Palstaminä vs. irl-minä

tyttömäinenpoikatyttö

Oletteko kovin erilaisia irl kuin palstalla? Trollailetteko tai vedättekö muuten överiksi tällä palstalla? Millainen vaikutelma sinusta tulisi, jos tapaisi vaikka baarissa?

Itse olen selvästi pidättyväisempi ja vetäytyvämpi irl. Täällä on helpompi sanoa oma mielipiteensä, kasvotusten pelkään aina että loukkaan ihmisiä (vaikka ei siihen varmaan olisikaan syytä). Olen myös suorasanaisempi täällä ja pidän paremmin puoliani - mikä onkin aika virkistävää. Irl joustan muiden suuntaan, monesti varmaan liikaakin.

31

452

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gnuk

      Samanlainen ärsyttävän itsetietoinen ylimielinen mulkku mä livessäkin olen. Olen myös mukava ja kohtelias kanssaihmisille kunnes joku niistä alkaa aiheuttamaan vitutusta. Eli livenäkin kaikkea sitä mitä täälläkin ja jopa enemmän... :)

    • .. Periaatteessa Juu ja Ei.. Samoissa Ajatuksissa Sisäisesti.. Ja Fiiliksetkin on Tiesteskin samat.. Tarvittaessa tulee puhuttua hyvinkin suoraan, jos/kun tarvetta on.. Sanotaan näin, että Riippuu ihan MistRoikkuu.. Tilanteet/Hetket vaihtelee myös jne.. Kuin myös KaikMuukin.. ;P

    • Ihmisillä lienee monta eri roolia, niin myös minulla. En usko että olen irl missään samanlaisessa roolissa kuin täällä, oikeassa elämässähän olen tuntemattomien kanssa muodollinen ja tuttujen seurassa voi olla enempi oma itsensä mutta silti tietty suodatin päällä.

    • Teknodonna

      Just

      Jos joku vielä kerran mainitsee tällä palstalla sanan baari, niin lähden baariin.

      Ettämuavituttaatällanen

      (Hihitystä)

      • Päiväkänni on paras känni, siinähän ollaan keskeytyskunnossa jo alkuillasta ja krapula menee itsestään ohi kun nukutaan normaalit yöunet.

        Aamulla ihminen herää levänneenä ja suihkun jälkeen syö runsaan aamupalan ennenkuin lähtee shoppailemaan.


      • Teknodonna
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Päiväkänni on paras känni, siinähän ollaan keskeytyskunnossa jo alkuillasta ja krapula menee itsestään ohi kun nukutaan normaalit yöunet.

        Aamulla ihminen herää levänneenä ja suihkun jälkeen syö runsaan aamupalan ennenkuin lähtee shoppailemaan.

        Mjuu

        Sä kuulostat harvinaisen selväjärkiseltä ihmiseltä. Kai sulla nyt jonkinlainen käsitys on siitä, millaisten sekopäiden seassa tässä joutuu ihminen operoimaan?

        (Naurua)


      • Teknodonna kirjoitti:

        Mjuu

        Sä kuulostat harvinaisen selväjärkiseltä ihmiseltä. Kai sulla nyt jonkinlainen käsitys on siitä, millaisten sekopäiden seassa tässä joutuu ihminen operoimaan?

        (Naurua)

        Jos viittaat selväjärkisyydellä ajatuksiini päiväkänneistä, niin paljastan että aihe on mulle tuttu. Mulla oli eräässä aikaisemmassa elämänvaiheessani ystävä joka harrasti pelkkiä päiväkännejä vapaalla ollessaan, hänen seurassaan tuli tutustuttua kyseiseen harrastukseen.

        Tiedän missä seurassa joudut operoimaan, olen itsekin täällä joskus pyörinyt.


      • Teknodonna
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Jos viittaat selväjärkisyydellä ajatuksiini päiväkänneistä, niin paljastan että aihe on mulle tuttu. Mulla oli eräässä aikaisemmassa elämänvaiheessani ystävä joka harrasti pelkkiä päiväkännejä vapaalla ollessaan, hänen seurassaan tuli tutustuttua kyseiseen harrastukseen.

        Tiedän missä seurassa joudut operoimaan, olen itsekin täällä joskus pyörinyt.

        Mennäänpä aiheessa aivan toisaalle.

        Kun nyt mulla on keskusteluyhteydessä selväjärkisenä ja markkinointikykyisenä pitämäni ihminen, niin voisin jopa häneltä kysäistä, että millaiset markkinointipisteet hän asettaisi omaan sarakkeeseeni, jos näin olisi tehtävä?

        Onko kyse lainkaan edes markkinoinnista, on jo toinen juttu. Siihen ei tänään puututa.

        (Reps)


      • Teknodonna kirjoitti:

        Mennäänpä aiheessa aivan toisaalle.

        Kun nyt mulla on keskusteluyhteydessä selväjärkisenä ja markkinointikykyisenä pitämäni ihminen, niin voisin jopa häneltä kysäistä, että millaiset markkinointipisteet hän asettaisi omaan sarakkeeseeni, jos näin olisi tehtävä?

        Onko kyse lainkaan edes markkinoinnista, on jo toinen juttu. Siihen ei tänään puututa.

        (Reps)

        Tässä kohtaa on pakko arvioida kahta eri osa-aluetta jotta pystytään antamaan täsmällisempää palautetta.

        Sinun kohdallasi kiinnostuksen herättäminen on kiistattomasti vahvaa osaamisaluettasi, siinä ei ole kehitettävää.

        Myynnissä ja markkinoinnissa tuotteistaminen on menestyksen salaisuus. Sinun tapauksessasi en ehkä puhuisi suoraan tuotteistamisesta, mutta siitä että potentiaalisen ostajan tulisi tietää mitä on tarjolla. Sillä osa-alueella monellakaan ei ole edes mielikuvia sinusta, korkeintaan haaveita.

        Olen joutunut antamaan työssäni rakentavaa palautetta, ja näen sen tässäkin kohtaa paremmaksi vaihtoehdoksi kuin alkaa kehumaan sellaisesta jolla ei ole kokonaisuuden kannalta riittävän suurta merkitystä. Sinun perusongelmasi on se, että emme tunne "tuotetta".


      • Teknodonna
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Tässä kohtaa on pakko arvioida kahta eri osa-aluetta jotta pystytään antamaan täsmällisempää palautetta.

        Sinun kohdallasi kiinnostuksen herättäminen on kiistattomasti vahvaa osaamisaluettasi, siinä ei ole kehitettävää.

        Myynnissä ja markkinoinnissa tuotteistaminen on menestyksen salaisuus. Sinun tapauksessasi en ehkä puhuisi suoraan tuotteistamisesta, mutta siitä että potentiaalisen ostajan tulisi tietää mitä on tarjolla. Sillä osa-alueella monellakaan ei ole edes mielikuvia sinusta, korkeintaan haaveita.

        Olen joutunut antamaan työssäni rakentavaa palautetta, ja näen sen tässäkin kohtaa paremmaksi vaihtoehdoksi kuin alkaa kehumaan sellaisesta jolla ei ole kokonaisuuden kannalta riittävän suurta merkitystä. Sinun perusongelmasi on se, että emme tunne "tuotetta".

        Mjoo-o

        Tässä on suhteellisen hyvin tuotu esiin markkinoinnin ja tuotteistamisen pääpointit. Eli on olemassa eräänlainen "huipputuote" nimeltä Teknodonna, mutta sellaisia ei ole missään myytävänä. Näin käsitin. Lisäksi tuotetta värittää erittäin vaikeasti hahmoteltavissa oleva kokonaisuus, jollainen jonkin ihmisen luonteena tai ominaisuutena lähentelee käsittämättömyyden äärirajoja. Vaikka näin on, niin kuitenkin tuote on myyvä, herkästi hahmottuva ja jopa jolalin tasolla kaunis samalla kuin on ruma ja hahmoton.

        Teknodonna on kuin kimaltava sumu ympärilläsi, jossa sitä harot, kauhot ja yrität koskettaa. Tunnet sen tuoksun, näet sen, mutta et silti siihen yllä.

        Omituinen tapaus

        (Hirn)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Mjoo-o

        Tässä on suhteellisen hyvin tuotu esiin markkinoinnin ja tuotteistamisen pääpointit. Eli on olemassa eräänlainen "huipputuote" nimeltä Teknodonna, mutta sellaisia ei ole missään myytävänä. Näin käsitin. Lisäksi tuotetta värittää erittäin vaikeasti hahmoteltavissa oleva kokonaisuus, jollainen jonkin ihmisen luonteena tai ominaisuutena lähentelee käsittämättömyyden äärirajoja. Vaikka näin on, niin kuitenkin tuote on myyvä, herkästi hahmottuva ja jopa jolalin tasolla kaunis samalla kuin on ruma ja hahmoton.

        Teknodonna on kuin kimaltava sumu ympärilläsi, jossa sitä harot, kauhot ja yrität koskettaa. Tunnet sen tuoksun, näet sen, mutta et silti siihen yllä.

        Omituinen tapaus

        (Hirn)

        Lisäksi on mainittava, että en muistanutkaan kuinka kivaa on tulla arvioitavaksi ja määritellyksi.

        Ehkä sumuni on liian tiheään. Tiedä häntä.

        (Naurua)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Lisäksi on mainittava, että en muistanutkaan kuinka kivaa on tulla arvioitavaksi ja määritellyksi.

        Ehkä sumuni on liian tiheään. Tiedä häntä.

        (Naurua)

        Tässä kohtaa mulla on pieni puutostauti, sillä jokaisena kertana, kun astut ulos kotiovestasi, olet alttiina arvottelulle. Sinua määritellään ja punnitaan jatkuvasti ja taukoamatta. Jokaista rievunpalaa ylläsi mitataan ja venytellään, oli sitten hiukset auki tai eivät, kengät jalassa tai ei.

        Ja et ole ehtinyt sanoa kenellekään vielä sanaakaan.

        Näin tämä menee.

        (Hihitystä)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Tässä kohtaa mulla on pieni puutostauti, sillä jokaisena kertana, kun astut ulos kotiovestasi, olet alttiina arvottelulle. Sinua määritellään ja punnitaan jatkuvasti ja taukoamatta. Jokaista rievunpalaa ylläsi mitataan ja venytellään, oli sitten hiukset auki tai eivät, kengät jalassa tai ei.

        Ja et ole ehtinyt sanoa kenellekään vielä sanaakaan.

        Näin tämä menee.

        (Hihitystä)

        Jos Teknodonna törmäisi esimerkiksi johonkin äijäbaariin keskellä kirkasta päivää, niin siinä kävisi siten kuin käy Välimerellä, kun upottaa paljaat jalkansa akvaarioon.

        Tiedättehän ne tankit, joissa on pikkukaloja. Niitä ihmissyöjäkaloja.

        (Hirn)


      • Teknodonna kirjoitti:

        Mjoo-o

        Tässä on suhteellisen hyvin tuotu esiin markkinoinnin ja tuotteistamisen pääpointit. Eli on olemassa eräänlainen "huipputuote" nimeltä Teknodonna, mutta sellaisia ei ole missään myytävänä. Näin käsitin. Lisäksi tuotetta värittää erittäin vaikeasti hahmoteltavissa oleva kokonaisuus, jollainen jonkin ihmisen luonteena tai ominaisuutena lähentelee käsittämättömyyden äärirajoja. Vaikka näin on, niin kuitenkin tuote on myyvä, herkästi hahmottuva ja jopa jolalin tasolla kaunis samalla kuin on ruma ja hahmoton.

        Teknodonna on kuin kimaltava sumu ympärilläsi, jossa sitä harot, kauhot ja yrität koskettaa. Tunnet sen tuoksun, näet sen, mutta et silti siihen yllä.

        Omituinen tapaus

        (Hirn)

        Olisin sanonut asian noilla sanoilla jos olisin osannut. Tuohon ei lisättävää.


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Jos Teknodonna törmäisi esimerkiksi johonkin äijäbaariin keskellä kirkasta päivää, niin siinä kävisi siten kuin käy Välimerellä, kun upottaa paljaat jalkansa akvaarioon.

        Tiedättehän ne tankit, joissa on pikkukaloja. Niitä ihmissyöjäkaloja.

        (Hirn)

        Jos taas funtsitaan asiaa toiselta kantilta, eli kirjoittamisen näkökulmasta, niin tilanne on periaatteessa sama, mutta täysin erilainen.

        Olen sumua, usvaa.

        (Hirn)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Jos taas funtsitaan asiaa toiselta kantilta, eli kirjoittamisen näkökulmasta, niin tilanne on periaatteessa sama, mutta täysin erilainen.

        Olen sumua, usvaa.

        (Hirn)

        Kirjoittamisessa on mulle vain yksi pointti: yksityisyys.

        Tämä on hieman hämmentävä huomio, sillä luulisi siinä jotain muutakin olevan. Yksityisyyden tavoittaa sulkemalla ovi tai menemällä metsään. Kuitenkin yksityisyys on niin harvinainen olomuoto, että oeln tullut siitä lähes riippuvaiseksi. Oikeasti vasta yksityisyydessä kohtaan todellisen minuuteni. Olen eräällä tavalla itse alkulähteillä, totuuden äärelle polvistuneena.

        Välittömästi läppärin kannnen sulkeuduttua, alkaa kaikki muu; mielen raaka-aine, eli materia velloo ympärilläni kuin myrsky.

        Ota nyt selvää.

        (Hihitystä)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Kirjoittamisessa on mulle vain yksi pointti: yksityisyys.

        Tämä on hieman hämmentävä huomio, sillä luulisi siinä jotain muutakin olevan. Yksityisyyden tavoittaa sulkemalla ovi tai menemällä metsään. Kuitenkin yksityisyys on niin harvinainen olomuoto, että oeln tullut siitä lähes riippuvaiseksi. Oikeasti vasta yksityisyydessä kohtaan todellisen minuuteni. Olen eräällä tavalla itse alkulähteillä, totuuden äärelle polvistuneena.

        Välittömästi läppärin kannnen sulkeuduttua, alkaa kaikki muu; mielen raaka-aine, eli materia velloo ympärilläni kuin myrsky.

        Ota nyt selvää.

        (Hihitystä)

        Hirveästi kirjoitusvirheitä.

        Olenko mä päissäni?

        (Naurua)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Hirveästi kirjoitusvirheitä.

        Olenko mä päissäni?

        (Naurua)

        Joo, olet.

        Lisäksi nenästäsi taitaa tulla verta.

        - Todellako? Teknodonna hämmästyy ja pyyhkäisee nenäänsä kämmenseljällä.

        - Minusta tuo "kämmenseljällä" on aika vanhahtava ilmaus.

        - Mjaa. Hei! Suomi sata!

        - Pyyhi tuohon.

        - Tämähän on minun paitani.

        - Kuvittele että se on fiktiivinen.

        Ja niin ja näin meillä täällä mennään. Ja kuinka ollakaan, vaikka minulla olisikin jokin puutostauti, niin silti taas ajetaan ihmistä kadulle hulinoimaan. Olen noin 70% kondiksessa, eli diipa daa, mutta kehotusta pukkaa. Ihmismieli on puhelimilla varusteltua karjaa.

        (Hirn)


    • No en minä ihannäin avoin ole irl, enkä välttämättä kaikissa porukoissa edes puhu. 😊

      Ujompi mitä täällä.

    • 12121212121212

      Olen palstalla 99% keskustelemasa aiheista jotka ovat livenä tabuja (MAT, naisten todellinen luonne, jne), joten tietysti siviiliminä on erilainen.

    • puskarekattu

      Rekattuna kirjoittaessa olen aika samanlainen kuin irl, ehkä hieman avoimempi. En sano mitään, mitä katuisin, jos rekatun nikkini henkilöllisyys paljastuisi. En siis valehtele, liioittele tms. Puskista taas voin kirjoittaa aivan mitä tahansa ja millä sukupuolella tahansa, minkä roolin vain satun ottamaan, mitä mielen päällä on. Rakastan trollaamista. Olen siis nainen, joka rekattuna kirjoittaa joskus (harvemmin) tällä palstalla, enimmäkseen muualla. Puskista kirjoittelua täällä tulee enimmäkseen harjoitettua ja tuottaakin paljon hupia.

      • ää444ddddd

        Oon kyllä huomannut, että täällä on joku muukin (nainen), joka kirjoittelee vähän kuin minä!
        Hauska tavata siis!! Olen itsekin välillä mies, välillä nainen..

        Viihdettähän tämä vaan on..


    • 100vuotta

      Ja keksikää jotain parempaa. Miten ois jos ei lauseita muodosteta ollenkaan vaan käytetään lyhenteitä. o t t m o m s e s Arvatkaa mitä sanoin.

    • Mä hyvin harvoin annan IRL minkäänlaista vaikutelmaa, koska en ole siellä missä on muita. Baarissa?: puolen litran tuopin aikana luen pari kolme lehteä enkä sano myyjän lisäksi kenellekään mitään.

    • No olen täällä varmaan aavistuksen juuri jämäkämpi, mutta muuten aika samanlainen. Haluaisin keskustella kaikesta ja kaikkien kanssa. Vitsailen ja pistän överihuumoriakin kehiin, varsinkin jos tunnen/tiedän ihmisen kelle sitä pistän.

      Mutta vaikea sanoa tarkkaan miltä "näytän" tänne. Viihdyn kyllä tällähetkellä molemmissa maailmoissa.

    • 776655445333

      On normaalia että kirjoittaen ihminen on suorempi ja "rehellisempi" kun ei näe toista ja usein on omassa turvapiirissään.
      Itse en arastele livenä mutten toisaalta välitä lässyttääkään, tarvetta avautumiseen ei ole kummassakaan. Isoin ero on siinä että netissä naisten kanssa jutustellessa sortuu pikkupervoiluun, jollei toiselta tule mitään mielenkiintoista juttua, vaikkei sillä lailla edes kiinnostaisi, muttei jaksa lypsää puheenaiheita.

      • enpervoile

        Miten voi naisten kanssa päätyä netissä pervoiluun en käsitä. Itse olen oma itseni niin netissä kuin ulkomaailmassa. Mitä joku "irl" tarkoittaa en tiedä...


    • 40v_ATM

      Tällä palstalla voi onneksi puhua rauhassa sellaisista asioista, joista ei ole luvallista puhua muuten.

    • seksi.sivusto

      mikä irl varmaankin tarkoittaa livessä eli oikeassa elämässä mutta olen täällä ja livessä samaa mieltä eli tinderiläiset on seksiseuralaisia ja varattuja pettäjiä jotka etsii seksiseuraa

    • Palstalla olen mukava mies. Irl olen ilkeä sika.

    • Olen kiltimpi ja vähemmän näsäviisas.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1897
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      10
      1518
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1479
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1467
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      149
      1398
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      101
      1318
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1307
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      648
      1219
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1127
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1098
    Aihe