Voisiko joulukinkun valmistaa jauhelihasta?

takuumurea

Ostaisi esimerkiksi 5 kiloa porsaan jauhelihaa ja vaivaisi siitä tiiviin klöntin. Tökkäisi halutessaan siihen lopuksi vielä luun, ja ei kun uuniin. Näin saisi takuulla nahattoman, kalvottoman ja muutenkin mureamman vaihtoehdon. Vaan se tärkein kysymys on, että maistuisiko tuollainen lähellekään kinkulle? Muuta maustettahan ei laitettaisi kuin suolaa jonkun verran.

5

399

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jiio

Eli tekisit lihamurekkeen = ei sama kuin kinkku

• kebloaf

Murekehan on enempi sellainen höttö, johon on tungettu jos jonkinlaista maustetta. Itse laitan esimerkiksi roimasti cayennepippuria, jolloin murekkeeseen tulee myös potkua.

Naudasta teen kepappia yleiskonetta hyödyntäen. Taikinakoukut saavat pumpata ilmaa pois jauhelihasta 10-20 minuuttia. Sitten kun massan paketoi tiivisti aluminifolioon, niin muutaman tunnin uunituksen jälkeen voi alkaa veistämään siivuja. Rakenne on tosi tiivis, täysin erilainen kuin murekkeessa.

• ieieieieii

Siitä tulisi valtava lihapulla joka olisi pinnalta rutiruiva ja sisältä raaka - varmaan maistuisi sinullekin. En suosittele kokeilemaan, kinkkua siitä ei tule.

• notkinkku

Ei tule kinkkua. Murekkeen saat tai kebap lihaa jos teet naudasta. Pelkkää suolaa jauhelihaan, no yäk.
      Osta kuule kilo nautaa, laita siihen aromisuolaa ja mustapippuria, suruuttele sauvasekottimella /tehosekottimella tahnaksi, tee pötkö jonka käärit ristikkäisfolion ja sitten uuniin 100 astetta nelisen tunita. On hyvää, voi vuolla vaikka lastuja.

• kebloaf

Minäkin teen silloin tällöin kepapia, mutta aromisuolaa en käytä, koska siinä on E621 natriumglutamaattia. Muuten maustan aika voimakkaasti. Hyvää kyllä on. Vielä kun saisi jostain hyvän jugurttikastikereseptin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4523
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      3125
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      47
      3001
    4. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2823
    5. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      345
      2730
    6. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2725
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      41
      2570
    8. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      6
      2280
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2145
    10. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1713
    Aihe