"Synnyttäneen naisen haluaminen ei ole tehdasasetus, vaan koominen fetissi."
https://blogit.iltalehti.fi/tuomas-enbuske/2017/12/15/aitiys-on-pkaa/
Tuomas Enbuske kertoi taas totuuden
75
741
Vastaukset
- Iiikkk
Tuomas Enbuske on ilkeä törkyturpa. Hänen sinänsä toisinaan hyvien pointtien arvostusta syö hänen halunsa ilkeillä ihmisille.
- ihanhyväkirjoitus
Minusta kirjoitus oli omalla tavallaan hyvä ja ajatuksia herättävä, niinkuin tarkoitus varmaan olikin.
- opettelelukemaan
Etkö ymmärrä ironiaa, idiootti!
En ilmeisesti. Selostatko sen ironian tuossa minulle. Käsittääkseni tuossa artikkelissa puolustetaan (nais)raivon päällensä saanutta naista, joka erehtyi ilmaisemaan, ettei ole sinut äitiyden kanssa. Tuomas kertoo syitä miksi äitiys ei ole ruusuilla tanssimista.
Hyvä kirjoitus.
"Miehelle on luontaista pysyä miehenä ja taantua itsekin lapseksi, jonka tarpeet naisen tulisi vauvan ohella täyttää, jotta mies ei lähtisi vieraan matkaan. Suomen kielessä on sellainen sana kuin ”päihdeäiti”. Sen sijaan päihdeisää ei ole. Kuvittele puolivuotiaan vauvan äiti, joka sanoisi harkitsevansa lähtemistä, koska ei saa vauva-arjen uuvuttamalta mieheltään riittävästi munaa. Mitä ajattelisit?
Vanhemmuus on rasittavaa ja epätasa-arvoista. Reaktiot Sini Ariellin päivitykseen kertovat enemmän meistä kuin hänestä. Jos isä kertoo olevansa yksinhuoltaja ja käyvänsä joskus puistossa lapsen kanssa, hän saa aplodit ja fanfaarit. Jos äiti kertoo olevansa yksinhuoltaja, hän on itse syyllinen. Miksi valitsit väärän miehen? Uskon, että Sini Ariell on paljon parempi vanhempi kuin minä. Mutta hän onkin nainen, siitä raivo. Kun minä kirjoitin aiemmin kolumnissa ahdistuksesta isyydessäni, sain vain kehuja. Vanhemmuus on sovinistista.
Otetaan nyt varpajaiset. Konsepti on järjetön. Äiti kantaa ja synnyttää lapsen, mistä kiitoksena isä lähtee kavereidensa kanssa ryyppäämään ja imemään itseään sikarin muodossa. Nyt joku nokkela typerys vertaa varpajaisia odotusaikana äidille järjestettäviin babyshowereihin. Jos varpajaisten alkoholi korvattaisiin vaippakakulla, koko perinne kuopattaisiin hiljempaa kuin setelit Aarnion pihamaalle.
Teiniäiti on haukkumasana. Jos taas hankkii lapsen liian myöhään, altistaa sen downin syndroomalle. Jos taas ei hankkiudu ollenkaan äidiksi, on kylmä urahaukka tai lesbo. Ja jos on lesbo ja hankkiutuu äidiksi, niin parin vuoden välein on A2-illassa joku persu, vaimikäniidenniminykyäänonkaan, kertomassa, kuinka huono vanhempi oletkaan."- kjpPP
Jos äiti kertoo olevansa yksinhuoltaja, hän on itse syyllinen. Miksi valitsit väärän miehen?
Nainen voi tosiaankin olla itse syyllinen ja valinnut väärän miehen. Se siitä naisten kyvystä osata valikoida "hyvät miehet". Esim. lesket asia erikseen. - Naisasialooser11
Nainen tosiaan on itse syyllinen. Kamunainen hyvänä esimerkkinä, hän valitsi nuorena ja tuolloin vielä hoikkana 21 vuotiaana lastensa isäksi vastuuttoman, työttömän pilveä polttelevan jännämiehen. Nyt hänellä on kuitenkin lapselleen kiltti ja kunnollinen töissä käyvä aisuri-isä, jonka kanssa juuri muuttivat yhteen, aisrui maksaa viulut ja saa panna 15kg ylipainoista kamunaista. Jännämies senkun jatkaa renttuiluiaan.
Ja mitä tuohon muuhun vanhemmuuden sovinistisuuteen tulee niin eipä käy naisia kateeksi, naisen elämä on helvettiä tuoltakin osin ja mies saa tehdä mitä haluaa eikä häntä syyllistetä mistään. kjpPP kirjoitti:
Jos äiti kertoo olevansa yksinhuoltaja, hän on itse syyllinen. Miksi valitsit väärän miehen?
Nainen voi tosiaankin olla itse syyllinen ja valinnut väärän miehen. Se siitä naisten kyvystä osata valikoida "hyvät miehet". Esim. lesket asia erikseen.Joojoo... Ja miksi se "valittu mies ei voi valita olla hyvä mies?
Mieslapset taas äänessä.Naisasialooser11 kirjoitti:
Nainen tosiaan on itse syyllinen. Kamunainen hyvänä esimerkkinä, hän valitsi nuorena ja tuolloin vielä hoikkana 21 vuotiaana lastensa isäksi vastuuttoman, työttömän pilveä polttelevan jännämiehen. Nyt hänellä on kuitenkin lapselleen kiltti ja kunnollinen töissä käyvä aisuri-isä, jonka kanssa juuri muuttivat yhteen, aisrui maksaa viulut ja saa panna 15kg ylipainoista kamunaista. Jännämies senkun jatkaa renttuiluiaan.
Ja mitä tuohon muuhun vanhemmuuden sovinistisuuteen tulee niin eipä käy naisia kateeksi, naisen elämä on helvettiä tuoltakin osin ja mies saa tehdä mitä haluaa eikä häntä syyllistetä mistään.Voi sitä myös valita lapsettomuuden.
- i6iks6i
Wwuwuw kirjoitti:
Joojoo... Ja miksi se "valittu mies ei voi valita olla hyvä mies?
Mieslapset taas äänessä.se "valittu mies ei voi valita olla hyvä mies?
Aika sekava kommentti.
Onko vika niissä muka niissä miehissä, jotka kritisoivat naisen huonoa miesvalintaa sen ollessa huono, kun eivät ole itse olleet kyseisen naisen kanssa missään vaiheessa suhteessa? Kannattaisiko keskittyä itse kommentteihin, eikä mennä henkilökohtaisuuksiin, niin saisi enemmän arvostusta kommenteilleen. i6iks6i kirjoitti:
se "valittu mies ei voi valita olla hyvä mies?
Aika sekava kommentti.
Onko vika niissä muka niissä miehissä, jotka kritisoivat naisen huonoa miesvalintaa sen ollessa huono, kun eivät ole itse olleet kyseisen naisen kanssa missään vaiheessa suhteessa? Kannattaisiko keskittyä itse kommentteihin, eikä mennä henkilökohtaisuuksiin, niin saisi enemmän arvostusta kommenteilleen.Niin että miksi miehet valitsevat olevansa huonoja, kun voisivat olla hyviäkin.
Sekin on jollain tapaa naisten syytä..- Naisasialooser11
Miksi nainen valitsee miehen joka valitsee olla huono kun voisi valita miehen joka valitsee olla hyvä?
Älä puolustele naisten huonoja miesvalintoja. Joka ikiselle naiselle, joka valitsi huonon miehen, olisi ollut tarjolla monta hyvää miestä. Naisasialooser11 kirjoitti:
Miksi nainen valitsee miehen joka valitsee olla huono kun voisi valita miehen joka valitsee olla hyvä?
Älä puolustele naisten huonoja miesvalintoja. Joka ikiselle naiselle, joka valitsi huonon miehen, olisi ollut tarjolla monta hyvää miestä.Juu.
Onhan se jo kuultu, että jos mies pettää, se on vain sitä, että nainen on valinnut pettävän miehen. Mutta jos nainen pettää, se johtuu siitä, että nainen on valinnut pettämisen. Mies ei siis ole vastuussa tekemisistään, teidän mielestänne, joten siitä tulee nimitys " mieslapsi"Wwuwuw kirjoitti:
Juu.
Onhan se jo kuultu, että jos mies pettää, se on vain sitä, että nainen on valinnut pettävän miehen. Mutta jos nainen pettää, se johtuu siitä, että nainen on valinnut pettämisen. Mies ei siis ole vastuussa tekemisistään, teidän mielestänne, joten siitä tulee nimitys " mieslapsi"Ja vaikka yhtään täysin hyvää miestä ei olisi olemassa, kuten ei olekaan, koska ihminen, niin voihan naista syyttää siitäkin, että on valinnut parisuhteen. Ja sitten siitä, että on valinnut sinkkuuden... Mieslapset!
Wwuwuw kirjoitti:
Ja vaikka yhtään täysin hyvää miestä ei olisi olemassa, kuten ei olekaan, koska ihminen, niin voihan naista syyttää siitäkin, että on valinnut parisuhteen. Ja sitten siitä, että on valinnut sinkkuuden... Mieslapset!
Jos olisin naislapsi, syyttäisin tästä miestä..
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201712202200618652_u0.shtml- niimpä.niin
Wwuwuw kirjoitti:
Jos olisin naislapsi, syyttäisin tästä miestä..
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201712202200618652_u0.shtmlJuu, jos palstamiesten logiikkaa seuraisi, niin puukotetun miehen syyhän tuo tapahtuma olisi.
Wwuwuw kirjoitti:
Joojoo... Ja miksi se "valittu mies ei voi valita olla hyvä mies?
Mieslapset taas äänessä.Ihmiset ovat mitä ovat..Ihminen on hyvin pitkälti sitä miksi on syntynyt ja harvemmin ketään pystyy kukaan muuttamaan parisuhteessakaan.. Kyllä itsekkin olen sitä mieltä, että meillä on ihan liikaa näitä nuoria naisia, joilla pienet lapset ja on erottu..Kyllä se minusta kielii täydellisestä puusilmäisyydestä ja avuttomuudesta kumppanin valinnassa.
Valinnat on tehty mitä ilmeisemmin ulkonäön perusteella tutustumatta lainkaan ihmiseen itseensä. Nettitreffeilläkin valinnat tehdään pelkästään ulkonäön perusteella. Sitten mennään treffeille ja ajatellaan, että ehkä tää tässä menee vaikka monikin asia tökkii ja oikeastaan mitään yhteistä ei ole.--> Parisuhde, lapset ja pikainen ero. ( Olisi siellä nettitreffeillä ollut sekin mies, jolla olisi ollut sun kanssa yhteisiä mielenkiinnon kohteita ja paljon yhteistä ja jopa tulevaisuuden suunitelmat natsanneet muutenkin, jos ei pinnallisuutenne olisi estänyt tutustumasta.- vastuupuuttuu
CamelBoots kirjoitti:
Ihmiset ovat mitä ovat..Ihminen on hyvin pitkälti sitä miksi on syntynyt ja harvemmin ketään pystyy kukaan muuttamaan parisuhteessakaan.. Kyllä itsekkin olen sitä mieltä, että meillä on ihan liikaa näitä nuoria naisia, joilla pienet lapset ja on erottu..Kyllä se minusta kielii täydellisestä puusilmäisyydestä ja avuttomuudesta kumppanin valinnassa.
Valinnat on tehty mitä ilmeisemmin ulkonäön perusteella tutustumatta lainkaan ihmiseen itseensä. Nettitreffeilläkin valinnat tehdään pelkästään ulkonäön perusteella. Sitten mennään treffeille ja ajatellaan, että ehkä tää tässä menee vaikka monikin asia tökkii ja oikeastaan mitään yhteistä ei ole.--> Parisuhde, lapset ja pikainen ero. ( Olisi siellä nettitreffeillä ollut sekin mies, jolla olisi ollut sun kanssa yhteisiä mielenkiinnon kohteita ja paljon yhteistä ja jopa tulevaisuuden suunitelmat natsanneet muutenkin, jos ei pinnallisuutenne olisi estänyt tutustumasta.Jotainhan se kielii nykyajan miehistäkin.
vastuupuuttuu kirjoitti:
Jotainhan se kielii nykyajan miehistäkin.
Suuriosa parisuhteista saa alkunsa nykypäivänä netin kautta ja fakta on, että siellä naiset tekee ne valinnat.
Miehiä on kahdenlaisia...On luotettavia ja vähemmän luotettavia.
Nämä naiset, jotka ovat osanneet valita kumppaninsa elävät kyllä ihan mukavaa lapsiperheen arkea.
Lapset ovat aina ne kärsijät näissä eroperheissä. Olisitko itse toivonut lapsena, että isi ja äiti eroavat?...Se on kova paikka lapselle.- vastuupuuttuu
CamelBoots kirjoitti:
Suuriosa parisuhteista saa alkunsa nykypäivänä netin kautta ja fakta on, että siellä naiset tekee ne valinnat.
Miehiä on kahdenlaisia...On luotettavia ja vähemmän luotettavia.
Nämä naiset, jotka ovat osanneet valita kumppaninsa elävät kyllä ihan mukavaa lapsiperheen arkea.
Lapset ovat aina ne kärsijät näissä eroperheissä. Olisitko itse toivonut lapsena, että isi ja äiti eroavat?...Se on kova paikka lapselle.Vanhempani erosivat kun olin 15v.
Tuo "naiset tekee valinnan" on juuri sitä vastuuttomuutta mieheltä. Jo asenteena. Jos miehellä on vastuuntuntoa niin mies ei lisäänny jos ei tunne asiaa omakseen. Ei mies saa olla narusta vietävissä kuin lammas.
Myöskään nykymiehet ei välitä lapsistaan ominaan vaan kokevat ne vaan menoeränä. CamelBoots kirjoitti:
Ihmiset ovat mitä ovat..Ihminen on hyvin pitkälti sitä miksi on syntynyt ja harvemmin ketään pystyy kukaan muuttamaan parisuhteessakaan.. Kyllä itsekkin olen sitä mieltä, että meillä on ihan liikaa näitä nuoria naisia, joilla pienet lapset ja on erottu..Kyllä se minusta kielii täydellisestä puusilmäisyydestä ja avuttomuudesta kumppanin valinnassa.
Valinnat on tehty mitä ilmeisemmin ulkonäön perusteella tutustumatta lainkaan ihmiseen itseensä. Nettitreffeilläkin valinnat tehdään pelkästään ulkonäön perusteella. Sitten mennään treffeille ja ajatellaan, että ehkä tää tässä menee vaikka monikin asia tökkii ja oikeastaan mitään yhteistä ei ole.--> Parisuhde, lapset ja pikainen ero. ( Olisi siellä nettitreffeillä ollut sekin mies, jolla olisi ollut sun kanssa yhteisiä mielenkiinnon kohteita ja paljon yhteistä ja jopa tulevaisuuden suunitelmat natsanneet muutenkin, jos ei pinnallisuutenne olisi estänyt tutustumasta.En minä ainakaan ole samanlainen ihminen kuin olin nuorena, en todellakaan. Joskus suhteet voivat katketa kummankin osapuolen toiveesta ja ihan sopuisasti. Ihminen voi myös esim ratketa ryyppäämään, vaikka ennen on ottanut kohtuullisesti, ihminen voi pettää...Kuten aiemmin sanoin, ei mitään täysin hyvää ihmistä ole olemassakaan.
Pinnallisuus sitten.
On vähintään huvittavaa, että naisia siitä syytetään, kun miehet ovat valinneet vaimojaan ja tyttöystäviään kautta aikojen ulkonäön ja nuoruuden perusteella. Jotkut pitävät sitä ihan jopa itsestäänselvyytenä.
Miehet ovat nyt saaneet vähän maistaa omaa lääkettään.Wwuwuw kirjoitti:
En minä ainakaan ole samanlainen ihminen kuin olin nuorena, en todellakaan. Joskus suhteet voivat katketa kummankin osapuolen toiveesta ja ihan sopuisasti. Ihminen voi myös esim ratketa ryyppäämään, vaikka ennen on ottanut kohtuullisesti, ihminen voi pettää...Kuten aiemmin sanoin, ei mitään täysin hyvää ihmistä ole olemassakaan.
Pinnallisuus sitten.
On vähintään huvittavaa, että naisia siitä syytetään, kun miehet ovat valinneet vaimojaan ja tyttöystäviään kautta aikojen ulkonäön ja nuoruuden perusteella. Jotkut pitävät sitä ihan jopa itsestäänselvyytenä.
Miehet ovat nyt saaneet vähän maistaa omaa lääkettään.Kyllä se jostain kielii tämänpäivän menosta ja meiningistä kun näitä nuoria 25v yh naisia on palstoilla pilvin pimein..
Itse olen samanlainen perusominaisuuksiltani kuin olin nuorempanakin. En usko ihmisten kauheasti muuttuvan aikuisiässä enää. Vastuuton leväperäinen idiootti on sitä 99% varmuudella myöskin 20vuotta myöhemmin.Wwuwuw kirjoitti:
En minä ainakaan ole samanlainen ihminen kuin olin nuorena, en todellakaan. Joskus suhteet voivat katketa kummankin osapuolen toiveesta ja ihan sopuisasti. Ihminen voi myös esim ratketa ryyppäämään, vaikka ennen on ottanut kohtuullisesti, ihminen voi pettää...Kuten aiemmin sanoin, ei mitään täysin hyvää ihmistä ole olemassakaan.
Pinnallisuus sitten.
Miehet ovat nyt saaneet vähän maistaa omaa lääkettään...Yksilön Persoonan/Luonteen Ydin ei kyllä muutu Oikeasti, kuin ehkä HiNpunVerran.. Esim. Jos jollakin tavalla on käyttäytynyt ja/tai käyttäytyy, niin ettei Persoona/Luonne ole laittanut hanttiin, niin kyllä se on silloin ihan Oman Persoonan/Luonteen mukaista toimintaa.. ;P
NuuskaMuikkune kirjoitti:
..Yksilön Persoonan/Luonteen Ydin ei kyllä muutu Oikeasti, kuin ehkä HiNpunVerran.. Esim. Jos jollakin tavalla on käyttäytynyt ja/tai käyttäytyy, niin ettei Persoona/Luonne ole laittanut hanttiin, niin kyllä se on silloin ihan Oman Persoonan/Luonteen mukaista toimintaa.. ;P
VAi iIiN..
Onhan täällä tätä populaa, jotka ilmoittavat, että eivät ole henkisesti kehittyneet sitten teinivuosien.
Se " ydin", sanotaan nyt näin, ei kerro siitä miten ihminen tulee parisuhteessa käyttäytymään. Jos olisi olemassa, jokin paskamiehen geenikartasto, jonka perusteella voisi kertoa, että tämä poikavauva on kelvoton parisuhteeseen ja isäksi, niin sitten se pitäisi jotenkin merkitä, vaikka punaisella hihamerkillä.Wwuwuw kirjoitti:
VAi iIiN..
Onhan täällä tätä populaa, jotka ilmoittavat, että eivät ole henkisesti kehittyneet sitten teinivuosien.
Se " ydin", sanotaan nyt näin, ei kerro siitä miten ihminen tulee parisuhteessa käyttäytymään. Jos olisi olemassa, jokin paskamiehen geenikartasto, jonka perusteella voisi kertoa, että tämä poikavauva on kelvoton parisuhteeseen ja isäksi, niin sitten se pitäisi jotenkin merkitä, vaikka punaisella hihamerkillä... Älä Sotke Asioita.. Se mikä On Veres, niin Se on Veres.. SukuPuolesta RiippuMati.. ;P
.. En lähde (nytkään) tuohon "joidenkin" harrastamaan Asioiden MuuksiMuuttamiseen ja/tai Itse Asian "viemiseen" Pois itse Asiasta.. ;DNuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Älä Sotke Asioita.. Se mikä On Veres, niin Se on Veres.. SukuPuolesta RiippuMati.. ;P
.. En lähde (nytkään) tuohon "joidenkin" harrastamaan Asioiden MuuksiMuuttamiseen ja/tai Itse Asian "viemiseen" Pois itse Asiasta.. ;DNo nIInpÄs tiEtYsti..
https://youtu.be/vgxxAwue7Fs- tällepeukku
vastuupuuttuu kirjoitti:
Vanhempani erosivat kun olin 15v.
Tuo "naiset tekee valinnan" on juuri sitä vastuuttomuutta mieheltä. Jo asenteena. Jos miehellä on vastuuntuntoa niin mies ei lisäänny jos ei tunne asiaa omakseen. Ei mies saa olla narusta vietävissä kuin lammas.
Myöskään nykymiehet ei välitä lapsistaan ominaan vaan kokevat ne vaan menoeränä."Jos miehellä on vastuuntuntoa niin mies ei lisäänny jos ei tunne asiaa omakseen. Ei mies saa olla narusta vietävissä kuin lammas."
Tämä!
Terävä avaus. Itsehän olen aina suhtautunut niin, että äidit lakkaavat olemasta kiinnostavia naisina. Jotenkin ajatus kulkee sitä rataa, että äideillä jo varmasti on maailman tärkeimmät ihmiset eikä heidän ole olettanut etsivän elämäänsä ketään.
Miesten tai poikain kesken jutellen taas on varsin ilmeistä, että pelkästään seksiä ajatellen synnyttänyttä naista ei onähdä viallisena. Kiinnostavuutta jopa lisää kuvitelmat MILFfien helppoudesta.- mjnbg
Kai sä nyt sitten varmistat, ettet vain missään olosuhteissa tee kenestäkään naisesta äitiä!?
mjnbg kirjoitti:
Kai sä nyt sitten varmistat, ettet vain missään olosuhteissa tee kenestäkään naisesta äitiä!?
Jep. En harrasta sellaisia olosuhteita, joissa syntyy yllätysvauvoja.
- Neitinen30
Ainahan miehet kirjoittaa kaikkea paskaa ja yrittävät halventaa naista. Ei onnistu.
- yökökkönen
" Naimattomia naisia ei ollut yhteiskunnassa arvostettu yhtä paljon kuin rouvia, joten neiti-sanaan liittyi kielteisiä mielikuvia. Varsinkin naisliikkeen piirissä esitettiin siksi vaatimuksia, että kaikkia naisia olisi kutsuttava tasapuolisesti rouviksi."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Rouva
Neiti-sanalle Wikipediassa ollut omaa sivua. Kolme ensimmäistä hakutulosta olivat
Neiti Marple, Neiti Etsivä ja Neiti Aika. Sanalle vanhapiika ei myöskään ole artikkelia, mutta sanalle tarjotaan määritelmä: vanhempi nainen, joka ei ole ikinä ollut naimisissa.
- wfwewfwefwefwef
Enbuske onkin ätmi ja ätmeillä on usein ätmimäiset mielipiteet. Useimmat miehet eivät todellakaan välitä raskausarvista, voivat kokea ne kiihottaviksikin koska ovat merkki naisen hedelmällisyydestä.
- wfwewfwefwefwef
Ahhahahaahaaaaa Enbuske muka ytmi, yhtä vähän kuin sinä, samanlaisia ruikuttajia molemmat.
- 12121212121212
Enbuske on enemmänkin ytmi.
Hassua kuinka usein ytmeillä ja ätmeillä on samanlaiset mielipiteet, ketmien poiketessa linjasta. Ketmit hyväksyvät naisen ylipainon, historian, tatskat, lapset toisten miesten kanssa, jne. Ytmit ja ätmit eivät.
Tässähän on järkeä: ytmillä on varaa vaatia ja ätmillä ei ole mitään menetettävää. - Naisasialooser11
wfwewfwefwefwef kirjoitti:
Ahhahahaahaaaaa Enbuske muka ytmi, yhtä vähän kuin sinä, samanlaisia ruikuttajia molemmat.
Enbuske ei ruikuta vaan kertoo sinulle epämiellyttäviä totuuksia ja sekös sinua vituttaa ja alat itkeä ruikuttamisesta. Ja miksi mies ei saisi olla ruikuttaja?
- Naisasialooser11
12121212121212 kirjoitti:
Enbuske on enemmänkin ytmi.
Hassua kuinka usein ytmeillä ja ätmeillä on samanlaiset mielipiteet, ketmien poiketessa linjasta. Ketmit hyväksyvät naisen ylipainon, historian, tatskat, lapset toisten miesten kanssa, jne. Ytmit ja ätmit eivät.
Tässähän on järkeä: ytmillä on varaa vaatia ja ätmillä ei ole mitään menetettävää.Hyvä pointti! YT-miehillä tosiaan on varaa puhua totta ja AT-miehellä myös koska menetettävää ei ole. KTM aisuri pelkää sen yhden ja ainoan pillunsa puolesta ja siksi ei uskalla puhua suoraan.
Minunkin YTM kaverini lutkittelevat naisia ahkerasti kuten itsekin teen. - wfwewfwefwefwef
Naisasialooser11 kirjoitti:
Enbuske ei ruikuta vaan kertoo sinulle epämiellyttäviä totuuksia ja sekös sinua vituttaa ja alat itkeä ruikuttamisesta. Ja miksi mies ei saisi olla ruikuttaja?
Koska ruikuttaminen on säälittävää ja sillä halventaa niin itseään kuin omaa sukupuoltaan. Mutta turhahan tuota on provolle selittää.
- ytmiätmi
Hyvä pointti! YT-miehillä tosiaan on varaa puhua totta ja AT-miehellä myös koska menetettävää ei ole. KTM aisuri pelkää sen yhden ja ainoan pillunsa puolesta ja siksi ei uskalla puhua suoraan.
Minunkin YTM kaverini lutkittelevat naisia ahkerasti kuten itsekin teen.Tuossa on muuten totuutta.
Itse tunnen 5 miestä jotka ainakin jossain määrin tukevat palstatotuuksia ja tietävät Laasasen. Kaksi näistä selkeitä ytmejä (toinen pienimuotoinen julkkis), loput kolme naisettomia ätmejä. Naisasialooser11 kirjoitti:
No siiis..Aloitukseen napattu lainaushan oli sarkasmia. Ettekö sitä tajunneet.
- mjnbvg
Wwuwuw kirjoitti:
No siiis..Aloitukseen napattu lainaushan oli sarkasmia. Ettekö sitä tajunneet.
Ei luuserilta sellaisen tajuamista kannata odottaa.
- teillle
Hyvä pointti! YT-miehillä tosiaan on varaa puhua totta ja AT-miehellä myös koska menetettävää ei ole. KTM aisuri pelkää sen yhden ja ainoan pillunsa puolesta ja siksi ei uskalla puhua suoraan.
Minunkin YTM kaverini lutkittelevat naisia ahkerasti kuten itsekin teen.Menettäisin ainakin itsekunnioitukseni jos käyttäytyisin ja puhuisin kuten at miehet palstalla. Mieluummi olen hyvä ihminen.
teillle kirjoitti:
Menettäisin ainakin itsekunnioitukseni jos käyttäytyisin ja puhuisin kuten at miehet palstalla. Mieluummi olen hyvä ihminen.
.. Etkös Sä Just Syyllistynyt Solvaukseen?.. ;P
.. Näin Sivusta vain.. Pata Kattilaa.. ;P
- itsellisetäidit
Onhan paljon naisia jotka ei halua miehestä kun sen siemenen. Nykyään senkin voi saada ilman luomumenetelmää.
Näissä yh-äideissäkin on paljon heitä. He elättävät lapsen ihan itse ilman tukia. Poikkeus lapsilisä jonka saa jokainen tuloihin katsomatta.
Miehet ei hyväksy sitäkään ettei heitä tarvita edes lapsen elatukseen vaikka elatusvelvollisuudesta monesti itketään.- 12121212121212
"Näissä yh-äideissäkin on paljon heitä. He elättävät lapsen ihan itse ilman tukia. Poikkeus lapsilisä jonka saa jokainen tuloihin katsomatta."
Ja kuka maksaa synnytyksen, äitiyspakkauksen, neuvolan, terveydenhoidon, hammashoidot, koulun, esikoulun, leikkipuistot, jne? Yh itse, ihan viimeistä senttiä myöten? Vai mahtaisiko se veronmaksaja osallistua näihinkin? - Nainen39vee
"Näissä yh-äideissäkin on paljon heitä. He elättävät lapsen ihan itse ilman tukia. Poikkeus lapsilisä jonka saa jokainen tuloihin katsomatta."
Ja kuka maksaa synnytyksen, äitiyspakkauksen, neuvolan, terveydenhoidon, hammashoidot, koulun, esikoulun, leikkipuistot, jne? Yh itse, ihan viimeistä senttiä myöten? Vai mahtaisiko se veronmaksaja osallistua näihinkin?Samat maksetaan myös ydinperheiden lapsille. Ihan samalla lailla kuin yhteiskunnan palvelut ja koko toimiva infrastruktuuri maksetaan myös kaikille aikuisille, lapsettomille ja perheellisille.
- ytmienytmi
Nainen39vee kirjoitti:
Samat maksetaan myös ydinperheiden lapsille. Ihan samalla lailla kuin yhteiskunnan palvelut ja koko toimiva infrastruktuuri maksetaan myös kaikille aikuisille, lapsettomille ja perheellisille.
Tuota ne saamapuolella olevat ätmit eivät tajua. Vuodesta toiseen sama virsi, me ytmit edelleen kustannetaan noiden multinikkaavien avohoitopotilaiden kaikki kustannukset.
- itsellisetäidit
Ja kuka maksaa synnytyksen, äitiyspakkauksen, neuvolan, terveydenhoidon, hammashoidot, koulun, esikoulun, leikkipuistot, jne? Yh itse, ihan viimeistä senttiä myöten? Vai mahtaisiko se veronmaksaja osallistua näihinkin?Sama taho kun muidenkin äitien. Ei hekään niitä itse maksa. Niitä ei vaan lasketa yhteiskunnan tuoksi koska jokainen äiti saa ne. Myös ne aviossa olevat.
Mikä asiassa tekee siitä erilaisen? Sekö ettei mies ole mukana kuvioissa?
Minäkin maksan veroja jotka menee vaikkapa juoppoluusereiden elatukseen. - lapaset.hukassa
Wwuwuw kirjoitti:
Ilmeisesti tuo on se ainoa "oikea" valinta. Ei tule vahingossa valittua huonoa miestä.
Jokainen miesvalinta on huono, ellei se miesvalinta ole täysin järjenvastainen ätmi.
Ätmi kuvittelee olevansa hyvä mies, herrasmies, kiltti ja kunnollinen mies todellisuudessa ei ole yhtään mitään. Parempi valita mies mikä ei tiedä olevansa mitään, kuin mies joka kuvittelee olevansa jotain. - dfgrtr
ytmienytmi kirjoitti:
Tuota ne saamapuolella olevat ätmit eivät tajua. Vuodesta toiseen sama virsi, me ytmit edelleen kustannetaan noiden multinikkaavien avohoitopotilaiden kaikki kustannukset.
Semmosta se on, harmi juttu teille.
- 12121212121212
itsellisetäidit kirjoitti:
Sama taho kun muidenkin äitien. Ei hekään niitä itse maksa. Niitä ei vaan lasketa yhteiskunnan tuoksi koska jokainen äiti saa ne. Myös ne aviossa olevat.
Mikä asiassa tekee siitä erilaisen? Sekö ettei mies ole mukana kuvioissa?
Minäkin maksan veroja jotka menee vaikkapa juoppoluusereiden elatukseen.Samalla logiikalla työttömyyskorvauskaan ei ole yhteiskunnan tukea, jos kaikki työttömät saavat työttömyyskorvausta.
- itsellisetäidit
Samalla logiikalla työttömyyskorvauskaan ei ole yhteiskunnan tukea, jos kaikki työttömät saavat työttömyyskorvausta.
Miten se liittyy lasten koulutuksiin ja äitiyspakkauksiin?
Voihan kaikkea sanoa halutessaan yhteiskunnan tueksi. Eläkkeitä ja sopeutumiseläkkeitäkin. Jokainen ehdot täyttävä ne saa. Riippumatta onko yh vai mikä. itsellisetäidit kirjoitti:
Miten se liittyy lasten koulutuksiin ja äitiyspakkauksiin?
Voihan kaikkea sanoa halutessaan yhteiskunnan tueksi. Eläkkeitä ja sopeutumiseläkkeitäkin. Jokainen ehdot täyttävä ne saa. Riippumatta onko yh vai mikä.itsellisetäidit = itsekkäät äidit
ytmienytmi kirjoitti:
Kuvitteletko tuolla valkoritarikommentilla saavuttavasi jotain?
- itsellisetäidit
super-atm kirjoitti:
itsellisetäidit = itsekkäät äidit
Eihän äiti ole itsekäs jos antaa miehelle vapautuksen isyydestä.
itsellisetäidit kirjoitti:
Eihän äiti ole itsekäs jos antaa miehelle vapautuksen isyydestä.
Kyllä on. Lisäksi lapsen äiti on erittäin tyhmä ja vastuuton jos tarkoituksellisesti hankkii lapsen, joka joutuu elämään ilman isää.
- Totuus-
Tuossa pitäsi lukea että hyvä äiti tyydyttää jännämiehen tarpeet jotta jännämies ei hakkaa naista paskaksi. Muuten naiset niiden jännämiesten kanssa tekee lapsia ja perustaa perheet. Onko se vittu naisista hauskaa kun jouluna nainen saa turpaan jännämieheltään ja lapsi itkee paniikissa vieressä kun näkee kaiken.
Jos äiti ei saa unta yöllä niin se on sen miehen tehtävä välillä hoitaa sitä lasta että äiti voi nukkua. Miksi naiset valitsee niitä paskoja jännämiehiä joilta ei saa apua. Sini arielin ja muiden äitien on siis turha kitistä jos ei voi nukkua. Jaksaminen on ihan itsestä kiinni, älä tee lapsia paskan jännämiehen kanssa jos vauva arki on päin vittu tilanne.- sellaisetniin
Ei miehet hoida yöllä lapsia. Niidenhän täytyy lähteä aamulla töihin. Tuon perusteella kaikki miehet on taas jännämiehiä kun eivät hoida yöllä lapsia.
- Totuus-
sellaisetniin kirjoitti:
Ei miehet hoida yöllä lapsia. Niidenhän täytyy lähteä aamulla töihin. Tuon perusteella kaikki miehet on taas jännämiehiä kun eivät hoida yöllä lapsia.
Naisen työ on paljon vaativampaa eli sen vauvan hoitaminen päivällä aamu kuudesta ilta kymmeneen. Vaikka mies on töissä niin miehen pitää välillä sitä lastakin hoitaa oli yö tai päivä. Älä tee lapsia ellet ole valmis siihen. Valitettavasti naiset tekee lapsia komeiden miesten kanssa koska luulevat että mies on muka hyvä kumppani sen ulkonäön takia.
- mikä_totuus
Totuus- kirjoitti:
Naisen työ on paljon vaativampaa eli sen vauvan hoitaminen päivällä aamu kuudesta ilta kymmeneen. Vaikka mies on töissä niin miehen pitää välillä sitä lastakin hoitaa oli yö tai päivä. Älä tee lapsia ellet ole valmis siihen. Valitettavasti naiset tekee lapsia komeiden miesten kanssa koska luulevat että mies on muka hyvä kumppani sen ulkonäön takia.
Pitäisi mutta ei hoida. Sehän miehestä tekee jännämiehen.
On todella erikoista että komea mies on aina huono kumppani. Onko kyse jostain kokonaisvaltaisesta kehityshäiriöstä johon liittyy komea ulkonäkö ja vittumainen luonne? Onhan kehitysvammoja joissa on tyypillinen ulkonäkö ja luonteen muutoksia.
Oma mies oli ihan hyvän näköinen ja luonnekin oli ihan ok. Pari lasta saatiin ja yhdessä kasvatettiin aikuiseksi. En älynnyt yhdistää että mies on poikkeava ulkonäön ja luonteen yhteensopimattomuuden takia.
Ironinen kirjoitus Buskella...
Mjoo, kun tulin äidiksi elämän arvoissa ja tärkeysjärjestyksissä tapahtui muutos. Myös siinä tapahtui muutos, kuinka mieheeni miesten joukossa suhtaudun. Ennen parisuhteessa kanssani olleet miehet olivat mun rakastettuja, niin kuin nykyinenkin. Kaikki kaikessa, kuka niin syvälle tunteisiin pesänsä osasi tehdä, mutta nyt mies on paljon enemmän kuin vain rakastettu. Hän on kasvatuskumppani, tasa-arvoinen vanhempi, elämän lahjan antaja lastensa siittäjänä, jonka kautta hänen koko merkitys on enemmän, kuin ennen. Jollain tavalla olen hänelle myös kiitollinen, että hän soi minulle äitiyden ja ryhtyen isäksi samalla lapsillemme. Loi yhdessä kanssani jotakin niin uskomattoman ainutlaatuista ja tärkeetä, lapset. Meidän lapset.
Hän on edelleen kaikista maailmani miehistä rakkain ja tärkein. Mutta nyt on lapset, jotka ovat siinä rinnalla. Voivat mennä jopa ohi, jos tulee pakko tilanne valita. Mielummin en valitse.
Ymmärrän, etten olisi enää kenestäkään kiinnostava. Mutta arvaa mitä, nykyään mä en enää välitä siitä olenko vai en. Lapset tuo mun elämään niin paljon sisältöä, etten kaipaisi edes kenenkään vieraan haluamisia. Tai olla haluttu kellekkään, jos en miehelleni ole.
Siksees miehet elämässäni ovat kaikki jatkossa vain ja ainoastaan hyvänpäivän tuttuja, työkavereita, sukulaisia, työnsä tekijöitä, kaikkea muuta kuin rakastettuja...en kaipaa heistä enempää.
Tietty lakipiste on kai saavutettu?Vaikka et ehkä ajattele asiaa näin, mutta tämä lauseesi... "Mutta arvaa mitä, nykyään mä en enää välitä siitä olenko vai en. Lapset tuo mun elämään niin paljon sisältöä, etten kaipaisi edes kenenkään vieraan haluamisia. Tai olla haluttu kellekkään, jos en miehelleni ole. "...kertoo ai ka paljon siitä, miksi YH-äidit ovat kakkosluokan kansalaisia parisuhdemarkkinoiilla.
Tämä välittämättömyys näkyy äitien ulkomuodossa ja käytöksessä. Usein se omasta ulkonäöstä huolehtiminen jää, kun ollaan niin täynnä sitä äitiyttä ja sama koskee miehiä.Yogamies kirjoitti:
Vaikka et ehkä ajattele asiaa näin, mutta tämä lauseesi... "Mutta arvaa mitä, nykyään mä en enää välitä siitä olenko vai en. Lapset tuo mun elämään niin paljon sisältöä, etten kaipaisi edes kenenkään vieraan haluamisia. Tai olla haluttu kellekkään, jos en miehelleni ole. "...kertoo ai ka paljon siitä, miksi YH-äidit ovat kakkosluokan kansalaisia parisuhdemarkkinoiilla.
Tämä välittämättömyys näkyy äitien ulkomuodossa ja käytöksessä. Usein se omasta ulkonäöstä huolehtiminen jää, kun ollaan niin täynnä sitä äitiyttä ja sama koskee miehiä.Olet varmasti oikeassa. Pidän itsestäni huolta ihan yleisen siisteyden nimissä jo työnkuvani vuoksi ja huomaavaisuudesta kanssaihmisiä kohtaan. Tykkään olla puhdas ja puhtaissa vaatteissa.
Mutta paineita en ota ulkonäöstäni, enkä koristele itseäni tai mieti ulos lähteissäni teenkö johonkin vaikutuksen. Vatvo laitanko tämän vai tuon vaatteen ylleni, se ei vain kuulu edes luonteeseeni.
Nuorena mietin enemmän minkä vaikutuksen haluan tehdä habituksellani ja valituilla vaatteilla, tukkamuodilla yms. Nykyään ainoa asia on, että annan itsestäni mielikuvan siististä puhtaudesta pitävästä ihmisestä. Ja en ole juuri nuorenakaan halunnut tehdä itsestäni " seksikäs" vaikutelmaa. Ts. hillittyä vaatetta, ei liikaa paljasta pintaa.
En ole tainnut koskaan osata tälläytyä, niin että hakisin sillä huomiota. Mielummin saan/haen huomion käytöksestäni/käytökselläni ihmisten kanssa, kun ulkonäöstä. ☺️monnom kirjoitti:
Olet varmasti oikeassa. Pidän itsestäni huolta ihan yleisen siisteyden nimissä jo työnkuvani vuoksi ja huomaavaisuudesta kanssaihmisiä kohtaan. Tykkään olla puhdas ja puhtaissa vaatteissa.
Mutta paineita en ota ulkonäöstäni, enkä koristele itseäni tai mieti ulos lähteissäni teenkö johonkin vaikutuksen. Vatvo laitanko tämän vai tuon vaatteen ylleni, se ei vain kuulu edes luonteeseeni.
Nuorena mietin enemmän minkä vaikutuksen haluan tehdä habituksellani ja valituilla vaatteilla, tukkamuodilla yms. Nykyään ainoa asia on, että annan itsestäni mielikuvan siististä puhtaudesta pitävästä ihmisestä. Ja en ole juuri nuorenakaan halunnut tehdä itsestäni " seksikäs" vaikutelmaa. Ts. hillittyä vaatetta, ei liikaa paljasta pintaa.
En ole tainnut koskaan osata tälläytyä, niin että hakisin sillä huomiota. Mielummin saan/haen huomion käytöksestäni/käytökselläni ihmisten kanssa, kun ulkonäöstä. ☺️Että äitiys sinällään ei ole muuttanut tuota asiaa mitenkään. Ikä kylläkin. En koe sellaista tarvetta olla kaikkien mieleinen ja makuinen. Nuorena imagolla oli enempi merkitystä.
Taitaa olla vain niin, että lapsille vaan tahtoo antaa huomiotaan, koska he ovat rakkaista rakkaimpia ja aikuiset saa pärjätä ominpäinkin. Lapset sen sijaan tarvii enempi jakamatonta huomiota ihan jo selvitäkseen. Isommat toki jo pärjää paremmin, kun pienet. Se on vaan se että omat lapset kiinnostaa, kun heitä kohtaan on side...tunneside ja biologinen yhteys.
Siksi on helpompaa jättää aikuisten huomioiminen,kun lasten. Äideille usein äiteys on se tärkein juttu ja vastuullisin.monnom kirjoitti:
Että äitiys sinällään ei ole muuttanut tuota asiaa mitenkään. Ikä kylläkin. En koe sellaista tarvetta olla kaikkien mieleinen ja makuinen. Nuorena imagolla oli enempi merkitystä.
Taitaa olla vain niin, että lapsille vaan tahtoo antaa huomiotaan, koska he ovat rakkaista rakkaimpia ja aikuiset saa pärjätä ominpäinkin. Lapset sen sijaan tarvii enempi jakamatonta huomiota ihan jo selvitäkseen. Isommat toki jo pärjää paremmin, kun pienet. Se on vaan se että omat lapset kiinnostaa, kun heitä kohtaan on side...tunneside ja biologinen yhteys.
Siksi on helpompaa jättää aikuisten huomioiminen,kun lasten. Äideille usein äiteys on se tärkein juttu ja vastuullisin.Tai en tiedä, mulle henkilökohtaisesti on tärkeämpää tehdä lapsistani onnellisia, kun vieraasta miehestä. Ja kun en ole seksuaalisestikaan mikään kone ja riippuvainen mitenkään seksistä, niin olisi helppoa valita lapset vieraan miehen sijaan. Tai ylipäänsä kenenkään muun sijaan. En kuitenkaan koskaan ajattele, että on samantekevää kuinka vieraitakaan ihmisiä kohtelee.
Kohdella voi hyvin ja minusta pitääkin asiallisesti, jos ei vastapuoli hakemalla hae puolustuskannalle heittäytymistä. Melkeinpä mielummin ei noteeraa mitenkään, kun että lähtee riitelyyn.
Ymmärrän yh- äitien valitsevan lapset mielummin siksikin, että lapset on luonnollisesti tärkeämpiä...luonnollinen suojeluvietti mikä varmistaa, että poikaset selviää ja voi hyvin. 😊
- Sinkkunainen--
Risuparta haukkuu naisia vaikka ei varmaan ole vaippaa koskaan vaihtanut.
Hiukkasen pehmennän avausta. Tuo Embusken juttuhan on hiukan provosoiva, kuten kuuluukin olla jos halutaan keskustelua aikaiseksi.
Itse ajattelen, että kyllä synnyttänytkin nainen voi olla seksikäs, jos on hyvät geenit ja on huolehtinut itsestään.
Toisaalta kyllä itse ainakin ajattelen noin niin kuin yleisesti, että synnyttäneen naisen alapää on löysempi kuin synnyttämättömällä.
Synnyttäneen naisen vatsa on hyvin harvoin enää sellainen litteä ja sileä kuin nuorella synnyttämättömällä naisella.
Synnytys ja imettäminen vaikuttavat myös rintoihin. Hetken aikaahan ne ovat kuin silikonilla täyteen pumpatut, mutta sitten löystyvät.
Juu tiedän kyllä, että on naisia, joilla nuo eivät toteudu, mutta keskimäärin.- Olet.pikkupoika
Sä näytät ajattelevan, että naisten korkein ja tärkein tehtävä maailmassa on olla 24/7 kaikkien miesten seksiobjekti. Jopa äitiys on toisarvoista ulkonäön rinnalla ja synnyttäneiden naisten suurin tavoite ei suinkaan saa olla lapsesta huolehtiminen, vaan ulkonäöstään huolehtiminen. Selvästikään et tiedä naisista, äitiydestä, raskaudesta ja rakkaudesta yhtään mitään. Tässä sulle uutinen: äitiys on naiselle kaikkein tärkein ja arvokkain asia maailmassa. Siinä jää miesten himot ja halut kirkkaasti hopealle, jos nyt yltävät edes siihen. Naisille on aivan yhdentekevää, mitä joku randommies ajattelee heidän ulkönäöstään, kun he ovat kaupassa hakemassa ruokaa lapsilleen tai valvovat öitä putkeen kipeää lasta hoitaen. Synnyttäneet naiset pyyhkivät perseensä teikäläisten haluamisilla.
- foreveryoungg
Vain tällä palstalla keskustelu asiasta muuttuu himmeeksi ja sättimiseksi. Enbusken kirjoitus nyt oli asenteelllisuutta ja keskustelua herättelevä. Kaikki rapistuu niin isät, äidit, sinkut, varatut. Se on biologinen fakta ja toki siihen voi vaikuttaa omalla tekemisellään tai tekemättömyydelläänkin paljon. Ikäiseni päälle nelikymppinen sinkku voi huonojen elintapojen vuoksi olla paljon rupsahtaneempi kuin mitä itse olen, toisaalta hän voi olla paljon onnellisempi kuin joku kuivan kesän orava. Mutta kirjoitushan oli paljon moninaisempi ja antoi ehkä ajatusta asenteiden tarkastamiseen ja ehkä siihen miksi syntyvyys on laskussa ja mitä miehien (ja toki naisienkin) pitäisi tehdä, jotta nyky-yhteiskunnassa ylipäätään olisi perheitä.
- lkkl2
Ätmit voivat lohduttautua sillä eä että he välttyvät tyystin kaikesta vanhemmuuteen liittyvistä ongelmista. Avioerot, tapaamisriidat yms suuria riidanaiheita. Ätmit välttyvät tyystin.
- reikä.on.onni
Välttyvät myös reiältä ja onnelta.
- jjhjnvcguygvhggh
Tuskinpa Enbuske on kovinkaan kuumaa kamaa naisille ja ilman "julkkis" statusta ei saisi ollenkaan.
- äitiminäkin
Hauska ironinen heitto. Tuomashan tuossa puolustaa äitejä ja kuvailee äitien elämän rankkuutta. Hyvä Tuomas! Kiitos arvostuksesta ja ymmärryksestä :) Tuomas kun on itsekin vaippoja vaihdellut ja isäihminen, niin toki tajuaa.
- tuomasnäyttimistäpesee
Nyt kun Lauri Törhönen -saaga on alkanut, Tuomas Enbuske näköjään pitää suunsa kiinni. Ja hyvä niin, kun on kaverin käytöstä nähnyt.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606634- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262740- 212408
- 271943
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251660
- 321498
- 491482
- 111442