmäistyötä.


      • voi.hyvää.päivää
        näintoimimmme kirjoitti:

        On tärkeää aina, että ikäänkuin piiritämme nämä kristinuskon liepeillä ratsastavien sinänsä uskonnollisten ihmisten väitteet systemaattisesti, että kuitenkin se oikea kirjoitettu Sana tulee esiin tällä foorumilla.

        Hehän kuitenkin aina antavat meille johdantoja ja alustuksia tuoda esiin Jumalan Sanaa.

        Niin, yksi tärkeää yhdelle... Toinen toiselle...
        Nälkäinen ja janoinen Pieni tyttö jakaa löytämänsä juomavedeksi kelpaavan vesitilkkasen sekä leipäpalaset sairaan veljensä kanssa, ainoan vielä hengissä olevan perheenjäsenensä kanssa pitääkseen heidät molemmat elossa seuraavan vuorokauden ajan...
        Kirurgit, lääkärit, sairaanhoitajat ja muut avustustyöntekijät tekevät kaikkensa saadakseen pidettyä elossa kaikenikäisiä ihmisiä, jotka inhimillisen järjettömyyden sekä välinpitämättömyyden seurauksena ovat asevaikutuksen uhreiksi joutuneet...
        Luterilaisuuspalstalla tärkeimpinä aiheina tuntuvat olevan; homojen, lesbojen, raamatun sanatarkan tuntemisen, naispappeuden, toistemme uskon määrittämisen, toisistamme virheiden etsimisen maallinen kulttuuri.
        Suomessa on inhimillistä hätää kunkin omiksi tarpeiksi.... Pitäisikö palstan nimi muuttaa vai onko kristillisyys todellakin tänä päivänä tätä...


      • sopisikonäinn kirjoitti:

        "Etkö todella ole huomannut, kuinka täällä lähes päivittäin tuodaan esiin esim. tuota homousasiaa? Kuinka sitä pitäisi tuoda homoseksuaaleille esiin ihan koko ajan? Kuinka esim. Eerikaa jatkuvasti ahdistellaan tuosta asiasta, jopa tässä ketjussa? Jos nyt rehellisiä ollaan."

        Homousasiaa tuodaan esiin täsmälleen yhtä monta kertaa kuin täällä homosynnin puolustajat haastavat Jumalan Sanaa tässä asiassa. Paras keino lopettaa homokeskustelut on se, että lopetetaan vaatimukset, että homoseksuaaleille tulee sallia eri vapaus tehdä seksuaalisuuden alalla syntiä eli harjoittaa haureutta keskenään. Uskovat emme näitä keskusteluja avaa.

        Eerikaa ei täällä ahdistella, mutta hän ahdistelee uskovia koko ajan omalla ilkeilyillään. Jos haluat puolustaa Eerikaa, niin kehoita sinäkin, että rauhoittuu eikä koko ajan ole vänkäämässä Jumalan ilmoitusta vastaan. Näin teet hänelle hyvän palveluksen ja samalla teet palveluksen meille uskoville, että voimme keskustella erilaisista asioista kristilliseen tyyliin. Sulla nimimerkki täällä ja hyvin voit ottaa Eerikaan yhteyttä sähköpostilla ja voit kysyä mikä häntä oikeasti vaivaa tässä elämänvaiheessa. Näin voisitte yhdessä rakentua ja tukea toisianne ilman että muut täytyy siitä kärsiä.

        ”Eerikaa ei täällä ahdistella, mutta hän ahdistelee uskovia koko ajan omalla ilkeilyillään.”
        ”…kehoita sinäkin, että rauhoittuu eikä koko ajan ole vänkäämässä Jumalan ilmoitusta vastaan.”

        Eerika ei todellakaan ole ilkeä. Miten jaksat näitä vääristelyjä jatkuvasti tehdä?

        Kyllä tässä voisi kehottaa monia muitakin tekemään noin – mutta täällä keskustelee ihmiset. Et sinä, eikä kukaan toinenkaan voi esiintyä täällä Jumalan sijaisena. Onko mitenkään mahdollista olla edes sen verran nöyrä, että todellakin keskustella täällä kuten kristittyjen tulee?


      • jasittenhyökätään

        "Luterilaisuuspalstalla tärkeimpinä aiheina tuntuvat olevan; homojen, lesbojen, raamatun sanatarkan tuntemisen, naispappeuden, toistemme uskon määrittämisen, toisistamme virheiden etsimisen maallinen kulttuuri."

        Näin on koska niin valtavat voimat ovat vastaan uskovaista kristinuskoa. Jokainen näistä esiintuomista kohdista muodostaan yhden rintaman jonka kautta hyökätään niitä uskovia kohtaan, jotka haluavat totella Jumalan tahtoa eikä mikään muu ole halumme näissä keskusteluissa.


      • hyvääkeskustelua kirjoitti:

        Ainakin tuo itse asia tuli käsiteltyä!

        Jos sinulla on nyt vielä muutakin kysyttävää, niin vastaamme kyllä!

        Aina kannattaa kääntyä uskovien puoleen, sillä me kyllä tiedämme Jumalan tahdon, kun olemme sitä niin paljon tutkailleet ja voimme yrittää myös ratkoa ihmisten ongelmia. Mutta sinun on autettava Eerikaa, sillä hänellä täytyy olla jotain, kun niin paljon aiheuttaa kärsimystä uskoville täällä. Me emme voi häntä tämän paremmin auttaa, mutta Jumalan Sanan opetusta kyllä annamme myös jatkossa.

        "Aina kannattaa kääntyä uskovien puoleen, sillä me kyllä tiedämme Jumalan tahdon,..."

        Kaikki uskovat eivät noin itserakkaita ja korskeita ole.


      • javastausta
        mummomuori kirjoitti:

        ”Eerikaa ei täällä ahdistella, mutta hän ahdistelee uskovia koko ajan omalla ilkeilyillään.”
        ”…kehoita sinäkin, että rauhoittuu eikä koko ajan ole vänkäämässä Jumalan ilmoitusta vastaan.”

        Eerika ei todellakaan ole ilkeä. Miten jaksat näitä vääristelyjä jatkuvasti tehdä?

        Kyllä tässä voisi kehottaa monia muitakin tekemään noin – mutta täällä keskustelee ihmiset. Et sinä, eikä kukaan toinenkaan voi esiintyä täällä Jumalan sijaisena. Onko mitenkään mahdollista olla edes sen verran nöyrä, että todellakin keskustella täällä kuten kristittyjen tulee?

        "”Eerikaa ei täällä ahdistella, mutta hän ahdistelee uskovia koko ajan omalla ilkeilyillään.”
        ”…kehoita sinäkin, että rauhoittuu eikä koko ajan ole vänkäämässä Jumalan ilmoitusta vastaan.”

        Eerika ei todellakaan ole ilkeä. Miten jaksat näitä vääristelyjä jatkuvasti tehdä?"

        Eerika ei ole ilkeä sinua ja muita liberaaleja kohtaan. Hänessä oleva henkivallat tunnistaa teidät vaarattomiksi, mutta kuvio muuttuu välittömäst ilkeäksi, jos joku totuudellinen uskovainen esittää kommenttinsa. Tässä suhteessa ei ole muuta kuin ihan harva poikkeus senjälkeen, kun häntä on ojennettu systemaattisesti. Silloin hän yhtäkkiä voi ymmärtää mikä on uskon ydin ja viestintätyyli muuttuu.


      • Hyvä Ev.lut, palaan vielä tähän yhteen kohtaan: "Jos netti haavoittaa sinua noin kovin, niin miten ihmeessä pärjäät tosielämässä?"

        Ajattelin, että kerron sinulle, kuinka tuo tilanne olisi mennyt, jos kasvokkain olisimme käyneet tuon keskustelun.

        Olisin siis kertonut huoleni ja hakenut opastusta ja neuvoja, mahdollisesti jossain ryhmässä, tai sielunhoitotilanteessa seurakunnassa. Olisit sitten puhunut niin kuin kirjoitit. Ilmeesi olisi ehkä pehmentänyt sanomaasi tai äänensävysi tms. mutta en voi tietää sitä, koska en tunne sinua.

        Minä olisin kuunnellut kohtelias hymy huulillani, olisin nyökkäillyt ja ehkä sanonut "ahaa" tai jotain vastaavaa. Kun olisit lopettanut, olisin kiittänyt kohteliaasti ja poistunut tilanteesta.
        Jatkossa varoisin joutumasta kanssasi lähempiin tekemisiin. Saattaisin miettiä joitain kohtia sanomastasi ja miettiä, onko niissä kenties jotain perää. Toisaalta saattaa olla, että siitä ei olisi jäänyt minulle kovin selkeää kuvaa jälkeenpäin, ehkä vain sen tunnelma ja asenne minua kohtaan.

        En olisi (enkä ole) sinulle katkera enkä muutakaan sellaista. Minä ymmärrän, että ihminen pyrkii hyvään, jos ei toiselle, niin aina kuitenkin itselleen, eikä se ole paha asia, se on vain totuus ja opettaa suhtautumaan toisen sanomisiin ja tekemisiin ottamatta sitä kovin henkilökohtaisesti.


      • voi.hyvää.päivää
        jasittenhyökätään kirjoitti:

        "Luterilaisuuspalstalla tärkeimpinä aiheina tuntuvat olevan; homojen, lesbojen, raamatun sanatarkan tuntemisen, naispappeuden, toistemme uskon määrittämisen, toisistamme virheiden etsimisen maallinen kulttuuri."

        Näin on koska niin valtavat voimat ovat vastaan uskovaista kristinuskoa. Jokainen näistä esiintuomista kohdista muodostaan yhden rintaman jonka kautta hyökätään niitä uskovia kohtaan, jotka haluavat totella Jumalan tahtoa eikä mikään muu ole halumme näissä keskusteluissa.

        Tuhannet ja taas tuhannet ihmiset, lapset ja aikuist menehtyvät tänäänkin inhimillisen välinpitämättömyyden seurauksena; puhtaan juomaveden ja ravinnon puuttumiseen, lääkkeiden ja terveydenhoitohenkilöstön vähyyteen, yksinäisyyteen, läheisväkivalla seurauksena, sodan ja muun väkivallan rikki Repimänä...
        ...ja meille tarjoilun hyvinvoinnin seurauksena käännämme selkämme niille jotka tuskissaan apua huutavat, raatelemme toinen toisiamme kaksituhatta vuotta sitten kirjoitetulla totuudella oikeuttaen... tulkiten ja taas tulkiten...


      • miks.sopis
        sopisikonäinn kirjoitti:

        "Etkö todella ole huomannut, kuinka täällä lähes päivittäin tuodaan esiin esim. tuota homousasiaa? Kuinka sitä pitäisi tuoda homoseksuaaleille esiin ihan koko ajan? Kuinka esim. Eerikaa jatkuvasti ahdistellaan tuosta asiasta, jopa tässä ketjussa? Jos nyt rehellisiä ollaan."

        Homousasiaa tuodaan esiin täsmälleen yhtä monta kertaa kuin täällä homosynnin puolustajat haastavat Jumalan Sanaa tässä asiassa. Paras keino lopettaa homokeskustelut on se, että lopetetaan vaatimukset, että homoseksuaaleille tulee sallia eri vapaus tehdä seksuaalisuuden alalla syntiä eli harjoittaa haureutta keskenään. Uskovat emme näitä keskusteluja avaa.

        Eerikaa ei täällä ahdistella, mutta hän ahdistelee uskovia koko ajan omalla ilkeilyillään. Jos haluat puolustaa Eerikaa, niin kehoita sinäkin, että rauhoittuu eikä koko ajan ole vänkäämässä Jumalan ilmoitusta vastaan. Näin teet hänelle hyvän palveluksen ja samalla teet palveluksen meille uskoville, että voimme keskustella erilaisista asioista kristilliseen tyyliin. Sulla nimimerkki täällä ja hyvin voit ottaa Eerikaan yhteyttä sähköpostilla ja voit kysyä mikä häntä oikeasti vaivaa tässä elämänvaiheessa. Näin voisitte yhdessä rakentua ja tukea toisianne ilman että muut täytyy siitä kärsiä.

        Haureutta ei tule kenenkään hyväksyä missään muodoissaan, eniten sitä tunnutaan harjoittavan avioliiton varjolla. Ainakin puoliso tuntui oikeuttavan siveettömän ja haureellisen perversionsa avioliitto sanan alle.

        Jos itse ei pysty elämään nuhteetonta elämää, ei sitä pidä vaatia muiltakaan.

        Esiintyykö täällä nyt joku joka pystyy oman haureutensa osoittamaan raamatullisesti hyväksyttäväksi?

        Jos niin on, odotan myös todisteita pöytään :)


      • javastausta kirjoitti:

        "”Eerikaa ei täällä ahdistella, mutta hän ahdistelee uskovia koko ajan omalla ilkeilyillään.”
        ”…kehoita sinäkin, että rauhoittuu eikä koko ajan ole vänkäämässä Jumalan ilmoitusta vastaan.”

        Eerika ei todellakaan ole ilkeä. Miten jaksat näitä vääristelyjä jatkuvasti tehdä?"

        Eerika ei ole ilkeä sinua ja muita liberaaleja kohtaan. Hänessä oleva henkivallat tunnistaa teidät vaarattomiksi, mutta kuvio muuttuu välittömäst ilkeäksi, jos joku totuudellinen uskovainen esittää kommenttinsa. Tässä suhteessa ei ole muuta kuin ihan harva poikkeus senjälkeen, kun häntä on ojennettu systemaattisesti. Silloin hän yhtäkkiä voi ymmärtää mikä on uskon ydin ja viestintätyyli muuttuu.

        "Hänessä oleva henkivallat tunnistaa teidät vaarattomiksi, mutta kuvio muuttuu välittömäst ilkeäksi, jos joku totuudellinen uskovainen esittää kommenttinsa. "

        Tuo ei kyllä kuulosta mitenkään kristilliseltä sanomalta, pikemminkin joltain noituusjutuilta. Ehkä taidat nyt olla uponnut aivan liikaa eri henkivaltoihin?

        Jos "ojentaja" itse ei sen kummempi ole, tai ehkä jopa pahempi, niin ymmärrät varmaan ettei tuollaisella ole mitään vaikutusta?


    • OnHyväOlla

      Mieluummin homo, yksinäinen .

    • Sinulla tuntuu olevan aivan samat kokemukset kuin minullakin.

      ”Täältä tulee joiltain uskovilta sellaista viestiä, että usko ei riitäkään tai että minun uskoni on jotenkin väärää ja olen menossa helvettiin.”

      Kun aikoinaan tulin näille palstoille, niin aluksi olin hyvin positiivisella mielellä. Ajattelin että uskovat pitävät yhtä ja ovat iloisia siitä, että joku on saanut uskon. Vaan mitä tapahtui – alkoi valtava herjaaminen ja painostus. Kaikki uskossani oli väärää ja tuomittavaa.

      Siitä alkoi melkoinen tutkiskelujen tie, miksi halutaan kieltää usko toisilta? Mikä ihme tällaisen takana on?

      ”Pitäisi täyttää jotain kymmenen kohdan listoja ja/tai syytää helvetin tulet silmistä loistaen helvetin kauhuja syntisille, jotta täyttäisi oikeat kriteerit tai vähintään tuomita jotkut tietyt, valitut synnit synniksi, vaikka asia ei minua mitenkään edes koskisi.”

      Aikoinaan kun etsin hengellistä kotiani, kävin monia keskusteluja eri suuntausten edustajien kanssa. Aluksi oltiin mielellään ottamassa vastaan, mutta sitten alkoi tulla näitä eri vaatimusten listaa.

      Nuo listat ovat sitten vähän eri tyylisiä, riippuen siitä, kenen kanssa olet tekemisissä. Kaikkien ehdottomammissa – joiden edustajia täällä tuntuu olevan useampiakin – olisi pitänyt muuttaa mielipiteitäänkin juuri sellaiseksi kuin käskettiin. Se oli varsin outoa.

      Muistan erään ystäväni, joka meni erääseen karismaattiseen liikkeeseen mukaan. Hän oli innoissaan uskostaan ja saikin hienon sysäyksen elämässä eteenpäin. Kun aikaa kului, nuo ”ystävät” aloittivat myyräntyönsä ja eräänkin kerran juteltiin, miten hän ahdistuksessaan menettelisi.

      Hän oli taiteilija ja tekin luonnollisesti samalla työtään. Nämä ”ystävät” alkoivat vierailla hänen työhuoneella, ja ensin maireasti puhua siitä, miksi usko ei näy hänen tyylissään ja töissään muutenkaan? Lopulta he alkoivat painostaa varsin aggressiivisesti sen suhteen, että töiden olisi pitänyt muuttua heidän näkemystensä mukaisiksi.

      Meni vielä aikaa, kunnes ystäväni lopulta sai tarpeekseen. Hän lähti tuosta yhteisöstä. Ja voin kertoa, että se oli hyvä askel.

      ”Pitäisikö luopua koko uskosta?”

      Olen tullut siihen lopputulokseen, että tämä tavoite tuntuu joillakin olevan. He ovat siis siitä erikoisia uskovia, että ovat pakottamassa ihmisiä ateisteiksi, jos ei heidän mielen mukaan tee. He ovat kuin riitelevät lapset, jotka uskovat, ettei isän rakkautta riitä kaikille. He ovat hyvin mustasukkaisia Jumalasta, eivätkä halua muiden tulevan Hänen lähelleen.

      • totuuttatuleehakea

        "Siitä alkoi melkoinen tutkiskelujen tie, miksi halutaan kieltää usko toisilta? Mikä ihme tällaisen takana on?"

        Vastaus kysymykseesi löytyy tästä lauseesta! Sinä valehtelet tässä! Kukaan uskova ei kiellä uskoa toiselta, vaan päinvastoin uskoon johdattaminen on meidän tehtävämme. Et varmaan ymmärrä kuinka paljon loukkaat uskovaisia tuollaisilla valheellisilla kommenteilla. Uskon kieltää liberaalit ja ateistit toisilta ihmisiltä, joita sinä taasen suosit. Eli kohdallasi ihan kaikki on mennyt päälaelleen.

        Kuten Jumala janoaa totuutta salatuimpaan saakka, niin myös meillä uskovilla on sama henki. Janoamme totuutta Jumalan Sanan totuutta.

        Ja nyt taas kerran painan pääni ottamaan nostamaan ne iskut joita tämä viestini aiheuttaa!


      • totuuttatuleehakea kirjoitti:

        "Siitä alkoi melkoinen tutkiskelujen tie, miksi halutaan kieltää usko toisilta? Mikä ihme tällaisen takana on?"

        Vastaus kysymykseesi löytyy tästä lauseesta! Sinä valehtelet tässä! Kukaan uskova ei kiellä uskoa toiselta, vaan päinvastoin uskoon johdattaminen on meidän tehtävämme. Et varmaan ymmärrä kuinka paljon loukkaat uskovaisia tuollaisilla valheellisilla kommenteilla. Uskon kieltää liberaalit ja ateistit toisilta ihmisiltä, joita sinä taasen suosit. Eli kohdallasi ihan kaikki on mennyt päälaelleen.

        Kuten Jumala janoaa totuutta salatuimpaan saakka, niin myös meillä uskovilla on sama henki. Janoamme totuutta Jumalan Sanan totuutta.

        Ja nyt taas kerran painan pääni ottamaan nostamaan ne iskut joita tämä viestini aiheuttaa!

        ”Sinä valehtelet tässä! Kukaan uskova ei kiellä uskoa toiselta…”

        Ei sellainen ole valhe, jonka on täällä lukenut, on omin korvin jopa kuullutkin. Uskovana en voi kieltää kenenkään uskoa, enkä edes mittailla sitä millään tavoin.

        ”…meillä uskovilla on sama henki.”

        Niin minäkin luulin, mutta täällä on tullut selväksi, ettei näin ikävä kyllä ole. Kun luen nuo Eerikaa loukkaavat kommentit tästäkin ketjusta, niin aika surulliselta tuntuu.

        Miksi olet niin kova?


      • totuuttatuleehakea
        mummomuori kirjoitti:

        ”Sinä valehtelet tässä! Kukaan uskova ei kiellä uskoa toiselta…”

        Ei sellainen ole valhe, jonka on täällä lukenut, on omin korvin jopa kuullutkin. Uskovana en voi kieltää kenenkään uskoa, enkä edes mittailla sitä millään tavoin.

        ”…meillä uskovilla on sama henki.”

        Niin minäkin luulin, mutta täällä on tullut selväksi, ettei näin ikävä kyllä ole. Kun luen nuo Eerikaa loukkaavat kommentit tästäkin ketjusta, niin aika surulliselta tuntuu.

        Miksi olet niin kova?

        "”Sinä valehtelet tässä! Kukaan uskova ei kiellä uskoa toiselta…”

        Ei sellainen ole valhe, jonka on täällä lukenut, on omin korvin jopa kuullutkin. "

        Tämä näköjään nyt toistuva valhe mitä yrität levittää. Yksikään uskova ei kiellä uskoa toiselta ihmisiltä! Tällaiseksi tämä on mennyt.

        Eilen A-talkissa tuotiin valittaen esiin, että valhe kahden rintaman molemmin puolin on vallannut ihmiset ja median sekä USA:ssa että länsimaisessa viestinnässä.


        "”…meillä uskovilla on sama henki.”

        Niin minäkin luulin, mutta täällä on tullut selväksi, ettei näin ikävä kyllä ole."

        Ja sitten toinen valhe heti perään. Miksi et koskaan voi keskustella tosiasioitten kautta asioista, vaan luot propagandaa? Ymmärrän, että sinut on nuoruudessasi ehdollistettu propagandan tekemiseen ja sen kautta hahmottamaan maailmaa, mutta sinun tulee ensin karsia tämä propaganda pois itsestäsi ja sitten etsit Jumalan valtakuntaa ja uskoa totuudessa ja pyhyydessä. Jos ihmisen rukous Jeesukselle on aito ja totuutta salatuimpaan saakka, niin Jeesus vastaa AINA tällaisen ihmisen rukoukseen ja kaikki muuttuu. Tästä se tulee lähteä! Tätä tapahtumaa ihmisen sydämessä kutsutaan uudestisyntymiseksi. Aivan varmasti kosketuspiirissäsi on aito ja syvän hengellinen uskovainen. Käänny hänen puoleensa kerro asiasi ja tuo esiin, että haluat uskoa kokosydämisesti Jeesukseen. Hän taatusti osaa johdattaa sinut uskoon Jeesukseen ja olen aivan varma, että tämän jälkeen olet todella voimallinen julistaja kun Pyhä henki saa sinut vallata Herramme työhön.


      • OnHyväOlla

        "totuuttatuleehakea"

        taas vaihdoit nimimerkkiä, onko reilua.


      • totuuttatuleehakea kirjoitti:

        "”Sinä valehtelet tässä! Kukaan uskova ei kiellä uskoa toiselta…”

        Ei sellainen ole valhe, jonka on täällä lukenut, on omin korvin jopa kuullutkin. "

        Tämä näköjään nyt toistuva valhe mitä yrität levittää. Yksikään uskova ei kiellä uskoa toiselta ihmisiltä! Tällaiseksi tämä on mennyt.

        Eilen A-talkissa tuotiin valittaen esiin, että valhe kahden rintaman molemmin puolin on vallannut ihmiset ja median sekä USA:ssa että länsimaisessa viestinnässä.


        "”…meillä uskovilla on sama henki.”

        Niin minäkin luulin, mutta täällä on tullut selväksi, ettei näin ikävä kyllä ole."

        Ja sitten toinen valhe heti perään. Miksi et koskaan voi keskustella tosiasioitten kautta asioista, vaan luot propagandaa? Ymmärrän, että sinut on nuoruudessasi ehdollistettu propagandan tekemiseen ja sen kautta hahmottamaan maailmaa, mutta sinun tulee ensin karsia tämä propaganda pois itsestäsi ja sitten etsit Jumalan valtakuntaa ja uskoa totuudessa ja pyhyydessä. Jos ihmisen rukous Jeesukselle on aito ja totuutta salatuimpaan saakka, niin Jeesus vastaa AINA tällaisen ihmisen rukoukseen ja kaikki muuttuu. Tästä se tulee lähteä! Tätä tapahtumaa ihmisen sydämessä kutsutaan uudestisyntymiseksi. Aivan varmasti kosketuspiirissäsi on aito ja syvän hengellinen uskovainen. Käänny hänen puoleensa kerro asiasi ja tuo esiin, että haluat uskoa kokosydämisesti Jeesukseen. Hän taatusti osaa johdattaa sinut uskoon Jeesukseen ja olen aivan varma, että tämän jälkeen olet todella voimallinen julistaja kun Pyhä henki saa sinut vallata Herramme työhön.

        ”Tämä näköjään nyt toistuva valhe mitä yrität levittää.”

        En levitä mitään valheita. Kyllä ne voi kaikki täältä lukea. Mutta jos et itse ole niitä lukenut, niin ongelma on sinulla – voit vain väittää, ettet ole niitä lukenut.

        ”…valhe kahden rintaman molemmin puolin on vallannut ihmiset…”

        Ikävä kyllä kovasti yritetään luoda ”kaksi rintamaa” – todellisuudessa on monta eri ”rintamaa”.

        ”Jos ihmisen rukous Jeesukselle on aito ja totuutta salatuimpaan saakka, niin Jeesus vastaa AINA tällaisen ihmisen rukoukseen ja kaikki muuttuu.”

        Kyllä, ja ilokseni olen saanut sen kokea.

        ”Aivan varmasti kosketuspiirissäsi on aito ja syvän hengellinen uskovainen. Käänny hänen puoleensa…”

        Kyllä, heitä on useampi. Ja saankin käydä todella hyviä keskusteluja heidän kanssaan.

        ”Hän taatusti osaa johdattaa sinut uskoon Jeesukseen ja olen aivan varma, että tämän jälkeen olet todella voimallinen julistaja…”

        Mutta kun heitä on niin monenlaisista suuntauksista ja toisaalta, miten toinen ihminen voi antaa uskon toiselle ihmiselle?
        Mitä tuohon julistamiseen tulee, aikoineen eräällä paikkakunnalla oli ystävinäni helluntailainen pariskunta. he olivat aivan samaa mieltä kanssasi ja tuolloin koko seurakunta oli rukoillut minun puolestani. Ele oli kaunis, tosin minusta ei tullut helluntailaista.

        ”Ymmärrän, että sinut on nuoruudessasi ehdollistettu propagandan tekemiseen ja sen kautta hahmottamaan maailmaa, mutta sinun tulee ensin karsia tämä propaganda pois itsestäsi ja sitten etsit Jumalan valtakuntaa ja uskoa totuudessa ja pyhyydessä…”

        Miten voit sanoa täysin tuntemattomasta ihmisestä noin varmasti sen, millainen hänen elämänsä on ollut lapsen ja nuorena? Etköhän nyt itse syyllisty juuri tähän ”Miksi et koskaan voi keskustella tosiasioitten kautta asioista, vaan luot propagandaa?”?

        Jos sinusta ”ehdollistamista” oli mummoni varsin ankea luterilaisuus, tai toisen mummoni lämmin ja luottava usko? Vai oliko sitä kenties isäni opetus, joka toistuvasti ajoi ottamaan asioista selvää, ottamaan osaa tiukkoihin väittelyihin uskonnosta Jehovien kanssa tai ehkä sitä olikin se yhteiskunnallinen tietoisuus sekä uteliaisuus ymmärtää erilaisia aatteita sekä ideologioita?


      • tässätällaista
        mummomuori kirjoitti:

        ”Tämä näköjään nyt toistuva valhe mitä yrität levittää.”

        En levitä mitään valheita. Kyllä ne voi kaikki täältä lukea. Mutta jos et itse ole niitä lukenut, niin ongelma on sinulla – voit vain väittää, ettet ole niitä lukenut.

        ”…valhe kahden rintaman molemmin puolin on vallannut ihmiset…”

        Ikävä kyllä kovasti yritetään luoda ”kaksi rintamaa” – todellisuudessa on monta eri ”rintamaa”.

        ”Jos ihmisen rukous Jeesukselle on aito ja totuutta salatuimpaan saakka, niin Jeesus vastaa AINA tällaisen ihmisen rukoukseen ja kaikki muuttuu.”

        Kyllä, ja ilokseni olen saanut sen kokea.

        ”Aivan varmasti kosketuspiirissäsi on aito ja syvän hengellinen uskovainen. Käänny hänen puoleensa…”

        Kyllä, heitä on useampi. Ja saankin käydä todella hyviä keskusteluja heidän kanssaan.

        ”Hän taatusti osaa johdattaa sinut uskoon Jeesukseen ja olen aivan varma, että tämän jälkeen olet todella voimallinen julistaja…”

        Mutta kun heitä on niin monenlaisista suuntauksista ja toisaalta, miten toinen ihminen voi antaa uskon toiselle ihmiselle?
        Mitä tuohon julistamiseen tulee, aikoineen eräällä paikkakunnalla oli ystävinäni helluntailainen pariskunta. he olivat aivan samaa mieltä kanssasi ja tuolloin koko seurakunta oli rukoillut minun puolestani. Ele oli kaunis, tosin minusta ei tullut helluntailaista.

        ”Ymmärrän, että sinut on nuoruudessasi ehdollistettu propagandan tekemiseen ja sen kautta hahmottamaan maailmaa, mutta sinun tulee ensin karsia tämä propaganda pois itsestäsi ja sitten etsit Jumalan valtakuntaa ja uskoa totuudessa ja pyhyydessä…”

        Miten voit sanoa täysin tuntemattomasta ihmisestä noin varmasti sen, millainen hänen elämänsä on ollut lapsen ja nuorena? Etköhän nyt itse syyllisty juuri tähän ”Miksi et koskaan voi keskustella tosiasioitten kautta asioista, vaan luot propagandaa?”?

        Jos sinusta ”ehdollistamista” oli mummoni varsin ankea luterilaisuus, tai toisen mummoni lämmin ja luottava usko? Vai oliko sitä kenties isäni opetus, joka toistuvasti ajoi ottamaan asioista selvää, ottamaan osaa tiukkoihin väittelyihin uskonnosta Jehovien kanssa tai ehkä sitä olikin se yhteiskunnallinen tietoisuus sekä uteliaisuus ymmärtää erilaisia aatteita sekä ideologioita?

        "En levitä mitään valheita. Kyllä ne voi kaikki täältä lukea. Mutta jos et itse ole niitä lukenut, niin ongelma on sinulla – voit vain väittää, ettet ole niitä lukenut. "

        Ongelma on sinun! Yksikään uskova ei kiellä uskoa toiselta ihmisiltä!


        "”…valhe kahden rintaman molemmin puolin on vallannut ihmiset…”

        Ikävä kyllä kovasti yritetään luoda ”kaksi rintamaa” – todellisuudessa on monta eri ”rintamaa”."

        Näin nyt ainakin neljä asiantuntijaa A-talkissa totesivat, että valhe on vallannut rintaman molemmin puolin. Ja sitten nämä median molemmat osapuolet syyttävät ei-valtamediaa valemediaksi. AIna monimutkaiseksi on siis mennyt.


        "”Aivan varmasti kosketuspiirissäsi on aito ja syvän hengellinen uskovainen. Käänny hänen puoleensa…”

        Kyllä, heitä on useampi. Ja saankin käydä todella hyviä keskusteluja heidän kanssaan."

        SInänsä keskustelut ovat turhia, koska vastakkainasettelusi kristinuskoa kohtaan vaan jatkuu koko ajan. Jokin siellä sisimmässä nyt kaihertaa eikä Jumalan hyvät voimat pääse vaikuttamaan.


        "”Hän taatusti osaa johdattaa sinut uskoon Jeesukseen ja olen aivan varma, että tämän jälkeen olet todella voimallinen julistaja…”

        Mutta kun heitä on niin monenlaisista suuntauksista ja toisaalta, miten toinen ihminen voi antaa uskon toiselle ihmiselle?"


        Kiinnität siis huomiosi näihin moniin suuntauksiin. Asia alkaa aueta välittömästi, kun alat kiinnittää huomiosi ihan kokonaan Jeesukseen ja otat Hänet aidosti vastaan koko elämääsi ja elämäsi Herraksi. Älä välitä näistä ihmisten suuntauksista ja mielipiteistä ensisijaisesti, anna suuntausten olla. Tee kuten minä! Itse kyllä kuuntelen kohteliaasti ja jopa mielenkiinnolla kaikkia mahdollisia ja otan näistä joskus esiintulevia kultahippuja, mutta päähuomio ja mieli on suunnattu Jumalaan ja Hänen opetuksiinsa Sanan ja Pyhän hengen armolahjojen kautta.


        "”Ymmärrän, että sinut on nuoruudessasi ehdollistettu propagandan tekemiseen ja sen kautta hahmottamaan maailmaa, mutta sinun tulee ensin karsia tämä propaganda pois itsestäsi ja sitten etsit Jumalan valtakuntaa ja uskoa totuudessa ja pyhyydessä…”

        Miten voit sanoa täysin tuntemattomasta ihmisestä noin varmasti sen, millainen hänen elämänsä on ollut lapsen ja nuorena? "

        Teen arvioitani viestiesi perusteella ja siihen mitä olet joskus kertonut itsestäsi! En siis tunne sinua ihmisenä! Ja siksi aina tulee jättää tietty varaus.


        "Jos sinusta ”ehdollistamista” oli mummoni varsin ankea luterilaisuus, tai toisen mummoni lämmin ja luottava usko? "

        No ompas sinulla ollut monitahoinen lapsuus ja nuoruus suhteessa hengellisyyteen. Ymmärrän tosi hyvin, että tuollainen "ristiriitaisuus" vaikuttaa ihmiseen. Mutta toistan vielä - älä katso ihmisiin ja suuntauksiin. Pidä Jumala ja Hänen Sanansa päällimäisenä. Me ihmiset olemme erehtyväisiä ja rikomme toisiamme ja Jumalalla on suuri työ saada koko tämä uskovien "orkesteri" soittamaan samaa säveltä. Jeesuksen luoman ytimen ympärillä on satoja mielipiteitä ja suuntauksia ja jatkuvaa riitaa, mutta se Jeesus-ydin kestää ja pysyy. Ja tähän tulee se huomio keskittää. Kohteliaasti voimme kuunnella jopa Jehovan todistajia ja sitten kertoa heille jotain omakohtaista Jeesuksesta, niin hekin kuuntelevat. Heidänkään kanssa ei aina tarvitse väitellä. Viimeksi kun kaksi Jehovan todistajaa kävi ovellani, niin kävimme normaalin keskustelun, jossa lopulta kerroin Jeesuksen mahdollisuuksista vaikuttaa ihmiseen eli ei aina tarvi ottaa ohjeita USA:sta saakka. Ja siinä ihan lopussa esitin surunvalittelun, kun se Turun puukottaja oli tappanut torilla seisseen Jehovan todistajanaisen, niin kaikilla meillä oli kyyneleet silmissä kun erosimme.


      • tässätällaista kirjoitti:

        "En levitä mitään valheita. Kyllä ne voi kaikki täältä lukea. Mutta jos et itse ole niitä lukenut, niin ongelma on sinulla – voit vain väittää, ettet ole niitä lukenut. "

        Ongelma on sinun! Yksikään uskova ei kiellä uskoa toiselta ihmisiltä!


        "”…valhe kahden rintaman molemmin puolin on vallannut ihmiset…”

        Ikävä kyllä kovasti yritetään luoda ”kaksi rintamaa” – todellisuudessa on monta eri ”rintamaa”."

        Näin nyt ainakin neljä asiantuntijaa A-talkissa totesivat, että valhe on vallannut rintaman molemmin puolin. Ja sitten nämä median molemmat osapuolet syyttävät ei-valtamediaa valemediaksi. AIna monimutkaiseksi on siis mennyt.


        "”Aivan varmasti kosketuspiirissäsi on aito ja syvän hengellinen uskovainen. Käänny hänen puoleensa…”

        Kyllä, heitä on useampi. Ja saankin käydä todella hyviä keskusteluja heidän kanssaan."

        SInänsä keskustelut ovat turhia, koska vastakkainasettelusi kristinuskoa kohtaan vaan jatkuu koko ajan. Jokin siellä sisimmässä nyt kaihertaa eikä Jumalan hyvät voimat pääse vaikuttamaan.


        "”Hän taatusti osaa johdattaa sinut uskoon Jeesukseen ja olen aivan varma, että tämän jälkeen olet todella voimallinen julistaja…”

        Mutta kun heitä on niin monenlaisista suuntauksista ja toisaalta, miten toinen ihminen voi antaa uskon toiselle ihmiselle?"


        Kiinnität siis huomiosi näihin moniin suuntauksiin. Asia alkaa aueta välittömästi, kun alat kiinnittää huomiosi ihan kokonaan Jeesukseen ja otat Hänet aidosti vastaan koko elämääsi ja elämäsi Herraksi. Älä välitä näistä ihmisten suuntauksista ja mielipiteistä ensisijaisesti, anna suuntausten olla. Tee kuten minä! Itse kyllä kuuntelen kohteliaasti ja jopa mielenkiinnolla kaikkia mahdollisia ja otan näistä joskus esiintulevia kultahippuja, mutta päähuomio ja mieli on suunnattu Jumalaan ja Hänen opetuksiinsa Sanan ja Pyhän hengen armolahjojen kautta.


        "”Ymmärrän, että sinut on nuoruudessasi ehdollistettu propagandan tekemiseen ja sen kautta hahmottamaan maailmaa, mutta sinun tulee ensin karsia tämä propaganda pois itsestäsi ja sitten etsit Jumalan valtakuntaa ja uskoa totuudessa ja pyhyydessä…”

        Miten voit sanoa täysin tuntemattomasta ihmisestä noin varmasti sen, millainen hänen elämänsä on ollut lapsen ja nuorena? "

        Teen arvioitani viestiesi perusteella ja siihen mitä olet joskus kertonut itsestäsi! En siis tunne sinua ihmisenä! Ja siksi aina tulee jättää tietty varaus.


        "Jos sinusta ”ehdollistamista” oli mummoni varsin ankea luterilaisuus, tai toisen mummoni lämmin ja luottava usko? "

        No ompas sinulla ollut monitahoinen lapsuus ja nuoruus suhteessa hengellisyyteen. Ymmärrän tosi hyvin, että tuollainen "ristiriitaisuus" vaikuttaa ihmiseen. Mutta toistan vielä - älä katso ihmisiin ja suuntauksiin. Pidä Jumala ja Hänen Sanansa päällimäisenä. Me ihmiset olemme erehtyväisiä ja rikomme toisiamme ja Jumalalla on suuri työ saada koko tämä uskovien "orkesteri" soittamaan samaa säveltä. Jeesuksen luoman ytimen ympärillä on satoja mielipiteitä ja suuntauksia ja jatkuvaa riitaa, mutta se Jeesus-ydin kestää ja pysyy. Ja tähän tulee se huomio keskittää. Kohteliaasti voimme kuunnella jopa Jehovan todistajia ja sitten kertoa heille jotain omakohtaista Jeesuksesta, niin hekin kuuntelevat. Heidänkään kanssa ei aina tarvitse väitellä. Viimeksi kun kaksi Jehovan todistajaa kävi ovellani, niin kävimme normaalin keskustelun, jossa lopulta kerroin Jeesuksen mahdollisuuksista vaikuttaa ihmiseen eli ei aina tarvi ottaa ohjeita USA:sta saakka. Ja siinä ihan lopussa esitin surunvalittelun, kun se Turun puukottaja oli tappanut torilla seisseen Jehovan todistajanaisen, niin kaikilla meillä oli kyyneleet silmissä kun erosimme.

        ”…ainakin neljä asiantuntijaa A-talkissa totesivat, että valhe on vallannut rintaman molemmin puolin. Ja sitten nämä median molemmat osapuolet syyttävät ei-valtamediaa valemediaksi.”

        Ymmärtääkseni tuossa oli kyse Yhdysvaltojen mediasta?!!

        ”SInänsä keskustelut ovat turhia, koska vastakkainasettelusi kristinuskoa kohtaan vaan jatkuu…”

        Kyllä me keskustelemme hyvin myönteisesti, sillä osaamme kunnioittaa toinen toisiamme. Kristinuskon puolesta olemme kaikki, näkemyseroista huolimatta.

        ”Älä välitä näistä ihmisten suuntauksista ja mielipiteistä ensisijaisesti, anna suuntausten olla.”

        Juurin näin teen. Jostain syystä se herättää sinussa kovin kielteisiä asenteita.

        ”En siis tunne sinua ihmisenä! Ja siksi aina tulee jättää tietty varaus. ”

        Joten ethän sitten lähde noin varmasti väittämään minusta jotain?

        ”Heidänkään kanssa ei aina tarvitse väitellä.”

        Aivan, Jehovien kanssa väittelin kiivaimmin silloin, kun olin vielä ateisti. Sen jälkeen tapaamiset ovat olleet hyvin rakentavia, tosin minun puoleltani kriittisiä. Mikä mielenkiintoisinta, heillä on hyvin paljon samoja näkemyksiä kuin konservatiivisilla kristityillä. Ja Raamattua on tullut tutkittua heidän innoittamanaan hyvin tarkasti vuosien saatossa.


      • tässätällaista
        mummomuori kirjoitti:

        ”…ainakin neljä asiantuntijaa A-talkissa totesivat, että valhe on vallannut rintaman molemmin puolin. Ja sitten nämä median molemmat osapuolet syyttävät ei-valtamediaa valemediaksi.”

        Ymmärtääkseni tuossa oli kyse Yhdysvaltojen mediasta?!!

        ”SInänsä keskustelut ovat turhia, koska vastakkainasettelusi kristinuskoa kohtaan vaan jatkuu…”

        Kyllä me keskustelemme hyvin myönteisesti, sillä osaamme kunnioittaa toinen toisiamme. Kristinuskon puolesta olemme kaikki, näkemyseroista huolimatta.

        ”Älä välitä näistä ihmisten suuntauksista ja mielipiteistä ensisijaisesti, anna suuntausten olla.”

        Juurin näin teen. Jostain syystä se herättää sinussa kovin kielteisiä asenteita.

        ”En siis tunne sinua ihmisenä! Ja siksi aina tulee jättää tietty varaus. ”

        Joten ethän sitten lähde noin varmasti väittämään minusta jotain?

        ”Heidänkään kanssa ei aina tarvitse väitellä.”

        Aivan, Jehovien kanssa väittelin kiivaimmin silloin, kun olin vielä ateisti. Sen jälkeen tapaamiset ovat olleet hyvin rakentavia, tosin minun puoleltani kriittisiä. Mikä mielenkiintoisinta, heillä on hyvin paljon samoja näkemyksiä kuin konservatiivisilla kristityillä. Ja Raamattua on tullut tutkittua heidän innoittamanaan hyvin tarkasti vuosien saatossa.

        "”…ainakin neljä asiantuntijaa A-talkissa totesivat, että valhe on vallannut rintaman molemmin puolin. Ja sitten nämä median molemmat osapuolet syyttävät ei-valtamediaa valemediaksi.”

        Ymmärtääkseni tuossa oli kyse Yhdysvaltojen mediasta?!!"

        Puhe oli myös Suomen mediasta! Toimittaja vähän hätkähti, kun asia meni hänelle jakeluun. Molempien osapuolien mediat puhuu propagandaa, jota katsottiin olevan noin 80% ja loput sitten faktaa, kun kyse on poliittisista uutisista.


        "”Älä välitä näistä ihmisten suuntauksista ja mielipiteistä ensisijaisesti, anna suuntausten olla.”

        Juurin näin teen. Jostain syystä se herättää sinussa kovin kielteisiä asenteita."

        Itse en edusta mitään suuntausta - kaikki tulee suoraan Jumalan Sanasta sellaisenaan. En ole koskaan antautunut minkäänlaisten suuntausten edustajaksi, vaikka on minulla myös kotiseurakunta.


        "”En siis tunne sinua ihmisenä! Ja siksi aina tulee jättää tietty varaus. ”

        Joten ethän sitten lähde noin varmasti väittämään minusta jotain?"


        Luotaan kyllä myös jatkossa viestejäsi ja osaan kyllä tehdä niistä oikeita johtopäätöksiä.




        "”Heidänkään kanssa ei aina tarvitse väitellä.”

        Aivan, Jehovien kanssa väittelin kiivaimmin silloin, kun olin vielä ateisti. Sen jälkeen tapaamiset ovat olleet hyvin rakentavia, tosin minun puoleltani kriittisiä. Mikä mielenkiintoisinta, heillä on hyvin paljon samoja näkemyksiä kuin konservatiivisilla kristityillä."

        Tuo on totta, että Jehovan todistajilla on paljon ihan Jumalan Sanasta lähtevää asiaa ja varsinkin asenteissa he ovat samoilla linjoilla kuin uskovat kristityt monissakin eri asiayhteyksissä. Suurin ongelma heidänkin kohdallaan, kuten myös kirkossa, on, että luotetaan viime kädessä ihmisiin ja heidän antamiin ohjeisiin eikä Jumalan kirjoitettuun Sanaan.


      • tässätällaista kirjoitti:

        "”…ainakin neljä asiantuntijaa A-talkissa totesivat, että valhe on vallannut rintaman molemmin puolin. Ja sitten nämä median molemmat osapuolet syyttävät ei-valtamediaa valemediaksi.”

        Ymmärtääkseni tuossa oli kyse Yhdysvaltojen mediasta?!!"

        Puhe oli myös Suomen mediasta! Toimittaja vähän hätkähti, kun asia meni hänelle jakeluun. Molempien osapuolien mediat puhuu propagandaa, jota katsottiin olevan noin 80% ja loput sitten faktaa, kun kyse on poliittisista uutisista.


        "”Älä välitä näistä ihmisten suuntauksista ja mielipiteistä ensisijaisesti, anna suuntausten olla.”

        Juurin näin teen. Jostain syystä se herättää sinussa kovin kielteisiä asenteita."

        Itse en edusta mitään suuntausta - kaikki tulee suoraan Jumalan Sanasta sellaisenaan. En ole koskaan antautunut minkäänlaisten suuntausten edustajaksi, vaikka on minulla myös kotiseurakunta.


        "”En siis tunne sinua ihmisenä! Ja siksi aina tulee jättää tietty varaus. ”

        Joten ethän sitten lähde noin varmasti väittämään minusta jotain?"


        Luotaan kyllä myös jatkossa viestejäsi ja osaan kyllä tehdä niistä oikeita johtopäätöksiä.




        "”Heidänkään kanssa ei aina tarvitse väitellä.”

        Aivan, Jehovien kanssa väittelin kiivaimmin silloin, kun olin vielä ateisti. Sen jälkeen tapaamiset ovat olleet hyvin rakentavia, tosin minun puoleltani kriittisiä. Mikä mielenkiintoisinta, heillä on hyvin paljon samoja näkemyksiä kuin konservatiivisilla kristityillä."

        Tuo on totta, että Jehovan todistajilla on paljon ihan Jumalan Sanasta lähtevää asiaa ja varsinkin asenteissa he ovat samoilla linjoilla kuin uskovat kristityt monissakin eri asiayhteyksissä. Suurin ongelma heidänkin kohdallaan, kuten myös kirkossa, on, että luotetaan viime kädessä ihmisiin ja heidän antamiin ohjeisiin eikä Jumalan kirjoitettuun Sanaan.

        ”Molempien osapuolien mediat puhuu propagandaa, jota katsottiin olevan noin 80% ja loput sitten faktaa…”

        Kenen molempien osapuolten??? Olemassa oleva media kun on hyvin monien eri osapuolien näkemyksiä!!!
        Aikoinaan kun suomessa oli aika selvä jako esim. vasemmiston ja oikeiston kesken, oli mediaa mielenkiintoista lukea. Otin usein samasta asiasta monen eri lehden ja luin, mitä niissä sanottiin. Oli siis aivan selkeää se, että jokainen käsitteli aihetta omasta näkökulmastaan. Se tarkoitti, että painotukset olivat erilaisia, samoin uutisista jätettiin pois osa, joka ei sopinut siihen näkemykseen.

        Eli kyse on normaalista näkemyserioista, eli mistään propagandasta. Suoranaista propagandaa ei ns. valtamediassa ole.
        Propagandassa on aina ripaus faktaa, ja suurin osa on kuulopuheita, juoruja, ja valheita. Sen tarkoitus on luoda ennakkoluuloja, vihamielisyyttä sekä vaientaa eri tavoin ajattelevat. Se esitetään ainoa ehdottomana totuutena, eikä sitä saisi kukaan epäillä.

        Joten lähinnä nämä valhemediat, kuten mv julkaisu, ”oikea media” jne. ovat juuri näitä propaganda julkaisuja, eivät niinkään tavallinen media.

        ”Itse en edusta mitään suuntausta - kaikki tulee suoraan Jumalan Sanasta sellaisenaan.”

        Aina me jotain suutausta silti edustetaan, sillä tiettyjen näkemysten varaan me rakennetaan käsitykset uskosta ja Raamatusta.

        ”Suurin ongelma heidänkin kohdallaan, kuten myös kirkossa, on, että luotetaan viime kädessä ihmisiin ja heidän antamiin ohjeisiin eikä Jumalan kirjoitettuun Sanaan.”

        Vaikka Jehovan todistajat perustelevat kaiken Raamatulla? Niin, siinä tapauksessa aivan kaikki eri seurakunnat – siis ne jotka noudattavat sanatarkkaa tulkintalijaa – ovat aivan vastaavia.


    • Täällä olikin muutama päivä epäilyttävän rauhallista jopa ihan keskusteltiin, liekö mummo ollut reissussa?

      • Tulitko nyt "rakkauden hengessä" tölväisseeksi toista kirjoittaa kuten "kunnon uskovat" näyttävät tekevän?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Tulitko nyt "rakkauden hengessä" tölväisseeksi toista kirjoittaa kuten "kunnon uskovat" näyttävät tekevän?

        Miksi moista epäilet?


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Miksi moista epäilet?

        Oikeastaan en epäile, aika suoraanhan sinä asian ilmaisit.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Oikeastaan en epäile, aika suoraanhan sinä asian ilmaisit.

        No kysytään näin mikä tuossa virkkeessä ei ollut totta, valehtelenko jossain kohdassa, pari päivää oli rauhallista, koska ainakaan tässä ketjussa enkä muuallakaan nähnyt mummon viestejä, Mummo kirjoittanee kymmeniä jopa sata viestiä päivässä, kyllä tällaisen kirjoittajan poissaolon huomaa, voi tietysti olla että olemme lukeneet eri ketjuja. Sinä aikana täällä oli varsin rauhallista keskustelua normaaliin verrattuna ,sekin on totta. Viimeinen kysymys oli aiheellinen jos mummo ei ollut täällä, oliko kenties reissussa, en tiedä. Mikä siis ei ollut totta ja jos puhun totta, ei pitäisi olla mitään valittamista.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        No kysytään näin mikä tuossa virkkeessä ei ollut totta, valehtelenko jossain kohdassa, pari päivää oli rauhallista, koska ainakaan tässä ketjussa enkä muuallakaan nähnyt mummon viestejä, Mummo kirjoittanee kymmeniä jopa sata viestiä päivässä, kyllä tällaisen kirjoittajan poissaolon huomaa, voi tietysti olla että olemme lukeneet eri ketjuja. Sinä aikana täällä oli varsin rauhallista keskustelua normaaliin verrattuna ,sekin on totta. Viimeinen kysymys oli aiheellinen jos mummo ei ollut täällä, oliko kenties reissussa, en tiedä. Mikä siis ei ollut totta ja jos puhun totta, ei pitäisi olla mitään valittamista.

        "Mummo kirjoittanee kymmeniä jopa sata viestiä päivässä...."

        Kyllä ne kymmeniä vielä ovat. Ei muutamassa tunnissa paljon kerkeä - etenkin jos sattuu hyviä keskusteluita, joihin pitää kunnolla miettiä vastausta.

        Ja niin, olen kyllä ollut miltei päivittäin - aina jää yksittäisiä päiviä välistä. Ja pian pääsettee juoruamaan ihan mielin määrin, sillä jälleen voi tulla muutama aamu, etten tässä kerkeä kirjoittelemaan. :D


    • saarnasetä

      Olet jo suorastaan menossa taivaaseen sinulle varatulle aitiopaikalle. Mutta vain sillä ehdolla, että maksat kirkollisverosi säntillisesti ja käyt ehdottomasti jokaisena sunnuntaina latomassa kolehtihaaviin pienen setelitukun, mutta katso syrjäsilmällä paljonko viereisesi henkilö laittaa haaviin, jotta osaat laittaa siihen hieman enemmän, jonka jälkeen viereistäsi henkilöä suuresti harmittaa ja sinä olet iloinen.Tällainen jatkumo tietysti täyttää kolehtihaavit hyvinkin nopeasti, jopa lyhyemmästäkin penkkirivistä saattaa kertyä kolmen kolehtihaavillisen tuotto. Tämä on hieno asia, koska Jumala rakastaa iloista antajaa ja merkkaa tilikirjaansa kaiken tarkasti ylös ja katsoo, ettei kenelläkään ole taivaspaikkamaksuja rästissä.

      • :D Olipa erikoinen näkemys....


    • 2800eSäästänyt

      En ole maksanut kirkollisveroja vuoden 1966 jälkeen, olen syntynyt 1932.
      Kuinkahan minun elämäni kuoleman jälkeen, onko arvailuja.
      17 jälkeläisen Eki vaan.

    • meillä.kai.ollaan

      onkohan kaikki tälle palstalle kirjoittajat ja heidän perheensä onnellia .

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1451
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1263
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      41
      951
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      777
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe