Mikä noita tympeitä kassaneitejä vaivaa?

123445

Mua on aina ihmetyttänyt, mikä on noilla tietyillä kassaliisoilla on vaikeata tervehtiä asiakasta varsinkin kun itse ihan vilpittömästi tervehdin.

Tulkitseeko jotkut sitä, että yritän iskeä niitä kun on pelkästä yleisestä käyttämistavasta kiinni. Syy miksi itse tervehdin näitä, jotta olisi helpompi asioida ja en ole mikään mulkku asiakas.

En anna mitään ylimääräistä katsekontaktia. Tervehdin, maksan ostoksen, kiitän ja kerään ostoksen. Thats it!

Enkä oikeastaan flirttaile niille, koska olen itse parisuhteessa.

Joskus jää vähän tympimään se, kun yrittää osoittaa vaan ystävällisyyttä ja huomaavaisuutta.

25

239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pahoittelen

      He ovat töissä ja kun suomalaiset ovat töissä niin naama on ainakin peruslukemilla jos ei norsun withuksi vääntyneenä.

      • 123445

        Kyllä jokainen työrauhan ymmärtää. Aika kiusallista se on olla sanomatta yhtä sanaa kuin "moi". Itse mä en pystyis olla sellainen mököttäjä kun asioin aina kaupassa. Tulee itselle vähän sellainen akward olo jos vaan tympeästi maksan ja enkä edes kiitä.


      • huono.palkka.vituttaa
        123445 kirjoitti:

        Kyllä jokainen työrauhan ymmärtää. Aika kiusallista se on olla sanomatta yhtä sanaa kuin "moi". Itse mä en pystyis olla sellainen mököttäjä kun asioin aina kaupassa. Tulee itselle vähän sellainen akward olo jos vaan tympeästi maksan ja enkä edes kiitä.

        Minusta nimenomaan maksaminen on tympeintä mahdollista hommaa. Siinä joutuu luopumaan kovalla työllä ansaituista rahoista mikä kyllä pistää mököttämään. Se kassaneitokin saattaa mököttää sen takia kun palkka on niin pieni ja tämä sama ongelma on kyllä monessa muussakin ammatissa nykysuomessa. On se perkele kummallista että sitä palkkaa ei voi maksaa TYÖSTÄ!! Mitää muitakaan toimeentulomahdollisuuksia ei ole kuin työ joten jos siitä ei voida palkkaa maksaa niin miten tässä maassa on oikein tarkoitus tulla toimeen???!!!!


      • Nukkuisityöllä

        Miksi sitten menet "luopumaan kovalla työllä ansaituista rahoista" jos se "pistää mököttämään"? Itsekin tienaan pienesti kovalla työllä, mutta kun ostelen, myös makselen iloisesti hymyillen ja toivotellen koska mulla on sitä, millä maksaa.

        "Työrauhalla" ja työssä käyttäytymisellä on eronsa ja kassaneiti on itse valinnut uransa, jossa ei ole rauhaa kuin silloin kun kassalla ei ole jonoa.


    • nainen_itsekin

      Ei se johdu siitä, että yrittäisit muka iskeä heitä. Tympeitä kassatyöntekijöitä vaan on. Eräässä lähikaupassa on naiskassatyöntekijä jonka naamalla on valehtelematta joka kerta se vittuuntunut ilme, itse asiassa koko hänen olemuksensa huokuu ynseyttä. Tervehdin joka kerta maksaessani ja tämä kyseinen kassahenkilökin kyllä tervehtii mutta olemus on kaikkea muuta kuin mukava. Senpä takia en mielelläni kyseisessä ruokakaupassa halua asioida, onneksi toisessa lähikaupassa on kivemmat kassamyyjät ja heiltä irtoaa välillä pientä keskusteluakin.

    • Hippopotalamuz

      Kaikki vaan ei ole asiakaspalveluhenkisiä - ikinä.

      Minulle on joskus sanottu, että hymyilen liikaa asiakaspalvelutilanteessa, kuulemma epänormaalia suomalaiselle. Pitää kai tehdä käänteinen Jokeri sitten.

      • Älävainlopeta

        Kuulostaa hieman samalta kun meitsille joskus sanottiin että nautiskelet liikaa. Huom! ei ollut kyse juomisesta, seisoin esiintymiskorokkeella.


    • kaupankassanaoleva

      Olen ollut kaupan alalla yli 30 vuotta ja tänä aikana on sattunut yhtä ja toista.

      Palveluammatissa olevien ihmisten happamaan ilmeeseen löytyy pilvin pimein erilaisia syitä.
      On kehitysvammainen tai adhd tai muuten vaan helvetin vaikea lapsi/lapset jotka syövät kyseisen ihmisen kaikki voimat kotona. On syöpä tai muu ikävä terveydellinen ongelma, tai mies joka on peffasta, muistisairas isä/äiti/mummo joiden takia saa hypätä väsyksiin saakka ja hoitaa niiden asioita, auto rikki eikä rahaa sen korjaamiseen joten joutuu kävelemään töihin monta kilsaa päivittäin ja päiväkodista huomautellaan kun kersaa ei haeta ajoissa vaikka toinen painaa välimatkat juosten niin nopeasti kuin pystyy, mutta kun on nämä hoitosuositustunnit joita ei saa ylittää, on esimies joka vittuilee tai antaa kiusalla liian vähän tunteja ettei työstä saatavalla rahalla pärjää,. What ever, erilaisia syitä löytyy, jokaisella on omat ongelmansa.

      Minä olen oppinut peittämään omat mielialani asiakkailta, vedän työnaamion päälle ja pistän henk.koht. asiat piiloon työpäivän ajaksi. Nollaan aivoni ja tyhjennän pääni moodiin: hyvää päivää, kiitos, mukava päivä, kylläpä sataa/on pakkasta/ihana auringonpaiste/onpa kurja keli/harmi tämä ei ole enää tarjouksessa/tervetuloa uudelleen.

      Ei ole yksi eikä kaksi sataakaan kertaa kun olisi mieli tehnyt sanoa asiakkaalle, että sori en jaksa haastella niitä näitä enkä varsinkaan kymmenettä kertaa kommentoida siihen millainen sää ulkona on, ei jaksaisi kuunnella samoja sutkautuksia toistuvasti tms. Mutta eipä tule sanottua, sitä vaan kestää ja kestää ja tekoreippaasti jutustelee niitä näitä.

      Olen ollut töissä kuin ei mitään hymy naamalla vaikka tuntia aikaisemmin minulta oli otettu koepala rinnasta. Olen ollut töissä sytostaattihoitojen välissä ja eipähän kukaan tiedä sitäkään miten mieheni muutti pois kun ei pystynyt elämään rinnattoman vaimon kanssa.
      Olen ollut töissä äitini kuoleman jälkeen heti seuraavana päivänä. Olen ollut töissä silloin kun dementiaa sairastanut isäni putosi hoitokodin portaista, sai pahan päävamman ja joutui sairaalaan, sinne myös kuoli. Siinä sitä silloinkin hymyiltiin asiakkaiden kommenteille siitä miten kaunis ja aurinkoinen päivä ulkona oli seuraavat kaksi tuntia ennen kuin tuuraaja tuli.
      Olen ollut kaupan kassan hihnalla silloinkin kun koulusta soitettiin, että tokaluokkalaiseni ei ollut mennyt aamulla kouluun, enkä saanut tytön omaan puhelimeen yhteyttä. Silloin kyllä lähdin nostelmaan sillä sekunnilla, löin lapun hihnalle ja jätin asiakkaat ilman palvelua. Hirveetä nurinaa vaan kuului perästä kun joutuivat vaihtamaan toiseen jonoon. Itse jättäisin nyt jokaisen yllämainituista työpäivistä väliin, ja kymmenistä muistakin yhtä ikävistä, jos se vallassani olisi ollut. Mutta no can do, kun on tämän ammatin valinnut, niin sitä joutuu esittämään ihmisille muuta kuin mitä todellisuudessa tuntee ja mielessä pyörii.

      Jotkut kykenevät peittävät elämänsä vaikeudet muilta, jotkut eivät ilmeisesti siihen pysty, jotkut ihmiset ovat syntymästään saakka onnekkaita ja iloisia, jotkut kulkevat koko ikänsä syvemmissä vesissä.
      Ei kannata haukkua ketään tietämättä mitä ihmisen elämässä tapahtuu tai mikä kenenkiin käytöksen taustalla on. . Me kaupan kassalla olevat saamme kuulla haukkuja ihan tarpeeksi muutenkin. Ei se maksa sinulle mitään, vaikka et meitä moittisikaan.

      • a...........z

        Juuri noiden omaan elämään liittyvien asioiden uskon vaikuttavan enemmän kuin sen xxxxx:n asiakkaan näkemisen. Toki näinkin voi olla, mutta kyllä siihen luulisi jotain vähän voimakkaampaa ärsykettä vaadittavan kuin asiakkaan perusolemus.

        Oma elämä ja toisaalta omat sisäiset piirteet (jos vain yksinkertaisesti vihaa asiakaspalvelutyötä, mutta itsensä elättämiseksi sellaiseen joutunut). Mutta kolmantena itse miettinyt myös työympäristöä, miten paikkaa johdetaan ja millainen henki työyhteisössä vallitsee. Casena meidän perheessä lähiPrismassa ei käydä ollenkaan vaan käydään citymarketissa. Ja voimakkaimpana syynä tähän oli juuri henkilöstö. En tiedä onko citymarketin henkilöstöllä sitten kauttaltaan elämäntilanne huomattavasti parempi vai petraantuneita sen peittämään, mutta kohtaamistilanteissa tuntuvat iloisemmilta, mutta myös muutenkin jos osuvat silmään kaupan käytävillä tai keskenään jotain touhuvat ja näen. Kun taas toisessa kilpailevassa kaupassa alkoi välillä itseäkin ahdistamaan ihan sen puolesta, miten väsyneiltä/masentuneilta/ärsyyntyneiltä työntekijät siellä vaikuttivat. Totuus voi sitten olla vaikka mitä, mutta jäi kyllä mietityttämään ne syyt. Ja moittimiseen; tuo kaupan vaihtaminen ollut ehdottomasti helpompi ja vaikuttavampi ratkaisu ainakin omiin ostosten tekoon.

        PS. Nyt kun mietti niin joko en ole pistänyt merkille tai äärimmäisen harvoin kassalla ei tervehditä. Kyllä se on niin normaalia. Enemmän ehkä mietityttää se, että miten jotkut jaksaa oikeasti ja ihan aidosti iloisena hymyillä vaikka noiden jouluruuhkien kassalla - ja niitäkin tuli vastaan.


    • kaupankassanaminäkin

      Tänään kuulin 68 kertaa kuinka liukasta ulkona on. Osasinpa varoa kotiin lähtiessä :).

    • olenhuomannutkyllä

      Kas kun ei ole esimies osannut ohjeistaa että kassa kuuluu tervehtiä ja hymyillä jokaista asiakasta. Ei ne itse osaa ajatella!

    • MKO100

      Kaupankassananolevan kirjoitus (jaksamista sinulle) todistaa juuri sen, mitä eräs elämäntapa-opettaja aina muistuttaa: Se, miten ihmiset sinua kohtelevat ei ole mitään tekemistä sinun kanssa vaan heidän omien pään sisäisten asioittensa kanssa. Turha siis murehtia asiaa taikka jäädä miettimään, että mikä minussa vialla (tyypillistä suomalaista). Ja vaikka maailma on usein juuri sitä mitä se on, olen itse päättänyt pysyä positiivisena. Jos joku on töykeä ajattelen, että hän siitä negatiivisesta kärsii, en minä ja jos ei kärsi (narsisti tai jotain) niin kyllä se karma itse kunkin aikanaan korjaa. Ja toisaalta armeliaisuus ihmisiä kohtaan. Aina ei vaan jaksa.

    • 123445

      En odota täysin iloista ja hymyilevää kassatyöntekijää vaan enemmän semmoista palveluasennetta ja käytöstapoja siltä. Varsinkin jos asiakkaana tervehdin kohteliaasti, oletan että mua kohdellaan sen mukaisesti. Oikeastaan en ole sellainen valittava asiakas vaikka on jossakin kaupoissa jäänyt huono jälkimaku kehnosta palveluasenteesta.

    • segfsegeg

      Kyllä noissa nuorissa kassamuijissa on jotain henkilökohtaisesti mua kohtaan erilaista käytöstä havaittavissa. Edelläolevalle vanhemmalle mieshenkilölle kyllä hihkutaan iloisesti, mutta omalla kohdalla (35v mies) mennään ihan toiseen ääripäähän. En nyt sanoisi että nyrpeäksi (vaikka joskus tahtoisikin sellaiseksi tulkita), mutta naama menee vähintäänkin neutraaliksi ja tervehtiessäni heidän tervehtimisensä menee joko niin vaimeaksi etten kuule, tai sitten eivät tervehdi lainkaan. Miltä se usein tuntuukin. Ilmeisesti tosiaan pelkäävät tällaisten "iskuiässä" olevien äijien alkavan ahdistelemaan ja uskaltavat avata iloisen palvelun arkkunsa vain iäkkäämmille ja oletettamilleen impotenteille miehille joista ei ole "vaaraa".

      • kasvaaikuiseksi

        no jäätkö sä kokeilemaan omaa viehätysvoimaasi
        tai pelottavuuttasi siihen?

        Sä ole ruokakaupassa ja menet sinne odottamaaan, että se täysin tuntemattoman kassan pitäis ”samalla rahalla” olla sun menetetyn nuoruuden lohduttaja? Antaa sulle toivoa , että sun sex appeal, ehkä sittenkin vielä toimii?

        Ole itse neutraali, kohtelias ja kunnioittava toista IHMISTÄ kohtaan, kiitos.

        Ruinaatko sä huomiota samalla tavalla jos siinä olisi 2 metrinen mies
        tai itsepalvelukone kuten muutamassa kaupassa?
        Et mutta kun siinä on nainen, äijä asiakas järkkää siinä jotain extraa ja pitää kassaa omana elämän pelastajana jolle voi purkaa omaa pahaa oloaan.

        Nyt ihmiset - Olkaa kunnolla ja lopettakaa se kiusaaminen.
        Kassan kiusaaminen on silkkaa valtapeliä
        ....voi helkatti aikuisten ihmisten tyhmyyttä.


      • 123445

        Oon kyl enemmän sun kanssa samaa mieltä tässä. Mua ei itseä kiinnosta viehättääkö mun pärstä tai olemus sellaista ihmistä kohtaan, joka tekee vaan työtä ja en tunne. Tervehdin kassatyöntekijöitä ainoastaan kotikasvatuksen ansiosta. Olen itsekin aika neutraali ja pyrin olemaan mahdollisimman kohtelias. Mulle enemmän on tärkeätä että asiointi on helppoa, vaivatonta ja vähiten kiusallista. Ostoksien perässä olen ainoastaan. Joskus vaan ehkä ärsyttää tapaukset, jossa se palvelu on todella epäinhimillistä tai epäystävällistä.


      • 123445

        Lisättynä vielä:

        Haluan asiallista ja kohteliasta palvelua riippumatta siitä miltä mun pärstä näyttää


    • jätäsekiusaaminen

      mä taas en tajua miksi joku viittii kitistä jos kassa ei tervehdi?

      Oikeasti?

      Sano kassalle päivää, äläkä jää kiusaamaan häntä huviksesi, vain koska sulla
      oli paska päivä. Kassa ei ole sun terapeutti.

      saa mennä kokeilemaan miten kovaa hommaa se on,
      ja muista ettei asiakkaat uhittele isoille mieskassoille kuten naisille ja nuorille tytöille.

      Olen kokeillut kassan työtä ja sanoisin, että
      työnantaja voisi panostaa kassojen tyrvallisuuteen.

      ihmisten käytös kassoja ja kaupan henkilökuntaa kohtaan muuttui jo
      ensimmäisen laman aikaan 90- luvulla

      Kannattaako sun jäädä siihen miettimään onko sussa henkilökohtaisesti jotain vikaa,
      jos hän ei ole sulle täydellinen, juuri kuten tahdot?

      Ole itse ystävällinen hänelle ja toivo, että pelastit hänen päivänsä, jos
      olit päivän ainoa ystävällinen asiakas.

      Tohon yhteen lähikauppaan on tullut miehiä kassoiksi ja olen iloinen siitä, heidän turvallisuuden vuoksi. Varsinkin vanhemmat yksityiset kauppiaat otti tietoisesti pieniä, kauniita tyttöjä kassoille. sellaisia joita audiäijät tykkää kyykyttää huvikseen.

      jätä ne kassat rauhaan - nyt

      • 123445

        "mä taas en tajua miksi joku viittii kitistä jos kassa ei tervehdi?"
        Vastaus: Koska se on epäkohteliasta varsinkin jos kyse on asiakaspalveluun liittyvästä työstä.
        Yhtä hyvin voisin kysyä sulta, mikä siinä voi olla vaikeeta sanoa "moi". Ei se tarkoita että asiakas on heti pyytämässä kahville, kosimassa tai lähettämässä 100 ruusua perään. Uskon että asiakaspalvelu muuttuu helpommaksi kun osaa vaan yhden sanan.

        "Sano kassalle päivää, äläkä jää kiusaamaan häntä huviksesi, vain koska sulla
        oli paska päivä. Kassa ei ole sun terapeutti."
        Vastaus: En oikeastaan sano mitään muuta kuin moi. Mun kaltainen tuppisuuasiakas ei mitään muuta sano.


        "Olen kokeillut kassan työtä ja sanoisin, että työnantaja voisi panostaa kassojen tyrvallisuuteen."
        Vastaus: Ihan kuin joku olis katsonut liikaa salkkareita. Varmaan kun sä ajattelet, että mies asiakkaat ovat jotain vaarallisia, ehkä ne onkin ihan tavallisia perheellisiä ihmisiä jotka asioi kun muutkin. Ymmärrän jos sattuis olemaan päihtyneen oloinen ihminen, joka käyttäytyy todella epämääräisesti. Ehkä asiakaspalvelutyö ei sovi sulle kun ajattelet noin hysteerisesti.



        "Kannattaako sun jäädä siihen miettimään onko sussa henkilökohtaisesti jotain vikaa,
        jos hän ei ole sulle täydellinen, juuri kuten tahdot?"
        Vastaus: En kyllä mieti mikä mussa on vikana , mutta vähän ihmetyttää jos joku ei kohtele asiakasta kun asiakasta. Ehkä vaan ärsyttää huonojälkimaku palvelusta. En kyllä ajattele asiakaspalvelua minään tinderinä. Se on vaan työtä.



        "Ole itse ystävällinen hänelle ja toivo, että pelastit hänen päivänsä, jos
        olit päivän ainoa ystävällinen asiakas."
        Vastaus: Olen ystävällinen vain ystävällisille ihmisille (Miehille sekä Naisille). Muissa tapauksissa olen kasvottoman neutraali ja enkä katso silmiin.


        "kauniita tyttöjä kassoille. sellaisia joita audiäijät tykkää kyykyttää huvikseen."
        Vastaus: Ei kaikki ihmiset ole välttämättä samanlaisia. En oikeastaan koskaan ole valittanut kassalle. Kuitenkin otin vaan aiheen esille täällä foorumissa kuulla ihmisten ajatuksia.
        Eipä mua kiinnosta, onko siinä vanha kassamummo, kassahomo tai nuori kassatyttö, kunhan muistaa palveluetiketin.



        "jätä ne kassat rauhaan - nyt "
        Vastaus: Ostoksista pitää maksaa ja se on helpompaa kun tekee sen ihan asiallisesti (Tervehtiminen ja kiittäminen). Sen mä olen oppinut 8 vuotiaasta lähtien ja sulla vielä opeteltavissa. Salli mun nauraa. LOL

        Vedä sä 10 sekunnin ajan syvää henkeä, jotta rauhoitut- NYT


      • 123445

        Itse kun teen töitä baarimikkona, saan joka toinen viikoloppu kuulla valitusta joltain känniseltä naiselta palvelusta kun kyseinen asiakas on hukannut tuoppinsa ja haluaa uuden täytetttynä. Mun miespuolinen kollega saa aina valituksia kännisiltä naisilta, kun ei aina tervehdi.

        Sä leimaat miehiä jokskin sovinistisiksi alistajiksi. Toi on kyl niin täyttä Paskaa ettei rajaakaan. Varmaan veikkaan että oot tommoinen 50 vuotias kolhiintunut pubiruusu, joka on nähnyt parhaat päivänsä


      • MuutamaVinkki
        123445 kirjoitti:

        "mä taas en tajua miksi joku viittii kitistä jos kassa ei tervehdi?"
        Vastaus: Koska se on epäkohteliasta varsinkin jos kyse on asiakaspalveluun liittyvästä työstä.
        Yhtä hyvin voisin kysyä sulta, mikä siinä voi olla vaikeeta sanoa "moi". Ei se tarkoita että asiakas on heti pyytämässä kahville, kosimassa tai lähettämässä 100 ruusua perään. Uskon että asiakaspalvelu muuttuu helpommaksi kun osaa vaan yhden sanan.

        "Sano kassalle päivää, äläkä jää kiusaamaan häntä huviksesi, vain koska sulla
        oli paska päivä. Kassa ei ole sun terapeutti."
        Vastaus: En oikeastaan sano mitään muuta kuin moi. Mun kaltainen tuppisuuasiakas ei mitään muuta sano.


        "Olen kokeillut kassan työtä ja sanoisin, että työnantaja voisi panostaa kassojen tyrvallisuuteen."
        Vastaus: Ihan kuin joku olis katsonut liikaa salkkareita. Varmaan kun sä ajattelet, että mies asiakkaat ovat jotain vaarallisia, ehkä ne onkin ihan tavallisia perheellisiä ihmisiä jotka asioi kun muutkin. Ymmärrän jos sattuis olemaan päihtyneen oloinen ihminen, joka käyttäytyy todella epämääräisesti. Ehkä asiakaspalvelutyö ei sovi sulle kun ajattelet noin hysteerisesti.



        "Kannattaako sun jäädä siihen miettimään onko sussa henkilökohtaisesti jotain vikaa,
        jos hän ei ole sulle täydellinen, juuri kuten tahdot?"
        Vastaus: En kyllä mieti mikä mussa on vikana , mutta vähän ihmetyttää jos joku ei kohtele asiakasta kun asiakasta. Ehkä vaan ärsyttää huonojälkimaku palvelusta. En kyllä ajattele asiakaspalvelua minään tinderinä. Se on vaan työtä.



        "Ole itse ystävällinen hänelle ja toivo, että pelastit hänen päivänsä, jos
        olit päivän ainoa ystävällinen asiakas."
        Vastaus: Olen ystävällinen vain ystävällisille ihmisille (Miehille sekä Naisille). Muissa tapauksissa olen kasvottoman neutraali ja enkä katso silmiin.


        "kauniita tyttöjä kassoille. sellaisia joita audiäijät tykkää kyykyttää huvikseen."
        Vastaus: Ei kaikki ihmiset ole välttämättä samanlaisia. En oikeastaan koskaan ole valittanut kassalle. Kuitenkin otin vaan aiheen esille täällä foorumissa kuulla ihmisten ajatuksia.
        Eipä mua kiinnosta, onko siinä vanha kassamummo, kassahomo tai nuori kassatyttö, kunhan muistaa palveluetiketin.



        "jätä ne kassat rauhaan - nyt "
        Vastaus: Ostoksista pitää maksaa ja se on helpompaa kun tekee sen ihan asiallisesti (Tervehtiminen ja kiittäminen). Sen mä olen oppinut 8 vuotiaasta lähtien ja sulla vielä opeteltavissa. Salli mun nauraa. LOL

        Vedä sä 10 sekunnin ajan syvää henkeä, jotta rauhoitut- NYT

        Kuten muutkin täällä on vastannut, enemmän kassahenkilön sisäisistä tekijöistä on kiinni kun sun pärstästä. Ihmisiä ei voi kontroloida eikä saakaan. Ainoastaan voit huolehtia ettei se suhun vaikuta millään.

        Koen itsekin ärsyttäviä tilanteita kun pääsen pitkän duuni päivän jälkeen ruokaostoksia tekee ja erehdyn morjestamaan. Nykyään teen vaan niin että en sano hapannaamalle yhtään mitään. Hymyilen itsekseen ja maksan ostokset. Voit ilmeisesti tehdä samoin välttääkseen turhan ärsytyksen.


    • RakastanSaksaa

      LIDL:ssä on ystävällisiä kassahenkilöitä, ainakin stadissa.

      • saksapaskamaa

        ajatko mersulla tai bemarilla?


      • eikoskaannissania
        saksapaskamaa kirjoitti:

        ajatko mersulla tai bemarilla?

        Entinen keihäänheittäjä ajaa varmaan nissanilla.


      • saksaonpaskamaa
        eikoskaannissania kirjoitti:

        Entinen keihäänheittäjä ajaa varmaan nissanilla.

        kuka tietää
        ei kuulu mulle millä ne ajelee

        minä en ainakaan,
        ja on sen verran kokemusta sakuista
        ettei se niiden Liiterit ja rupiset mersut kiinnosta
        saku kusettaa tai kusettaa,
        niillä on jotain samaa savolaisten, venäläisten ja foinikialaisten maineen kanssa

        sakuja hurmostelee vain heikkoitsetuntoiset wannabejupit

        ne vetää sua hanuriin ja sä olet niiden muuli

        mikä siinä saksalaisuudessa viehättää?
        se että ne halveksii kaikkia muita niin avoimesti?
        mistä se niiden viha muuten tulee?

        ps. yksikään siellä asunut heikkosieluinen suomalainen ei kestä edes ajatusta enää, että ne on suomalaisia... ja niin paljonku sakut kadehtii suomea ja haluaa ostaa tai vallata tän maan itselleen puistoalueeksi ja omanydinjätteensä kaatopaikaksi.

        Herää jo, ne kusettaa sua


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      134
      3569
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1399
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1320
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1229
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1134
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1019
    8. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1018
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1006
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      53
      918
    Aihe