Käyttäytyminen salilla

Bullfactor

Mitäs mieltä olette jampat tämmöisestä "mavis" hemmosta salilla. Salilla on yksi paikkaa jossa tuota voi harrastaa ja paikka on syrjässä omassa huoneessa. Tämä erillinen paikka on ns. rysky paikka jossa saa mättää painoja lattiaan, seinään, kattoon tai ihan mihin tykkää muita häiritsemättä. Sitten tämä yksi pelle kuitenkin käyttää tuota keskellä salia olevaa kyykky paikkaa maveen. Vittu tuota ääliötä kun ei tajua asiaa vaan mättää joka suoritukselta romut lattiaan niin, että muilla salilla korvat soi. Polleana ääliö sadan kilon raudoilla, mutta meteli vittumainen. Pitäskö käydä tirvasemassa tuota kusipäätä turpaan?

11

467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veeäm43

      Sama havainto mutta harvoin. Ei ole erillistä ryskyhuonetta vaan oma tila jossa on kahden suorituspaikan nostolava ja prässi, smith ja pari putkivempelettä.
      Alapuolella on liiiketiloja joten päivällä rautojen pudottamisesta tulee herkästi noottia.
      Todellakin nuorukainen vetää mave ykkösen juuri tulla 100kg:lla ja pudottaa sen lavaan kivesten korkeudelta. Tähyilee ymärilleen, että huomattiinko mestarin suoritus.

      Koska olin itse siirtänyt maksimivedot sunnuntaihin niin kävin sanomassa saliyrittäjälle, etten minä ole syyllinen.

      Yleisön kaipuuta. Jokunen joulu sitten Tanhuvaaran Urheiluopiton salilla kaksi noin 4-kymppistä, treenatun näköistä heppua raahasivat punttisalista. 3:n ovan takaa, käytävää ja kantomatkaa noin 20m, normitangon ja levyjä yhteispainoltaan 140kg. Herrat vetivät ko. painolla muutaman mave ykkösen. Kuntosalin puolella ei ole lavaa.
      Arvelen esityksen johtuneen yleisön kaipuusta koska sitä ei ollut punttipuolella ja jos olisi ollut niin 140kg:n mave ei olisi saattanut ketään nirvanaan.

      Onhan näitä. Onneksi ei kovin paljon.

    • kilkolkilkolnaps

      Pitäisi.
      Tai ainakin kertomassa mikä on salin toimintatapa mavessa.
      Ja sitten vielä tirvaista.
      Samalla voisi kertoa että käsipainojakaan ei sitten paiskata lattiaan urakan päätteeksi.
      Ja tirvaisu pisteeksi lauseelle.
      Kaikki urpoja sitä saleilla pyöriikin.
      Itse en paiskaa lattiaan vaan lasken hallitusti, vaikka teen tempausta 90-105kg päivästä riippuen.

      • veeäm43

        Eikö koskaan tempausraudat mene yli tai veto jää eteen?


      • kilkolinaps

        Sen verta paljon tullu tehtyä että yli ei mene. Ja kun ei ole ykkös nostoista kyse vaan 3-5 noston sarjoista missä ei nostojen välissä tiputeta tankoa vaan samalla otteella tehdään putkeen kaikki nostot niin vauhdin loppuminen ei ole ongelma. Paino otetaan ajoissa haltuun ja ei aleta viimeisillä voimilla väkisin rempomaan.
        Itseasiassa meidän salilla ei ole edes kunnon lavaa.
        Semmoset rysäyttelijät ei kaipaa kun tirvasun.


      • veeäm43
        kilkolinaps kirjoitti:

        Sen verta paljon tullu tehtyä että yli ei mene. Ja kun ei ole ykkös nostoista kyse vaan 3-5 noston sarjoista missä ei nostojen välissä tiputeta tankoa vaan samalla otteella tehdään putkeen kaikki nostot niin vauhdin loppuminen ei ole ongelma. Paino otetaan ajoissa haltuun ja ei aleta viimeisillä voimilla väkisin rempomaan.
        Itseasiassa meidän salilla ei ole edes kunnon lavaa.
        Semmoset rysäyttelijät ei kaipaa kun tirvasun.

        Hieman samaa uudelleen heräämiseni jälkeen.
        En vetänyt tempauksia kyykkyyn vaan raakana. Kyykkyvalat olivat eri juttu.
        Myöhemmin, yrittäessäni hidastaa räjähtävyyden katoamista, olen vetänyt raaat tempaukset polvien ja kivesten välimailta. Pakko saada loppu teräväksi ja veto täysin loppuun, kropan lähellä, päkiöille saakka.

        Mave maksimit vedän sunnuntaisin kun alakerran liikehuoneustot ovat tyhjät.
        Viimeisilleen vetäen viimeinen kuitenkin tömähtää alas viimeiset sentit.

        Nyt, ennen joulua, keventelen treenejä urheiluopiston joulua varten. 2 päivätreeniä on ikälopulle ukolle vähintäänkin riittävästi vaikka syö ja lepää hyvin.


      • kilnkolinnipsjanaps

        Itselle sopii parhaiten 3-6×3-5 sarjat vakio painolla. Viimeinen sarja tiukka mutta ei loppuun asti tehtynä.
        Nopeus liikkeet tempaus ja rive tehdään ilman hirveitä tulos paineita.
        Kyykky, penkki, mave, työntö sitten kehityksen maku suussa.
        Mutta kun mennään hyvällä tekniikalla ja hallinnalla niin ei rysähdä.
        Mavessa paino pysäytetään ennen lattiaa parin sentin korkeudelle toistojen välissä ja myös viimeiseen vetoon.
        Painoja sen verran että jos alkaisi tiputtelemaan mavessa niin kyllä lattiat halkeisi.


      • veeäm43
        kilnkolinnipsjanaps kirjoitti:

        Itselle sopii parhaiten 3-6×3-5 sarjat vakio painolla. Viimeinen sarja tiukka mutta ei loppuun asti tehtynä.
        Nopeus liikkeet tempaus ja rive tehdään ilman hirveitä tulos paineita.
        Kyykky, penkki, mave, työntö sitten kehityksen maku suussa.
        Mutta kun mennään hyvällä tekniikalla ja hallinnalla niin ei rysähdä.
        Mavessa paino pysäytetään ennen lattiaa parin sentin korkeudelle toistojen välissä ja myös viimeiseen vetoon.
        Painoja sen verran että jos alkaisi tiputtelemaan mavessa niin kyllä lattiat halkeisi.

        Työntö saksiin vai raakana?

        Teeen itse maven tavallisesti pyramidina jossa viimeinen = ykkönen on sen hetken ja sen sarjan maksimi tai ainakin hyvin lähellä sitä.
        Olen itse niin hupelo ukko, etten pysty tuota maksimia saattamaan lavaan ja jos pystyisin niin se ei olisi kovinkaan lähellä maksimia. Kyllä viimeiset 5 - 10cm ovat hankalia hidastettavia. En pudota vapaasti, pystyn vain hidastamaan.
        Mavesarjat vedän lavakosketuksella, tai jos viitsin niin ykkösinä.

        Painoa hupelo ukolla on niin vähän etteivät seinät halkeile. Maksimissaan 200kg mutta tavallisesti sarjat kääntyvät alaspäin jo 160kg:ssa. Viimeistään 180kg:ssa.


      • killikallinkolin

        Ota pienempi rauta, vaikka vaan 120kg, ja teet sillä 3-6×3-5. Niin että jää se sentti pari lattiasta. Selkä tietty timminä kokoajan. Ei mitään loppuun asti tirstelyä vaan aloitat kevyesti, 3×3 ja seuraavalla kerralla sama paino mutta joko 4×3 tai 3×4 ja jne.. Kunnes tulee 6×5.
        Sitten ei mavea ja kyykkyä viikkoon ja koitat mitä tulee parin viikon ajan. Siitä enkasta lasket uudet lähdöt.


      • veeäm43
        killikallinkolin kirjoitti:

        Ota pienempi rauta, vaikka vaan 120kg, ja teet sillä 3-6×3-5. Niin että jää se sentti pari lattiasta. Selkä tietty timminä kokoajan. Ei mitään loppuun asti tirstelyä vaan aloitat kevyesti, 3×3 ja seuraavalla kerralla sama paino mutta joko 4×3 tai 3×4 ja jne.. Kunnes tulee 6×5.
        Sitten ei mavea ja kyykkyä viikkoon ja koitat mitä tulee parin viikon ajan. Siitä enkasta lasket uudet lähdöt.

        Nostin viimeiset kisani olumpianostoissa syksyllä 1967.
        "Uudelleenheräsin" rappeutuneena verenpainelääkittynä rauniona loppusyksyksystä 2003.
        Kokemuksen taakka on niin raskas, että tuskin löytyy motivatiota uusien temppujen kokeiluun.
        Teho katoaa hiljalleen joka tapauksessa.


    • Rikollistakäytöstä
    • MaveSika

      Oletteko honoseksuaaleja?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8504
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2303
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe