Mikä oli mielestäsi suurin, mielenkiintoisin tai merkittävin tähtitieteen alueen tapahtuma vuoden 2017 aikana?
Mikä oli suurin pettymys koskien odotuksiasi vuodelle 2017?
Mikä asia voisi mielestäsi nousta tulevan vuoden 2018 isoksi tapahtumaksi?
Vuoden 2017 tähtitieteen alueen tapahtumat?
3
132
Vastaukset
Jos mä itse avaan omalla taas tuttuun tapaan.
Suurin, mielenkiintoisin tai merkittävin juttu mielestäni oli painovoima- aallot.
Pettymyksien puolelle menee ehkä edelleen epätarkat välineet: se, että eksoplaneettoja ei vieläkään saada tutkittua juurikaan tarkemmin, kuin se minkä kokoisia ne suurinpiirtein ovat ja millä tahdilla kiertävät tähtensä ympäri. Odotin tähän isoa parannusta.
Ensivuoden odotukset: 1) mikrosatelliitit ja 2) jos tuo tämän vuoden pettymys vaihtuisi riemuksi ensi vuonna. Eli parempia leluja planeettatutkijoiden käyttöön.- Ressu1
Mielenkiintoisin on ouamuamua
En oikein ossaa pettyä mihinkään ehkä noi sen saatio hakuiset tiedotteet nasan tiedostustilaisuuksis. Vaikka raportoivat melko merkittäviä juttuja niin odottaa jotain isompaa
Ehkä joku kuuohjelman avaus tms voisi olla kiva ensi vuonna- hkjhkhkkjhjk
Gravitaatioaallot tai pareminkin vahvistus samanaikaisilla optisilla havainnoilla.
Trappist-1 tähden ympäriltä löydetty seitsemän planeetan planeettakunta, joista kolme elämän vyöhykkeellä.
Mikrosatelliitit laskisin nurkkakuntalaisesti ajattelevana myös mukaan Suomen ensimmäisen satelliitin takia.
Aurinkokuntamme ulkopuolelta tullut kappale " ouamuamua".
Cassini luotaimen erittäin menestyksekkään tutkimustoiminnan päätös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol5532161Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3961763Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H211579Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641408JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191146- 561112
- 1181087
Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16888Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka13858Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66823