Millainen itsetunto teillä? Miten itsetunto vaikuttaa/on vaikuttanut teidän elämäänne, valintoihin ja siihen mitä olette elämässänne tavoitelleet/jättäneet tavoittelematta?
Miulla on ollut aina melko huono itsetunto. Se on ollut merkittävä tekijä omassa elämässäni. En ole uskaltanut tavoitella itselle merkityksellisiä asioita ja usein mennyt sieltä riman alta.
Aloin tutkia ja opiskella itsetuntoa ja sitä, mitä sille voi tehdä. Perustin facebook yhteisön vähän aikaa sitten. Jos aihe kiinnostaa ja haluat kehittää omaa itsetuntoasi ja tutustua itseesi paremmin, niin olet lämpimästi tervetullut mukaan yhteisöömme
https://www.facebook.com/parempiitsetunto/
Millainen itsetunto teillä on?
29
398
Vastaukset
- Teknodonna
Mjaa
Ensimmäiseksi on mainittava että tämän aamun aloituksissa on ollut jotain erityisen pointillista kauttaaltaan. Olen lähes viihtynyt ihmisaivojen tuotoksien joukossa, eli seassa.
Itsetunto taas on niin hankalasti määriteltävä asia, että siihen ei yksi Face riitä - oli sitten yhteisöllisyydessä kuinka paljon jäseniä, eli raajoja, tahansa. Minulle ei itsetunto oikein merkitse mitään. Itsetunto ei näyttäydy henkilökohtaisena ominaisuutena, vaan joukossa tämän joukon olemuksena sen toimissa.
Jotenkin näin...
(Hihitystä)
https://www.youtube.com/watch?v=pzm9bF9oLqw - tuntematon.itsetunto
En osaa sanoa millainen itsetunto minulla on. Tunnen itseni, mutta en osaa sanoa tiedänkö mitä itsetunto tarkoittaa ja mitä sillä edes haetaan.
Omatunto minulla on ja sen ymmärrän huomattavasti paremmin. Se kolkuttaa jos jotain on tehty tai jätetty tekemättä.
Facebook yhteisö vaatii varmasti Facebook tunnukset? Aihe ja oma itsetunto kiinnostaisi, mutta en tule ikinä elämässäni liittymään Facebookiin.- Teknodonna
Dorka
Kaikki ovat Facessa.
(Reps) - Teknodonna
Teknodonna kirjoitti:
Dorka
Kaikki ovat Facessa.
(Reps)Olenko muuten tullut maininneeksi, että olen joutunut "dorka-Donnerin" kuulusteltavaksi?
Jörn Donner tenttasi multa mun osaamista sen "kirjastossa"
ja oli aika tuiman oloinen äijä.
(Hirn) - ziseI
Teknodonna kirjoitti:
Olenko muuten tullut maininneeksi, että olen joutunut "dorka-Donnerin" kuulusteltavaksi?
Jörn Donner tenttasi multa mun osaamista sen "kirjastossa"
ja oli aika tuiman oloinen äijä.
(Hirn)Sinä olet darra-tsirra, vanha spurgu Kallion siltojen alta.
- Teknodonna
ziseI kirjoitti:
Sinä olet darra-tsirra, vanha spurgu Kallion siltojen alta.
Mjaa
Ei Kalliossa ole tietääkseni siltoja.
Saatan olla myös väärässä.
(Hihitystä) - Teknodonna
Teknodonna kirjoitti:
Mjaa
Ei Kalliossa ole tietääkseni siltoja.
Saatan olla myös väärässä.
(Hihitystä)Minä olen itseni silta
Mä en nyt oikein tiedä, että kuuluuko tämä tähän repertuaariin, mutta tuossa Hesarilla paloi fillari butik männäviikolla. Siinä sivussa meni Alepa ja jokin just perustettu firikka kyljessä. Viimeinen on vain mutu.
Savun haju on pinttyy jo ohikulkiessa vaatteisiin.
(Hirn) - Teknodonna
Teknodonna kirjoitti:
Minä olen itseni silta
Mä en nyt oikein tiedä, että kuuluuko tämä tähän repertuaariin, mutta tuossa Hesarilla paloi fillari butik männäviikolla. Siinä sivussa meni Alepa ja jokin just perustettu firikka kyljessä. Viimeinen on vain mutu.
Savun haju on pinttyy jo ohikulkiessa vaatteisiin.
(Hirn)Niin että sitä tässä ollaan suureen ihmetykseen funtsittu, että kuinka polkupyörä voi syttyä palamaan?
(Naurua) - Teknodonna
Teknodonna kirjoitti:
Niin että sitä tässä ollaan suureen ihmetykseen funtsittu, että kuinka polkupyörä voi syttyä palamaan?
(Naurua)Kallio
Kallio on Helsingin korkein kaupunginosa. Täältä näkee kaikkialle. Periaatteessa Helsingin korkein rakennus ei ole Pasilan televisiotorni, vaan Kallion kirkko.
Tarvitsee vain hieman aikamatkailla.
(Hirn) - Teknodonna
Teknodonna kirjoitti:
Kallio
Kallio on Helsingin korkein kaupunginosa. Täältä näkee kaikkialle. Periaatteessa Helsingin korkein rakennus ei ole Pasilan televisiotorni, vaan Kallion kirkko.
Tarvitsee vain hieman aikamatkailla.
(Hirn)Ja mitähän Kallio on tänä pnä?
Jassoo
Noin kymmenessä vuodessa pieneltä mäeltämme on kadonnut monta asiaa, ja monta asiaa on tullut tilalle.
Kuvio on varmaan teillekin ihan tuttu?
(Hihitystä)
Itsetuntohan on eri asia kuin itsevarmuus. Itsetunto on itsensä tiedostamista. Kuka olen, mitä haluan.
Itsevarmuus taas tulee siitä, että luottaa itseensä.
Tietysti itsetunto on alku. Kun löytää itsensä, oman persoonan, heikkoudet ja vahvuudet, halut ja suunnan, tulee itsevarmuuskin samalla. Myös ymmärrys toisia ihmisiä kohtaan muuttuu. Enää ei tarvitse laskea toisten varaan elämäänsä ja toisillekin jää tilaa elää vierellä.
Jaahans... vielä toinen ketju traktoriin alle ja pito ei lopu.- Teknodonna
Ihme tyyppi
Siis mä olen täällä Donnerin kirjastossa kamelin selässä ja sä asentelet jotain ketjuja traktoriin.
Absöörd
(Naurua) Tällä palstalla tulee joskus olo, että ihmiset pitävät itsetuntoa itsevarmuuden synonyyminä. Itsetunto ja itsevarmuus eivät aina kulje käsikädessä. Itsevarmalta vaikuttavalla ihmisellä voikin olla huono itsetunto, kun paremmin tutustutaan. Ja toisin päin.
Teknodonna kirjoitti:
Ihme tyyppi
Siis mä olen täällä Donnerin kirjastossa kamelin selässä ja sä asentelet jotain ketjuja traktoriin.
Absöörd
(Naurua)Niin. Sä oot intellugentti stadigimma ja mä oon pesunkestävä juntti takamettästä.
Ohase aps..asp...no erilaista.
Hehtyttömäinenpoikatyttö kirjoitti:
Tällä palstalla tulee joskus olo, että ihmiset pitävät itsetuntoa itsevarmuuden synonyyminä. Itsetunto ja itsevarmuus eivät aina kulje käsikädessä. Itsevarmalta vaikuttavalla ihmisellä voikin olla huono itsetunto, kun paremmin tutustutaan. Ja toisin päin.
Joo. Itse sanoisin, että itsetuntemuksen puutetta kompensoidaan kauheesti kaikella jonninjoutavalla ihan yleensäkin.
Keskitytään kulissien ylläpitoon ja syytetään just muita. Esimerkiksi perustavanlaatuinen mies/nainen suhde pitäisi toimia tasapainoisesti, mutta nykyään se on maailman vaikeampia asioita.
Hyvän itsetunnon päälle on parempi koota itsevarmuus. Se ei ole niin muista riippuvaista. Terveellä itsetunnolla varustetun ihmisen itsevarmuus koostuu aidoista asioista.
Noin minusta siis...Dissident kirjoitti:
Joo. Itse sanoisin, että itsetuntemuksen puutetta kompensoidaan kauheesti kaikella jonninjoutavalla ihan yleensäkin.
Keskitytään kulissien ylläpitoon ja syytetään just muita. Esimerkiksi perustavanlaatuinen mies/nainen suhde pitäisi toimia tasapainoisesti, mutta nykyään se on maailman vaikeampia asioita.
Hyvän itsetunnon päälle on parempi koota itsevarmuus. Se ei ole niin muista riippuvaista. Terveellä itsetunnolla varustetun ihmisen itsevarmuus koostuu aidoista asioista.
Noin minusta siis..."Terveellä itsetunnolla varustetun ihmisen itsevarmuus koostuu aidoista asioista."
Ihan totta. Täälläkin puhutaan itsevarmuudesta ihan kuin se olisi joku ulkoinen tekijä jonka jotkut vain jostain hankkivat - vaikka aidosti sen voi saavuttaa vain, jos on hyvä itsetunto. Jos sitä ei ole, on itsevarmuuskin pidemmän päälle omaan nilkkaan ampuvaa esitystä.tyttömäinenpoikatyttö kirjoitti:
"Terveellä itsetunnolla varustetun ihmisen itsevarmuus koostuu aidoista asioista."
Ihan totta. Täälläkin puhutaan itsevarmuudesta ihan kuin se olisi joku ulkoinen tekijä jonka jotkut vain jostain hankkivat - vaikka aidosti sen voi saavuttaa vain, jos on hyvä itsetunto. Jos sitä ei ole, on itsevarmuuskin pidemmän päälle omaan nilkkaan ampuvaa esitystä.Joo. Ja vaikea sanoa miten itsetuntemus aloitetaan kaivaa??
Siihen kun ei ole patenttiratkaisua. Mutta silloin pitäisi, jos vaikeudet seuraa toisiaan.Dissident kirjoitti:
Joo. Ja vaikea sanoa miten itsetuntemus aloitetaan kaivaa??
Siihen kun ei ole patenttiratkaisua. Mutta silloin pitäisi, jos vaikeudet seuraa toisiaan.No eihän se kenellekään meistä helppoa ole :) Varmaan käyttämällä aikaa sen pohtimiseen, kuka on, mitä haluaa, miksi toimii niinkuin toimii eri tilanteissa (varsinkin jos lopputulos on aina jossain asiassa negatiivinen)... Tietynlaista itse-reflektiota.
tyttömäinenpoikatyttö kirjoitti:
No eihän se kenellekään meistä helppoa ole :) Varmaan käyttämällä aikaa sen pohtimiseen, kuka on, mitä haluaa, miksi toimii niinkuin toimii eri tilanteissa (varsinkin jos lopputulos on aina jossain asiassa negatiivinen)... Tietynlaista itse-reflektiota.
No mä ajattelin, että itsellä se oli se oman ajan puute. Mutta suurin syy on jälkeenpäin ajatellen oman minuuden puolustuskeinot... ne estää näkemästä omat heikot kohdat silmästä silmään. Sitä korostaa korostaa ne heikkoudet väärin..
Kun nd ymmärtää voi ne kääntää vahvuuksiksi, kun näkee ne omakohtaisesti.
- JUHAVAIKEASTIHAHMOTETT
Itsetuntoni nakkelee ylös ja alas.
Sama kaikessa muussaki.
Olen luonteeltani kuin tuuliviiri eli muuttuva luonne.
Ei voi tietää mitään minusta ikinä.
Haastava.
Outo. Oikukas.
Vaikeastihahmotettava. - iyiuyuiyiyiuiuiu
Huono itsetunto on hyvä moottori siihen, että että tekee kaikkensa sellaistenkin asioiden puolesta, joita muut pitävät itsestäänselvyyksinä.
- valitsetaistelusi
Mutta ihminen, jolla on huono itsetunto, joutuu ponnistelemaan sellaisissakin tilanteissa, joissa hänen ei tarvitsisi joutua kärsimään.
- 35normimies
On se niin hyvä kun voi olla. Facebookissa on myös seksiseuran haku sivuja. Oletteko kokeilleet?
- Yksilöitä
Itsetunto on koetuksella, kun seuraa maailmanmenoa? Luottamuksen puute toisiin vaikuttaa negatiivisesti itsetuntoon. Itse ainakin sen myötä menettänyt työhalun kokonaan?
Omatunto soimaa toisinaan, mutta moraalia on ja koen olevani tolkun mies. Vahvoilla periaatteilla varustettu, joka haluaa toimia reiluna ja oikeudenmukaisena ihmisenä. Luotan omiin kykyihini ja varmuudella pusken eteenpäin..
- tunnotonrahtisika
Mikä ihmeen itsetunto?
Mielestäni mulla on varsin hyvä itsetunto ( tunnen kyllä sisäisen maailmani todella tarkkaan ja hyvin ), mutta välillä en ole itsevarma. Epäilen taitojani ja kykyjäni uusien asioiden kanssa. Ehkä jopa vähättelen omia taitojani....tiedän selviäväni ja pärjääväni kyllä hyvin ominpäinkin. Mutta mulla on helposti olo, että mä en riitä.
En ole koskaan oppinut leuhkimaan itseäni tai tekemisiäni, yleensä pitää oikeen kiskomalla kiskoa, että saan jotain kehuttua.- beethooven
Vahva ja korkealla ja jo nyt olen riemuissani harmaan tulevaisuuden hallituksen persiilleen menon johdosta seuraavissa vaaleissa ilman muuta ja kyllä vaan komeasti mänöö koko roska nurin.
- hyvinomaehtoinen
Hyvä. Tunnen itseni hyvin ja olen myös hyvin omaehtoinen, mikä ei minusta ole huono piirre ollenkaan näin vanhemmiten. Osaan pitää omista rajoistani kiinni hyvin ja jos päätän jotain se myös pitää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221108- 48834
- 70830
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60669
- 52637
- 50635