Luin lehdestä mielenkiintoisen jutun manteleista. Siinä testiryhmä oli syönyt 42 mantelia päivittäin ja ruokavalio oli muuttunut terveellisempään suuntaan kaikilla tuona aikana.
Ovat ainakin terveellisiä välipaloja, ja niissä oleva rasva on terveellistä.
Itse olen huomannut, että muutaman mantelin syöminen kunnolla pureskellen vie pahimman makeanhimon pois.
mantelit
5
1451
Vastaukset
- Materi
Olemme jo jonkin aikaa syöneet runsaasti manteleita. Luin jostakin, että joku oli saanut niiden avulla parannetuksi kolesteroliarvojaan. Minäkin olen ymmärtänyt, että manteleiden ja pähkinöiden rasva on terveellistä.
Manteleita saa melko edullisesti ainakin Lidlistä. Mantelit saa kuorituiksi, kun laittaa ne kulhoon ja kaataa päälle kiehuvan kuumaa vettä. Hetken päästä kuori irtoaa helposti. Laitan ne sen jälkeen talouspaperin päälle lautaselle kuivahtamaan, etteivät homehdu kulhossa. Maistuvaa naposteltavaa. Helposti ottaa vielä yhden...- ???
...kuorimattomissa manteleissa enemmän jotain vitamiineja yms. kuin valmiiksi kuorituissa vai onko periaatteessa ihan sama kumpia ostaa?
- Nimetön
??? kirjoitti:
...kuorimattomissa manteleissa enemmän jotain vitamiineja yms. kuin valmiiksi kuorituissa vai onko periaatteessa ihan sama kumpia ostaa?
En tiedä terveellisyydestä, mutta yleensähän kuorimattomissa on enemmän kaikkea tallella. Pidän joka tapauksessa kuorimattomia halvempana vaihtoehtona.
- Nippi
Nimetön kirjoitti:
En tiedä terveellisyydestä, mutta yleensähän kuorimattomissa on enemmän kaikkea tallella. Pidän joka tapauksessa kuorimattomia halvempana vaihtoehtona.
Minäkin oletin, että olisivat halvempia, mutta ihan saman hintaisia
ovat sekä kuoritut että kuorelliset ainakin S-marketissa.
- Anonyymi
On totta että mantelit vievät pois makeanhimon ja minulle on käynyt onneksi nyt näin. En vielä tämän vuoden alussa ollut syönyt manteleita kuin joskus muutaman, mutta sitten niitä oli yhdessä pähkinäsekoituspussissa ja huomasin että nehän ovatkin hyviä ne mantelit. Joten ostin seuraavaksi vain manteleita. Koko ikäni olen ollut tosi kova makeansyöjä, irtokarkkien ja suklaan perään, mutta nyt manteleita iltaisin rouskutellessa makeansyönti jäi vähitellen huomaamattaan pois. Herkkukaapin suklaat ja karkkipussit ovat olleet koskemattomana jo kuukausia ja mikä parasta, olo on keveämpi ja kilojakin tippuu, joita sokerilla on tullut. Suosittelen kaikille manteleita, ovat hyviä ja pitävät verensokerin tasaisena. Ja ei niitä tarvitse kuoria, maistuvat paremmilta kuorineen ja niissä on ravintoaineita. Lihomista manteleita en ole huomannut, päinvastoin ja syön niitä joskus aika paljonkin päivässä. Viikossa menee helposti kilo. Muista pähkinöistä en niin välitä, jo makunsa takia mantelit ovat parhaita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345308Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4842474Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳271219JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t5992En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.16947Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http7924Nainen, tunnetko saman kuin minä
Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv41802HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena
HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei193774Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv3764Siellä taas pyörin
Nimittäin sinun paikkakunnalla mies. Mutta en vieläkään nähnyt sinua. Miksi sinä olet minulta aina piilossa?8713