Minulle ei löytynyt älykästä miestä, eikä...

...heitä riitä muillekaan haluaville:

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000005023858.html?utm_campaign=tf-HS&utm_term=1&utm_source=tf-other&share=2f54688a7353861dbc6a8e0f8e5efaaf

Harmi kun ei päästänyt lukemaan tuota juttua mutta kyllähän tuo otsikko jo kertoo kaiken oleellisen 2000-länsinaisen ajattelutavasta. Lähtökohtaisesti siis päänsä himmeäksi yliopistossa lukenut ja opiskelijoiden illlanvietoissa feminisimin mädättämäksi marinoitunut suominainen ajattelee että kaikki miehet ovat liian tyhmiä, menestymättömiä ja vaikka mitä huonoa hänelle. Hän itse sensijaan varmasti on kaiken suomalaiseen mieheen liittyvän negatiivisen vastakohta, omillaan pärjäävä, koulutettu, urakiitoinen ja kaikilla tavoin tavoittelemisen arvoinen. Vai onko?

Onnekseen kai nuo miedän menestyneet & älykkäät naiset jo pari vuotta sitten saivat rajat auki massiiviselle miestuonnille muualta maailmasta, he nyt saavat sitten oikein valita muualta tuoduista, älykkäistä korkeakulttuurin huomassa kasvaneista miehistä,ei tarvitsisi kuin valita parasta päältä ja nämä vain valittaa.

Alkakaahan fikust palstanaiset keskustella aiheesta, onko se oikeasti niin hankalaa kun kaikki miehet ovat ihan tyhmiä möllejä.

68

624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei sen niin väliä jos on vähän tymä, kunhan on kiltti ja pitää ittestään huolta. Ja minusta.👅

      • .. ;D.. Jos mies sanoisi noin, niin ei menisi kuin PienenPieni hetki, niin siinä olisi Wu, sekä Yksi Sun Toinen KanssaSisar NaisMäröimässä kyseiselle Urokselle.. ;D

        .. Naiset.. ;D;D;D...Tsori.. Jotkut (TodMonet.. ;D) Naiset.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. ;D.. Jos mies sanoisi noin, niin ei menisi kuin PienenPieni hetki, niin siinä olisi Wu, sekä Yksi Sun Toinen KanssaSisar NaisMäröimässä kyseiselle Urokselle.. ;D

        .. Naiset.. ;D;D;D...Tsori.. Jotkut (TodMonet.. ;D) Naiset.. ;D

        Kovastihan täällä valitellaan, että naiset haluavat kolutetun miehen ja myös jännämiehistä jauhetaan kyllästymiseen asti. Väittävät ettei muunlainen mies kelpaa, ja sitten kun kelpaa, ei sekään ole hyvä.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Kovastihan täällä valitellaan, että naiset haluavat kolutetun miehen ja myös jännämiehistä jauhetaan kyllästymiseen asti. Väittävät ettei muunlainen mies kelpaa, ja sitten kun kelpaa, ei sekään ole hyvä.

        Ei koulutettu ole aina älykkäämpi


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Kovastihan täällä valitellaan, että naiset haluavat kolutetun miehen ja myös jännämiehistä jauhetaan kyllästymiseen asti. Väittävät ettei muunlainen mies kelpaa, ja sitten kun kelpaa, ei sekään ole hyvä.

        .. Noh, En nyt taas tiedä, että NaisHupsutteletko mulle (Leikit siis T&Y.. ;D) vai.. ;D

        .. Mut joo.. "Naiset nyt vaan on Tällässii..".. ;D


    • fsdfsdfdsfsdf

      Kopioikaa joku tuon jutun sisältö tänne. Helvetti kun ei pysty lukemaan..

      • Nainen39vee

        Kyseinen kirjoitus on vastaus toiselle kirjoittajalle ja käsittelee hedelmöityshoitojen Kela-korvauksia. Tämä kirjoittaja aikoo hankkia lapsen yksin ja on sitä mieltä, että yhteiskunnalla EI pitäisi olla velvollisuutta maksaa yksin hoitoihin hakeutuvien hoitokuluja Kela-korvausten muodossa (päinvastoin kuin ilmeisesti se aiempi kirjoittaja). Jutun otsikko viittasi vain siihen, että kirjoittaja ei löytänyt kumppania eikä halunnut ottaa ketään vain lapsentekokoneeksi, ja hän olisi halunnut miehen, joka olisi ollut "samassa intellektuellissa asemassa" kuin itse. Jostain käsittämättömästä syystä tämä on nostettu jutun otsikkoon, vaikka on kirjoituksessa ihan sivuasia ja varsinaisesti kirjoitus tosiaan käsittelee hedelmöityshoitojen Kela-korvauksia.


    • Nainen39vee

      Miten älykkään tai fiksun kuvan sä itse uskot itsestäsi antavasi, jos kommentoit jotain kirjoitusta pelkän otsikon perusteella lukematta sisältöä?

      En sitä sano, etteikö tuossa mielipidekirjoituksessa voisi ollakin jotain kritisoitavaa, mutta suosittelen kyllä lukemaan tekstit ennen kuin linkität ja alat vuodattaa kommentteja.

      • Nainen39vee

        Itse juttuhan nimittäin käsittelee ihan muuta aihetta kuin deittailua. Otsikot näihin mielipidekirjoituksiin tulee Hesarin toimitukselta, ja tässä tapauksessa otsikko ei vastaa jutun sisältöä.


      • Kun ei muuta ole niin pitää pärjätä sillä mitä on, eikös se soveltamisen kykykin ole jonkinlaista älykkyyttä? Eikä sillä ole väliä minkä kuvan itsestäni avauksella annan, ihan vaan halusin avata keskustelua aiheesta kun täällä on niin hiljaista. Jos sulla kerran pääsy tuonne niin sinähän voisin kopioida ja laittaa tähän ketjuun niin päästään mekin näkemään vastaako vaiko eikö sisältöä tuo otsikko. En kyllä yllättyisi jos ei vastaa, sellainen kuva mullakin noista hesarin toimittelijoista on, nekään ei varmaan tunne löytävänsä riittävän älykästä miestä itselleen.


      • Nainen39vee
        Harmaaritari kirjoitti:

        Kun ei muuta ole niin pitää pärjätä sillä mitä on, eikös se soveltamisen kykykin ole jonkinlaista älykkyyttä? Eikä sillä ole väliä minkä kuvan itsestäni avauksella annan, ihan vaan halusin avata keskustelua aiheesta kun täällä on niin hiljaista. Jos sulla kerran pääsy tuonne niin sinähän voisin kopioida ja laittaa tähän ketjuun niin päästään mekin näkemään vastaako vaiko eikö sisältöä tuo otsikko. En kyllä yllättyisi jos ei vastaa, sellainen kuva mullakin noista hesarin toimittelijoista on, nekään ei varmaan tunne löytävänsä riittävän älykästä miestä itselleen.

        No tässä:

        "Tuleva yksinhuoltaja ihmetteli Kela-korvausten puuttumista itsellisten naisten kalliista hedelmöityshoidoista (HS.fi/mielipide 24.12.).

        Olen kohta 35-vuotias korkeasti koulutettu nainen. Minulla on tohtorin tutkinto, mutta se ei takaa minulle töitä. En kuitenkaan katso yhteiskunnan olevan rahallisesti vastuussa siitä, ettei minulla ole ollut parisuhdetta tai mahdollisuutta muodostaa perhettä, joka pohjaa perinteiselle kahden vanhemman mallille.

        Mielestäni ei ole oikein tai kohtuullista, että yhteiskunta rahoittaisi sitä sosiaalista ongelmaa, jonka yhä useampi korkeasti koulutettu nainen kohtaa: samassa intellektuellissa asemassa olevia miehiä ei riitä kaikille. Voisi jopa sanoa, että monet korkeasti koulutetut naiset ovat kranttuja – ja syystäkin. Itsekin kuulun tähän joukkoon. Tulevan yksinhuoltajan tavoin minäkin pidän vastuuttomana hankkia parisuhdetta vain lapsen saamisen näkökulmasta. Olen kokenut asiasta syvää surua ja katkeruutta. Elämä on kuitenkin epäreilua, eikä yhteiskunnalta voi odottaa ratkaisua kaikkiin sosiaalisiin ongelmiin.

        En näe myöskään minkäänlaista yhteiskunnan etua siinä, että lapsi hankitaan yksin. Ainakaan Tuleva yksinhuoltaja ei osoittanut sellaista, sillä itsellisten naisten saamien lasten menestys ei ole sellainen. Itsellisiä naisia ei myöskään voi asettaa rahallisesti etuoikeutettuun asemaan.

        Perheen saaminen on minullekin prioriteetti, joka tällä hetkellä menee kaiken edelle. Tähän halusin panostaa myös rahallisesti. Syksyllä hakeuduin hedelmöityshoitoihin. Samalla valitsin sen, että raha on pois monesta muusta asiasta: lomailusta, tarpeellisista ostoksista ja harrastuksista. Otin myös lainaa.

        Koska resurssit ovat rajalliset, haluan, että yhteiskunta sijoittaa rahansa todellisten lääketieteellisten ongelmien hoitoon ja ennaltaehkäisyyn. Sillä se, että siittiöt eivät kohtaa yksinäisen naisen munasolua, ei ole lääketieteellinen vaan sosiaalinen ongelma. Kela-korvausten epääminen näistä hoidoista ei ole kapuloiden rattaisiin työntämistä vaan rationaalista resurssien jakamista.

        Äidiksi omalla rahalla"


      • Nainen39vee kirjoitti:

        No tässä:

        "Tuleva yksinhuoltaja ihmetteli Kela-korvausten puuttumista itsellisten naisten kalliista hedelmöityshoidoista (HS.fi/mielipide 24.12.).

        Olen kohta 35-vuotias korkeasti koulutettu nainen. Minulla on tohtorin tutkinto, mutta se ei takaa minulle töitä. En kuitenkaan katso yhteiskunnan olevan rahallisesti vastuussa siitä, ettei minulla ole ollut parisuhdetta tai mahdollisuutta muodostaa perhettä, joka pohjaa perinteiselle kahden vanhemman mallille.

        Mielestäni ei ole oikein tai kohtuullista, että yhteiskunta rahoittaisi sitä sosiaalista ongelmaa, jonka yhä useampi korkeasti koulutettu nainen kohtaa: samassa intellektuellissa asemassa olevia miehiä ei riitä kaikille. Voisi jopa sanoa, että monet korkeasti koulutetut naiset ovat kranttuja – ja syystäkin. Itsekin kuulun tähän joukkoon. Tulevan yksinhuoltajan tavoin minäkin pidän vastuuttomana hankkia parisuhdetta vain lapsen saamisen näkökulmasta. Olen kokenut asiasta syvää surua ja katkeruutta. Elämä on kuitenkin epäreilua, eikä yhteiskunnalta voi odottaa ratkaisua kaikkiin sosiaalisiin ongelmiin.

        En näe myöskään minkäänlaista yhteiskunnan etua siinä, että lapsi hankitaan yksin. Ainakaan Tuleva yksinhuoltaja ei osoittanut sellaista, sillä itsellisten naisten saamien lasten menestys ei ole sellainen. Itsellisiä naisia ei myöskään voi asettaa rahallisesti etuoikeutettuun asemaan.

        Perheen saaminen on minullekin prioriteetti, joka tällä hetkellä menee kaiken edelle. Tähän halusin panostaa myös rahallisesti. Syksyllä hakeuduin hedelmöityshoitoihin. Samalla valitsin sen, että raha on pois monesta muusta asiasta: lomailusta, tarpeellisista ostoksista ja harrastuksista. Otin myös lainaa.

        Koska resurssit ovat rajalliset, haluan, että yhteiskunta sijoittaa rahansa todellisten lääketieteellisten ongelmien hoitoon ja ennaltaehkäisyyn. Sillä se, että siittiöt eivät kohtaa yksinäisen naisen munasolua, ei ole lääketieteellinen vaan sosiaalinen ongelma. Kela-korvausten epääminen näistä hoidoista ei ole kapuloiden rattaisiin työntämistä vaan rationaalista resurssien jakamista.

        Äidiksi omalla rahalla"

        No joo, asiaahan tuo nainen kirjoitti, kunpa monet muutkin naiset ymärtäisivät tuon "äidiksi omalla rahalla" ihan samoin kuin isätkin, ettei aina tarvitsisi yhteiskunnan olla se jonka odotetaan kustantavan kaiken ja huolehtiban kasvatusvastuusta muutenkin.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No joo, asiaahan tuo nainen kirjoitti, kunpa monet muutkin naiset ymärtäisivät tuon "äidiksi omalla rahalla" ihan samoin kuin isätkin, ettei aina tarvitsisi yhteiskunnan olla se jonka odotetaan kustantavan kaiken ja huolehtiban kasvatusvastuusta muutenkin.

        Yhteiskuntahan tukee lapsenhankintaa monilla muillakin tavoilla, kuten fiksua ja oikein onkin. Yksinäisten naisten hedelmöityshoitojen tukeminen olisi ihan linjassa sen kanssa ja tuskin tulisi kovin kalliiksikaan.


      • outsider1 kirjoitti:

        Yhteiskuntahan tukee lapsenhankintaa monilla muillakin tavoilla, kuten fiksua ja oikein onkin. Yksinäisten naisten hedelmöityshoitojen tukeminen olisi ihan linjassa sen kanssa ja tuskin tulisi kovin kalliiksikaan.

        "Yksinäisten naisten hedelmöityshoitojen tukeminen olisi ihan linjassa sen kanssa ja tuskin tulisi kovin kalliiksikaan."

        Eihän olisi. On täysin eri asia jos perheeseen kuuluu äiti ja isä siihen verrattuna että isää ei näy missään ja äiti on joku feministipaska. Lisäksi nykyaikaisesti lapsen äidillä voi olla elämänkumppaninaan joku vinksahtanut rekkalesbo.

        Sinun on yhteiskunnan laiskana loisena turha puhua kustannuksista yhtään mitään.


      • totuuskomissioz
        Nainen39vee kirjoitti:

        Itse juttuhan nimittäin käsittelee ihan muuta aihetta kuin deittailua. Otsikot näihin mielipidekirjoituksiin tulee Hesarin toimitukselta, ja tässä tapauksessa otsikko ei vastaa jutun sisältöä.

        kyllä se vastaa.

        Toinen puoli oli että tuo työtön puunhalaajamaisteri, eikun Etelä-Jemenin kansantansseista tohtoriksi väitellyt työtön nainen, kolmevitonen ikisinkku kiree ja katkera, ei saa ketään meistä alfoista tai ytm miehistä siittämään lasta itselleen.


      • super-atm kirjoitti:

        "Yksinäisten naisten hedelmöityshoitojen tukeminen olisi ihan linjassa sen kanssa ja tuskin tulisi kovin kalliiksikaan."

        Eihän olisi. On täysin eri asia jos perheeseen kuuluu äiti ja isä siihen verrattuna että isää ei näy missään ja äiti on joku feministipaska. Lisäksi nykyaikaisesti lapsen äidillä voi olla elämänkumppaninaan joku vinksahtanut rekkalesbo.

        Sinun on yhteiskunnan laiskana loisena turha puhua kustannuksista yhtään mitään.

        Ei isä ole mikään välttämättömyys. Kiva jos faija on maisemissa, mutta jos ei niin ei. On paljon pahempiakin kohtaloita. Mitä pahaa on feministiäidissä?


      • outsider1 kirjoitti:

        Ei isä ole mikään välttämättömyys. Kiva jos faija on maisemissa, mutta jos ei niin ei. On paljon pahempiakin kohtaloita. Mitä pahaa on feministiäidissä?

        "Ei isä ole mikään välttämättömyys. Kiva jos faija on maisemissa, mutta jos ei niin ei."

        Ei siihen tilanteeseen pidä silti tarkoituksellisesti pyrkiä ettei lapsi näe koskaan isäänsä, vaikka ilmankin pärjäisi.

        "On paljon pahempiakin kohtaloita."

        Eli on ihan ok lyödä, koska potku voisi olla kohteelle pahempi kohtalo.

        "Mitä pahaa on feministiäidissä?"

        Feministi ei kannata tasa-arvoa vaan yrittää saada naisille lisää etuoikeuksia. Sitä pahaa on feministiäidissä.


      • 12121212121212
        Nainen39vee kirjoitti:

        No tässä:

        "Tuleva yksinhuoltaja ihmetteli Kela-korvausten puuttumista itsellisten naisten kalliista hedelmöityshoidoista (HS.fi/mielipide 24.12.).

        Olen kohta 35-vuotias korkeasti koulutettu nainen. Minulla on tohtorin tutkinto, mutta se ei takaa minulle töitä. En kuitenkaan katso yhteiskunnan olevan rahallisesti vastuussa siitä, ettei minulla ole ollut parisuhdetta tai mahdollisuutta muodostaa perhettä, joka pohjaa perinteiselle kahden vanhemman mallille.

        Mielestäni ei ole oikein tai kohtuullista, että yhteiskunta rahoittaisi sitä sosiaalista ongelmaa, jonka yhä useampi korkeasti koulutettu nainen kohtaa: samassa intellektuellissa asemassa olevia miehiä ei riitä kaikille. Voisi jopa sanoa, että monet korkeasti koulutetut naiset ovat kranttuja – ja syystäkin. Itsekin kuulun tähän joukkoon. Tulevan yksinhuoltajan tavoin minäkin pidän vastuuttomana hankkia parisuhdetta vain lapsen saamisen näkökulmasta. Olen kokenut asiasta syvää surua ja katkeruutta. Elämä on kuitenkin epäreilua, eikä yhteiskunnalta voi odottaa ratkaisua kaikkiin sosiaalisiin ongelmiin.

        En näe myöskään minkäänlaista yhteiskunnan etua siinä, että lapsi hankitaan yksin. Ainakaan Tuleva yksinhuoltaja ei osoittanut sellaista, sillä itsellisten naisten saamien lasten menestys ei ole sellainen. Itsellisiä naisia ei myöskään voi asettaa rahallisesti etuoikeutettuun asemaan.

        Perheen saaminen on minullekin prioriteetti, joka tällä hetkellä menee kaiken edelle. Tähän halusin panostaa myös rahallisesti. Syksyllä hakeuduin hedelmöityshoitoihin. Samalla valitsin sen, että raha on pois monesta muusta asiasta: lomailusta, tarpeellisista ostoksista ja harrastuksista. Otin myös lainaa.

        Koska resurssit ovat rajalliset, haluan, että yhteiskunta sijoittaa rahansa todellisten lääketieteellisten ongelmien hoitoon ja ennaltaehkäisyyn. Sillä se, että siittiöt eivät kohtaa yksinäisen naisen munasolua, ei ole lääketieteellinen vaan sosiaalinen ongelma. Kela-korvausten epääminen näistä hoidoista ei ole kapuloiden rattaisiin työntämistä vaan rationaalista resurssien jakamista.

        Äidiksi omalla rahalla"

        "Samassa intellektuellissa asemassa" :D

        Kiertoilmaisu ei todellakaan viittaa siihen ettei kaikille älykkäille naisille löydy _älykästä_ miestä, vaan ettei kaikille löydy vastaavan nimellisen koulutuksen omaavaa miestä.

        Kyse on siis vanhasta kunnon hypergamiasta, vieläpä sellaisella hauskalla twistillä ettei kyseinen tohtori ole vielä 35-vuotiaanakaan asemassa joka takaisi hänelle töitä.


      • epäuskottavaa

        Mitäs tuollaisille sinun kaltaisille turhille ihmisille pitäisi tehdä?


    • Teknodonna

      Okke

      Näin itse fiksuna näen tämän ongelmasi varsin kirkkaana ja selvänä varsinaiseksi ongelmaksi. On nimittäin niin että minä olen HS:n tilaaja, mutta verkkolehteä voin lukea vain tilaamalla uudelleen HS:n itselleni, joka on kaiken lisäksi kalliimpi kuin itse lehti.

      Eikö tällainen sinustakin ole aivan perseestä?

      (Naurua)

      • Teknodonna

        Hieman rauhoituttuani voin avoimesti myöntää, että kahteen kertaan maksaminen ei ole oikein minun juttuni.

        Periaatteessa näkisin oikeudenmukaiseksi sen että varsinaisille tilaajille lehden verkkoversio olisi ilmainen.

        Mutta näin ei tällä hetkellä ole.

        (Naurua)


    • Minulle ei ole löytynyt riittävän seksikästä naista

      • Mitäs on ollut tarjolla?


    • Buahahhahhaaaaa

      Vai ei sulle löytynyt älykästä miestä?? Se selittääkin sen, miksi olet vielä harmaaritari.

    • Kaisanoasaa

      Naisia hakkaava jännämies on älykäs.

    • Kaisanoasaa

      Se on kai tuo juttu. EI ole kovin älykäs jos ei ole töitä saanut.

      Tuleva yksinhuoltaja ihmetteli Kela-korvausten puuttumista itsellisten naisten kalliista hedelmöityshoidoista (HS.fi/mielipide 24.12.). http://www.hs.fi/paivanlehti/24122016/art-2000005019058.html[1]

      Olen kohta 35-vuotias korkeasti koulutettu nainen. Minulla on tohtorin tutkinto, mutta se ei takaa minulle töitä. En kuitenkaan katso yhteiskunnan olevan rahallisesti vastuussa siitä, ettei minulla ole ollut parisuhdetta tai mahdollisuutta muodostaa perhettä, joka pohjaa perinteiselle kahden vanhemman mallille.

      Mielestäni ei ole oikein tai kohtuullista, että yhteiskunta rahoittaisi sitä sosiaalista ongelmaa, jonka yhä useampi korkeasti koulutettu nainen kohtaa: samassa intellektuellissa asemassa olevia miehiä ei riitä kaikille. Voisi jopa sanoa, että monet korkeasti koulutetut naiset ovat kranttuja – ja syystäkin. Itsekin kuulun tähän joukkoon. Tulevan yksinhuoltajan tavoin minäkin pidän vastuuttomana hankkia parisuhdetta vain lapsen saamisen näkökulmasta. Olen kokenut asiasta syvää surua ja katkeruutta. Elämä on kuitenkin epäreilua, eikä yhteiskunnalta voi odottaa ratkaisua kaikkiin sosiaalisiin ongelmiin.

      En näe myöskään minkäänlaista yhteiskunnan etua siinä, että lapsi hankitaan yksin. Ainakaan Tuleva yksinhuoltaja ei osoittanut sellaista, sillä itsellisten naisten saamien lasten menestys ei ole sellainen. Itsellisiä naisia ei myöskään voi asettaa rahallisesti etuoikeutettuun asemaan.

      Perheen saaminen on minullekin prioriteetti, joka tällä hetkellä menee kaiken edelle. Tähän halusin panostaa myös rahallisesti. Syksyllä hakeuduin hedelmöityshoitoihin. Samalla valitsin sen, että raha on pois monesta muusta asiasta: lomailusta, tarpeellisista ostoksista ja harrastuksista. Otin myös lainaa.

      Koska resurssit ovat rajalliset, haluan, että yhteiskunta sijoittaa rahansa todellisten lääketieteellisten ongelmien hoitoon ja ennaltaehkäisyyn. Sillä se, että siittiöt eivät kohtaa yksinäisen naisen munasolua, ei ole lääketieteellinen vaan sosiaalinen ongelma. Kela-korvausten epääminen näistä hoidoista ei ole kapuloiden rattaisiin työntämistä vaan rationaalista resurssien jakamista.

      • "Minulla on tohtorin tutkinto, mutta se ei takaa minulle töitä." "intellektuellissa asemassa olevia miehiä ei riitä kaikille"

        Kutsuu itseään intellektuelliksi mutta on niin tyhmä ja laiska ettei edes töitä tee. Intellektuellisuus ei määritä samalla tavalla naisen markkina-arvoa kuin miehen.


      • TotuusSattuuQC
        super-atm kirjoitti:

        "Minulla on tohtorin tutkinto, mutta se ei takaa minulle töitä." "intellektuellissa asemassa olevia miehiä ei riitä kaikille"

        Kutsuu itseään intellektuelliksi mutta on niin tyhmä ja laiska ettei edes töitä tee. Intellektuellisuus ei määritä samalla tavalla naisen markkina-arvoa kuin miehen.

        Ei hän kutsu itseään intellektuelliksi vaan haluaa miehen joka on samalla älyllisellä tasolla.


      • TotuusSattuuQC kirjoitti:

        Ei hän kutsu itseään intellektuelliksi vaan haluaa miehen joka on samalla älyllisellä tasolla.

        Melko huonosti osaa siis arvioida oman älyllisen tasonsa. Eikä ymmärrä tai halua uskoa, ettei koulutustaso määritä naisen markkina-arvoa.


    • Kaisanoasaa

      Mikään koulutus tai tohtorin tutkinto ei takaa että suhde kestää tai että mies on älykäs. Älykkäät miehet on narsisteja ja kohtelee naisia huonosti eikä nainen sitä edes huomaa ennen kun on myöhäistä. Onko muka joku amis puuseppä tyhmempi kun tohtorismies. Kyllä se amus puuseppäkin elämässä pärjää ihan yyhtä hyvin vaikkei ehkä rahallisesti. Vissiin naiselle on tärkeintä että mies tienaa miljoonia.

      • Niemi.Nekalasta

        Kaiken selventää tuo Tampere !

        Sieltähän on peräisin kaikki se mitä "virkkuukoukkuun voi takertua". Monet niistä joiden elämänohjeita jopa ulkomaisissa lehdissä naureskellaan ovat juuri Tampereelta. Siellähän on oikein yliopisto noita "V..lla viheltäjiä" varten. Osa avautuu lehdissä ja osa on auki muuten.
        Ainoa Tampereen tuottamista kelpaavista asioista on "Mustamakkara" ja sekin vain kerran kuussa !!


      • Nainen39vee

        "Mikään koulutus tai tohtorin tutkinto ei takaa että suhde kestää tai että mies on älykäs. Älykkäät miehet on narsisteja ja kohtelee naisia huonosti eikä nainen sitä edes huomaa ennen kun on myöhäistä. Onko muka joku amis puuseppä tyhmempi kun tohtorismies. Kyllä se amus puuseppäkin elämässä pärjää ihan yyhtä hyvin vaikkei ehkä rahallisesti. Vissiin naiselle on tärkeintä että mies tienaa miljoonia. "

        Vai että ovat älykkäät miehetkin jo huono valinta? Minkälainen mies sitten pitäisi ottaa? Aiemmin on tuomittu se, jos haluaa miehen, jonka ulkonäkö miellyttää tai jolla on kokemusta parisuhteessa elämisestä. Nyt siis ei saisi olla älykäskään.

        No, siinä olet toki oikeassa, että tietty koulutustaso ei ole tae älykkyydestä eikä toisaalta matala koulutustaso sulje pois älykkyyden mahdollisuutta. Mutta en kyllä ymmärrä, mistä tuon rahan taas tähän vedit ihan aiheen ulkopuolelta. Ja oikeasti olisi kiva kuulla, mitkä sitten ovat hyväksyttäviä kriteerejä - vai pitäisikö haluta nimenomaan joku tyhmä, epämiellyttävän näköinen ja ihmissuhteissa kokematon?


      • Kaisanoasaa
        Nainen39vee kirjoitti:

        "Mikään koulutus tai tohtorin tutkinto ei takaa että suhde kestää tai että mies on älykäs. Älykkäät miehet on narsisteja ja kohtelee naisia huonosti eikä nainen sitä edes huomaa ennen kun on myöhäistä. Onko muka joku amis puuseppä tyhmempi kun tohtorismies. Kyllä se amus puuseppäkin elämässä pärjää ihan yyhtä hyvin vaikkei ehkä rahallisesti. Vissiin naiselle on tärkeintä että mies tienaa miljoonia. "

        Vai että ovat älykkäät miehetkin jo huono valinta? Minkälainen mies sitten pitäisi ottaa? Aiemmin on tuomittu se, jos haluaa miehen, jonka ulkonäkö miellyttää tai jolla on kokemusta parisuhteessa elämisestä. Nyt siis ei saisi olla älykäskään.

        No, siinä olet toki oikeassa, että tietty koulutustaso ei ole tae älykkyydestä eikä toisaalta matala koulutustaso sulje pois älykkyyden mahdollisuutta. Mutta en kyllä ymmärrä, mistä tuon rahan taas tähän vedit ihan aiheen ulkopuolelta. Ja oikeasti olisi kiva kuulla, mitkä sitten ovat hyväksyttäviä kriteerejä - vai pitäisikö haluta nimenomaan joku tyhmä, epämiellyttävän näköinen ja ihmissuhteissa kokematon?

        Nainen haluaa aina komean miehen tai älykkään joka tienaa paljon rahaa että olisi hyvä elämä mutta ei se äly tai komeus takaa mitään suhteessa. Älykkään miehen luonne voi olla kamala ja suhde ei onnistu. Raha on aina esillä kun nainen hakee suhdetta. Rahalla saa hyvän elämän mutta ei välttämättä hyvää suhdetta. Mies lähtee haneen kun tulee lapsi eikä älykäs mies kestä vauvan itkua. Voihan se ruma mieskin olla hyvä kumppani mutta naiset ei anna tilaisuutta. Voi olla hyvä kumppani ja hoitaa lasta eikä ota eroa.


      • Nainen39vee
        Kaisanoasaa kirjoitti:

        Nainen haluaa aina komean miehen tai älykkään joka tienaa paljon rahaa että olisi hyvä elämä mutta ei se äly tai komeus takaa mitään suhteessa. Älykkään miehen luonne voi olla kamala ja suhde ei onnistu. Raha on aina esillä kun nainen hakee suhdetta. Rahalla saa hyvän elämän mutta ei välttämättä hyvää suhdetta. Mies lähtee haneen kun tulee lapsi eikä älykäs mies kestä vauvan itkua. Voihan se ruma mieskin olla hyvä kumppani mutta naiset ei anna tilaisuutta. Voi olla hyvä kumppani ja hoitaa lasta eikä ota eroa.

        Itse asiassa keskitason älykkyyttä tyhmempi kestää vauvan itkua vielä huonommin kuin älykäs. Yleisesti ottaen mitä tyhmempi ihminen on, sitä vaikeampi hänen on selvitä tuon kaltaisista tilanteista. Fiksumpi tyyppi osaa siinäkin hetkessä ymmärtää kokonaisuuden eikä liioittele mielessään vauvan itkun aiheuttamaa ärsytystä. Sitä paitsi fiksumpi tyyppi osaa paremmin itsehallintaa ja ongelmatilanteista selviytymistä.

        Tämän vuoksi kannattaa lasten hoitajaksikin ottaa (siis jos vaikka palkkaa jonkun) joku fiksu ja skarppi tyyppi eikä jotain pösilöä.

        Yleisesti ottaen on muuten paras, jos fiksut ja älykkäät pariutuvat keskenään ja tyhmemmät keskenään. Tämä siksi, että fiksummalle tyhmemmän seura on parisuhteessa äärimmäisen turhauttavaa - ja toisaalta myös varmaan toisinpäin. Käytännössä se meneekin niin, vaikka eihän sitä tule koskaan sanoittaneeksi. Eivät ne vähemmät fiksut tajua olevansa sitä, mutta käytännössä suhteet älykkäiden ja tyhmien kesken eivät yleensä koskaan onnistu, koska eivät nämä ihmiset varsinaisesti kohtaa toisiaan henkisellä tasolla eivätkä ymmärrä toisiaan. Sen vuoksi on ihan turha kirjoittaa deitti-ilmoitukseenkaan joko itse olevansa tai toivovansa kumppanin olevan vaikkapa "fiksu", koska se tarkoittaa eri ihmisille vähän eri asiaa ja jokainen uskoo olevansa sellainen. Mutta kyllä sen sitten tavatessa ja oikeastaan jo kirjoitellessa huomaa, ollaanko samalla aaltopituudella.


      • 12121212121212
        Nainen39vee kirjoitti:

        Itse asiassa keskitason älykkyyttä tyhmempi kestää vauvan itkua vielä huonommin kuin älykäs. Yleisesti ottaen mitä tyhmempi ihminen on, sitä vaikeampi hänen on selvitä tuon kaltaisista tilanteista. Fiksumpi tyyppi osaa siinäkin hetkessä ymmärtää kokonaisuuden eikä liioittele mielessään vauvan itkun aiheuttamaa ärsytystä. Sitä paitsi fiksumpi tyyppi osaa paremmin itsehallintaa ja ongelmatilanteista selviytymistä.

        Tämän vuoksi kannattaa lasten hoitajaksikin ottaa (siis jos vaikka palkkaa jonkun) joku fiksu ja skarppi tyyppi eikä jotain pösilöä.

        Yleisesti ottaen on muuten paras, jos fiksut ja älykkäät pariutuvat keskenään ja tyhmemmät keskenään. Tämä siksi, että fiksummalle tyhmemmän seura on parisuhteessa äärimmäisen turhauttavaa - ja toisaalta myös varmaan toisinpäin. Käytännössä se meneekin niin, vaikka eihän sitä tule koskaan sanoittaneeksi. Eivät ne vähemmät fiksut tajua olevansa sitä, mutta käytännössä suhteet älykkäiden ja tyhmien kesken eivät yleensä koskaan onnistu, koska eivät nämä ihmiset varsinaisesti kohtaa toisiaan henkisellä tasolla eivätkä ymmärrä toisiaan. Sen vuoksi on ihan turha kirjoittaa deitti-ilmoitukseenkaan joko itse olevansa tai toivovansa kumppanin olevan vaikkapa "fiksu", koska se tarkoittaa eri ihmisille vähän eri asiaa ja jokainen uskoo olevansa sellainen. Mutta kyllä sen sitten tavatessa ja oikeastaan jo kirjoitellessa huomaa, ollaanko samalla aaltopituudella.

        Paitsi ettei artikkelissa puhuttu älykkyydestä vaan "intellektuellista asemasta", mikä viittaa formaaliin koulutukseen. Tämän toimittaja oli kääntänyt muotoon "älykkäille naisille ei riitä älykkäitä miehiä" - mikä on vähintäänkin outoa ottaen huomioon sen että selkeästi keskivertoa älykkäämmissä on miesenemmistö.

        Hypergamiastahan tässä on kyse. Mies ei saa alittaa naisen formaalia koulutusta tai verotettavia tuloja.


      • Nainen39vee
        12121212121212 kirjoitti:

        Paitsi ettei artikkelissa puhuttu älykkyydestä vaan "intellektuellista asemasta", mikä viittaa formaaliin koulutukseen. Tämän toimittaja oli kääntänyt muotoon "älykkäille naisille ei riitä älykkäitä miehiä" - mikä on vähintäänkin outoa ottaen huomioon sen että selkeästi keskivertoa älykkäämmissä on miesenemmistö.

        Hypergamiastahan tässä on kyse. Mies ei saa alittaa naisen formaalia koulutusta tai verotettavia tuloja.

        Kyllä, mutta tässä ketjussa on puhuttu eri asioista ja tässä langassa puhutaan nyt siitä, ovatko älykkäät miehet lyhytjännitteisempiä vauvan hoidossa.

        Ja älä nyt sinä yritä päteä samalla asialla, jonka olen itse kirjoittanut tänne jo aiemmin - minähän alunperin kritisoin sitä, että otsikko ei vastannut jutun sisältöä ja huomautin siitä, että otsikko on päätetty Hesarin taholta.

        Mitä tulee siihen, mitä mies "ei saa alittaa", niin se lienee jokaisen itse määritettävissä. Kyllähän vaikkapa tuo Hesariin kirjoittanut nainen saa hakea miestä millä kriteereillä lystää. Ja sama koskee miehiä. Kyllä täällä palstalla on ollut outoja kriteerejä miehilläkin, ja kyllä heilläkin on siihen täysi oikeus. Eri asia sitten, löytääkö sitä kautta kumppania. Eihän tuo mielipidekirjoituksen kirjoittanutkaan löytänyt - kuten eivät monet palstan miehetkään tule löytämään sillä asenteella, mikä heillä on.


      • Naattori50
        Nainen39vee kirjoitti:

        Itse asiassa keskitason älykkyyttä tyhmempi kestää vauvan itkua vielä huonommin kuin älykäs. Yleisesti ottaen mitä tyhmempi ihminen on, sitä vaikeampi hänen on selvitä tuon kaltaisista tilanteista. Fiksumpi tyyppi osaa siinäkin hetkessä ymmärtää kokonaisuuden eikä liioittele mielessään vauvan itkun aiheuttamaa ärsytystä. Sitä paitsi fiksumpi tyyppi osaa paremmin itsehallintaa ja ongelmatilanteista selviytymistä.

        Tämän vuoksi kannattaa lasten hoitajaksikin ottaa (siis jos vaikka palkkaa jonkun) joku fiksu ja skarppi tyyppi eikä jotain pösilöä.

        Yleisesti ottaen on muuten paras, jos fiksut ja älykkäät pariutuvat keskenään ja tyhmemmät keskenään. Tämä siksi, että fiksummalle tyhmemmän seura on parisuhteessa äärimmäisen turhauttavaa - ja toisaalta myös varmaan toisinpäin. Käytännössä se meneekin niin, vaikka eihän sitä tule koskaan sanoittaneeksi. Eivät ne vähemmät fiksut tajua olevansa sitä, mutta käytännössä suhteet älykkäiden ja tyhmien kesken eivät yleensä koskaan onnistu, koska eivät nämä ihmiset varsinaisesti kohtaa toisiaan henkisellä tasolla eivätkä ymmärrä toisiaan. Sen vuoksi on ihan turha kirjoittaa deitti-ilmoitukseenkaan joko itse olevansa tai toivovansa kumppanin olevan vaikkapa "fiksu", koska se tarkoittaa eri ihmisille vähän eri asiaa ja jokainen uskoo olevansa sellainen. Mutta kyllä sen sitten tavatessa ja oikeastaan jo kirjoitellessa huomaa, ollaanko samalla aaltopituudella.

        "Eivät ne vähemmät fiksut tajua olevansa sitä, mutta käytännössä suhteet älykkäiden ja tyhmien kesken eivät yleensä koskaan onnistu, koska eivät nämä ihmiset varsinaisesti kohtaa toisiaan henkisellä tasolla eivätkä ymmärrä toisiaan. "

        Yllättyisit kuinka suuri osa miehistä valitsee ennemmin sen vähän tyhmemmän, mutta hyvännäköisen ja kuuman naisen älykkään ja ulkonäöllisesti rajoittuneemman sijaan.


      • Nainen39vee
        Naattori50 kirjoitti:

        "Eivät ne vähemmät fiksut tajua olevansa sitä, mutta käytännössä suhteet älykkäiden ja tyhmien kesken eivät yleensä koskaan onnistu, koska eivät nämä ihmiset varsinaisesti kohtaa toisiaan henkisellä tasolla eivätkä ymmärrä toisiaan. "

        Yllättyisit kuinka suuri osa miehistä valitsee ennemmin sen vähän tyhmemmän, mutta hyvännäköisen ja kuuman naisen älykkään ja ulkonäöllisesti rajoittuneemman sijaan.

        Puhuin suhteen toimimisesta. Ei se suhde edelleenkään toimi, vaikka kuinka valitsisi ulkonäön perusteella ja saisi suhteen alkamaan ja jatkumaan. Eivät ne ihmiset silti toisiaan ymmärtäisi ja kohtaisi sellaisella tasolla, jolla esimerkiksi kaksi älykästä ihmistä voi kohdata toisensa.

        Ja ei, en ylläty. Mutta kyllä se niinkin on, että oikeasti älykkäiden ei tarvitse tyytyä tyhmään. Kyllä joku keskitasoa vain hiukan älykkäämpi mies, varsinkin jos ei ole ulkoisesti kauhean kiinnostava, voi "tyytyä" huomattavasti tyhmempään. Mutta tässä on vähän se ongelma, että niin miesten kuin naistenkin kohdalla ne selvästi tyhmemmät eivät tajua arvostaa älykkyyttä. Senkään vuoksi mitään isojen älykkyyserojen suhteita ei pääse tulemaan. Nuo sinun mainitsemasi miehet eivät itse asiassa ole huomattavan älykkäitä, korkeintaan hiukan keskitason yläpuolella - tai sitten he vain kuvittelevat olevansa älykkäitä. Kyllähän moni keskitason alapuolellakin oleva kuvittelee olevansa "fiksu".


      • Nainen39vee
        Naattori50 kirjoitti:

        "Eivät ne vähemmät fiksut tajua olevansa sitä, mutta käytännössä suhteet älykkäiden ja tyhmien kesken eivät yleensä koskaan onnistu, koska eivät nämä ihmiset varsinaisesti kohtaa toisiaan henkisellä tasolla eivätkä ymmärrä toisiaan. "

        Yllättyisit kuinka suuri osa miehistä valitsee ennemmin sen vähän tyhmemmän, mutta hyvännäköisen ja kuuman naisen älykkään ja ulkonäöllisesti rajoittuneemman sijaan.

        Niin ja lisään vielä, että normaalielämässähän ihmisen ei tarvitse valuta kahdesta vaihtoehdosta, jotka ovat "tyhmempi, mutta hyvännäköinen ja kuuma" ja "älykäs, mutta ulkonäöllisesti ei-puoleensavetävä". Kiinnostavin vaihtoehto on tietysti älykäs, ja hyvännäköinen, ja mikäli mies on itsekin tällainen, niin kyllä hän sellaisen naisen saa - ei silloin hänellä ole mitään motivaatio tyytyä tyhmempään. ja sama pätee naisiin - älykäs ja hyvännäköinen nainen kiinnostaa tiettyjä miehiä enemmän kuin "pelkästään hyvännäköinen".

        Mutta kuten sanoin, kummassakin tapauksessa huomattavasti tyhmempiä ei älykkyys vedä puoleensa, mutta sekä naisilla että miehillä on kyllä vientiä, jos ovat sekä kiinnostavia että älykkäitä.


    • Free.Absolutical

      Sanotaan älykkään ihmisen erottuvan joukosta siinä, että hän osaa tiedostaa riskit elämässään ja välttää niitä.

      Sillä tuo älykäs mies ei lisäänny ja sido itseään johonkin "siiderinlipittäjään". Hän tietää mitä siitä seuraa. Siinä riistetään sekä omaisuus että itsetunto. Viisas on se joka hoitaa tuon lisääntymisasian näppärällä pikku operaatiolla yksityisessä sairaalassa. Onpahan sitten yksi kiristysruuvi elämässä vähemmän. Miksi siis ostaa lehmä pelkän kahvikerman vuoksi. Sekö olisi sitä älykkyyttä ? Eihän toki noita kermanekkoja kun on saatavilla kun nuo pettyneet täyttävät kapakat ja yökerhot metsästysreissuillaan.
      Koirasihmisellä on vain yksi elämä ja sen saattaminen onnellisena loppuun saakka. Sekoaminen johonkin orjuuttavaan systeemiin oli se liitto nimeltään sitten puolue tai avio siitä kannattaa pysyä irti.

      • 5432167890

        Voisi olla minun kirjoittama teksti, jos vaihtaisi sanan mies paikalle nainen.


    • NäinOnNäkkileipä

      En usko, että tuollainen feminismin marinoima nainen edes tunnistaisi todella älykästä miestä, vaikka tuolla miehellä olisi useampi tohtorin tutkinto ja älykkyysosamäärä 170 (keskihajonnalla 15) pisteen paremmalla puolella. Hän hakee ahkeraa miestä, eräänlaista kiipijää, jolle on tärkeää saavuttaa mahdollisimman korkea-asteinen akateeminen titteli, siis itsensä kaltaista ihmistä. Älykkyys-käsitettä on turha sotkea tuon naisen haaveiluihin samasta intellektuellisesta tasosta.

      • Noinhan se vaikka itse väittisin että kyllä nainen älykkään miehen tunnistaa.....ja kiertää sen kaukaa koska eihän kukaan nainen oikeasti älykästä miestä halua, sehän toistuvasti paljastaisi kaikki naisen sumutukset. juurikin kiipijämies on naisten valinta, itsekäs ja ahneluonteinen tyyppi joka kylmästi haalii maallista hyvää itselleen ja läheisilleen, siihen kun vielä yhdistetään julmuus ja väkivallan uhka ollaan aika lähellä jokanaisen unelmaa. Em. seikoista johtuen älykäs mieskään ei sitten välttämättä naista halua kun tietää sen olevan samanlainen kuin useimmat kanssasisarensa, ei ihme ettei sitten löydy älykkäitä miehiä naisille.


    • "Happamia nuo pihlajanmarjat", sen sanoi jo kettu kuulussa tarinassa.

      Kumma kun tunnevammaiselle naiselle ei löydy "älykästä" miestä.

    • Täällähän on voivoteltu matalia syntyvyyslukuja. Eikö se ole syntyvyyden kannalta hyvä, että parittomatkin naiset hankkivat vauvoja?

      • Teknodonna

        Mjoo

        Itse olen ollut huolissani siitä että forumeilla ei oikeastaan esiinny edes käsitystä siitä, mistä kaikesta pitäisi olla huolissaan. Eli siis ollaan huolissaan vain itsestään ja asemasta siinä, josta ei ymmärretä mitään ja johon ei millään tavalla voida vaikuttaa.

        (Naurua)


      • PoMo2018
        Teknodonna kirjoitti:

        Mjoo

        Itse olen ollut huolissani siitä että forumeilla ei oikeastaan esiinny edes käsitystä siitä, mistä kaikesta pitäisi olla huolissaan. Eli siis ollaan huolissaan vain itsestään ja asemasta siinä, josta ei ymmärretä mitään ja johon ei millään tavalla voida vaikuttaa.

        (Naurua)

        No se on sitä postmodernismia. Mitäs olet vanhanaikainen.


      • Ei ole hyvä. Feministisen yh-mamman lapsesta kasvaa aivopesty vajakki.


      • kukavajaamitenkin
        super-atm kirjoitti:

        Ei ole hyvä. Feministisen yh-mamman lapsesta kasvaa aivopesty vajakki.

        Ei se haittaa oikeastaan koska kohta niitä sellaisiahan on enemmistö palstasetien mukaan. Palstasetien maailmankuva ja elämäntyyli nyt on muutenkin taivaanrantaan hiipuvaa eilispäivän kajastusta. :)


      • kukavajaamitenkin kirjoitti:

        Ei se haittaa oikeastaan koska kohta niitä sellaisiahan on enemmistö palstasetien mukaan. Palstasetien maailmankuva ja elämäntyyli nyt on muutenkin taivaanrantaan hiipuvaa eilispäivän kajastusta. :)

        Ole sinä visvavittu vaan hiljaa :)


    • Pettynyt123

      Klikkitäky taas tuokin otsikko mutta tällä kertaa jutun sisältö ei vastannut edes ingressiä.

      • Sisällöntuottaja

        Minulla tapahtuu kalsareissa vastuuton egressi.


    • Nojaaa, älykyys nyt ei vaan ole koulutuksen varassa roikkuva homma. Niitä on hyvin älykkäitä ihmisiä, jotka ei kouluilla koreille ja ole kouluja vuosikausia käynyt.

      Tarviiko siihen todistuksen, että joku on älykäs? Kyllä sen huomaa ihan face to face kontaktissa, kuka on ja kuka ei. Kyllä älykkäitä miehiä löytyy...on etsivässä vika, jos ei löydä.

    • crux

      Joskus olen päässyt treffeille tai jopa seurusteluun asti tällaisten "akateemikoiden" kanssa ja aika ohut tuntuu sivistys olevan. He lukevat pohjoismaisia dekkareita rentoutuakseen raskaasta työstä. Ei siis Waltaria, Leinoa, Tolstoita, ei edes Hesseä. Miten voi olla noin kamalan älykäs jos ei ole lukenut edes Dostojevskin kellariloukkoa?

      • Teknodonna

        Imartelusi saa salaisimmat purot sulamaan olemukseni hohtavalla ja sisimmällä pinnalla.

        Safiiria.

        (Hirn)


      • JuoppojaDekkaristeja

        Sanos muuta, pitkin metsiä juoksevat kartta kourassa ja kun pitäisi sivistää itseään maailmankirjallisuuden klassikoilla, niin tarttuvat dekkareihin kuin sika limppuun ja kostuttavat kurkkuaan rantojen miesten suosikkivärijuomilla, alkoholiprosenttien ollessa juomissa tosin erilaisia kun varsinaisilla ammattilaisilla.


      • Minä en näkisi noita pohjoismaisia dekkareitakaan pelkästään pahana, useimmat naiset kun ei taida lukea edes niitä. Itse olen lapsesta asti aika paljon lukenut dekkareita sekä muutakin "roskakirjallisuutta", ainakin jos moneen muuuhun verrataan, ja aina sitä vaaan saa yllättyä yleistietämyksensä määrästä, tai ei oikeastaan siitä vaan siitä miten vähän monet muut tuntutvat tietävän ihan yleisistä asioista.


      • Nainen39vee
        Harmaaritari kirjoitti:

        Minä en näkisi noita pohjoismaisia dekkareitakaan pelkästään pahana, useimmat naiset kun ei taida lukea edes niitä. Itse olen lapsesta asti aika paljon lukenut dekkareita sekä muutakin "roskakirjallisuutta", ainakin jos moneen muuuhun verrataan, ja aina sitä vaaan saa yllättyä yleistietämyksensä määrästä, tai ei oikeastaan siitä vaan siitä miten vähän monet muut tuntutvat tietävän ihan yleisistä asioista.

        "Useimmat naiset kun ei taida lukea edes niitä." Jaa. Sinä se jaksat yllättää näkökulmillasi. Hyvä toki, että itse luet paljon.

        Tilastokeskuksen mukaan naiset lukevat kaikissa ikäryhmissä enemmän kirjoja kuin miehet:

        http://www.stat.fi/til/akay/2009/03/akay_2009_03_2011-05-17_kat_004_fi.html


      • Nainen39vee kirjoitti:

        "Useimmat naiset kun ei taida lukea edes niitä." Jaa. Sinä se jaksat yllättää näkökulmillasi. Hyvä toki, että itse luet paljon.

        Tilastokeskuksen mukaan naiset lukevat kaikissa ikäryhmissä enemmän kirjoja kuin miehet:

        http://www.stat.fi/til/akay/2009/03/akay_2009_03_2011-05-17_kat_004_fi.html

        Niin, tuo on varmaan ihan totta mutta ei se silti kumoa tuota minun sanomaa. Ei ihmiset nykyään tunnu lukevan juurikaan kirjoa, ei ole muka aikaa tai jotain. Jos ajattelen omia kavereitani joistakin en tiedä lukevatko, joistakin taas tiedän kun on itse sanoneet ettei tule luettua muuta kuin jotain ammattikirjallisuutta mutta varmuudella en tiedä yhtäkään itseni lisäksi joka lukisi säännöllisesti kirjoja. Noin miehillä ja naisilla varmaan samantyyppistä, ehkä joku joululahjakirja luetaan mutta siihen se melkein jäänee monella.


      • Nainen39vee
        Harmaaritari kirjoitti:

        Niin, tuo on varmaan ihan totta mutta ei se silti kumoa tuota minun sanomaa. Ei ihmiset nykyään tunnu lukevan juurikaan kirjoa, ei ole muka aikaa tai jotain. Jos ajattelen omia kavereitani joistakin en tiedä lukevatko, joistakin taas tiedän kun on itse sanoneet ettei tule luettua muuta kuin jotain ammattikirjallisuutta mutta varmuudella en tiedä yhtäkään itseni lisäksi joka lukisi säännöllisesti kirjoja. Noin miehillä ja naisilla varmaan samantyyppistä, ehkä joku joululahjakirja luetaan mutta siihen se melkein jäänee monella.

        On totta, että lukeminen saattaa olla vähentynyt. Itse tunnen kyllä paljon ihmisiä, jotka lukevat, mutta eihän se mitään kerro muuta kuin omasta tuttavapiiristäni. Joskus aiemmin oli tilastoitu, että suomalaiset lukevat keskimäärin neljä kirjaa vuodessa - mikä on tietysti älyttömän vähän, kun osa lukee tuon jo viikossa. Sekä naisissa että miehissä on niitä, jotka eivät lue juuri lainkaan - mutta onneksi vielä paljon niitäkin, jotka lukevat.


      • Nainen39vee kirjoitti:

        On totta, että lukeminen saattaa olla vähentynyt. Itse tunnen kyllä paljon ihmisiä, jotka lukevat, mutta eihän se mitään kerro muuta kuin omasta tuttavapiiristäni. Joskus aiemmin oli tilastoitu, että suomalaiset lukevat keskimäärin neljä kirjaa vuodessa - mikä on tietysti älyttömän vähän, kun osa lukee tuon jo viikossa. Sekä naisissa että miehissä on niitä, jotka eivät lue juuri lainkaan - mutta onneksi vielä paljon niitäkin, jotka lukevat.

        Noinhan se lienee. Aika vähän kyllä tuo neljä per vuosi, itsellä tulee aikalailla enemmän mutta minä olenkin aina ollut huono nukahtamaan niin tulee melkein joka ilta vähän aikaa jotain lukaistua kun menee nukkumaan. Tjoo, vähän kyllä tosiaan tuntuu että kansa tyhmenee silmissä, osittain lienee lukemattomuudella vaikutusta siihenkin. Jännä yksityiskohta muuten sekin kun näin yhtä kaveria vähän aikaa sitten, hän lienee oman alansa aikalailla pro-asiantuntija suomessa käsittääkseni mutta ei ollut koskaan kuullut yhdestä aikalailla kuulusta historiallisesta tapahtumasta, ei ole kai tarttunut korvaan kun on lukenut pelkkää omaan alaansa liittyvää kirjallisuutta aina. On kyllä älykäs ja fiksu kaveri noin niin kuin muuten ja luonteensa puolesta niitä ihmisiä joille ei voi kuin antaa kympin joka suhteessa.


    • Rumasinkkumies-

      Oi voi Jos nainen ei ole spermaa saanut fiksuilta miehiltä. Nykyään suhteet loppuu siihen kun lapsi on tehty. Ei naiset eikä miehet arvosta lapsia. Suomessa on yli satatuhatta yh naista. Lapsesta tulisi tyhmä sitä paitsi kun se siellä työttömän naisen pillussa muhii.

      • Älykkyys on juurinkin lapsen etu, ei aina naisen etu


    • Ei jaksanut lukee kun otsikon.....mut silti...


      Yhyyyyyyyyyyyyyy!

      Öitä.

    • väärinOn

      ...heitä riitä muillekaan haluaville:

      https://www.hs.fi/mielipide/art-2000005023858.html?utm_campaign=tf-HS&utm_term=1&utm_source=tf-other&share=2f54688a7353861dbc6a8e0f8e5efaaf

      Harmi kun ei päästänyt lukemaan tuota juttua mutta kyllähän tuo otsikko jo kertoo kaiken oleellisen 2000-länsinaisen ajattelutavasta. Lähtökohtaisesti siis päänsä himmeäksi yliopistossa lukenut ja opiskelijoiden illlanvietoissa feminisimin mädättämäksi marinoitunut suominainen ajattelee että kaikki miehet ovat liian tyhmiä, menestymättömiä ja vaikka mitä huonoa hänelle. Hän itse sensijaan varmasti on kaiken suomalaiseen mieheen liittyvän negatiivisen vastakohta, omillaan pärjäävä, koulutettu, urakiitoinen ja kaikilla tavoin tavoittelemisen arvoinen. Vai onko?

      Onnekseen kai nuo miedän menestyneet & älykkäät naiset jo pari vuotta sitten saivat rajat auki massiiviselle miestuonnille muualta maailmasta, he nyt saavat sitten oikein valita muualta tuoduista, älykkäistä korkeakulttuurin huomassa kasvaneista miehistä,ei tarvitsisi kuin valita parasta päältä ja nämä vain valittaa.

      Alkakaahan fikust palstanaiset keskustella aiheesta, onko se oikeasti niin hankalaa kun kaikki miehet ovat ihan tyhmiä möllejä.


      VASTAUS
      Noita partaveikkojan tuli melkoinen määrä puhuvat että olisi ollut 30.000 jotka tunkeutuivat laittomasti maahan. Suvakit oli onnessaan. Naiset lääpällään, hyvä etteivät pyörtyneet ihastuksesta.

      no tuosta porukasta osa lienee poistunut maasta mutta paljon on vieläkin. Valittivat ruuasta ja asunnosta liian pienistä taskurahoista. Tosiasiassa ruoka oli hyvää ja haalittiin erikoisherkkujakin heidän mieliruokia.

      Kyllähän se panee pohtimaan onko tämä todellakin ihan oikein kun samaan aikaan kotimaan vähäosaiset kiristää koko ajan vyötä kun heiltä leikataan. Erityisesti vanhat eläkeläiset jotka ovat nostaneet tämän suomen sodan jälkeen vaurauteen ankaralla työllään. Heihin leikkaukset ovat kohdistuneet erityisen kipeästi. Samaan aikaan laitetaan pöytä koreaksi matuille. Jotenkin tämä ei ihan tunnu oikealta

      • sdfgyhu

        Ei todellakaan tunnu oikealta. Samaa mieltä täälläkin. Valtion velka lienee jotain 110 miljardia. Tällä velkarahalla elätetään matuja. Jostakin on rahat kerättävä matuille. Leipäjonot pitenee koko ajan. Siitäkin leikataan matuille.


    • Älykkyys on mitattavissa. Testit kylllä vaativat lukutaitoa ja suosivat matemaattisesti lahjakkaita. Tohtorintutkinto ei takaa, että ihminen on hyvin älykäs. Tunnen yhden tohtorin joka on sitä lähinnä suvun vaatimuksesta. On ostettu autoa, asuntoa, maksettu opinmatkoja ja ehkä opinnäytteetkin teetetty rahalla. Ikinä ei ole ollut kesätöissä. Parisuhteessa ei tohtorinhatusta ole apua jos ei osaa edes perunoita keittää. Tunnen myös hyvin toimeen tulevan toimitusjohtajan. Just osaa lukea tekstiviestit. Työsuhde Mersun navigaattori tuottaa vaikeuksia. Jos jotain pitää tehdä sitä varten on sihteeri. Koulutukseltaan diplomi insinoori.

      Viisaus ei ole mitattavissa. Sitä hankitaan kokemuksen kautta. Nykyään on kirjasto ja netti jotka mahdollistavat tiedon hankkimisen ilmaiseksi. Ei hyvien kirjojen lukeminen tai elokuvien katsominen tee ihmistä välttämättä viisaaksi. Siihen tarvitaan muutakin.

      Keskimääräistä älykkäämillä ihmisillä on usein vaikeuksia selvitä ns. normaalista elämästä. Se ei takaa onnellisuutta, hyvää parisuhdetta tai edes hyvää taloudellista asemaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      146
      2033
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      116
      1582
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      95
      1397
    4. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      92
      1338
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1292
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      207
      1141
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      48
      1086
    8. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      205
      1076
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      98
      1057
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      242
      899
    Aihe