PIZZAN POHJA

tiina

Kertokaa nyt joku minulle siis vääntäkää vaikka rautalangasta, miten valmistan pizzanpohjan joka kelpaisi edes itselleni?? Olen epäonnistunut aina, joko se on liian kova tai sitten se on paisunut valtavasti tai .... tai... Kiitän etukäteeen jos täältä löytyisi edes yksi resepti joka toimii minunkin keittiössä.

10

2786

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnistuu aina

      Osta kaupasta Kungsörn-pizzapohjapakkaus. Siinä on ohje kyljessä. Noin kymmenen kertaa herkullisempaa pizzaa tulee siitä kuin pakastetuista pizzapohjan käppänöistä.

    • hyvää on

      4 dl jauhoja
      100 g rasvaa
      2tl suolaa
      2tl leivinjauhetta
      1 dl maitoa
      1 muna

      laita jauhoihin suola ja leivinjauhe,
      lisää rasva ja nypi.

      lisää maito ja muna,vaivaa hyvin,
      lisää pikkasen jauhoja jos tuntuu että jää kiinni käsiin.
      tällä ohjeella saat uuni pellillisen kokoisen pizza pohjan..maukkaita hetkiä!!!

      • monesti tehny

        Tulee uunipannullinen: Paista n. 250 C ~10 min.
        n.3 dl vettä
        1/3 hiivaa
        1/2 tl suolaa
        n. 1 rkl öljyä
        n.5 dl vehnäjauhoja
        Hiiva veteen ja suola öljy, lisää jauhot ja pyöräytä taikina leivinpaperin päälle ja taputtele ympyräksi.
        Sitten täytteet päälle. Tomaattisose, juusto ja sitten kaikki muut täytteet niin saat paremman lopputuloksen.


      • äittä

        Olen tehnyt tällä ohjeella pizzaa vuosia ja se on yksinkertainen ja helppo . Riittää uunipellilliseen .

        Mittaa kulhoon 4 dl vehnäjauhoja
        1 tl suolaa
        2 tl leivinjauhetta
        Sekoita kuivat ainekset keskenään
        Lisää joukkoon n 1.5 dl ruokaöljyä
        Sitten vaan lisäät vettä lastalla sekoittaen niin pajon ,että taikinasta tulee löysää puuron ja vellin välimuoto .Veden määrällä ei ole väliä ,kunhan taikina vaan pysyy uunipellillä .
        Levitä taikina lastalla leivinpaperin päälle ja täytä pizza ,onnistuu aina .


    • eppuli

      pellillinen (tämä onnistuu aina ja kaikkialla):
      3 dl vettä
      1/2 pakettia hiivaa
      1 tl sokeria
      1 tl suolaa
      6 dl durum/vehnäjauhoja
      -Liuota hiiva veteen, sekoita joukkoon mausteet ja jauhot (saa jäädä löysäksi), sivele pinta lorauksella öljyä ettei pinta kovene, heitä liina kulhon päälle ja anna nousta lämpimässä puoli tuntia. Sitten vain levität taikinan pellille (kostein sormin onnistuu parhaiten) ja täytteet päälle, uunissa 250 astetta ja 12 min. ylätasolla.

      Itse olen vielä joskus sekoittanut taikinaan valkosipulia ja/tai basilikaa, ai että on namia.. :)

      • tietoinen1111

        Durum/vehnäjauho... Durum on vehnää!


    • ruoska

      Ja tämä on hyvä.

      2,5 dl vehnäjauhoja
      1/2 pussia kuivahiivaa
      1/2 tl suolaa
      1 dl vettä
      vähän ruokaöljyä

      Mittaa kulhoon 2,5 dl vehnäjauhoa ja sekoita siihen puoli pussia kuivahiivaa ja ripaus suolaa (varmaan n. puoli teelusikallista, laitan itse aina mittaamatta). Sekoita kuivat aineet keskenään. Seuraavaksi ota 1 dl kädenlämpöistä vettä (kuivahiiva vaatii 42 asteista vähintää) ja kaatele vettä vähitellen jauhoseokseen koko ajan sekoittaen. Itse sekoitan taikinani kädellä niin varmistun siitä että kaikki aineet varmasti sekoittuvat. Vettä ei tosiaan kannata laittaa kerralla kaikkea vaan vähitellen niin se sekoittuu helpommin jauhoihin. Tämän vaiheen jälkeen taikina on jo valmiin oloista, mutta lorauta vielä joukkoon vähän ruokaäöljyä, flora culinessea tai jotain vastaavaa. Toki voit sulattaa vaikka voita jos haluat. Itse käytän tavallista rypsiöljyä. Sekoittele se taikinaan ja anna sen jälkeen taikinan kohota ihan rauhassa liinan alla lämpimässä paikassa.

      Kun taikina on kohonnut (ei välttämättä nouse paljoa, mutta menee ilmavamman oloiseksi), laita taikinapallo leivinpaperille ja kauli se todella ohueksi. Voi olla että tuntuu ettei taikina riitä peittämään koko peltillistä, mutta kyllä se riittää kun jaksaa kaulita tarpeeksi pitkään.

      Sitten vain tomaattisose/ketsuppi, juusto, täytteet ja vielä päälle lisää juustoa ja pizzan menekki on taattu, ainakin meillä.

    • elvatolvaloppakorva

      Osan vehnäjauhosta voi vaihteeksi korvata ohrallajauhoilla.

    • MetalMama

      Pellillinen taikinaa:

      n. 4 dl jauhoja, jos käytät ruista 1 dl ruisjauhoja ja loput vehnää
      1,5 - 2 dl vettä
      25 g hiivaa tai 1 pss kuivahiivaa
      2 - 3 rkl öljyä
      suolaa

      Liuota hiiva kädenlämpöiseen veteen (kuivahiivaa käyttäessä noudata hiivapussin ohjeita).

      Sekoita kaikki muut paitsi öljy.

      Lisää öljy lopuksi vähitellen, kunnes taikinaa on helppo muovailla.

      RUISJAUHO antaa pohjalle rapsakkuutta, jota kotimainen vehnä ei yleensä anna, mutta ei vaikuta makuun likaa jos sitä on vain 1/4 jauhoista.

    • Nimetön

      2.5dl lämmintä vettä.
      ripaus suolaa.
      ripaus hiivaa.
      jauhoja varovasti lisäten, - löysäksi saa jäädä.
      ripaus öljyä.
      sekoita astiassa.
      kaada pellille ja tasoita jauhojen kanssa.
      HYVÄÄ...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3694
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3358
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2438
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1420
    Aihe