Maalle paluu..

Vaikka minä asun jo muutenkin perähikiällä, niin tämä on kaupunki missä asun.
Kuuntelin tuossa autossa radiosta kun joku Eskolan kylä oli tämän vuoden "vuoden kylä". Olivat voittaneet tittelin jo toistamiseen.

Mietin, että itse kyllä tykkäisin asua vielä peremmällä metsää. Tietenkään en voi nyt mihinkään muuttaa kun muksuilla on koulut ja kaverit täällä, mutta ehkä sitten kun ovat omillaan.

Pääsis meikäpoikakin toteuttamaan itseensä ihan toisellatavalla. Ois tilaa temmeltää.
Mitäs mieltä muut? Urbaani elämä vai korpien humina?

164

2090

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No itse pidän vaihtelusta. Lähiöelämässä on tietysti puolensa kun kaupunki on lähellä ja kaikki tarvittavat palvelut ovat saatavilla. Maalla taas rakastan peltonäkymiä. Suomalainen luonto on hurjan kaunis. Metsässä ja järviseudulla on oma hiljaisuutensa ja taikansa.

      Enemmänkin tulisi rampattua noiden väliä mutta ramppaaminen on työlästä.

      • Niin. No poroporvarithan on erikseen. Voi asua vaikka missä ja sitten pikkusen malliks kiukuta, että dopii paremmin rahvaan sekaan....

        Heh...


      • Dissident kirjoitti:

        Niin. No poroporvarithan on erikseen. Voi asua vaikka missä ja sitten pikkusen malliks kiukuta, että dopii paremmin rahvaan sekaan....

        Heh...

        Et kai minua kuvittele porpporvariksi? Nää on kuule osittain pakon sanelemia asioita. Ja muiden ihmistenkin vuoksi. Kun se ei riitä, mitä hyvää tekee nyt. Sen pitää näkyä myös siinä, mitä jälkeensä jättää.


      • elisakettu kirjoitti:

        Et kai minua kuvittele porpporvariksi? Nää on kuule osittain pakon sanelemia asioita. Ja muiden ihmistenkin vuoksi. Kun se ei riitä, mitä hyvää tekee nyt. Sen pitää näkyä myös siinä, mitä jälkeensä jättää.

        Rauha Ellunen. Kunhan veistelin. Tiedäthän sä mut kai jo. Heh...

        Missäpä oot viilettänyt?


      • Dissident kirjoitti:

        Rauha Ellunen. Kunhan veistelin. Tiedäthän sä mut kai jo. Heh...

        Missäpä oot viilettänyt?

        Lähiössä. Töitä. Tai olin maallakin pidennetyn viikonlopun joka oli jees työuupumuksen välttämiseksi. Jos vaan nää Suomen tiet olisi yhtään ajokelpoisempia... Stressaa nuo kuuden tunnin matkatkin. Mitä enempi tulee ikää, sen enempi inhoan pitkiä matkoja. Erämökille olisi lyhyempi matka, mutta kun sinne saa tarpoa kaulaan asti lumessa ilman mitään mukavuuksia, niin jotenkin se survival-hohde vaan katoaa keskellä kylmää korpea. Taidan olla aika nautinnon- ja mukavuudenhaluinen, lopulta.

        Olen kyllä hassutellut ajatuksesta muuttaa maalle. Mutta toistaiseksi se oma piiri on niin tärkeä täällä. Ja työmatkat kasvaisi, kaupat kauempana. Ihmiset ehkä vaikuttaa päätöksiin eniten.


      • elisakettu kirjoitti:

        Lähiössä. Töitä. Tai olin maallakin pidennetyn viikonlopun joka oli jees työuupumuksen välttämiseksi. Jos vaan nää Suomen tiet olisi yhtään ajokelpoisempia... Stressaa nuo kuuden tunnin matkatkin. Mitä enempi tulee ikää, sen enempi inhoan pitkiä matkoja. Erämökille olisi lyhyempi matka, mutta kun sinne saa tarpoa kaulaan asti lumessa ilman mitään mukavuuksia, niin jotenkin se survival-hohde vaan katoaa keskellä kylmää korpea. Taidan olla aika nautinnon- ja mukavuudenhaluinen, lopulta.

        Olen kyllä hassutellut ajatuksesta muuttaa maalle. Mutta toistaiseksi se oma piiri on niin tärkeä täällä. Ja työmatkat kasvaisi, kaupat kauempana. Ihmiset ehkä vaikuttaa päätöksiin eniten.

        No mäkin oisin mieluusti häippässyt tästä vaikka lähiöön ja sitten käynyt ahkerammin maalla, mutta markkinavoimat päätti toisin...

        Toisaalta boisin asua maallakin, mutta sen estää muksut. Mutta kivaleikitellä ajatuksella ainakin...


      • Dissident kirjoitti:

        No mäkin oisin mieluusti häippässyt tästä vaikka lähiöön ja sitten käynyt ahkerammin maalla, mutta markkinavoimat päätti toisin...

        Toisaalta boisin asua maallakin, mutta sen estää muksut. Mutta kivaleikitellä ajatuksella ainakin...

        No annat lasten kasvaa isommaksi. Ei se niin pitkä aika enää ole kun lähtevät opiskelemaan.

        Näen kuitenkin tuon mahdollisuutena. Siis asuinpaikan valinnan. Vaikka siihen nyt aina vaikuttaa painokkaasti muu perhe, työ/opiskelu ja käytettävissä olevien tai tarvittavat palvelut...

        Mulle nää vaihtoehdot tuli oikeestaan vahingossa, sattumien kautta. Ja "perhettä" on pitkin Suomea.


      • elisakettu kirjoitti:

        No annat lasten kasvaa isommaksi. Ei se niin pitkä aika enää ole kun lähtevät opiskelemaan.

        Näen kuitenkin tuon mahdollisuutena. Siis asuinpaikan valinnan. Vaikka siihen nyt aina vaikuttaa painokkaasti muu perhe, työ/opiskelu ja käytettävissä olevien tai tarvittavat palvelut...

        Mulle nää vaihtoehdot tuli oikeestaan vahingossa, sattumien kautta. Ja "perhettä" on pitkin Suomea.

        Joo. Kyllä mulle on "avautunut" silmät nähdä mahdollisuuksia.

        Tää aloitus on 4/7. Positiivisuutta palstalle... viikon setti tavallista jorinaa, mutta ilman mitään vinkumista. Tänään tuli tällänen.

        Varmaan siitä, kun kävin valjastaa traktoriin ketjut. Hommasin uudemmat ja modernit. Nyt voi laskee urku auki, ilman että lokarit, astinlaudat ja varpaat lähtee maata kiertävälle radalle. Siistiä.


      • Dissident kirjoitti:

        Joo. Kyllä mulle on "avautunut" silmät nähdä mahdollisuuksia.

        Tää aloitus on 4/7. Positiivisuutta palstalle... viikon setti tavallista jorinaa, mutta ilman mitään vinkumista. Tänään tuli tällänen.

        Varmaan siitä, kun kävin valjastaa traktoriin ketjut. Hommasin uudemmat ja modernit. Nyt voi laskee urku auki, ilman että lokarit, astinlaudat ja varpaat lähtee maata kiertävälle radalle. Siistiä.

        Kiva kun viitsit. Nää sun ketjut on sellaisia hyvänmielen ketjuja aina olleet. Tavallisten ihmisten tavallista turinaa. Oikeaa elämää.

        Jokos sulla on joulun ja vuodenvaihteen suunnitelmat selvät?


      • elisakettu kirjoitti:

        Kiva kun viitsit. Nää sun ketjut on sellaisia hyvänmielen ketjuja aina olleet. Tavallisten ihmisten tavallista turinaa. Oikeaa elämää.

        Jokos sulla on joulun ja vuodenvaihteen suunnitelmat selvät?

        No mä haluisin vetää muutkin parempaan fiilikseen mukaan. Mullahan on aikaan nähden helkatinmoinen noste...

        Jouluaattoyö menee töissä. Uusvuos on töitten osalta selvän epäselvä. Muksujen kaa jouluna mummon leveään täyteiseen pöytään. Savuporopateesta, karjalanpaistin ja kinkun yms. Kautta johonkin puistattavan imelään kahvikakkuun. Hyi, mut nam. Heh


      • Dissident kirjoitti:

        No mä haluisin vetää muutkin parempaan fiilikseen mukaan. Mullahan on aikaan nähden helkatinmoinen noste...

        Jouluaattoyö menee töissä. Uusvuos on töitten osalta selvän epäselvä. Muksujen kaa jouluna mummon leveään täyteiseen pöytään. Savuporopateesta, karjalanpaistin ja kinkun yms. Kautta johonkin puistattavan imelään kahvikakkuun. Hyi, mut nam. Heh

        Laittaako savolaiset myös laatikoita? Ja karjalanpiirakoita? Tuleeko sun sisaren perhe kanssa? Meinaan aika meno muorillasi.

        Mut tilattiin töihin koko jouluksi. Ei se mitään. Nyt mitään virpojaisia muutenkaan ollut tarkoitus järjestää. Toki joulukattauksen laitan, aika kattavan vieläpä. Mutta uutena vuonna sit, reissun päälle taas. Kahden vaiheilla vielä, mikä on määränpää. Toisaalta olisi ansaittu ihan poikkeavaa välillä. Tässä nyt keskustelee ansaittu minä saituuden kanssa. Saa nähdä kumpi antaa periksi.


      • elisakettu kirjoitti:

        Laittaako savolaiset myös laatikoita? Ja karjalanpiirakoita? Tuleeko sun sisaren perhe kanssa? Meinaan aika meno muorillasi.

        Mut tilattiin töihin koko jouluksi. Ei se mitään. Nyt mitään virpojaisia muutenkaan ollut tarkoitus järjestää. Toki joulukattauksen laitan, aika kattavan vieläpä. Mutta uutena vuonna sit, reissun päälle taas. Kahden vaiheilla vielä, mikä on määränpää. Toisaalta olisi ansaittu ihan poikkeavaa välillä. Tässä nyt keskustelee ansaittu minä saituuden kanssa. Saa nähdä kumpi antaa periksi.

        No siskon perhe koostuu vaan siskosta.

        Mutta mutsi on jo revitellyt lähtökuoppia jouluun. Sitä pitäis hillitä, mutta se on kuin pukki kaalipellossa...heh.

        Mutsihan väkrää kaikki laatikot, mutta kun muut ei juuri syö kun itse..niin ei se paljoa tee. Se jo viime jouluna innostui kun mun naisystävä puputti kaikkea. Sehän oli kuin avoin ovi vasikalle...

        No mä luulen, että sä valitset mukavimman. Oot niin punninut asioita syksystä asti. Ja antanut julmetusti anteeks itselles asioita. Alat rauhottuu Kettuseni...


      • Dissident kirjoitti:

        No siskon perhe koostuu vaan siskosta.

        Mutta mutsi on jo revitellyt lähtökuoppia jouluun. Sitä pitäis hillitä, mutta se on kuin pukki kaalipellossa...heh.

        Mutsihan väkrää kaikki laatikot, mutta kun muut ei juuri syö kun itse..niin ei se paljoa tee. Se jo viime jouluna innostui kun mun naisystävä puputti kaikkea. Sehän oli kuin avoin ovi vasikalle...

        No mä luulen, että sä valitset mukavimman. Oot niin punninut asioita syksystä asti. Ja antanut julmetusti anteeks itselles asioita. Alat rauhottuu Kettuseni...

        Niinkö? Oonks mä ollut niinkuin riivattu? :-D

        Elämä näyttää olevan kasvamisen paikka hamaan loppuun asti.

        On muuten jännä, miten eri ihmiset näkee asioita toisessa. Kuten palstalaiset. Ja sitten irl:kin hyvinkin eri tavoilla. Joskus pelottavallakin tavalla, kun en ilmeisesti osaa peittää asioita. Mutta edelleen mulle on hirvee järkytys se, miten eri tavalla esihenkilö näkee mut. Tai miksi hän kohtelee niin v-sesti kuin nyt tekee. Kuin olisin aiheuttamassa harmia tai jotain. Yleensä olen ollut kuitenkin vastuullisimmasta päästä ihmisiä. Mutta ehkä tälläkin on jokin tarkoitus, johonkin, uusi tien alku jonnekin.


      • elisakettu kirjoitti:

        Niinkö? Oonks mä ollut niinkuin riivattu? :-D

        Elämä näyttää olevan kasvamisen paikka hamaan loppuun asti.

        On muuten jännä, miten eri ihmiset näkee asioita toisessa. Kuten palstalaiset. Ja sitten irl:kin hyvinkin eri tavoilla. Joskus pelottavallakin tavalla, kun en ilmeisesti osaa peittää asioita. Mutta edelleen mulle on hirvee järkytys se, miten eri tavalla esihenkilö näkee mut. Tai miksi hän kohtelee niin v-sesti kuin nyt tekee. Kuin olisin aiheuttamassa harmia tai jotain. Yleensä olen ollut kuitenkin vastuullisimmasta päästä ihmisiä. Mutta ehkä tälläkin on jokin tarkoitus, johonkin, uusi tien alku jonnekin.

        Plääh! Hei Ellu! Plääh. Ymmärrätkö mut tarkoituksella mehtään...???

        Mä puhun tiedostetusta, fiksusta, kasvaneesta tietoudesta omaan hyvään. Vieläkö kyselet muiöta mielipiteitä? Mähän vaan luotin siihen vahvaa Elluseen.

        Kunnon jäärä....hympfh!!! Heh.

        Sisko soitti maratonin muuten välillä..siks hiljaisuus.


      • Dissident kirjoitti:

        Plääh! Hei Ellu! Plääh. Ymmärrätkö mut tarkoituksella mehtään...???

        Mä puhun tiedostetusta, fiksusta, kasvaneesta tietoudesta omaan hyvään. Vieläkö kyselet muiöta mielipiteitä? Mähän vaan luotin siihen vahvaa Elluseen.

        Kunnon jäärä....hympfh!!! Heh.

        Sisko soitti maratonin muuten välillä..siks hiljaisuus.

        Luulin että sait infarktin tai jotain. Ihanaa kun perheelläsi on hyvät välit.

        Eläkä naksuttele siellä. Puhuit rauhoittumisesta. Okei, tiedän mihin viittasit, mutta..
        Vahva? Niin moni sanoo. Harva vaan tajuaa, että olen myös helvetinmoinen herkkis. Siis ihan oikeasti. Ja mut saa edelleen itkemään monikin asia. Ja puntaroimaan asioita, mikä olisi parasta (kenellekin). Onko lopulta se pieni elisa paljon mihinkään muuttunut?

        Tästä maalta kaupunkiin tai takaisin tuli mieleen vielä yksi juttu. Mulle on ehdotettu avustustyöhön lähtemistä. Tosi kauas siis. Olisi aikamoinen hyppy tuntemattomaan. Ajattelepa itseäsi sellaisen jutun äärellä. Millaiset olisivat fiilikset? (Tietystikään et lähtisi juuri nyt, noin vain, elämäntilanteesi, mutta voisitko harkita, muissa olosuhteissa?)


      • elisakettu kirjoitti:

        Luulin että sait infarktin tai jotain. Ihanaa kun perheelläsi on hyvät välit.

        Eläkä naksuttele siellä. Puhuit rauhoittumisesta. Okei, tiedän mihin viittasit, mutta..
        Vahva? Niin moni sanoo. Harva vaan tajuaa, että olen myös helvetinmoinen herkkis. Siis ihan oikeasti. Ja mut saa edelleen itkemään monikin asia. Ja puntaroimaan asioita, mikä olisi parasta (kenellekin). Onko lopulta se pieni elisa paljon mihinkään muuttunut?

        Tästä maalta kaupunkiin tai takaisin tuli mieleen vielä yksi juttu. Mulle on ehdotettu avustustyöhön lähtemistä. Tosi kauas siis. Olisi aikamoinen hyppy tuntemattomaan. Ajattelepa itseäsi sellaisen jutun äärellä. Millaiset olisivat fiilikset? (Tietystikään et lähtisi juuri nyt, noin vain, elämäntilanteesi, mutta voisitko harkita, muissa olosuhteissa?)

        Eihän herkkyys tarkoita sitä, että ei olisi vahva ihminen muuten. En ymmärrä näitä vertauksia yhtään. Mä oon herkkä. Itken selvinpäinkin kun kuulen Kari Tapion Sydänpuu sätä vasten. Mutta ei ei minua lytistä mikään enää. Ei edes nainen.

        Silti annan hyvän sellaizen tullla. Muut kimpoaa. Hah.

        Mä autan aina kun voin, mutta enää en ikinä ketään oman elämän ehtojen edellä. Ostanko jotain itselleni silloin? Se pitää olla halua auttaa...


      • elisakettu kirjoitti:

        Luulin että sait infarktin tai jotain. Ihanaa kun perheelläsi on hyvät välit.

        Eläkä naksuttele siellä. Puhuit rauhoittumisesta. Okei, tiedän mihin viittasit, mutta..
        Vahva? Niin moni sanoo. Harva vaan tajuaa, että olen myös helvetinmoinen herkkis. Siis ihan oikeasti. Ja mut saa edelleen itkemään monikin asia. Ja puntaroimaan asioita, mikä olisi parasta (kenellekin). Onko lopulta se pieni elisa paljon mihinkään muuttunut?

        Tästä maalta kaupunkiin tai takaisin tuli mieleen vielä yksi juttu. Mulle on ehdotettu avustustyöhön lähtemistä. Tosi kauas siis. Olisi aikamoinen hyppy tuntemattomaan. Ajattelepa itseäsi sellaisen jutun äärellä. Millaiset olisivat fiilikset? (Tietystikään et lähtisi juuri nyt, noin vain, elämäntilanteesi, mutta voisitko harkita, muissa olosuhteissa?)

        En tiedä sun elämäntilannetta mutta joskus elämä hellittää. Jää aikaa. Uutteralle äitylille se on tyhjyyttä... mutta kai olet joskus lokenut senkin..sen jälkeen vaan piti taas sännätä muualle. Nyt jos sulle tarjotaan jotain siihen korvaukseksi, niin tupakoija ottaa nikotiinipurkan kun tupakkaa ei saa...

        Ihmiset on riippuvaisia aika monesta asiasta...


    • Sopivasti korvessa, eli ei aivan peräkorvessa. Mulla on peruspalvelut 15 min pyöräilyn päässä, se on aika sopiva

      • No itsekään ei tarvitsisi ainan mörön pers...ä asua. Mutta oma rauha ja ei välttämättä näkyviä naapureita. Myt lähimpään taloon 15 m. Ja joka ilmansuuntaan löytyy taloja.

        Tuollainen 15 min munamankelilla sotkettunakin sivilisaatioon ois hyvä.


    • Mä olen asunut vuosia niin mettässä, että lähin kauppakin on ollut semmosen 17-18 kilometrin päässä. Niinpä mä nautin nyt lyhyemmistä matkoista palvelujen pariin, mutta ikinä koskaan en haluaisi asua missään kaupungin keskustassa tai vilskeeesä. Mielummin jossain kaupunginlaidalla, mistä pääsee palveluiden ja ihmisien luo, mutta saa vetäytyä myös omaan rauhaansa.

      Mä sairastun liiasta hälinästä ja ihmisien ympärillä levottomasta ravaamisesta. Äänisaasteesta, valojen paljoudesta, kiireestä, kohinasta, markkinataloudesta jne jne. Omissa oloisssaan oleminen on parasta aikaa ihmisen elämässä. :)


      Mutta sitten taas Etelä-Euroopassa viihdyn kaupunkilomilla, en rannoilla makoilemassa. Hassua. :D

      • Koen kuitenkin olevani enemmän maalaisihminen, kun kaupunkilainen. Luonto ja rauha vetää puoleensa, hälinä saa vaan vihaiseksi.


      • Luulen että ihminen hakee jotain fyysistä balanssia näillä eri paikoilla. Mulle se on ainakin sitä. Mun on pakko päästä välillä hiljaisuuteen. Työ on sellainen elementti, että vie himot sosiaalisiin kontakteihin sen ulkopuolella. Siksi kai ne harrastuksetkin on aika itseriittoisia.


      • monnom kirjoitti:

        Koen kuitenkin olevani enemmän maalaisihminen, kun kaupunkilainen. Luonto ja rauha vetää puoleensa, hälinä saa vaan vihaiseksi.

        Sama. Pistäydyn Hesassa mielellään, mutta en ikinä asuis lähelläkään.


      • elisakettu kirjoitti:

        Luulen että ihminen hakee jotain fyysistä balanssia näillä eri paikoilla. Mulle se on ainakin sitä. Mun on pakko päästä välillä hiljaisuuteen. Työ on sellainen elementti, että vie himot sosiaalisiin kontakteihin sen ulkopuolella. Siksi kai ne harrastuksetkin on aika itseriittoisia.

        Oot varmasti oikeassa, työ vaatii aktiivista kanssakäymistä ihmisien kanssa. Vapaalla sitten ei jaksa mitenkään mennä ihmisiin ja ihmisten luokse. Ellei ole ollut jonkun aikaa omissa oloissaan, jonka jälkeen taas tietyn kokoisena annoksena jaksaa ihmisiä ja sitä aktiivisempaa kanssakäymistäkin.

        Mutta vain määrällisesti. Mulla tulee aina se raja vastaan jossain kohdassa, kun tulee melkeen kuristava olo ja on ihan pakottava tarve vetäytyä pois maailmalta. Olen ollut lapsesta saakka semmonen osa-aika erakko. :)

        Mutta sitten joskus tulee semmonenkin fiilis, että haluaa tutustua uusiin ihmisiin ja mennä reippaasti ihmisten ilmoille. Kaksijakoinen tapaus.


      • Dissident kirjoitti:

        Sama. Pistäydyn Hesassa mielellään, mutta en ikinä asuis lähelläkään.

        Mulle toi Lahden keskustassa pyörähtäminen jo on melkein migreenin paikka. :D


      • monnom kirjoitti:

        Mulle toi Lahden keskustassa pyörähtäminen jo on melkein migreenin paikka. :D

        No mulla taas työ on jokseenkin erakkomaista jo valmiiksi. Olen sosiaalinen, mutta ehkä syrjässä asuessa sen saa itse valita, milloin on ihmisten keskellä...


      • Dissident kirjoitti:

        No mulla taas työ on jokseenkin erakkomaista jo valmiiksi. Olen sosiaalinen, mutta ehkä syrjässä asuessa sen saa itse valita, milloin on ihmisten keskellä...

        Juu, balanse tässäkin tulee esiin. Mäkin olen sosiaalinen otus, tulen helposti ihmsien kanssa juttuun ja pärjään sosiaalisesti helposti. Mutta olen vaan hyvin helposti ihmisiin väsyvää sorttia. Tykkään elää aikalailla omilla ehdoillani, en muiden. :)


      • monnom kirjoitti:

        Juu, balanse tässäkin tulee esiin. Mäkin olen sosiaalinen otus, tulen helposti ihmsien kanssa juttuun ja pärjään sosiaalisesti helposti. Mutta olen vaan hyvin helposti ihmisiin väsyvää sorttia. Tykkään elää aikalailla omilla ehdoillani, en muiden. :)

        Tai kulkea omia polkujani, oman pääni mukaan. Joukossa usein tarvii olla enemmänkin kiinnostunut samoista jutuista ja kulkea mukana. Mä en jaksa semmosta. Mulla on omat mielenkiinnon kohteeni ja mieltymykseni, enkä pysy missään porukassa pitkään missä pitää mennä vastoin omaa energiaa. Joukon mukana...

        Silleen ehkä itserakas ja omahyväinen, mutta siksi en haali ihmisiä elämäänin enempää kun jaksan sietää tai "kantaa". En kuiteskaan halua loukata tahallaan ihmisiä, siksi on helpompaa pysyä erossa niistä kun selitellä.


      • monnom kirjoitti:

        Mulle toi Lahden keskustassa pyörähtäminen jo on melkein migreenin paikka. :D

        Mulla on sama. Käyn vain jos on pakko. Ajan kaupungin läpi aina nopeasti, ja jos pakko on asioida, niin yleensä Launeella ja ympäristössä keskitetysti. No syömässä tulee käytyä joskus, kun nähdään porukoita kerralla enempi.


      • elisakettu kirjoitti:

        Mulla on sama. Käyn vain jos on pakko. Ajan kaupungin läpi aina nopeasti, ja jos pakko on asioida, niin yleensä Launeella ja ympäristössä keskitetysti. No syömässä tulee käytyä joskus, kun nähdään porukoita kerralla enempi.

        Heh, mäkin käyn Launeella. Keskustaan ei tee mieli mennä. :)


      • monnom kirjoitti:

        Mulle toi Lahden keskustassa pyörähtäminen jo on melkein migreenin paikka. :D

        Se voi johtua ihan vaan siitä, että se on Lahti, eikä niinkään kaupungin suuruudesta. :D

        Käyn mielelläni pyörähtämässä vastaavan kokoisten kaupunkien keskustoissa, mutta Lahti on tullut viime vuodet aina sujuvasti ohitettua 4-tietä ja/tai 12-tietä pitkin. Jälkimmäisellä on ehkä maan sujuvin peräkkäisten vihreiden liikennevalojen jono.


      • monnom kirjoitti:

        Heh, mäkin käyn Launeella. Keskustaan ei tee mieli mennä. :)

        Paavolaan tulee joskus lähdettyä, mutta eipä kyllä usein tapahdu sitäkään. Jossain Torossa tms. saatan käydä syömässä. :)


      • scrg kirjoitti:

        Se voi johtua ihan vaan siitä, että se on Lahti, eikä niinkään kaupungin suuruudesta. :D

        Käyn mielelläni pyörähtämässä vastaavan kokoisten kaupunkien keskustoissa, mutta Lahti on tullut viime vuodet aina sujuvasti ohitettua 4-tietä ja/tai 12-tietä pitkin. Jälkimmäisellä on ehkä maan sujuvin peräkkäisten vihreiden liikennevalojen jono.

        Haha, toi oli paha. Mutta mahdollista. Kaupunki ei ole tosiaan suuri, muttei mitenkään mielenkiintoinenkaan. :D

        Pori on jotakuinkin vastaava, mutta suurempi. Tampere taas, sekava. Joku Porvoo, vanha puoli on varsin idyllinen. Siellä voi vaikka käydäkin ihan vaan viihtymässä.

        Lahti on läpikulkupaikka. ;)


      • monnom kirjoitti:

        Heh, mäkin käyn Launeella. Keskustaan ei tee mieli mennä. :)

        No mä en välttämättä edes mielistele. Välillä varmaan näkee naamasta, että nyt en diggaa. Mutta mun sosiaamisuus ja ihmisten seuraaminen itse passiivisena on pelastus. Möllötän vaikka hiljaa ja vaan seuraan. Aina ei tarvitsekaan olla interaktiivinen keskustelija.


      • monnom kirjoitti:

        Heh, mäkin käyn Launeella. Keskustaan ei tee mieli mennä. :)

        Jotenkin arvasin:) Yleensä käyn kaupassa Kärpäsessä, Oitissa tai Hollolassa, joskus harvemmin Riksussa.


      • Eli palstan huiput asustaa Suomen Chicagon liepeillä?


      • elisakettu kirjoitti:

        Jotenkin arvasin:) Yleensä käyn kaupassa Kärpäsessä, Oitissa tai Hollolassa, joskus harvemmin Riksussa.

        Kaikki tuttuja paikkoja, jopa asuinpaikkoina. ☺️


      • Dissident kirjoitti:

        Eli palstan huiput asustaa Suomen Chicagon liepeillä?

        Ilmeisesti ellei peräti Chicagossa. 🙂

        Launeelle on mukava valua Hollolastakin, kun asuu Lahden puolen päässä. Saati Kärpäsestä, josta tie vie Launeelle tai Sopenkorpeen. Tulee hyvä tie perille asti. Kärkölästästäkin Oitti ja Riksu on sopivan matkan päässä.

        Heh...


      • monnom kirjoitti:

        Ilmeisesti ellei peräti Chicagossa. 🙂

        Launeelle on mukava valua Hollolastakin, kun asuu Lahden puolen päässä. Saati Kärpäsestä, josta tie vie Launeelle tai Sopenkorpeen. Tulee hyvä tie perille asti. Kärkölästästäkin Oitti ja Riksu on sopivan matkan päässä.

        Heh...

        Meikä ihan pihalla noista huudeista. Mä jos selvitän vähänkin näitä lähialueita, mut tunnistettas. Mut sen voin sanoa, että ääsmarketista ostan sapuskat. Heh


      • Dissident kirjoitti:

        Meikä ihan pihalla noista huudeista. Mä jos selvitän vähänkin näitä lähialueita, mut tunnistettas. Mut sen voin sanoa, että ääsmarketista ostan sapuskat. Heh

        Nojoo, varmaan onkin jos ei ole hoodeilla pyörinyt. ☺️

        Kyl minutkin voi joku tunnistaa, ei nää niin suuria cityjä ole nääkään mainitut.


      • monnom kirjoitti:

        Nojoo, varmaan onkin jos ei ole hoodeilla pyörinyt. ☺️

        Kyl minutkin voi joku tunnistaa, ei nää niin suuria cityjä ole nääkään mainitut.

        Toisaalta, kun ottaa kartan esiin huomaa, että nää on ihan vierekkäin. 😂


      • monnom kirjoitti:

        Kaikki tuttuja paikkoja, jopa asuinpaikkoina. ☺️

        Kyllä mie tiesin, että asut naapuripitäjässä. Mutta olen antanut olla rauhassa. Toistaiseksi... Kun ollaan sellaisia osa-aikaintroja molemmat.

        Olet vissiin käynytkin siellä (pari-kolme vuotta sitten), missä majailen. Mutta ei olla tavattu. Jos nyt olet keneksi arvellut. En tiedä susta mitään, eikä kukaan siis ole "juorunnut".

        Pieni on maailma. Kaupunkeineen ja maaseutuineen.


      • monnom kirjoitti:

        Ilmeisesti ellei peräti Chicagossa. 🙂

        Launeelle on mukava valua Hollolastakin, kun asuu Lahden puolen päässä. Saati Kärpäsestä, josta tie vie Launeelle tai Sopenkorpeen. Tulee hyvä tie perille asti. Kärkölästästäkin Oitti ja Riksu on sopivan matkan päässä.

        Heh...

        Sussa on ainesta profiloijaksi :)


      • elisakettu kirjoitti:

        Kyllä mie tiesin, että asut naapuripitäjässä. Mutta olen antanut olla rauhassa. Toistaiseksi... Kun ollaan sellaisia osa-aikaintroja molemmat.

        Olet vissiin käynytkin siellä (pari-kolme vuotta sitten), missä majailen. Mutta ei olla tavattu. Jos nyt olet keneksi arvellut. En tiedä susta mitään, eikä kukaan siis ole "juorunnut".

        Pieni on maailma. Kaupunkeineen ja maaseutuineen.

        Juu, maailma on yllättävän pieni. Mutta jos joskus vastaan tulen, niin nappa hihasta kii. Lupaan olla sulle hermostumatta. ☺️

        Kaikille en sellasta voikaan luvata. 🌸


      • elisakettu kirjoitti:

        Kyllä mie tiesin, että asut naapuripitäjässä. Mutta olen antanut olla rauhassa. Toistaiseksi... Kun ollaan sellaisia osa-aikaintroja molemmat.

        Olet vissiin käynytkin siellä (pari-kolme vuotta sitten), missä majailen. Mutta ei olla tavattu. Jos nyt olet keneksi arvellut. En tiedä susta mitään, eikä kukaan siis ole "juorunnut".

        Pieni on maailma. Kaupunkeineen ja maaseutuineen.

        Sielläpäin vissiin hyvää pohjavettä.... siunaantuu tuollasii ihguloita. Haha


      • monnom kirjoitti:

        Toisaalta, kun ottaa kartan esiin huomaa, että nää on ihan vierekkäin. 😂

        No täällä Savossa kaikki on 80 km päässä toisistaan.... jos tullaan sieltäpäin. Mikkeli, Varkaus, Kuopio, Iisalmi, Kajaani... siitä ylöspäin taas harvenee...


      • monnom kirjoitti:

        Juu, maailma on yllättävän pieni. Mutta jos joskus vastaan tulen, niin nappa hihasta kii. Lupaan olla sulle hermostumatta. ☺️

        Kaikille en sellasta voikaan luvata. 🌸

        Nytkö työ vasta tuttavuutta teette? Kumpikin luutinut palstalla vuosikausia? Häh????

        C'moon girls!

        Hah...


      • Dissident kirjoitti:

        Sielläpäin vissiin hyvää pohjavettä.... siunaantuu tuollasii ihguloita. Haha

        Juu, juu hyvää vettä on.

        Sut taas melkein tapasin Varkaudessa. Sitten olen tavannut palstalaisia Turussa, Joensuussa, Helsingissä ja Lahdessa. Ihguloita kaikkialla.


      • Dissident kirjoitti:

        Nytkö työ vasta tuttavuutta teette? Kumpikin luutinut palstalla vuosikausia? Häh????

        C'moon girls!

        Hah...

        Pitkään palstailleet ei oikein miitteihin osallistu aktiivisesti, kumpikin varmaan tietää sen. Siks toisekseen, oon hirveän huono pitämään yhteyksiä. Blondin jälkeen en ole ketään tavannut, siitäkin on jo aikaa viimeksi, joskus pidetään yhteyksiä, vaikka on aivan älyttömän ihana ihminen.

        Enempi oli silloin palstailun alkuaikoina. Ja joo, Monnis tosiaan olisi helposti tavattavissa vaikka, mutta en ole ilennyt edes ehdottaa. Pelottaa .... :-D Vesijärven puistossahan sitä perineisesti miittejä tehdään :)


      • elisakettu kirjoitti:

        Juu, juu hyvää vettä on.

        Sut taas melkein tapasin Varkaudessa. Sitten olen tavannut palstalaisia Turussa, Joensuussa, Helsingissä ja Lahdessa. Ihguloita kaikkialla.

        Jaa? Missä siellä? Oon liikuskellut sielläkin. Seuraavalla kerralla elä jätä arvailuiden varaan vaan tartu hihasta. Ehkä päästän jopa lähtemään. Heh...

        No mä olen tavannut vaan yhden ja sen jälkeen oon ollut tositosi varovainen...tiedät mitä kävi sit...

        Mutta jos tiedät ja vaikka arvaat, niin mikä estää kysymästä. Osaat kyllä valita sanat...


      • Dissident kirjoitti:

        Nytkö työ vasta tuttavuutta teette? Kumpikin luutinut palstalla vuosikausia? Häh????

        C'moon girls!

        Hah...

        Kuten Ellukettunen sanoi, asia on juurikin niin. Mä olen 3 ihmistä tavannut keskustelupalstoilta, 2 miestä ja 1 naisen. Toinen miehistä on mun miekkoseni ja tämä nainen on kaveri/ystävä, johon pidän harvoin yhteyttä, mutta se ei johdu hänen huonoudesta tms. Vain minun laiskuudesta. Tykkään ihmisestä edelleen ja arvostan häntä monesta syystä.

        Kuten sanottu, en haali itselleni kavereita kun koen että en jaksa ylläpitää riittävästi heihin suhteita. Enkä taas halua loukata sillä, mutta käsitän että helposti sellainen laiskuus koetaan loukkaavana.

        Ja valehdella en halua ts.keksiä tekosyitä miksi en pääse tapaamaan tai ole aktiivisempi. Olen tämmönen omissa oloissani viihtyvä, vaikka välitän kyllä ihmisistä jotka tunnen. Se ei vaan välttämättä heille riitä...

        Ja se yksi mies, elää elämäänsä jossain perheineen. Kiva tyyppi, kävi kylässäkin meillä kerran. 😊

        Toivottavasti hällä on kaikki hyvin.


      • elisakettu kirjoitti:

        Pitkään palstailleet ei oikein miitteihin osallistu aktiivisesti, kumpikin varmaan tietää sen. Siks toisekseen, oon hirveän huono pitämään yhteyksiä. Blondin jälkeen en ole ketään tavannut, siitäkin on jo aikaa viimeksi, joskus pidetään yhteyksiä, vaikka on aivan älyttömän ihana ihminen.

        Enempi oli silloin palstailun alkuaikoina. Ja joo, Monnis tosiaan olisi helposti tavattavissa vaikka, mutta en ole ilennyt edes ehdottaa. Pelottaa .... :-D Vesijärven puistossahan sitä perineisesti miittejä tehdään :)

        No teillä siellä etelässä on anonyymiys jo luonnollisesti. Täällä kaikki tuntee ja tietää kaikki.


      • monnom kirjoitti:

        Kuten Ellukettunen sanoi, asia on juurikin niin. Mä olen 3 ihmistä tavannut keskustelupalstoilta, 2 miestä ja 1 naisen. Toinen miehistä on mun miekkoseni ja tämä nainen on kaveri/ystävä, johon pidän harvoin yhteyttä, mutta se ei johdu hänen huonoudesta tms. Vain minun laiskuudesta. Tykkään ihmisestä edelleen ja arvostan häntä monesta syystä.

        Kuten sanottu, en haali itselleni kavereita kun koen että en jaksa ylläpitää riittävästi heihin suhteita. Enkä taas halua loukata sillä, mutta käsitän että helposti sellainen laiskuus koetaan loukkaavana.

        Ja valehdella en halua ts.keksiä tekosyitä miksi en pääse tapaamaan tai ole aktiivisempi. Olen tämmönen omissa oloissani viihtyvä, vaikka välitän kyllä ihmisistä jotka tunnen. Se ei vaan välttämättä heille riitä...

        Ja se yksi mies, elää elämäänsä jossain perheineen. Kiva tyyppi, kävi kylässäkin meillä kerran. 😊

        Toivottavasti hällä on kaikki hyvin.

        Muutamia olen kyllä nähnyt irl, tunnistanut kuvista. Mutta en hyöki ihmisiin silleen, hei sä oot sieltä suomi 24 palstalta tuttu! Se ois vähän ehkä tahditonta, ellei ole saanut lupaa tehdä tuttavuutta tavatessa.☺️

        Meen nukuttelee nappulaa, se ei nuku sitte millään...😣aina könyy sängystä pois, oltava vieressä.


      • monnom kirjoitti:

        Kuten Ellukettunen sanoi, asia on juurikin niin. Mä olen 3 ihmistä tavannut keskustelupalstoilta, 2 miestä ja 1 naisen. Toinen miehistä on mun miekkoseni ja tämä nainen on kaveri/ystävä, johon pidän harvoin yhteyttä, mutta se ei johdu hänen huonoudesta tms. Vain minun laiskuudesta. Tykkään ihmisestä edelleen ja arvostan häntä monesta syystä.

        Kuten sanottu, en haali itselleni kavereita kun koen että en jaksa ylläpitää riittävästi heihin suhteita. Enkä taas halua loukata sillä, mutta käsitän että helposti sellainen laiskuus koetaan loukkaavana.

        Ja valehdella en halua ts.keksiä tekosyitä miksi en pääse tapaamaan tai ole aktiivisempi. Olen tämmönen omissa oloissani viihtyvä, vaikka välitän kyllä ihmisistä jotka tunnen. Se ei vaan välttämättä heille riitä...

        Ja se yksi mies, elää elämäänsä jossain perheineen. Kiva tyyppi, kävi kylässäkin meillä kerran. 😊

        Toivottavasti hällä on kaikki hyvin.

        No en mä tarkoitakaan oikeeta tapaamista. Mutta siis nyttenkin turistaan kuin kaupan hyllyjen välissä prismassa....

        Eikös täällä vois olla sellaistakin?
        Mä ainakin tunnen olono kotoisaksi sun ja Kettusellun kaa. Ja tähän sopis Harmis ja vaikka sergei mukaan hiton hyvin. Ei tartteis aina jaaruta vaan mielipiteitä jostain...


      • Dissident kirjoitti:

        Jaa? Missä siellä? Oon liikuskellut sielläkin. Seuraavalla kerralla elä jätä arvailuiden varaan vaan tartu hihasta. Ehkä päästän jopa lähtemään. Heh...

        No mä olen tavannut vaan yhden ja sen jälkeen oon ollut tositosi varovainen...tiedät mitä kävi sit...

        Mutta jos tiedät ja vaikka arvaat, niin mikä estää kysymästä. Osaat kyllä valita sanat...

        Teillä oli (?) säbäturnaus siellä. Kisan jälkeen porukka roikkui abc:lla. Mutta ei me tavattu, arvelin vain että voisit olla paikalla koska olit maininnut kyydityksistä. Olisin tunnistanut sinut, mutta sinä et minua (mun ainoa kuvani tuskin on antanut vain yhden vihjeen), eikä minusta sellainen ole oikein reilua. Itse oli läpikulkumatkalla, puolisoni kanssa. Häntä ei niin nappaa nää (mun) palstaihmiset. Ollaan joskus yhdessä kyllä tavattu joku ja kerran itekki yritetty järjestää miitti.

        Tilanteestahan se riippuu. Mutta olisi hölmöä mennä supisemaan tuntemattomalle, että Dissikös se siinä patsastelee, tässä elisakettu terve? Ja sitten ei oliskaan, olisi aika älytön tilanne.

        Musta on reilua, että tiedetään jotain toisesta, ennenkuin mennään esittäytymään. Mutta toki jos vastaan saapastelet, voi olla missä tahansa, voi olla kiusaus kuitenkin tervehtiä. Kyllä sinä siinä vaiheessa arvaisit. Yleensä mut nähneet on jotenkin heti arvanneet.


      • monnom kirjoitti:

        Tai kulkea omia polkujani, oman pääni mukaan. Joukossa usein tarvii olla enemmänkin kiinnostunut samoista jutuista ja kulkea mukana. Mä en jaksa semmosta. Mulla on omat mielenkiinnon kohteeni ja mieltymykseni, enkä pysy missään porukassa pitkään missä pitää mennä vastoin omaa energiaa. Joukon mukana...

        Silleen ehkä itserakas ja omahyväinen, mutta siksi en haali ihmisiä elämäänin enempää kun jaksan sietää tai "kantaa". En kuiteskaan halua loukata tahallaan ihmisiä, siksi on helpompaa pysyä erossa niistä kun selitellä.

        .. Samis.. ;D


      • elisakettu kirjoitti:

        Teillä oli (?) säbäturnaus siellä. Kisan jälkeen porukka roikkui abc:lla. Mutta ei me tavattu, arvelin vain että voisit olla paikalla koska olit maininnut kyydityksistä. Olisin tunnistanut sinut, mutta sinä et minua (mun ainoa kuvani tuskin on antanut vain yhden vihjeen), eikä minusta sellainen ole oikein reilua. Itse oli läpikulkumatkalla, puolisoni kanssa. Häntä ei niin nappaa nää (mun) palstaihmiset. Ollaan joskus yhdessä kyllä tavattu joku ja kerran itekki yritetty järjestää miitti.

        Tilanteestahan se riippuu. Mutta olisi hölmöä mennä supisemaan tuntemattomalle, että Dissikös se siinä patsastelee, tässä elisakettu terve? Ja sitten ei oliskaan, olisi aika älytön tilanne.

        Musta on reilua, että tiedetään jotain toisesta, ennenkuin mennään esittäytymään. Mutta toki jos vastaan saapastelet, voi olla missä tahansa, voi olla kiusaus kuitenkin tervehtiä. Kyllä sinä siinä vaiheessa arvaisit. Yleensä mut nähneet on jotenkin heti arvanneet.

        No jos mulla ois oma turnaus en roikkuisi absilla vaan viimeisen ottelun jälkeen tyhjentäisin roskiksia ja vetäisin panderolleja liikkarilla. Ja edellisen turnauksen jälkeen vein junnun exälle ja painelin kiireellä töihin.

        Kyllä mä osaan luikkia piiloon vaikka kerron paljon. Mutta hauska huomata, että Ellusessa herää stalkkeri. Heh...


      • monnom kirjoitti:

        Muutamia olen kyllä nähnyt irl, tunnistanut kuvista. Mutta en hyöki ihmisiin silleen, hei sä oot sieltä suomi 24 palstalta tuttu! Se ois vähän ehkä tahditonta, ellei ole saanut lupaa tehdä tuttavuutta tavatessa.☺️

        Meen nukuttelee nappulaa, se ei nuku sitte millään...😣aina könyy sängystä pois, oltava vieressä.

        No jo on pirulainen sitkeä veikkonen.

        Jeesusteippi, kuormaliinat....tiedän. käy mielessä.
        Mutta se on se ikä. Hah...

        Ei oo ikävä noita aikoja. Kostat sit teininä...ajat nurtsia klo 8:00 lauantaina...hähä!


      • Dissident kirjoitti:

        No jo on pirulainen sitkeä veikkonen.

        Jeesusteippi, kuormaliinat....tiedän. käy mielessä.
        Mutta se on se ikä. Hah...

        Ei oo ikävä noita aikoja. Kostat sit teininä...ajat nurtsia klo 8:00 lauantaina...hähä!

        Huono juttu, kun itse ollaan vähän totutettu siihen et joku istuu aina vieressä. Siitä on sitten hankala päästä eroon. Eli ei oo lapsen vika, vanhempien vika vaan. Otan vastuun, ite olen pääpiruna ollut luotsaamassa tätä tilannetta. :)

        Mulla oli tuossa yöllä kauhea migreeni päällä ( jyskytteli jo illasta ja väsytti vietävästi) ja olen aamusta voinut vaikeasti pahoin. Tänään tulee sairaspäivä, mutta saikkulappu on aina haettava. Ihan sama vaikka ryömien menis, kunhan menee. :/

        Huono olo...


      • Dissident kirjoitti:

        No en mä tarkoitakaan oikeeta tapaamista. Mutta siis nyttenkin turistaan kuin kaupan hyllyjen välissä prismassa....

        Eikös täällä vois olla sellaistakin?
        Mä ainakin tunnen olono kotoisaksi sun ja Kettusellun kaa. Ja tähän sopis Harmis ja vaikka sergei mukaan hiton hyvin. Ei tartteis aina jaaruta vaan mielipiteitä jostain...

        Njaaaaa, sellasta tarkoitit. No mä ymmärsin sut väärin. Siksihän täällä käydään, turisemassa ihmisien kanssa. :)

        Enemmän mä täällä turisenkin, kun irl olen huomattavasti hiljaisempi. Jos vertaa pulinan määrään. Tai pulisen, mutta pienemmän ihmismäärän kanssa. Tyyliin 1-4 ihmisen pulinaporukassa, kun täällä huomattavasti useamman. Ei ehkä tunnista samaksi tyypiksi, jos hakee moottoriturpaa livessä ja vastaan tuleekin vaisumpi versio.


      • monnom kirjoitti:

        Njaaaaa, sellasta tarkoitit. No mä ymmärsin sut väärin. Siksihän täällä käydään, turisemassa ihmisien kanssa. :)

        Enemmän mä täällä turisenkin, kun irl olen huomattavasti hiljaisempi. Jos vertaa pulinan määrään. Tai pulisen, mutta pienemmän ihmismäärän kanssa. Tyyliin 1-4 ihmisen pulinaporukassa, kun täällä huomattavasti useamman. Ei ehkä tunnista samaksi tyypiksi, jos hakee moottoriturpaa livessä ja vastaan tuleekin vaisumpi versio.

        Luulen, että jos mekin joskus nähtäis irl, niin sinä olisit Dissis se puheliaampi osapuoli. Minä se joka enemmän kuuntelis. :)

        Ja se ei ollut mikään nootti, vaan sille musta tuntuu. Mä otan helposti puheliaan seurassa kuuntelijan roolin ja kuuntelijan roolissa puhujan. Sitten sulla on supliikki paremmin hallussa, luulen että puhumisessa olisit johtotähti. :D


      • monnom kirjoitti:

        Luulen, että jos mekin joskus nähtäis irl, niin sinä olisit Dissis se puheliaampi osapuoli. Minä se joka enemmän kuuntelis. :)

        Ja se ei ollut mikään nootti, vaan sille musta tuntuu. Mä otan helposti puheliaan seurassa kuuntelijan roolin ja kuuntelijan roolissa puhujan. Sitten sulla on supliikki paremmin hallussa, luulen että puhumisessa olisit johtotähti. :D

        Kuuntelijan seurassa, puhujan roolin. Lisäys. :)


      • monnom kirjoitti:

        Huono juttu, kun itse ollaan vähän totutettu siihen et joku istuu aina vieressä. Siitä on sitten hankala päästä eroon. Eli ei oo lapsen vika, vanhempien vika vaan. Otan vastuun, ite olen pääpiruna ollut luotsaamassa tätä tilannetta. :)

        Mulla oli tuossa yöllä kauhea migreeni päällä ( jyskytteli jo illasta ja väsytti vietävästi) ja olen aamusta voinut vaikeasti pahoin. Tänään tulee sairaspäivä, mutta saikkulappu on aina haettava. Ihan sama vaikka ryömien menis, kunhan menee. :/

        Huono olo...

        No myö opetettiin satu. Se olikin sitten pitkään. Lisäksi tyttö pitkään kömpi viereen. Mutta kylläpä tuo sen on jo pois oppinut.

        No voi harmi. Toivottavasti menee ohi ennen sitä reissua...


      • monnom kirjoitti:

        Luulen, että jos mekin joskus nähtäis irl, niin sinä olisit Dissis se puheliaampi osapuoli. Minä se joka enemmän kuuntelis. :)

        Ja se ei ollut mikään nootti, vaan sille musta tuntuu. Mä otan helposti puheliaan seurassa kuuntelijan roolin ja kuuntelijan roolissa puhujan. Sitten sulla on supliikki paremmin hallussa, luulen että puhumisessa olisit johtotähti. :D

        No kahdenkesken oiskin typerää, jos kumpikin vaan möllöttäs monttu auki. Hah. Jonkunhan se ois puhuttuva.

        Mutta kyllä mä veikkaan, että tasaantus..
        Monet ujotkin on saaneet jutun kulkemaan. Paitsi yksi, joka oli yliveto siinä hommassa. Tapaamiset tuntui lähinnä kuulusteluilta ja yksinturisemilta...


      • Dissident kirjoitti:

        No myö opetettiin satu. Se olikin sitten pitkään. Lisäksi tyttö pitkään kömpi viereen. Mutta kylläpä tuo sen on jo pois oppinut.

        No voi harmi. Toivottavasti menee ohi ennen sitä reissua...

        Mä aloitin esikoien kanssa sen, äitin kainalossa köllöttelyn vauvasta ja jatkui jatkumista...nuorempikin tahtoi sitten viereen. Esikoisella aattelin, että jää meidän ainoaksi, niin kyllä nyt yhden voi hemmotella. Tulikin toinen vielä ja eihän eriarvoinen voi olla,lapsi huomaa jos toinen saa seuransa ja toinen ei.

        Eiköhän nuo vielä opi yksin nukkumaan läpi yön. Kyl mä varmaan selviän...on vaan pohjaton väsymys aina jälkimaininkina. 🤗


      • Dissident kirjoitti:

        No kahdenkesken oiskin typerää, jos kumpikin vaan möllöttäs monttu auki. Hah. Jonkunhan se ois puhuttuva.

        Mutta kyllä mä veikkaan, että tasaantus..
        Monet ujotkin on saaneet jutun kulkemaan. Paitsi yksi, joka oli yliveto siinä hommassa. Tapaamiset tuntui lähinnä kuulusteluilta ja yksinturisemilta...

        Mä en usko, että möllöttäsin mykkänä.Mutta en ehkä saisi suun vuoroa. 🤣


      • monnom kirjoitti:

        Mä aloitin esikoien kanssa sen, äitin kainalossa köllöttelyn vauvasta ja jatkui jatkumista...nuorempikin tahtoi sitten viereen. Esikoisella aattelin, että jää meidän ainoaksi, niin kyllä nyt yhden voi hemmotella. Tulikin toinen vielä ja eihän eriarvoinen voi olla,lapsi huomaa jos toinen saa seuransa ja toinen ei.

        Eiköhän nuo vielä opi yksin nukkumaan läpi yön. Kyl mä varmaan selviän...on vaan pohjaton väsymys aina jälkimaininkina. 🤗

        No sit jossainvaiheessa voi ottaa "iso tyttö jo-kortin" käyttöön.


      • monnom kirjoitti:

        Mä en usko, että möllöttäsin mykkänä.Mutta en ehkä saisi suun vuoroa. 🤣

        Niinkö meinaat? Heh...

        No kyllä mä suunvuoronkin antasin. Ei keskustelu ole monologi.


      • Dissident kirjoitti:

        Niinkö meinaat? Heh...

        No kyllä mä suunvuoronkin antasin. Ei keskustelu ole monologi.

        Ööö.....oot sukkela, verbaalisesti nokkela niin ehkä menis hetki hakiessa vastausta. Scatman...


      • monnom kirjoitti:

        Ööö.....oot sukkela, verbaalisesti nokkela niin ehkä menis hetki hakiessa vastausta. Scatman...

        No kirjoittaessa voi miettiä enempi mitä sanoo. Ei se puhe ole sama juttu. Tässä näkee kokonaisuuden paremmin.. ehkä kirjoitan paremmin kuin puhun...

        Haastoinkin tekniksen jatkishaasteeseen, mutte ei se taida sellaiseen lähteä. Vaikka nauratin sitäkin tuossa kerran... ehkä joskus saan sen tuuliviirin haastettua sanansäilään...


      • Dissident kirjoitti:

        No kirjoittaessa voi miettiä enempi mitä sanoo. Ei se puhe ole sama juttu. Tässä näkee kokonaisuuden paremmin.. ehkä kirjoitan paremmin kuin puhun...

        Haastoinkin tekniksen jatkishaasteeseen, mutte ei se taida sellaiseen lähteä. Vaikka nauratin sitäkin tuossa kerran... ehkä joskus saan sen tuuliviirin haastettua sanansäilään...

        Se on aina mahdollista.

        Mitä? Ei lähde vai? Se on niin itsellinen ja itseohjautuva...jospa joskus yllättää. 😊


      • monnom kirjoitti:

        Se on aina mahdollista.

        Mitä? Ei lähde vai? Se on niin itsellinen ja itseohjautuva...jospa joskus yllättää. 😊

        No se kun ei ole rekkautunut ja intoilee aina uutta joka kohtaan, niin häviää varmaan mun haasteet...

        No teknis on huisa tapaus anyway.


      • vanhanliitonpalstailija

        Tapahtuuko palstalivetapaamisia oikeasti?

        Muistan vanhoilta ajoilta että nimim. pimppaloora tapasi parikin palstamiestä joista toisen tiedän ja toisen epäilen olleen ht, joskin teki selväksi että tapaamiset olivat vain kavereina koska ei ollut etsimässä ketään (pian sen jälkeen pimppis kuitenkin pariutui ja katosi palstalta).

        Itse olen törmännyt täysin sattumalta yhteen palstalegendaan, jonka tunnistin ulkonäkökuvauksen ja erään tutun sananparren perusteella. Oli muilta osin aivan erilainen kuin olisin kuvitellut, selvästikin vain trollaa täällä huvikseen.

        Yhtä toista ihmistä epäilin palstahenkilöksi, mutta taisin olla väärässä.


      • vanhanliitonpalstailija kirjoitti:

        Tapahtuuko palstalivetapaamisia oikeasti?

        Muistan vanhoilta ajoilta että nimim. pimppaloora tapasi parikin palstamiestä joista toisen tiedän ja toisen epäilen olleen ht, joskin teki selväksi että tapaamiset olivat vain kavereina koska ei ollut etsimässä ketään (pian sen jälkeen pimppis kuitenkin pariutui ja katosi palstalta).

        Itse olen törmännyt täysin sattumalta yhteen palstalegendaan, jonka tunnistin ulkonäkökuvauksen ja erään tutun sananparren perusteella. Oli muilta osin aivan erilainen kuin olisin kuvitellut, selvästikin vain trollaa täällä huvikseen.

        Yhtä toista ihmistä epäilin palstahenkilöksi, mutta taisin olla väärässä.

        No jotkut ihmiset saattaa haluta tavata toisensa. En tiedä miten yleistä se on ja kuinka isolla porukalla tapaavat. Mä tapasin 2 ihmistä samalla reisdulla ja samalla nämäkin kaksi palstalaista tapasi myös toisensa. Ei vain minua.☺️


      • monnom kirjoitti:

        No jotkut ihmiset saattaa haluta tavata toisensa. En tiedä miten yleistä se on ja kuinka isolla porukalla tapaavat. Mä tapasin 2 ihmistä samalla reisdulla ja samalla nämäkin kaksi palstalaista tapasi myös toisensa. Ei vain minua.☺️

        Ja mä en ole sitten taas kyllä ensinkään trolli. Ihan tämmönen, että omanaittenäni esiinnyn ja vastailen ketjuihin sen mukaan mitä kirpoaa kielelle. Mihin voisin irl ottaa samallailla kantaa, ihan samoilla ajatuksilla.


    • Toisaalta sitten, kun jalat ei enää toimi ja pääkin krenaa, on pakko ryömiä skutskista taas ihmisten ilmoille, ettei jää sinne.

      Landella ikänsä asuneet muuttavat vanhuuttaan maalikylän kerrostaloon ja monet urbaanit taas siirtyvät eläkkeelle jäätyään omakotitaloon tai mummonmökkiin perämettiin ilman mitään palveluita kulkemisen suhteen täysin oman auton varaan.

      Mitä sitten, kun ei enää jaksa?

      • Mitä sitten, kun ei enää jaksa?

        - Eiköhän se elämä sitten ollut siinä. Tai sitten on vaan mentävä ihmisten ilmoille apua saamaan.


      • monnom kirjoitti:

        Mitä sitten, kun ei enää jaksa?

        - Eiköhän se elämä sitten ollut siinä. Tai sitten on vaan mentävä ihmisten ilmoille apua saamaan.

        Niin. Ihmisten asuminen on moninaista. Huvittavinta on kyllä ison kaupungin ssukit, jotka tulee maalle ilman mitään hajua mistään alkeellisemmastakaan perusasiasta mitä omakotitaloasuja tekee.


    • Teknodonna

      Mjaa-a

      Tuo oli jo ties mones mielenkiintoinen kysymys tänään. Onkohan tämä jokin uusi liputuspäivä, vai mikä?

      Joo siis mulle sopii molemmat. Oikeastaan molemmat täydentävät toisiaan. Kaupungissa on äksöniä, vipinää ja hulinaa. Viikonloppuna olin kuuntelemassa esmes rockabillyä Cactuksessa asianmukaisesti pukeutuneena, kun taas kadulla hiihdän Goressa siinä missä jänkhällä potkiessani sopuleita polulta. Erityisosaamistani on syväkahlaamiset virroissa, ihmisvirroissa ja mölyvirroissa. Hiljaisuus on kaunista, lumoavaa ja täydellistä, mutta sitä voi löytää urbaaneissa sfääreissä vain itsestään. Kaupungissa taas on tapa yksinkertaisesti vain toitottaa ja pitää yllä jatkuvaa ääntä, toisin kuin luonnossa, jossa kannattaa hiiviskellä vaaroilla karhujahdissa.

      (Hihitystä)

      • Teknodonna

        Maaseudun perusluonne on tila ja sen tunne. Tällaista lyksiä ei kaupungissa ole. Varmaan jossain Pakilassa tai Espoossa olisi, mutta kuka sinne haluaisi? Jos Stadissa haluaa olla rauhassa, pitää lähteä merelle.

        Ei lautalla vaan purkkarilla. Ja jos meri on jäässä, niin sinne pitää kävellä. En kuitenkaan suosittele.

        (Hirn)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Maaseudun perusluonne on tila ja sen tunne. Tällaista lyksiä ei kaupungissa ole. Varmaan jossain Pakilassa tai Espoossa olisi, mutta kuka sinne haluaisi? Jos Stadissa haluaa olla rauhassa, pitää lähteä merelle.

        Ei lautalla vaan purkkarilla. Ja jos meri on jäässä, niin sinne pitää kävellä. En kuitenkaan suosittele.

        (Hirn)

        Itse olen kehitellyt tällaisen "sukelluskombon", jossa saa olla omissa oloissaan. Tällaisen harrasteen huono puoli on maisemien vähäisyys, vaikka merta on kaikkialla. Esmes Porkkalan olen tutkinut simpukankuori simpukankuorelta ja kivi kiveltä ainakin sataa kertaan.

        Alkaa tulla tutuksi.

        (Naurua)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Itse olen kehitellyt tällaisen "sukelluskombon", jossa saa olla omissa oloissaan. Tällaisen harrasteen huono puoli on maisemien vähäisyys, vaikka merta on kaikkialla. Esmes Porkkalan olen tutkinut simpukankuori simpukankuorelta ja kivi kiveltä ainakin sataa kertaan.

        Alkaa tulla tutuksi.

        (Naurua)

        Kampelatkin jo morjestelevat.

        (Hirn)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Kampelatkin jo morjestelevat.

        (Hirn)

        Taas jos pödelle menee ajatuksineen, niin ensimmäiseksi ei tule mieleen töllö, kirja eikä netti. Pöndellä vain istutaan ja odotellaan, että jotain tapahtuisi.

        Musta se on hienoa.

        Sitten joku tulee ja patistaa töihin.

        (Hihitystä)


      • Teknodonna kirjoitti:

        Kampelatkin jo morjestelevat.

        (Hirn)

        Tuossa harrastuksessa aktiivisena jäis min pahekin ehkä vähemmälle...tupakointi.


      • Teknodonna kirjoitti:

        Kampelatkin jo morjestelevat.

        (Hirn)

        Muistatko tutut evistä?


      • Teknodonna
        Dissident kirjoitti:

        Muistatko tutut evistä?

        Mjaa

        Sun kantsii vaihtaa kuvakulmaa ja asettua kampelan asemaan. Sukellushan on aika "synkkää" puuhaa. Merivesilelut ovat kaikki järjestään mustia, eivätkä kampelat osaa lukea mitä minkäkin tankin kyljessä lukee.

        Luultavasti ne kyselee toisiltaan, että onks toi se eilinen.

        (Naurua)


      • Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

        Mjaa

        Sun kantsii vaihtaa kuvakulmaa ja asettua kampelan asemaan. Sukellushan on aika "synkkää" puuhaa. Merivesilelut ovat kaikki järjestään mustia, eivätkä kampelat osaa lukea mitä minkäkin tankin kyljessä lukee.

        Luultavasti ne kyselee toisiltaan, että onks toi se eilinen.

        (Naurua)

        Mjaa

        Siis aivan sairas dokkari USA:n suhteesta omiin käsiaseisiinsa.

        Hyvä etten taas oksentanut.


      • Teknodonna kirjoitti:

        Mjaa

        Sun kantsii vaihtaa kuvakulmaa ja asettua kampelan asemaan. Sukellushan on aika "synkkää" puuhaa. Merivesilelut ovat kaikki järjestään mustia, eivätkä kampelat osaa lukea mitä minkäkin tankin kyljessä lukee.

        Luultavasti ne kyselee toisiltaan, että onks toi se eilinen.

        (Naurua)

        Hassu...

        Saat jonkun virneen aikaiseksi aina jutuillas...

        Milloin otat jatkishaasteen vastaan?


      • Teknodonna
        Dissident kirjoitti:

        Hassu...

        Saat jonkun virneen aikaiseksi aina jutuillas...

        Milloin otat jatkishaasteen vastaan?

        Mjaa

        Mä oon missannut jonkun briiffin.

        Ne snaja.

        Lisäksi Jobs taitaa jälleen varastaa shown.


      • Teknodonna kirjoitti:

        Mjaa

        Mä oon missannut jonkun briiffin.

        Ne snaja.

        Lisäksi Jobs taitaa jälleen varastaa shown.

        Joo. Defenedly...

        Mä joskus haastoin jatkishommaan..

        Vejettäs omilla tyylillä.... ja sovittas henkilöt, paikka ja gendre.. ja kun mä haastan sä voit valita.

        Ja tuloksestahan paskat välitetään. Aller tyhmänä pistää eetteriin.


    • Pikkutilalline

      Synnyin ns perähikiälle ja maalla vietin lapsuuteni.
      Sittemmin asunut Stadissa ja parin muun kaupungin keskustassa sekä kerran vajaa vuosi lähiöhelvetissä rahaa säästämässä.. Nyt jälleen toista vuotta maalaiskaupungissa, puoliks korvessa (kävellen vajaa tunti "keskustaan") enkä pois ole muuttamassa mikäli etäilykuviot jatkuu riittävästi.
      Yö tai pari Stadissa on hyihyi mut pakollista.

      Myöhemmin vielä syrjempään on haaveissa. :)
      Eli aika taattu yksinäinen elo edessä.. Ei useimmat miehet nykyään halua korpeen elelemään ja leikkimään omavaraistaloutta. Voi sitä tietyin mukavuuksin silti tuunailla mut..
      Voisin tukea taloudellisesti myös mahdollista puolisoakin jos jonkun luonto vain kestäisi eikä vain olisi mtn tekemätön nahjus :P eivät jaksa edes vesiä kantaa saunalle tontin laitaan tai klapei raahata sisälle, kun mikää porvari sentäs mäkään ja sähkö maksaa..
      Saas nähdä. Tähän mennessä yleensä *viiiuh* tapahtuu kun tulee puhetta tulevaisuuden suunnitelmista..

      • No mä oon törmännyt korvessakin asuvia naisia ja täytyy sanoa, että sinnikkyyttä löytyy.

        Itse olen tosiaan näinkin urbaani ihan lasten vuoksi. En haluaisi pitkiä koulumatkoja ja eristäytymistä niille. Teineille kaverit on niin tärkeitä ja harrastukset.

        Mutta ehkä sitten kun ovat jo osin omillaan ja käyvät vaan syömässä ja hakemassa rahaa...sama mistä ne hakevat..haha


      • mgtowtorppari

        No eihän tuo ole edes kaukana "keskustasta" vielä. Voisin kuvitella tuon tyyppistä oikeanlaisen naisen kanssa. Jos sellaisia naisia olisi olemassa.

        Ongelma on siinä että usein korvessa asuvat naiset ovat remontointi- ja rakennusnarkomaaneja joiden mielestä koko ajan pitäisi olla "tekemässä jotain". Kun klapit on pilkottu, takka sytytetty ja saunakin lämmitetty, ei voida nauttia kivasta elämästä ilman kiireitä vaan pitääkin tehdä parempi puuvaja, uusi ulkorakennus, parantaa keittiötä tms.

        Se sama kunnianhimoisuusvaatimus että pitää edetä työelämässä muuttuukin vain eri muotoon siellä maalla.

        Asun itse pikku torpassa ja teen työni etänä (oma tmi). Eli nuo asiat kyllä hoituvat. Mutta LISÄÄ kodin töitä (remppaa/rakentamista) en halua, olen tyytyväinen kotiini sellaisena kuin se on.


      • mgtowtorppari kirjoitti:

        No eihän tuo ole edes kaukana "keskustasta" vielä. Voisin kuvitella tuon tyyppistä oikeanlaisen naisen kanssa. Jos sellaisia naisia olisi olemassa.

        Ongelma on siinä että usein korvessa asuvat naiset ovat remontointi- ja rakennusnarkomaaneja joiden mielestä koko ajan pitäisi olla "tekemässä jotain". Kun klapit on pilkottu, takka sytytetty ja saunakin lämmitetty, ei voida nauttia kivasta elämästä ilman kiireitä vaan pitääkin tehdä parempi puuvaja, uusi ulkorakennus, parantaa keittiötä tms.

        Se sama kunnianhimoisuusvaatimus että pitää edetä työelämässä muuttuukin vain eri muotoon siellä maalla.

        Asun itse pikku torpassa ja teen työni etänä (oma tmi). Eli nuo asiat kyllä hoituvat. Mutta LISÄÄ kodin töitä (remppaa/rakentamista) en halua, olen tyytyväinen kotiini sellaisena kuin se on.

        .. Hyvin Puhuttu.. ;D


      • mgtowtorppari kirjoitti:

        No eihän tuo ole edes kaukana "keskustasta" vielä. Voisin kuvitella tuon tyyppistä oikeanlaisen naisen kanssa. Jos sellaisia naisia olisi olemassa.

        Ongelma on siinä että usein korvessa asuvat naiset ovat remontointi- ja rakennusnarkomaaneja joiden mielestä koko ajan pitäisi olla "tekemässä jotain". Kun klapit on pilkottu, takka sytytetty ja saunakin lämmitetty, ei voida nauttia kivasta elämästä ilman kiireitä vaan pitääkin tehdä parempi puuvaja, uusi ulkorakennus, parantaa keittiötä tms.

        Se sama kunnianhimoisuusvaatimus että pitää edetä työelämässä muuttuukin vain eri muotoon siellä maalla.

        Asun itse pikku torpassa ja teen työni etänä (oma tmi). Eli nuo asiat kyllä hoituvat. Mutta LISÄÄ kodin töitä (remppaa/rakentamista) en halua, olen tyytyväinen kotiini sellaisena kuin se on.

        No perustele ja puhu, eläkä vaan uhriudu. Toinen samanmoinen jo komppaa...

        Itsehän sitä päättää mitä tekee ja miksi.


      • Dissident kirjoitti:

        No perustele ja puhu, eläkä vaan uhriudu. Toinen samanmoinen jo komppaa...

        Itsehän sitä päättää mitä tekee ja miksi.

        Kyllä mgtow-torppari ihan asiaa kirjoitti, juurikin ne topakat maallemuuttajanaiset on sitten varmaan topakoita myös tölmyyttämään miestä töihin ettei vaan mene makoiluksi, helposti siinä kävisi myös niin että jos naisen tilalla asustelu että sitä kokisi olevansa vähän niin kuin toisen nurkissa koko ajan. Itse ainakin pitäisin varmaan varalta kassin valmiiksi pakattuna ensimmäiset kymmenisen vuotta, siinä ajassahan sitä sitten ehkä jo näksi että viihtyykö ja millainen siellä on komento loppupelissä. Mitä tuohon tulee "Itsehän sitä päättää mitä tekee ja miksi." niin voihan siinä alkuinnostuksen jälkeen itseltäkin innostus vähän hiipua tilankorjaukseen josse on loputon suo jossa seuraava nurkka jo homehtuu kun edellisen saa valmiiksi.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Kyllä mgtow-torppari ihan asiaa kirjoitti, juurikin ne topakat maallemuuttajanaiset on sitten varmaan topakoita myös tölmyyttämään miestä töihin ettei vaan mene makoiluksi, helposti siinä kävisi myös niin että jos naisen tilalla asustelu että sitä kokisi olevansa vähän niin kuin toisen nurkissa koko ajan. Itse ainakin pitäisin varmaan varalta kassin valmiiksi pakattuna ensimmäiset kymmenisen vuotta, siinä ajassahan sitä sitten ehkä jo näksi että viihtyykö ja millainen siellä on komento loppupelissä. Mitä tuohon tulee "Itsehän sitä päättää mitä tekee ja miksi." niin voihan siinä alkuinnostuksen jälkeen itseltäkin innostus vähän hiipua tilankorjaukseen josse on loputon suo jossa seuraava nurkka jo homehtuu kun edellisen saa valmiiksi.

        No mutta et luota itseesi.

        Siitä on kyse.

        Minä kyllä mitä haluan. Enkä mieti mitä teen kun haluan...


      • Dissident kirjoitti:

        No perustele ja puhu, eläkä vaan uhriudu. Toinen samanmoinen jo komppaa...

        Itsehän sitä päättää mitä tekee ja miksi.

        .. Mitäs Sä Siinä jostain Uhriutujasta puhut?.. VänkäSäärinen Vääristelijä.. ;D


      • mgtowtorppari
        Harmaaritari kirjoitti:

        Kyllä mgtow-torppari ihan asiaa kirjoitti, juurikin ne topakat maallemuuttajanaiset on sitten varmaan topakoita myös tölmyyttämään miestä töihin ettei vaan mene makoiluksi, helposti siinä kävisi myös niin että jos naisen tilalla asustelu että sitä kokisi olevansa vähän niin kuin toisen nurkissa koko ajan. Itse ainakin pitäisin varmaan varalta kassin valmiiksi pakattuna ensimmäiset kymmenisen vuotta, siinä ajassahan sitä sitten ehkä jo näksi että viihtyykö ja millainen siellä on komento loppupelissä. Mitä tuohon tulee "Itsehän sitä päättää mitä tekee ja miksi." niin voihan siinä alkuinnostuksen jälkeen itseltäkin innostus vähän hiipua tilankorjaukseen josse on loputon suo jossa seuraava nurkka jo homehtuu kun edellisen saa valmiiksi.

        Näin.

        Joskus yksi nainen perusteli että on vähemmän tekemistä kun on kaksi tekemässä yhden sijaan.

        Järkevä perustelu.

        Mutta miksi se ei koskaan mene niin? Miksi naisen kanssa asuessa kaikenlainen tekeminen LISÄÄNTYY? Naisten periaate tuntuu olevan "no mitä hyötyä siitä miehestä sitten on jos se ei tee mitään mitä en itsekin saisi tehtyä".

        Jotkut miehetkin haluavat pariutua rakkaudesta, ihmisinä eikä suorittajina ja työkoneina. Nimimerkki Dissident ehkä hyväksyy ns. miehen roolin, minä en.

        Siksi, MGTOW.


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Mitäs Sä Siinä jostain Uhriutujasta puhut?.. VänkäSäärinen Vääristelijä.. ;D

        Kuks tekee ja mitä. Kyseenalaistaahan voi aina. Kaikki ei ymmärrä mitä haluaa.

        Ei tarvitse aivoja ulkoistaa...


      • mgtowtorppari kirjoitti:

        Näin.

        Joskus yksi nainen perusteli että on vähemmän tekemistä kun on kaksi tekemässä yhden sijaan.

        Järkevä perustelu.

        Mutta miksi se ei koskaan mene niin? Miksi naisen kanssa asuessa kaikenlainen tekeminen LISÄÄNTYY? Naisten periaate tuntuu olevan "no mitä hyötyä siitä miehestä sitten on jos se ei tee mitään mitä en itsekin saisi tehtyä".

        Jotkut miehetkin haluavat pariutua rakkaudesta, ihmisinä eikä suorittajina ja työkoneina. Nimimerkki Dissident ehkä hyväksyy ns. miehen roolin, minä en.

        Siksi, MGTOW.

        No sulle voin vaan sanoa, että teen tasan mitä haluan. Enkä VAADI sille korvausta. Mutta tiedän kun en enää halua tehdä asioita. Ja sanon muuten syyn. Olkoot pikkumainenkin. Se on MINUA!

        Joku pitää paskiaisena, mutta en oo velkaa kelldkkään...no ehkä pankille. Heh


      • Dissident kirjoitti:

        Kuks tekee ja mitä. Kyseenalaistaahan voi aina. Kaikki ei ymmärrä mitä haluaa.

        Ei tarvitse aivoja ulkoistaa...

        .. Ootko Taas KäniSä?.. ;D

        .. Älä näe asioita siellä missä niitä ei ole.. Ja/tai yritä jotenkin oudolla tavalla väittää jotain joidenkin omien käsittämättömien Intressiesi tjmv. mukaan.. ;P

        .. En minä mitään Uhriutunut, eikä nähdäkseni uhriutunut myöskään tuo Jantteri.. Hän vain Mainitsi Asiasta.. Eihän hän ole missään tuollaisessa suhteessa nyt ja valita siitä täällä jne.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Ootko Taas KäniSä?.. ;D

        .. Älä näe asioita siellä missä niitä ei ole.. Ja/tai yritä jotenkin oudolla tavalla väittää jotain joidenkin omien käsittämättömien Intressiesi tjmv. mukaan.. ;P

        .. En minä mitään Uhriutunut, eikä nähdäkseni uhriutunut myöskään tuo Jantteri.. Hän vain Mainitsi Asiasta.. Eihän hän ole missään tuollaisessa suhteessa nyt ja valita siitä täällä jne.. ;D

        No sanon saman sulle minkä Harmikselle..

        Et luota ittees. Oot kaukana siitä omasta itsestäs. Et sä muuten säti ja ärhentele jokapuolelle bonobonojas. Silti voi olla se joutsen...

        Etsippä totuutta repustas...se on kokoajan mukanas...


      • mgtowtorppari kirjoitti:

        Näin.

        Joskus yksi nainen perusteli että on vähemmän tekemistä kun on kaksi tekemässä yhden sijaan.

        Järkevä perustelu.

        Mutta miksi se ei koskaan mene niin? Miksi naisen kanssa asuessa kaikenlainen tekeminen LISÄÄNTYY? Naisten periaate tuntuu olevan "no mitä hyötyä siitä miehestä sitten on jos se ei tee mitään mitä en itsekin saisi tehtyä".

        Jotkut miehetkin haluavat pariutua rakkaudesta, ihmisinä eikä suorittajina ja työkoneina. Nimimerkki Dissident ehkä hyväksyy ns. miehen roolin, minä en.

        Siksi, MGTOW.

        Joo, tuo on kyllä jännä ilmiö että vaikka nainen ikäänkuin myöntää hypergamisen ajattelunsa (kaupungissa miehen ura ja rahat, maalla työteliäisyys ja sitäkautta hyötyminen) sille ei todellakaan käytännössä kummassakaan ympäristössä oikeasti riitä tilanteeseensa tyytyväinen mies vaan aina keksii parannettavaa (kaupungissa urakehitys, maalla rakennusten korjaaminen jne.) jolla voi ystävilleen leuhkia.

        "Jotkut miehetkin haluavat pariutua rakkaudesta, ihmisinä eikä suorittajina ja työkoneina. Nimimerkki Dissident ehkä hyväksyy ns. miehen roolin, minä en"

        Joo totta, varmaan useimmat meistä mutta ikävä tosiasia lienee se että meidät nähdään kylmästi pelkästään hyötynäkökulmista, jos ei riittävästi tuota naiselle hyvinvointia on selkeä pettymys ja nainen muistaa sen kertoa :D Dissidentillä on vähän paha tapa vetää omia johtopäätöksiä aika pikaiseen, niiin kui mullekin tuossa vastasi että mulla ei ole itseluottamusta jos hieman pitäisin varani tuollaisessa tilanteessa, minusta taas se ei ole itseluottamuksen puutetta jos ymmärtää pitää kivuttoman perääntymisen mahdollisuuden. Niistä on ihan tarpeeksi surullisia tarinoita jotka jotain homeloukkoja on kupla otsassa korjailleet ja rahansa menettäneet, itse en semmoiseen lähtis ehkä.


      • Dissident kirjoitti:

        No sanon saman sulle minkä Harmikselle..

        Et luota ittees. Oot kaukana siitä omasta itsestäs. Et sä muuten säti ja ärhentele jokapuolelle bonobonojas. Silti voi olla se joutsen...

        Etsippä totuutta repustas...se on kokoajan mukanas...

        .. *KopKopKop*.. Onko siellä ketään?.. Tai mitään?.. Ei näytä olevan.. ;D

        .. Sähän se Varsinainen Spede olet.. Sähän yrität hiljentää ja vaimentaa asioista puhumisen (jotka ei sovi sun Agendoihin/Intresseihin) vastaavalla tavalla, kuin muutkin vastaavat Persestelijät&Outoilijat.. ;D.. Aikast NarsuMarsuilua tuollainen.. HyhHyh.. HyiSua.. ;D


      • Dissident kirjoitti:

        No mutta et luota itseesi.

        Siitä on kyse.

        Minä kyllä mitä haluan. Enkä mieti mitä teen kun haluan...

        Äläs ny taas kyökkistele :D Ei se ole itseluottamusken puutetta välttämättä jos pitää terveen itsesuojeluvaiston yllä.


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. *KopKopKop*.. Onko siellä ketään?.. Tai mitään?.. Ei näytä olevan.. ;D

        .. Sähän se Varsinainen Spede olet.. Sähän yrität hiljentää ja vaimentaa asioista puhumisen (jotka ei sovi sun Agendoihin/Intresseihin) vastaavalla tavalla, kuin muutkin vastaavat Persestelijät&Outoilijat.. ;D.. Aikast NarsuMarsuilua tuollainen.. HyhHyh.. HyiSua.. ;D

        .. Ja HuomionArvoinen asia on, että näyttää ottavan tuo BonoBoista puhuminen HerranHermoille.. Syystä tai toisesta.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Ootko Taas KäniSä?.. ;D

        .. Älä näe asioita siellä missä niitä ei ole.. Ja/tai yritä jotenkin oudolla tavalla väittää jotain joidenkin omien käsittämättömien Intressiesi tjmv. mukaan.. ;P

        .. En minä mitään Uhriutunut, eikä nähdäkseni uhriutunut myöskään tuo Jantteri.. Hän vain Mainitsi Asiasta.. Eihän hän ole missään tuollaisessa suhteessa nyt ja valita siitä täällä jne.. ;D

        Kännissä taitaa olla mies kuin käki kun tollasii höpisee :D


      • Heh. Veljekset kuin ilvekset! Mutta en mä epäile itseäni. Kyllä mä tunnistan ihmiset jotka haluu hyötyy...aikanaan. Te vaan ärisette. Ja saatte jatkaa sitä hamaan tappiin asti. Silti sanon teilllekin asiat päin pläsiä.

        Mut propsit jätkille. Monet kaltaiset naiset vaan inisee täällä ja sanoo, että ei tuu miehiä...no miks se pitää tänne tulla sanomaan. Olkoot miehettä rauhassa..


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Kännissä taitaa olla mies kuin käki kun tollasii höpisee :D

        No samat tulis aina... mua ei kännitilat muuten muuta kun oikaisen...samaa mieltä olen aina.

        Tää on muuten mun positiivisuuskamanjsn 4/7 aloitus. Vielä pitää ainakin 3/7 sietää..

        Hahhahhaa... oon vähän tööbelissä...totta. mutta voi allekirjoittaa kaiken selvinkinpäin.


    • eikinämaalleasumaan

      En vois koskaan asua jossain metsän keskellä. Kaupungin reunamilla kyllä, jos sieltä on hyvät bussiyhteydet joak paikkaan.

      • Joo. Mun sisko ei ikinä palais tänne susisuolle.


    • Maalla asumista ei varmaankaan halukkaan ole edes vaikea toteuttaa kun hiljeneviä kyliähän täällä riittää, varmaan aika edullista asumista verrattuna kaupunkiin jos sitten malttaa elää melkoisen omavaraisesti niin ettei kaupungissa tarvitse jatkuvasti hypätä. Mut joo, sinkulle ei ehkä ihan paras paikka kun siellä peräkylilläkin saattaa sitten kyllästyä niihin samoihin maisemiin ja yleiseen ankeuteen,syksyllä menee metsään yhdet jäljet ja palaa ei yhdetkään. Ehkä jossain ihan lapissa vois toimia kullankaivajana, muuten ei oikein innosta näin perheettömänä.

      • Just tässä ketjussa eräskin nainen ilmeisesti haikaili riuskaa "hommaantarttujaa". Mutta eipä sinne perämetsiin huvita kenen tahansa kanssa lähteä.

        Intistä varmaan muistat ketkä haluisit turvaamaan taustan, ketkä et.


      • Dissident kirjoitti:

        Just tässä ketjussa eräskin nainen ilmeisesti haikaili riuskaa "hommaantarttujaa". Mutta eipä sinne perämetsiin huvita kenen tahansa kanssa lähteä.

        Intistä varmaan muistat ketkä haluisit turvaamaan taustan, ketkä et.

        Joo, naiset on semmoisia. Ne ostaa hevostilan jostain perähikiältä ja siellä sitten riehuvat, aikaa myöten kun yksin on tylsää toivovat saavansa jallitettua jonkun miehen mukaan siihen kuvioon. Ei kai siinä mitään jos semmoisen "oikean" kohtaisi niin voisihan semmoista harkitakin mutta kun on tottunut että kaikki tarvittava löytyy kohtuullisen läheltä niin ei itseksensä anakaan viitsisi lähtä. Outoa olisi tottua siihen että kun jos jotain pientä tarvitsee niin joutuisi sitten ajamaan 100km suuntaansa että sen tarvitsemansa saa.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo, naiset on semmoisia. Ne ostaa hevostilan jostain perähikiältä ja siellä sitten riehuvat, aikaa myöten kun yksin on tylsää toivovat saavansa jallitettua jonkun miehen mukaan siihen kuvioon. Ei kai siinä mitään jos semmoisen "oikean" kohtaisi niin voisihan semmoista harkitakin mutta kun on tottunut että kaikki tarvittava löytyy kohtuullisen läheltä niin ei itseksensä anakaan viitsisi lähtä. Outoa olisi tottua siihen että kun jos jotain pientä tarvitsee niin joutuisi sitten ajamaan 100km suuntaansa että sen tarvitsemansa saa.

        No meistä jokainen tekee joskus jotain joka ylittää omat voimavarat. Mutta yrittänyttä ei laiteta.

        Mullakin omasta ylittämisestä kaksi huikeaa ihmistä joitten puolesta teen paljon.


      • mansikkakakkua
        Harmaaritari kirjoitti:

        Joo, naiset on semmoisia. Ne ostaa hevostilan jostain perähikiältä ja siellä sitten riehuvat, aikaa myöten kun yksin on tylsää toivovat saavansa jallitettua jonkun miehen mukaan siihen kuvioon. Ei kai siinä mitään jos semmoisen "oikean" kohtaisi niin voisihan semmoista harkitakin mutta kun on tottunut että kaikki tarvittava löytyy kohtuullisen läheltä niin ei itseksensä anakaan viitsisi lähtä. Outoa olisi tottua siihen että kun jos jotain pientä tarvitsee niin joutuisi sitten ajamaan 100km suuntaansa että sen tarvitsemansa saa.

        Hevostila "takahikiällä", konkurssi kypsä puulaakihan se olisi. Vai meinaatko ett omistaisi oikein kovia ravureita? Ne puolestaan tarvii valmentajia, ohjastajia, eläinlääkäreitä, kengittäjän ym. Tuskin löytyy ammattilaisia "takahikijältä" ja ratsutila puolestaan tarvitsee asiakkaita jotka ratsastavat... rahakas harrastus!
        Eikä minnekkään korpeen kannata perustaa ratsutilaa, kun ihan kaupunkien laitamilla sekä kaupungissakin on linja-auto yhteyksienkin varrella ratsastus kehiä ja maneeseja... laitakaupungilta pääsee maastoonkin ratsastamaan... ne jotka osaavat maastoratsastuksen.

        Kyllä ennen kannattaisi perustaa lammas- & vuohitila, tehdä lampaan ja vuohenjuustoa sekä myydä lampaanlihaa ja puhtaita parkittuja/karstattuja taljoja. Siis käsiteltyjä lampaan nahkoja.
        Lampaat ja vuohet ovat aika vaatimattomia eläimiä hoitaa, verrattuna hevosiin ja syövät jopa "kerppoja" hätä tilanteessa. Lampaan liha on hyvää ja sen arvostus tulee aikaa ollen nousemaan.
        Alle vuoden ikäisen lampaan kun teurastaa, se liha myydään karitsanlihana.
        Lammas on laumaeläin ja tarvitsee sen laumansa, jotta voi hyvin. Tarvitsee ne tärkeät mineraalit ja siksi hommaat sen nuolukiven niille. Se tarvisee sen suolan ja kuivan plus asteisen lepopaikan, sekä nykyään susiaidat laiduntaessaan ulkona, nykyään.
        Koska Suomen luonnossa on nykyää rikastuttajina myös nelijalkaisia susia.

        Ja Dissidentille olen koko ikäni ollut kirjoilla jossain kaupungissa ja asunut kaupungissakin omakotitalossa, rivitalossa ja kerrostalossa ja mökkeillyt kesäisin saaressa.
        Huvittavaa mutt kaupunkilainenkin saattaa tietää, miten tulee toimia... eräissä asioissa ja miten elää ilman mukavuuksiakin.
        Tarpeen tullen hankin myös itse lihaa vaikka metsästä ja kalaa merestä.

        Hyvää yötä, äijät!
        Toivottaa: toivottoman yksinkertainen nainen. Sen kun jatkatte: "naiset on....


      • mansikkakakkua kirjoitti:

        Hevostila "takahikiällä", konkurssi kypsä puulaakihan se olisi. Vai meinaatko ett omistaisi oikein kovia ravureita? Ne puolestaan tarvii valmentajia, ohjastajia, eläinlääkäreitä, kengittäjän ym. Tuskin löytyy ammattilaisia "takahikijältä" ja ratsutila puolestaan tarvitsee asiakkaita jotka ratsastavat... rahakas harrastus!
        Eikä minnekkään korpeen kannata perustaa ratsutilaa, kun ihan kaupunkien laitamilla sekä kaupungissakin on linja-auto yhteyksienkin varrella ratsastus kehiä ja maneeseja... laitakaupungilta pääsee maastoonkin ratsastamaan... ne jotka osaavat maastoratsastuksen.

        Kyllä ennen kannattaisi perustaa lammas- & vuohitila, tehdä lampaan ja vuohenjuustoa sekä myydä lampaanlihaa ja puhtaita parkittuja/karstattuja taljoja. Siis käsiteltyjä lampaan nahkoja.
        Lampaat ja vuohet ovat aika vaatimattomia eläimiä hoitaa, verrattuna hevosiin ja syövät jopa "kerppoja" hätä tilanteessa. Lampaan liha on hyvää ja sen arvostus tulee aikaa ollen nousemaan.
        Alle vuoden ikäisen lampaan kun teurastaa, se liha myydään karitsanlihana.
        Lammas on laumaeläin ja tarvitsee sen laumansa, jotta voi hyvin. Tarvitsee ne tärkeät mineraalit ja siksi hommaat sen nuolukiven niille. Se tarvisee sen suolan ja kuivan plus asteisen lepopaikan, sekä nykyään susiaidat laiduntaessaan ulkona, nykyään.
        Koska Suomen luonnossa on nykyää rikastuttajina myös nelijalkaisia susia.

        Ja Dissidentille olen koko ikäni ollut kirjoilla jossain kaupungissa ja asunut kaupungissakin omakotitalossa, rivitalossa ja kerrostalossa ja mökkeillyt kesäisin saaressa.
        Huvittavaa mutt kaupunkilainenkin saattaa tietää, miten tulee toimia... eräissä asioissa ja miten elää ilman mukavuuksiakin.
        Tarpeen tullen hankin myös itse lihaa vaikka metsästä ja kalaa merestä.

        Hyvää yötä, äijät!
        Toivottaa: toivottoman yksinkertainen nainen. Sen kun jatkatte: "naiset on....

        Odottelinkin sua kommentoimaan. Tässä on pari veljeä mukana jotka ovat sinunlaisia, mutta tavallaan pelkää just sinunlaisia..

        Ja sinä taas olet se täällä naisista jonka haluisin löytävän itsesi... enkä vain mä. Ellukettuinen, monnomi ja nää veljet mun niskassa. Plus sun omat isäs ja äitis...veljet. ne vaan ei voi sanoa mitään.

        Enkä mäkään mitään voi syöttää. Sitä vaan pitää pysähtyy ja miettiä itseään. Voit olla ahkera ja tehdä juttuja jasilti miettii..itseäs.

        Ja hyvää yötä pojulles ja itelles.


      • mansikkakakkua kirjoitti:

        Hevostila "takahikiällä", konkurssi kypsä puulaakihan se olisi. Vai meinaatko ett omistaisi oikein kovia ravureita? Ne puolestaan tarvii valmentajia, ohjastajia, eläinlääkäreitä, kengittäjän ym. Tuskin löytyy ammattilaisia "takahikijältä" ja ratsutila puolestaan tarvitsee asiakkaita jotka ratsastavat... rahakas harrastus!
        Eikä minnekkään korpeen kannata perustaa ratsutilaa, kun ihan kaupunkien laitamilla sekä kaupungissakin on linja-auto yhteyksienkin varrella ratsastus kehiä ja maneeseja... laitakaupungilta pääsee maastoonkin ratsastamaan... ne jotka osaavat maastoratsastuksen.

        Kyllä ennen kannattaisi perustaa lammas- & vuohitila, tehdä lampaan ja vuohenjuustoa sekä myydä lampaanlihaa ja puhtaita parkittuja/karstattuja taljoja. Siis käsiteltyjä lampaan nahkoja.
        Lampaat ja vuohet ovat aika vaatimattomia eläimiä hoitaa, verrattuna hevosiin ja syövät jopa "kerppoja" hätä tilanteessa. Lampaan liha on hyvää ja sen arvostus tulee aikaa ollen nousemaan.
        Alle vuoden ikäisen lampaan kun teurastaa, se liha myydään karitsanlihana.
        Lammas on laumaeläin ja tarvitsee sen laumansa, jotta voi hyvin. Tarvitsee ne tärkeät mineraalit ja siksi hommaat sen nuolukiven niille. Se tarvisee sen suolan ja kuivan plus asteisen lepopaikan, sekä nykyään susiaidat laiduntaessaan ulkona, nykyään.
        Koska Suomen luonnossa on nykyää rikastuttajina myös nelijalkaisia susia.

        Ja Dissidentille olen koko ikäni ollut kirjoilla jossain kaupungissa ja asunut kaupungissakin omakotitalossa, rivitalossa ja kerrostalossa ja mökkeillyt kesäisin saaressa.
        Huvittavaa mutt kaupunkilainenkin saattaa tietää, miten tulee toimia... eräissä asioissa ja miten elää ilman mukavuuksiakin.
        Tarpeen tullen hankin myös itse lihaa vaikka metsästä ja kalaa merestä.

        Hyvää yötä, äijät!
        Toivottaa: toivottoman yksinkertainen nainen. Sen kun jatkatte: "naiset on....

        Samaa mieltä tuosta kun valitettavasti se usein niin taitaa olla. Kerran yksi entisen ravihevosten pitäjä sanoi että siinä menee ihan kaikki rahat ja saa olla tyytyväinen jos joskus pääsee veloista, oli tehnyt konkurssin.

        Joo, lampaat ja vuohet varmaan ois jees, pitäisivät pihanurmenkin kurissa. Ainoo vaan että kun enhän minä niitä raskis teurastamaan alkaa sitten kuitenkaan niin eivät paljon lihoiks päätyis varmaankaan ja ois huono toimeentulokeino jos villoja vaan kasvattasivat, jotain muuta pitäis keksiä tulonlähteeks.

        No, ei ne ehkä ihan kaikki naiset ja ihan aina kuitenkaan :D

        Öitä sullekin, pitääkin mennä kyllä vähäks aikaa nukkumaan.


      • mansikkakakkua
        Dissident kirjoitti:

        Odottelinkin sua kommentoimaan. Tässä on pari veljeä mukana jotka ovat sinunlaisia, mutta tavallaan pelkää just sinunlaisia..

        Ja sinä taas olet se täällä naisista jonka haluisin löytävän itsesi... enkä vain mä. Ellukettuinen, monnomi ja nää veljet mun niskassa. Plus sun omat isäs ja äitis...veljet. ne vaan ei voi sanoa mitään.

        Enkä mäkään mitään voi syöttää. Sitä vaan pitää pysähtyy ja miettiä itseään. Voit olla ahkera ja tehdä juttuja jasilti miettii..itseäs.

        Ja hyvää yötä pojulles ja itelles.

        "Ja sinä taas olet se täällä naisista jonka haluisin löytävän itsesi... "

        Sinä se ett vaan ole ymmärtänyt minua oikein, mä olen juuri sellaineen kun olen...
        Kyllä mä olen itseni löytänyt... ja siinä suhteessa olen ehdoton ja pidän pääni; vaikka toiset haluaisivatkin muuttaa mua. Minä pidän oman tahtoni päättää; Mitä mieltä mä kulloinkin jostain asiasta olen. Niin ett onnea vaan sullekin ... mielipiteestäsi.


      • mansikkakakkua kirjoitti:

        "Ja sinä taas olet se täällä naisista jonka haluisin löytävän itsesi... "

        Sinä se ett vaan ole ymmärtänyt minua oikein, mä olen juuri sellaineen kun olen...
        Kyllä mä olen itseni löytänyt... ja siinä suhteessa olen ehdoton ja pidän pääni; vaikka toiset haluaisivatkin muuttaa mua. Minä pidän oman tahtoni päättää; Mitä mieltä mä kulloinkin jostain asiasta olen. Niin ett onnea vaan sullekin ... mielipiteestäsi.

        En minä sua halua mitenkään muuttaa.... elä ymmärrä väärin.

        Sä oot fiksu nuori nainen. Ehkä joskus näet, että ei kaikki maailmassa voi olla niin inhottavia.

        Oot mun eka palstatuttu ja sinäänsä tärkeä. Koitan sanoa jotain nätisti.

        Haluan vaan että sä et ois kateellinen mulle pätkääkään. Se yks viestisi jäi vaivaamaan.... siks oli kiva kun osallistuit.


      • mansikkakakkua
        Dissident kirjoitti:

        En minä sua halua mitenkään muuttaa.... elä ymmärrä väärin.

        Sä oot fiksu nuori nainen. Ehkä joskus näet, että ei kaikki maailmassa voi olla niin inhottavia.

        Oot mun eka palstatuttu ja sinäänsä tärkeä. Koitan sanoa jotain nätisti.

        Haluan vaan että sä et ois kateellinen mulle pätkääkään. Se yks viestisi jäi vaivaamaan.... siks oli kiva kun osallistuit.

        Kateellinen sulle? Taidat tarkoittaa noita sun muksujasi... niin no, taisin sanoa olevani vähän kateellinen sulle noista muksuista. Se nyt vaan ei ole ihan helppo homma perustaa perhe, sellaiselle kivijalalle ettei ensimmäinen tuuli puhalla sitä nurin.
        Kyllähän naisen on käytännössä (miesten mielestä) helppo hommata lapsia itselleen yksinkin, mutta kun mä haluankin oikean oman ydinperheen ja siihen kuuluu se mieskin pysyvästi.

        Enkä mä ole itsekään helppo ihminen... en myöskään halua olla se miehen vakituinen hmmm, kun muuten äijä ns. hyppelehtii kukasta kukkaan, kun silmä vähänkin välttää!Se on lorun loppu silloin, vaikka olis puoltusinaa tenavia pirtissä. Niin ett yhtälö on hieman ontuva!

        Mä saan muksulauman taas joulun ja uuden vuoden välissä yökylään luokseni. Emo oli luvannut mukulille jo... eikä mullakaan ole mitään sitä vastaan, päin vastoin.
        Niin en mä ihan tyhjän päällä roiku...
        Voihan noita muksuja muutenkin helliä, ei noiden tenavien pakosta ole oltava mun omiani.
        Mulla on mahdollisuus aina lainata sisarusteni mukuloita... he ovat mulle rakkaita kaikki.


      • mansikkakakkua kirjoitti:

        Kateellinen sulle? Taidat tarkoittaa noita sun muksujasi... niin no, taisin sanoa olevani vähän kateellinen sulle noista muksuista. Se nyt vaan ei ole ihan helppo homma perustaa perhe, sellaiselle kivijalalle ettei ensimmäinen tuuli puhalla sitä nurin.
        Kyllähän naisen on käytännössä (miesten mielestä) helppo hommata lapsia itselleen yksinkin, mutta kun mä haluankin oikean oman ydinperheen ja siihen kuuluu se mieskin pysyvästi.

        Enkä mä ole itsekään helppo ihminen... en myöskään halua olla se miehen vakituinen hmmm, kun muuten äijä ns. hyppelehtii kukasta kukkaan, kun silmä vähänkin välttää!Se on lorun loppu silloin, vaikka olis puoltusinaa tenavia pirtissä. Niin ett yhtälö on hieman ontuva!

        Mä saan muksulauman taas joulun ja uuden vuoden välissä yökylään luokseni. Emo oli luvannut mukulille jo... eikä mullakaan ole mitään sitä vastaan, päin vastoin.
        Niin en mä ihan tyhjän päällä roiku...
        Voihan noita muksuja muutenkin helliä, ei noiden tenavien pakosta ole oltava mun omiani.
        Mulla on mahdollisuus aina lainata sisarusteni mukuloita... he ovat mulle rakkaita kaikki.

        Joo. Siis mä vaan koitan sanoa sulle, että koita jostain löytää...tee aikaa itselles jä mieti vielä oikeasti itseäsi.

        On oikeasti tärkeää lapsille se ydinperhe. Mä en aikonaan miettinyt...menin vaan ja tein muksut. Mutta eipä niitä muuten ois. En tietenkään kadu...eihän mulla noita ois. Tässä vaiheessa en voi muuta kuin kasvaa itse ja antaa oma panos muksuille.

        Sä voit vielä tehdä ison liikkeen. Enkä taatusti ole ainoa joka sitä täällä sulle toivois. Ellukettunen esimerkiks....

        Oon ihan liian väsynyt nyt selittämään enempää. Toivoisin vaan, että löytäisit sen minkä minä ja Ellu nähdään. Ei me voida sitä sanoa, ilman että tuputettas sulle jotain... mä ainakin vaan toivon, että hoksaisit. Etsisit jotain muuta mitä nyt etsit...


      • mansikkakakkua
        Dissident kirjoitti:

        Joo. Siis mä vaan koitan sanoa sulle, että koita jostain löytää...tee aikaa itselles jä mieti vielä oikeasti itseäsi.

        On oikeasti tärkeää lapsille se ydinperhe. Mä en aikonaan miettinyt...menin vaan ja tein muksut. Mutta eipä niitä muuten ois. En tietenkään kadu...eihän mulla noita ois. Tässä vaiheessa en voi muuta kuin kasvaa itse ja antaa oma panos muksuille.

        Sä voit vielä tehdä ison liikkeen. Enkä taatusti ole ainoa joka sitä täällä sulle toivois. Ellukettunen esimerkiks....

        Oon ihan liian väsynyt nyt selittämään enempää. Toivoisin vaan, että löytäisit sen minkä minä ja Ellu nähdään. Ei me voida sitä sanoa, ilman että tuputettas sulle jotain... mä ainakin vaan toivon, että hoksaisit. Etsisit jotain muuta mitä nyt etsit...

        "... mä ainakin vaan toivon, että hoksaisit. Etsisit jotain muuta mitä nyt etsit..."

        Jaa, mutta kun mä en ihan tosi etsi enää mitään... etsimällä.
        Jos oikea henkilö tulee vastaan niin se tulee: IRL:ssä.

        Netissä; tällä palstalla mä ainoastaan roikun seuran vuoksi, silloin mä en esim. pysty poistumaan kotoa tai olen ns. työpaikallani, kuten vuorovastaavana. Tai teen laskutuksia tai muita ns. "paperi hommia" toimistossa, muutaman minuutin nipistäminen palstailuun ... ei ole suuri synti,kun vastaavasti usein tulee noita työtunteja enemmänkin tehtyä ihan oikeassa työssä.

        Jokin henkireikä mullakin pitää olla, just silloin; kun tunnen tarvitsevani pienen tauon... jostain syystä. Tupakoitsijat lähtee tupakille, mä en tupakoi... mä liukenen palstan lukuun ja toisinaan vastailen omin tuntemuksin keskusteluihin.
        Baareissa en pahemmin enää käy, koska mun ikäluokkani ja kaverini ovat suurimmaksi osaksi vakiintuneita... harvoin lähtevät tanssimaan enää porukalla.
        Enkä mä halua olla se sinkku... joka hinkuaa aina porukkaa kokoon.

        Opiskelu kavereiden kanssa olen käynyt muutaman kerran ulkona... en edes viitsi muistella;
        meillä on niin erilaiset käsitykset oikeastaan elämästä ja olemisesta.
        Parhaiten olen viihtynyt keilahallissa käydessäni keilaamassa porukoiden kanssa, mutt muutamat juopuvat sielläkin alkoholista... liian tuttavallisiksi. Niin mulla ei ole pahemmin ollut kiinnostusta enää edes lähteä mukaan.
        Mun "iholle" ei tulla luvatta... oli kysymyksessä kuka tahansa ja jos kiellot ei auta; mä osaan puolustautua kyllä. Enkä mä halua esitellä itsepuolustus taitojani ihan illan pääteohjelmana.

        Ajattelin lähteä tästä tänä aamuna hieman opiskelemaan vielä... aamuluennolle.
        Päivänjatkoja...


      • mansikkakakkua kirjoitti:

        "... mä ainakin vaan toivon, että hoksaisit. Etsisit jotain muuta mitä nyt etsit..."

        Jaa, mutta kun mä en ihan tosi etsi enää mitään... etsimällä.
        Jos oikea henkilö tulee vastaan niin se tulee: IRL:ssä.

        Netissä; tällä palstalla mä ainoastaan roikun seuran vuoksi, silloin mä en esim. pysty poistumaan kotoa tai olen ns. työpaikallani, kuten vuorovastaavana. Tai teen laskutuksia tai muita ns. "paperi hommia" toimistossa, muutaman minuutin nipistäminen palstailuun ... ei ole suuri synti,kun vastaavasti usein tulee noita työtunteja enemmänkin tehtyä ihan oikeassa työssä.

        Jokin henkireikä mullakin pitää olla, just silloin; kun tunnen tarvitsevani pienen tauon... jostain syystä. Tupakoitsijat lähtee tupakille, mä en tupakoi... mä liukenen palstan lukuun ja toisinaan vastailen omin tuntemuksin keskusteluihin.
        Baareissa en pahemmin enää käy, koska mun ikäluokkani ja kaverini ovat suurimmaksi osaksi vakiintuneita... harvoin lähtevät tanssimaan enää porukalla.
        Enkä mä halua olla se sinkku... joka hinkuaa aina porukkaa kokoon.

        Opiskelu kavereiden kanssa olen käynyt muutaman kerran ulkona... en edes viitsi muistella;
        meillä on niin erilaiset käsitykset oikeastaan elämästä ja olemisesta.
        Parhaiten olen viihtynyt keilahallissa käydessäni keilaamassa porukoiden kanssa, mutt muutamat juopuvat sielläkin alkoholista... liian tuttavallisiksi. Niin mulla ei ole pahemmin ollut kiinnostusta enää edes lähteä mukaan.
        Mun "iholle" ei tulla luvatta... oli kysymyksessä kuka tahansa ja jos kiellot ei auta; mä osaan puolustautua kyllä. Enkä mä halua esitellä itsepuolustus taitojani ihan illan pääteohjelmana.

        Ajattelin lähteä tästä tänä aamuna hieman opiskelemaan vielä... aamuluennolle.
        Päivänjatkoja...

        No en tarkoittanutkaan, että etsisit juurikaan ketään ihmistä. Vaan perusteluja, miten näet maailman ja itsesi siinä.
        Sehän on jokaiselle ihan omanlaisensa. Huomaan vaan sinussa paljon epäluuloa toisia kohtaan.

        Itse mietin, ennenkuin erosin lasten äitistä, että tällästäkö tämä elämä on? Jatkuvaa taistelua päivästä toiseen? No ero oli vaan yksi pikkuriikkinen muru oikeastaan kokonaisuudessa. Minähän ajattelin, että nyt mulla on oma elämä... Oli suhteita tässä välissä ja reisille meni. Ei tietty yksin mun syystä, mutta mähän olin jokaisessa se yhteinen tekijä. Kunnes tuli viime kevättalvi. Mulla meni elämäni rakkaus. Se pysäytti. Oli oikeastaan pakko pysähtyä. Tiesin vaan, että jos jatkan samalla tavalla, käy samalla tavalla...

        Ensin olin jumalattoman itsekriittinen. Osoitin sormella itseäni kaikesta, mutta se ei johtanut mihinkään. Etsin syitä muista, sekin tuntui typerälle. Pikkuhiljaa vaan aloin tajuamaan, että olen tietynlainen siksi, koska olen vaan kasvanut sellaiseksi. Tiesin, että teen asioita, koska haluan saada jonkun ihme kiitoksen asiasta...kuulla olevani hyvä. Mutta samalla syyllistin muita, niitä jotka eivät tehneet samoin. Olleet huippuahkeria..yms.

        Nyt alan pikkuhiljaa saamaan itselleni sen rauhan. Ja se tulee ihan minusta itsestäni. Ei minun tarvitse selittää kenellekään tekemisiäni tai tekemättä jättämisiäni. Olen koittanut yksinkertaistaa elämäni ja vastuuni. Ensisijainen vastuu mulla on itsestäni, sit muksuista. Sitten on koti ja työ. Muita vastuita mulla ei oikeastaan olekaan...On mulle vanhemmat, sisko ja ystävät ja kaverit tärkeitä, mutta ei mun vastuulla...ne on aikuisia ihmisiä...Heitä kaikkia haluan auttaa ja tukea....jos voin. Ensin mietin itseäni ja lapsia, sitten jos meillä on kaikki hyvin ja mulla aikaa ja jaksamista, niin autan, muuten sanon ei ja hoidan oman vastuuni....itseni ja lapset...työn ja kodin...

        Huomasin vaan ajan päästä, että mun suhtautuminen muihin ihmisiin alkoi muuttua... en enää ahdistunutkaan niin muista. Mulle alkoi riittämään se, että tiedän itse olevani hyvä. No mulla oli tietty noi muksut hyvänä indikaattorina myös. Ne kyllä näyttää, jos asiat on hyvin. Mulle on ihan sama nykyään, sanoko kuka mitä tahansa minusta isänä, mun muksut kyllä antaa ymmärtää, että olen hyvä isä. Ja se leviää... Tiedän olevani muutenkin hyvä ihminen, ilman että mun pitäisi sitä erikseen osoittaa. Ja naurattaa ihan, että nyt vasta alan tajuta ja sisäistää, kun mulle joku sisko tai ystävä sanoo, että olen hyvä ihminen ja ihana...Aikaisemmin ne meni jotenkin ohi...en edes uskonut niitä... Näin kun jälkeenpäin asiaa miettii...

        Ja sitten mitä tulee siihen, että mullekin tulee joskus se sopiva ihminen vastaan.... Niin veikkaan, että elämässäni ihan ensimmäistä kertaa olen valmis siihen. Joskus mietin aikoinaan, että miten voin tietää, että kuka se oikea on? Tuskimpa kukaan voi etukäteen määritelläkään sellaista... Mulle se oikea on se nainen, jonka seurassa viihdyn ja mulla on hyvä olla, niin yksinkertaista se on. Ja minä luotan nyt vaan itseeni. En pelkää, että ajaudun johonkin sellaiseen, mikä tukahduttaa tai ahdistaa ja se varmaan johtuu ihan yksinkertaisesti siitä, että en vaadi enää itseltäni sellaista, että minun pitäisi näyttää olevanin hyvä...vaan tiedän olevani. Se riittää....

        Eli loppujen lopuksi minä en ole menettänyt mitään kun olen miettinyt elämäni uudelleen...vaan olen saanut jotain....aikalailla se on mun oma elämä. Minä...sen mä olen saanut. Ja sellaiseen mä sua koitan kanssa pökkiä, koska olet nuori nainen ja ennätät elämässäs vaikka mitä vielä saavuttaa...ja ennenkaikkea se ydinperhe, mistä haaveilet. Sellainen, missä saat toteuttaa itseäsi ja sellaisia kivoja perinteisiä asioita, mitkä sulle on tärkeitä, jakaa niitä eteenpäin....

        Tälläsen vuorisaarnan sait aamusta...heh... Toivottavasti otat tämän välittämisenä, et vaatimisena....


    • Itse asun lapissa mutta kuitenkin on nuo kaupat tuossa kävelymatkan päässä.

      Voisin asua lappilaisessa pikkukylässä kuten Kittilässä, Utsjoella jne...

      En halua asua ihan korvessa enkä missään pohjanmaalaisessa ummehtuneessa hihhulikylässä.


      Mie en alkais sitä pikkusen lesta kylän vittumaista jeesustelua ja toisten kyyläämistä kauaa kattelemaan.

      • 12121212121212

        Koko Lappi on täyttä korpea, Rovaniemen keskustaa myöten.

        Naiskauneutta arvostavana jännämiehenä sinun kannattaisi muuttaa Tsadiin, täällä on enemmän kauniita nuoria naisia kuin siellä.


      • On tullu oltua raksoilla töissä pikkukylissä ja sen kyllä huomaa heti että on pienet piirit..

        Autoilijatki kyylää niin että melkein taittavat itteltään niskat kun ajavat ohi. :D


        Tytön hupsukoille asennetaan heti siveysvyöt päälle kun vieras karju pyörii kylillä. :D

        Kyläläiset tulevat soihdut kädessä hakkaamaan majatalon ovea.


      • 12121212121212 kirjoitti:

        Koko Lappi on täyttä korpea, Rovaniemen keskustaa myöten.

        Naiskauneutta arvostavana jännämiehenä sinun kannattaisi muuttaa Tsadiin, täällä on enemmän kauniita nuoria naisia kuin siellä.

        Soppelisti korpea ja kaupunkia.

        Karhut jahtaa lenkkeilijöitä ja hirvikolareita sattuu just ennen rovaniemen keskustaa. :D


        Ja ohan täälläki kauniita naisia ihan nokot. :D


      • KonnaKettu kirjoitti:

        Soppelisti korpea ja kaupunkia.

        Karhut jahtaa lenkkeilijöitä ja hirvikolareita sattuu just ennen rovaniemen keskustaa. :D


        Ja ohan täälläki kauniita naisia ihan nokot. :D

        Ootko ent. Eräkettu alias Eris?

        Jutut kuullostaa samalta. Ja sanallasanoen on ollut ikävä. Äijällä on tunnetta.


      • Dissident kirjoitti:

        Ootko ent. Eräkettu alias Eris?

        Jutut kuullostaa samalta. Ja sanallasanoen on ollut ikävä. Äijällä on tunnetta.

        Sama mies. :D


      • KonnaKettu kirjoitti:

        Sama mies. :D

        Eris perkele! No mä pein ihan uutena tuttavuutena. Mutta sä oot aktiivisempi nyt. Helkatin hyvä.

        Sähän oot ihan erilainen kuin mä, mut mikä meitä yhdistää on sellainen tunne. Se on tai ei.

        Kiva et oot tullut takas.


      • Dissident kirjoitti:

        Eris perkele! No mä pein ihan uutena tuttavuutena. Mutta sä oot aktiivisempi nyt. Helkatin hyvä.

        Sähän oot ihan erilainen kuin mä, mut mikä meitä yhdistää on sellainen tunne. Se on tai ei.

        Kiva et oot tullut takas.

        Aattelin että se on selvää että sama mies kyseessä. :D

        No joo mulla on tietynlainen ääriajattelutapa...


      • Pikkukylissä on jopa baareissa omat kuppikunnat..

        Paikka menee hiljaseksi kun joku ulkopuolinen tulee paikalle.

        Lapissa ei ole ihan samanlaista meininkiä koska täällä on aina porukkaa ympäri maailmaa..


        Helposti menen puhumaan paskaa jonku ihan tuntemattoman kanssa. :D


      • 12121212121212
        KonnaKettu kirjoitti:

        Soppelisti korpea ja kaupunkia.

        Karhut jahtaa lenkkeilijöitä ja hirvikolareita sattuu just ennen rovaniemen keskustaa. :D


        Ja ohan täälläki kauniita naisia ihan nokot. :D

        No eipä niitä juurikaan ole, verrattuna Tsadiin. Olen käynyt Rovaniemellä parikin kertaa firman "hiihtoreissun" yhteydessä.

        Korpiörkkien päät kääntyilivät sellaisista (varatuista) naisista joita Hkin yökerhot ovat pullollaan.

        18-19v ikäluokassa tietysti on aina nättejä, mutta sain sellaisen kuvan että laadukkaimmat naiset olivat muuttaneet etelään aika pian täysi-ikäisiksi tultuaan.

        Sitä paitsi onhan täälläkin korpea, ei kun Nuuksioon ahdistelemaan muotiretkeilijöitä.


      • 12121212121212 kirjoitti:

        No eipä niitä juurikaan ole, verrattuna Tsadiin. Olen käynyt Rovaniemellä parikin kertaa firman "hiihtoreissun" yhteydessä.

        Korpiörkkien päät kääntyilivät sellaisista (varatuista) naisista joita Hkin yökerhot ovat pullollaan.

        18-19v ikäluokassa tietysti on aina nättejä, mutta sain sellaisen kuvan että laadukkaimmat naiset olivat muuttaneet etelään aika pian täysi-ikäisiksi tultuaan.

        Sitä paitsi onhan täälläkin korpea, ei kun Nuuksioon ahdistelemaan muotiretkeilijöitä.

        No enpä ole huomannu eroa siellä isolla kirkolla käydessäni..

        Ehkä kiinnität huomiota just niihin rumiin naisiin.. :)


      • 12121212121212
        KonnaKettu kirjoitti:

        No enpä ole huomannu eroa siellä isolla kirkolla käydessäni..

        Ehkä kiinnität huomiota just niihin rumiin naisiin.. :)

        Olet käynyt väärissä rafloissa.

        Pikkupaikkakunnilla touhu on sen verran sisäsiittoista että kaikki käyvät samoissa paikoissa. Isolla kirkolla hottikset menevät yhteen paikkaan, tavikset toiseen ja WT:t kolmanteen. Kun valitset oikean paikan niin naisten taso on ihan eri luokkaa kuin mihin olet tottunut siellä Rovaniemen ympäristössä.


      • 12121212121212 kirjoitti:

        Olet käynyt väärissä rafloissa.

        Pikkupaikkakunnilla touhu on sen verran sisäsiittoista että kaikki käyvät samoissa paikoissa. Isolla kirkolla hottikset menevät yhteen paikkaan, tavikset toiseen ja WT:t kolmanteen. Kun valitset oikean paikan niin naisten taso on ihan eri luokkaa kuin mihin olet tottunut siellä Rovaniemen ympäristössä.

        Saattaa ehkä olla kalliimmat kuteet päällä mutta aasi on aasi vaikka sille laittais smokin päälle. :D


      • 12121212121212
        KonnaKettu kirjoitti:

        Saattaa ehkä olla kalliimmat kuteet päällä mutta aasi on aasi vaikka sille laittais smokin päälle. :D

        Ei se kledjuista ole kiinni.

        Samalta näyttäviä vaatteita pystyy nykyään ostamaan kuka vain. Henkkamaukan mekko tai smokki näyttää yökerhoympäristössä melkein samalta kuin kalliskin, sen aikaa kun se kestää.

        Etelässä kauniille naiselle on enemmän pariutumismahdollisuuksia. Pohjoisessa on ne samat porotilalliset ja rahasuvut jotka saivat kuninkaalta maata joskus Ruotsin vallan aikana, ja tietysti kateelliset ihmiset jptka puhuvat pahaa "porvareista".

        Pk-seudulla avautuu uusi maailma. Sen aikaa kun näyttää nuorelta ja hehkeältä, Magic School Bus Ride jatkuu ja kaikki on mahdollista.


      • KonnaKettu kirjoitti:

        Pikkukylissä on jopa baareissa omat kuppikunnat..

        Paikka menee hiljaseksi kun joku ulkopuolinen tulee paikalle.

        Lapissa ei ole ihan samanlaista meininkiä koska täällä on aina porukkaa ympäri maailmaa..


        Helposti menen puhumaan paskaa jonku ihan tuntemattoman kanssa. :D

        Ookko käynny koskaan Äteritsiputeritsipuolilautatsibaarissa? Sallassa. 😀


      • monnom kirjoitti:

        Ookko käynny koskaan Äteritsiputeritsipuolilautatsibaarissa? Sallassa. 😀

        Ei oo tullu käytyä..

        Seki on suljettu ajat sitten. :)


      • 12121212121212 kirjoitti:

        Ei se kledjuista ole kiinni.

        Samalta näyttäviä vaatteita pystyy nykyään ostamaan kuka vain. Henkkamaukan mekko tai smokki näyttää yökerhoympäristössä melkein samalta kuin kalliskin, sen aikaa kun se kestää.

        Etelässä kauniille naiselle on enemmän pariutumismahdollisuuksia. Pohjoisessa on ne samat porotilalliset ja rahasuvut jotka saivat kuninkaalta maata joskus Ruotsin vallan aikana, ja tietysti kateelliset ihmiset jptka puhuvat pahaa "porvareista".

        Pk-seudulla avautuu uusi maailma. Sen aikaa kun näyttää nuorelta ja hehkeältä, Magic School Bus Ride jatkuu ja kaikki on mahdollista.

        Joo pystyy mutta jotku tosi hienot kledjut menee hukkaan täällä.. :D

        Näyttäshän ne makeilta monen paikallisen eukon päällä...


        Aika stereotyyppinen kuvaus lappilaisesta väestöstä.. Ei täällä monikaan omista poroja.

        Samannäköstä jengiä näkyy isolla kirkollaki.. Hieman homahtavammempia vaan.... Johtuu pullamössökulttuurista..

        Ei tää oo mikään kommareiden tyyssija.. Kommarit tapettiin pois silloin joskus.
        Ei täällä puhuta porvareista..


        Tiedän monia muijia jotka on tänne muuttanu etelästä.. Nuoria pimuja..


      • KonnaKettu kirjoitti:

        Ei oo tullu käytyä..

        Seki on suljettu ajat sitten. :)

        Kuulemma niin on suljettu. Melkoinen nimihirviö kuppilan nimenä ollut.


      • monnom kirjoitti:

        Kuulemma niin on suljettu. Melkoinen nimihirviö kuppilan nimenä ollut.

        Se tulee siitä suon nimestä..

        Joku viisas nainen on sen paikan joskus ammoisina aikoina nimenny.. :D


      • KonnaKettu kirjoitti:

        Se tulee siitä suon nimestä..

        Joku viisas nainen on sen paikan joskus ammoisina aikoina nimenny.. :D

        Aah, empä tiennyt. Tattista sivistyksestä. Exällä oli kaverinsa kanssa likkakaverit sieltä nurkilta ja jonkun raikuli viikon viettäneet luonnonhelmassa...

        Tuskin nekä ties mistä nimi oli saanut ideansa.☺️


      • monnom kirjoitti:

        Aah, empä tiennyt. Tattista sivistyksestä. Exällä oli kaverinsa kanssa likkakaverit sieltä nurkilta ja jonkun raikuli viikon viettäneet luonnonhelmassa...

        Tuskin nekä ties mistä nimi oli saanut ideansa.☺️

        ihan kiva paikka.

        Varmaan sama idea kuin vittulanjängässä tai paskajängässä. :D


      • KonnaKettu kirjoitti:

        ihan kiva paikka.

        Varmaan sama idea kuin vittulanjängässä tai paskajängässä. :D

        Mä olen käynny vaan poronkusemassa. 😲

        Hurttihuumorista sakkia..


      • 12121212121212
        KonnaKettu kirjoitti:

        Joo pystyy mutta jotku tosi hienot kledjut menee hukkaan täällä.. :D

        Näyttäshän ne makeilta monen paikallisen eukon päällä...


        Aika stereotyyppinen kuvaus lappilaisesta väestöstä.. Ei täällä monikaan omista poroja.

        Samannäköstä jengiä näkyy isolla kirkollaki.. Hieman homahtavammempia vaan.... Johtuu pullamössökulttuurista..

        Ei tää oo mikään kommareiden tyyssija.. Kommarit tapettiin pois silloin joskus.
        Ei täällä puhuta porvareista..


        Tiedän monia muijia jotka on tänne muuttanu etelästä.. Nuoria pimuja..

        "Ei tää oo mikään kommareiden tyyssija.. Kommarit tapettiin pois silloin joskus.
        Ei täällä puhuta porvareista.."

        Ei ne kommarit ole mihinkään kadonneet.

        Kommunismia vain kutsutaan eri nimellä. Ennen valtiolta kuppaaminen oli kommunismia, nyt se on "yritystoimintaa" :D


      • monnom kirjoitti:

        Mä olen käynny vaan poronkusemassa. 😲

        Hurttihuumorista sakkia..

        Poronkusema on etäisyys mittayksikkö. :D


      • KonnaKettu kirjoitti:

        Poronkusema on etäisyys mittayksikkö. :D

        Juu ja keltanen kusiläntti lumessa.😌


      • 12121212121212 kirjoitti:

        "Ei tää oo mikään kommareiden tyyssija.. Kommarit tapettiin pois silloin joskus.
        Ei täällä puhuta porvareista.."

        Ei ne kommarit ole mihinkään kadonneet.

        Kommunismia vain kutsutaan eri nimellä. Ennen valtiolta kuppaaminen oli kommunismia, nyt se on "yritystoimintaa" :D

        Joo tiiän kavereita jotka vaan kokoajan perustelee yrityksiä
        Elelee sillä tavalla.
        Niihin saa kaikennäkösiä tukia ja helpotuksia. :D

        Kaikki nää Sipilät yms. apinat yrittää kokoajan antaa kavereilleen valtion tukia...
        "menee työpaikat" muuten...

        Valtion tuet menee palkkioihin eikä työllisyyden lisäämiseen..
        Ja nää törpöt ei muka etukäteen tienny mihin ne rahat menee. :D


        On se kumma että Suomi listataan jatkuvasti vähiten korruptoituneiden maiden joukkoon vaikka toiminta on niinkuin jossain Sisiliassa.

        :D


      • monnom kirjoitti:

        Juu ja keltanen kusiläntti lumessa.😌

        Se on poronkusi.. :D


      • KonnaKettu kirjoitti:

        Se on poronkusi.. :D

        Niin olen poronkuseman käyny, matkan verran. 😃

        Poronkusema on vanha porolla liikuttaessa käytetty pituuden mittayksikkö. Poronkusema on se matka, jonka ajoporoa voi ajaa (poron) virtsaamistaukojen välillä. Poro ei pysty virtsaamaan juostessaan, ja liian pitkä juoksuttaminen voi aiheuttaa sille halvaustilan. Maksimissaan poronkusema voi olla jopa 7,5 kilometriä.

        Puhuttiin aina lapin reissujen jälkeen, että käytiin poronkusemassa poronkuseman verran.


      • KonnaKettu kirjoitti:

        Se tulee siitä suon nimestä..

        Joku viisas nainen on sen paikan joskus ammoisina aikoina nimenny.. :D

        Se kuppilan nimi isoilla kirjaimilla kerrostalon päätyseinässä oli hauska. Kyseinen talo on yhä google mapsissa paikallaan, mutta baaria siinä ei ole.


    • En tykkää maaseudusta enkä pikkukaupungeista. On kiva kun on paljon erilaisia paikkoja joihin mennä. En tosin juuri koskaan käy missään, mutta pelkkä mahdollisuus on voimaannuttava.

      • Joo. Meitä on moneksi....onneksi.


    • Jos muuttaisin lapista pois niin pelkään että menetän mun kyvyn tehdä lapin taikoja.

      En enää osais vaellella pitkin tuntureita ja lakeuksia..

      Kaltiotki olis aivan hukassa.

      • mansikkakakkua

        Kaltio? Tarkoitat kait lähdettä? Kyllä niitä täällä Varsinaissuomessakin on, tosin talvisin saa tehdä vähän töitä... jos on pakkaskelit, saadakseen vettä. Hanavesi on silloin mainio ratkaisu.
        Talvisin useimmat lähteet ovat uhvajäässä... ainakin reunoiltaan ja pienimmät jopa umpijäässä.
        Lappalaiset puhuu kaltiosta, kun tarkoittavat luonnonlähdettä. Joitain sanoja jäänyt mullekin muistiin, vaellus ja kalastus reissuilta Inarin Lapista.


    • kasvuvierta

      Kyllä, maaseutu on ihana paikka elää ja olla. Ainoa vain, että kuitenkin tarvisi oman auton tai vähintään säännöllisen linja-autoyhteyden, että omien perunoiden yms kasvisten lisäksi saisi hieman täydennystä kaupastakin.

      • No mä olen viettänyt monta monituista kesää maalla, kun olin lapsi ja teini. Ne ajat olivat kyllä ihan huikeita. Muistan vielä sen ajan, kun jokaisessa talossa asusti joku oikeasti. Pihat oli laitettuja ja kylällä oli elämää. Kesällä tehtiin koko kylän heinähommat. Minä laitoin heinäseipäisiin tappeja ja kun kasvoin isommaksi, pääsin seivästämäänkin heinää. Tuorerehua tehtiin, eli "virtasta". Syksyllä puitiin viljaa ja kerättiin pehkuja. Oli polttopuun tekoa ja lumien työntämistä. Pilkkihommia ja ties mitä...aina jotain.

        Mutta muistan myös, että sai sadepäivänä lukea vanhoja sanomalehtiä ulkovintillä ja kuunnella sateen ropinaa peltikattoon. Ei montaa lehteä tarvinnut silmäillä kun jo uni vei voiton.


    • ininklkmökmöm

      Itse siellä maalla kasvanut ja kyllä minä urbaanissa mielummin elän; palvelujen parissa.

      Maaseudussa (ja urbaanissakin) lopulta vaikuttaisi aika paljon missäpäin asuisin. Kyllä se olisi enemmin pakon sanelemaa, että muuttaisin maaseudulle alueilla, joissa on vahva uskonnollinen henki (esim. lestadiolaisuus). Tai lähtisinkö savolaiseen maaseutukylään vai vaikka varsinais-suomalaiseen.

      • No maaseudun palvelut on kaukana kieltämättä. Eläminen on erilaista, osin hankalampaa varmaan. Vapaus ja rauhallisuus maksaa jotain aina...vaivaa, jos ei muuta...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      7955
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      180
      1767
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1036
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe