Mitä mieltä ollaan tästä eduskunnan äänestystuloksesta?
Minä olen työllistynyt kunnassanne aina pitkäaikaisen työttömän työttömyysputkieläkkeelle asti, eikä tämä olisi ollut mahdollista omalla paikkakunnallani.
Oma lapseni on ollut edellisellä vaalikaudella tekemässä sopeuttamistoimenpiteitä nykyisessä asuinkaupungissani, joten edes hyvä veli -periaatteella ei tulisi mitään hommia minulle enää :) Ikää on 61 ja puoli vuotta.
En keksinyt muuta kuin allekirjoittaa adressin / kansalaisaloitteen, jotta tämä eduskunnan päätös saataisiin kumotuksi.
https://www.adressit.com/tyottomyysturvan_aktiivimalli_ns_orjatyolaki_saatava_peruttua
Työttömien aktiivimalli
5
277
Vastaukset
- KaikkiMukaanTähän
Tässä parempi vaihtoehto.
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2730 - pidetäänvirkeinäne
Hyvä asiahan se aktiivimalli on, sillä on tarkoitus saada ihmiset töihin, eikä syrjäytyä, joten se on kannatettava asia.
- hallituksenvittupäät
Aktiivimalli on täyttä roskaa ja päättömän hallituksen jatkuvaa sekoilua. Mitä järkeä on rangaista työnhakijaa jos työtä ei ole saatavilla.
- Työntekijöitäkö
Vähentäisikö uusi malli muuttoa paikkakunnille jossa EI OLE mahdollisuutta työllistyä vaan voipi olla reilusti työtön "työnhakija"? Pieni omavastuu saamattomuudesta on paikallaan jos ei edes yritä hakea työtä. Pienellä paikkakunnalla kyllä tiedetään kuka on halukas työntekoon ja kuka välttelee työntekoa.
- Työllinen
Voitaisiin myös aktivoida entisiä päättäjiä takaisin työelämään:
Kansanedustajien sopeutumiseläke poistettava
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2588
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site425831Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers714565Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto464332SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun564121SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt873710Tytti Tuppurainen ollut aivan sekaisin viime päivinä
Pitäis varmaan tehdä huumetesti sille. "– SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään613245SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het502423Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?352329Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat422069En uskalla ees ajatella muru
Miten mulle ois käynyt näiden raskaiden vuosien aikana jos sua ei ois ollut 🥺😧❤️ Sä oot ollut mun henkisenä tukena iha131179