Mikä oli mielestäsi suurin, mielenkiintoisin tai merkittävin tähtitieteen alueen tapahtuma vuoden 2017 aikana?
Mikä oli suurin pettymys koskien odotuksiasi vuodelle 2017?
Mikä asia voisi mielestäsi nousta tulevan vuoden 2018 isoksi tapahtumaksi?
Vuoden 2017 tähtitieteen alueen tapahtumat?
3
72
Vastaukset
Jos mä itse avaan omalla taas tuttuun tapaan.
Suurin, mielenkiintoisin tai merkittävin juttu mielestäni oli painovoima- aallot.
Pettymyksien puolelle menee ehkä edelleen epätarkat välineet: se, että eksoplaneettoja ei vieläkään saada tutkittua juurikaan tarkemmin, kuin se minkä kokoisia ne suurinpiirtein ovat ja millä tahdilla kiertävät tähtensä ympäri. Odotin tähän isoa parannusta.
Ensivuoden odotukset: 1) mikrosatelliitit ja 2) jos tuo tämän vuoden pettymys vaihtuisi riemuksi ensi vuonna. Eli parempia leluja planeettatutkijoiden käyttöön.- Ressu1
Mielenkiintoisin on ouamuamua
En oikein ossaa pettyä mihinkään ehkä noi sen saatio hakuiset tiedotteet nasan tiedostustilaisuuksis. Vaikka raportoivat melko merkittäviä juttuja niin odottaa jotain isompaa
Ehkä joku kuuohjelman avaus tms voisi olla kiva ensi vuonna- hkjhkhkkjhjk
Gravitaatioaallot tai pareminkin vahvistus samanaikaisilla optisilla havainnoilla.
Trappist-1 tähden ympäriltä löydetty seitsemän planeetan planeettakunta, joista kolme elämän vyöhykkeellä.
Mikrosatelliitit laskisin nurkkakuntalaisesti ajattelevana myös mukaan Suomen ensimmäisen satelliitin takia.
Aurinkokuntamme ulkopuolelta tullut kappale " ouamuamua".
Cassini luotaimen erittäin menestyksekkään tutkimustoiminnan päätös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1367999- 615951
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa813352Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän73103Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101718Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2131709Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3411443Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351212Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931209Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321141