Olen 29 -vuotias nainen ja seurustelen 24 -vuotiaan miehen kanssa.
Jos tilanne olisi toisin päin, niin tietenkään ei mitään ongelmaa olisi.
Onko muita pareja missä nainen on miestä vanhempi? Ehkä vanhemmalla iällä ikäerolla ei ole niin suurta merkitystä, mutta nyt sitä tuntuu kaikki kauhistelevan.
Mistäköhän se jouhtuu, että yleensä mies on naista vanhempi tai saman ikäinen, mutta harvemmin nuorempi??
Aluksi asia vaivasi minua kovasti, mutta nyt en edes muista ikäeroamme kunnes joku siitä muistuttaa tai sitä ihmettelee.
NAINEN MIESTÄ VANHEMPI!
29
3129
Vastaukset
- Tane_k
Kirjoitat, että jos ikäeronne olisi toisinpäin, ei ongelmaa olisi. Minulle jäi vähän epäselväksi, että mikä se teidän ongelmanne on. Selventäisitkö vähän? Millä tavalla teidän ikäeronne teitä haittaa?
- Morgenstern
Minäkin kovasti haluaisin tietää, mikä se teidän ongelma oikein on.
Onko kaveri kenties niin lapsellinen, ettei edes kestävyys kammarin puolella sitä kompensoi? - Ailahteleva
Jos olen kiinnostunut miehestä vain hetkellisenä peruspanona, deittailen vain itseni ikäisiä tai hieman nuorempia, joissa virtaa riittää vaikka pienen ydinvoimalan pyörittämiseksi. Toisaalta halutessani tasaisempaa ja turvallisempaa elämää olen kiinnostuneempi itseäni vanhemmista. Tämä kait olisi oikeaoppinen reagointi.
Tositilanteissa en ole alunperin ikäeroa huomannut suuntaan tai toiseen, ellei se ole ollut fyysisestä ulkomuodosta selvästi havaittavissa esim. tyylin yli 50 vuotiaat tai alle 20-kymppiset. - jiippe
Olen 28-vuotias nainen ja seurustelen 23-vuotiaan miehen kanssa. Hyvin on mennyt, tai voisko sanoa, PAREMMIN KUIN IKINÄ miessuhteissa. En tiedä, mutta seksi sujuu (puoli vuotta yhdessä ja edelleen tahti on 2-3/pvä) heh, alkaa varmaan paikat kulua jossain kohtaa! :)
Me ollaan aika paljon samanlaisia, joten toisen olemus kolahti ja viehätti heti, ittekin kun oon kuulemma alle 20-vuotiaan näkönen (ja onhan noita papereita vielä kyselty Alkossa ja kaupan kassallakin jopa, no toden totta, se on jo säälittävää!)
Alussa itse olin hieman mietteliäämpi, alanko suhteeseen, pitkäkestoiseen sellaiseen, mutta miksipäs ei? Suhdehan voi toimia tai olla toimimatta, olipa vastapuoli samanikäinen tai vanhempi - tai nuorempi! Niin yksinkertaista se on!
Ainakaan vielä en ole omalla kohdallani tavannut ihmisiä, joita ikäeromme hämmästyttäisi. Poikaystäväni on fiksu, superihana ja kaikkea, mitä voin toivoa, joten en anna periksi, vaan toivon, että suhde kestää ja kukoistaa vielä pitkällä tulevaisuudessakin! Olisi kiva vaihtaa ajatuksia muuten vain, vaikka sähköpostitse.. Kun kerrankin tapaa samantapaisessa elämäntilanteessa olevia ihmisiä! :)
Ps. olemme muuttamassa piakkoin yhteen, joten ainakaan IHAN heti homma ei tule loppumaan!
Tsemppiä sinulle! Ei kannata miettiä niitä muita, mieti itseäsi ja omaa parastasi. Uskoisin, että kultasi tykkää sinusta juuri siksi, että olet sinä!- Toimiiko?
Jos pistät sähköpostisi, niin voin ottaa yhteyttä=)
- N28, M23
Toimiiko? kirjoitti:
Jos pistät sähköpostisi, niin voin ottaa yhteyttä=)
Tässäpä sitä olis: [email protected]
:) - jiippe
N28, M23 kirjoitti:
Tässäpä sitä olis: [email protected]
:)Eli osoite on [email protected]
:)
Anteeksi.. - Toimiiko
jiippe kirjoitti:
Eli osoite on [email protected]
:)
Anteeksi..Yritin lähettää sinulle mailia, mutta se palautui takaisin...? Yritän vielä uudelleen =)
- jiippe
Toimiiko kirjoitti:
Yritin lähettää sinulle mailia, mutta se palautui takaisin...? Yritän vielä uudelleen =)
Katon, miten mailini pelittää (vai pelittääkö se??) :)
- hannana.
ongelmaa kerrakseen ;))
Kuule sanotaan näin että hiekkalaatikolla tuo ikäero merkitsis jotain mutta ei enää tuossa iässä. Tunnen yhden parin jossa nainen on 56v ja mies 43v eikä heillä ole mitään ongelamaa ei itsensä eikä ulkopuolisten kautta kun eivät siitä ongelmaa tee. - N31 & M24
Itse olen reilun vuoden seurustellut vakavasti 24-vuotiaan kanssa (itse 31) ja hyvin menee! Kukaan mies ei ole ollut yhtä ihana kuin hän. Hän haluaa kanssani naimisiin ja perustaa perheen. Ikäeromme ei näy yhtään missään, kaikki sopii yhteen, niin ulkoiset kuin sisäiset seikat. Olen itsekin nuoremman näköinen kuin ikäiseni.
Älä anna toisten mielipiteiden vaikuttaa, ihmettelyt loppuvat, kun huomaavat, miten hyvin sovitte toisillenne. Jos on hyvä olla toisen kanssa ja on samalla aaltopituudella, pienellä ikäerolla ei ole mitään merkitystä.
Onnea!- naispuoline
ei se nii harvinaist ol et naine on vanhempi miest. mä oon mu miesystävää vanhempi 10v. ja palaute on ollu positiivist miehielle. monet se kaverit on sanonu oleva kateellisii sil ku mä oon niitte mielest kaunis ja kypsä jutuilt. kyl se vähä näkyy et oon vanhempi vaik olen melko nuorekast. seksi sujuu iso plussa siis mut ei kaikki. suhde toimii ku rakastetaa toisiimme.
- Morgenstern
Ihan mielenkiinnosta kysyisin seuraavaa: Eli miten on lastenhankinnan laita? Oletteko siitä puhuneet?
Sinä olet 31-vuotias eli alkaa pikku hiljaa tulla kiire jälkikasvun kanssa. Mies sen sijaan on vielä opiskelija (?) tai vasta työelämään kotiutunut, eikä välttämättä vielä halua lapsia.
- toistaiseksi
Rakastuminen riittää alkuun eikä ehkä kymmenneen vuoteen ole mitään ongelmia. Mutta kun nainen tulee vaihdevuosiin, jolloin halut hiipuvat ja mies alkaa siksi inhottaa, mies ei ymmärrä tilanteen muutosta. Siksi on luonnollista,että hän alkaa katsella nuorempia, joilla reaktori toimii ja halut hyrräävät.
- kukas
sinulle on sanonut että halut hiipuu vaihdevuosien aikana ;)) päinvastoin
ja voi sitä rakastamisen riemua ;)))))
nim. kokemusta on - Nautiskelija nainen 55v.
VÄÄRIN!
Vaihdevuosi-ikäisinä ei halut ala hiipumaan vaan päinvastoin..
Prosentuaalisesti on hyvin pieni luku sellaisia naisia, joita ei seksi kiinnosta. Niissäkin tapauksissa varmaan useimmiten syynä on vanha ukkörähjä kumppanina, joka ei paljon halua nosta. Siksikin, koska miehen mieskuntokin useimmiten on jo menneen talven lumia.
Eläköön eroottisuus ja seksuaalisuus! Taka-rajaa ei ole ainakaan iän vuoksi, vaan nainen pystyy nauttimaan seksistä lopun elämänsä ja ilman isompia kommervenkkejä.
Hormoonilääkkeistä on apua niille, joilla ei muuten luista..:) - Aikuinen jne.
Ihanteellisin on parisuhde 10v nuoremman, vielä viriilin miehen kanssa.
Ulkoisestikin ollaan samalla viivalla, koska mies useimmiten vanhentuu nopeammin ja biologinen ikä on juuri näin sopiva.
Naiset elävät n. 10v kauemmin, joten elämänkaari päättyy samaan aikaan..
- TyttiTee
Itse olen jonkun viikon tapaillut 22v:tä, olen itse 32v. nainen. Kyllä ainakin tässä tapauksessa huomaa että on ikäeroa liikaa. Tuon ikäisellä on ne omat haihatuksensa, eikä välttämättä ole tajunnut sitä, että elämä on loppujen lopuksi aika lyhyt.
Itse olen lapset jo tehnyt, toisella kaikki on vasta edessä. Huomaan olevani aika vaativa ihmissuhteessa. Huomaan ärsyytyväni asioista, joissa toinen ei huomaa mitään ihmeellistä.
Tässä iässä 10 vuotta on liian paljon. Tai siis tässä tapauksessa. Mikäs ikäero se tuo muka on 29/24? - Torvi
Sinussa on vikaa jos et huomaa ikäeroanne ihan käytännön arjessa, joten sovitte todennäköisesti erinomaisesti yhteen :-)
- toimittaja
"Mistäköhän se jouhtuu, että yleensä mies on naista vanhempi tai saman ikäinen, mutta harvemmin nuorempi??"
Tietääkseni se johtuu siitä, että pojat kehittyvät tyttöjä hieman hitaammin.- Morgenstern
Tai sitten - jos kyse siis on todellakin pojista ja tytöistä - teinitytöt ovat niin lapsellisia, että on hienoa näytellä kavereilleen yli kaksikymppistä poikakaveria ja leikkiä aikuista.
Näitä parikymppisiä kavereita taas kiinnostaa teinitytöissä... No tuskin edes tarvitsee sanoa.
Mikäli kyse on esimerkiksi yli kolmekymppisistä pareista, väittäisin, ettei ikä ole millään tavalla relevantti tekijä.
- :))
Eli täytin tässä jokuaika sitten vuosia, miehellä ja itselläni 5 vuotta ikäeroa ja lapsi tulossa.
- kimppakiva vaihtu täks
löytyyhän parei joka puolelt. pääkaupungis tapahtuu ihmeempiiki ku ikäerot.mä kundi 24 ja friidu 32 ja meil o vuos takan. täydellist aikaa. alku deittailu oli vaikeet ku kumpikaa ei meinannu lähestyy mut kimppaa ku päästii ni en oo vastaavaa kokenu. friidul laps ja must tuli sen fredi on 7. mul on 30 aikasempaa kokemust takan mut tää o aiva muut. nuoret friidut jäi jä laudan alle jäiki. munis kihisee sexilifes. ja pildee tulee ja muu puoli okay
- janna
äiti on isää neljä vuotta vanhempi. 28 vuotta ovat aviossa olleet ja hyvin menee edelleen. Eipä tuo pieni ikäero ole ainakaan heitä koskaan haitannut.
- Ei se ikä vaan kemiat
Moi kaikille!
Olen 39 nainen ja seurustelen 24-vuotiaan miehen kanssa eikä meidän tuttava/perhepiirissä kukaan ole asiaa kummastellut. Olen aika nuorekas ja nuoremman näköinenkin ja minulla on lapsia edellisestä liitosta.
Meillä menee kaikin puolin hyvin, suhteemme on täynnä välittämistä, naurua ja iloa.
Olen hyvin rakastunut ja puoli vuotta nyt ollaan asusteltu saman katon alla..- Mikael 26 v.
Meillä myös ikäeroa saman verran - nainen vanhempi, mutta niin ikään todella nuorekas. Yhteen muuttoa suunnitellaan. Lisäksi ois kiva saada lapsi ennen kuin biologinen kello seisahtuu. Rakkaani on vielä niin verevä nainen että uskon sen kyllä onnistuvan.
- nainen 39/mies 30
Mikael 26 v. kirjoitti:
Meillä myös ikäeroa saman verran - nainen vanhempi, mutta niin ikään todella nuorekas. Yhteen muuttoa suunnitellaan. Lisäksi ois kiva saada lapsi ennen kuin biologinen kello seisahtuu. Rakkaani on vielä niin verevä nainen että uskon sen kyllä onnistuvan.
Meillä ikäero 9 v, kohta 4 v seurusteltu. Toinen yhteinen lapsi tulossa! :) Onnea vaan yrityksiin!
- Son of a Gun
Meillä on rakkaani kanssa ikäeroa 15-vuotta, minä (mies) olen 27 ja hän 43. Juuri muutettiin yhteen, rakkaus on hehkunut tai siis roihunnut ilmiliekeissä jo vuoden. :) Ikäero näin päin herättää tosiaan aina ihmetystä, toisin päinhän sitä pidetään ihan normaalina. Minä näen rakkaani kauniina ja älykkäänä naisena, enkä ikänumeroina.
vuosien myötä ikäeronne tuntuu häviävän.
Mitä merkitystä viidellä vuodella on viiden kymmenen vuoden kuluttua?
Eläkää omaa elämäänne ja nauttikaa siitä.
Unohda ympäristön aiheuttamat paineet.
Eletään ja annetaan muidenkin elää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!
Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja12914300Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa
Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va285924SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"
Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei1545485Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?
Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua2994331HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!
Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.394087"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste1003654Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"
Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant23561Vanhat miehet eivät muista
Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan223538Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta
Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan592622Huomenta naiselle
Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.931418